Brňáci nebo Brňani, proč si myslíte, že je na tom Brno s cyklistikou tak špatně?
Proč si myslím, že je na tom tak špadně? Nebo proč je na tom tak špatně? Otázka je poněkud dvojznačná. Odpověď na první variantu: myslím si, že lze tvrdit, že je na tom špatně, protože je tu vidět málo cyklistů. Kdyby na tom bylo Brno s cyklistikou dobře, bylo by více lidem stálo za to, jet po Brně někam na kole místo MHD nebo auta. Odpověď na druhou variantu: je na tom špatně, poněvadž tu není kudy jezdit na kole. Po chodníku se nesmí a chodci tomu také účinně brání. Po silnici je to nepříjemné a nebezpečné, což je následek chování řidičů a stavu silnic. Po "stezkách pro cyklisty" je to nemožné, poněvadž tu nejsou. Po "stezkách pro chodce a cyklisty" to jde, avšak chedci je mají ve zvyku nerespektovat, chovájí se jako nachodníku. A pokud by chtěl někdo dodržet předpisy na stezce Na Botanické, musel by každých pár set metrů slézt z kola, přejít křižovatku a zase nasedat. Nikdo se neobtěžoval s přejezdy pro cyklisty, jsou pouze přechody pro chodce. Řidiči MHD tak s oblibou troubí na cyklistu jedoucího přes přechod, dokonce na něj i agresivně najíždějí.
Protoze se penize vynakladaji naprosto neefektivne. Kdyz uz je tech penez malo, stacilo by vyznacit nejake prujezdove trasy pres mesto vedouci po mensich silnickach nebo obdobne. V Zidenicich a okoli, kde bydlim, se dostanu na kole prakticky kamkoliv aniz bych najel na nejakou vetsi silnici. Jenze jinde to neznam a nezbyva nez se plest mezi auty a nakladaky, pripadne mezi chodci...
Soucasne budovani stezek znamena, ze se vydlazdi nebo vyasfaltuje nejaka stara cesta, a nastrkaji se tam znacky. Pak se magistrat chlubi kolik pribylo novych kilometru a jakou furu penez to stalo...
Stezka na Botanicke je asi nejvetsi smejd v Brne. Jet tam po stezce je vyslovene nebezpecne, protoze auta necekaji, ze by po chodniku taky mohlo jet kolo, takze proste najedou pres prechod - chodec je pomaly, takze zastavi - cyklista... Ja kdyz tama jedu tak jedu vzdy po silnici, je to daleko bezpecnejsi a rychlejsi nez zastavovat pred kazdou krizovatkou. Navic tam neni skoro zadny provoz, takze ta stezka je tam uplne zbytecna...
Botanickou znam, jezdim tam na kole pres leto, jaro, podzim skoro kazdy den do prace a zpatky. A je pravda, ze hlavne diky chodcum a PSUM je to sebevrazedna trasa (uz jsem dvakrat letel pres riditka, jednou cokl a podruhy opilec). Takze jedine silnice, akorat je nutny se pripravit na moznost placeni pokuty nasi hrdinne policii. Ono je nevyuziti stezky totiz prestupek, bez ohledu na to, v jakym je stavu. Zatim mne to stalo jenom 100,-
Mrkni na paragrafy 57, 58 a 73. "Je-li zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít." Ani slovo o "Stezce pro chodce a cyklisty", přičemž tento pojem je všude jinde důsledně odlišován od "Stezky pro cyklisty". Ten policajt, kterej ti dal pokutu, neměl sebemenší právo to udělat. Nikde v brně ho nemá, protože pokud vím, tak jsou tu jen smíšené stezky. Doporučuju se naučit nazpaměť ten jeden odstaveček, ocitovat ho policajtovi a pokud trvá na pokutě, vyndat propisku a papírek a chtět jeho služební číslo. Najednou ho to přejde. Otestoval jsem to, a to přitom vypadám o čtyři roky mladší, tak na osmnáct, takže si na mě policajti víc dovolujou. Jakmile zjistijou, že bych mohl umět vyhlášku líp než oni, leknou se.
