Tak jsem slyšel v televizi, že v důsledku velké investice na přesun nádraží na jih bude zastavena veškerá výstavba nových cyklostezek.
Nevíte o tom někdo něco?
(to nádraží se má stavět myslím pět let, takže bysme neměli pět let jedinej metr nové cyklostezky)
O tom nic nevím. Nepamatuješ si, kdy a na které televizi to bylo? Docela by mě to zajímalo, rád bych se poptal známých jestli to třeba někdo neslyšel taky.
No bylo to určitě na ČT1 nebo 2. Na televizi (bývalou) Vladimíra Iljiče Železného se nedívám :-)
Bylo to myslím v úterý a mluvilo se o tom v souvislosti s výstavbou toho nového nádraží.
Teď jsem poslal dotaz na magistrát na odbor dopravy tak snad do měsíce zareagují.
Je to prostě mizérie s těma našema cyklostezkama. U nás na úřadě v Bohunicích mně řekli, že s žádnou výstavbou v budoucnu nepočítají a že to má stejně nastarosti magistrát.
Takže tak
Před 5 minutama na Radiožurnálu: ... u Lanškrouna usmrtilo auto cyklistu ...., podobné zprávy slyším každou cvíli. A někde (zde třeba v Brně) není na cyklostezky!!! PERME DO NICH!! NEDEJME SE!! NA CYKLOSTEZKY MUSÍ BÝT i kdyby na chleba nebylo. Na několika webech jsem navrhoval z každého litru benzínu a nafty 1 kč účelově na výstavbu cyklostezek, já to unesu a masňáci ať platí, je to i v jejich zájmu. Oni umí jen nadávat že se jim ten cyklistický póvl plete před jejich fára!!! Zatím na tento návrh nikdo nereagoval.
S tou korunou z litru benzínu je to suprové nápad. To bysme měli někde prosadit. Jenže mě nenapadá kde a jak?
Proč? Jezdním na biku i na kole. Z každého litru benzínu tvrdě plním nenasytnou státní kasu. Proč bych měl ještě dávat kačku na cyklostezky? Co takhle dávat kačky 2, jednu na cyklostezky, druhou na bezbarierový přístup pro vozíčkaře. Nebo kačky 3, nějaký důvod s najde. Socialismus už tady byl...
Ehmm.. Chtěl jsem napsat na biku i v autě:-).
Ravo nechápeš smysl toho co jsem napsal. Taky jezdím občas autem a vždy si pokládám otázku, zda je ta jízda nutná. Nechci další korunou plnit nenasytnou státní kasu ale ÚČELOVĚ na CYKLOSTEZKY protože je to třeba a je nutno podporovat EKOLOGICKOU dopravu. Lidé jsou zhnilí a raději sedí v zacpaných ulicích v autě, než by pohli kostrou. Dokud je jízda 2 osob v autě výhodnější než veřejná doprava je benzín levný a nemá to nic společného se socialismem. Švýcarsko dotuje železniční dopravu z 80%. Tam je socialosmus?. U nás se obtloustlí mladíci prohánějí v drahých autech a nadávají na cyklisty, kteří se jím údajně pletou do cesty. Tak ať přispějí na cyklostezky je to i v jejich zájmu, tak jako v zájmu nás cyklistů. Můj názor je, že největší zhovadilost je denní dojíždění do práce autem a to hlavně ve městech. Mnoho lidí co znám by jezdilo na kole ale mají strach právě z hustého automobilového provozu.
Nezlob se, ale socialismus je právě ten tvůj účelový nápad. Slušní lidé neplatí daně proto, aby jim pak někdo říkal, že je jednou zapotřebí přispět na cyklostezky, podruhé na nějkakou nemocnici, potřetí tam a pořád někam. Tohle přece není řešení! Řešení je přimět osoby odpovědné a námi volené k tomu, aby dělaly to, co dělat mají a aby to dělaly pro nás pro všechny a ne jen pro sebe. Jenže to je ideální stav, který asi nikdy nenastane. Ale snad se k němu někdy alespoň přiblížíme. Bohužel, švýcaři jsou o velký kus a mnoho let dál než my. Při úrovni MHD u nás se bohužel lidem sedícím v autech moc nedivím, buť sám MHD využívám. Prostě by to chtělo méně sociální stát a především aby s vybranými daněmi zacházelo účelově. Pak by se našly prostředky i na cyklostezky. Otázkou stálé zůstává, zda-li se najde vůle...
