Chci si koupit skládací kolo na jízdu do zaměstnání a na dovolenou. Je lepší AUTHOR SIMPLEX 2007 za 10990,- nebo DAHON VITESSE D7 11590,-? Nechci kolo na velké vzdálenosti, ale aby přeci jenom něco vydrželo. Vážím 60 kg, měřím 170 cm.
hoď sem link na ty kola, nechce se nám hledat, pak pošlem posudek, ju?
http://www.cyklo-online.cz/skladaci-kola-175.html
Vlastně by mě i zajímalo, jestli jsou obecně kvalitnější kola od Authoru nebo Dahonu. Dík za odpověď
Kdyz uz to tady je, tak se na neco zeptam:-)
Opravdu berou nadrazaci tyhle skladaci kola jako zavazadlo? Nemaj nejakou uchylku, ze kdyz vidi dve kola, ze za to chteji hned penize???
Ty kola stejne dela stejna fabrika. Jsou si rovnocena. Ja jezdim na Autorovi a drzi. Jen jsem musel menit par zadnich dratu, co praskly asi proto ze mam sto kilo (190 cm) :-( Kdyz si na to usijes povlak ze sustakoviny, tak nikdo nepozna co to je a muzes to treba vydavat za slozeny koleckovy kreslo.
jj, zname kolo, je na ne hodne chvaly, zejmena pri kombinaci dopravni prostredek nekam (po Evrope, do mesta) a tam pouzit po meste. Ale jestli cestujes jinymi prostredky jen malo a neupotrebil bys ti slozitelnost, pak by bylo asi lepsi normalni. zajimalo jak je velky ten balicek, kdyz se to pak slozi :-)
Ráda bych tu oživila tohle téma... Začala jsem o skládačce uvažovat a uvítala bych jakékoli zkušenosti uživatele...
Nemůžu říci, že bych měla nějaké konkrétní technické otázky zatím, spíš bych potřebovala si ujednotit úvahy na téma zda vůbec - a pak co a jak...
Např. jak moc jsou pro provoz kola tohoto typu (tj. skro všude sebou pro operativní použití k různým účelům i v "civilním" oblečení) potřebné různé doplňky... nosič, kryt řetězu, přepravní taška apod. Taky jestli to nakonec konečnou cenu kola nedostane do příliš vysokých částek ...
Já samozřejmě vím, že každý člověk používá kolo jinak a potřeby jsou individuální, ale pokud jsou tu majitelé, co si touto anabází prošli a napsali by konkrétní zkušenosti (pořídili jsem si to a to a mělo to své mouchy, či bylo mi to na nic či už bych bez toho nemohl žít :-), už by si to jedna nerozhodná nějak přebrala...
je ideální na pochůzky po městě, který je vzdálený od bydliště, takže tam dojedu vlakem, složený kolo dám hore na poličku, neb některý průvodčí to provokuje a chtějí abych zaplatil jako za kolo...dřív jsem to řešil koloběžkou, ale to není ono, takže když AZUB nabídl BROMPTONA, neváhal jsem, přestože cena byla absurdně vysoká, neboť jde o věc made in England. (tyhle země už nejsou konkurence schopné kvůli šíleným cenám za svoje produkty).
Slyšel jsem, že Author i Dahon je kolo identické, že výrobce kontraktil s Authorem i Azubem zároveň, zachoval se teda neseriózně. Stavte se u Azuba na SPORT-LIFE. Tam vám vysvětlí veškerý nejasnosti. Azub má v nabídce i horský kolo - skládačku.
ps: mluvím o absurdní ceně kola Brompton. Dahon je, řek bych, v normě.
a proc by mela byt firma dahon neseriozni, kdyz kontaktuje zaroven dva partnery/vyrobce/prodejce?
