krátce a výstižně: Brno, potažmo jeho zastupitelstvo neni s cyklostezkami (a možná ani s bikery) vůbec kamarád :o(
Sice nejsem biker, ale s námi lehocipedisty taky není kamarád. Je tu jen jedna opravdová cyklostezka (podél Svratky, z príglu do Přízřenic).
Fascinuje mne optimismus , či spíš těžká ironie , se kterou je např. " stezka" okolo Svitavy z Obřan do Komárova ( tuším trasa č. 5) označena jako Cyklotrasa - cesta vede blátivou stezičkou plnou psích exkrementů , mezi zábrdovickým kostelem a ul. Křenovou se na trase nachází sloup vysokého napětí, jehož konstrukcí musíte buď prolézt nebo balancovat nad prudkým břehem řeky - sama jsem se v tomto místě střetla s protijedoucím kočárkem s miminem, který se - patrně babička s dědečkem - snažili protlačit tím sloupem .... Jeli jsme tudy tehdá poprvé a naposled... Proti opravdovým cyklostezkám hodným toho jména např. v Olomouci je to bohužel nesrovnatelný rozdíl. Doufám , že se v budoucnu situace změní - např. cyklostezka Brno - Vídeň se dle mého mínění opravdu povedla a i tzv. Studentská radiála - nebýt častých přejezdů přes komplikované křižovatky - se začíná blížit evropskému standardu.
Pokud vím, tak stezka Brno - Vídeň vypadá tak skvěle jenom proto, že ji z větší části platila EU.
Situaci vydím opravdu bledě. Aš budou jezdit poslanci na kolech do práce či vyznamější osoby pak se možná něco pohne ale teď se nestane nic výraznějšího ku zlepšení situace. Jedině až počet mrtvích cyklistů se zestonásobí a někomu dojde že situace na silnicích by se měla nějak řešit.
Nevím, jestli tomu pomohou poslanci,ale spíš si myslím,že snad někoho přiměje o tom přemýšlet, až ho na silnice ohrozí nebo nedej bože srazí auto!!Protože zatím pořád dost řidičů jezdí jako prasata a cyklisty neberou téměř na vědomí.Hlavně ti frajeři ve služebních dodávkách pořád spěchají a tváří se ,že jim patří svět!!Hovad!!
Mohu jen potvrdit. Slloup je tam úplně děsnej,prkno se hýbbalo,nevím jakteď a kromě psích hoven/sorry/ je tam ještě moře střepů a jiného bordýlku ,prostě krizovka!!
Z hrůzou jsem si z uvedených přízpěvků přečetla, že uvedený sloup vysokého napětí tam trčí už víc než rok. My jsme ho objevili letos v dubnu. Byli jsme nadšeni, že se konečně dá Brno objet kolem obou řek a zpět domů. Kola jsme taktéž přetahovali přes sloup. Taky je fajn, že asi kilometr předtím projíždíte jednosměrkami se zákazem vjezdu. Zdraví Alena
Nejhorší je, že ten "provizorní úsek" cyklostezky mohl být klidně značen po druhém břehu, kde se dá projet bez jakýchkoliv problémů (akorát je tam dost hrubej štěrk, bývalá železniční trať, ale ani ze silničního kola tam nesesedám).
Za to může drážní úřad. Mamka se nedávno podílela na projektu těch mostků pro tu vlečku. Drážní úřad striktně zakázal výstavbu nebo i jenom vyzačení cyklotrasy podél trati, přestože tam nikdy nic nejezdí. Podobně to předvádí na víc místech republiky, když se potká cyklotrasa a vlak na jednom místě. Nesmí se třeba postavit lávka pro cyklisty přes potok v místě, kde je mostek pro vlak. Nikde jinde se tam přes potok ta cyklostezka nedostane, jedině zešikma přímo pod mostem pro vlak postavit lávku. Drážní úřad to zatrhnul, tak tam budou cyklisti jezdit několik km objížďku po silnicích pro auta. Tuším, že je to někde u Slavkova.
:-((( to je teda blby... ale vzdyt tam u te vlecky nejsou ani koleje!! (vlastne kousek asi jo...)
