Nevíte někdo jestli se dá odstranit pískání brzdových špalků při brždění za mokra je to dost hrozný.
To by mě zajímalo taky, zatím nic nepomohlo. Dělaly to jen přední. Až byly skoro sjeté a řádně nasycené hliníkem, tak přestaly. Nové pískají zas.
Mě kvílí i za sucha. A přitom mě brzdy nikdy dřív nebrzdily tak dobře. Jediný, co jsem vypozoroval, je, že to přestane při zahřátí (brždění z 60km/h z kopce) a že s oblibou řvou nové špalky na starých ráfcích. Jinak jsem zkoušel nejrůznější nastavení vzájemné polohy špalku a ráfku, ale bezvýsledně. Někdy to po přeštelováná pár kilometrů ztichlo, ale pak začlo znovu.
To je dáno konstrukcí brzdy, která je náchylná k rezonanci. Dělaly mi to cantilevery. Laborování se špalky (různí výrobci, barvy a směsi) nepomáhalo, Pomohla až výměna brzd (tedy vlastně celého kola, kde jsem měl už véčka), od té doby mám už 5 let klid.
Špalky by měli být naštelované do mírnéhošípu ve smyslu otáčení kola a kolmo k ploše ráfku. Když jsem to někomu takto seřídil tak to potom nepískalo.
Ano, špalky mírně do šípu, odmastit ráfky (olej naleptává gumu) a neklépe používat trojbarevné špalky (první část špalku čistí ráfek, druhá čímsi maže a třetí brzdí)
No prosím, a mě to začlo vyřvávat právě od té doby, co jsem tam dal trobarevné BBB. Ale teď jsem párkrát zkusi přijíždět domů oklikou, abych končil prudkým sjezdem, kde se brzdí z 60km/h (pšššt, je to v obci:-)), a po několika takových zahřívacích záhulech, kdy dole smrdí guma, se zdá, že to řve čím dál míň. Budu ještě chvilku pokračovat.
Je to tak jak to říkaji jiní přede mnou ,přední část špalíku by měla být o necelý milimetr blíže ráfku než zadní,zkus si to nastavit sám a uvidíš,ale je to celkem fuška,mě se to na porvé povede málo kdy,ale chce to praxi
Podrobný popis nastavení i s fotkama má Andy na svém webu http://www.andykolar.wz.cz/