Brompton je sice příšerně drahý z důvodů zde již uvedených, ale skládání je geniální a nepřekonané. Rovněž upevnění brašny na hlavovou trubku je také geniální. Jinak je těžší a technicky poněkud pozadu. Pro použití v kombinaci s MHD a do auta je to nejlepší řešení. Mám ho přes 2 roky a zažili jsme s ním hodně legrace (přítelka má taktéž) a skutečně ho používám - podle toho se nejlépe hodnotí.
Dahona (Jetstreem P8) jsem si pro jistotu koupil také. Je technicky vyspělejší, lehčí a lépe a pohodlněji jede (20" kola proti 16" u Bromptona, celopéro) ale ve složeném stavu je to něco jiného než Brtompton ! Ve výtahu, MHD, autě, při nakupování a uskladnění v bytě je Brompton NEPŘEKONATELNÝ. Dahona požívám pokud není těžiště akce ve skladnosti jako takové. Lze skutečně snadno převážet autem(ale Bromptona dám i před sedadlo spolujezdce jako tašku - bez jakékoli manipulace a v 5-ti lidech si ho může vzít každý, což by asi s Dahony nešlo), v MHD je to už horší, v bytě více překáží ...ale zase to pjetíčko (venčím s ním psa).
Nejde říci které je lepší, ale co jeden(jedna) očekává. Je-li to skladnost a manipulace - Brompton. Je li to komfort, technická vyspělost a cena přičemž se nebude často manipulovat ve stísněných prostorech (obchody, MHD, příp. kancelář) pak - Dahon !
A co di Blasi? Nemáte někdo zkušenosti?
http://www.diblasi.it
Složený Dahon s 20" je dobrý na převážení autem, do MHD autobusu, tramvaje nebo metra už to není ono. Tam je králem Brompton.
Dahon ale nabízí i stroje se 16" koly, třeba by to bylo pro někoho řešení za méně peněz než Brompton. Jinak malých průměrů kol se není třeba obávat, po silnici není problém na Bromptonu jet 50-60km (vlastní zkušenost).
.. ROFL ..jet 50-60km je problém i na velkých, klasických silničních kolech, .. samo, že po rovince .. z kopce jede všechno stejně .. ROFL .. j.
já myslím, že to myslí čistě teoreticky , že by tu rychlost uřídil, kdyby jí dosáhl. Chce to být na to kolo zvyklý. Malé kolo nefunguje tak dobře jako gyroskop a lehce se rozkmitá.
.....a taky víc cítíš nerovnost terénu.
Jo, chápu to stejně...
Myslim, ze puvodni autor myslel vzdalenost, ne rychlost :)
> jet 50-60km je problém i na velkých,
> klasických silničních kolech
To pak připouštím, že možné je .. ale na 16" kolech s jakýmkoli převodem to nebude žádná slast, .. spíš utrpení .. J.
to by do tebe clovek nerekl, ze ti dela problem jet na kole 50 - 60 km, kdyz v jedne zrovna rozbourene diskuzi o lehokolech vyskakujes, jay si velky cyklista...
Ja jezdim na Dahon Jetsream 20 km do prace a dvacet zase domu. Kdyz se mi nechce jedu na vlak a bez obalu jej vezu s sebou. Je to takova prci draha, takze je to vetsinou pruvodcim jedno a jeste jsem nikdy neplatil. Jinak by stacil asi jakykoliv obal. Pak uz nikdo nic nepozna. A ta jizda po praci domu je uzasna. Klidne si dokazu predstavit, ze s takovym kolem ujedu i 100 km - neni to v malych kolech, spise v kvalite osazeni. U drazsich skladacek je na tom clovek lepe nez u prumerneho bezneho kola...
Kdybys neměl mindrák, přečetl by sis ty 2 posty těsně nad Tebou .. a věděl bys, jak jsem to pochopil .. J.
Z ceho mam zase mindrak? Ty jsi vazne ujety...
Máš komplex, který tě nutí mi psát i tehdy, když je věc vyřešena a řešení se nachází hned na očích .. prostě Ti to nedá, abys mi nenapsal, děj se co děj, blbost, jako blbost .. nejspíš i grafoman ..J.
mel si tu svou porad dal...
