Jezdit na kole v Mostě si myslim, že docela jde. Most je sám o sobě zvláštní město. Dá se říct, že celý je nový kolem Mostu je plno výsipek na kterých se vyřádí každý. Pokud mu to nešstačí silnic je dost a pro nás nikery tady jsou kousek krušný hory. V samotným městě to s stezkama je špatný skoro tady žádná neni, ale jak už jsem řekl Most je zvláštní město a dá se říct, že se tady postranní uličky dají považovat za stezky, protože ty jsou naprosto prázdné a dokonale sjízdné. Samo město se k cykistům chová suprově a vychází jím vstříc, kupuje stojany na kola a umnisťuje po celém centru města. Časem se snad dostanou i do zapadlých částí města (i když těch moc neni jsme hold zvláštní město toková džungle komunistické výstavby). V centru města se dá najít i pořádnej kus zelenýho kopce kde nic nestojí tady se dá taky zařádit. Tak dík za vyjádření mého názoru, třeba si někdo myslí něco jiného tak ať to sem taky dá a ozve se.
Hele co si o sobě vůbec mysliš co? Drsnej
No, píšeš jak volenej zastupitel před volbama. Jel jsi někdy směrem Most - Litvínov. Kousek cyklostesky je až před Litvínovem. Vypadá to, že se radní domluvili, že nebudou cyklosteskou mezi Mostem a Litvínovem konkurovat svému dopravnímu podniku.
No fakt skvělej názor, zdá se mi že na to koukáš z auta. Jak tady někdo psal zkus jet do Litvínova a uvidíš radši jedu přes Braňany když nespěchám, jezdim na kopce a něž se dostanu pod hory tak mám z tý cesty dost v plny provozu přes Záluží je to pocuc
Začínám mít pocit, že si tady někdo šlehnul! Dá se snad souhlasit jenom s tím, že město Most je zvláštní město. Pokud máš skutečně rád adrenalín, tak opravdu doporučuji vyjíždět z Mostu na výlet po některé silnici. Ven z města se skoro ani jinak nedostaneš. Je to lahůdka!!! Rád bych viděl některou postranní uličku, která je prázdná a dokonale sjízdná. Všude zaparkovaná auta a normální provoz. Těch stojanů je velice málo a myslím, že jejich instalace už skončila před dlouhým časem. Nově instalované trasy pro cyklisty se již několikrát probíraly nejenom v tisku, ale i zde - celkový dojem: zbytečně vyhozené peníze a zmršený projekt. A to mi připomíná, že bych málem zapoměl na nově upravené cesty na Resslu - můj názor na tuto akci je ve slušné společnosti nepublikovatelný!!! Jsou města, a některá jsem poznal, kde se dělá pro cyklisty daleko víc a lépe. Jezdilo se mi v nich, nebo jejich okolí velice dobře. Bohužel to samé nemohu říci o městě, kde bydlím, tedy o Mostu. Právě proto, že je tak zvláštní a myslím si, že i díky tomu jak a kdy vznikal zdevastovaný, měly by se zde prostředky na cyklistiku, která si získává čím dál tím víc příznivců, investovat daleko lépe a kvalitněji.
Tak se znovu vracím k Resslu. Došlo přesně k tomu, co normální člověk předvídal. Nově udělané cesty se začaly po deštích víc a víc přeměňovat na tankodrom, jsou tam vodou vymleté koleje přes cestu až 50 cm hluboké a také některé až 50 cm široké. Naprostá lahůdka, pokud se tam člověk pohybuje, musí pěkně kličkovat. Čekám až napadne sníh, díry zasype a pár lidí si zde zláme nohy. Předpokládám, že peníze, které se kdysi na tento neuvážený projekt musely rychle vyčerpat, tak jsou dávno utracené a na opravu již nejsou. Když začali cesty výše zmíněným způsobem upravovat, ptal jsem se zodpovědného člověka na radnici, jestli to není vyhazování peněz oknem a kritizoval jsem tuto technologii. Byl jsem ubezpečený, že cesty vydrží déle než samotný les. Skutečnost je poněkud jiná. Vyzývám proto místní radnici k urychlené nápravě zničených cest na Resslu, k nápravě, která k něčemu bude, ne jako toto budování, které nepřežilo 3 roky!!! Vidím, že je zde možnost vložení fotografií, nafotím a velice rychle je sem vložím.
