Stavitelé, pomozte prosím. Na zadní odpruženou vidli mám připravený zadní rámový trojúhelník z horáka.
Uchycení k "páteři" (Jäckel 40*40) mám vymyšlené, ale přijde mi dost humpolácké.
Jak jste ho řešili vy? Poraďte, bych si pak nenadával, cože jsem stvořil za obludu ...
Díky, Pavka
Dej tu fotku, jak to máš vymyšlené. Jájsem o tom taky uvažoval, ale nakonec jsem tu zadní stavbu z horáka odřezal a natvrdo navařil na rámovou trubku. Tu mi ohnul kámoš a je to kopie Maxe.
Bohužel nemám digifot, fotka nebude.
a) zepředu proříznutý šlapací střed (systém AZUB) čtvercové okénko
b) ve šlapacím středu kluzné ložisko, z obou stran zesílený plech, skrz (durch um durch) šroub
c) system Tom (viz Prodám své lehokolo)
Horácká stavba s ohnutými vzpěrami připájenými k orig. sedlové trubce (jako zadní vidla Olpran Laser)
Mrkni se na stránky HP Velotechnik a třeba u typu Street machine je jednoduchý uchycení.....v principu jsem ho okopíroval, doplnil čep ložiskama a neztěžuju si....mám ho teda otočený, osa na kyvce a vidlice na rámu....
podobne jako streetmachine to ma i FLUX na svych kolech, dobre fotky detailu zadni stavby jsou zde:
http://www.pedalkraft.de/flux.htm
detail zde: http://www.pedalkraft.de/_borders/S600rolle.jpg
Jo, tak přesně to mám...kde ta fotka byla, když jsem stavěl kolo...stáhnul jsem toho mraky, ale tohle teda nemám...příště...
Hmmm, asi sem chodí opravdu jen dva stavitelé. Škoda ...
Pavle, moje kolo znáš a žádné úpravy sem na uchycení nedělal, ale co že ses pustil do odpružené stavby. Tvoje silnička je moc pěkná a možná i na zakladě toho sem se pustil taky do stavby "silničky". Ve sklepě se mi zbytky ze silničního kola válely ladem a tak sem neodolal. Jsem zvědavý jak to bude jezdit, protože poslední VeloGauč docela peláší .
Díky za chválu, ale bohužel nepatří mně. Pavlů je tu přehršel, ale já nejsem ten, koho ty znáš ...
8-)
stavitelů sem chodí více, ale něktří např. lepí epoxidem různé materiály: skelnou tkaninu, uhlíkovou tk., hybridní tkaniny, bambus, dřevo, překližku... a i když kolo s odpruženou zadní vidlicí, tak pro tebe nevhodný príklad...
každopádně zkusím projít archiv hpv obrázků a něco veselého pro tvůj případ vyhledat
detail strítmašiny zde:
http://www.blids.nl/o106/obr/streetmachine.jpeg
Paráda, děkuji.
"Tak dlouho jsme dělali s tak málem, že jsme nyní schopni udělat cokoli z ničeho ..."
8-)
archiv jsem prošla a přišla na to, že jsem více silničně zaměřena a odpruženého mám pomálu, takže pardon
zakopany pes je zde:
Jednoduchý čep zadní odpružené vidlice.
Chci si postavit celoodpružený leháč a přemýšlel jsem, jak vyřešit co nejjednodušeji otočný čep pro zavěšení zadní odpružené vidlice. Vymyslel jsem tohle řešení, které má hlavní výhodu v tom, že je prakticky zadarmo (starý náboj ze zadního kola se vždycky najde), člověk nepotřebuje soustružníka, je to na kuličkových ložiskách a případné vůle( které by mohly časem v ložiscích vzniknout, se dají jednoduše odstranit. Obrázky hovoří za vše (snad budou odkazy fungovat):
http://img64.imageshack.us/img64/4660/ep…
http://img236.imageshack.us/img236/8158/…
http://img236.imageshack.us/img236/6978/…
http://img232.imageshack.us/img232/1866/…
http://img443.imageshack.us/img443/7346/…
http://img231.imageshack.us/img231/2170/…
http://img231.imageshack.us/img231/1017/…
http://img230.imageshack.us/img230/9098/…
http://img59.imageshack.us/img59/8905/ep…
http://img235.imageshack.us/img235/5536/…
http://img231.imageshack.us/img231/4824/…
Před přivařením misek k jeklu je to třeba všecko řádně ustavit a seřídit, aby se osa dobře točila a neměla nikde vůle, pak je třeba konusy dotáhnout natvrdo, aby se misky při přivařování nehnuly. Pak konusy samozřejmě zase patřičně seřídit.