Author i Dahon jsou stejná (nebo skoro stejná) kola.
Na tom Authoru jsem se kousek svezl a od té doby mi vrtá hlavou jestli si ho pořídím. Byl jsem překvapen, že to není skřípající šrot, ale že svezení je fakt bezva, dobře se to odvaluje, slušně se na tom sedí, překvapivě prima. Normálně jezdím na bajku ale občas mně leze na nervy tahat se s cyklohadrama, převlíkat se a taky mám vždycky pocit, že když už se vyhrabu na bajka, tak abych odjel aspoň pade nebo víc, když už jsem se na to navlík.
Tak bych rád vozil tuhle skládačku hozenou v autě abych mohl příležitostně v normálních hadrech sednout a objet si někde kus země v civilu. Když jsem se na té skládačce svezl, měl jsem pocit, že 40-50 km jen tak pocourat úplně v suchým triku.
A to se musíš na bajka pokaždé převlíkat do cyklo ? :-) Jen se blbě ptám jestli je to normální, protože to dělám taky :-)))))))))))
nerad chodím v džínách, který jsou na pravé nohavici od šmíru ,-)
Prý se to dá ohrnout, povídal snad Medvěd ;-) Ale to si to kolo radši odpustím než tohle :-))))
Tak to prrrrr!
To se ho musím zasatat!
Mluvil o pracovních menšestrákách ...
8-)
džíny se snad nedají ohrnout ?! Ale já to většinou řeším tak, že je zastrčím do podkolenek a ještě posychruju takovýma těma kovovýma páskama. Módní trendy totiž určuju já. Zatím o tom nikdo neví...
Když jsem tě citoval (ohledně mytí), tax mi to nejenže neautorizoval, ale dokonce demontoval ...
8-)
čoveče, už si to nevybavím. Možná´s mě citoval zlresleně..
Dnes se podkolenky nenosí .. a pak, špinavé kalhoty, či poskolenky ..obojího je škoda .. J.
podkolenky ti těsně obepínají nohu, stejně jako čapáky, tudíž zašpinění nehrozí. A dají se běžně pořídit.
.. i holá noha se zašpiní .. J.
to je fakt . Že prej kdo nemá obtisk převodníku na lejtku není správný cyklist.
Jojo, meteomapa studený fronty (nebo teplý, podle toho, jak bylo zařazeno) :-)))
ja jezdim na horaku v i v norm. kalhotech. v lete zahrnu a v zime mam ustrizenou starou podkolinku pres nohavici a jak mam vypadat slusne tak ji schovam pod nohavici.
jj .. když pojedeš krokem .. J.
ty kola by měly být identický. Obchodníci z TajWanu prostě uzavřeli kšeft s oběma firmama
A to jsi se nesvezl na skladacce Apollo, vice na www.apollotransition.czin.eu je to vubec mozný? Rasinek
Hmmm, ty úpravy jsou divný. Nevím, jestli i po nich je to ještě lehká skládačka do autobusu... A nenašel jsem nikde cenu.
Něco málo jsem početl, tady celé. Říkáte že Bromton je cool do MHD?!
Dokázal by jste mi někdo poradit, chtěl bych se ze satelitní vesnice dostat na metro, tam kolo složit a dojet do centra. Zásadně nejezdím po silnicích (ani na koloběžce a velkém kole), snažím se zadní cesty, vedlejší, chodníky, ale i polní cesty. Myslíte, že by si poradil Bromton i s kamenitýma a polníma cestama?
Chtěl jsem to zvládat na koloběžce, ale nesehnal jsem žádnou co by měla tak propracovaný skládání a na ní se navíc spotím jako to prase.
Mám tudle http://www.mibo.cz/images/crazyjet.jpg
Kolo jsem si vybral DAHON Speed D7 http://www.azub.cz/CZ/skladaci-kolo-dahon-speed...
Jde mi o to, jestli se s ním ráno ve složeným stavu narvu do metra. Nastupuju na konečný.