Jakou technologií byl povrch cyklostezek upraven?
Tak naposledy, stále se nezobrazují.
Zkouším ještě jednou a už snad naposledy poslat foto.
Nó, to je teda pěkný :o( Evidentně to projektoval a budoval někdo, kdo o tom nic neví. U nás takhle, ale z oblázků, opravili cesty v Lesním parku - pěkně po spádnici, bez odvodnění a příčného sklonu. Navíc ten oblázkový štěrk tam jen tak nasypali, nic ho nedrželo pohromadě. Cestičky dopadly obdobně. Že prej měli raději dát asfaltík - fuj :o(
Vznesl jsem dotaz na město Most, kdo je zodpovědný za stávající stav, kdy se bude opravovat, proč se to dělalo touto metodou, atd. Po určitých dohadech město přehodilo tento horký brambor na lesáky, prý mají celý kopec v pronájmu a tudíž mají i povinnost se starat. S lesáky jsem se rychle setkal, jejich jednání bylo velice korektní a dohodli jsme, že na jaře - březen, duben budou tyto zničené stezky opravovat. Zatím je v jedné části rozbité cesty ještě led - teče tam voda a v celém korytu led nestačil ještě roztát. To je asi důvod, proč se ještě nic neděje. Uvidím za měsíc.
Přidávám foto, jak jsem slíbil.
Pro Pavku: nejsem odborník na cesty nebo jakékoli jiné stavby. Navezli tam hrubý štěrk, který trochu upěchovali a na povrch jemný štěrk promíchaný s nějakým druhem - pravděpodobně - popílku. Vypadalo to jako cementový prach, ale ten to určitě nebyl. Běhat se po tom pořádně nedá, není to pružná lesní cesta a jak tu už někdo psal, pokud je cesta vlhká, klouže i na kole.
U nás (Kladno) aplikovali tzv. Glorit - hlína smísená s cementovým pojivem a: dobrý ...
Dobrý den
K Vašmu dotazu na posouzení povrchu cyklostezek.
Glorit je obchodní název pro podkladní vrstvu komunikací. Jedná se v
podstatě o cementovou stabilizaci zeminy s použitím dalších chemických
látek pro úpravu vlastností.
Asfaltové povrchy jsou svým charakterem krycí ( vrchní ) vrstvy komunikací.
Nemohou existovat jen na podloží tj. hlíně , ale pokládají se na podkladní
zpevněné nebo nezpevněné vrstvy. ( třeba i na uvedenou stabilizaci)
Svým charakterem se jedná o kvalitativně naprosto jiné užitné vlastnosti.
Cenově nelze porovnat jen tuto jednu uvedenou vrstvu, ale celou konstrukci
vozovky. Glorit může tvořit jen tato jediná vrstva, kdežto u asfaltového
krytu nikoliv. Konstrukce komunikace s živičným povrchem je mnohem dražší.
Nejlépe asi pochopíte rozdíl na jiném příkladě . Je to jako když chcete
porovnávat tričko a bundu. To se dost dobře porovnávat nedá.
Zdravím
Ing. Ladislav Barger
STRABAG, odštěpný závod Praha
obchodně technický úsek
Lidická 802
CZ 266 01 Beroun
tel.: 311 623 011, 724 301 279
fax: 311 623 071
V hostivařském lesoparku je také jeden, asi ukázkový, úsek, a taky mi to přijde do přírody jako ideál. Voda se na tom skoro nedrží, po deštích to drží stále tvar jaký to mělo předtím, nic neeroduje, prostě O.K.
