Ano je to v pohode.
Jen pocitej s tim ze se budes muset vic zaprit do riditek a kolo budes mit trochu vic "jako kamion" - proste mene zive do zataceni.
Docela rychle si na to zvyknes takze Ti to neprijde.
Jen prvni jizda s prazdnym kolem bude divna...
Ja bych Ti doporucil spis bocni nosice, ten horni mi pripadl jako zbytecne zvysovani teziste.
Nenakladej do prednich brasen /dohromady/ vic nez 12 kg to se potom spatne ridi a jeste hure nadzvedava predni kolo. Jinak je prijemne ze pri tlaceni nalozeneho kola s prednim nosicem se nezvedaji riditka....
jojo, stejně jako píše Cibi výše. Míval jsem na MTB přední nosič horní, s dvojbrašnou a nahoře ještě spacák, při tomto uspořádání jsem měl pocit znatelného snížení aerodynamického odporu. Hlavní výhoda je ale samozřejmě v rovnoměrném rozložení váhy v terénu.
Potvrdzujem, co pisu predo mnou. Len doplnam, ze s vlastnej skusenosti uprednostnujem rovnomerne zatazenie bicykla, pred pretazenym zadkom . Pri zatazi len na zadku (a navyse so zvysenym taziskom) pri rychlych zjazdoch bicykel zacne tak divne tancovat. Ak mas predne brasny (bocne), tie naopak bicykel ukludnuju (tazsie sa zataca, ale dobre sa drzi stopa pri rychlej jazde). Pri prednom nosici by tazisko brasien malo byt co najblizsie oske predneho kolesa. Ked sa vratis z cesty a pojdes s praznym bicyklom, bude sa ti zdat, ze si bicykel robi co chce :-) Spolu s kamaratmi mame jednoduchy predny nosic od Sport Arsenalu (ten sa tusim uz nevyraba ,ale je podobny ako Art 504) a na nom bocne tasky Art. 508(tie pasuju aj dozadu). Predne tasky odporucam nalozit naplocho, lebo spociatku sa nam parkrat stalo, ze sme hlaven pri zastavovani narazili taskami do prekazky (zabudli sme , ze mame pri kolese este aj tasky) a niekedy, ked chces prudko zatocit do velkeho rejdu, mozes pri pedalovani zakopnut do tasky.
Inak uplne v pohode, urcite lepsie ako vsetko nalozene len vzadu.
Já už jezdím i s předním nosičem i po rodné dědině.
Zajímavé mě připadá, že výrazná postava mezi cyklopoutníky Honza Tomšíček považuje nosič vpředu za naprosto špatné, nevyhovující řešení. Protože když má obtěžkaný jen zadek, kolo prej se líp nosí při nesjízdném terainu. Ale těch puklých drátů v zadním kole...ani se nedají spočítat.
podle mě je snadnější nošení kola v nesjízdném terénu jednou z největších výhod právě předního (+zadního) nosiče. Kolo s klasickým "diamantovým" rámem se dá hodit štanglí na rameno stejně, jako když je nenaložené.
Jednu dovolenou jsme odjeli na našem tandemu bez předního nosiče - vše vzadu. Nedojeli jsem kvůli popraskaným drátům v zadním kole. Pak jsem i na tandem, kde i řízení bez obtěžkané přední vidle je hodně "tuhé", pořídil přední nosič. I s tím nosičem na tandemu to řízení nijak extremně neztěžklo ani při větším nákladu právě v tomo nosiči. Samozřejmě je lepší do předního nosiče dávat běžné lehčí věci, které člověk častěji během cesty vytahuje - sváču, fot´ák, větrovku, toal.papír, termosku apod. Za prvé jsou lehčí a za druhé jsou tak hned poruce.
Jezdím pouze se zadním nosičem i na cca desetidenní putování a naprosto OK. Vše co potřebuju poberu do brašen a na nosič. Dráty mi ještě nikdy neprdly a to mám Authora starýho 6 let. Přední teda zatím nepotřebuju.
To mně praskl vzadu drát na rok starém Authorovi, ale je fakt, že nejsem nejlehčí a i ty brašny byly dost těžký.
Kdysi jsem někde na internetu viděl web s dlouhým povídáním o nosiči art. 204 od sport arsenulu, ale ted to pořád nemůžu najít...bylo tam všechno...nevíte někdo náhodou o nějakém takovém článku?
Jednoduché jak facka: http://www.sportarsenal.cz/
8-)
Díky, i když ten jsem zrovna nemyslel...tam jsou jenom ty základní info. Na tom webu, jak jsem myslel je i popis montáže a zkušenosti a tak... ale stejně díky.. :-)
Strýc Google je tak chytrý, že když mu do okénka zadáš něco o nosičích, brašnách, nebo o čemkoli, co tě zajímá, snese ti hafo odkazů, aby sis mohl vybrat.
Inu, hodný strýček ...
