Oživit břehy Ostravice v centru Ostravy má urbanistická studie, kterou objednali radní města. Má navázat na studii Greenways, která rámcově řeší pěší trasy, cyklistické stezky a hippotrasy podél řek Odry a Ostravice. Informoval o tom vedoucí kanceláře primátora Rostislav Honus ..... = úryvek ze zprávy - Právo (Severní Morava a Slezsko) z 21.11.2003.
Už aby se studie začaly taky realizovat, protože lokality podél řek jsou pro cyklostezky nejvhodnější. Ať se v tomto směru stane i Ostrava světovým městem, jako je například Vídeň či Frýdek Místek.
Ostraváci diskutujte .... tu snad nikdo nejezdí na kole?
Díky,že chválíš F-M.Pro všechny Ostravany mohu jen říct,že cyklostezka vede podél řeky na celém území města a nejen že vede v klidném prostředí břehů,ale zároveň výrazně zkracuje jeho průjezd nebo dostupnost cílů ve městě.
Stezka kolem Ostravice přes FM je součástí dálkové trasy OV-Beskydy. My, tím myslím FM, už máme svůj díl hotov.Větší problém je, že malé obce mají taky malé rozpočty a proto jsou jejich priority jinde (údržba cest,...) než v budouvání cyklostezek, takže pokud nebudou peníze z EU nebo SFDI, tak je dokončení celé magistrály ještě v (asi) daleké budoucnosti. Ale věřím, že se blýská na lepší časy.
Ahojky, cyklostezky v Ostravě jsou jen podvod na lidi!!! Co to je za cyklostezku, která vede po chodniku nabo po veřejné komunikaci, to prostě nechápu.Krásný příklad takových cyklotras je v Ostravě-Porubě a Martinově.
Pěkná cyklostezka vede kolem Opavice do Hlučína, ale tam vadíme chatařům....
Zdravím všechny cyklisty.
No konečně se taky někdo ozval k ostravským cyklostezkám, dosud jsem tu vedl diskusi sám se sebou. Myslím Danielo, že cyklostezka po chodníku je lepší, než nic - ale musí být dostatečně široká, dobře označená, nájezdy bez obrubníků, a zřetelně oddělena od chodců. Pokud je společná pro cyklisty a chodce je tato varianta vhodná jen tam, kde je malý pohyb chodců. Další problém je nevychovanost našich chodců, kteří nerespektují značení a pletou se i na místech vyhrazených jen pro cyklisty. Ale snad se časem naučíme navzájem se respektovat a chovat se ohleduplně Chodci vers. cyklisté a naopak. Například v Rakousku to funguje - proč by to nešlo u nás.
Co se týká cyklostezky do Hlučína kolem Opavice, no už jsem tam dlouho nejel protože na to jaký tam býval o víkendu a za hezkého počasí provoz je nedostatečná (pokud se to již nezměnilo). A pokud by ji chtěl někdo denně používat například k cestám do práce, taky by vyžadovala vylepšení. Je to typicky příměstská rekreační trasa. Ale cyklostezky ve městech a jejich blízkém okolí by také měly sloužit k rozvoji cyklistické dopravy - jako alternativa městské a automobilové dopravy k cestám do zaměstnání, za nákupy a pod. A k těmto účelům musí být stezky kvalitní, se zpevněným povrchem a dostatečně široké. Čauky
Pravý břeh Odry v úseku Výškovice - ul. Opavská k vybudování cyklostezky přímo vybízí - stačí hráz a pěšinu překrýt asfaltem, navíc byto logicky spojilo už vybudované cyklostezky.
Opravdu tragédie je cyklostezka Pískovými Doly podél ul. U Hrůbků - zvýšené obrubníky mě ani nepřekvapují, ale vést stezku po schodech? Nevím, nevím.
Už několikrát jsem se vytočila, když jsem četla v nějakém místním plátku, jak se radnice chválí, co všechno pro cyklisty dělá a kolik kilometrů stezek vybudovala. Mám stejný pocit jako Daniela, je to akorát podfuk na lidi. například na ulici 28. října kolem krajského úřadu je cyklostezkou červená půlka chodníku, který tu byl i předtím a po kterém stejně chodí lidi. Ale kulturní cyklocesta z jihu Ostravy(konkrétně Hrabůvka, ale pro Zábřeh to není lepší) do centra či Mariánských hor není. Jediná značená stezka je odporná a vede po cestách kolem Vítkovických železáren. A přitom se přímo nabízí vybudovat stezku kolem Ostravice nebo kolem Místecké. Kolem Místecké vede kousek stezky, ale u Jeremenka končí v nenávratnu a tím pádem je naprosto nepoužitelná. Radnice jde cestou nejmenšího odporu. Kde stačí přebarvit půlku chodníku,postavit pár směroveka udělat si čárku do hlášení o vybudovaných kilometrech, tam to jde rychle. Vlk se nažere a koza zůstane celá. Ale prakticky se v Ostravě člověku na kole jezdí stejně jako za komunistů. Vím o jediném místě, kde bylo člověku na kole ulehčeno, a to je cyklostezka vedoucí z Bělského lesa pod mostem na Výškovické ulici a dál k Odře.