Nejhorší je, že jednou jsem se tam málem srazil s hlídkou policajtů, kteří si vesele vykračovali v pruhu pro cyklisty a dva tak zabrali celou jeho šířku
Nemluve o te pikanterii, ze by cyklista mel spravne slezt z kola na kazdym prechodu apod., coz v pripade Botanicke znamena asi tak kazdych 20 metru. A vest cyklostezku pres nekolik frekventovanych zastavek MHD je taky napad hodny genia.
Nepřeháněj, je to každých 50m:-)))
I kdyby to bylo 200 m, tak je to porad spatne. A to nezacinam debatu na tema prejezd Kotlarske behem dopravni spicky (ktera je tam cely den). Kvuli tomu radsi nenosim do mesta SPDcka, protoze to je o zivot.
Já jezdím na ležáku s SPDčkama, ale na Kotlářské sesedám. Pak jsem totiž chodec a musijou mě pustit, takže prvnímu, před kterým je dost mezera na to, aby to určitě ubrzdil, tam strčím předek kola (pedaly a zubaté převodníky). Většina si nechce odřít auto, tak radši brzdí.
Přes Šumavskou a takovou tu esovitou křižovatku kousek dál nesesedám pokud to jde, ale večtyři odpoledne to většinou nejde, takže tam jezdím po silnici. Už mě dvakrát za poslední tři týdny stopli flojdi, ani jednou jsem neplatil, když jsem jim sebevědomě vysvětlil, že Stezku pro chodce a cyklisty nejsem povinen použít.
Tak v tom pripade se musime obcas vidat:) Letos jsem se rozhodl jezdit po silnici v obou smerech, krome useku pred Kotlarskou v jednosmerce. Na cajty sem mel zatim stesti.
Mám žlutý Azub 2002 a stříbrnooranžovou přilbu. Do školy jezdím v civilu, momentálně kraťasy a košile s krátkým rukávem. Nejde mě nepoznat.
To teda fakt nejde nepoznat:-) Kazdopadne se mozna uvidime pristi tyden na Zelnaku, letos se konecne chcu zucastnit.
Já tam budu.
Cca před šesti rokama jsem jel po Botanické a v pruhu pro cyklisty stál policajt a vybavoval se s nějakou civilistkou, která držela v ruce smetí (evidentně ho šla vyhodit předa barák) a očividně to byla nějaká jeho známá. Objeli jsme ho po části pro chodce a on se na nás rozkřikl téměř sprostě, ať vypadneme z toho chodníku nebo okamžitě slezeme z kola. Byl pěší a my jsme byli malí, tak jsme jenom jeli dál.
Jak jsem četl v novinách,tak jsme se tam dozvěděl že si úředníci budou radši vozit "zadek v Supebech" než aby vybudovali cyklostezky.Příkladem je toho sít Brněnských cyklostezek.
Podle mě nejhorší cyklostezka je na Botanické!!!Na chodníku je horší povrch než na silnici,proto je lepší jet radši po silnici než po "Cyklostezce".A navíc vede kamsi do ztracena.
myslím že než stezky pro pěší a cyklisty, to už raději žádné stezky. a o Botanické to platí tak trojnásob. ta stezka není bezpečná ani pro cyklisty ani pro chodce. chodím po ní pěšky a předjíždějící cyklisté mě znervózňují, ať jedou sebeohleduplněji. Je to prostě kolo na chodníku. Na chodník patří chodci, kočárky, babky s čoklama a vozíčkáři. Kola patří na stezku pro kola nebo na silnici. A na Botanické je navíc skoro větší provoz na chodníku než na silnici.
Vedení trasy pro cyklisty na Chodské a Botanické ulici v souběhu s chodníkem bylo vynucené tím, že zástupci města nechtěli připustit vyznačení cyklopruhu na silnici. Věcně tomu údajně brání norma, která přikazuje větší šířku jízdního pruhu tam, kde jezdí městská hromadná doprava (trolejbus). Nesouhlasím ale s tím, že by bylo lepší nedělat nic, souběžné ulice jsou ještě více zatížené automobilovou dopravou.
Kromě toho tento úsek musel nějak navázat na jednosměrnou část ulice Botanické kolem kotlářské. Tady má cyklostezka význam, aby cyklista vůbec mohl těmito ulicemi projíždět. Samozřejmě to šlo řešit zrušením parkování aut na jedné straně ulice a vyznačením cyklopruhu na vozovce. To je ale v této části města s nedostatkem parkovacích míst nemyslitelné jak pro úředníky tak pro zde bydlící.
