reklama

Eska Cheb-legenda

V době nedávno minulé,na místě,kde se zrodil velkovýrobce jízdních kol došlo k zániku značky,která patřila k rodinnému stříbru našeho státu.Pokud jste někdy vnímali název Eska,jistě si ho spojíte s jízdním kolem.Generace čechoslováků jezdili na této značce.Mnoho se o podmínkách výroby,kvalitě a dalších věcech nemluvilo jak v době,kdy Eska ještě vyráběla a dnes,jako by v Chebu sned ani kola nikdy nikdo nevyráběl.Jen pár kousků historických kol v Chebském muzeu připomíná doby od roku 1875.Pokud Vás zajímá,jak kola vznikala,technické podrobnosti a proč nešla kola z Esky s dobou,napište.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (S.Leinweber)

Re: Eska Cheb-legenda

     

Myslím, že to bude hodně podobné moha jiným výrobkům, které se přestaly vyrábět a řadě výrobcům, které zanikly.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

profil autora na www.peloton.cz blog S.Leinweber

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (S.Leinweber)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Spíš se domluvit tady s redakcí www.nakole na článku, ne ?

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Prosím napište kontakt na redakci,pro otištění článků.Je to téma na celou [email protected]

[ Zpět ]
Datum: 06.11.2009
Autor: Eska1875
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Myslím že třebas : [email protected]. Nebo si tu najdi v článcích Jitku (poznáš ji, testuje skládačky, mluví s ministry a úspěšně závodí s MHD).

[ Zpět ]
Datum: 06.11.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

[email protected]

[ Zpět ]
Datum: 07.11.2009
Autor: Jurimír
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Odpovědi jsou bohužel dost jednoduché a i myslím notoricky známé.
Jezdily na nich generace čechoslováků proto, že nic jiného k sehnání nebylo a na něčem se jezdit muselo. A že zanikla výroba něčeho, co mlelo ze své podstaty, těžilo z nepřítomnosti konkurence a všeobecného nedostatku ? To je pochopitelné. Přišla konkurence s nabídkou modernějších a kvalitnějších kol za srovnatelnou cenu. A když už ne kvalitnějších, tak alespoň hezčích.
Však co potrefilo třeba takovou Jawu, abych zůstal v jedné stopě ? Zakonzervovala se v padesátých letech a neměla potřebu modernizovat (resp. soudruh neměl potřebu). A kdyby od ní nebral něco málo rozvojový svět, už to taky zabalila.
Na tradici se dá stavět, ale ne z ní vyžít.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Eska Cheb-legenda

     

Teď se ptám (bez ironie) - jak to bylo vlastně s Jawou (píšeš, že se zakonzervovala v padesátých letech) ? Já kupoval v roce 1963 mašinu, která sice na nádrži měla ČZ, ale vždy se říkalo Jawa ČZ.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: jinec
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

To snad byly dvě různé značky.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Vím, ale nějak se mi to plete, ale určitě se termín Jawa-ČZ používal. Nemohu však říci, zda se jednalo přímo o typ, který jsem měl. Potom jsem měl scootera, který byl Čezeta, brácha zase půllitra Jawu.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: jinec
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Je možné že to bylo něco vyrobené ve spolupráci obou dvou firem :-)

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Přesně tak, rám Jawa, motor ČZ. jednu stopadesátku máme doma.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: HonzaK
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Tuhle ? ;-)

http://www.jawamania.info/modely/detail.cz.aspx...

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Pěknej kousek

http://www.jawamania.info/Files/models/196891...

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Jo přesně takovou, má čestné místo v obýváku.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: HonzaK
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Nějak ji rozmazluješ :-)

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

To platilo jen do roku 1960, viz
http://www.cezetmania.info/a_historie/navrat_cz...

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Dík, jednalo se asi (a u mě určitě) zažité z dřívější doby Jawa-ČZ.