No ale tak teda se mohl ten usek vyznacit po ulici, kde se da normalne projet (a kdysi v prehistorii tam i jakasi cyklostezka byla i vyznacena)
Kterou ulic myslíš?
Nevím jak se jmenuje... Od jihu přes most a tam kde začíná ten "provizorní úsek" se pokračuje +- po ulici. Cyklostezka tam vedla kdysi přes jakýsi hřiště mezi ploty (který tam teď myslím už nejsou) a byla v tomto místě dokonce speciálně vydlážděná. Dál pokračovala vyznačená po chodníku až k šalině. Podél šaliny se dá dojet k mostu, přes most a pokračovat po nynější cyklostezce dál.
Tak to bude podle mapy buď Pastrnkova a Šámalova nebo Tomáškova a Šámalova. Spíš to první. Tama by to šlo hezky, ve všední dny může možná bejt divokej ten úsek s tou šalinou, protože tam jezdí dost aut, ale o víkendech to půjde v pohodě.
Nedavno jsem tam jel poprvé na kole a když jsem narazil na ten sloup, tak jsem znejistel, jestli jedu ještě dobře po cyklostezce (neměl jsem u sebe mapu). Otocil jsem to a trosku bloudil ulocemi města. Opravdu moc pěkně řešený úsek. To se někomu něco povedlo. :-(
Ahoj Dave a ostatní
ten úsek se sloupem je radno objíždět po druhé straně ( u Intersparu ), sice se tam motáš mezi stavbaři, ale vyjedeš naproti pokračování cyklostezky. Nebo odbočit doprava, k Zábrdkám, podél nich k nádraží, u nádraží doleva ( okolo budovy nádraží ) po náspu vede úzká cestička až k viaduktu, doleva pod něj, vedle hospody tuším Pod kaštany, mezi garážovou opravnou aut a zahradami je průjezd a jsi zpátky na nábřeží Svitavy na cyklostezce.
Nebo u šaliny jet ne k nádraží ale doleva a dojet zase na ten most přes Svitavu. ..... Po pravým břehu řeky to vždycky nejde, jak se tam teď staví. Mají to tam někdy uzavřený v celé šířce.
Musim rici, ze jsem nedavno "objevil" stezku cislo 1 (potazmo 4), o ktere je asi rec, a musim rici, ze se mi zda velice pekna. Mluvim za usek "Jundrov - Rebesovice" podel stoky Svratky. Trosku vada na krase jsou tri sady prechodu pro chodce, kde se musi dlouho cekat, pripadne zakazy vjezdu, kdy si clovek neni jisty, co pro nej plati. Nejhorsi jsou pak chodci, kteri to berou jako 100% sve uzemi a blokuji prujezd a priserna hejna komaru k veceru v polich. Poslednim sokem pro me byl kilometr okolo COVky v Modricich, to je na plynovou masku. Pomineme-li tyto "nedostatky", je tato trasa za slunecneho dne velice pekna a prijemna.
COVka je vážně chuťovka, chce to co nejrychleji šlapat a co nejmíň u toho dýchat:-)
tahle cyklostezka, ale taky neni nic moc, zkousel jste ji projet na jinem kole nez horaku v useku pres Cerveny kopec treba na podzim (spousta listi a blata) nebo v zimne (snih a naledi) pripadne vecer, tma jak v pytli? Nejhorsi na tom je ze diky budovani krizovatky u Vodarny jina alternativa neni! Zajimalo by me jestli po dokonceni one mimourovnove hruzy bude nejak pamatovano na cyklisty. No asi ano, da se tam bud znacka silnice pro motorova vozidla, nebo zakaz vjezdu cyklistum.
Na tmu jak vy pytli mám přece světla, kdo je nemá a přitom skočí ve tmě je nezodpovědný.
V tom projektu jsou pruhy pro cyklisty v tom směru co dřív jezdil a zas bude jezdit trolejbus, jinak myslím nic. A asi to zas bude od nikud nikam.