A ještě, ten nejlacinější Bromton je za kolik?
smarja na konecne se v klidu vlezete i s dahonem, postavite se k dverim, oprete jej slozeny zboku o lavici a nikdo si jej nevsimne :) a jeste usetrite par desitek tisic za bromptona.
Mno zní to logicky, ale v těch 7:00 ráno je to v metru hukot a vystupuju na I.P.Pavlova a tam je tlačenka.
Fakt je, že bych Dahon spíš užil k výletům do okolí a brát ho všude autem sebou. Navíc se mi o dost víc líbí :-)
no jeste k tomu Ccko, tam se da soupnout pod sedacku...
Opravdu je to tak malé? Ty ho máš? Máš s ním nějakou zkušenost? Neměl bys nějaké ilustrační foto? :-)
nemam ho (mam olbrimi kolo velikostne na opacnem konci spektra :) ) , ale uvazuji o nem jako o kole do prace a po meste na leto. o velikosti uvazuji podle fotek z Tveho linku s tim, ze vim jak velke je 20" kolo a totalitni skladacka,kterou doma mame.
Brompton stál před lety u Azubu 19 000 jen holý bez blatníků (ty by stály další tisíce) , nosiče a pod. Šlapátka to mělo ten nejhorší bakelitovej lágric... Myslím že už ho nenabízí. Země jako Anglie, Švajc....nejsou kvůli cenám konkurenceschopné.
Nejlepší by bylo sehnat někoho, kdo toho Dahona má a byl by ochoten se podělit o své zkušenosti.
Nejen tedy jízdní, ale jak to celkově fortelný a jestli má třeba zkušenost s přepravou, popřípadě jestli už zlomol sedlovku nebo tyč řídítek ...
Zajimavá skladačka je taky na www.apollotransition.czin.eu Zdravi Rasinek
Každopádně díky za tip, klasicky najít cenu je úkol pro Holmese :-)
Nicméně mě by spíš hodně pomohla zkušenost, kdo nějaké také kolo má (nejen Dahona) na 20" kolech a jak se s tím jezdí a vejde do prostředků hromadné dopravy.
A kolik ta cena je, prosím tě? Já ji tam nenašel :-(
No to sme dva :-D
To je jak za Brompton ...
tu stranku muselo delat nejake spolceni chaotu
Taky jsem zíral a nakonec jsem se od pracího prášku dohrabal ke kýženému kolu. "Jinak" chaotické jsou tyhle stránky:
http://www.bikefriday.com/node/2707
Link na katalog je dobře zapikován jinde- ten jsem dal do příspěvku níže.
Rozdíly bych si hlavu nelámal, je to dělané možná i stejnými lidmi kdesi... takže bych se rozhodnul podle barvy, třeba...
Zajímavá kola a za normální peníze jsou tyhle:
http://www.bikefriday.com/2009
Dají se koupit i v Německu.
Trochu mimo původní dotaz (hlavně cenově), ale ta animačka se skládáním je pěkná:
http://www.r-m.de/produkte/produktfinder...
Skládací kola dělá taky firma Olipmia v Budapešti, jsou především pro německý trh.
K nám je dovážela firma Omikron International, která ale před 3 roky zkrachovala.
Cena těchto skládaček byla tehdy asi od 10 do 20 tisíc korun.
snad Olimpia .. J.
Díky za tip.
Já se musím přiznat, že mi ten Dahon docela vyhovuje a to i cenově. Nejvíc se mi líbí barevné provedení verze Speed D7 na stránkách Azubu s blatníkama a nosičem za 10kKč i s dopravou.
http://www.azub.cz/CZ/skladaci-kolo-dahon-speed...
Ještě bych se nechal přemluvit i na Vitesse D7 za 12kKč, ale určitě ne v barvě červená nebo černá co tam píšou. Osobně mezi těmito modely nevidí rozdíl, který by za ty 2kKč stál. Vitesse D7 je sice hliník, ale hmotnost stejná.
http://www.azub.cz/CZ/skladaci-kolo-dahon...