Zlobím se, protože si myslím, že člověk by měl vědět na co platí a kolik a to je průhledné. Vidím, že každý máme svůj názor a pomalu bychom se dostali do vysoké politiky a to není účelem této diskuse.
Myslel jsem si to. Pro Novu je taková zpráva málo krvavá, brutální či senzační.
Takže už se mně (celkem promptně) ozvali z magistrátu. Tuto moji informaci popreli takze bud jsem spatne slysel ja, nebo na CT1/2 kecali...nevím.
Psali ještě, že na příští rok se počítá mimo jiné z výstavbou úseku cyklostezky Komín (Sokolovna) - Veslařská.
No já bych bral rači pár kilomerů vyznačených po městě, než opravu a vyznačení celkem obstojné cesty mezi zahrádkami...
Takže to snad tak hrozné nebude a snad nás čeká světlá cyklistická budoucnoust :-)
Tak to je supr. Ten úsek na Veslařské bych docela ocenil. Je tam taková díra, musí se buď po silnici nebo po pěšině na břehu. Taky se dá druhej břeh, ale tam je protivnej úsek mezi plotem vodárny a silnicí po uzounkým chodníčku. Žádná strašná katastrofa to není, ale ten chybějící kousek trochu kazí dojem z jinak dobré trasy podél Smradky. Taky je to na dálkovým tahu Vídeň - Brno - Praha. Ale uznávám, že zepár stezek přes město by bodlo. Zvlášť pokud se ty existující frcky od nikud nikam trochu pospojují.
Na Dni bez aut 19září se o tom debatovalo na srazu bikeru u Centrumu. Podepisovali se petice proti. Já o nové nádraží nestojím pač vlakem jezdím minimálně a když vydím prodělčný český dráhy tak jen kroutím hlavou že se chcou do takovýho projektu pustit. Ať je důvod jakýkoliv tak ho neberu. Cyklostezky jsou mnohem více potřeba něž novej nádr. Pač novej nádr nikomu život nezachrání ale cyklostezky po Brně ANO!!! A co je na prvním místě lidský život nebo lepší nádraží? Každýho kdo chce jakýmkoliv způsobem zamezit finance na stezky bych posadil na kolo a nechal ho jeden den se po Brně dopravovat kolmo a rizkovat svůj život v ulicích. Pak by se třeba probral a zjistil že na těch cyklostezkách něco asi bude.....
No myslím, že se to nový rolo stejnak začne stavět, protože by tady nemohli (aspoň myslím) stavět mezinárodní rychlovlaky (asi pendolína nebo co) protože nemůžou stavět v zatáčce a celý rolo je do zatáčky takže tak.
No a nový cyklostezky bych taky stavěl ale taky bych lidi motivoval, aby jezdili do haklu na biku nebo v nejhorším sociálkou a ne brkem...
no rek bych ze pendolina kdyz jezdi tema vysokyma rychlostma v zatáčkách tak by asi měly být stabilnější a stát v zatáčce by pro ně neměl být problém... myslím že nový nádraží se má stavět hlavně pro to, aby se některým lidem uvolnily lukrativní pozemky v centru a jedinej důsledek bude ten, že bude míň lidí jezdit vlakem protože to budou mít dál na nádraží.
Taky znám hafo lidí, co nejezdí na kole kvůli vysokýmu provozu, když si vezmu jaký investice se vkládají do VMO a takových věcí a ani koruna na nějakou rozumnou cyklostezku je mi z toho blbě. Hlavně mi vadí že při kompletních opravách ulic by začlenění cyklostezky nestálo ani korunu navíc (Masarykova, Banskobystrická, Nádražní, Nové sady, ...)
není divu když magistrát ovládá silná stavební lobby, pro kterou je přessun nádraží jistě zajímavější než nějaké cestičky...
