Je moc pěkné, že nám udělali nový most přes přehradu, ale kdo se tam chce dostat po pravé straně je velký umělec a dobrodruh jestli překoná strhnuté "mostky" hned napravo pár metrů za končící asfaltovou lesní silničkou v místě, kde začínají skály. A
Vemu kolo na ramena a skaly preskocim. Zadny problem.
Taky možnost. Ale kolo mám na to, abych na něm jezdil, ne ho nosil na rameni. A když už novou lávku vydávají za lávku pro "pěší a cyklisty", předpokládal bych, že když po ní cyklista přejede, může jet na kole dál. Ne že po ní přejede a pak kolo ponese.
Most postavili kvůli tomu aby se asi lépe dostávali sanitky k místnímu táboru, pač jinak si to vysvětlit nedokážu. Vyhodit semězdá 20milionů za most kterej vede vpodstatě donikam je bomba investice. Pravej břech přehrady je v dezolatním stavu skály se dost blbě přejíždí, hlína s břehu se splavuje do přehrady že se tama zachvílu nebude dát ani chodit!!!!! Jsem vpodstatě místní a tudy jezdím asi 30x ročně a za spravený břech bych byl opravdu vděčnej jenomže o tom si můžu nechat jenom zdát!!!!!!!!!!!
S tou sanitkou se asi pleteš. Nevím jak ty, ale já jsem nepřehlédnul obrovské kamené bloky u vjezdu ze silnice, mezi nimiž téměř nejde projet ani na kole. Přijde mi, že pokud si dali tak strašně záležet, aby se tam nedostalo auto, zřejmě ho ta lávka neunese. Jinak by se asi spokojili s obyčejnou dopravní značkou, kterou by pak řidiči s klidem ignorovali.
Máš pravdu jaksi mi to uniklo:-)))
Potom to ale už vůbec nechápu! Jedině aby oživili hrad Veveří a místo satraktivnili pro turisty. A že by ta lávka auto neunesla mi připadá divný. Mohly tam dát dočasné zábrany na klíč. Nevim no hmm
Pokud se nemýlím, lávky pro pěší se počítají na zatížení 400kg na m2, možná to číslo závisí ještě na nějakých parametrech (nejsem statik). Auto by to asi nepřekročilo (tzn 2 tuny na 5 metrů čtverečních), jenže zatěžuje lávku jen ve čtyřech bodech, zatímco 2 tuny lidí se rozloží mnohem pravidelněji. Asi proto most pro auta náročnější na odolnost konstrukce než pro pěší. A proto bych řekl, že ta lávka auto neunese. Je fakt jenom pro pěší a cyklisty.
No nevim jak z pohledu statiky, ale lavka ve Vranove nad Dyji (predtim nez ji (resp. plaz za ni) zpoplatnili, byla urcena taky jenom pro pesi, ale plus byla spocitana na obcasny prejezd hlavne sanitek. Byla zajistena jednim Viklanem uprostred, ktery vypadal jako normalni kamen, ale za pouziti pripravene tyce se dal velmi snadno odvalit stranou (jak presne to uz nevim)
Na stavu, ze se na kole neda poradne za lavkou ani vlevo ani vpravo, to ale nic nemeni :-(
nevim jak vy, ale my to v poho prekrosili bez problemu. pravej breh je super, az na ten usek se skalama, to se tezko prejizdi :). ale jinak se tam bezva jede, uz z bitysky :). spravnej kros
No pokud vím, tak po pravým břehu vede silnice kolem hradu Veveří, takže kdo nechce jet úplně podél břehu, tak na žádné skály nenarazí.
Pokud máte všichni na mysli levý břeh (tam pěšina přes skály skutečně je) - kdo chce jezdit po pěšinách, musí se prostě připravit na to, že kolo občas ponese, to je přece normální. Ale jestli je tam vyznačena nějaká cyklotrasa (jinak byste se o tom asi nebavili..), tak to musel vymyslet nějakej dement. No ale vzhledem k tomu, že nikdo jinej než dementi snad cyklotrasy nevyznačuje, tak taky žádné překvapení. Když vidím někde žluté tabulky, tak si skoro říkám: Pozor, tudy radši ne, to určitě skončí někde v bahně nebo v řece.
PeTr samozřejmě spletl břehy, ale i tak je trochu matoucí, že mluvíme o tom že za lávkou se nedá jet na pravou stranu kvůli skalám, což znamená přejet od silnice na levý břeh a potom doprava po skalách směrem ke hrázi. To ho asi zmátlo.
Konečně se našel někdo s reakcí na ty břehy. Autorka příspěvku prostě vidí přehradu od Brna a břehy se vztahují k řece! Ovšem pravda je, že od lávky se prostě na kole moc jet nedá a to hodně dlouhý úsek. Navíc to ještě vylepšili těmi prahy které tam nadělali asi na zpevnění povrchu (asi pro pěší), z čehož vyplynulo, že na kolaře kašlou a vůbec nemyslí! Jeli jsme tam před dvěma týdny a bylo to občas "o hubu".
Souhlasím, "jel" jsem tam nedávno s přítelkyní a ještě teď vidím hrůzu v jejích očích..No a já měl taky co dělat, abych neuklouzl.Ale to raději zavřou než by to opravili, to je levnější tam dát zákaz.
Nahodou lavka pres prehradu je super, od nikud nikam, ale hojne jsem ji videl vyuzivat automobilisty, zaparkuji nekde okolo auto (to krasne prekazi uz tak v uzke silnici) a jdou se pokochat vyhledem na hrad. Ctelo by to jeste holt vybudovat velke parkoviste a hospodu! No a cyliste at se tady holt radeji nemotaji, pripadne si kolo prevezou parnikem, aby se na nich taky trochu vydelalo.
V poslední době je cesta od lávky na Zouvalku celkem slušně vylepšená a dá se projet.
Ted je to uplne v poho jezdim to smerem k Brnu na crosovym kole bez slezeni.
Doporucuji na vecer po praci naprosto idealni, akorat mam strach az bude zase pekne tak tam bude lidi jak na vaclavaku, tedy neni to vikend.
Tak koukam, ze se najde fakt dost lidi, co riskuji pad do prehrady a jezdi to tam :) Osobne radsi vzdycky slezu, tech asi 100m me fakt nezabije.
No sto metrů to možná je dohromady a Karel i Hynek myslím dělají jenom ramena. Tam se opravdu nedá jet!
Kydy sjedes to.