Svetla samozrejme mam ale pokud clovek nema velmi vykony halogeny tak tam stejne neni poradne videt. Je to holt neprehledny teren
Nahodou jsem otevrel stranku venovanou cykodoprave v Brne a strasne jsem se nastval...
Nejen ze Brno neni kamarad, zcela jasne dava najevo, ze obtezujeme.
Cituji z oficialniho www.brno.cz: "Vytvoření podmínek pro bezpečný pohyb cyklistů ve městě není určitě tím, co obyvatele tohoto města bolí nejvíc."
Ne pohodlne jezdeni, ne prijemne jezdeni, ne plynule jezdeni ale ani BEZPECNE JEZDENI nase pany zastupitele nezjima.
Chteji nam pani radni rici, ze tim, ze sedneme na kolo je prestava zajimat nase bezpecnost?
Tomu rikam arogance!
Jo, je to tak, opravdu se nás pokoušejí vyhladit. Dokonce policie pořádá akce, kdy z maskovaného vozu vyskakuje pokutovat cyklistu jedoucího stometrovou jednosměrkou, která nemá rozumnou objížďku, leží na dálkové cyklotrase a která vznikla na nátlak místních zahrádkářů nesnášejících cyklisty. Nejenom, že místní radnice se chová takhle, ale městská policie v tom těm grázlům ještě asistuje!
To máš asi na mysli Jundrov že? Taky mě tam už stavěli. Byl jsem onehdá v rakousku v Zell Am See, a tam by měli naši radní čerpat inspiraci.
Jo, je to v Jundrově. A na druhém břehu vyměnili zákaz vjezdu motorových vozidel za zákaz vjezdu všech vozidel, tím zanikla jediná aspoň trochu slušná objížďka. Teď můžeš jet jeden kilometr navíc, do kopce a zase z kopce, abys objel tu jednosměrku na pravém břehu, a nebo můžeš jet na levém břehu kus po té čtyřproudovce, co má tak úzké pruhy, že se do nich náklaďák nevejde. To jsou momentálně jediné dva způsoby, jak na kole projet proti proudu řeky k přehradě bez porušování předpisů. Vtip je navíc v tom, že z té čtyřproudovky (kdyby po ní teoreticky ěkdo jel), nejde pravděpodobně legálně sjet na tu pseudostezku co podél ní vede - dvojitá plná čára všude.
Třeba je budování cyklostezek neperspektivmí, raději sfouknou / radní / nějakou novou železniční trať z Odsunuté polohy.
Chtělo by to nějakou demonstraci - zablokovat koly vstup na radnici nebo podobně. Ale to asi nikdo nezorganizuje - kdyby ano rád se připojím!!!!!!
Před nedávnem jsem byl ve Francii okouknout tamni greenways (pro ty, kdo neznaji slovo greenways, jsou to stezky pro bezmotorovou dopravu, vice http://www.nadacepartnerstvi.cz/cestina... V mestecku Aix-les-Bains uz tak dlouho hazeli radni za hlavu stiznosti a namety cyklistu, az cca 3000 lidi jednoho dne zablokovalo dopravu na hlavni (velmi frekventovane) silnici, ktera mestem prochazi a po niz museli denne jezdit s obavou, ze je neco srazi. A najednou se nasly penize, z nichz se vybudovala krasna greenway podel !
Nejsem zastance nejakych natlakovych akci, ale nekdy je to proste nutny ...
Nema nekdo z vas informace o tom, jak to vypada, kde na internetu najit navrh rozvoje cyklisticke dopravy v Brne?
Vážení, o cyklistické stezky se stará odbor dopravy Magistrátu. Bombardujte ho na adrese [email protected]. Pokud dostane několik stovek mailů, tak snad uzná, že to, co píšou na svém webu: "Vytvoření podmínek pro bezpečný pohyb cyklistů ve městě není určitě tím, co obyvatele tohoto města bolí nejvíc" je naprostá nehoráznost.
podle dotyčných odbor(níků) zřejmě občany nejvíc bolí to, že se z vlakového nádraží dostanou do centra za 2 minuty, vždyť procházka z jižního "centra" je o tolik zajímavější.