Co mi ale chybí jsou reálné provozní zkušenosti. Vážím 96kg, měřím okolo 186cm a potřebuju vědět, jestli se podemnou nezlomí sedlovka až pojedu po kočíčích hlavách nebo přes obrubník, jestli se nezlomí řídítka a jak se s tím dá reálně denně cestovat v MHD ve špičkách při cestě do/zpráce.
Tak na metro doporučuju todle video http://www.youtube.com/watch?v=1ySyzcRMLhQ
V busu v tašce .. J. http://www.youtube.com/watch?v=u9nL2OEJvTs&...
To jo, jenže ta slečna tam jezdí na Curve SL, která je za 26kKč ale je o dost menší a má jen 16" a to už mimo město bude problém ...
Rozšířená verze je zde http://www.youtube.com/watch?v=zrCBter8nUo
tak takovou tu obri tasku jak v ni nosi trhovci veci na trznici nebo jak ji maji ukrajinci jedouci autobusem domu na ukrajinu.
V transportu nevidím problém. Žena mi ušije tašku přesně na míru tak, aby nebyla zbytečně velká, protože je to univerzál.
Navíc ji vypolstrujem molitanem, aby se tlumil naráz, kdybych tím třísknul do okna ...
Problém vidím v buse, přiměstském buse a v přeplněném metru.
Protože už jsem párkrát byl průkopníkem něčeho a stálo mě to dost pěnez, raději bych si to nechal vymluvit nějakým jiným průkopníkem :-) Ale zdá se, že najít někoho s Dahonem kdo s ním jezdil/jezdí/bude jezdit po Praze se mi nedří ...
Kdo je univerzál? Žena?
Samo! Ty ji máš jednoúčelovou?
8-)
No comment! :-)))
Ještě ten účel by mohl nějak více přiblížit :-)))
Prý je dobré mít několik jednoúčelových. :-))
No nevím. Já myslím, že slušnej cross docela dobře zastane bika i silničku... :-)
Jo a todle video docela skládání Bromptona a Dahona a dá se z něj trochu odvodit velikostní rozdíl
http://www.youtube.com/watch?v=jpFEucvuRao
Brompton složen za 8,5 s .. http://www.youtube.com/watch?v=j3tgdlk8xlc&...
loni na Sport-Life jsem viděl kopii Bromptona od české firmy - žel už nevím které..
A na cenu si nevzpomeneš?
no jestli to byla kopie... nebyl vyrobce cinsky? a cesky jen dovozce?
cena byla reálnější, než těch 19 000, co stával Brompton. Firma by se snad dala vygooglovat. Měli tam taky dětská kola...koloběžky.
Má chyba, že jsem to neuložil do paměti.
Falsum Bromptona jsem ještě neobjevil, ale co říkáte na tohle ?
http://sport.hyperinzerce.cz/jizdni-kola...
tahle konstrukce mě zaujala před mnoha lety, ale po prvé vidím možnost todle vyzkoušet.
éééé... nevypadlo něco?
.....nerozumím....(odkaz otevřu bez zádrhele)
I mi se zdá vše OK .. J.
Fascinující... FF mi tam neukazuje nic, prostě vůbec nic... Všechny jiný odkazy v příspěvcích fungují bez problémů. Jsou věci mezi nebem a zemí...
No ale to je jedno, už jsem to v nějakém obskurním prohlížeči taky otevřel :-)))
Mně to teda ve FF funguje ;-)
Mně právě všechny jiný odkazy taky. Jen tenhle ne... To jsou věci :-)))
explorerem to de bez zádrhele
Ano, v tom jsem to právě kupodivu otevřel...
smarja na tom jsem videl jednou pana v praze, tak jsem zapredl hovor a je to pry jakasi anglicka znacka, urcite ale ne noel bike... musim se podivat, vyfotil jsem si ten bizarni stroj.