Vedení stezky po chodnících vede k problematickému křížení příčných ulic, ked město nechce z legislativních důvodů vyznačit přejezdy pro cyklisty. Bližší informace k tomu najdete na webových stránkách našeho Klubu Bicybo - www.bicybo.cz v rubrice Časté dotazy.
Jirka J. (Klub Bicybo)
nesmysl - obousměrný provoz cyklistů v jednosměrkách se dá řešit i jinak než značením cyklopruhů na vozovce - viz třeba Vídeň: stačí cedulka "Ausgen. + obrázek kola" v obou směrech a je to.
Jsem sice příznivec vyšeho sdružení, ale i tak si myslím, že v případě Botanické-Chodské, kudy jezdím denně do školy a zpět, je stávající stav nejhorší možný. Jediná horší varianta by byla nulová v jednosměrných úsecích, tam by současnou v podtatě stačilo přeznačit na nedělenou stezku. Ve zbytku to pak celé slouží jedině buzeraci cyklistů zakomplexovanými policajty (stavěli mě už dvakrát). Vytváří to kolizní situace, které by nevznikly, kdyby stezka v této podobě neexistovala, nebo kdyby byly přejezdy pro cyklisty a značení symboly namalovanými na zemi. To první pro legální křížení ulic s jasnými pravidly auto versus kolo, to druhé aby chodci vůbec tušili, že to není celé chodník. Značek na sloupku si totiž nevšímají, a pak musí vaše helma odrážet hliníkovou berlu rozzuřeného staříka, kvůli kterému jste stějně spomalili na pětinu původní rychlosti, a nepomohlo to.
Takže momentální stav je opravdu otřesný. Bohužel se s ním nedá nic moc dělat, ačkoli existují dvě levná řešení - přidat přejezdy nebo zrušit úplně úsek který vede kolem obousměrné silnice. To druhé zní dost pesimisticky a vypadá jako kapitulace, ale pokud by to byla jedinná možnost kromě neměnit nic, tak je to ta lepší.
Milý Romane,
po Chodské- Botanické jsem jezdila na kole do práce každý den. Jsem vděčná lidem, kteří ji prosadili -jedinou stezku do centra. Je dost široká pro soužití chodců i cyklistů.
Že je to soužití spíše soužení je věcí
nezkušenosti obou stran a někdy zbytečné neústupnosti chodců.
Píšeš, že chodník patří chodcům.
Mohu Tě ujistit, že pokud budou chodci chodit po části pro chodce-
nebudou mít problém chodci a babky, ani cyklisté. Kličkování není příjemné
nikomu z nás. SNAD.
Je vidět, Doroto, žes po Botanické asi nikdy nejela - jednak nevede do centra a navíc v podstatné části stezky je část pro chodce široká cca 50 cm a navíc zvrchu zarostlá křovím.
Nebudeš náhodou někdo z magistrátu, kdo o stezkách rozhoduje?;-)
Po Botanické je bezpečnější jezdit po vozovce, hlavně kvůli křižovatkám
Myslim si, ze na prechodu pro chodce mohou jet i cyklisti. Porusenim pravidel by bylo jen to, kdyby nekdo branil chodcum pouzit takovy prechod.
Je mi z toho fakt uzko. Lidi jsou zvykli si vozit svoje zadky v autech a pripadaji si v nich jako vladci silnice. Z cesty jim musi uhybat chodec i cyklista, jinak riskuji svoje zdravi nebo zivot. Co je tohle za tolerance a moderni spolecnost??? A proc je na tom Brno tak spatne? Pripada mi, ze se podporuji jen projekty, ze kterych se penize vrati a pak profituji. A to prece cyklostezky nedelaji, tak proc je stavet! Cyklista se vzdycky prizpusobi. Je to neochota vynalozit penize na cyklostezky, nerespektovani cyklistu, zadna jejich podpora (snad proto, ze sami vysoci urednici nejezdi na kolech, ale autem a cyklisti jim akorat prekazeji).
Bohuzel neni tu z teto strany zadna snaha po zvyseni ekologizace mesta a zvyseni sportovnich prilezitosti, ktere by taky nekdy financne profitovaly.
.......sem to spatne napsala: teda ze neni snaha po zvyseni sportovnich prilezitosti, ktere by si dovolily financne NEPROFITOVAT.