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: jinec
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

V CZ jeden cas vyrabeli skutr , , nemyslim Maneta , tohle melo nadrz nad prednim kolem a kdyz si mel v nadrzi malo benzinu tak ti to v kopci chciplo , myslim ze to melo obsah 175cc a drzel se pod tim metrak blata a podle vzhledu si to vyslouzilo nazev plechovy prase.

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: Neregistrovaný uživatel (Trek 520)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Jen maličkost (z praxe) - benzínový ventil je na nádrži vzadu, takže do kopce k němu nateče i zbyteček benzínu a jede se. Z kopce to chcípne, ale zase to jede i bez motoru... :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Čezeta. To byl (a pro mne je) nejhezčí skútr na světě. Nikdy jsem ho neměl. Kdyby udělali retro, tak bych po něm toužil.

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Ten skútr totiž neuvěřitelně slušel i ženskejm :-)))

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Ti povím. Několik jich znám, co na nich jezdí i dneska. A jedna s náma byla i na Glockneru.

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

http://www.skutrklub.cz/gallery.php?akce...

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Ježkovy voči, za něj šel dát Pávík? To hledím.

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Suprový fotky.Dík. A tu tříkolku taky pamatuju, někdy to mělo i kabinku.

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Tu s kabinkou mám zatím ještě rozebranou v garáži :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

hezký fotky....

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: Jurimír
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Proč retro ? Pořiď originál a pojeď skútrjízdu ! Poeta vítán :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Ten už se asi nesežene. Stodoly jsou přebraný. Je to už veterán. Já vím, že ho máš. :-)))

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Naštěstí to zas tak veliká vzácnost není. Stačí mrknout do inzerátů. Jsou v různém stavu, od nálezovek po voňauky.
A bez pávíka by to snad ani nebylo ono. Sice se s tím tehdy asi tolik nejezdilo, ale souprava vypadá mnohem líp. Navíc to pohodlí :-) No a když nás takhle někam dorazí třeba šest a šoupneme to do řady... No a na sraz jich dojede třeba padesát 8-)

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Mně se pávíky taky moc líbily, ale štvalo mne, že za jawou šel páv přímo v dráze výfukovým plynům a byl od toho dvoutaktu zaolejovanej, zvláště u dvouvýfukový jawy. Vy to podle fotek máte zvednutý tak, že výfuk jde mimo, což je super. :-))) čezeta s pávíkem je moc pěkná kombinace.

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Navíc dneska, kdo má jen trošku rozumu a ohledu k motoru a nechce se mu furt čistit vejfuk, nepoužívá tu pomstu M2T. Stejně drahej Shell a je po problému, nikde ani kapka oleje z vejfuku.
No a i když jsem pávíka tahal za třindou se zvednutýma laufama, špinilo se to jen trochu, šlo to snadno očistit. Za tu pohodu na cestách to vždycky stálo. Než balit bágly do igelitu a těšit se na každej deštíček... :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Kolik má čezeta rychlostí? A je pravda že má zadní kolo chycené letmo?

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Normálně čtyři prudkosti.
Letmo má zadní kolo chycený starší model, 501. To jsou ty s klaxonem ve štítu. Průšvih tam je, že odpružení obstarává jen gumovej špalek. Takže jízdní vlastnosti podle slov majitelů nic moc. Novější 502 už mají klasickou kyvku.
A k těm kvaltům - tříkolka (rikša) má čtyři kvalty dopředu a úplně stejný čtyři i dozadu... :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Tak to je hotový éro, ta tříkolka. Ale diferenciál asi neměla, viď? Hnaný jedno zadní jenom, že jo?

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Ale kdež... Diferák jako vínko. Akorát že do něj nevede hřídel, ale otáčí jím řetěz, takže je mnohem jednodušší. Ale funkce klasická.
Ty čtyři kvalty dozadu proto, že se jednoduše motor nastartuje obráceně :-)) To není ale vychytávka, ale standartní funkce z výroby.

