Takze kdo jste si jeste nekoupil vozik a premejslite jaky, uvedu zde par postrehu a srovnani. Trba se Vam to bude hodit.
Meli jsme tu moznost vyzkouset oba voziky. Nejdriv jsme meli Croozera 737:
Plusy - velky zavazadlovy prostor, velky prostor uvnitr voziku, ac pro jedno dite, moznost trochu povolit zada a umoznit diteti vic lezet, CENA.
Minusy - kdyz budete jezdit po novych cyklostezkach, tak zadne (mozna ta protislunecni clona by tam mohla byt). Pokud budete jezdit po normalnich silnicich, jako my (pac zadne cyklostezky nemame) tak to DOST drnca.
Chariot Cougar1
Plusy - lehci nez croozer, slunecni clona v zakladu, polstrovani uvnitr, zpusob ksirovani ditete, listove odpruzeni.
Minusy - CENA, mensi zavazadlovy prostor, nemoznost jakekoliv zmeny polohy lehu-sedu ditete - nebo sem na to jeste neprisel.
--------------------------------------
Po pravde receno, kdyz jsme si poprve pujcili vozik - croozera, byl jsem z toho dost zklamany, nemame uplne nejhorsi silnice, ale jakykoliv stret voziku s nerovnosti je odmenen peknym kopancem. Myslim, ze kdyby dcera mohla mluvit, dlazdici v okoli by se cervenali. Je fakt, ze po usnuti ji to zas tak moc nevadilo, pac spala dal. Pokud by jste chteli s vozikem jezdit po cestach, sotoline apod. s klidem zapomente.
Existuje na tento vozik odpruzeni, ktere se necha dodatecne zamontovat. Bohuzel se rozchod kol zvetsi na vic nez 80 a pak neprojedete dverma. Smula pro balkonaky (pro nas taky). Ale prej to funguje lepsi nez listy u Chariota, klidne tomu verim, dle obrazku by to opravdu mohlo fungovat. Slysel jsem jednoho prodavace, ktery kdyz si zakaznik vybiral vozik mu pravil: "Pane, jestli najezdite malo vemte si Krujzra, to Vam staci, jestli jezdite porad, vemte Charijota." Coz je pekna kravina, dle meho nazoru vubec nezalezi jak CASTO jezdite, ale PO CEM jezdite. (neberu v potaz cenu) A kdyz je nekdo ochoten za to dat 10tis, predpoklada se, ze s tim BUDE jezdit.
------------------------------------------
Nechci croozera hanit, vubec ne, je to vybaveny a pekny vozik. Pokud mate ve svem okoli hezke cyklostezky s bezdirovym asfaltem, bezte do nej, mozna bych v tomto pripade pouvazoval i o levnejsi variante AZUB (ale nemel jsem v rukou), nebo pokud vam nevadi vetsi rozchod kol a parkujete ho v kulne, poridte si k nemu odpruzeni a mate vyhano a usetrite. Pro nas, co stim cosadarobit musime do sklepa je to ale naprd.
Takze my si budto poridime sedacku, nebo si koupime Chariota. (jeste existuji voziky od strycka Sama BURLEY, ktere maji take odpruzeni, ale jak to funguje, nevim - nema ho nekdo ? docela by me to zajimalo)
Co se tyka jizdy s Chariotem, nejsou zadne vetsi vyhrady, ono to sice drnca taky, ale zde neni drnc jako drnc. Tyhle drncy jsou takove mekke a vozik pri nich neposkakuje jak splasena koza. Uchyceni na kolo jsou u obou voziku podobne a funkcne bych rekl ze stejne. Jediny co me trochu vadi, je relativne maly prostor pro zavazadla oproti croozeru. O tridu vys je opravdu polstrovani a ksiry, jak uz tady nekdo psal, ale to se necha urcite u croozeru vyresit svepomoci.
-------------------------------------------------------
Takze pokud jste docetli az sem tak gratukuji a doufam, ze Vam to pomuze.
--------------------------------------------
Jen takova mala poznamka nakonec - IMHO kdo ma pripravenou desitku na croozera jiste mu do rodinneho rozpoctu zas tech 5 tis tolik nezasahne (o tolik je Chariot drazssi)............rozdil je fakt znat.
K te male poznamce na konec: kde maji odpruzeny Chariot v plne verzi (tj. vcetne cyklistickeho a kocarkoveho setu) za 15.000Kc?
Nechci delat reklamu, kdo si da praci s googlem, najde. Ja jsem nekde psal, ze to je vcetne vseho? Pokud to z clanku tak vyznelo, tak se omlouvam, ale za tuto cenu dostanete Chariota s cyklosetem.
Ale ja jsem taky nemluvil o cyklovoziku se vsim moznym (jogging, lyze), pouze o nejnutnejsim vybavenim. A do toho kocarkove kolecko patri, viz premistovani na nadrazich, vozik ve vlaku, metru, v restauraci ...
Nechci delat reklamu, kdo si da praci s googlem, najde. Ja jsem nekde psal, ze to je vcetne vseho? Pokud to z clanku tak vyznelo, tak se omlouvam, ale za tuto cenu dostanete Chariota s cyklosetem.
ODPRUZENY CROOZER za 9640 Kč mají na www.odpruzeni.cz. Od tud ho mame my a jsme nadseni!
Tak to chariot znacne zlevnil od doby co jsem se o to zajimal.
S hodnocenim souhlasim. Croozer ma jednu zasadni vyhodu - jako jediny dela i dvojceci verzi, takze u nas nebylo co resit. Odpruzeni od velo fiala funguje taky super a jezdime i po vyslevene terenich cestach.
Chariot již dělá také dvojmístnou verzi,ale stojí to tolik co ojeté auto staršího data :-((
Ahoj,já Azuba Toma měla pro mlaďas (7měs.),honem jsem ho prodala,protože silnice a cesty u nás fakt za moc nestojej a moc to drcalo,až mu občas vypadl dudlík z pusy,a to nejsem žádnej rychlodrak na kole.Jdu do Chariota,celkem za 17.700kč ( vozík,cykl.set,slun.clona,sedačka) je to darda,ale po tom co jsem skoukla ang.stránky Chariota a videa,a viděla cesty po jakých jezdí doufám a modlím se,aby to bylo pro nás to pravé,páč tu máme hodně polňaček a lesních (šotolina) cest a na ty to fakt s Azubem nešlo.
jezdíme stále pro radost naší a radost dětí?? S vozíkem a dvěma dětmi (2 a 4 roky) jezdím rok, kombinujeme s tyčí a sedačkama... , to vše za účelem trávení času s dětmi v přírodě. Vozík obecně je velké + pro náročnější a vícedenní turistiku (cyklo). Jelikož máme i větší děti (14-15let), víme jak jsme cestovali před 12-ti lety...
diskuse vedená XY versus YX je podobná dětské při, zda-li je autíčko na baterky lepší než na dálkové ovládání.... Samozřejmě, že na dálkové ovládání je lepší, ale já mám takových zážitků s autíčkem na setrvačník, no nevěřili byste.... (omlouvám se citlivějším čtenářům za zlehčování diskuse), jen jsem chtěl naznačit, že kolo, vozík, auto je ( nebo by měla být...) jen pomůcka a důležité (pro mne) jsou prožitky, zážitky, poznávání a to vše s účastí našich dětí ! Tak jako z našeho dětství, tak i našim dětem zůstane ve formě prožitku ten výlet, kde jsme promokli, kde nám byla ukrutná zima, kdy jsme měli defekt nebo nám ujel poslední vlak. Co máme vozík, víc se těšíme na cesty, více cest plánujeme .... a nakonec : jezdíme s naším milým Jerrym od Azubu a věřte, že není dokonalý.... (určitě bychom do dalšího modelu uvítali elektrické kamínka pro listopadové cesty a cd přehrávač na pohádky pro děti před spaním.....). Přeji nám všem spoustu krásných cestovalteských okamžiků a prožitků s našemi nejmenšími...
Také by mně zajímaly vlastnosti vozíků Burley, píšou, že ty \"neodpružené\" jsou odpružené pasivně, co to znamená? Prosím pokud ho někdo máte, také by mne zajímal. A na azubu jsem viděla reklamu na nějaké pasivní odpružení formou plášťů na kola, máte s tím někdo zkušenost?
http://www.azub.cz/cz/voziky/doplnky.php
Tyto vozíky ještě nikdo nemá,protože ještě nejsou v ČR!
cože, dyť na azubu je psané od února
Ja jsem četl od května.Kamarád byl přímo v AZUBU a tam dostal tuto informaci.Snad to už má být někde v přístavu v Německu!
