Patrně si každej druhej zaťuká na čelo s poznámkou "to je vůl", ale i přesto, smí se jezdit po dálnici na kole? (mám na mysli opravdickou dálnici, nikoliv rychlostní silnice - to aby to bylo jasný. Díky
Neťukám si na čelo, jen u mě tvůj dotaz vyvolal na tváři úsměv. To je nápad... Na dálnici nesmíš, ale pokud tě omrzel život, tak to zkus.
Já jsem ovšem několikrát potkal na dálnici borce na kole. Jednou dokonce neosvětleného v noci. Ťukání na čelo a poznámka "to je vůl" je v takovýchto případech jen velmi mírnou charakteristikou dotyčného pablba.
Aj karamba! Tak proto si pořád ťukaj' na čelo!
Podle predpisu smi po dalnici jet vozidlo, ktere trvale vyvine rychlost alespon 50kmh. Coz je hodne namakly cyklista... ;))
Některé věci zakazuje zákon a některé jsou zakázané v praxi. Tohle je jedna z těch, co spojují obojí. Jestli kolem tebe někdy na nějaké normální silnici projel kamion jedoucí 80km/h, tak víš, jak to s cyklistou zamává, i při bočním odsupu přes dva metry. Zkus si představit vyšší rychlost. Při 130 cítíš projíždějící osobák i na pět metrů.
Viděl jsem cyklistu na dálnici tak jednou nebo dvakrát, a už od pohledu je to děsivý. A pak jsem slyšel o adrenalinovém sportu "jízda v pytli za kamionem", ale možná bych to neměl psát, nebo to někdo zkusí.
Reaguji na tu "jízdu v pytli" - zrovna dneska jsem viděl borce na silničce, který to pálil cca 1 m za autobusem, jedoucím rychlostí asi 35 km/hod. (v Uhříněvsi). Ten kdyby zabrzdil...
fuj... před pár týdny jsem viděla, coto dělá, když auto zabrzdí a kolo do něj najede.. stála jsem na zastávce na autobus a najednou se ozvala tupá rána, auto mělo vysklené zadníokno a kolař jednak kol, ale především hlavu na sr..... ještě že tam čekala i jedna duchapřítomná zdravotní sestra a bylo tohned pod fakutlní nemocnicí...... každej trochu normální cyklista se autům vyhýbá.. teda aspoň si to myslím, páč já na silnici, kde se pohybuje víc aut jak jedno do dvaceti minut, lezu čistě z pudu sebezáchovy jen ve s tavu nejvyšší nouze....
Dá se i mezi auty, není-li třeba kvůli zúžené vozovce jiná možnost. Ale musí cyklista počítat se svou obludně dlouhou brzdnou dráhou. Takže ten kousek fofrem klidně ano, ale nechávám si před sebou mezeru mnohem větší, než auto. Motoristi to chápou, když nemám jinou možnost.
Jo tak tohle mi něco připomíná...Viď Bejbísi...
Jo,jo, ale te jsem byl mladej a blbej, bylo mi asi 15 let.
Těch 37 let uteklo jako voda, kde ty časy jsou :-))
A co treba kdyz to pali 60 km/h. Nic nemozneho, taky se me to parkrat podarilo, ale za autobusem nebo cimkoliv pred co nevidim, nejezdim. Je fakt, ze si tim dotycny koleduje o maler.
Dělal jsem to za trolejbusem, zvlášť ty nízkopodlažní jsou dobrý. Je to krabice až na zem. S rukama na brzdách, odstup větší než délka kola a plný soustředění. Jednou jsem zažil, že mu tam někdo vletěl mimo přechod. Ubrzdil jsem to v pohodě, ale je mě jasný, že kdybych něměl lehokolo, tak takhle zatažená přední brzda by končila na sosáku. A už jsem toho nechal, nestojí to za to. Jen se za ním svezu, pokud zrovna vyjíždí ze zastávky, při 35km/h se ho pustím a nechám ho jet.
To co jsem slyšel o kamionech je způsob, jak jet na silničce stovkou. Najedeš za kamion na nájezdu na dálnici, kde tě řidič nevidí kvůli zalomení toho návěsu a kde jede pod čtyřicet. Pak pomaličku zrychluje na dálnici, a když zůstaneš těsně za středem návěsu, tak pojedeš tělem celou dobu ve vzduchu, kterej se pohybuje tvým směrem skoro stejně rychle jako ten kamion. Ale asi to bude dost sebevražedný.
To : Jirka, když už jsi vzpoměl tu rychlostní silnici, tak tam s kolem taky nesmíš. Já jsem za to nafasoval pokutu 200 Kč. Stalo se mi to na výpadovce z Brna směr Rajhrad asi 5 roků zpátky.
Hm, ona má značku "silnice pro motorová vozidla" nebo jak se to korektně jmenuje, takže ta pokuta byla bohužel asi celkem podle zákona.
