Nikdy!!! Tedy resp. jen když ho musím dát do servisu. Ale nebaví mě to, protože nikdy neuznají, že jsem to kolo fuckt myla :o)))
Pravidelně ale myju řetěz a pastorky.
A co řazení přesmykače a přehazovačky??Necháváš to svému osudu???
Ještě jsem nezjistila, kde to na kole mám :o)))
No tak yo - meju ještě kolečka přehazky pod pastorkama, ale víc už opravdu neeeee :o)))
Maximálně ometu rám smetáčkem, když je bahno suché, ale zjistila jsem, že se tam stejně zase nachytá nové, tak mi to přijde jako zbytečná práce :o)))
Stejne te podezrivam, ze kdyz mas kolo opravdu zapraseny, ze ho stejne umyjes. Nevzpomenes si obcas na "plaveni koni" u splavu U Splavu? :o)
Až když je pořádně zasolený nebo zablácený, třeba každej měsíc. Pak ho postříkám hadicí a potom ho omeju teplou vodou se saponátem houbičkou a zárohákem. Rám, kliky ráfky. Nemusí se blejskat, stačí, když jede.:-)
pokazdy kdyz mam chut umejt i koupelnu. von se nerad koupe, neni ho mozny do ty vany dotlacit, pak sebou hazi... no des ;)
Když nás vezme fantas:-)) Po každé jízdě teda v žádném případě néé!!
Ale vážně. Kolo musí mít určitou patinu, ale zas na druhou stranu není dobře, když se třeba řetěz už odmítá ohýbat, přehazovačka přehazovat nebo třeba když po několika jízdách v deštivým počasí jsou ráfky u V-brzd pokrytý souvislou vrstvou takovýho .... nepěkné věci:-), prostě směsi gumy ze špalků, bláta a podobného neřádstva. Takže u mně vcelku pravidelná základní očista řetězu, kazety, převodníků a brzdových ploch ráfků.
Jinak zbytek kola většinou umeju ve chvíli, kdy se v civilních hadrech o kolo otřu a zanechá to nějakou souvislou stopu od šmíru nebo jinýho neřádu a není v dohledné době deštivá předpověď počasí s nadějí na přirozenou myčku za jízdy:-)
Tak jsem si vzpomněl:
You don't have to take a shower before you ride your mountainbike.
Nebylo to tady už?
Why mountainbikes are better then woman?
http://www.mountainbike.nl/ned/p_hu_08.htm
Kolo nemyju. Jediné, čemu věnuji pozornost je řetěz a řazení, které občas otřu hadrem a promažu.
Udržuju v čistém stavu řetěz, zbytek myju jenom občas když je už kolo příliš těžké :-)
Ještě jsem ho nemyl mám ho asi 6 let.Stačí když zmokne to pak otřu hadrem.Akorát mažu řetěz a jiné součástky.
Taky tak, retez a nohy vidle. Spina, ktera neopada sama (ani po trech ranach kladivem) na kolo patri. Takze to pak vychazi na tri - ctyri opravdove umyti rocne.
Tak to já své kolečko myji prakticky pokaždé, když se z výletu vrátíme zablácení. Jinak bych si ho přece nemohl vzít do postýlky pod peřinku. Takže ho na dvorku pěkně všude vypucuji koštátkem, namáčeným ve vodě se saponátem, pak ho omyji čistou vodou, osuším a šup na kutě. A druhý den suché kolo pěkně namažu silikonovým olejem a můžem zase vyrazit.
Každodenní dojížďení do školy, léto, zima, mokro, sucho, sníh, bláto. A kolo jsem nemyl už eh....... 2 roky :)
Nepravidelne. Kdyz zablemtam retez a mista kudy prochazi blatem, nebo piskem (to uz pak skripe a rekne si sam), tak ho samozrejme vycistim, podobne brzdovy spalky a rafky. Jde o to, co se muze trenim o ty necistoty poskodit. Takze to, co je jen spinave, ale nehybe se a nic se tomu nedeje (ram atd) nechavam s klidem zas****, stejne to pri nejblizsi jizde oblemtam znova...