slyšel jsem ale že EU nedá na přesun HVN ani ojro ? tak uvidíme
Nejde o stání v zatáčce, ale o to, že podle nějakých předpisů se přes nádraží smí jet o dost pomaleji, když není vidět dost daleko, nebo tak nějak. Jestliže můžou vlaky do nádraží vjet 80kmh, což je povoleno přes výhybky, na kterejch se nevybočuje do strany (tak nějak to myslím je) a brzdí se až kvůli zastavení s lokomotivou na protějším konci, vlak blokuje jeden konec nádraží (ten, kterým vjíždí) výrazně kratší dobu, než když už před ním musí jet 20kmh a celým nádražím se proplazit pomalu. Proto je propustnost (počet vlaků za hodinu)rovného nádraží několikanásobně větší než propustnost zatočeného nádraží. Z toho důvoudu naše starý nádraží děsně spomaluje celej brněnskej vlakovej uzel i pro vlaky, který tu nestaví.
Bohužel podle stránek klubu Bicybo se to stavět bude. Podle odhadu, co si nechalo udělat město to má stát 18mld., z toho město zaplatí 3mld., což je polovina ročního rozpočtu. Jenže za prvé: smlouva se státem nezaručuje, že někdo zaplatí ten zbytek; za druhé: 18mld. je velmi silně podhodnocený údaj, jak bývá u nás zvykem. Bude to další investice typu Temelín. Na těch stránkách je taky seznam doho, co se "odsune na další léta", tedy v podstatě škrtne. Jsou to i všechny cyklostezky, chodníky a parky. Navíc až to dostavijou (podle mě tak 2050), začnou stavět Janáčkovo centrum (2100) a pak stadion za Lužánkama (2150). Takže budeme mít štěstí, když se naše prapraprapravnoučata dočkají nějaké další cyklostezky v Brně.
Že zatočený nádraží zpomaluje vlaky který v Brně nestaví? To je úplná BLBOST!! Vlaky který v Brně nestaví přes hlavní nádraží vůbec nejezdí, jezdí "nákladní spojkou" až do Židenic. Přes hlavní jezdí jen vlaky, který zde zastavujou. A vlak kterej stejně zastavuje se zas tak nezpozdí jen tím, že vjede do nádraží trochu pomalejc.
O něco se opravdu spozdí. Ale o té spojce sem nevěděl, to sorry, zas tak se v tom nevyznám, vím jenom to, co mě vykládal kamarád z Blanska, co je do vlaků blázen. Dík za opravu.
Ja su do vlaku taky trochu blazen, moc podrobnosti ale nevim (ani neznam nejbeznejsi typy lokomotiv:-)) ale nakladni spojkou uz jsem dokonce jednou jel (pri jakesi vyluce). Existence nejake takove spojky musi byt jasna každému, kdo stráví na hlavním nádraží tak hodinu, neuvidíte tam většinou ani jeden nákladní vlak.
O něco se zpozdí, to jo, ale de o to, jestli těch pár sekund stojí za vynaložené miliardy. Mě zas vykládal jeden kamarád stavař, že kdyby se posunyly některý tunely směrem na Blansko třeba jen o metr dva, tak by se mohla zvýšit rychlost třeba i o desítky km/h. Ale bylo by to tak drahý že se to prostě nevyplatí.
Existují i návrhy na modernizaci nádraží v současné poloze (viz www.nadrazivcentru.cz), akorát se jimi oficiálně nikdo nezabývá. Asi dotyční radní nejsou dostatečně zainteresováni ve firmách které by z toho mohly profitovat:-(
Troch jsem ten jejich a podobné weby pročetl. Zdá se, že nejlepší je fakt předělat současný nádraží tam, kde je. Někdo tam kdesi napsal, že je to daleko dražší, ale žádné zdůvodnění. Taky jestli město udá nějakou částku, za kterou to slíbil postavit vítěz soutěže, nebo kterou vypočetla z předběžného návrhu nějaká stavební firma, tak to vynásob dvěma. U nás je taková praxe, že se prostě podleze cena aby se dostala zakázka a pak se to z investora (z nás, v tomto případě) stejně nějak vyždímá. Viz Temelín.
Navíc pokud se to přesune, budeme mít dvě Zvonařky.
jestli chcete cyklostezky v Brně, doporučuju se podepsat pod příslušnou petici www.nadrazivcentru.cz