Jenomže je to asi už moc levné, takže se to tady nikdy ve větší míře určitě používat nebude :-)
U Písku je z toho taky pár hezkejch km kolem Otavy. Jak píšeš, po dešti na tom nejsou louže, je to pevný, dobře se po tom jede a hlavně - do tý přírody se to hodí několikanásobně líp než ten černej hnus.
Tahle fotka + několik následujících.
http://picasaweb.google.cz/humpliki/Leto2010...
Coural jsem včera zase na kole okolo Mostu a dostal jsem se až do Lomu. Je to malá vesnice, nebo snad malé městečko /nechci se dotknout patriotů, neznám přesný statut/, a byl jsem velice překvapený, když před Lomem mi přikazovala značka použít cyklotrasu, nebo cyklostezku, to je přece v tomto případě jedno. Neváhal jsem, i když na silnici je v této lokalitě minimální provoz a jel po ní. Necelý km před Lomem začínala a končila téměř přesně na druhém konci. Přiznávám, že jsem ji celou projížděl v šoku a promítal jsem si tristní stav cyklodopravy Most - chemička. V Lomu by se dalo říci, že se vyhazovaly peníze zbytečně /to není můj názor/. Naopak Most - chemička, tak tady by se o žádné zbytečné utrácení nejednalo. Zde je naopak nutné peníze na, jak říkají na radnici, zkapacitnění této silnice urychleně realizovat. Ovšem, když jsme měli za humny finančně rozmařilé ředitelství silnic a dálnic, tak přece na takovou zbytečnost, jako je nová úprava silnice Most - Litvínov a současné vybudování cyklotrasy, tak na to je zbytečné peníze vyhazovat. Zajímalo by mě, kde skončil už vypracovaný a zaplacený projekt a kdy se něco začne budovat. Jistě, hlasy z radnice jsou, cyklotrasa prý do Litvínova povede, ale zadem chemičky, tedy ne k branám závodu, kam by se pracující cyklisté rádi dostali. Asi zase zapracovala MHD loby, která by přicházela od jara do podzimu, kdy by zaměstnanci případně jezdili na kole, o jejich tramvajenky. Takže cyklotrasa za chemičkou se bude nově projektovat, nově se zaplatí, potom se může zjistit, že to nemá cenu a zase půjde vše do kytek. Jo, proč mě už skoro nic nemůže překvapit.
Moc by mě zajímalo, jestli tyto stránky čtou i ti, kteří mají moc něco změnit - tedy naši volení zastupitelé v Mostě. Zatím to na této diskuzi vypadá, že si píšeme jenom my cyklisté, ukazujeme na různé problémy okolo města, ale reakce z radnice celkem žádná. Listoval jsem teď celou diskuzí a i když se něco málo okolo cyklostezek a cyklotras v našem městě změnilo, nedá se říci, že nás tady někdo z radnice bere vážně a hledal by cestu, jak se domluvit přímo s uživateli toho, co někdy i páchají. Začínám si myslet, že sice peníze na tyto akce dostanou, nějak je utratí, ale efekt.. Pokusí se mě někdo kompetentní přesvědčit o opaku?
Jo přesně!!! U nás dostali peníze na novou cyklostezku, tak vyasfaltovali krásnou a tichou lesní cestu a udělali lesem dálnici s odpočívadly pro cyklisty?!?!. Když jsem tam poprvé projížděl - to to ještě nebylo hotové a všude surové šutry velikosti boty, nedalo se po tom jet. Mimochodem, loni jste po ní jeli - nakoláci jarní cyklosraz nakoláků. Tak dnes byste to nepoznali = dálnice středem tichého lesa. Akorát mi není jasné, jak odtud budou svážet dříví, protože to tahali po té staré lesní cestě. Jsem zvědav, jak budou stahovat dříví po cyklostezce.:-((())). Přitom ke stejnému bodu, kudy vede tato dálnice, akorát o kus dál na další odbočece z hlavní silnice vede místní okreska, která je celá rozbitá a i nadále takto rozbitá zřejmě zůstane. Předpokládám, že nová cyklostezka je tak široká proto, aby tudy mohla jezdit auta na chaty místních zastupitelů a veřejných činitelů
v inkriminované oblasti. Na opravu okresky nedostali zřejmě peníze, tak vybudovali širokou cyklostezku na níž peníze dostali a budou tudy jezdit auty.:-((()))Přikládám foto dříve a o víkendu přidám foto dnes...