Ahoj lidi,
jsem Ostravák a tak to napíšu sem, i když se to týká téměř všech českých měst. Mám projetý už kus světa, řádil jsem po cyklostezkách ve Stockholmu, Kodani, Pekingu, Praze, Hradci, jezdím jako průvodce cyklozájezdu s Kudrnou do Vídně. Někde je to lepší, jinde horší, např. v Ostravě není nic. Největším problémem ale je, jestli, pokud se cyklostezky vybudují, po nich nekdo bude jezdit. Nerikejte, ze az budou, tak se to zlepsi, to je blbost. Tam, kde cyklisté jezdí od jakživa, jako třeba v Kodani, Amsterodamu, či Hradci, nebo Olomouci, už cyklostezky jsou, tam kde se nejezdí, nejsou. Zakopaný pes je v hornatosti terénu. V Ostravě, nebo Praze cyklostezky nikdy moc používané nebudou a tudíž do nich nemá smysl zas až tolik investovat, protože město je mezi kopci a na nich a člověk než by dojel do práce, tak by byl zlitej potem od hlavy až k patě, a to se pak blbě jezdí v kvádru. Takže lidičky, přestaňte nadávat, pochopte, že rovnat se plackám nejde a hledejte si vhodné trasy sami. Jezdili jsme předtím, budeme jezdit i nadále. Kolo je krásné i bez cyklostezek.
Ahoj Honzo,
rád bych Tě vyvedl z omylu. Přijeď se podívat někdy do Prahy, cyklistů je tu celkem dost, stezky se budují a cyklisté se k nim postupně stahují. Myslím, že pěkným příkladem je stezka v Modřanech. Vede pěknými místy podél Vltavy, postupně se rozrůstá a ještě nikdy jsem tam nebyl sám. A využívají ji nejen cyklisté, ale i bruslaři (např. i maminky s kočárkem a bruslemi). Všichni se tam vejdeme a je pohoda a bezpečí. Praha je jen příklad, myslím, že podobné je to všude. Pokud jsou podmínky, vedou k dalšímu rozvoji.
Jinak já jezdím pravidelně do práce na kole. Mám naštěstí k dispozici sprchu, takže své okolí nijak netrápím. Je jasné, že tuto možnost asi nemá každý, ale cyklistů, kteří si vyjedou odpoledne je také dost.
Pěkný den!
No já teda po Ostravě jezím celkem velmi intenzivně a nevšiml jsem si, že by tady byly opravdové kopce. Cyklistů je čím dál tím více a lidé by chtěli jezdit i do práce, nakupovat atp., jenomže to nejde. Jediná instituce o které vím a která počítá s cyklisty je kupodivu transfúzní stanice.
No i presto ze v te Ostrave semtam nejaky ten kopec je, tak cyklistu potkavam kazdym rokem cim dal vice (jezdim kolmo do prace).
Cyklostezky chybi hlavne v centru kde je provoz, ale tam se s tim asi moc delat neda.
Jsem taky z Ostravy a rozhodně si nemyslím, že je tady nějak extra kopcovito a rozhodně mi to připadá lepší než naprostá placka. Při budováni cyklostezek nejde přece pouze o dojíždění do práce, ale také o sportovní vyžití a rekreaci. A upřímě si nemyslím, že zrovna inkousti v kvádrech jsou celí hrr do ježdění na kole do práce. Každopádně mě štve, že v Ostravě jsou spíš než cyklostezky pouze nějaké polovičaté rešení. Často jsou tady jen fragmenty stezek, které nejsou souvislé a aby po nich člověk mohl jezdit musí přejíždět velké cesty a křižovatky, kde mu hrozí nebezpečí od aut. Nejlépe na tom není ani značení těchto pseudo stezek. Chápu, že budování kvalitních cyklostezek ve velkých městech není jednoduché ani levné, ale více snahy ze strany města by neuškodilo.
Souhlasím,ze dostat se na kole do centra Ostravy je jeden velky stres.Cyklostezky jsou nedomyslene a ja jsem po 7 letech prestala na kole jezdit.Jezdím jen v sobotu to je provoz klidnejsí.Vzdycky to pro mne bylradost z jizdy,ale uz není,neznate nejakou nejlepsí cestu do centra na kole ,ale uz jsem vyzkousela asi vsechny tak nashledanou.