.... když už se tady vede tahle zbytečná diskuze, task položím zbytečný dotaz.. jak by se to na tom kole řešilo s dálniční známkou, když bez ní se na dálnici nesmí???? :o))))))))))))
V Rakousku (Švýcarsku, ..) už to vyřešený dávno maj. Na každý dálnici maj cyklopruhy a lehopruhy i plazipruhy. Při vjezdu dostaneš razítko na pr... (pravou půlku).
a při každé silniční kontrole budu stahovat trenky, abych to razítko ukázala????...... zajímavé..... :o))
Po jaký dálnici pojedeš???
Na co sakra studuju??? pojedu do Švícarska nebo do Rakouska, vyfasuju razítko a tradá na baby :-) díky za tip Joe...
Stahovat nemusíš nic, předepsaná jsou tanga.
no todlecto je asi myšlený jako vtip, ale viděl jsem v Holandsku na takových "dálnicích se semaforama" (čtyřproudovka s dělícím pásem a odstavnými pruhy, ale s úrovňovými křižovatkami, ale vedoucí mezi městy) vnějším krajem odstavného pruhu namalovaný cyklopruh. Nic divokého na tom nevidím.
Zakázaný to je jak na dálnici, tak silnici pro motorová vozidla (takovýto autíčko v modrým obdélníku). Ale narozdíl od ostatních diskutujících na jízdě po dálnici nevidím nic extrémně nebezpečného. Kdyby to nebylo zakázaný, radši pojedu Brno-Vyškov krajem odstavného pruhu dálnice 5 metrů od aut než po "staré", kde ty auta taky jezdí 130 a mají na to daleko míň místa. Na dálnici kdo jede nad 130 jede většinou v levým pruhu a i když by jel v pravým, je to pořád vedle toho odstavnýho. Kdežto na dvouproudovce mě ty auta předjíždí ve stejným pruhu jako jedu já.
Když na tý dálnici v odstavném pruhu vůči rychlým řidičům prakticky stojíš. Takže bys správně za sebou měl ve vzdálenosti nejméně 100m táhnout výstražný trojúhelník. Odstavný pruh na dálnici je proto, aby bylo řidičům umožněno zemřít hrdinskou smrtí. Ne že by to v zákoně přímo stálo, ale někdy to tak působí.
Trojúhelník bys pak musel táhnout na všech rovných silnicích, kde se devadesátka běžně překračuje a taky v kopcích. Pokud se vyskytne nějakej idiot, kterej tím odstavným pruhem bude např. předjíždět (to jsem na vlastní oči nikdy neviděl), tak stejně pojede spíš středem odstavného pruhu, takže pokud budu na kraji, pořád nemusí dojít ke kolizi (samozřejmě že může, ale je to podobné jako na úzké silnici, kde se zrovna vyhýbají protijedoucí auta). Počet aut jezdících po dálnici odstavným pruhem se blíží nule (ty co tam občas jsou vidět buď stojí nebo jedou velmi pomalu), kdežto počet aut jezdících na normálních silnicích po krajnici je celkem velký (zvlášť na úzkých silnicích). Jasněže na dálnici se jezdí trochu rychlejc a v případě kolize je větší riziko. Ale na normálních silnicích je zase daleko větší riziko té kolize. A jestli tě do kopce srazí auto jedoucí 90 nebo 130 je myslím už celkem jedno. Zákaz cyklistů na dálnici (který mimochodem dodržuju) není kvůli ochraně cyklistů, ale kvůli klidnější jízdě pro motoristy, aby se jim tam cyklisti nemotali a nevynucovali si přednost např. na výjezdech a nájezdech na dálnici.
Jinak jízdu po dálnicích samozřejmě nedoporučuju, protože motoristi ví, že tam cyklisti nesmí a můžou dělat naschvály. V případě nehody pak vina nebude na jejich straně.
Na odstavný pruh zapomeň!!! Tam by ses mohl potkat s ofroudem, jehož řidič nehodlá čekat, až se ty dva kamiony předjedou.
Co sa tyka bezpecnosti jazdenia po dialnici a beznej ceste, mas uplnu pravdu v tom, ze na dialnici je to fakt bezpecnejsie (ohladom bocnych odstupovych vzdialenosti), navyse na nasich beznych cestach sa jazdi bezne nad 120, su useky, kde si to ficia i 160, no je pravda, ze v takom pripade ma obiehaju, akoby som bol auto, asi si nechcu poskriabat lak... :)
Na druhu stranu je pravda i to s tymi vyjazdami z dialnice, to by tam cyklista skutocne zavadzal, aj ked ruku na srdce, nestavalo by sa to casto.
A do tretice - ja tu u nas na Slovensku (a este k tomu vychodnom) problem s dialnicami riesit nemusim, lebo ich mame zatracene malo! :p
Hm,to u nás v Žiline o 3 roky si o klidných cestách můžem jen zdát,dálnice tu budou s každé strany a do Terchovej ůzká cesta a hustý provoz.