Zdarec, nevěděl by někdo o tichém pastorku? Ten cvrkot při volnoběhu, mně totálně vytáčí. V prodejně mi sdělili a předvedli, že jsou všechny hlučné.
http://japko.velointest.cz/lx/naby.htm
Mělo by to mít místo "hlučnejch", jak říkáš, praporků, válečky se speciální rohatkou. Konstrukce je v Hrubíškově knize "Horské kolo ad A do Z" tuším.
... a přikoupit:
http://www.dhn.cz/spunty-do-usi-protihlukove...
Pak je klid ...
Nebo si může vyměnit pláště za terénní, s pořádnejma špalkama. Když to rozjede na asfaltu, ani si pak nějakýho cvrkotu praporků nevšimne. :-))
Pchá... akorát bys vypadal jak Otík z vesničky střediskové...
http://www.landsmann.cz/sluchatka-peltor-h540a...
Šlapat, šlapat, šlapat... pak je ticho :-)
Ty máš teda starosti :-)
Na favoritce jsem pětikolo rozmontoval a při skládání hodně namazal vazelínou, i pod ty "praporky" s pružinkama. Pomohlo to napořád, cvrkot byl jemný a tichý. Teď na nové silničce jsem to ještě neřešil, ale cvrčí mi to taky pěkně zostra (campagnolo). Asi to časem taky namažu. :-)))
Vůbec se ti nedivím, taky mne to štve, ale ještě na to nedošlo... :-)
To je jako by člověk řešil, že mu jeho Ferrari moc řve. Mě naopak ty bezpohlavní tichounké Shimana štvou. Jemňounké, aby náhodou nikoho neurazily. Na Aksiích jsem ztratil pružinku, která ten praporek "šponuje" a tak jsem ji nahradil nějakou silnější a to je teprve rachot jak má být! Když jedu nějaké delší klesání plné pěších turistů, tak už z dálky běží ke kraji silnice :-)
Mám stejný názor :-) Když není kolo slyšet jak jede ani na volnoběh, tak mi to přijde takové celkem divné ;-)
To sjezďáci a další podobní, kteří potřebují o hodně odolnější komponenty, tak ti tam mají megacvrčka, mňam. Kolikrát to zní skoro jako řehtačka :-)
Prostě to vydává zvuk, který si zjedná respekt :-) Ta naše obyčejná cvrkátka, to je jak když si někdo natahuje hodinky :-)))
Tohle je už jekot jak siréna http://www.youtube.com/watch?v=om3kDO7OoRQ&... tohle slyšet lidi na Pustevnách za sebou, tak se vrhají z kopce přímo a ty zpropadené koloběžkáře bych už snad taky nepotkal :-)
Tak tohle by mne asi už docela rozčilovalo, to je už malinko moc :-)
Kdysi na favoritu pomohlo prolít pastorek olejem a cvrkot se na značnou dobu ztlumil.
Vcelku tiche jsou orechy od Shimana, ale i tak nevim proc to resis, vsechny poradny naby cvrkaj jak o zivot - DT Swiss, Mavic.
...A nebo nejezdi na volnobeh :-)
rohloff vrčí i v záběru:-)
Sram DualDrive taky - při zrychlovacím stupni jsou slyšet cvrky dva, z toho jeden i při šlapání. Jak ve filmu - tam každé kolo cvrčí, podle zákona - co je vidět, musí být i slyšet.
zalezi na zarazene rychlosti. Pomalejsich 7 rychlosti jsou hlucne v zaberu, ale maji relativne tichej cvrcek (nekdy se mi povede zaradit tak, ze neni slyset vubec). Rychlejsich 7 je na tom presne naopak, cvrcek zni jak motorka ale v zaberu je to tiche, teda az na posledni 2-3nejrychlejsi, tam mi lehce vrni :)
jo, takhle mi to fungovalo zezačátku, Teď se tam něco stalo (možná se část lépe promazala nebo něco) a cvrčí mi to jinak málem na každý převod - a navíc pokaždý jinak nahodile:-)
A jak :-) Mne vrci podobne jako tobe, vzdycky jinak akorat na prevodu 11 porad stejne, pomerne tise. Asi je to tim, ze na 11 se planety vuci telesu naboje nebohybuji a vsechna ozubena kolecka v naboji stoji.
Tak, tak všechny pořádné. Shimano náboje do této kategorie rozhodně nepatří.