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Tak to je masakr. Couvání na čtyřku bych chtěl vidět:-)))

[ Zpět ]
Datum: 31.10.2009
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

tatáž zpátečka byla ve velorexech... ALe tedy nezkoušel jsem jet třeba na trojku pozadu :o)

[ Zpět ]
Datum: 31.10.2009
Autor: Jurimír
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

nevýhoda byla, že si musel uplně zhasnout a zastavit motor...

[ Zpět ]
Datum: 31.10.2009
Autor: Jurimír
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Pav Je nadherna vec. Jedinecnej je system odperovani zadniho kola. Jet za nekym, kdo ma pava a sledovat to je fakt zazitek.
Do pava se vleze cela basa piva, je to uzitecna vec.

[ Zpět ]
Datum: 28.11.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

A to je to odpružení u novějších (41) jen na dvou gumových špalkách. Ty starší měly péra.

A znáš pávika za auto ? Dávaly se především za Š110R, ale mohly být za čímkoliv. Viděl jsem i cizí varianty, třeba za broukem.

[ Zpět ]
Datum: 28.11.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

tak to sem vazne este nevidel.
to asi nebyla seriova vyroba....

[ Zpět ]
Datum: 28.11.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Byla, PAv 100
např. tady http://www.skoda100.cz/view.php?cisloclanku...

[ Zpět ]
Datum: 28.11.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

hm, tak tohle sem este nevidel....
mozna to uzitecny je, ale narozdil od ty motorkovy verze moc krasy nepobral.....

[ Zpět ]
Datum: 30.11.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Tady máš pár dalších obrázků, třeba to bude lepší... :-)
http://ronda.rajce.idnes.cz/vleky/#trailer.jpg

[ Zpět ]
Datum: 30.11.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

tak to je lepsi :-)

[ Zpět ]
Datum: 30.11.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

http://cs.wikipedia.org/wiki/Jawa
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8CZ

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Díky, teď je mi to jasné, já měl tedy "čezetku", ale asi jsem měl zafixováno z padesátých let to "Jawa-ČZ".

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: jinec
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

Podle tých článků používala motorárnu ČZ ve Strakonicích, proto je klidně možný, že se to někde uvádělo jako JAWA-ČZ.
Podobně mopedy Babetta měly motory JAWA a autobusy Karosa motory Škoda...

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: Joe-CUBE
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

JAWA-ČZ bylo přímo zbastlený logo na nádržích (i jinde). Takový socialistický fůzování :-))
Ještě namakanější to měli dederóni. Naprostá unifikace a univerzálnost náhradních dílů od Trabantíka, přes Barkas, Robur, Multikrávu až po kombajny... Trošku mi to připomíná dnešní kola, kde je rám nějaké značky - a pak už jen Shimano :-))

[ Zpět ]
Datum: 29.10.2009
Autor: ronda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

... a autobusy Karosa motory Škoda ...
Karosa byl nový název (po 1948) pro Sodomkovu karosárnu, s výrobním programem: karoserie a vozy .
Dělaly se tam autobusy Škoda RTO a ŠM 11. Ta návaznost na Škodovku a později na LIAZ (původně též Škoda) tu vždy byla.
http://www.karosa.cz/main.php?show=history2&...

[ Zpět ]
Datum: 30.10.2009
Autor: AV
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Eska Cheb-legenda

     

V urcite dobe v 50. letech byly firmy spojeny, mely na nadrzi Jawa CZ, ale porad se odlisovaly jawy (vetsinou cerveny a vyrabeny v tynci) a CZ (vetsinou cerny a ze strakonic. Nejaka spoluprace pokracovala i nadale - viz podobnost stroju a hlavne motoru.
V dobach, kdy jawa chrlila kolem 100 tis. stroju rocne a byla nejvetsim vyrobcem motorek v evrope, se delali motory pro 350 taky v CZ ve strakonicich

[ Zpět ]
Datum: 28.11.2009
Autor: Hrabe-X
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

391 cyklistů (7 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024