Pasivní odpružení jsou podhuštěné pláště. I na té stránce to přesně vysvětlují - široké pláště na 1,5 baru a jejich speciální konstrukce pro dosažení nízkého valivého odporu i s takto nízkým tlakem.
Takže by stejný princip měl jít použít i pro jiné vozíky naprosto bez problémů - jen sehnat uvedené pláště a případně vyměnit ráfky, pokud nebudou sedět.
Info k plášťům třeba tady - http://www.schwalbe.com/gbl/en/bicycle/on_tour...
Už máte někdo toho burleye?
Já jsem to vzdal,kupuju Croozer 737.Jsou vyzkoušený,kdežto Burley-s ním nikdo nemá zkušenosti a info jsem ještě nedostal,zda tady už je!!
tak už jsem viděla ten burley d´lite a musím říct že se mi líbí, narozdíl od croozera je lehoučký, zkusím si ho o víkendu půjčit a projet, sdělím dojmy.
můžu srovnávat jen s azubem a teda ten burley je mnohem lepší, jak uvnitř, vše polstrované a na hrbech to s malou noc nedrncalo - i když nebyl vozík odpružený (d´lite), rozkládání, skládání také v pohodě, zkoušeli jsme i jogger a šlo se s ním super, fakt asi do toho půjdu...
A co místo uvnitř - je dost široký?? Potřebuji dvoumístný - pro novorozeně a dvouleté dítě. Máš zjištěného nejlevnějšího prodejce?? já přemýšlela o Croozeru, ale tady se mi líbí váha - jen nevím jestli se mi ty kila vyplatí vůči ceně. Díky za rady. manča
uvnitř d´lite je místa moře, my testovali 10 měsíců a 3 roky a ještě zbylo... ...skládá se velice jednoduše, takže pro nás ženské není problém ho rozložit, složit, hodit připojení za kolo, nebo jogging - ten jde hůř, ale myslím, že se to "rozchodí"
nevím, kde je nejlevnější - já měla slevu u svého "dvorního" prodejce kol, na netu jsem to nezkoumala... mně třeba v cykláku radili místo croozera si vzít radši azub jerry+, prý se s ním víc projede a v ceně je slušná výbava, uvažovala jsem o něm, ale nakonec jsem šla do toho d´ĺitte a jsem spokojená
díky za rady. z toho chápu, že jste už nepoužívali vložku pro mrně- nevíš jestli se dá použít z chariotu závěsná, nebo Weber z croozeru??? Azub si taky zkoušela??? já ho ještě naživo neviděla - má látkovou sedačku, nebo pevnou lavici??? já jsem hrozně nerozhodná - nevím co vybrat. dík a hezký den.
dá se i to menší dobře přikšírovat?Sedí pevně?Mají děti přilby? Mam dvě holky 11měsíců a 3 roky a pro tu menší přilbu nemůžu sehnat.Dík za radu.
my přilby dáváme - v návodu je to psáno,ale hodně lidí nedává. my jsme sehnali nějakou nejmenší od authora - jsou na ní ovečky a malá je z ní hotová.V burley jsou trojbodobvé pásy + jeden pás zvlášť kolem pasu. Já jsem s vozíkem moc spokojená, nelituju, že jsem šla do burley, pro mne je velikou devizou jednoduché skládání, váha a také prostor pro děti a věci - prostor pro dvě děti má asi největší ze všech vozíků... ..máme i jogging set a s tím chodíme na tůry - jezdíme cestou necestou - také super!
Nejmenší přilbu dělá Ked a ještě vzadu svítí... Nám byly Author také velké, tahle od Kedu už nám v roce sedí dobře a to má naše dcerka asi 8 kilo...
A nemá snahu si ji sundat?My máme 11-ti měsíční dceru a ta ,co má na hlavě,hned jde z hlavy pryč.
naše malá má také snahu si vše z hlavy sundat, ale nakonec se jí přilba nějak zalíbila - je očná a tak už neprotestuje a když se přilba sundává z věšáku už ví že se jede ven.... ...poslušně podrží hlavičku, když se zapíná a hned nato utíká automaticky do vozíku - vidí, že přilbu má mamka, taťka, brácha - prostě všichni kolem...
Ahoj, máme doma asi týden Chariota CTS CX2. Najeto cca 60 - 70 km. Zatím, bohužel, hodně prší a tak to není úplně ono. Nicméně pár postřehů mám. Odpružení, jízda, zpracování, prostor naprosto OK. V silném dešti po cca 20 km - sucho, teplo. Pláštěnku PU, kterou jsme koupili zvlášť jsem ani nevyndal, stačí základní slída na síťovině. Na prd s tímto 2 místným modelem je, že se špatně vejdete. Na šířku má 80 cm a to je dost. Máme ale 2 děti. Takže do klasického osobáku, když nechcete šlapat back domů nebo leje nebo... , se nevejdete, leda složit a rozložit. Do dveří, obchodů, ... taky bída. Co je fantazie, tak to jednoznačně hmotnost. Kolem 11 kg a to je paráda. Co je blbé - cena. Základ 22900 a to je jen bag na golfové hole. Trochu by to možná chtělo zapracovat - za tu cenu bych to viděl na alespoň jeden kit - třeba cyklo. Měli jsme ale štěstí, Velofiala v Prg má akci - zaplať cash - cykloset zdarma. Nicméně i tak vše stálo hrůzných 31 000 kč. Máme malou dcerku, za pár dní 3 měsíce a máme baby vložku od Chariotu - není to úplně ono, ale asi to není nijak hrozný. Zkusím tam nainstalovat dětskou sedačku, aby měla Adélka více pohodlí. Tak a na závěr potřebuju poradit : hážu na vozík vodu ze zadního kola a chci na 28" kros koupit tyto blatníky: http://www.cykloexpert.cz/blatniky/sks-trek-orion Nemáte někdo zkušenost, jestli to zabere? A druhá věc. Něco vzadu kolem kol vrže, spíše při pomalejší jízdě do kopce, vyjímečně při rychlejší jízdě. Třeba je to nějaká blbost a než budu mít čas zajít do servisu, tak to odstraním. Zkusil jsem vysadit nasadit kola, přenastavit odpružení, kouknul jsem se na brzdy - bubny. Nikde žádný bordel, který by to mohl způsobovat. Nepomůžete mi někdo? Díky předem za ochotu !!!!
Zadní blatník má tu výhodu, že jeho přední část můžeš chytit nikoli za středovým složením, ale mnohem výš - zhruba ve výšce přesmykače a zadní část se tak dostane do míst, kde zabere i jako ochrana káry. Je to trochu improvizace. Nemám na většině kol navářky, ale blatník lze chytat i pod rychloupínák. S cenou káry nehneš, prostě to přišlo do módy – kdybys kupoval vozík v 93’, za ty prachy bys měl parádního Cannondalea… Mým mnoha dětem slouží dosud.
Ahoj, díky za radu, mechanik mi na kolo hodil blatníky a jsou až dolů - problém vyřešen. To vrzání jsou brzdy, ty bubnovky se musí trochu ojet a pak to bude OK, je to mnohem lepší, když se s vozíkem brzdilo na bruslích a taky při výšlapu z kopce. Mělo by to rychle zmizet. Cena? Je vysoká, ale všechno něco stojí. A CX je asi to nejlepší, co se tady prodává. Zatím jsem max. spokojený,akorát je blbý, že pořád někdo kouká, doslova čumí. Pochopitelně mi to trochu lichotí - ale co je moc, to je moc.
Ahoj, máme dvoumístného CH. a binec od zadního kola jsem řešil snímatelnou, dodatečně umístěnou, zástěrkou z plastu širokou minimálně 10 cm a vysokou skoro 50 cm, která jakoby dubluje blatník po obvodu, ale i tak jde jemný prach a občas i nějaký stříkanec na ochranou síťku, bez uvedeného "zařízení" si jízdu vůbec neumím představit, protože často jezdíme i v blátivém terénu a v podstatě za každého počasí, lepší a účinnější řešení neznám !?
K té zmínce o autosedačce v Croozeru - pár hodin jsem spekuloval, jak ji nejlépe přichytit tak, aby to bylo bezpečné a sedačka v Croozeru neměla vůli.
Řešení popsané na stránkách VeloFiala, a sice použití gumicuků se mi příliš nezdálo, protože v případě většího nárazu (člověk nikdy neví, kdy vás někdo autem sejme) by se i sebesilnější gumicuk natáhl a sedačka by zřejmě bez problému vyletěla mimo vozík.