Nedá se to namazat (hodně)? Pastorek bude jen tak mlaskat....:-)
To jo, ale jen asi 10-20km, pak z něho olej vyteče, a bude zas pořádně rachotit, jako každá správná volnoběžka;-)
Silikoňák, který je správně, v teple vyteče, ale něco o festovnější konzistenci hned ne.
Jako nalít tam olej a utěsnit silikonovým tmelem?;-)))
To ne, silikoňák netěsnit, to je asi technologicky nezvládnutelné :-). Ale co vazelína? Silikonová, je-li, nebo jiná. Aby pastorek nehlučel ale mlaskal.
Silikonový tmel jako těsnění ložiska je samozřejmě vtip...
Prostě pastorek je netěsný, cokoliv dříve či později vyteče. Vazelínu nepoužívám, chytá se na ni bordel. Vlastně poslední dobou používám na kolo (a skoro na všecko) WD-40. Mazací schopnost nic moc, ale zas to čistí a z řetězu opadává i s bordelem. Stačí akorát pravidelně nastříkat.
No, už začínám být "mechanik" jak Helenka:-D
Tedy WD-40 je takový "zimní" olej, ne? A ještě proti rzi, trochu....agresivní mi přijde. Silikoňák je také "zimní, nemrznoucí". To ví i imaginární diskutérka Helenka.
Mně tedy svého času ztišilo volnoběh několik vrstev oleje na šicí stroje - ale na bezpřehazovačkovém pastorku, o který se nebojím....a asi má menší potenciálně hlučící plochu. To je ale rada babská, tak pozor...:-).
"Olej" je hodně široký pojem...
WD-40 je především čisticí prostředek částečně s mazacími a zcelaokrajově konzervačními (proti rzi) účinky. Na dlouhodobou konzervaci je vysloveně nevhodný, ověřeno praktickými testy.
Agresivní prý není, naopak děsně šetrný, biologicky odbouratelný etc. (prostě takový ty greenmarketingový kecy, co teď letí). Více zde: http://www.wd40.cz/poradna
Mě vyhovuje v tom, že nacákám na osmikolo a řetěz, špína opadá a cca 200-500km (podle způsobu jízdy) to nevrže a nechrastí. Pak nacákám znovu. Prostě čištění, krátkodobá konverzace a trochu mazání;-)
Na a dá se beztrestně kombinovat WD-40 se silikonovým olejem? Některé materie se nesnášejí :-) Také bych čistila WD-40, ale jak potom?
Dá. WD-40 to očistí od silikonového oleje;-)
Já vím, tedy tuším. Ale potom obráceně: Lze zpátky mazat silikonovým olejem, prostě abych namazala "podle návodu"?
Tak to fakt nevím. A asi bych to nevěděl, ani kdyby složení WD nebylo tajné... Jak píšu výše, omezený mazací účinek WD mi na moje turistické ježdění bohatě postačuje.
Bavíme se samo o mazání řetězu, náby, hlava, ořech a střed chcou něco co maže a konzervuje dlouhodobě, ideálně nevímužjaká vazelína, prostě henta určená na tyto součástky...
Opadla naděje dozvědět se něco velmi velmi užitečného :-( . Protože čistit sprayem oproti máčet v rozpouštědlech - na což se chystám v rámci čištění - je rozdíl, minimálně časový.
Taky jsem kdysi rozpojil řetěz, umyl v petroleji, petrolejem a kartáčkem vyčistil tehdy sedmikolo, dvoutác, osušil.
Řetěz dal do plechovky se zahřátým olejem - bublinky vzduchu mezi čepem a tělesem řetězu se krásně roztáhnou, vyprdí ven, a jak to zchládne, natáhne podtlak olej dovnitř článků. Pak stačí řetěz důkladně osušit a nanýtovat zpátky.
Tak takhle jsem se s tím ***al přesně dvakrát. Nikdy více:-/
Hrozně záleží na konkrétním ořechu. Některé ořechy se vazelínou vyloženě mazat nesmí, protože pak to zcela zalepí praporky a přestane to úplně fungovat (a když se jí dá málo, aby nevadilo, tak to také nefunguje). Platí to např. pro Mavic ořechy, kde je nutné mazat řídkým olejem, nejlépe originál Mavic olejem.
Tady jsem řádně nastudovala co je ořech. Vazelínuje se (tenhle) o sto šest. (Tak ještě co tam může dělat ten kravál???)
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/vymena-unasece...