Prosím, potřebuji typ na e - shop, kde se dají sehnat sólo silniční převodníky - mám shimanovské kompakty "R 600" 50 + 34 zubů, řetěz na desítkovou kazetu. Celou sadu včetně středu a klik samozřejmě nepotřebuji.
Zatím jsem pouze na bikezone našel od BBB, údajně jsou kompatibilní se shimanem - ale jsou opravdu kompatibilní? Zkusil jste to už někdo? Sice to tam píšou, ale rád bych měl jistotu.
Popř. prosím typ i na jiné značky, podmínka kompatibilita se shimanem R 600 a pokud možno ne extra drahé.
Je třeba si zjistit rozteč převodníků. U těch Compactů bych to viděl na 110mm, ale jistý na 100% si nejsem. Tohle a počet zubů jsou prakticky jediné údaje, které je třeba vědět. Samostatné převodníky dělá např. česká firma gebhardt http://www.gebhardt.cz/silnicni-cyklistika/cnc... popř. FRM (to už je za hodně peněz) nebo třeba Specialites TA http://www.bicy.cz/katalog/?kat1=3&hledat... a to je taky za těžké groše.
Co to znamená "rozteč převodníků?" - odkud kam to je? Já myslel, že plně postačí specifikace "R 600"...
Podíval jsem se na ty gebhardy - to nevypadá vůbec špatně.
Rozteč převodníků je vzdálenost těch děr od sebe. Ale ani za boha nemůžu přijít na to, jak se to měří :-) najdi si přesně typ klik co máš na netu a někde by to mělo být napsáno. Silniční klasika shimano má 130mm, Campagnolo klasika 135mm a Compacty 110mm (na 90%)
Asi máš na mysli vzdálenost dvou sousedních děr, že ano - kliky jsou totiž pětipackové, takže nějaké díry "proti sobě" dost dobře nelze měřit.
Jestliže počet zubů + rozteč jsou jediné dvě určující hodnoty, tak bych už podle toho asi dokázal vybrat (+ samozřejmě aby do bylo na desítkový řetěz).
desítka devítka to je relativně jedno. Tam jde o nějaké desetinky milimetru v šířce a to se zkousne. Právě jsem se snažil změřit na Chorusovských klikách tu rozteč, aby mi to ukázalo 135mm a nějak se mi to stále nedař :-)í
Tak jim zavolej, co se měří, ne?
http://www.gebhardt.cz/kontakt.php
Melo by to tak bejt, 2 vedlejsi diry. Dalsi urzujici hodnota je, jesli je to 4 nebo 5packa.
4 packové silniční kliky? Bože chraň! Už tak stačí že na silničky cpou slopingy, trojpřevodníky (ikdyž ty byly na silničkách dříve), a rovná řidítka. Ještě tak čtyřpacku :-)
jasne, ja mluvil obecne.
Důležité údaje jsou počet zubů a rozteč (roztečná kružnice), ta se u 5-ti ramenných klik snadno zjistí tak,že se změří vzdálenost mezi stř. osou a jednou z děr x2 (např. 55x2=110) Jak už tu bylo napsáno, kompakty mají rozteč 110mm (na značce nezáleží).
Nejlepší poměr mezi cenou a kvalitou asi nabízejí čeští výrobci Gebhardt a Viavelo.
To jsem potřeboval vědět, i od té osy jsem to měřil, ale mě blba nenapadlo to vynásobit. Díky moc za tuhle informaci, zase je člověk o něco chytřejší :-)
Ty jsi uz vymackal prevodniky na silnicce?? Po kolika km?
Díky za rady :-).
Ad Vasek: nevymačkal, ale rád mám tyhle věci doma, aby šly hned vyměnit a nemusel jsem je shánět, až k tomu dojde.
Při správně výměně řetězu bych to viděl na minimálně 20 000 Km :-)
Nóóó - to by mě velice potěšilo :-)
Já uvažuju ojetí podle toho, jak dlouho mi vydrží na krosu a ht.
Sice jezdím pohodově, ale přece jen se dost opírám do pedálů a šlapu silou, silnička k tomu přímo vybízí, tak jsem došel k názoru, že by se mohly ojet hodně brzo.
Právě že na silničce všechno vydrží mnohem déle. Např. řetězu Campagnolo C9 jsem po 9100km naměřil 132,3mm. A to jezdím hodně silově. Na horalu jsem Shimano řetěz po 800Km vytahal na 133,2, což je už dávno za hranicí smrti :-)
Dělat si zásoby spotřebáku? tak to neřeším... Prostě až se to rozpadne/ojede/očeše, tak měním... Jednou v životě jsem do zásoby koupil kazetu a teď se mi tu bez užitku válí. Nechce někdo obyč Deore 11-32 orig zabalenou? :-)
Kolik za ni chceš?