Máme MaxiCosi sedačku, která má na spodní straně dvě ocelové tyče (slouží pro snadné uchycení do zacvakávacího (lock out) systému v autě.
Pro bezpečné připnutí sedačky využívám právě tyto dvě tyče, přes které vedu nepružící pásek ještě navíc dvakrát obtočený okolo spodních dvou konstrukčních ocelových tyčí Croozeru (jak z popisu asi vyplývá, tyče sedačky a tyče Croozeru, které používám pro upevnění, jsou navzájem vodorovné). U přední tyče pásek zacvaknu pomocí plastové přezky.
Aby se mi nemohlo stát, že jeden, případně oba pásky sklouznou ke středu (pomyslné podélné ose) vozíku, vedu pásky ještě kolem bočních tyčí, kde využívám úchyty, které slouží pro provlečení originálních pásků plátěné sedačky Croozeru.
Zdůrazňuji fakt, že jsem samozřejmě kompletně demontoval plátěnou sedačku z Croozeru.
Při testu jsem zvedl celou sestavu (Croozer i se sedačkou) za madlo autosedačky 30cm nad zem a sedačka se v něm ani nepohnula (maximálně milimetrová vůle).
Takže jsem spokojený a systém ještě raději vylepším šiřším páskem + širšími a bytelnějšími přezkami. Zatím jsem na zkoušku použil přezky široké 2cm, což mi nepřijde příliš dostatečné v případě většího nárazu. 3 cm přezky by snad měly stačit - díky dvojitému obtočení pásku kolem konstrukčních tyčí by na přezku nebyla vyvinuta tak velká síla.
Jinak délka jednoho pásku je 1,5 metru, kdyby chtěl někdo postupovat podobně.
Pokud máte taky nějaké vylepšení, sem s ním :). Případně můžeme založit nové vlákno - Croozer Přemka Podlahy aneb urob si sám a neuřízni si při tom ruku ;).
Plácám nesmysly, žádná vůle (ani mnou alibisticky napsaná vůle 1mm) tam není. Sedačka se ve vozíku opravdu ani nepohne :). Přece jenom, i klasický popruh / pásek, který se používá na popruhy batohů má určitou minimální pružnost (je to umělé vlákno), která sedačku pěkně táhne ke konstrukční tyči vozíku. Takže žádné cvakání během jízdy rozhodně neuslyšíte.
Navíc plánuji sedačku ještě pro jistotu podložit tak 3cm molitanem.
Na příští sezonu kupuju přívěs za kolo.Na 99,9% to bude croozer.Máme jedno dítě.Možná časem přibude další,ale není to jisté.
Chci se zeptat těch co mají přívěs pro jednoho,jestli by raději neměli přívěs pro dvojčata.Přemýšlím o tom,že bych si ho koupil i s tím,že v něm budu vozit jen jedno.
zdravím, my pořídili 2 místného croozera, když jsme měli 1 dítě, kterému byl právě 1 rok-ale plánovali jsme druhé zanedlouho-ale i kdyby to bylo další po 3 letech-no povedlo se, ale kdyby ne, stále bychom doufali s dvoumístným vozíkem ...pokud máte, kde vozík skladovat, nehodláte ho používat moc jako kočárek, tak proč ne?
My hned jsme vyjely na putovních zkušebních 10 dní (spaní ve volné přírodě takže věcí hafo, jen jedna brašna na kole-pro 3 lidi-a vozík-zavazadla jsem dala i na sedačku vedle syna :-X-široký vozík a jeho větší uložný prostor se prostě hodil..
No a další rok do vozíku přibulo druhé dítko..i tak manžel si starší dítko občas povozí samostatně..a vozíku se zbavovat nebudem, pokud bude ještě sloužit až děti odrostou, chcem si ho nechat jako nákladní..
Mimo to k oné diskuzi-já zatím jezdila jen s dvoumístným Croozrem, ale jezdíme po všemožných cestách-i polních a děti to zvádají v pohodě-asi ten dvojmístný tak neskáče a lépe na cestě sedí-zvlášť pěkně naložený (umím naložit pěkně :-)), co?
Ahoj,
máme v úmyslu si koupit croozra pro 1 dítě..chtěla bych se zeptat, zda jde vložit bezpečnostní vložka na chariota (pro dítě do 10 měsíců věku) do vozíku croozer? Bezp. vložka na chariota vypadá (aspoň na fotce), že se v ní bude sedět mimču pohodlněji a že bude bezpečnější než bezp. vložka na croozra.
Děkuji za odpověď.
Dej tam autosedačku,vejde se tam a ještě ušetříš.
http://www.velofiala.cz/croozer_tipy.htm
Máme 7 měsíčního klučinu a odpruženého croozera a Toma vozíme v autosedačce. Jinak na velofiala jsou opravdu dobré tipy, hlavně ta protipylová síť, vřele doporučuji.
Ahoj,
nemáte někdo zkušenost s Croozerem 535? Zajímalo by mě, jak rychle jej lze rozložit, lehce sklopit apod., abych ho vůbec dostal přes dveře baráku (80cm).
Rozložit to asi půjde rychle (do minuty) a bez nářadí - všechny jdou, pokud vím. Šířka 84 cm je právě u Croozeru blbá, no... Je to moc. Zkus se zeptat někoho, kdo ho má, jestli nejde jen rychle sundat ten nárazník vpředu. Pokud jo, mohly by to být právě ty 4 přebytečné centimetry. U našeho vozíku to tak podobně je. Ale Croozer jsem takhle podrobně nezkoumal.
Složi jde rychle. Kola jdou dolů raz dva přes čudl uprostřed náboje, se jen zmačkne a kola jsou dole. Pak složíš konstrukci a je to dole a dohromady sloužený hned - vzadu se to v nákladovém prostoru jen odjistí a je to. Horší je zápas s rukojetí vzadu. Té se moc nechce. Nárazník jsou částí rámu pevně spojen šrouby. Sundat ho nelze. Mně se to nevejde složený do kombíku. Je to na šířku i délko moc velký. Do šířky je to asi 82 cm , takže dveřmi stěhovat na výšku a na bok.
To mě zaujalo, že to nejde do kombíku... Já ten dvoumístnej Kranich dám do felicie kombíku pod polici i bez sundání kol, jenom přisloženej vršek. Samozřejmě pokud nevezem další náklad, jinak jdou kola dolů mezi náklad a vozík nahoru na polici... Je mnohem skladnější, než třeba kočár. A felicie přitom nijak velkej kufr nemá, ne?
Já mám taky Feldu, ale mám v kufru mezipodlahu a ta to trochu zvyšuje i zkracuje. Nicméně je Croozer opravdu na délku zbytečně dlouhý. Klidně bych jeho nákladový prostor vzdadu zmenšil o 1/3. protože se to nedá využít - ani při dvou dětech. Ty nárazníky jsou rovněž možná spíše pro okrasu a pro zlost, protože zatímco vpředu zybtečně vozík prodlužují a zvyšují jeho váhu, tak vzadu jsou tak nízko, že zadní čelo vozíku je stejně delší a podstatně účelově výše = případný náraz by zadní nárazník vůbec netlumil ale náraz by šel do kosty vozíku.
hele, tak to ani náhodou s tím nákladním prostorem :-)-my nemáme auto a nákladní prostor vozíku nám přijde někdy i malý, jezdíme na těžko i na nákupy s vozíkem, tak potřebujem každý centimetr-proto jsme si právě vybrali croozer-kvůli největšímu nákladnímu prostoru, proč mu ubírat jeho jednu z největších předností-já bych mu klidně přidala a zvýšila i nosnpst, takhle jí nutně musíme překrašovat..
Tož sis k tomu měla koupit ještě Croozer nákladní. Tam se vejde i basa piv.:-))) Máme ho taky a taháme ho za tandemem na dlouhé trasy na dovolených. Manžel by mohl tahat děti a ty ten náklad????:-)))
tak to se pak nedivím, že vám nákladní prostor neschází..
Ale tu tvou variantu prosím Tě mému manželovi nesděluj!!!
Já jsem ráda, že jsem ráda... ale ne, už mám za ssebou stále více v tandemu synovo kolo, na kterým bud´ šlape nebo tam mám další pár brašen, když odpočívá ve vozíku..
Souhlas. Rozhodně nezmenšovat! Prostor se využije vždy. Kdo má vozík pouze na to, že s ním vyjede jen na hodinovou výjižďku bez dalšího účelu, za hezkého počasí a bez dalších vazeb na někoho dalšího, ten pravděpodobně zvolí jiný typ.
