Stavím krossové kolo a nevím za použít rovná řidítka nebo vlaštovky a zda přidat rohy nebo bez.
Neni spatne zkusit vyhledavani, je tady nahore na strance uprostred.
Treba:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=6438...
Moc díky, je to tam vyčerpávající i když ne jednoznačné.
Sedla, řidítka a boty nikdy nebudou jednoznačné a jednohlasné. Každému vyhovuje něco jiného. Já například pro crosse našel vlaštovky navíc vykroucený tak, abych měl rovně zápěstí. A k tomu rohy... :-)
otocene vzhuru jak to delali za totace tatici na favoritkach kdyz dojizdeli do fabriky :)
Tak to by bylo třeba na tomto kole vskutku originální... :-))
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/9174...
Náhodou, ty by byla super elegance, ani by se nemuselo ohýbat k páčkam přehazovačky ;o))
To by byla bomba :-)) Hlavně to držení za páky brzd.
Jinak je to čurbes s názvoslovím. Taky netuším, proč jsou tyhle kola označovaný za cross, nebo trek, když je to v podstatě normální cesťák... S beranama si ho představit moc nedokážu, i když by tam určitě taky šly naimplantovat.
To kolo není ani cross ani trek, ale "pravé" :-) cyklokrosové kolo (vedení lanek je vrchem, aby šel rám hodit na rameno; plus jiná geometrie; plus kantíky). Ale převody tam mám silniční, resp kompakt 50/34 (cyklokrosové by byly 48/46-36). A upřímně - je to parádní svezení ;-)
Nedorozumění :-) O tom crossu jsem psal v souvislosti s kolem co mám já a tím jak mi doporučili berany. :-)
Tož to sorry... V tom názvosloví je fakt bordel :-)
Pěkný. Ty cyklokrosky se mi líbí čím dál víc. Asi o tom začnu uvažovat. Okolo Břeclavi ideální do terénu a když dáš silniční pláště tam mas 2 kola v 1.
Samo že mám i druhou sadu kol se silničními pláštěmi ;-)
Proč vůbec cyklokrosaři používají pořád cantilevery? Je nějaký důvod nepoužívat véčka? Případně i kotouče, dyť voni se vyžívají v tom, v jakých s*ačkách jezděj...
Kotouče jsou dle pravidel zakázány. Cantilevery jsou konstrukčně jednodušší (a lehčí), méně se zasírají a jsou obvykle méně účinné.
"...a jsou obvykle méně účinné."
To jako: kdo moc brzdí, prohrává?;-)
a proc vubec v tom bahne jezdi na favoritkach? to je nejaka forma masochismu, nebo tezke retro totalitni? (i kdyz i za totace by do toho marastu byla lepsi ukrajina s prevody)
proc nejezdi na 29", nebo kdyz uz, tak aspon na miniaturnich horskych kolech?
Jaký totalitní retro ? Děláš jako kdyby se to jezdilo jen u nás a v Rusku... :-)
Zkus si s tou devětadvacítkou na rameni vyběhnout párkrát schody a asi pochopíš :-)
A není to jen o vybíhání. Ono cyklokroska bude na cyklokrosové trati i rychlejší než bike, přeci jen cyklokrosové tratě jsou velmi specifické a z mojeho pohledu takové celé nějaké divné, žádný pořádný terén :-)
Když se dívám na dojezd vítězů jakéhokoliv závodu, silnice, mtb, maratónu, cyklokrosu, bikrosu, fourcrossu, vždycky si říkám, jak to, že nikdo nejezdí na 29", když je to tak praktický, rychlý, obratný fterénu, a univerzální, že to jeden uživatel Nakole doporučuje vždy a každýmu:-)))
a smí se to vůbec podle pravidel UCI? Pokud vím, tak jsou tyhle pravidla sešněrovaný přesně stanovenejma rozměrama. Ale nikdy jsem je nečetl, tak fakt nevím. Ptám se.
U MTB byly tuším povolený 29" už před lety, nevím jak v jednotlivých discíplinách (XC, DH, 4X...)
U bikrosu bys podle pravidel patřil do kategorie cruiser nebo bigwheel nebo jak tomu říkají, tma mají min. 22,5", horní hranice není omezena.
U některých disciplín by ti zakázali kotouče, ale 29" je klasický 622mm ráfek s klustýma plášťama a nijak extrémní geometrie, takže to za kolo považovat lze...
Cantilevery se používají hlavně proto, že brzdové páky jsou konstruované na klasické silniční čelisti, a cantilevery mají stejné zpřevodování. Na véčka by měla být posprávnu brzdová páka jinak zpřevodovaná. Ne že by to nebrzdilo, spíš naopak.