Přečti si ten materiál, co tady vyvěsili (myslím, že v sekci Ve městě na kole). Jmenuje se Cyklistika pro města a je to dost zajímavý. Mimo jiné se tam dočteš, že fungující síť cyklostezek přes město je projekt, který se nejen ekologicky, ale i finančně vyplatí. (Vzrostou tržby obchodů, ke kterým se teď nedá jinak než pěšky, klesnou náklady na údržbu komunikací, které dřív byly pro auta a teď jsou pro cyklisy atd.) Jenom to není tak evidentní a viditelný finanční zisk jako jiné projekty.
To je pekne, ze tam pisou to, co pises. Nemuzu ten clanek ale najit, tak mi klidne muzes na to napsat adresu. Tady mas v praxi dalsi priklad o male informovanosti o kvalitnich cyklostezkach v Brne, nebo taky o planech, jak je budovat. Myslim si, ze jsem docela v obraze, co se po Brne deje, ale nikde zadne takovehle nadsene informace nikde nectu.
Pokud chces cyklostezky vyuzit (ktere jsou pri velkem optimismu tak maximalne nakreslene jen na papire), tak potrebujes o nich vedet. A kde mas nejake informace, ktere jsou vsem dostupne?
Ale debata je o tom, proc ty cyklostezky nejsou uz ted. Planovani je moooc pekna vec a lidi nadchne a na cas je zase umlci, ale jina vec je jejich realizace. A myslim, ze zatim nejsou videt nejake extra prekvapive vysledky.
Ten dokument najdeš skutečně na základní stránce sekce Ve městě na kole. V levé liště je modrobílý obrázek se siluetou města a koly. Nelze to přehlédnout. Pěkné počtení a pěkný den.
Kde proboha zijete? V tomto Absurdistanu je jedinym zajmem jak tomu rikate "vysokych uredniku" - lepsi vyraz je "papalas" - rozkradat statni prostredky prostrednictvim svych firem a firem svych pribuznych nebo dalsich soudruhu. Nejake cyklostezky je zacnou zajimat pouze pokud nejaky pruser muze ohrozit jejich koryta. Mozna by bylo zajimave zjisteni kolik mega stala "cyklostezka" na Botanicke, postavena tam kde to neni potreba aby se vlk nazral a koza zustala cela. Nejde jenom o Brno, pred casem jsem cetl zajimava cisla o podobne akci v Praze, uz bohuzel nevim kde. Cele toto forum je mlacenim prazdne slamy. Co se tyce bezohlednosti, jsou bezohledni vsichni - ridici i chodci stejne jako cykliste a treba lyzari. Zachranovali jste nekdy svoje decka pred tlupou riticich se cyklistu treba v Marianskem udoli? Je to uplne to stejne jako v aute: mam bike za 50 litru, na sobe barevnej dres s reklamama a patri mne svet. Aby bylo jasno, ja sam jezdim hodne na kole a to i po Brne, ale jezdim i autem a chodim pesky.
Pochopitelně nejen v Brně, ale i kdekoliv jinde je to s lidskou bezohledností špatné. Nelze paušalizovat, už se mi stalo, že se řidič ke mě zachoval slušně, že chodci nešli roztažení přes celou stezku a že banda cyklistů v dresech jedoucí po obou stranách se seřadila na svou polovinu když jsem je potkával. Možná je to tím, že těch neslušných si člověk víc všimne, ale budí to dojem, že převažují. Pak jsou tu případy, které se ani tak netýkají bezohlednosti jako spíš neznalosti nebo lhostejnosti. Mluvím především o chodcích, která pochodují přes celou šíři asfaltu např. na přehradě mezi přístavištěm a Rakovcem nebo mezi zahrádkami dál po proudu. Stezka tam není, je to silnice, která má na začátku zákaz vjezdu motorových vozidel. Králem takové komunikace by tedy měla být nemotorová vozidla a chodci by měli chodit po dvou vlevo, za snížené viditelnosti po jednom... Jenže se nenamáhají to zjistit a jak tam není dost aut ženoucích je na kraj násilím, tak neuhýbají a když má cyklista tu drzost na ně cinknout, tak jsou sprostí, přestože viditelně kvůli nim brzdí. Ne všichni, samozřejmě. A ti, kterým se to nelíbí, ať jsou tam kolmo nebo pěcha, by měli podporovat výstavbu stezek pro cyklisty, těch opravdových, které oddělí válčící strany od sebe a oběma popřejí klidnou procházku/projížďku.
