Zdravím, uvažuju o výměně mechanické kotoučové brzdy M415 za hydraulickou (asi M535) a zajímá mě, jestli se musí měnit úplně vše, nebo může zůstat třeba původní kotouč či cokoliv jiného.
Kotouč by zůstat mohl,ale zbytek páka,hadice,adaptér a třemen bude nový a většinou pokud koupíš komplet tak bývá i s kotouči, jen pozor na způsob uchycení kotouče na náboj a na třmene na vidlici.
Komplet bez kotouče bývá často za dobrou cenu sundaný z nového kola ve webshopech a možná i kamenných krámcích.
Na druhou strnu stojí za zamyšlení, proč by si někdo nechával sundat dobrou brzdu z nového kola...
Protože mu nesedí tvar páky nebo chod,který ale může někomu sedět,nebo chce ještě lepší,lehčí a je ochoten si připlatit,důvodů může být celá řada,je třeba se pak kouknout do histrie co na tu konkrétní brzdu píšou její majitelé.
a proč to budeš měnit, ono to nebrzdí?
Zdravím - trochu se přiživím.
Mám kolo LEADER FOX Out Line 2004 (víceméně s původním osazením), se kterým jsem stále víceméně spokojen. Má najeto do cca. 15 tis. km. V poslední době jsou však jeho velkou slabinou brzdy - mechanické Shimano BR-475, které jsou už prostě slabé, měkké, houbovité... a podle slov mechanika v servisu i prý už neseřiditelné. Zkrátka nebrzdí, jak by měly (a to i po výměně destiček, vyčištění kotoučů apod.), respektive brzdí málo, s delší brzdnou drahou. Nevím, moc tomu nerozumím. Naučil jsem se s tím už při jízdě tak nějak počítat a jezdím přiměřeně tomu, ale protože nyní hodlám začít využívat Trail Gator s potomkem, je mi jasné, že při téhle kombinaci je to vyloženě hazard, který nehodlám podstoupit a který je nutno vyřešit. Dokáže mi někdo poradit konkrétní adekvátní náhradu (hydraul. x mech.) v ještě rozumné cenové hladině? A co všechno budu muset pořídit ještě nového k tomu - náby, kola, ráfky? Vyplatí se to vůbec, nebo mám pošetřit více a koupit rovnou kolo nové? Jsem v tomhle opravdu laik a proto budu rád za každou konstruktivní radu i kritiku. Historii jsem prošel, určitý názor mám, ale současně i pořádný maglajs v hlavě. Díky.
Pokud hlavové a středové složení nemá vůle, a středy se na hřídelích neviklají, je kolo nadále použitelné. S těmi brzdami je mi to divné, s tím typem nemám zkušenost - je možné, že jsou opravdu na konci životnosti.
Já mám výbornou zkušenost s mech. disk. brzdami Avid, typ BB7. Jsou robustní, a mají regulaci polohy destiček z obou stran – pouhými prsty. Lze je pořídit jak s adaptéry SI, tak i s PM.
Vzhledem k tomu, že by nahradily stávající mechaniky, nebyly by žádné další náklady. Jen dát pozor na volbu správných adaptérů, případně nových kotoučů – šestišroub / centerlock. Pro zvlášť luxusní brždění bych doporučil dopředu disk 203 mm. Mám s ním jemně odstupňované brždění, i razantní brzný efekt, při malé síle na páčku.
Náklady - i s novými disky - nepřesahují 3,5 tis. Kč.
Nevím sice, odkud jsi, nestálo by za zvážení navštívit jiný servis? Houbovitost mechanické brzdy by mohla být v bowdenech. Každý (servisní mechanik) nemusí vědět všechno ...
8-)
Taky mne to napadlo...
http://www.ivelo.cz/domaci-dilna/vymena-lanek...
Hydry nejsou takový zázrak jak si myslíš. Já mám hydry Shitmano LX a mechaniky Avid BB7. Není mezi nimi rozdíl. Shitmano má navíc odporně houbovitý chod. U mechanik je ale potřeba koupit co nejtužší pancéřovaný bowden a co nejsilnější předpjatá zabrušovaná lanka. Taky koncovky by měly být co nejpevnější a jiné než sintrované destičky taky nebrat. Pak to brzdí jak to LX, navíc bez houbovitosti.
http://rebelbike.com/shop/produkt/kotoucova...
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/8048...
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/8048...
Taky mám radši Avid BB5 než hyd. Shi.Deore M525.
M525 ale nejsou LX...
Nechápu... Mne M585 absolutně vyhovovaly.
Já netvrdím že hydry Shitmano nebrzdí. Jen říkám že ty BB7 se jim naprosto hladce vyrovnají což mám podložené praxí. A ta houbovitost Shitman je pro mně absolutně odporná. Když jedu na Apačovi a brzdím Shitmano-hydrama je mi jak bych se dotýkal ropuchy. Hydry nezatracuju, plánuju upgrade na Avid Code.
Já je právě houbovité vůbec neměl... Spíš už na mne měly dost krátký, ale jasně vymezený, krok. Ale plnil jsem si je tenkrát sám, jako vůbec první hydry :-)
Kotoucovky Shimano LX jsou obecne docela nic moc brzdici hydrauliky, ale hrozne moc zalezi i na destickach. Ja mam treba vynikajici Magury Marta a dneska si myslim, ze prave spatne desky byly jednou z pricin (tou hlavni) me tezke drzky po Vanocich. Diky spatnym deskam ale nezatracuju cele jinak vyborne brzdy.
Ta nejhlavnější příčina byla v tobě. Sjezd jsi dával "na doraz" = "musí to vyjít!" ... (a ono to nevyšlo)
Ále, už jsem tě peskoval dost. Adrenalin není všechno!
Proto používám kvalitní sintrované ;-)
Ja teda pouzivam organiky. Sice se opotrebovavaji rychleji, ale na rozdil od sintrovanych aspon brzdi a da se na ne spolehnout.
A ty sintrovane, co byly na h.vno, byly od Kool-Stop, coz by mela byt kvalitni firma. Never more.
Kupuju origoš Avid a jsem s nimi spokojen. Na Shitmanu jsem měl zatím taky origoš což byl největší paskvil který jsem kdy viděl a organické Kool-Stop které jsou o třídu lepší. BB7 se sintrem se akorát tak vyrovnají.