Cas od casu, kdyz treba zmoknu nebo projedu fakt extra blatem, takze je vsude a je mi kola lito, vezmu hadici a umeju ho uplne cely od hlavy az k pate (zadni nabe). Nejlepsi je hned po prijezdu domu, jednak cerstva spina jde dolu mnohem lip, jednak kdyz to odlozim, uz se k tomu pak nedokopu. :]
Ale nemydlim, nejaky saponaty nepouzivam prakticky nikdy...
Pak samozrejme milacka nechat pekne okapat a vysusit, nejlepe v obyvaku :] (v garazi by mohl nastydnout) a pekne promazat...
Tak nějak, já to myju jenom když to obzvlášť pohoršlivým způsobem obalím bahnem (například když se mi onehdá povrch nenápadně vypadající polní cesty nabalil na pneumatiky). Ale protože mám kolo ve sklepě, nechám to bahno uschnout a pak to nejhorší odrolím nasucho. Jak řídkají drsní trampové, do centimetru to není špína, od centimetru se to loupe samo...
Řetěz + přeh čistím celkem vzato pravidelně, teda vždycky když si myslím, že to potřebujou, stejně ráfky a brzd. botky;
kolo samotný jsem myl zatím jednou, to jsem zmoknul v lese a bylo samej písek.
Má ale svoji "garáž", nahoře v bytě nebylo, ani nepamatuju.
Správně vychované kolo se umeje samo, když se veze na autě na držáku a přijde ta správná sprška. Jinak stojí za vyčištění pouze řetěz, pastorky a kolečka na přehazovačce.
Vyborna je projizdka v cerstvym prasanu, to se mi libi... to pak i plaste vypadaji, jakoze je clovek prave koupil a nasadil, jak jsou cisty a vylesteny do cerna... :]
Skoda ze letos se v prasanu moc casto jezdit nedalo, aspon ne tady u nas
Jednou za rok. Letňáky zjara. Spíš by se to mělo na podzim, ale to jsem línej. Zato na jaře to vezmu komplet. Ostříkám takovým tím rozprašovačem na kytky celé kolo silným roztokem saponátu na mytí aut s vodou, aby se vše pořádně odmočilo a to udělám tak dvakrát. Když se to krásně odmočí a povolí, jedu po rámu měkkým hadříkem znovu společně s postupným nastřikováním saponátu a vše do sucha. Zaručuji - kola jsou jak nová. Pak vyčistím řetěz, kazety, raději poměřím řetěz popř. vyměním a pak vše znovu promažu olejem a doladím. A hotovo. Může se vyrazit.
Zimáka tak jednou měsíčně od soli. Ale na tom již dva roky nejezdím kvůli problémům se zády. Po špatných zkušnostech raději neriskuji zbytečné prochladnutí.
Jenom řetěz, o zbylé hybné součásti se postarají hodní pánové ze servisu (tedy hodní až na ty účtenky :o)), a občas dokonce vezmou i rám, když už pod nánosem není vidět logo kola ;-))
Teda mládeži Vy na ty kola pěkně kašlete. Já zírám. Já myju hadicí (opatrně) a hadrem zásadně po každém víkendovém výjezdu. Teď v zimě míň, protože mi přitom mrznou ruce. V létě, když je sucho, tak třeba tak za dva víkendy.
Přitom jezdíte takový štreky, který bych nikdy neujel (300 km). To přece není možný, když kolo tak po třech víkendových výjezdech neumeju tak vidím jak je to zlé, jak se mu nechce jet.
To samé na akci, tak alespoň po dvou třech dnech přinejmenším vodu do lahve, postříkat, utřít a máznout řetěz, jinak to přece nejede.
Ještě jsem ho nemyl. Tedy vodou. Bahno občas utřu suchým hadrem a řetěz s příslušenstvím beru reninger sprayem a pak namažu docela často.