Jo, za peníze na stavbu cyklostezek se dá vyřešit mnohý místní dopravní problém s cyklistikou nesouvisející. :(
Zde zasílám foto, jak "to jde" - zničit krásnou lesní cestu a udělat "autostrádu" lesem: první foto = stav před zásahem člověka, tak jak ho mnozí znají ze srazu nakoláků loni - tato část zde ještě zůstala původní - zřejmě již nezbyly peníze a tak to nedotáhli až k rybníku, ale jen po křovíčka před - z nich je tato fotka.
Další fota jsou po zásahu člověka =dálnice + lesní meliorace po česku
To kecáš. To neni možný. To je nějaká fotomontáž nebo co. Fotka z D1 a do toho si ve fotošopu prsknul manželku, žejo. Ne prostě ta druhá fotka to neni možný, to člověk nemůže vymyslet :-OOO
Co..co co....co remcáš. Taková krásná lesní cestička:-))
Krasny priklad.
Vrato, jsi tu?
Tohle je to, proc jsem proti dostavovani cyklostezek na brezich rek. U nas to totiz nikdo nedokaze udelat citlive. 8-(
A co říkáš na ten Písek? Viz můj odkaz výš.
Vypada to na malou svetlou vyjimku. Asi jim ochranari stali za zady. Jenze i 50 takovych Otav z pameti snadno vytesni dve tri ty asfaltove hruzy. 8-(
Svatá pravda. Jenom jsem chtěl demostrovat, že někde to prostě jde (když se chce?) a někde, třeba na Šumavě se musí vyrobit asfaltová příšernost - cyklodálnice - nebo "páteřní cyklotrasa" nebo jak tomu řikaj. Prostě ať mi někdo vysvětlí, proč se třeba na tý Šumavě v úseku Vysoké Lávky - Prášily, nedal použít tenhle, řekněme docela "snesitelnej" povrch.
Hm, a jste si jistí, že se to rekonstruovalo jako cyklostezka? Není to spíš cyklostezkou zamaskovaná účelová příjezdovka ke kamenolomu, nebo tak něco?
(jinak propálit takhle některé lesy v Praze nebo blízkém okolí, tak se tím ty lesy prakticky vykácejí).
Jsem si jistý, protože kolem budují i taková ta odpočivadélka se stříškou a lavičkami pod. Tedy, ehm...., zatím je tam jedno - kousek níže po cestě pod tímto extrovním úsekem, kde zřejmě budou příležitostně parkovat kamiony :-()..nebo že by se tam pořádaly poutě a jiné další trachtace a byly tam kolotoče a spousta stánků s klobásami, okurkami a curkovou vatou ???:-)))))
Tohle by Vás všechny mohlo zajímat:
http://www.uloz.to/6840318/zelene-napady-pro...
stáhněte si tento díl perfektního seriálu z televize Spektrum, který se z velké části zabývá cyklodopravou v USA a částečně i v EU, je tam plno zajímavých tipů a nápadů a hlavně by to mohlo nejednomu mocipánu na radnici otevřít oči.
Nevim jestli je to už vypěstovanou alergií na ZELENOU, ale mě tenhle seriál Spektra (i jiných) docela už se.e :o(
Pamatuju si dva díly: Jeden o jímání CO2 z atmosféry a jeho ukládání ve formě suchého ledu pomocí jakoby torpéd, které se vyšlou dolů a zaboří do oceánského dna.
