Značená cyklotrasa č. 3 vede z Chuchle do Radotína a k Berounce. Jenže abychom se k řece dostali, musíme přejet poměrně rušnou hlavní silnici (ul. Výpadová). Trasa vede sice přes přechod pro chodce, ale když některé rozjeté auto zastaví, můžeme to považovat za svátek. Víc než kde jinde by se na této rušné křižovatce s cyklotrasou hodil semafor na znamení. Ten se tady zřejmě objeví až ve chvíli, kdy k nějakému úrazu skutečne dojde. Je to škoda, když už Radotín investoval peníze na realizaci cyklostezky pedél Berounky.
Doporučuji směrem od Chuchelského závodiště neodbočovat, jak radí žluté značky, ale pokračovat rovně kolem Radotínského nádraží. Přes světelnou křižovatku zase rovně a zanedlouho už se objeví lávka spojující oba břehy Berounky. To se opět napojíme na cyklotrasu č.3.
Touto trasou se sice do Radotína k lávce cyklista dostane, ale jede stále po silnici s auty vzdálen od řeky (řek). Na Výpadové by pomohl třeba i svodidly oddělený pruh pro cyklisty po jižní straně komunikace.
No, po Výpadové by se mi asi moc jezdit nechtělo. Ideální by bylo zřídit cyklostezku již od Branického mostu (s využítím podchodu pod Strakonickou) podél vodních toků až ke zmiňovanému přejezdu Výpadové v Radotíně. To by pochopitelně vyžadovalo nemalé investiční náklady na zpevněné těleso cyklostezky, ale alespoň by magistrát využil všechny vyčleněné peníze :).
Takhle je to skutečně bezpečnější. Alespoň do tý doby, než se objeví na Výpadové semafor pro cyklisty.
Otázkou je, zda se tam ten semafor někdy objeví. Současné vedení trasy je dočasné, dle slov zastupitele z Prahy 5 by cyklotrasa měla skutečně vést podél pražských veletoků, neboť v prostoru býv. skládky je počítáno s výstavbou komerčního centra.
Problémový úsek je ve směru od Radotína objezd přístavu a podjezd pod Lahovickým mostem. Dál přes Lahovičky to už nějak projet jde, a to až na Smíchov, k zastávce MHD Lihovar.