Jihlava je svým kopcovitým profilem pro cyklisty náročná sama o sobě, ale na kole se zde jezdí i když mnohem méně než v rovinatých končinách. Rad-nice vytušila boom cyklistiky a stvořila kus cyklostezky odnikud nikam. Městem vede jedna dálková cyklotrasa č.16 a vychází od tud trasa č.162, vše bez přispění města. Značky dost často zničené, ale to je bolest velkého města všeobecně. Možná by se měli odpovědní více zajímat o perpektivu pohybu ve městě i mezi cyklisty, ne jenom podporovat auta.
Cyklostezka odnikud nikam z minulého příspěvku dostane sestřičku, která povede paralelně s ní ovšem nikoliv podél silnice, ale podél vody. Další novinka je, že na starém brněnském mostě, který byl přirozenou a bezpečnou spojkou pro cyklisty i pěší mezi městem a sídlištěm Březinky a vede tudy i trasa 162 byla znovu povolena automobilová doprava. Tento poněkud nepochopitelný krok asi vyžaduje hlubší zamyšlení.
Tak stezka kolem vody je hotová, bohužel je pouze pro pěší. Že to bude cyklostezka byl pouze šum. Škoda.
Na Březinkách se staví kolem v současnosti velmi rušné komunikace Okružní souběžný chodník. V jiných městech se již podobné stavby dělají napůl pro cyklisty. Zde nikoliv. Opět škoda.
Toto je jenom další důkaz nekoncepčnosti a absence vize dopravy do budoucnosti ve vedení města. Nevím, kdo si vydupal chodník kolem Okružní ulice, když se dá jít lepším prostředím kousek vedle, asi je pamatováno na neuspokojené zákazníky Tesca, aby mohli dojít k Lidlu.
nedávno bylo v rádiu, že radnice chce dělat na silnicích v Jihlavě pruhy pro cyklisty a cyklostezky. Prej už je na to dokonce schválený plán. Tak jsem zvědavej.
To jsem taky slyšel. Mám ovšem dojem, že aktivní kolaři do toho nemají co kecat a vytvořila to komise úředníků. Zřejmě se budeme divit.
V tisku se objevila zmínka o rekonstrukci Okružní ulice na Březinkách. Bude se znovu překopávat křižovatka u TESCA. Tentokrát už snad na kruhový objezd. Je to jediná křižovatka v Jihlavě, kde je na to dost místa a nemusí se tam vytvářet žádný experimentální minikroužek. O cyklostezce kolem okružní tentokrát ani zmínka. Asi až v příštím překopávání.Teď se má zužovat na dva pruhy, pak se bude zase rozšiřovat protože aut bude překvapivě dále přibývat.
Zámysl tvorby cyklotras v Jihlavě je zde http://album.olympus.cz/PhotoGallery/Public...
Cyklostezka kolem Okružní tam není, Trasa kolem vody od Kauflandu pod Jánský vršek taky ne a trasa kolem Staré plovárny vede po neprůjezdném pravém břehu.
Projížděl jsem Jihlavou po dálkové cyklotrase od Polné na Telč a připadá mi, že kromě této dálkové trasy, na které Jihlaváci nemají žádnou zásluhu není o cyklisty vůbec zájem.
Cyklotrasa č.16 je vedena naprosto mimo město a doposud i mimo jakékoliv aktivity města pro cyklisty, ty se nacházejí zatím jinde a hlavně ve stadiu plánů. Nově rekonstruovaná (a velice diskutovaná) ulice Okružní, kde byla přislíbena stezka pro cyklisty a zeleň uprostřed nedopadla - stezka ani zeleň není - nedoporučuji projíždět ve všední den odpoledne kolem 14 hod. na kole, tvoří se dlouhé kolony nervozních řidičů. Existuje generel cyklostezek ve městě, ale realizace v dlouhodobém horizontu. Většina stran a uskupení měla ve volebních programech podporu cyklodopravy, tak uvidíme jestli "nezávislí" protagonisté nového zastupitelstva, kteří jsou očividnými zástupci určitých firem budou mít kontakty na ty správné firmy a budou příznivě nakloněni budování cyklostezek. Zatím velkou část krajíce ujídá hokej a fotbal.