Zdravím všechny povaleče.
Stavím zrovna LWB pro svoji drahou polovičku a narazil jsem na problém výšky středu nad zemí. Z hlediska pohodlí je asi lepší mít střed co nejníže, ale vzhledem k trošku jiné poloze boty na pedálu u LWB oproti klasickému "stojatému" kolu by asi bylo lepší dát střed trošku výše než bývá na klasickém "stojatém" kole.
Takže se ptám všech majitelů a stavitelů LWB - jak vysoko máte střed nad zemí? Neškrtnete někdy patou boty o zem?
Jak to změřím, dám vědět - zítra.
Tak vysoko, abych mi při sednutí na kolo zůstala mezi patou boty a zemí mezera cca 10 cm. Pro jistotu, když vlítnu do díry, abych si neurval nohu. Záleží i na tom, jak vysoko sedíš, čím výš sedíš, tím níž můžeš dát střed.
Tak jsem to byl schválně změřit. Zapnul jsem botu do pedálu, spustil pedál do dolní polohy a chodidlo bylo téměř kolmé k zemi.
Nejde jen o vlítnutí do díry, ale taky o náklon v zatáčce. Nejostřejší co si kdy člověk snad troufne bude 45° (leda pořádný magor, jinak méně), a to bude těch cca 10 cm stačit.
10cm navíc není nijak moc, to je noha prakticky na zemi. Umístění níž už není žádný zvláštní přínos komfortu a jen tvoří zbytečný risk. Pokud má být to kolo pro drahou polovičku, bude jistě dobré, když bude drahá polovička moct zapomenout jakékoliv správné a špatné polohy pedálů při zatáčení. LWB má nulovou interferenci předního kola s nohama, takže když se nezvořou řídítka a dodrží se i ta costatečná výška, je to vyjímečně snadné kolo na ovládání.
Jde i o přejezd nějakého většího kopečku či hrbu - LWB je dlouhé, přední kolo je už za hrbem, zadní kolo je ještě před hrbem - no a šlapání je nad hrbem a pata je v hrbu - a letím na hubu.
Střed nad zemí 310 mm, vyhovuje, nešrtám.
No já mám střed nad zemí 30 cm, ale to LWB je pro ženu a ta má určitě menší botu než chlap, takže to bude asi OK.