reklama

Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

Dostal jsem tady dotaz přes obálku, jaký je rozdíl mezi dražší a levnější řadou azubáckých lehokol. Protože toho je trochu více, a protože to trvá dlouho to napsat. Tak to napíšu jednou sem a pak už sem budu případné zájemce jen odkazovat. Třeba vás to bude zajímat některé taky. Takže:

1/ především je třeba napsat, že geometrie je totožná a tvar hlavních rámových trubek je stejný pro Mini a Bufo, Apus a 5, Ibex a Max. Jen jsou tam jinde a jinak vyfrézované díry (kromě té na hlavovou trubku.

2/ hlavním rozdílem je samozřejmě zadní vidlice, která je u levnějších modelů jednodušší a v zásadě vychází z modelu AZUB 4 (2004), ale dnes je už hliníková a výrazně pevnější hlavně v torzi. Mimochodem, kdo by chtěl upgradovat ze staré Cr-Mo na novou ALU tak to jde, je to jednoduché a celý set přijde na 3750 Kč.

3/ uložení vidlice, resp její čep je u levnějších modelů na kluzných ložiscích, kdežto u dražších na průmyslových. Taktéž, což je zjevné na první pohled a je to fakt :) je u levnějších modelů tlumič vertikálně, kdežto u dražších je horizontálně.

4/ u dražších modelů je posuvná kladka, která při správném nastavení tlumiče téměř eliminuje houpání, ale v podstatě je tam nutná kvůli onomu horizontánlímu tlumiči. Pokud by tam totiž nebyla, tak se bude kolo houpat, jak blázen. Ve výsledku je tzv. POGO efekt u obou typů zanedbatelný.

5/ osa spodního řízení má u dražších modelů speciální konstrukci a je uložena v průmyslových ložiscích, zatímco u levnějších je použito klasické jedno palcové závitové složení.

6/ bezpečnostní systém u spodního řízení je jen u dražších modelů. Při případném pádu se mohou řidítka protočit a nepoškodí se tak. Upozorňuju všechny, kteří jej používají a nečetli návod, že ten krátký představec nesmí být utažen na krev, protože jinak se při pádu řidítka neprotočí a může to povolit někde jinde, že... Chce to trochu experimentu s nastavením, ale pak to funguje nad míru dobře.

7/ spodní upevnění sedla je u dražších modelů řešeno frézovanou destičkou, ve které je pak umístěna zploštělá osa. Zbytečné popisovat, jak to funguje přesně. Prostě je to jednodušší a rychlejší a vypadá to lépe.

8/ no a to by tak asi bylo všechno. U levnějších modelů je ještě doplněna jedna levná komponentová řada (neříkejme jí levná, ale ekonomická :) a nenajdete u nich Shimano XTR.

9/ no a hlavně ty dražší modely, to je prostě imidžovka a konstrukční nádhera.

Pokud jsem něco zapomněl, tak doplním časem, nebo mě doplňte vy.... :)

[ Zpět ]
Datum: 19.12.2008
Autor: honzagalla

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Toto vše jsem chtěl také vědět a styděl jsem se zeptat. Takže velmi díky.

[ Zpět ]
Datum: 19.12.2008
Autor: básník
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Aha,takže horizontalní je lepší v tom že kolo kopíruje teren a jezdec není jak na rozbouřeném moři:-) A horizontální se v terenu tedy muže rozhoupat,je to tak?

[ Zpět ]
Datum: 20.12.2008
Autor: Lasserman
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Tlumič

[ Zpět ]
Datum: 20.12.2008
Autor: Lasserman
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Řeč byla podle mě o houpání vlivem šlapání, nikoliv od terénu. Kladka na těch dražších zajišťuje, že řetěz prochází trvale prakticky v ose čepu, takže do toho můžeš dupat jak chceš aniž bys to citelně rohoupal. U levnější vidle může řetěz chodit nahoru a dolů kolem čepu trochu víc, ale ani tak mě to nepřipadá, že by se to šlapáním nějak rozhoupávalo.

[ Zpět ]
Datum: 20.12.2008
Autor: Jirka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Nebyly by, prosím, nějaké obrázky ..?
(Abych to nemusel celé číst ... Jó?)
8-)

[ Zpět ]
Datum: 20.12.2008
Autor: AV
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

http://www.azub.cz/CZ/lehokola/

[ Zpět ]
Datum: 20.12.2008
Autor: Jirka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

A obrázky detailů (jako např. u HP Velotechnik) by nebyly?

[ Zpět ]
Datum: 05.03.2009
Autor: AV
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

A to treba jake? Vzdyt tam tech detailu je docela dost. Ne mozna u vsech modelu. Ale vzdy ta jedna rada je zhruba totozna v detailech a technickych resenich. Pokud neco chybi, tak doposlu, nebo dopridam.

[ Zpět ]
Datum: 06.03.2009
Autor: honzagalla
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Nevíte někdo, jestli se do Apusové vidlice vlezou pláště větších rozměrů než se vlezly do vidlice z Azubu 4?

[ Zpět ]
Datum: 05.03.2009
Autor: frantar
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

To jako širší či co ??? Upřesni to a zeptej se rovnou v Azubu.

[ Zpět ]
Datum: 05.03.2009
Autor: Martis
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Mám na Apusu cosi relativně zubatého s nápisem 26 x 1.95 o čem si myslím, že bych to do 4ky měl potíž narvat(na šířku snad, vnější obvod asi ne). Ve vidli Apusu to má asi 5mm místa na každé straně a 10mm nad vnějším obvodem. Nevím, jestli byy na Apus šlo obout něco jako 2.1", ale cokoliv nazvaného 1.9 nebo 1.95 by tam mělo jít. Rozhodně je to větší než u 4ky.

[ Zpět ]
Datum: 06.03.2009
Autor: Jirka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Jo, hlavne ten uchyt na blatnik je dale. Myslim, ze jsme tam obouvali uz i 2,0" Big Apply.

[ Zpět ]
Datum: 06.03.2009
Autor: honzagalla
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Ty nemají zuby, takže i s rozměrem 2.0" to není problém.

[ Zpět ]
Datum: 07.03.2009
Autor: Jirka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Mini/5/MAX a rozdily vůči Bufo/Apus/Ibex

     

Pánové, děkuji moc za odpovědi. Přesně tohle jsem potřeboval vědět.

[ Zpět ]
Datum: 08.03.2009
Autor: frantar
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

Hledám: Parťáka nejen na kolo

30.08.2024
Ahoj, já 180 cm, 52 let, mladistvého vzhledu i myšlení, hledá parťáka na kolo. Odpoledne, víkendy, okres Plzeň …
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

483 cyklistů (8 přihlášených)

Kazachstán a Kyrgyzstán 2022 - 11. část

Kolečko se uzavírá Ještě v Kazachstánu jsme byli tak trochu celebrity. „Zdrastě, jak se máte? Viděl jsem vás…
Peggy | 24.09.2024

Dámská 2024 – jezero Milada, Děčínský Sněžník, Ploučnice, Husí cesta a z Roudnic

Začínáme další desítku naší tradiční Dámské, dlouho jsme nevěděly kam vlastně pojedeme a kdy pojedeme. Radka…
HMS | 18.09.2024

Slovinsko – Rakousko – relax v lázních Zreče 13.6. až 18.6. 2024

Letos opět s Mamutem, líbí se nám precizní připravenost tras i znalost místa, kde vedou trasy po cyklo i…
HMS | 18.09.2024