Mezipodlaha? Co to je? Jinak já jezdím bez nárazníků - ony jsou u Kraniche trochu jinak a lze je snadno sundat. Pravda, chce to trochu zvýšenou pozornost, abych někde neurazil kolo, ale ta úspora hmotnosti za to stojí. Bezpečnost pro děti se myslím nemění, odnese to maximálně vozík.
Mezipodlaha??? To je taková vestavěná ohrádka s odhrnovacím/ skládacím pevným víkem, pod níže se dá uložit ještě spousta užitečných věcí - jako např. sněhové řetězy, kufřík s nářadím, kurty, nožní pumpa apod.. Přitom ti to v kufru nepřekáží a nelítá ze strany na stranu a můžeš na rovnou čistou podlahu nakládat další věci.
něco jako toto:
http://www.autopodbaba.cz/main/?pg=blog&i...
A tak! Tak to jo. Dík. :-)
Ahoj, já tento vozík mám, k tomu 2 malé děti a skoro každý den ho tahám sama do paneláku přes šířku 80cm dvou nedaleko za sebou daných dveří (jaký blb ten vchodový systém vymyslel, kde navíc, někdo ukradl zarážky, nevím)-pravda, křídlo by šlo otevřít, jenže pak mě čekají ještě jedny obyč dveře. Složí se (i rozloží) snadno, lehce a rychle sklopením-do placky, kola nesundavám, nárázník snadno a rychle sundat nejde, je tam přišroubpvaný. Zvládla jsem manipulaci vozíkem i s nášení po schodech, i když jsem k vozíku nesla ještě to mladší dítě (dokud nechodilo)
Tak to před tebou smekám jsi Rambo-rybycka :-), my máme taky croozera 535 a budu se ho zbavovat, před tím jsme měli obyč no name vozík ten byl skladnější a hlavně lehčí.Kdo jezdí dálkové trasy tak ten asi ocení ty úložné prostory, ale jinak :-(.My jsme se vrátili teď z dvotýdenní cesty auto-kola+vozík.Můj dojem z vozíku velký, těžký, široký, neskladný. V zafiře nám zabíral půl kufru.
Tak to tě, rybycko, obdivuju... :-)
Díky za příznivou informaci. My plánujeme koupit Croozer 535 a navíc ho osadit odpružením, které údajně zvětší rozchod kol na úctyhodných +-100cm, takže jsem se trochu obával, abych před a po vyjížďce nemusel trávit 20 minut rozebíráním vozíku. Je tedy fajn, že to jde tak snadno složit do placky, pak už nebude problém ho o 90 stupňů otočit a protáhnout dveřmi.
A nejni jednodussi porid nektery z odpruzenych Burley voziku? Cenove to uz vyjde stejne, vaha je priznivejsi a sirka stale v mezich predepsanych 80 cm. A navic s dozivotni zarukou a mnohem vetsim pohodlim...
Aáááá´...chvilka pro reklamu????:-)))) Každý at´si koupí, co chce....
tu a tam nejaka informace navic taky neuskodi. ja nikomu Burley nevnucuji. Informace tady o nem moc nejsou, protoze se v CR prodava teprve od roku 2007, zato je to firma, ktera voziky pro deti vymyslela a je tu uz 30 let. Konkurovat ji muze tak max. Chariot s polovinou zkusenosti, tedy 15-ti lety...
Vážně? Jsem myslel, že první vozíky byly od Cannondale...
To nevim, ale kazdopadne uz detske voziky nejakou dobu nevyrabi, takze momentalne ma nejvetsi zkusenosti asi opravdu Burley.
Aha, tak to jo. Díky :-)
No, nějaký Burley jsem viděl nedávno v Cykloturistice a moc mě nepřesvědčil. Cena bylo tuším nějakých 40 tisíc...
Lehce jsem to, koukám, spletl. Ten předražený byl Weber.
Ale i tak, Burley má pouze 16" kola, což mi přijde příliš málo. U samotnému Croozeru bych zřejmě nechal standardně dodávaná 20" kola přeplést za 26". Konstrukce Burleye to podle mě nedovolí.
A vůbec, Croozer má u nás co se týče zkušeností největší ohlasy. O Burley jsem skoro neslyšel, zkušenosti lidí mizivé.
No, mě na tom děsí ta šířka. 100 cm, to je už opravdu hodně. Chápu, že když nejezdíš vůbec po silnici (dle profilu), tak to tolik neřešíš, ale kolikrát jsem už měl problém s průchodností právě v terénu i s našimi 80 cm. Vlastně není úplně lehký naplánovat trasu, kde by aspoň na 1 km takovej problém nenastal. A i 1 km je pak hodně, když máš postupně přenést 2 děti, kolo, složenej vozík - v jednom to ani nedáš. Žádná radost. Zapomeň na 50% turistických značek atd...
No, je to jistě tvoje věc, ale já bych do tý šířky nešel. On si to cyklista bez vozíku často vůbec neuvědomí, jak málo prostoru zabírá. Budeš muset spoustu úseků v terénu objíždět nějak po silnici - a tam je 20cm navíc taky hodně :-(
Moje zkusenost rika opak. S vozikem mam ted za 2,5 sezony najezdeno kolem 1900km a podobnych problemu bylo naproste minimum. Nejcastejsi prekazkou je zavora na vjezdu do lesa, ktera se obchzi prikopem. tam neprojede ani siroky ani uzky vozik. Jinak se clovek po lesnich cestach bez problemu protahne, a i lavky a mosty jsou siroke dostatecne.
Problemy jsou kdyz clovek nesunda odpruzeni a vozik pouziva jako kocar. T pak neprojde temer do zadneho obchodu apod.
Jasně, ono asi dost záleží na tom, kdo kde jezdí. Já to mám nejčastěji v nějaké kombinaci silnice/terén, tak půl na půl, přičemž se snažím držet se pořád nějak stranou od provozu. Často mi celá trasa krásně vychází, ale je tam jedna spojka třeba ten kilometr po břehu řeky nebo všelijak jinak po značce. Problémem bývají taky lávky a mosty (úzká stezka + kandelábr uprostřed). A někdy se potřebuju s vozíkem dostat taky kus přes Prahu - a to začíná to pravý rodeo - leckde to po stezkách, chodnících a parkových cestách je přesně na těch 80 čísel, víc bych nechtěl ani náhodou.
Burley ma zo 10 typov vozikov, 16 kola ma len jeden, ostatne maju 20-ky...
Vlastne 2: Solo a Cub maju 16 kolesa + pruzenie, ostatne maju standardne 20.
Burley má kola 20" mám ho doma, nový s odpružením jsem neviděla ale i neodpružený zvládá celkem dost a naši malou moc nešetříme, ba naopak má ráda, když to trochu drncá.. .."odpružení" řešíme trošku nafoukáním či vyfouknutím kol...
...a k těm závorám,hodně závor je u nás na výšku kočárku, takže vozík podjede také jinak my neobjíždíme, ale podjíždíme, vozík jde sklopit (povolíte vzadu jištění a trošku přitáhnete dolů, jako kdyby jste chtěli vozík složit), něco na výšce vozíku uvberete vhodným otočením a zasunutím madla, pokud nechodíme, máme ho co nejníž...
Dival jsem se na Burley voziky, nevypadaji spatne, parametry taky nejsou zle, ale udajne v porovnani s Croozrem 737 ma i ten nejprostornejsi Burley pry daleko mene mista uvnitr i v zavazadlovem prostoru.
Pro odpruzeni je pouzit elastomer, coz asi nebude zcela idealni do terenu (dle meho mineni tedy...) v porovnani s odpruzenim mini pro Croozer, ktery nabizi Velo Fiala.
Cetl jsem na Internetu porovnani cloveka, ktery ma zkusenost jak s Croozerem 737, tak Burley Tiger a elastomer si udajne pri vetsim zatizeni sedne tak, ze zdvih je zhruba 2cm, coz je v terenu hodne malo. Na druhou stranu by vyrobce mozna dodal elastomer silnejsi.
Pri optani ve Velo Fiala mi vozik typu 535 (nyni tusim Kid for 2) ani nedoporucovali, jelikoz nemame dvojcata. Takze muzu jit s klidem do te 737, i s namontovanym odpruzenim ma sirku 86cm, coz se da jeste skousnout.
V pripade dalsiho prirustku do rodiny jiz zrejme bude mozne koupit nejaky modernejsi typ voziku, ktery snad jiz bude mit slusne odpruzeni z vyroby.
Podotykam, ze chci jezdit s pise v terenu, samozrejme s ditetem zadny extrem, ale ciste asfaltove useky nevyhledavam.
