Stojan na kola předaly včera zlínské radnici nevládní organizace Děti Země a Nesehnutí Zlín. "Chceme upozornit na dopravní situaci ve Zlíně. Individuální automobilová doprava škodí životnímu prostředí a naopak cyklisté, kterých je stále víc, jsou diskriminováni. Pokud lidé jezdí na kolech, nemají je kam odstavit, protože stojany na ně scházejí. Náš dar by měl sloužit nejen občanům-cyklistům, kteří na radnici přijdou vyřizovat svoje záležitosti. Doufám, že bude využíván také zaměstnanci magistrátu, kteří budou, jak doufám, jezdit v budoucnu do práce na kole," řekl Jan Habart z Dětí Země.
"Bereme to jako první impulz k tomu, že stojanů bude víc. Dnes jsem přijel do práce na kole a musel jsem jej přivázat ve dvoře radnice ke kontejneru. Teď už mám lepší možnost, kam kolo uložit. O umístění stojanu tak, aby sloužil všem co nejlépe, rozhodne odbor dopravy," uvedl náměstek primátora Hynek Steska. Zároveň pozval aktivisty k jednání, aby si vyjasnili, co je a není možné rychle řešit třeba v oblasti parkování a bezpečnosti cyklodopravy ve městě.
Dar městu má podle Habarta upozornit také na budování cyklostezek. "Radnici musíme pochválit za jejich výstavbu, ale přivítali bychom, kdyby byly více koncipovány k dopravě například do zaměstnání nebo na nákup. V současnosti jsou cyklostezky spíše rekreačního charakteru," sdělil.
Podle náměstka jsou cyklostezky bezvadnou věcí, jež však také něco stojí. Za toto volební období na jejich budování město uvolní patnáct až dvacet milionů korun. Dodal, že při velkém štěstí by mohlo získat dotace až sedmdesát procent.
"Nyní však řešíme závažnější úkol: páteřní cestu, jež spojí východ a západ města. Měla by splňovat službu bezpečné cesty do práce a z práce, ale také být turistickou stezkou o víkendech," informoval. Vše je podle něho ve stadiu zrodu a realizace si vyžádá hodně peněz. Uvažuje se například o zjednosměrnění nábřeží a vymezení části pro cyklodopravu. "Není to ideální stav, ale v této chvíli nejlevnější. Až poté by mělo navazovat vybudování pruhu pro cyklisty a chodce," dodal. (hav)
Zdroj: Zlínské noviny, 16.9.2003
V letě jezdim z Malenovic do Zlína. Ráno to ještě jde ale odpoledne je to hruza. Auta se cpou i na polní cesty.Ale jezdit vedle hlavních tahu to snat ne.Kolo je pro zdravý a ne na inhalaci výfukových plynu.Stojany jsou fajn ale at jsou bespečnéa všude
Snaha radnice o rozvoj cyklistiky ve městě je sice krásný, ale naráží na naprostou stupiditu strážníků městské policie, kteří v honbě za frčkama a odměnama zřejmě ztratili i poslední zbytky zdravého rozumu. Pokutovat cyklisty za jízdu v protisměru z náměstí přes Rašínovu ulici a povýšeně je buzerovat mi přijde hodně nešťastné. Kdyby na sobě ta namistrovaná madam neměla uniformu, tak bych ji poslal z fleku do..., jak jsem byl rozčilený. TAK S TÍM SAKRA NĚCO DĚLEJTE! JASNÝ PŘÍKLAD TOHO, JAK NESMYSLNÉ JE STRIKTNÍ DODRŽOVÁNÍ NĚKTERÝCH PRÁVNÍCH NOREM. Bohužel to není první případ, kdy městská policie páchá víc škody než užitku a tam, kde by bylo potřeba něco řešit naopak chybí. PŘÍŠTĚ UJEDU!!!
Tak pod tohle se můžu podepsat plným jménem. Jaký zbytek rozumu, oni ho nikdy neměli, jinak by se živili něčím rozumným. Já jsem automobilista i cyklista v jedné osobě (střídavě). Už jsem párkrát platil pokutu za parkování na místě, kde jsem fakt nikomu nepřekážel, leda těm magorům. Jako cyklista si ve Zlíně připadám jako absolutní vyvrhel. Na chodník nesmím, když tam přejedu děcko tak mě zavřou a na silnici mě někdo srazí. Toto je bohužel právní stav, v dopravních předpisech o cyklostezce, kde by měl cyklista nějaká práva nic není. Nebo jsem něco přehlédl ?
To je fakt. Taky jezdím do práce na kole a nevím kudy. Brzo ráno či o víkendu můžu jet tak jak mám posilnici. Ale odpoledne?! Takový trolejbus ci nnnnákklaďák vedle vás není příjemná věc! Přece se nenechám zabít. Po chodníku jezdím ohleduplně.
A co cyklostezka podél řeky?! Značení se kamsi ztratilo, na zemi taky bledne. Když jedu od nemocnice do centra po cylevé straně (po cyklostezce) troubí na mě auta. Po pravé (správné) straně stojí odstavená auta, kterým se vyhýbám. To je bezpečná stezka ? Musím neustále dávat pozor, kdo kde jede. Na bruslích je to ještě horší!