To je strida http://www.strida.com
Nejlevnejsi bromik uz by se dnes dal poridit kolem 17.000 Kc viz. http://www.brompton.cz, nebo http://www.skladaci-kola.cz Je to kolo pro kazdodenni pouzivani, pro zivot se skladackou, kdy ji skladate treba 10 x denne. Dahony jsou hezci, brzdi, radi atd. A pokud se skladaji 4x denne, coz znamena kombinovana cesta do prace a zpet, tedy 2x vlak, pak uplne staci...
Jo a k tomu metru, najel jsem toho metrem s Dahonem docela dost. Pohoda i v preplnenem metru, jen to chce mit uz ten obal.
bez Broptona už si život nedokážu představit. V před-před-minulé kruté zimě dostal šeredně pohulit - tenkrát byl svátek, když se jelo mimo prosolenou sračku. Stále spolupracuje v pohodě bez poruch - bez významější údržby..
Opravdu tu prosím není někdo, kdo by měl, nebo znal někoho kdo by měl nějakého Dahona a byl ochoten se podělit o zkušenosti z provozu?
Nikdo se nepřizná. Padlo by na něho podezření, že si ho vypůjčil asi před měsícem v Praze u zoologické zahrady (viz. to téma o ukradeném kole).
Tu krádež jsem čet, to je strašný a chápu že ten vztah ke kolu byl hodně osobní :-C
Ale chceš mi říct, že těhle expedičních typů je u nás asi 5ks a levnějších Speed a Vitesse žádný?
Anebo spíš sem ti lidé nechodí ...
Hm, myslím že jich moc nejezdí nebo nejezdí pravidelně. Ale je to můj osobní dojem z toho, co já vidím kolem sebe.
Jak jsem jiz psal vyse, ja jezdim na Dahonu Jetstream P8. Je to fajn kolecko a pokud jedu domu na kole, tak se to da pekne uzit. Pokud jedu vlakem, tak za 15 sekund je slozene (takze to delam az na peronu) a fuk s nim dovnitr. Vetsinou se necpu do ulicky, ale sedim v motoraku na konci, nebo v nejakem rozsirenejsim prostoru pro kocarky, nebo tak. Pruvodci tu a tam po me chcou nejaky prachy, ale ja mam vzdycky pripravenou vetu: "Ja jsem tady jeste nikdy neplatil" a vetsinou se to obejde s poznamkou: "Tak dnes naposledy zadarmo" a pokud bych mel porizovat tu tasku El Bolso, tak bych musel platit mnoho a mnohokrat, aby se to vyplatilo. Ale s tou taskou uz nikdo nepozna, ze je to kolo.
Zena ma taky Dahona - stary Helios s dynamem a vsemi serepetickami na tom. Jezdi s nim do prace cca 4 km po placatem meste. Naprosto spokojene. A kdyz ja jedu nekdy domu autem a vyzvedavam ji, tak se to raz dva slozi do kufru a je to. Clovek ty vyhody skladacek normalne nevidi a prichazi na ne pomalu, az kdyz je ma...
..nahoru na poličku by se to mělo vejít. Pak nepotřebuješ ani kabelu.
Dahon se nahoru na policku vleze, ale na tech mych 15 minut ve vlaku to nema cenu resit. A ten Dahon je prece jen trochu vetsi a tu a tm ti z kola pada nejake to svinstvo lidem na hlavu. Ja to proste nechavam na zemi.
Moc děkuju za příspěvky! Chtěl bych se ještě zeptat na pár drobností ...
Já bych raději Dahon, protože konstrukcí a velikostí kol je na polní cesty určitě lepší a já ze zásady nejezdím po silnicích. Takže mimo cestu do práce, na projížďky okolí naší vesnice, by byl vhodnější. Chtěl jsem Speed D7 (10.000) nebo Vitesse D7 (12.000), abych si nejdříve co nejlaciněji ověřil, jestli to pro mě má smysl. Koupit něco jiné mohu později ...