Kdybyste mel nekdo doporuceni, jaky vozik by pro tento ucel byl lepsi nez Croozer Kid for 1, dejte mi prosim vedet.
"Pri optani ve Velo Fiala mi vozik typu 535 (nyni tusim Kid for 2) ani nedoporucovali, jelikoz nemame dvojcata." - ve Velo Fiala jsou machři, o tom žádná, ale tohle tvrzení bych nezobecňoval.
Záleží
1) na tom, jakou máš kostelaci dětí (jestliže se narodí s menším než dvouletým odstupem, použiješ dvojvozík minimálně na dvě sezóny, což se dle mého už vyplatí),
2) na tom, kolik dospělých na to je (s dvojvozíkem máš jistotu, že na slušný výlet můžeš se dvěma dětmi vyjet i sám, jinak potřebuješ skoro vždy 2 dospělé, abys nakombinoval vozík + trailgator apod.),
3) na stylu, jakým jezdíš, (vyjížďky po parku a v terénu jistě, ale chceš-li cestovat na 4 a víc dní někam daleko natěžko, povezeš ještě klidně i pětileté dítě ve vozíku, o nákladu nemluvě),
4) na tom, kolik dětí más celkově, je rozdíl už i jet se dvěma nebo se třemi atd.
Nevím, v jaký jsi situaci ty, pokud jsi to popsal u Fialy, tak ti asi poradili konkrétně, "na míru" a dobře, ale obecně určitě neplatí "dvojvozík=dvojčata".
Ano, samozrejme to neni dogma. Osobne jsem pred navstevou Velo Fiala uvazoval o Croozeru 535, jak uz jsem psal nekdy drive, ale v obchode jsem rovnez zminil moje obavy ze prilis velke sirky voziku. Mam velke obavy, ze s 535 a namontovanym odpruzenim budu mit v terenu velke problemy. Mam najezdeno dost kilometru po nasich turistickych stezkach a jsem si vedom toho, ze existuje opravdu velke mnozstvi mist, ktera bych s tak sirokym vozikem (pres metr) rozhodne neprojel. Dalsi dite planujeme tak po 2-3 letech, takze jsem uvazoval takto:
Nyni koupime Kid for 1, se kterym nebude v terenu problem a dejme tomu za 2 - 3 roky uvidime, jake jsou dalsi moznosti. Bud stavajici vozik prodame ci se ho jinak zbavime :) a treba zjistime, ze se situace na trhu s odpruzenymi voziky rapidne zlepsila a poridime dvoumistny odpruzeny, ktery bude mit mensi rozvor, nez stavajici Kid for 2, nebo se pak budeme muset spokojit s koupi stavajiciho Kid for 2.
Jedno plus, ktere me u voziku Kid for 2 napada, je v jeho velikosti - v pripade, ze bychom vyrazili na vicedenni vylet, budeme mit vice mista pro spacaky, stan a dalsi potrebne veci.
Na druhou stranu, kolikrat za sezonu bezny pracujici clovek vyrazi na vicedenni dovolenou ci expedici? Tudiz vyhoda z vetsiho zavazadloveho prostoru by byla nerovnomerne prevazena daleko obtiznejsim pouzitim voziku pro jednodenni vylety diky jeho nadmerne sirce a mnoha omezenim v planovani trasy.
Takze ano, pokud nekdo planuje, ze vekovy rozdil mezi obema detmi bude mensi nez 2 roky (lepe spis 1,5 roku), pak je podle me zrejme lepsi jit rovnou do dvojmistneho voziku.
Rozhodně bych dnes volil některý s Chariotů. Ale na můj vkus jsou opravdu drahé. Možná sehnat starší. Nedávno jsem ho viděl tady bazaru, ale i starší si drží dost cenu.
http://sport.i-bazar.cz/brusle-sane-boby...
nebo si ho nechat poslat z usa při kurzu dolaru
Chariot je spise luxusni kocarek, ze ktereho muzes po dokoupeni prislusenstvi udelat prives za kolo.
Listove odpruzeni je vhodne spis na mensi nerovnosti na silnicich, ale ne na nase terenni (vetsinou turisticke) stezky.
Chariot je o dost mensi nez croozer, pro takove ty spise "vikendove jezdce", kteri jednou za cas vyrazi ujet par kilometru je mozna vhodny. Ale na delsi (nekolikadenni) vylet pry celkem nevhodny.
Ma ve srovnani s Croozerem prilis maly zavazadlovy prostor.
To same mi ve velmi podobnem zneni rekli taky u Fialy.
No nevím, jestli jste to zkoušeli,ale já croozra vidím tak do tří let dítěte, do chariota se vejde neteř (5,5 let).Do croozra bez šance.Měli jsme 535, o kolik je víc místa v novém modelu to nevím.Nechci ti croozra hanět, ale za ty prachy ho mohli udělat lehčího a skladnějšího.Chariot je zas nechutně předražený na to, že v usa ho při dnešním kurzu základní modul chariot cougar 1 stojí 7000, u nás 14000.
Jsem taky pro Charioty ale ne za tyhle přemrštěný ceny, jak říkáš. Ale Ty vozíš dítě 5,5 roku ještě ve vozíku. A prosím Tě kolik to dítě váží, pokud se mohu zeptat??? S děckem "zralým do školy" se tahat ve vozíku, tak to bych tedy nechtěl. Šup na kolo či max. závěsnou tyč a koukej se snažit.:-) Jsem zvědav, kdo ho bude tahat ve vleku na hodinách těláku, tedy pokud ještě ve dnešních školách u dnešních děcek tělák něco vůbec znamená....
Neteř 23 kg je to vyžle,ale byla to jenom zkouška, vozík máme pro dcerku 2 roky :-), mě šlo jenom o to srovnání co uvádějí výrobci, protože to co se uvádí u croozra těch pět let,mi příjde lživé i když děti jsou hodně rozdílné.Nečekám že budeme tu naši vozit do pěti let
Panove, ale pri kurzu dolaru je ten vypocet pekny, ale spocitejte si zaplaceni DPH (ktere v US nejni), cla a dopravy a jste na stejne cene jako v CR... A tak je to se vsim...
taj jo lidi to všelijak obcházejí, my samozdřejmě né, nic tak trestuhodného bychom neudělali :-)
S tou prostornosti je to dost sporne, protoze v Croozeru deti sedi kazde v samostatne sedacce a jsou oddeleny. Celkova sirka uvnitr je sice vetsi, ale celkovy prostor v sirce ramen je podle me daleko mensi nez treba v D'Litu, nebo Tigru od Burley.
Jo, hold žádný vozík není dokonalý. Ani Croozer. Nicméně jeho popularita a vysoká prodejnost na místním trhu jistě o nečem svědčí. O Burley zase říkají, že ty elastomery nic moc a kola malá. Jo a z mého subjektivního pohledu nejsou Burley navíc nic moc pohledné vozíky...
Az na to, ze vetsina Burley voziku ma 20" kola stejne jako Croozer. Pohlednost je pro mnohe dulezita vec, ale viditelnost je urcite dulezitejsi a zadni strana Croozeru vyvedena v sede, ci u drivejsich modelu v hnede barve moc viditelna neni. Burley jednoduse moc na modu neda, a radsi se zameruje na bezpeci, funkcnost a zivotnost a to jsou myslim dulezitejsi veci.
A popularita Croozeru? Jednoduse tady byl o par let drive nez Burley, to je cele...
Řekl bych, že je to hodně i o ceně. A je to tu opět - funkčnost versus design. Pokud vezmu v potaz, že většinu vozíků zřejmě kupují ženy - cyklistky, je strohý vzhled Burley zřejmě velkým problémem...Ženy kupují i auta podle barvy a designu a ..samozřejmě ceny.
Burley proste vyrabi voziky tak, jak mu veli 30 let zkusenosti a ne tak, jak zada posledni moda. Zeny at kupuji auta ci voziky podle toho co je pro ne dulezite. Burley je pro ty, co hledaji funkcnost a dalsi dulezite veci, jak jsem jiz napsal v drivejsim prispevku. Mimochodem, kdo u Vas vybiral vozik? Zena?
U nás byla volba poměrně jednoduchá. Hledali jsme osvědčený starší vozík pro dvojčata a za rozumnou cenu. Ne neznačkový - jelikož zde je obvykle pochybná kvalita.Naskytl se Coozer. Tak je Croozer. Ale jinak bychom volili Chariota, který se velmi zamlouval právě manželce ve vašem obchodě při naší návštěvě u vás v Uher. Brodu předloni v létě. Bohužel jeho cena byla šokující i pro ni. Takže od tohoto rázem upustila. Co se týče dětí, vybíráme dražší/drahé věci společně, řešíme i drahé další náklady společně, jelikož jejich platbu povětšinou nesu v konečném důsledku já. V drobných věcech má volnou ruku a vybírá pouze manželka.