Souhlasím s kvalitním názorem. Většina cyklostezek nestojí za moc, ale to nemůže nikoho odradit od jízdy na kole.
Doporučuji si koupit TURISTICKOU MAPU. Můžete jezdit po turistických a spojovacích lesních cestách. Turistů moc nepotkáte a určitě se vyhnete všem autům. Pokud je člověk šikovný, tak se na frekventovanou silnici ani nedostane. Všem doporučuji turistické stezky od OV – Polanka – Jistebník – Studénka ...a dále. Pro vyježděnější cyklisty směr Oderských Vrchů - tř. směr Kyjovice, Zátiší, Hlubočec, Raduň, Hradec n/M.
Ať už je léto!!!
Souhlasím s tvým názorem - místa a trasy, které doporučuješ pro ježdění na kole jsou OK. V okolí Ostravy je mnoho vhodných a krásných tras ať už jsou, nebo nejsou označeny jako cyklotrasy. Ale konkrétně v této diskusi jde spíše o cyklostezky ve městě a blízkém okolí, vhodné nejen k rekreačnímu ježdění, ale hlavně k cyklistické dopravě do zaměstnání, do školy za nákupy atd. Proto jde také o ty koridory řek, které jsou vhodné jako páteřní trasy, které protínají naše město. Jen pro doplnění - dříve jsem zde diskutoval jako Láďa N.
Naprosto souhlasím s názorem autorapříspěvku. Doporučil bych nejen Ostravici, ale i Odru. Sám jsem si to vyzkoušel z Jistebníka po červené značce až do Starého Bohumína. Pokud by se ta stezka upravila, Ostrava a okolí by mělo nádhernou cyklotrasu. Ostravice by si zasloužila prodloužit cyklostezku z Frýdku aspoň až do Kunčit (část už je). "Bohužel, místo toho na kocourkovští radní zruší UAN a místo něj nechají postavit další nezbytně potřebný Kaufland".
Kaufland téměř v centru města je jistě významný prostředek k oživení, automobilového provozu ve městě, což významně přispěje k zachování chaosu s častými dopravními kolapsy. O záměrech radnice k rozvoji ekologické a cyklistické dopravy v Ostravě svědčí dokument "Strategický plán rozvoje města" kde je na 145 stranách textu a příloh věnována rozvoji cyklistické dopravy pouhá cca třetina stránky s nicneříkajícím obesným textem že je třeba tuto dopravu rozvíjet a podporovat. Rád bych se dozvěděl podrobnější plány rozvoje cyklistické dopravy v Ostravě. Zatím mám jen možnost vždy po Novém roce si přečíst v novinách, že pan primátor s několika radními se opět vydal do práce na kole, a tím vzdal hold nám všem, kteří tento dopravní prostředek používáme ke každodenním cestám do práce. Děkuji mu tímto za moralní podporu, já bych raději přivítal rychlejší rozvoj cyklostezek v koridorech řek, úpravu pěší zóny v centru i pro cyklisty a budování cyklostezek kolem hlavních komunikací a obchodních center. Protože kolo nepoužívám jen k rekreačním vyjížďkám, ale i k cestám do práce a za nákupy.
Jsem z ostravy a jezdím do školy z michálkovic do hrabůvky, podél ostravice nic není jen přívozu k hradu a pak konec, i když by se mi to moc hodilo, tak jezdím přes centrum kolem radnice. Problém je asi v tom zě po Ostravě jezí jen velice málo cyklisů a tím usuzuji že vedení města neinvestuje do budování stezek z tohoto důvodů- ráno jedu do školy asi 50nim a potkám tak 3 až 10 cyklistů o:-) ale aut bych se nedopočítal..myslím si že je to zájem malinké skupiny lidí budovat cyklostezky, zatímco chodníky a cesty jsou pro všechny, A vůbec nemusí město dělat trasy z drahé zámkové dlažby která stojí 300kč m2 i více, asvalt stačí, hlavně aby už byla po ostavě nějaká síť tras - což je velice důležité-návaznost, 1km trasy nic nezachrání, který vede od nikud nikam, ale věřím že se to časem zlepší. a je vidět že se sem tam něco vybuduje. Jo a zpět k té ostravici až bude trasa až do frýdku to bude prima, no ale aby se toho naše generace ještě dožila..:-)
To je ten začarovaný kruh. Stezky nesjou protože je málo cyklistů a cyklistů je málo protože nemají kde jezdit. Já jsem (byl) rekreační/občasný dojížděč do práce, než mi firmu přestěhovali do centra. A to mi pije krev, že břehy ostravice "leží ladem" protože lepší spoj sever - centrum - jih ani snad nemůže být. Kdyby tak hezký kousek, který končí u OZO vedl ještě dál na sever /někam k černé louce/ tak bych v létě zase začal jezdit. Teď se mi po té místecké fakt nechce. Nebo máte někdo nějaký elegantní nápad jak do centra z hrabůvky?