Druhý zase o fotovoltaické elektrárně na oběžné dráze (a vlastně další varianta byla na měsíci, takový pás okolo) a přenosu vyrobené energie mikrovlným zářením na zem.....
Omlouvám se, ale mám strach ten tvůj odkaz vůbec spustit :o)))
Tak nejdříve spusť a pak vynášej soud ;-) Mě osobně se ten seriál moc libí i když se rozhodně 100% se vším neztotožnuji jsou tam i střízlivé myšlenky! Ale například s bionaftou tam hodně přestřelili! No dělají to američani taže tak je třeba se na to dívat ale rozhodně nějáká osvěta než žádná! PS: Taky nejsem zadny ekoterorista greenpeacesák a myslím že planeta je modrá a ne zelená ale ekologie není sprosté slovo! ;-)
Žádný zázrak a nic moc převratnáho. Pořad je spíš pro Američany, protože tam objevují Ameriku a nedělají nic jiného než kopírují a zavádějí to co už tady existuje.
Ve chvíli, kdy se kopíruje to, co bylo někde jinde uděláno a funguje to dobře, je mi jedno, kde se vzal nápad. Pokud je to k prospěchu obyvatel a umožní bezpečnou jízdu přes město, je to dobré. Proto poznámka Radky o zaslání pořadu mocipánům není zase tak daleko od věci. V případě Mostu by bylo dokonce velice záslužné, bombardovat radnici dalšími a dalšími podněty pro usnadnění pohybu na kole městem. Začal se stavebně upravovat střed města Mostu, vzniká něco jako pěší zóna, i když v případě tohoto města je toto označení trochu sporné. Široký, dlouhý a dlážděný chodník. Pokud si někdo myslí, že se na něm barevně označil cyklopruh, tak je na omylu. Po hlavní silnici - má v každém směru 2, i když v současné době velice omezené pruhy, tam se mezi auty bude motat jenom sebevrah, tak by se tato situace velice elegantně vyřešila již zmíněným pruhem pro cyklisty. Mohl by být i pruh na silnici, 1,5 m by se tam jistě při snaze podpořit cyklistiku našel. Ale to v Mostě nejde. V současné době, kdy v Mostě již teď v březnu dýcháme škodlivé látky několik dnů nad povolený roční limit, je nepodporování cyklistiky jako dopravy trestuhodné. Navíc, když nám počasí již umožňuje na kole jezdit. Netrpím iluzí, že za škodlivý smog můžou jenom auta. Ve městě, které je obklopené uhelnými doly, které je snaha neustále rozšiřovat, je polétavý prach prokletím. Ale pokud se radnice Mostu profiluje jako přátelské město k rodinám, tak si myslím, že podpora cyklistiky je v tomto případě jednou z priorit. Znovu zdůrazňuji - cyklotrasy v Mostě již jsou, ale to, co se s velkou slávou nakreslilo na chodníky a označilo značkami je spíše prokletím, než pomocí cyklistům. Ale čárka za akci je, peníze utracené, tak zapomeňte.
U vás to existuje jo? Tak to ti docela závidím, odkud že jseš?
Nepíšu, že je to u nás na vsi, ale že už to tady existuje, ne třeba všechno na jednom místě, ale je. Já osobně jsem se už setkal se vším mimo jediného nápadu a to čidla čekajících kol ve stezce u křižovatky. Na silnici pro auta se to celkem běžně používá, ale pro cyklisty jsem to ještě neviděl a to jako dobrý nápad je.
A hrdině oznamovat, že zřídí 37 přístřešků pro kola je stejné jako by se někdo chlubil 3 přístřešky v Praze i když se sluší poděkovat za každý jeden navíc.
Videodetekce je v Praze od loňského podzimu na dvou místech (výjezd z náplavky a Pelléova). Bohužel to není dotažené, takže se po detekci nerozsvítí světýlko "čekejte" nad tlačítkem - lidi tak nevědí, že je to zaregistrovalo a mačkají tlačítko i tak.