na pryglu je to celkem běžné - ale stává se mi to běžně i na jiných stezkách i mimo brno; většina lidí si neuvědomuje, že značka s oddělenými chodci a cyklisty neznamená, že všichni mohou používat celoušířku stezky; ohrožují tím zbytečně sebe i ostatní..
myslím že s výstavbou je to tak, že kompetetní lidé spíše neví jak takový cyklista žije a vypadá.. odbor dopravy + primátor si vozí zadek v rychlejch fárech;
jinak tü máme "jinačí" priority jako např. superinvestice a superzadlužení našich vnuků nesmyslným přesunem nádražíčka..
inu každý lid má takové vládce jaké si zaslouží a míra podílu svobody a demokracie rovná se podílu občana na vládě nad státem, krajem, městem, vesnicí, .. tedy rovná se zatím limitně nule..
přeji šťastné kilometry
Brno je na tom z hlediska cyklostezek špatně, protože jsou špatní regionální politici,kteří sedí v zastupitelstvu a město řídí. NIkdo z nich se nenamáhá vytvořit skutečně nosnou a financovatelnou vizi cyklodopravy v Brně. Každému je snad jasné, že vše nejde najednou, ale 16 let už by mělo být znát. Místo toho? převážně cyklostezky, které vedou mimo centrum města. Koncepční chyba byla učiněna hned na začátku. Stezky se měly začít vytvářet od centra na okraje a od okrajových částí do cesta, aby bylo jednou možné Brno skutečně projet na kole. Pobýval jsem nějakou dobu ve Švábsku s kolem a byla to radost, ale v Brně nikoho nenapadne, že by klidně mohla vést cyklostezka po Lidické. Stačilo by zakázal parkovat autům. Mohl by tak vzniknout dostatečně široký cyklo-pruh, který vy zavedl cyklisty pohodlně do města. Místo toho pár vyvolených může parkovat na místech, kde by nemělo stát žádné auto.
Brněnský Metropolitan (prosinec 2005)
BUDOVÁNÍ NOVÝCH CYKLOSTEZEK JE POMALE (napsal JUDr. Jiří Oliva - člen Zastupitelstva města Brna a ČSSD)
Jízdní kolo není jen jistý druh sportovního náčiní, ale i levný a ekologický dopravní prostředek.
Cyklistická doprava představuje ekologicky nejpříznivější druh dopravy a může se stát jedním z hlavních nástrojů k uvolnění města od přetížení automobilovou dopravou. Podpora cyklistických aktivit je také zásadním krokem k podpoře zdravého životního stylu a zdraví obyvatel města.
Cyklistika je v současné době spíše jen rekreační činností provozovanou mimo území města Brna, neboť pro bezpečné a komfortní užívání cyklistické dopravy uvnitř města nejsou povětšinou vytvořeny základní předpoklady.
V roce 1992 se v Brně započalo s budováním cyklostezek, přičemž každým rokem bylo na tento účel vynakládáno cca 5 miliónů korun, což je částka spíše symbolická. Dosud bylo vybudováno zhruba 14km cyklostezek, které jsou tvořeny pouhými několika ucelenými úseky, bohužel však vzájemně nepropojenými. Je patrné, že tempo budování těchto tras v Brně je pomalé, a kdyby zůstalo radikálně nezměněno, pravděpodobně by se dokončení sítě cyklostezek většina obyvatel města vůbec nedočkala.
Potřebujeme 50km tras
Považuji otázku cyklistické dopravy v Brně za prioritní. Je třeba zvýšit úsilí při budování nových cyklotras několikanásobně, a to tak, aby se do konce roku 2010 v Brně zprovoznilo 50km nových tras, které by byly vzájemně logicky propojené, aby se vedle hromadné dopravy a auta stalo kolo rovnocenným dopravním prostředkem pro obyvatele ve všech částech Brna. V takovém případě by se uvažovaná finanční částka pohybovala ročně okolo 50 milionů korun. Na první pohled je to sice mnoho, ale v porovnání s vysokým pozitivním efektem by nebyla vynaložena částka ani nijak dramaticky vysoká. Ke stejnému závěru dospějeme, vezmeme-li v úvahu např. obrovskou finanční náročnost dopravních staveb sloužících motoristické dopravě, která se nezřídka pohybuje nikoli v řádu miliónů, ale miliard korun.