Je to jen takový pokusný prototyp, jak by to asi mohlo vypadat.
Z diskuze zde:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=4551...
zapomnela jsem autora: Jihra
Ahoj , já jsem to u svého kola řešil následovně . Jako zadní vidlici jsem použil pevnou přední vidlici ( výprodej za 50Kč ), na konci hlavové trubky je příčně navařená trubička průměr 14 mm s tloušťkou stěny 2 mm tzn. vnitřní průměr 10 mm do ní jsou nalisována kluzná ložiska http://www.igus.cz/iPro/iPro_02_0001_00_CZcs... vlastní čep je tvořen nerezovou taženou trubičkou o průměru 8 mm a tloušťkou stěny 1,5 mm do něho je z každé strany vyříznut závit M6. Vidlice s ložisky a čepem je zasunuta do profilu rámu ( ovál 50x30x1,5) a otvorem v bocích jsou do čepu z každé strany namontovány šrouby M6. Na fotografii jsou to ty šrouby, které zároveň drží držáky na lahve z každé strany rámu. http://fotoalba.centrum.cz/~$10972174~781bec783636896a7edf8fc3ad7b5f88/photos.php?aid=1451295&row=w%3Dal%26uid%3D10972174%26sort%3D0%26onpage%3D0%26page%3D1Jako tlumič jsem použil gumový silentblok. Obdobu tohoto provedení používají kola Python nebo Flevo s ohledem na namáhání vidlice to není na žádné skákání, ale princip čepu lze použít při zvětšení na půměr 12 mm a závitů M8 to vytvoří podle mého názoru prakticky nezničitelnou sestavu.
Ahoj Jiří
To je ovšem velmi pěkný Python, Jiříkův žebřiňák je vyloženě sexy. Máš fotky detailů toho svého kola? (Python obecně znám, nehledám link na ostatní...)
Ahoj, nějaké další fotografie mám, ale nepočítal jsem, že bych je zveřejnil. V současné době jsem ve fázi " testovacích jízd" resp. pádů. Kolo je již v provozuschopném stavu, ale ještě ne v konečné podobě, spousta věcí ještě chybí, přesmykač na převodníku, zadní nosič, prut s vlaječkou a blikačkou, potah sedla a spousta dalších drobností. Počítám s tím, že než půjde kolo do laku ,pořídím sadu fotografií kola, detailů jednotlivých stavebních uzlů i jednotlivých dílů. Ty pak dám v plen veřejnosti. Mimochodem žebříkové sedlo nemá chybu jezdím na něm jen v triku a ležím přímo na příčkách bez potahu, přestože mám k dispozici kus Bulprenu, ale zatím nemám potřebu a ani dost času s tím něco udělat. Půlhodinové ležení přímo na sedle nepředstavuje nejmenší problém, delší dobu s ohledem na soustředění na stabilitu a výdrž v nohou jsem zatím nezkoušel. Možná , že sedlo nakonec zůstane bez potahu.
Jiří
Dle USA originálu měly být na tom sedadle ploché latě (pera z dřevěného laťového roštu) přilepené a přišroubované.
8-)
Jenže pak to jako všechno americký váží třikrát víc než musí.
Spíš názor :-).
U kol to vlastně amíci dělají naopak, odlehčí to až moc, a pak jim to praská. Viz nedávný product recall u Bacchetty.
