Velkou slávu ohledně vyhlášení nových cyklostezek často rychle vystřídá vystřízlivění, především ze strany cyklistů. Většina tras v Praze totiž vede podél frekventovaných dopravních tepen, jízda po kočičích hlavách nebo na náplavce podél Vltavy je určena spíše majitelům horských kol. Podle nedávno provedené studie Ústavu dopravního inženýrství v Praze uvedlo osmadvacet procent Pražanů, že by jezdili do práce na kole. Museli by však k tomu mít podmínky.
„Do práce na kole zatím jezdí jen dvě až čtyři procenta Pražanů. Věřím ale, kdyby Praha pro cyklisty vytvořila lepší a bezpečnější podmínky, že by jejich počet výrazně narostl,“ říká Petr Štěpánek ze sdružení Oživení, které prosazuje stavbu cyklotras. „Podle mých zkušeností je totiž cestování na kole po metropoli do vzdálenosti šesti kilometrů zdaleka nejrychlejší,“ dodává Štěpánek.
Podle ředitele Ústavu dopravního inženýrství Ladislava Pivce je dnes v hlavním městě dokončeno již značné množství cyklotras. „K dnešnímu dni je označeno sto osmdesát kilometrů z celkově naplánovaných 450 kilometrů. Navíc budou v nejbližších měsících dokončeny tři nové trasy. V Modřanech se nová trasa napojí na stávající v ulici U Kina, další úseky Kolčavka – Freyova na Praze 7 nebo trasa v Petrovicích začnou cyklisté používat v průběhu září,“ uvádí Pivec. V dalších měsících by se měly k dokončeným trasám zařadit úseky podél Botiče a Rokytky.
„Nyní nezbývá, než aby malé radnice, které mají projekty hotové, tlačily na magistrát a stavbu cyklotras uspíšily,“ doufá Štěpánek. Pražský magistrát na začátku července schválil dvacetimilionový příspěvek na stavbu městských cyklotras. V Praze by tak měly brzy vzniknout další cyklotrasy.
Zdroj: Noviny Prahy 12, srpen 2003
Jsou to jen propagacni reci! Cyklotrasy jsou jen na okrajich Prahy. Predevsim chybi cyklotrasy v centru. Co je platne, ze je vyznacena cyklotrasa pres Malou Stranu na Andel, kdyz je cyklista neustale ohrozovan plechovymi obludami, ktere ho povazuji za obtizny hmyz a vytlacuji ho ze silnice!! Dokud se budou protezovat auta a pohodli manageru a ouredniku pred zdravou a levnejsi dopravou, tak zadna cyklotrasa pres centrum Prahy existovat nebude. Do prace na kole se da jezdit jen na okrajich Prahy, a to stejne musi mit clovek vychytavky, aby se tem autum vyhnul. Kdyz bydlite na jiznim okraji Prahy a pracujete u Andela, tak nemate sanci, pokud nejste sebevrah.