Ale ani kvalitní dopravní cesty pro cyklisty samy o sobě nestačí. Je zapotřebí vystavět i kamerou hlídaná parkoviště pro jízdní kola, a to zejména ve středu města a před všemi významnými budovami státní správy, samosprávy, před školami apod. Ani zde se nebude jednat o žádné závratné částky, které by si poměrně bohatý rozpočet města Brna nemohl dovolit.
Tož pěkně napsáno, pane Olivo. Nevím, ale koho všeho tento text uspokojí. Tímto mažete med kolem hub pouze městskému zastupitelstvu, nikoli však cyklistovi. Např. by se hodilo říci, nikoli "že by bylo třeba, hodilo by se a rádi bychom", nýbrž "uděláme, máme připraveno" a nejlépe rovnou "stavíme".
BICYBO (brněnské občanské sdružení, které se primárně zabývá podporou rozvoje cyklistiky v městě Brně) uvádí, že město Brno má asi 19,5km cyklostezek.
V sobotu slavnostně (s náležitou okázalostí) přibylo 800m a 2 mosty cyklostezky někde (na periferii města), kde už na jiném břehu řeky jiná cyklostezka vede.
Také si nemyslím, že tzv. "vzájemně logicky propojenou síť cyklostezek pro většinu obyvatel města" 50km vyřeší, když jen z Líšně do Kohoutovic najede člověk asi 20km. Tím se propojí dvě části Brna se středem a to už je z plánovaných kilometrů 40% vypotřebováno.
A ještě nerozumím sousloví "dokončení sítě cyklostezek". Každé slovo zvlášť mi je jasné, ale všechna dohromady si k Brnu ani nečuchla.
Jak se k článku stavíte vy, Brňané i jinoměstští?
nojo, typický politik, říká, ale nedělá. Škoda, že to, že ví, co dělat, ještě neznamená, že se o to alespoň snaží.
Jasně, že i 50 km cyklostezek v Brně je směšných. Pokud by se stavělo funkčních 50 km ročně, bylo by to rozumné kompromisní tempo výstavby, abysme se během nějakých 10 let dostali do nějakého pro širší veřejnost použitelného stavu (tedy nejen pro sebevrahy).
Nejhorší je to, že nejde ani tak o peníze (kterých stačí málo a jistě by se našly), spíš o to, že se politikům do toho NECHCE. Kolik se za poslední léta totálně rekonstruovalo ulic a na kolika z nich jsou cyklostezky, které by úplnou rekonstrukci ulice prakticky vůbec neprodražily? Kdy už konečně někdo pochopí, že cyklostezka ve městě není hřiště ani prostor pro rekreaci?
No jo, tedka pred volbama budou zkouset vsechno i cyklostezky aby urvali nejake volice. Pak zase ctyri roky ticho po pesine. Jen prohuci par milionu spratelene firme za par set metru nesmyslne stezky v zamkovy dlazbe. Nejsmutnejsi je to, ze by stacilo v 90ti procentech jen vzit stetku a ty stezky nalajnovat. V Brne, Praze i jinych mestech jsou ulice siroky dost, driv se tam vyhnuly dva kocary s konmi a jeste stacilo misto na karu. Dnes jsou z tehto ulic jednosmerky, protoze auta parkuji v kolmem smeru k chodniku v obou smerech.
50km může být málo nebo moc, podle toho, kde se postaví. Jsou tu místa, kde je to opravdu pro sebevrahy a taky místa, jako Botanická nebo Chodská, kde se dá jezdit po silnici bez nějakého akutního pocitu ohrožení (s výjimkou dvou křižovatek) i bez stezky, ale nějaký idiot tam prošustroval spoustu peněz na prakticky nesjízdnou "stezku" po chodníku.
Problém je, že těch 50km se stavět nebude, jsou to jen předvolební kecy. Proto tam jsou ty podmiňovací způsoby, abychom pak pana Olivu nemohli v budoucnu chytat za slovo. Pokud se v dohledné době něco postaví, bude to maximálně vyasfaltování nějaké polňačky na kraji města, užitečné jen nedělním výletníkům.