Špinavý kolo prostě nesnáším. Že mám pokecaný triko, to mi nevadí, ale kolo musí být jak ze škatulky. Už dlouhou dobu myslím na to, že bychom měli zavést výherní soutěž o nejčistší kolo před tím, než vyjedem - ceny nemusí být nijak nákladné, mohou to být například drobné potraviny nebo tak něco. A na konci roku vyrýt jméno nejčastějšího výherce do podstavce putovního poháru :-))).
Zamlouvám si poslední místo - navždy...
Naopak - budeš mít první zářez na poháru za největšího špinavce... :o)))))))
A naší partě budeme říkat Tucet špinavců. :o)))
A na startu se budeme navzájem obdarovávat rakvičkama s tmavou šlehačkou... :o))
Na startu vždycky umažeme Airlinemu kolo .:o))
Pro mě spíš kousek nízkotučnýho sýra než tu rakvičku :-)))
Taky mám rád bůček zapečený s kouskem nízkotučného sýra (ale snesu i hodně tučný) :o)))
Jak se říká : Čistota půl zdraví, špína celé. :o))))
Jen si dělejte legraci - víte jak smetáček dokáže poškrábat jemný lak rámu?!? A teprve co drsné částečky bahna, které se stírají hadrem...
Ne, ne, moje kolo má takové ničení laku zakázáno :o)))
Nějaké drobné kostelecké rakvičky v množství větším. Vzhledem k tvé proslavené čistotě budeš tlustější a ... :o))))
Jsem toho názoru, že kolo má jezdit a né se nechávat rozmazlovat různými pičifuky a drogistickým zbožím. :-)))
A držitel tohoto poháru bude po celý příští rok všem na startu mýt kola, jakožto ocenění jeho zkušenosti a zručnosti v této činnosti ;o)))
Nene - držitel poháru bude dávat rady, jak o kolo pečovat :-)))
Tak to bude brzo držitel poháru předmětem doličným umlácen... :o)))
Pokud bude se bude soutěžit o potraviny,asi umřu hlady.Kolo meju akorát když je hodně,(a tím myslím hodně) špinavý.Občas namáznu řetěz.
Co je to mydlit kolo? Neznám!
Když už pláště neprojdou vidlicí osekám zaschlé bláto šroubovákem nebo to z něj servu Wapkou.
Jediné co čistím je řetěz, převodníky, kazetu a přehazovačku. To ostatní přežije i bez mytí.
Ted pres zimu minimalne jednou tydne na zahrade hadici. Jezdim s nim uz pravidelne do prace a tam proste nesmi byt spinave. Je v chodbe nebo primo v mistnosti, kde pracujeme.
Obcas ho vezmu nasucho nebo taky mokrym smetackem a pak otru hadrem. Obcas vyndavam bahno sroubovakem.
Jinak mazu retez a prostrikuju lanka (mam hodne otevrenych mist a dost casto se to zaneradi).
většinou pouze před tím, než na něm něco většího montuju.
Ne moc často - aby sloužilo mě, ne já jemu. Když je tam hodně bahna, vezmu ho do vany pod sprchu, ale šampón ani kondicionér nepoužívám.
Kdyz si myslim, ze je to potreba. Tu potrebu ma kazdej nekde jinde.
Kolo mám nerad špinavý. Už jen proto, že na něm taky jezdím do práce a s kolem, z nějž odkapává bahno by mě nepustili ani do budovy, natož do kanceláře. Postupně jsem taky kvůli tomu začal vyhledávat kvalitnější cesty, aby nebyla údržba nutná tak často. Terénní jezdec tedy rozhodně nejsem. No a když teda neplánovaně na nějaký bahno narazím nebo mě překvapí déšť (to se snažím eliminovat bedlivým sledováním www.medard-online.cz), tak holt kyblíček s teplou vodou, hadr a pucovat, no. Rám (hlavně zespodu), ráfky, viditelná plocha blatníků... Nesmí zůstat žádné viditelné bahno. Občas taky nakonec umeju a po uschnutí znova namažu řetěz a pastorky (obyčejným motorovým olejem). Nevím, jestli je to úplně správný postup, ale rozhodně to funguje. Pohonný systém je promazán a nevrže, tudíž mě neznervózňují za jízdy divné zvuky a o to jde.