"většinu vozíků zřejmě kupují ženy - cyklistky" - tohle je zajímavej nápad. Docela bych rád věděl, jestli je to pravda... Když projdu své známé s vozíčkem + započítám sebe, spíš to asi pravda není. Vychází to asi 5 ku 1 ve prospěch situace, kdy vozík vybíral muž nebo společně pár. Jde o to, že i kdyby byla pravda, že je vozík "dětská" věc a proto o ni mají větší zájem ženy - maminky (za sebe si myslím, že je to blbost, ale řekněme), tak ten vozík většinou pak tahají muži - tatínkové, kteří také obecně častěji pečují celé rodině o cyklovýbavu...
Nebo se mýlím? Jak to mají ostatní vozíčkové rodiny? ;-)))
Nevím, kde si vzal poměr 1 : 5 ve prospěch mužů, ale nedávno tu běžel seriál mateřská dovolená na kole nebo se podívej do starších diskuzí Děti a kolo zde - např. :
http://www.nakole.cz/diskuze/2560-tema-mate...
a budeš velmi překvapen, kdo vybírá a řeší vozíky na děti za kolo a kdo s nimi i jezdí....
Muž je obvykle sice hlavou rodiny ( i když klasická rodina je dnes spíše na ústupu a není žádnou výjjimkou žena samoživitelka - otázkou je, zda-li je to tak dobře...) ale ženou tou hlavou, která jí kroutí - praví staré přísloví. Něco na tom asi bude - zejména pak v záležitosti dětí a věcí s nimi spojených. Obvykle volí a mohou volit společně, ale zkus koupit dětem či do rodiny něco, co se ženě nelíbí, uvidíš, jak s tím pochodíš....:-)))
Přece jsem psal, že 5:1 to vychází, když projdu rodiny s vozíky, co znám. Tak nejspíš asi TAM jsem vzal ten poměr, co myslíš?
Ty staré diskuse jsem četl už tehdy, proč je zmiňuješ? Jestli proto, že zrovna v téhle jsou především nicky ženského rodu, tak to stejně neznamená, že kupovaly vozík samy, ne?
Nikde jsem neřekl, že vozíky tahají jen muži.
A hlavně: já se fakt nechtěl hádat, nechápu tvou podrážděnost. Jen mi přišlo zajímavý se na to zeptat. Ok, u tebe už víme, jak to máš doma ty. Co ostatní a vozíky? :-)
Proč by vozík kupovaly sami??? Já nevím jestli vůbec nějaký kupovaly, ale dohadují se tu o nich, což svědčí i o jistém zájmu o případnou koupi. A na to placení přeci muž pomůže, ne???:-))).... Proč zmiňuji staré diskuze?.. možná proto,že vykazují větší vzorek populace než jen tvé či mé okolí.Výše si uvedl, že vozík tahají pak tatínkové - tedy muži. S tím se zase mé zkušenosti rozcházejí. Shodou okolností zkusenosti v mém okolí. I když uznávám, že u nás tahám vozík já. Ale jinak máme tandem, kde ho taháme společně.:-) Jinak nejsem podrážděný, proč taky kvůli vozíkům???:-)))) Já jen, že tě zaujalo, že by taky ženy vybíraly vozíky a tahaly je za svým kolem....:-)
Zaujala mě tvá věta o tom, že vozík VĚTŠINOU kupují ženy - rozchází se to se zkušeností mého okolí, tak mě zajímalo, jak je to obecněji. To je celé.
No nic, omlouvám se a už mlčím, nestojí to za to...
P.S. Ostatně i v mé větě o tahání vozíků bylo slovo "většinou"...
Ahoj, tak já jsem žena-onen krk a vozík byl můj nápad a byla jsem to já, kdo v roce 2005 scháněl informace, hledal na netu, vybýral, ale vozík jsem šla koupit společně s mužem, protože to zrovna není levná záležitost, tak aby viděl, co to vlastně kupuju a do čeho ho uvrhnu, ale bylo mu to nějak šum fuk, nezajímal se o detajly, nad kterými jsem já přemýšlela hodiny. Když jedem spolu, vozík tahá samozřejmě on, ani se v tahání nestřídáme, protože zatímco já mu akorát stačím, když vozík tahá, když ho tahám já, je tam nepoměr sil,ale vyjíždím hodně sama, tam mně nikdo nehoní,tak tahám i já. Má kamarádka také vybírala vozík.
Při výběru jsem procházela hlavně echnické informace, přihlížela jsem dost na cenu a na barvu jsem moc nekoukala-výběr nebyl stejně valný. Zadní starna Croozru (dvoumístného z toho roku je opravdu nešťastná-šedá v kombinaci s tmavě modrou, máme tam přivázanou svítivou vestu asi za 30kč a je hned vidět o dost lépe.
Jo... rovněž pečuji o "cyklovýbavu" své rodiny, ale....vozík už dávno - i dle mých pozorovacích schopností - netahají jen tatínkové....
Máš pravdu, u nás s ním jezdím min. z poloviny já, hlavně tady po okolí. Tatínka míváme v práci i s autem, tak s vozíkem cestujeme na zahrádku, na návštěvy i na kratší výlety po okolí, to si občas naše mladá veme sebou kamarádku od sousedů... ...proto jsem hleděla na vnitřní prostor, váhu, skladnost a cenu...
teda musim rict tot, jsem zena, vozik si vybiram, sama, chlap mi ho spis hani a hlasi jaka je to draha blbost, usporit jsem na nej musela taky sama a vozit ho budu taky sama.co vy na to?:))
Hura dnes dorazil muj novy croozer, venku je osklivo, tak ho alespon projedu jako kocar.Jen vymyslet jak do mini vitahu vozik a 10m dite:)Budu ho muset porad skladat, ale pry mu to nebude vadit.Mam i polstarek se zvitecim motivem k jisteni hlavicky a slunecni clonu. Na podzim koupim plastenku.Mala v nem uz byla jeste neyl ani smontovany tak snad se ji bude libit:)
Jinak to melo by toto ne toť:)))
Gratuluji, paní kolegyně!A přeji mnoho skvělých zážitků -. zejména pak dcerce!:-))) Jinak to moje " Tot´" je jen citoslovecký prostý souhlas používaný ve zdejším kraji. Nikoli reakce na tvé neúplné "toto".:-)
Taky jsem byl včera vyzvednout svůj nový Croozer, jezdí se s ním perfektně, i když jsem ho zatím zkoušel jen bez nákladu. Ten respekt řidičů jsem opravdu nečekal, a to jsem jel ještě bez vlaječky - rovnou z obchodu domů ;). Skvělá věcička!
Ahoj, můj názor je, že pláštěnka na tento vozíček jsou vyhozené peníze. Vozík máme už přes 3 r. jezdíme s ním od jara do pdzima na kole, v zimě občas jako s kočárem a zvrchu krásně vystačí slída (jezdím v zimě hlavně když je chumelenice, vítr.)., projela jsem i několika velkýma slejvákama a v pohodě-problém u tohoto vozíku je jeho dno, které při dešti i celkem dost namokne, dokonce se na dně může ojevit i louže-děti a sedačky jsou ale v suchu), .pokud není pláštěnka vedena přes dno, vůbec bych jí nekupovala,
Doporučuji se s někým nad tím výběrem ještě poradit!
Hrozí totiž, že bys mohla vybírat stejně, jako jsi vybírala toho chlapa - a tento "výběr" se z tohoto krátkého popisu jeví poněkud nedotaženě...
Je fakt, že tmavé barvy croozerů mě hodně zarážejí, kdykoli nějaký potkám. Podle mě by vozík měl mít řvavé a jasné barvy - je to vidtelnost navíc zadarmo, tak proč ne? Nechápu...
To je pravda, nebylo by na škodu mít jej z zhotoven ze žluté nebo oranžové barvy, nejlépe reflexní.
Na druhou stranu, pokud některý motorista nerespektuje, že není na silnici sám, v zatáčce klidně převálcuje i Croozer ze zlata a diamantů :(.
Osobně se budu snažit vyhýbat silnicím jak čert kříži, i když ne vždy je to bohužel možné.
Na druhou stranu je velkou výhodou, že řidiči zatím vozíky respektují. Je to pro ně nová věc na silnici, spousta řidičů to nikdy neviděla, a tak jsou u vytržení a zpomalují daleko více, než kdyby míjeli cyklistu bez vozíku.
