Jak je to vlastně s přepravou kola v pražském metru? Kolik se platí a ve které soupravě se může převážet? Může se s kolem do metra přes celý den? Ve špičkách pracovních dnů si to totiž vůbec nedovedu představit.
Co si já pamatuji v posledním voze soupravy na zadní plošině max. 2 kola, kolo zdarma, osoba platný tarif, mimo dopravní špičku.
Přeprava v metru zdarma je fajn, problém ale nastává, když jedete na výlet třeba s pěti dětmi. Museli byste se rozdělit do tří souprav - tudíž děti nehlídat, a pokud by jim bylo míň než 12 let - což je často - tak by to bylo neuskutečnitelné.
Na www.dp-praha.cz přímo píšou: „Jízdní kolo může cestující přepravovat pouze v metru v době snížených přepravních nároků, a to v posledním voze soupravy a na jeho poslední plošině. Průjezd jízdního kola vozem je zakázán. Cestující smí přepravovat pouze jedno jízdní kolo. Přepravovat kolo smí pouze osoba starší 12 let.“ Za kolo se v metru nic neplatí.
No, aspon, ze je to zadarmo... Jinak bych uz Prahu zatratil docela.
hmmm.... nemusim mit 5 deti a stejne nastava problem ... protoze v podstate bych nesmel jet metrem s ditetem do 12 let, kdyz budeme mit oba kola
Náhodou, metro si nemůžu vynachválit.Je zadarmo.jet se dá i vepředu, jedná-li se o nové soupravy a jednou jsem jel na jedné plošině se sedmi koly a také jsme se vešli.Ve špicce se jezdit dá také, ale člověk se musí více snažit urvat místo a být průbojnější než důchodci.
Pozor, podle prepravniho radu se kolo smi prevazet POUZE na posledni plosine posledniho vozu. Ikonky zvenku na voze nehraji roli, jsou jen kvuli tom, ze se soupravy na konci neotaci, ael jezdi sem a tam. Presne vyjmenovane hodiny "mimo spisku" jsou tez v prapravnim radu. Bohuzel ne ve vynatku, ktery v soubpravach visi.
Drb to napsal přesně. Na plošině prvního vozu se kola přepravovat nesmí, protože strojvedoucí potřebuje mít průchozí dveře do prostoru pro cestující volné (z bezpečnostních důvodů). Není nic lepšího, než překážkový běh přes tři kola opřená o tyto dveře..
Mám trochu kuriózní zážitek z metra.
Jeli jsme s přítelem večer s kolama metrem z hlavního nádraží na Vyšehrad. Tam jsme vystoupili a podešli podchodem na druhé nástupiště, kde jsme se "uvelebili" asi v půlce nástupiště na lavičce a připravovali se k vyjetí (rukavice, helma...) směr potemnělý park.
V tom se ozvalo z ampliónu něco ve smyslu: "Postupte si s koly na konec nástupiště do posledního vozu." Tak jsme se pousmáli a mysleli si, že je fajn, když to někdo hlídá.
Za chvíli ovšem zaburácelo zvýšeným hlasem: "S těmi koly na konec nástupiště!!" Tak to už jsme se už smáli a s námi i 3 přihlížející mladíci, kteří věděli, že jsme právě přijeli z opačného směru.
Přijelo metro, otevřely se dveře z buňky dozorčího, ten vystartoval, pak zpomalil a když vlak odjel a my tam pořád byli, pomalým krokem se blížil s neproniknutelným výrazem...
Tak jsme mu to objasnili :-))
Tak to znam taky! Presne to same s emi stalo na tom samem miste! Duverne zdroje prozrazuji, ze dotycny dozorce ma jiz i mezi svymi kolegy vybudovanou 'image' ;-)
Ano, taky vlastní píšťalku a "odhání" cestující z bezpečnostního pásu. Je to sice možná komické, ale je to smutný důkaz toho, co "platí" na cestující.. Z "pracovních důvodů" mu za tuto činnost mohu jen poděkovat.
Dnes jsem byl opět svědkem toho, jak nepřátelsky se chová PID k cyklistům. Ve stanici metra Skalka je vybudován na schodech výtah pro invalidy a kočárky. Dnes ráno na něm jeli nahoru dva kluci s kolama. Dozorčí na ně vystartovala, jak je to možný, co tam dělaj, s kolama vždycky po schodech a že je to naposled. A já se ptám, proč by na tom výtahu nemohli jet cyklisté s kolama? Komu to vadí? Žádný senior, či mamina s kočárkem tam nebyla. Naopak, vzhledem k tomu, že v téhle stanici nejsou eskalátory, je tento způsob přepravy kol ven ze stanice mnohem bezpečnější, než se táhnout s kolama do schodů a ohrožovat ostatní cestující na přeplněných schodech.
Na tuto činnost dozorčí stanice nezbývá než napsat stížnost... Tady to asi nikdo nevyřeší. Není jedinného důvodu, proč by cestující s kolem nemohl využít výtahu, když je prostorově dostačující.