S čím by se podle mě mělo začít, a co by podstatně snížilo potřebu stezek nejen v Brně, je vymáhání předpisů. Kromě toho, že někteří cyklisté jezdí jak pominutí se především 99% řidičů dopustí přestupku vždy když potkají cyklistu. I kdybychom netrvali na dodržování předepsaného bočního odstupu při předjíždění, tak aspoň vůbec nějaký odstup by se celkem hodil. A pak jsou tu případy, kdy jedu kolem stavby úzkým pruhem s omezením na 30km/h rychlostí 35 a řidič za mnou se na mě lepí a občas i troubí že ho brzdím, protože značky a předpisy mají jen doporučující charakter. On sám od sebe nevidí potřebu zpomalit ze svých 55, tak proč by to dělal. Tento přístup má na svědomí životy a zdraví spousty chodců, cyklistů i posádek aut, ale snaha něco s tím dělat se narozdíl od cyklostezek nedostala ani k těm předvolebním kecům.
Ze závěru, že pomůže vymáhání předpisů a sníží se tím potřeba cyklostezek je mi smutno. Restrikce mnoho nezlepší, myslím.Snad si hlídat všechny pány Olivy a pak se i po volbách hlasitě připomínat, třeba zase nějákou poutí kolařů jako byla na podzim:).
Neměl jsem na mysli restrikci, i když je zavírání vraha za vraždu restrikce => něco špatného? Princip je stejný i u špatného parkování, i vrah má milion důvodů proč to udělal a nemáme mu to vyčítat.
První na řadě je začít u sebe. Já si uvědomuju, že soustavné ignorování předpisů vytvořených pro minimalizaci vzniku nebezpečných situací není v pořádku, a sám se podle toho chovám. Za druhé, občas o tom někomu povím, podiskutujeme (je-li to osoba ochotná diskutovat) atd. a možná si někdy někdo z nich taky třeba všimne, že o dvacet metrů dál má naprosto legální parkovací místo, i když dřív ho ani nehledal a prostě to postavil na přechod pro chodce. Teprv po tom můžu veřejně prohlašovat, že mi vadí, že policie někomu toleruje nebezpečné chování.
Pořvávat v médiích, že někdo (policie, stát) by měl za nás zařídit, abychom se k sobě chovali slušně, to umí (a dělá) každý idiot, ale nejdřív je potřeba se zamyslet, zda náhodou nedělám někdy něco stejně jako ta hovada co kritizuju.
Tak s tímto se nedá, než souhlasit.Třeba si za slušné chování těch pár km pro cyklisty i v centru zasloužíme:) a jednou se dočkáme.
Tak jsem se právě vrátila z brněnské czklojízdz ke Dni země, organizovaném Bicybem. Účastníků asi tak 40ks plus 9 policistů na kolech. Vcelku bída. A to jsem si říkala, že letos na jaře vídám v Brně nezvykle mnoho cyklistů. Patrně nikoho nezajímá stav cyklostezek.
Takže: Proč je na tom Brno tak špatně?
Protože ani cyklisty výstavba cyklostezek nezajímá.
Staci si jen tady precist reakce nekterych na Prazskou cykojizdu. Lide maji jen takove podminky a vladu, jakou si zaslouzi...
Omlouvám se za neúčast, ale byl jsem neodkladně pracovně zaneprázdněn (nechápu, proč se takovéhle akce konají v takových frekventovaných termínech! Ve stejný den a dokonce ve stejnou dobu se v Brně konala hromada dalších akcí, se pak není čemu divit). Další problém je možná v tom, že lidi vidí, že radnice na občany stejně kašle, když se 85 procentům voličů v referendu politici jen vysmějou tak co asi zmůže pár cyklistů na protestjízdě, i kdyby jich bylo 500. Bohužel v Brně vládne organizace, která není ani občanská, ani demokratická, je to pouze Strana.
Omlouvat se nemusíš. Za ležákisty nás tam bylo hodně. Pokud bych však měla dle účasti soudit typy cyklistů v Brně, pak 1/3 všech jezdí na ležákách, 1/2 je součástí nějaké organizace bojující za výstavbu cyklostezek a zbytek jsou ze strany Zelených a policajti.
Jaj, mě tak neveselo z těch brňanů.