Jouzo použij cyklotramvaj.Jsi v centru za pár kaček.
Vlku cyklotramvaj je jen o víkendech, hodí se spíše jen pro rodinky s dětmi. Navíc pořádný cyklista je většinou vždy rachlejší než tramvaj. Na druhé straně proti cyklotramvaji nic nemám, pokud je využívaná tak ať je jako alternativa k dispozici, ale já bych do ní vlezl jen v případě nejvyšší nouze.
Oprava: ....rychlejší než tram....
Jouzo z Hrabůvky přece vede cyklostezka někam k vítkovickému nádraží, potom se dá slušně projet k Čez-aréně a odtamtud je trasa pro cyklisty téměř do centra, ale zároveň vím že tyto cyklostezky, místy spíše jen cyklotrasy nejsou na evropské úrovni. Cyklostezka kolem Ostravice až do centra by byla Parááááááda, potom by ještě měla být stezka kolem Odry a Ostrava by byla světovým městem, jenže páni z magistrátu zatím moc cyklostezkám nehoví a jen se paběrkuje. Oni se možná bojí že by potom místo služebních aut museli fasovat jen kola. Cyklodopravě v Ostravě zdar!
Kousek cesty podél Odry za chemičkou je udělany. Nerovný, hrbolatý povrch z hrubého a ostrého štěrku.
A na konci cesty před lávkou přes Odru krásný neohraničený betonový příkop - lapač cyklistů!
Ti, co cyklostezky v Ostravě řeší, asi nikdy nejeli na kole po svých výtvorech.
Par nelog. případů z Ostravy..
Krásně dlouhý úsek cyklostezky je např. v Přívoze v délce asi 15m. (světová rarita?)
Vyustění cyklos. do zúženého místa před mostem na ulicí Hlučínské směrem na Petřkovice.
Jednosměrný provoz na téže ulici.
Kvalitní hrubá struska na cyklostezce z Hormického muzea směrem na Koblov.
Atd...
Naprosto souhlasim s Bodlinou. Konkretne v Privoze jsou pro cyklisty hororova mista! Nejvic mi vadi podjezd pod zeleznici na Hlucinske - zuzene nebezpecne misto a kdyz mate smulu a zaprsi, tak vas auta ohodi a jste celi od blata jako po cyklokrosu.
Mozna by taky neuskodilo trochu osvety CHODCUM, bloumajicim nebo stojicim napriklad na tech 15 metrech "cyklostezky" v sadu B. Nemcove u zastavky tramvaje. Malovala bych zlute kolo kazdych 5 metru a taky pustila spot do TV. Chodci se couraji i po vyhrazenem pruhu v Komenského Sadu kolem Ostravice, ackoli tam maji mnoho jinych chodniku.
Jeste jeden navrh - kazdou druhou ulici ve meste uzavrit pro auta a vyhradit chodcum a cyklistum! Vypada to silene, ale slo by to!
A bojujme za cyklotrasy kolem Odry, kdyz uz je to tam prekopane kvuli dalnici! Idealni prilezitost to tam pro kola vyresit velkoryse!
Zdar a silu cyklistum v Ostrave!
Když beru ten úsek kolem Ostravice směr F.-M., tak na té straně, kde je cyklostezka, je jedna docela podstatná překážka těsně před kunčičkama, je tam jakési překladiště či co. Kdyby se jelo po levém břehu (ve směru na FM), tak by se to mohlo napojit na stezku vedoucí přes Paskov téměř až do FM. To by bylo fajn.
A jen tak mimochodem, jak se jezdí kolem chemičky na Loděnici, tak přes tu dálnici to povede jak, nevíte někdo?
Tak jsem se někde dozvěděl, že podél dálnice se mají budovat i cyklostezky, hlavně kolem vrbice a antošovic, těch přejezdu bude asi méně, spíše se soustředí u mostů.
Pokud se vam nelibi tak jako mi nektere stezky v ostrave - kvalita, zpusob a rychlost vystavby zkuste napsat urednikovy ktery to ma nastarost, bude nas vic a mozna se neco zmeni
kontakt na urednika Magistratu Ostravy: "Milan Halenčák" <[email protected]>
Ahoj všem příznivcům cyklostezky kolem Ostravice. Což takhle uspořádat jízdu kolem Ostravice od hradní lávky až do Frýdku? Cestu jsem několikrát jel. V současné době je v určitých úsecích sjízdná více méně pro MTB. Pro ostatní kola je pak sjízdná od mostu Polanecké spojky po most v Paskově. Dále bych zase doporučil MTB. Pokud by se někdo chtěl přidat, pište na [email protected]
S pozdravem ať to šlape.
Old Rum
www.oldrum.blogspot.com