Jeste jsem si uvedomil, krome prevodu udrzuji v cistote take veskere reflexni prvky na kole. Teda ne neustale, ale kdyz zatmim a musim jet po silnici, vetsinou si krome zapnuti blikacek vzpomenu i na odrazky a mrknu jestli nejsou schovane pod vrstvou blata, a kdyztak je osplichnu vodou z flasky (nebo na to plivnu) :] a osudlam treba papirovym kapesnikem.
I v tomhle pripade se myslim cistota vyplati. :]
Zcela nepravidelně, respektive pravidelně jen před servisem. Teď v zimě trochu častěji, hlavně blato a písek z řetězů a převodů. Vlastně jsem ho už umýval komplet - předminulý víkend jsem se (a hlavně kolo) vyválel v cca 50 cm hlubokém blatě; ale nevycvakl se, držel jsem až do konce a skoro tím korýtkem od náklaďáků projel:-). Asi není zcela vhodné v tomto období projíždět stavbou malé vodní elektrárny... Jinak moc nemeju, ona se totiž zespodu na rámu utvoří taková ochraná vrstva proti kamínkům a pak to neklepe jako do prázdné plechovky od piva:-D
Tak už nám to bahnité období zase začitá.
Zastáváte na mytí kola stejný názor jako jste měli před více jak půl rokem nebo jste získali jiný názor?!?
Já jsem na tom teda pořád stejně, ale začíná mi být mého kola líto, tak ho asi konečně umyju :o)))
Nazor stejny, akorat wapka po mem zmizeni z Prahy ponekud daleko - dalsi prani pod stromecek :-)
Tak wapku jsem dostala k ježíškovi asi před 5 lety a po té, co jsem si s ní zničila střed, tak ji nepoužívám :o)))
Někdy je zkušenost k nezaplacení :o)))
Tak mi udělej k Ježíškovi radost, nééé? ;-)
To bych ji musela hledat :o)))
voda přece kolu nesvědčí. Důležitý je mazat. Bahno a vlhko se na vrstvě šmíru neuchytí a nezaleze do škvír. Zmenšíte i nebezpečí krádeže.
Mně jsi úplně nadchnul, jak v jednom svým cestopisu doporučuješ před cestou do východních zemí rám kola naštětkovat nějakou odpudivou barvou. ;-)))
A navíc - dám ti wapku a za půl roku na mě budeš chtít nové středy, že jsem ti nenapsala, že se můžou zničit :o)))
Tak to by teda nešlo :o)))
Prosím ti, co to je wapka? Kdesi jsem to už slyšel. Nee, to byla fabka.
Co to je?!? Je to takový žlutý s jednou černou hadicí tam a druhou ven :o)))
Jo a káblem do eletřtiny :o)))
Co to blábolíš, jaký středy. Žádný tam nevidím. 8-O
jj s wapkou mam podobnou zkusenost... prvni ocista kola od bahna... vysledek byl ten ze po kratkem case odesel predni naboj do vecnych lovist a stred to ma taky vicemene za sebou...ale statecne ho dojizdim :)
no ja kolo moc nemeju... ale v pondeli dostalo ocistovaci kuru kvuli trenazeru...
ono dostat ty moje stafle do sprchace v panelaku neni zrovna sranda :)
http://i.nyx.cz/images/114600.JPG
tomu se říká láska k němýmu stvoru, kolo na dojíždění do práce /t.č. má i funkci zimáka/ myji jen v krajním případě, kdy už je stav zcela neúnosný, druhé kolo singla Trek udržuji relativně v cajku, co se týká čistoty, funkčnost musí být stále na 105 procent, ležáček je na tom nejlíp, protože jezdí jen za ideálního počasí - vypadá tedy téměř jako nový, co ovšem platí u všech kol je perfektní stav řetězu, rovněž nadšeně stříkám olej všeude, kde to má alespoň minimální význam - mazaní mě baví!
