Pražský magistrát pod nátlakem veřejnosti a sdružení nakonec investuje celkem 20,2 milionů korun do rozvoje systému cyklistických tras na území hlavního města. V nejbližším období bude program výstavby přednostně soustředěn na pokračování a dokončení akcí rozpracovaných v loňském roce, kdy jejich realizaci zhatila srpnová povodeň.
A na jaké nové cyklostezky se můžete těšit? Bude dokončena cyklotrasa v Modřanech v úsek mezi ulicí U Kina a U Soutoku, ve Vysočanech v úseku mezi ulicemi Kolčavka a Freyova, mez Petrovicemi, Křeslicemi a Újezdem a mezi Lahovicemi, Radotínem a hranicí města.
V dalším období budou připravovány a realizovány stezky Troja - hranice města, Troja - Ďáblice, okružní cyklotrasa Pražské kolo, Staroměstské náměstí - Mánesův most - Klárov - Chotkova ulice - Mariánské hradby - Pohořelec s oddělením cyklistické dopravy od automobilové i pěší dopravy, Řepy - Hlubočepy, Podolí - Modřany - Komořany, Cholupice - Točná - Komořany, Modřany - Lhotka - Cholupice - hranice města, Freyova - Kyjský rybník, Kyjský rybník - Hloubětín - Satalice - Vinoř a Záběhlice - vodní nádrž Hostivař.
Zdroj: Pražský Kurýr, květen 2003
Dnes jsme se byli projet po novém úseku v Modřanech a bylo to super. Cyklostezka vede po břehu Vltavy a v tomhle úseku byla potřeba jako sůl. Je i dost vyžívaná pejskařema, kolařema, inlajnistama atakdál. Díky, Magistráte!
nevym kde se budou v dohledne době stavět "cyklostezky", ale těch pár metrů od nikud nikam za milióny mě nevytrhne ...
Doufam, že se jednou dožiju kvalitnich cest
Je to dobrá, byť již historická zpráva, ale... Titulek je zavádějící, protože odhaduji, že většina peněz jde na stavbu cyklotras (nemají parametry cyklostezky). Utratit 20 milionů se dá i s nulovým praktickým výsledkem: pokud za ně magistrát vybuduje cyklotrasy jako v Podbabě (asi 80 cm široký pruh na chodníku, přímo v tom pruhu jsou lampy veřejného osvětlení, každých několik desítek metrů polonájezd-poloobrubník) či na sjezdu z Letenských sadů (skokem přes dvoje schody), pak je těch peněz skoro škoda. Kromě trasy Staroměstské náměstí - Pohořelec (na tu jsem moc zvědav, předpokládám tu další schody) jsou všechny investice situovány na kraj města, kde i bez cyklostezky lze docela dobře volit klidnější ulice/silnice. Některé cyklotrasy přibývají, jiné zase tiše mizí (např. po nábřeží za Úřadem vlády byla kdysi cyklostezka, od povodní tabulky zmizely) či se zhoršují (náplavka mezi Vyšehradem a Mánesem je již asi pátý rok opravována, opravené úseky jsou nově předlážděny, kvalita vydláždění je ale výrazně horší než dláždění rozbité původní). Z uvedených staveb je cyklotrasa v Modřanech v ulici U kina (neplést s cyklostezkou kolem řeky, kdy ta bude protažena až na Zbraslav?)marginální a pokud do ní bylo investováno z fondu na cyklostezky, je to typický případ jak ty peníze zneužít: rekonstrukce ulice se dělala tak jako tak. Cyklostezka z Lahovic ven je docela hezká a frekventovaná, ale bylo by príma investovat něco málo i do úseku Chuchle - Lahovice (podle řeky): chybí tam trachu uklidit, jeden mostek přes potok a řešení pod lahovickým mostem (přimlouvám se za jiné než oblíbené: Cyklisto veď kolo!).
Souhlasím s autorem příspěvku, uvedené trasy znám. Opravdu by to chtělo dodělat Chuchle -Lahovice. Naprosto zoufalá je trasa Troja,ZOO - Klecánky, což se předpokládalo, že to bude součást cyklostezky Praha - Drážďany. Celkem pěkná je trasa Podbaba - Úholičky, zejména část Roztoky - Úholičky. A tam chybí dodělat 1 km podle vody k lávce v Řeži, jediný most mezi Prahou a Kralupy. Vznikl by tak slušný 30 km okruh. Ten úsek by nemusel být asfaltka, stačila by metr široká vyštěrkovaná cesta (ne velmi hrubý štěrk jako u ZOO). Zhruba polovina je použitelná, zbytek je místy obtížně schůdná rybářská pěšina. A odstranilo by to rizikovou jízdu ve žlábku mezi kolejemi a skalou.
Souhlasim s auorem posledniho prispevku. Doufam ze si magistrat tyto stranky cte a ze se podle toho pokusi tyto prosby cyklistu vyslyset. Ten usek k Rezi po levem toku Vltavy smerem na kralupy znam a jednou jsem tam to kolo dokonce "vytahnul" na zeleznicni nasp, ale bylo to skoro o zivot....Pritom by stacil opravdu 1 az 2 km k lavce + nejak premostit zeleznici....co Vy na to ??? Petr
Já bych uvítal, kdybych mohl odvézt kolo městskou dopravou (třeba autobusem) až na kraj Prahy. Moc se mi nelíbí projíždět sídlištěm na okraji města a to ani po cyklostezce.
Pochybuju, že by pražské autobusy dostaly na předek držáky na kola (jak jsem to viděl v Minneapolis), určitě se všici budou vymlouvat na to, že cyklista může použít metro a vlak a to mu musí stačit.