Paradoxně jízda s vozíkem je podle mě bezpečnější než jízda bez vozíku z toho důvodu, že řidič jedoucí za vozíkem je v případě, kdy v protisměřu jede další auto, nucen při předjíždění vozíku pořádně zpomalit a nechat protijedoucí auto přejet. Teprve pak může zahájit předjížděcí manévr.
Zatímco pokud jedu bez vozíku, spousta řidičů si nedělá těžkou hlavu s nějakým zpomalením při předjíždění, prostě se dvě auta klidně míjí na úrovni cyklisty stovkou a mezi cyklistou a předjíždějícím autem jsou pak občas pouze centimetry volného místa.
Mám naprosto stejnou zkušenost. Silnicím není třeba se tak úplně vyhýbat. Je ale potřeba je pečlivě vybírat.
více na
http://martanci.webgarden.cz/odpruzeny-croozer
Hmmm, tak to už vypadá přijatelně. Hlavně minimální zvětšení šířky vozíku. Jen mi to na těch fotkách nepřijde úplně jasně vidět - nebyly by nějaké názornější (pokud je to záměr a chcete to utajit, tak nic, omlouvám se :-)))
Ahoj,
mam Croozer 535 + odpruzeni. Slozeni je otazkou par minut.
Navic vetsina dveri lze zvladnout tak, ze nesundavas kola. Jenom vozik "splacnes", kona nechas naazena a neses jej kolmo. Takze sirka voziku = prumeru kol < 80cm.
ale sundas madlo ne?i kdyz ty neresis vytah, budu muset sundat madlo, postavit ho na vysku s koleckem nahore, jen se blbe nese:(prijde mi, ze se rozjizdi.
K tomu Burleyi: viděla jsem je v Německu, fungují super, mají lepší výbavu nežli Croozer v základu. Jsou taky lehčí. - My s Croozerem jezdili tři roky a dcera si nijak nestěžovala, ale teď kupujeme pro syna Chariota - sehnali jsme o deset tisíc levněji (nežli u Dvě plus dvě v Praze) v Německu CX1 s cyklosetem, joggingovým i bugy setem. Už jsem o tom psala v článku Monopol a péče o zákazníka zhruba před týdnem. - Chariot je odpružený a pro malá mimina má závěsnou síť, takže to s nimi klepe minimálně. Mínus Chariota je úžší rozchod, tudíž je vratší (Croozera se nám nepovedlo převrhnout, zato Chariota jo, i když prcek je přivázaný, takže se nic nestalo, ale stejné...), Chariot má i menší zavazadlový prostor. Nicméně to odpružení houpací sítí a listovým odpružením je fakt pro mimina a dětičky dobré....
Bohužel, ale tohle není jenom otázka vozíků. V ČR je prostě téměř všechno znatelně dražší, než v zahraničí.
Já už se např. rozhodoval, že pro Croozera pojedu do Německa, kde se dá koupit jednomístný o cca 3000 Kč levněji. Nakonec jsem si spočítal, že se mi moc nevyplatí v tomto směřu šetřit - v případě problémů by byla obtížnější reklamace + za odpružení bych dal o 1000 Kč víc, něco bych dal za benzin apod.
Croozer Kid for 1 se dá nyní v Německu bez problému koupit v přepočtu za cenu 7000 Kč.
U těch Chariotů je to až do nebe volající, jak jsou v ČR předražené. Prodejce na tom musí mít snad minimálně 50% marži.
Taky jsem uvažoval o Chariotu, protože cena nebyla nikterak závratná oproti Croozeru, dá se opravdu sehnat o 10000 levněji, ale odradilo mě to, že je v něm daleko méně místa než v Croozeru, tzn. na vícedenní výlety nic moc, musel bych brát i brašny na kolo.
A to je oproti Slovensku v Cechach lacnota...
Ahoj, párkrát jsme to výtahem zkoušeli-máme běžný panelákový malý, madlo sundavat nemusíš, jestli se ti vozík rozjíždí, je tam takový pásek, který provlékneš po složení vozíku závlečným očkem a tak vozík zajistíš ve složeném stavu (trvá to chvilku, ale já jsem líná to dělat). Sundavat madlo není zrovna nejlehčí, spíš bych vyndavala tu oj, kolečka tam můžeš nechat-to velké ti dokonce dost ulehčí práci, můžeš s jeho pomocí se složeným vozíkem sdrncávat schody i přejíždět chodbu, ve výtahu vozík postavíš na kolečko (s tím otočným to nejde, ale to se zace sklopí, je výhodnější vozík stavět na nárazník).
stejná kára+odpružení
Také to tak dělám a dokonce i tak skladuji.Na stojaka opřeného o zeď, celou zimu bez újmy.Nepřekáží a je snadno dostupný k použití.
nedá mi to nezareagovat.mám croozera 535, pro dvojčata. koupil jsem dva roky jetý za 8000 a jezdil všude. po silnicích (kopečky v brdech, kolem karlštejna i na vysočině), lesní cesty...není problém po lesních cestách jet kolem 40km/h. upínání 5 bodové, na dvě přezky - levá a pravá strana těla zvlášt. sezení je v sedačce zavěšené na konstrukci, takže možná drncý vozík, ale sezení houpe. a soudě podle výkřiků za mnou se to naopak líbí. kruci dopřejte těm dětem taky zábavu, at ví že nesedí doma na gauči ale že se vezou. s croozerem maximální spokojenost.
jo a ještě nevýhoda... to je fakt ten velkej prostor. dá se přídávat pár flašek vody, bundy, jídlo, batoh, .. bohužel je pořád dost místa. jen ten tahač je pořád stejnej:-)))
Naprostý souhlas, také mám dvojčata a vozím je od jejich 8 měsíců. Letos v létě jim bude 5, malé výlety již zvládají, ale na delší trasy stále ještě v pohodě nasedají. Letos asi naposled :-(
To, že Croozer nadskakuje, je vždy nejmilovanějším zpestřením jízdy!
A je pravda, že ten úžasný nákladní prostor se občas pěkně proveze :-). Ale je k nezaplacení...
nový tip odpružení pro vozíky CROOZER na www.martanci.webgarden.cz
Já právě teď řeším koupi vozíku a uvažovala jsem o obou, Croozeru i Chariotu. Mám ale malou poznámku k ceně. Rozdíl je mnohem větší než těch 5000,-korun, protože u Chariotu není ve výbavě vůbec nic, ani tažná tyč za kolo. Pořízením výbavy, kterou má Croozer v ceně jako výbavu základní, se dostáváme na 20500,-. A to už je výrazný rozdíl...
Chystáme se taky koupit vozík, ale chceme ho používat i jako kočárek, který zatím nemáme, protože nosíme dítě v šátku. Byl mi doporučen Chariot, Takže se zeptám vás, co máte croozera, používáte ho i normálně místo kočárku?
To souvisí s více otázkami, a skoro všechny se týkají faktu, že vozík je výrazně větší než kočárek.
- Plánujete brzy další dítě? Pokud ano, vyplatí se dvojmístný vozík, jenže ten je zase širší a jeho použitelnost coby kočárku může být menší. Protože - další otázka:
- Bydlíte ve městě, kde často používáte mhd? Protože pokud ano, tak s vozíkem nastoupit do tramvaje nebo busu je HODNĚ obtížné kvůli rozměrům (kočárek bývá na šířku 60 - 70 cm, na délku málo přes metr, vozík na šířku kolem 80 cm a na délku v úpravě "kočárek" dobře metr a půl, což má na svědomí přední kolečko; výjimkou je Chariot se svými malými otočnými kolečky vpředu)
- Potřebujete zajíždět s kočárkem až do bytu? Pak musíte mít skutečně prostornou předsíň, protože... atd, variace na stále stejné téma, výtah, šířka dveří, vjezd do obchodů nebo k dětskému lékaři... :-)
- A ještě otázka z jiného soudku: míníte použít vozík i jako první, tzv. "hluboký" kočár? Protože některé vozíky nejdou předělat do "lehací" polohy, a v každém případě tam bude dítě výrazně níž, než v kočáru, což může být hodně nepohodlné pro rodiče.