Tak tuhle polohu ve vaně nedokážu :o)))
Nahodou, sprchac je o moc lepsi nez vana - vyzkouseno.
. ale wapka je wapka :-)
no nekde sem mel fotku, jak sem kolo narval do vany ve starem byte, ale nejak ji nemuzu najit :(
umim si to predstavit
.-)
... vyfoť znova :-)
tohle by moje žena nerozchodila:o)
Gratuluju ti k výběru té tvojí!
No tak to je teda poradne huste.Ja to tak udelat doma tak me zena vyhodi aji s kolem na chodnik.
nevím, nevím, zda bych tohle chtěla vidět v naší koupelně:-)))
Nikdy jsem kolo nemyl, odrolím přebytečné bahno a je po očistě.
To je vyssi stadium, ke ktremu jsem se zatim nedopracoval :-) Zatim prece jen tri - ctyrikrat rocne podlehnu a kolo umyju.
já už jednou jo! Z flašky na nádraží v mělníce. Jinak nikdy.
:o)))
heh :O)..."Jak často mydlíte svého miláčka???" kurňa...až když sem to rozklikl, tak mi docvaklo že se ptáš na mydlení kola...
měl bych si lisknout a jít se vyzpovídat :O)
No, já si říkala, kdy a komu dojde ten dvojsmysl :o)))
Docvakl, neboj, docvakll! 8-))) Ale ten druhý význam se asi na TĚCHTO stránkách nikomu ventilovat nechce. 8-)))
Dvojsmysly jsou už celkem překonaný, ale troj a vícesmysly, to je žrádlo.;-)
Ááááá, pán je náročný :o)))
Ale myslím, že tohle splnilo i požadavky těch náročnějších :o)))
Troj i vícesmysl tam opravdu je.
1. CO je tím miláčkem je jednoznačné.
2. až ... KDO je tím miláčkem - tam jich může být! 8-)))
Myslím, že už je čas, abych ho zejtra vzal do práce, umyl a tu a tam lehce zrevidoval. Zima na krku a těch zvuků, co z něj leze. Chudák železňák!
metalisti byli ostatně vždycky tvrdí kluci, ne?
Žiletku po každém švihu když je mokro :
http://www.bike-forum.cz/img/upload/fotogalerie...
Horáka tak jednou za měsíc.
Podle aktuální potřeby, třeba v listopadu bylo tak strašný bláto, že po každym výletu nebyly brzdy, přehazka vůbec vidět, tak jsem myl po každym vejletu, ale v létě třeba jednou za měsíc.
V létě moc často ani ne pouze ošetřuju vidlici řetěz ..
Na podzim častějc ale taky ne :-)
V zimě když je teďka všude samá sůl tak to meju po každe vyjíždce.
Prakticky po každé jízdě. Už asi tak 16, nebo 17 let se stejným nadšením a zatím mne to neomrzelo. Opravdu hodně se věnuji nečistotám v brzdách a přehazovačce se řetězem. Ale takové to kompletní mytí vždy, když to vyžaduje styl jízdy. Bahno, prach a tp...
Tebe bych si pral u sebe doma :o)))
jo nějakýho takovýho nadšence, bych taky uvítal:o))
Nemyl jsem ho vlastně ještě nikdy.. :o)
V sobotu, když jsme potkali s Medůzou náhodně lehokolistu, tak mi pak Medůza povídá: "No tak jsem viděl, jak by to tvoje kolo vypadalo hezky, kdyby bylo pod tím bahnem vidět." :o))) Nebo tak nějak. Přesně si tu větu nepamatuju:o)
To nejsi zdaleka sám:))
Já vím, občas si myslím, že jsem postiženej. Snad tenhle způsob postižení není nebezpečnej... :)
to určitě ne, ale fakt nemáš pocit, že je to tvoje "postižení" málo využitý? Kdybys bydlel poblíž, tak bych ti v tomhle smyslu pomohl realizovat se? A jak jsem viděl reakce ostatních našel by se někdo v kterýmkoli kraji...
:o))))