žebra jsou z 6 mm tlusté březové překližky a příčky bukové kulatiny 10 mm s roztečí 30 mm. Zatím nepřežila pouze jedna příčka pod zadkem, ale to bylo pouze díky pádu na začátku učení při snaze dostat kolo pod kontrolu.
To corylus:
Nemáš strach, že se ti ta zadní (původně přední) vidlice ohne? Dej vědět, jak se to zachová při přejetí pořádné díry. Ta vidla vypadá dost subtilně.
Nemám, pevnostně je nejslabším místem krček vidlice nad rozvidlením, ale podle výpočtu by to mělo vydržet 150 kg a to je dvojnásobek toho co potřebuji
Nemám, pevnostně je nejslabším místem krček vidlice nad rozvidlením, ale podle výpočtu by to mělo vydržet 150 kg a to je dvojnásobek toho co potřebuji
vypadá to možná divoce, ale ta "přední" vidle je myslím víc namáhána jako přední při brždění, než takto a odpružená, toho bych se vůbec nebál.
Na SWB jsem měl uchycení zadní vidlice řešeno tak, že se cca 30 mm dlouhá trubka přivařila k rámu, do ní jsem vložil bronzová pouzdra s osazením. jako čep jsem použil přesný šroub M 16. Uchycení je částečně vidět na předposlední fotce http://www.papji.wbs.cz/Stavba_lehokola_a_dalsi...
Další fotky mám a můžu poslat mailem.
Kyvnou vidlici jsem koupil od Olprana (asi 250,-+dobírka).Čep a kluzná pouzdra vyšla asi na200,- tamtéž. Snad ti to pomůže : ). http://pokryti.wz.cz/foto/148.jpg
Hezké kolečko, povedlo se ti!
Tiše závidím ...
8-)
P.S.
Bylo-li by více fotografií, popř. zkušeností se stavbou?
Dík, Pavel
Koupil jsem staršího horáka (Olpran -nedám na něj dopustit :) ),ofotil digitálem, importoval do autocadu a tam obkreslil. Snažil jsem se důsledně zachovat úhel řízení a pokud možno udržet rozvor za použití původních trubek.Jediný materiál na víc byl na nosič a prodloužení trubky řízení. Jednotlivé komponenty jsem ,jak postupně dožívaly, měnil za vyšší. Po roce jsem skončil u Alivia a Mavicu.Ve finále jsem nechal nastříknout komaxit (černá,zelená 400Kč)
To zazvur:
Jak dlouho na tom jezdíš? Nevzniká v tom čepu vůle? Pokud jo tak za jak dlouho se objevila?
Proč se ptám - když se mi v cykloservisu objeví horské kolo Olpran s tou zadní odpruženou vidlou, tak ten hlavní čep má vždycky vůli a seřídit to nejde, je prostě vymlácený.
To Jihra: Co je u teho zavěšení vymačkaného? Rám, futra nebo čep? Neměřil´s to?
Dík, Pavel
prostě se to v tom čepu viklá. Nikdy jsem to neměl rozdělané, nikdo to ani nechtěl opravovat. Ta oprava by beztak stála víc jak to kolo. Jsou to šunty.
Ta první verze Olpran Magic 24'' měla originál kluzná pouzdra ze silonu.Jezdil jsem jí rok ,najeto něco mírně přes 7000km a vůle nepatrná.Teď jsem jí přestavěl na 26''.Pouzdra na Olpran Laser přišli kovové. Předpokládám obdobnou životnost.Syn má na obdobném asi 2000km. Jeho základ kola jsem koupil na inzerát starší a nevím, co mělo za sebou.http://pokryti.wz.cz/foto/143.jpg
Stavíš pěkné stroje.
Ještě jsem zapomněl,přední trubkaje 45/1,5 do ní 42/1,5 -Ferona
Kde je tě možné potkat na silnici? Foto napoví, ale reál je holt reál ...
8-)
Denně v 6,45 projíždím Havířovem : )