Celou letošní zimu. Projel závějemi a děcka tam měla teplo jako v pelíšku. Kufr jako blázen kam jsme běžně naskládali celý týdenní nákup. Akorát projet pokladnou bylo u naší dvoumístné verze trošku problém - museli jsme jezdit tou nejširší - krajní. Vozík jede prakticky sám - stačí ho jen lehce postrkovat před sebou - narozdíl od věčného tlačení kočárku. Jediné, co mi u vozíku oproti kočárku chybělo, je možnost položit dětí do lehu. I když je kufr dost velký a bylo by místo k podobnému úkonu za dětmi, tak to konstrukčně není možné. To je velké mínus oproti kočárku. Jo, mám Croozera 535. Rovněž převoz tohoto dvoumístného vozíku je docela problém - přestože máme kombíka, tak se nám kvůli rozměrným nárazníkům neposkládá do kufru a je pěkně těžký - takže manipulace s ním není žádná brnkačka.:-(
ahoj! mame burley! a to z z duvodu, ze jsme taky \"balkonaci\" a jelikoz nejezdime jen po super rovnem na croozera bychom museli dokoupit odpruzeni a pak bychom se nevlezli do dveri a taky proto, ze chariot se nam zdal strasne uzky, zadny prostor a docela vysoka cena. jak jsem tak hledala na netu, nikdo snad tenhle vozik nema??! pokud ano, ozvete se! ted par zkusenosti:
nevyhody - velka nevyhoda je upevneni ke kolu,kde neni zadna pruzina jako ma treba croozer, ale je to napevno, takze je treba poridit stojan na kolo, na to fakt vyrobce nemyslel a to je velka! skoda.( lepsi je mit nahradni upevneni - stalo se nam, ze se kolo prevratilo, pripojka praskal a my 2 dny na dovci cekali na novou!)
nevyhoda-vyhoda - uzky rozchod kol, vsude se vlezete, ale zase je to znat na stabilite, je treba si to proste ohlidat!
vyhoda - tmava folie proti slunicku, slunecni clona, prostornost, hmotnost, barevne provedeni a praporek - je krasne videt na rozdil od zelenych croozeru treba v lese..odvetrani voziku, predni strana s vodoodpudivymi zipy, jednoduche skladani.
za sebe muzu jen rict, ze idealni vozik asi neexistuje :-D, na kazdem najdete neco. krasne vyjizdky!eva
Toho upevnění Burleye jsem si nikdy nevšiml, to je dost nevýhoda... Jak to vypadá? Fotka?
Ja mam, jazdim ho druhy rok.
To upevnenie je prave vylepsenie oproti pruzine, vozik tak nepumpuje pri silovejsom slapani (mal som moznost vyskusat oba typy), jazdne vlastnosti su o dost lepsie. Ale ono to nie je napevno, je to specialny ohybny plast. Ja tiez radsej bicykel vzdy niekde opriem o strom alebo pedalom o kamen ale v zaciatkoch velakrat padol na zem a ta pripojka to vydrzala. Ak to prasklo tak to bolo na reklamaciu.
Stabilita sa mi zda tiez vyborna, zvlada celkom pekne sikminy aj zmeny smeru pri velkych rychlostiach(mam dvojmiestny DLite, asi mate nejaky uzsi jednomiestny,tam to moze byt ine, moj zas nevojde ani cez 80cm dvere, asi o 1-2cm presahuju rychloupinaky) (podarilo sa mi ho prevratit len raz-rychly najazd jednym kolesom na pen, ale bol prazdny, nalozeny by to zvladol tiez)
Zase tie tmave folie by som radsej mal obycajne koli lepsiemu vyhladu (chodim vacsinou po lese, aj ked v otvorenej krajine v lete je to asi vyhoda).
Este upevnovanie kolies sa mi zda male minus ze nie je "blbuvzdorne" a treba to kontrolovat, stalo sa mi ze som pozical vozik a jedno koleso bolo upevnene dopolovice a vyhnuta oska rychloupinaku.
Dalsia skusenost s asymetrickym uchytenim voziku (prava strana zarovno pravej strany riaditok, lava strana presahuje) sa mi zo zaciatku nepacilo, chcel som to mat koli odhadu symetricky, teraz po roku jazdenia musim dat konstrukterom z Burley zapravdu, je to takto lepsie.
Ak jazdite v terene s popadanymi konarmi doporucujem spevnit priestor vpredu pred nohami medzi duralovymi trubkami, ja tam mam nastalo zlozenu karimatku pod nohami a vpredu az po predny kryt. (stalo sa mi ze pri prejazde cez konar sa tak nestastne otocil ze prepichol prednu celtu mezi duralovymi trubkami, nastastie sa okrem diery vo voziku nic nestalo.
Inak zatial vsetko funguje k uplnej spokojnosti.
ahoj, mame dvojmistny burley d´lite, jsme s nim celkem spokojeni, ale nase holcicka (10 m.) zacina vyrustat z "male" autosedacky, a tak zaciname resit sezeni. Sedatko ve voziku se nam zda dost nedostatecne i pro jedno dite. O nejakem polohovani nemuze byt ani rec. Jake mate zkusenosti se sezenim v Burley?
rozhoduji se mezi odpruženým a neodpruženým vozíkem. Jaké máte zkušenosti s odpruženými vozíky zn. Chariot/ Burley, dá se s nimi jezdit opravdu i po robzité polní cestě?
Hele, je toho strašně moc, projdi si diskuse z téhle sekce a dozvíš se víc, než chceš :-)))
Nejvíc se nás shodlo na tom, že je hlavně důležité, JAK chceš vozík používat, neboli NA CO jej potřebuješ. Ale taky na mnoha dalších věcech.
Výhodou dodatečného odpružení od Fialy je relativně nízká výsledná cena vozíku, funguje to (pokud vím) hezky, nevýhodou značné zvětšení šířky.
Da sa aj s neodpruzenym, ale ked viac jazdis, neustale spomalovanie pri prekazkach je dost otrava( hlavne s malymi detmi). S Burleyom je to celkom rychle a plynule.
S Chariotom som nejazdil ale podla zdvihu to bude podobne
Já mám doma čerstvě Chariota CX1 a naprostá spokojenost.Je lehoučký, celkem skladný, odvětrávání po stranách a v zadu a hlavně, protože ho používám i jako kočár do města a do přírody, se mi líbí, že projde sedmdesátky dveře a přejedu taky lávky u nás v údolí.Náš prcek má 7 měsíců, tak jsme do Chariota šli hlavně kvůli odpružení.A můžu říct, že si neumím představit, tahat takové škvrně za kolem bez odpružení...
Ještě k mému dotazu, co si myslíte o dodatečném odpružení na Croozera? Díky za pomoc :)
Nahlídni sem a na odkazy v diskuzi + sekci Děti a kolo:
http://www.nakole.cz/diskuze/8261-tema-azub...
Odpružení na Croozera je dnes již několik. Myslím ale, že jen Velofiala je dělá seriově "na kšeft". Mám ho a funguje k plné spokojenosti.
It is nothing wrong with Burley, muj kamarad v nem odvozil 2 deti bez problemu . Zalezi po cem jezdite . Jsem si vsimnul , ze hodne lidi ktery jezdi skoro denne za kazdyho pocasi a po ruznym povrchu tady dava prednost drazsimu Burley a asi vedi proc .
Ja hlasuji za Croozer. Velky prostor uvnitř a cena super! Drncani jsme doresili odpružením DOGY. Zakoulili jsme ho na www.odpruzeni.cz na doporučení kamarada. Muzeme jedine doporučit dál.
Já jsem jednoznačně pro CROOZER!!!!
Velky zavazadlový prostor a cena je "k nezaplaceni". :-)
Odpružení jasna věc: NUTNOST!!!!
Odpružil jsme pružením DOGY (koupili jsme na www.odpruzeni.cz )
mali sme croozer 2009, potom 2010 teda ten novsi typ, a teraz mame chariot CX1
zalezi na vasich financnych moznostiach, ale ja velmi lutujem, ze sme nekupili chariot skor...
croozer je skvely, ale s dodatocnym odpruzenim velmi siroky, nakladny priestor a priestor pre dieta je ale bezkonkurencny...
no chariot je uplne o inom, je elegantny, super sa pouziva aj ako kocik, tym padom sme mohli zrusit velky sportovy kocik, prejde v pohode aj v obchodoch, jedine minus je to, ze ked sa naplni, tak ma tendenciu sa prevracat dozadu (pri pouziti kocikoveho setu).
.. my sme to poriesili zavaziami, ktore sme pripevnili na prednu cast voziku...
croozer je skvele riesenie, pokial jazdite po peknych rovnych cestach a potrebujete viezt velky naklad, ale je velky rozdiel v rocnikoch croozru, urcite by som uz ten do r. 2010 nekupovala...
ale mat este raz miminko, tak by som od zaciatku kupovala chariot a sluzil by aj ako kocik...