8-)
Ahoj, sháním přední nosič, klasický horní, ale abych na něj mohl dát dvojbrašnu. SA dělá jen jeden tip a na něj dvojbrašnu nedoporučuje, jinej jsem nenašel. Teda našel, ale za 3 tisíce :(. Nechci boční, už tak toho musím kupovat dost a dvojbrašen mám dost abych na to mohl jednu dát. A stejně tam bude jen jídlo a lehký věci :). Věděl by jste někdo o něčem prosím? Díky
Mám na koloběžce předělaný zadní, píšou na něm nosnost 18 kg, koupeno i s kolem se 7-mi rychlostní převodovkou v bazaru
http://www.krcmi.estranky.cz/fotoalbum...
http://www.krcmi.estranky.cz/fotoalbum...
Taky mam na prednim kole zadni nosic.
Hlavne jde o to, jestli mas odpruzenou vidli, nebo ne. Na odpruzenou nejspis jen ten bocni, i kdyz uz jsem videl i zadni nosic na odpruzene vidli, pak v ni ale musis mit v oblouky spojujicim nohy zavit.
Jestli mas pevnou, zkusil bych na Tvem miste nekde sehnat libovolny nosic s plneho materialu a dotvarovat. Sice nebude mit takovou nosnost, ale na predni nejspis tolik stejne nenalozis. Jestli planujes jizdu hlavne po silnicich, mozna bych zvazil i variantu privesu. Nejaky jednostopy za pakatel tu nekdo celkem chvalil - tedy kdyz provedl par samodomo uprav. 8-)
Mám pevnou, odpružené nemám rád :). A zkusím teda ten zadní nějak vymyslet. A bude to jen na jídlo, hlavně obilí a to není tak těžký. Vodu atd mám v plánu mít vzadu. A na vozík jsem koukal, ale nakonec jsem se rozhodl radši pro brašny - kvůli přehrabování atd
To uz zalezi na tom, co si na ten vosik nalozis. Klidne to muzou byt dvoje zadni brasny napric. A v pripade totalni devastace voziku prehodit na dosud prazdne nosice.
Klasicka predni vidle miva uprostred dirku na nosic. Ale vzhledem ke tvaru a sklonu predni vidle (proti zadni stavbe) budes mit bud loznou plochu naklonenou vpred, nebo budes muset pristoupit ke vetsim upravam.
Mimochodem - asi nebudes mit na vidli navarky, zvlast ne vepredu, kde je potrebujes. Takze s objimkou budes moci vyjet nekam do pulky vysky nohou a nosic proste jen shora trosku splacnout.
Nebo to udělat jako já a po dotvarování nosiče navrtat do vidlice dírky a aplikovat nýtovací matice.
Jestli si spravne uvedomuju, hodla s tim Zdenda vyrazit kolem sveta. Do nosnych casti bych v tom pripade radsi zasahoval co nejmene. Ale mozna jsem jenom srab, pouceny trvanlivosti materialu jizdnich kol... 8-)
Nn já kolem světa ne, ale budu mít 4 měsíce dovolenou tak chci dát dva výjezdy, jeden na měsíc a druhej na dva. Vrtat do vidle rozhodně nechci, to radši vymyslím jinak :)
Tak objímky, něco podobného nabízel Sport Arsenal, ale jestli to ještě mají to nevím.
Pořád na svym webu maj že jsou v nabídce, kouknu na to a kdyžtak objednám :).
Mel jsem leta a uz zase mam na jednom kole predni nosic sport arsenal, chycenej prave objimkama. nejsem si uz uplne jist, jestli origos od SA, nebo ne... ale neni to veda, v podstate jen kus asi 1mm silne pasoviny s dirkama na koncich, spravne dlouhy a ohnuty. Co jsem chtel hlavne napsat je to, ze to vozim uz tolik let, ze uz ani nevim kolik, deset jiste, a porad dobry, bez problemu. Takze bych se toho nebal, vrtani do vidle naopak spis jo. :)
Jinak krome jiz zminenych projevu nalozeneho predku - me osobne vzdycky prijde, ze kolo s tezistem posunutym dopredu jde i vyrazne lip do stoupani.
To je dobrá reference, díky :). Jsem koukal že to maj tady: http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/lrc--... je to fakt jen kus plechu :). Si koupím 4, 2 do brašny jako rezervní a předpokládám že pak to vydrží věčně :D
Tak nakonec nic kupovat nebudu, právě jsem zjistil že přední vidla je už na nosič připravená :D
No jsou tam patky (kulatý díry :D ) nebo jak to nazvat, stejně jako mám vzadu. Zkusím to vyfotit zítra.
To jako diry vpredu i vzadu od osy? To ziram. Co to je za vidli? Ja takove navarky mam na Surlym, ale to je kolo na takovehle skopiciny urcene...
Hele to je asi před 15 lety dělaný na zakázku, ocelovej rám Olpran, víc o něm nevím :)
Tady jsem to vyfotil. Je to mázlý, ale poznat to jde. Uvnitř je závit, stejně jako jsem měl na zadních
To ja na zadni strane, ne? To neni na nosic, ale na blatnik. Uchyt na nosic budes potrebovat spis na predni strane, ne?