Píšeš na skládání 4x denně a Brompton 10x. Mám tomu rozumět tak, co se skládacího mechnismu týče, není na tom Dahon dobře?
S tím metrem to pro mě zní opravdicky rozumě a výhoda složení do auta když je třeba je prostě jednoznačná.
Spíš se opravdu bojím, jestli se tak hodně vysoká sedlovka neohne, nezlomí (už mám živoní zkušenost na horském kole). Jak jsem psal mám 96kg, což je taky důvod proč bych do cesty do práce rád kolo zařadil :-)
Neni to o skladacim zamku, ale o velikosti po slozeni a o jednoduchosti prenaseni. Proste Bromik je mensi a lepe se nosi, pokud jej neses samotneho. Pokud ho mas v tasce, pak je jedno jestli Dahon, nebo Brompton.
Na Dahony je limit 105 kg a zaruka na ram 5 let. Nemel bych z toho obavu. Jezdi na tom i borci pres 105 kg a vysky pres 190... To uz bych pak strach mel...
Aha přenositelnost a skladnost ... s tím jsem se smířil. Je to daň za větší kola a mohutnější rám prostě. Nedovedu si představit jak jedu na Bromtonu po polních a lesních cestách ...
Bromtona bych chtěl alespoň 7mi rychlostní a tam je cena 22.000 tuším.
Oblečenej, s nějakým báglem a výbavou zcela vpohodě těch 100kg a možná i víc dám, ale namlouvám si že to fotrovatění stáhnu a trošku snad shubnu :-)
nebylo by lepsi na lesni a polni cesty si poridit normalni 29" horske kolo, ktere do metra muze tez, byt se tam ma problem vejit a parkovat ho nekde v praci? ja jestli si poridim dahona do prace tak jen pro jizdu na chodnicich a mene frekventovanych cestach, mimo prahu a mimo cestu z a do prace bych s nim nejel, na to mam 29ku.
myslet si, ze se na polni a lesni ceste skladacka neobahni je naivita, slozena pak bude pripominat hroudu ornice.
Mám klasický horský kolo, nebo koloběžku obutou na špuntech (moc uy na kole nejezdím).
Já hovořím o "vyjížďkách" kde bahno a voda nepřipadá v úvahu! Ostatně na to bych se musel oblíknout, což na skádačce řešit určitě nebudu.
Ale jde o to, že cesta do práce vede zadem přes polní cesty. Nejsou nijak "drsné", ale není to beton ani chodník. A na to se na 16" Bromptonu moc necítím ...
proč vnucuješ bahno, když mluvil o polních a lesních cestách ..? Ach, vy nakoláci .. J.
Ja videl par cycloturistu na Dahonech v plny polni ale nevazili 100 kg jako ja . Uveze nejaka lepsi skladacka vic nez 105 kg? Ja jen aby se na nejakym hrbu kdyz na to povesim nalozeny paniers nezlomila .
Já bych bral určitě Authora. Netřeba ho skládat složí se sám :-))))))
http://www.bike-forum.cz/upload/fotogalerie/1...
Kamarádovi se takto iniciativně složil za jízdy na rovině. Holt inteligentí stroj :-))))))
Ffffíííhaaaaa....
Je totok možné?!?
To nepotěší... :)
Při této příležitosti by mě zajímalo jestli tedy raději Dahon rám Cr-Mo píšou a technologií Sonus anebo hliníkový?
Jednoznačně Cr-Mo ...
Reinold Cr-Mo tubing 520 , samozrejme ze lugged ram s lugged vidlici je asi nejlepsi kombinace co se tyce pevnosti ramu , na vahu se ram z Reinold tubing vyrovna hlinikovymu ramu a vic i vydrzi , nejsem fanda svarovanych nebo hlinikovych ramu .
Jenže to praskl origo Author pevňák MTB, ale skládačka od Authora je, de facto, od Dahonu .. jen přelepená nálepkou .. J.
Já autora stejně nechci. Já chci Dahona kvůli designu :-)