Já jsem s blatníkama v životě nejezdil, říkal jsem si že by to mělo být vepředu... No nic, jsem za vola, koupím si redukce :D
8-b
Mozna by ale nosic nejak sel priohnout a tyhle uchyty vyuzit. Stejne predni nebudes prilis nakladat...
Ja myslel neco krapet jinyho - pasek plechu "omotanej" primo kolem vidle, ty jeho volny konce pak "sepnes" sroubem+matkou ... takze nosis je uchycenej v podobny pozici jako na navarku, ale pres objimku.
Ale to cos nasel by asi fungovalo taky. :)
Tak něco takovýho maj taky: http://www.saeshop.cz/cyklisticke-nosice/lrc--...
Toto přesně mám já. Dal jsem tam gumu, aby nebylo železo na železe a bez problémů to funguje. Měl jsem strach, aby ty objímky nesjížděly po vidlici, ale nestalo se tak. Takže se tomu dá věřit.
Já mám ocelovej rám, tam píšou že je to na hliníkový, myslíš že to tam padne stejně dobře?
Jo, tohle je ono. :) Mozna to vypada subtilne, ale uz to uneslo leccos - i vic, nez by odpovidalo predpokladu, ze "na predni nosic toho prece tolik davat nebudes". :)
Samozrejme to taky mam podlozeny gumou. Pak je myslim relativne jedno, jestli ocel nebo hlinik. (Ja to mam na oceli). Drobne poskozeni (odreni) laku casem nastane, i kdyz to necim vypodlozis, ale v tom miste celkem nicemu nevadi, protoze to nebude nic hlubokeho.
Treba najdes inspiraci k uprave tady: http://tinyurl.com/7ftqn9b
Zacal bych starym favoritovym, nebo necim takovymhle: http://tinyurl.com/85jjwy4
no já čekám že na předním nosiči bude tak 6 kilo max, takže by to snad měl zvládnout i méně bytelný nosič :). Ale dík za tipy, projdu to a uvidím.
Přední nosič jsem si oblíbil a vytvořil nosičokošík, který se fixuje k rámu. I když jsem tam vezl 25kg pytel cementu, tak to nerozhodí řízení. Výhoda je i ta, že nemusíš mít ani tašky, ani brašny, prostě nasypeš co nepropadne tahokovem a máš to po cestě pod kontrolou ;) Není to ale na nějaký top sport, váží to skoro 3kg. Spíš city&cargo.
"co nepropadne tahokovem" - to kure ale vypada, ze chce vzit roha smerem vzad! 8-)
No to máš pravdu, výplň tam není proto, aby to neomezovalo při nákladu delších předmětů - např. trubky, lyže apod. Z druhé strany je tato díra blokovaná zavěšenou podkovou D, která tam má úchyt (není moc vidět na obrázku, je černá), tahle levá strana by chtěla něco podobného. Nicméně s nákupem se snažím prudce neakcelerovat a tahokov docela i brání posuvu. Zatím jsem nic nerozsypal, ale na drobnosti používám zbaběle tašku ;)
Ještě jsem našel fotku, kde to mám na jiném kole s úchtem zámku z druhé strany a je to alespoň vymáchané v zinku ;) Jinak ten výčnělek dolů vpředu je úchyt pro lampu, která tam ještě nebyla. Také jsem přemýšlel o kombinaci s brašnama na předních vidlích, ale nějak mi moc nejde pod vous věšení břemene na neodpružené a navíc rotující části...
Pekne. A ja si myslel, ze ta dira tam je umyslne, ze to vyuzivas i jako detskou sedacku v protismeru.
Dneska jsem se byl projet a brasny vepredu mam: http://mur.rajce.idnes.cz/2012-01-08_Snow...
Vepredu kvuli rozlozeni vahy na predni a zadni kolo. V souctu tam mohlo byt tak 8 kg, ale zase byl misty opravdu narocny teren, ne jako na silnici.
To ne, maximalne v tom vozim psa;) Malou sedacku vozim sice pred sebou, ale az za prvnim vetsim ditetem a dve sedacky do 25kg za sebou. Je to videt treba tady: http://hradecky.denik.cz/spolecenska_rubrika...
Ted koukam na to tvoje snezne kolo a rikam si, ze tam neni moc mista mezi plastem a vidlema. Nemas problem kdyz das na zadek snehovy retez? A kdyz das 8kg zatez na predek, tak to asi chce byt pri sjezdu dost v zaklonu, hybes kvuli tomu nejak za jizdy se sedlem? Jinak to musi byt super, takovehle bagany jsem jeste nezkousel! To je 29''? Nadhera...
26" rafek, 4" tlouskta, takze obvod tech 29" je.
Snehovy retez? 8-)))
8 kg ani nesrovna rozdil zatizeni kol. S nicim nehybu. Zedim jako na kazdem jinem kole. po udusanem snehu tak kolem 40 kmh, vic si to vetsinou nepoustim.
On se s tim zase takovy teren nejezdi. Ani by to nevydrzely umelohmotne uchyty brasen, odhaduji.