Na ložiska do nestandardního tříkolkového náboje bych potřeboval misky (na zalisování do trubky - stejné jako ve šroubovacím hlavovém složení, ale menší a na větší kuličky) a odpovídající šroubovací konusy (stejné jako v normálních cyklistických nábojích, ale s větším průměrem).
Nemáte někdo představu, kde něco takového sehnat?
Z jine trikolky? Vim, blba rada, ale lepsi me nenapada :-)
z jiné tříkolky to nepůjde, jelikož chci náboje skutečně nestandardní.
Misky a konusy ti na míru udělájí v nástrojárně, kde disponují soustruhem a bruskou na kulato, tam mají většinou i vhodný materiál, nebo poradí, jaký sehnat. Anebo to udělat naopak - uložení pro ložiska rozměrově přizpůsobit sehnatelným miskám. To bych hledal pomoc a radu v nějaké dobré cykloopravně, nejlépe, kde mám známého. Rada asi nic moc, ale tak bych to řešil já.
To je mozna nejlepsi reseni - navarit tam mufnu ze stareho oceloveho kola a pouzit normalni stred.
o tom jsem taky uvažoval, ale elegantnější řešení by bylo s těma šroubovacíma konusama (resp. s jedním, druhej by byl asi napevno navařenej).
mám obavu, že na kolech se takovéhle rozměry nepoužívají. Ale možná se takto velké konusy používají na nábojích u motocyklů, zkusím zjistit. A za tip s nástrojárnou dík, ještě by mě zajímalo, kde je v Brně nástrojárna, kde by něco takového pro soukromníka udělali...
Zkus firmu Velobel (http://www.velobel.com/) Letos mi tam bez problémů vyrobili v malém počtu atypické náboje na kolobrndu, které by se jinak daly sehnat jen v Asii! Pokud vím, vyrábí i náboje pro invalidní vozíky, třeba by ti vyšli vstříc a pomohli stejně tak dobře jako mně.
Jeste si vzpominam, ze neco podobneho co popisujes jsem mel na jednom historickem kole - zn. Achilles, vyroba asi r. 1956. Tam byly taky na stredove ose konusy. Ale pochybuji, ze tenkrat nejak standardizovali, takze by to asi byla nahoda kdyby to pasovalo i kdybys neco takoveho nasel. A navic by asi bylo skoda takovy stroj nicit.
Mám doma nějaké zbytky z podobného historického kola - jaký máš průměr trubky, do které přijdou zalisovat pouzdra a jaký průměr(závit konusu) a rozměr koncového čtyřhranu má osa? Pokud to nebude pasovat k tomu co mám, možná by to šlo obejít přes "ložiskový střed"
jedna z moznych cest jsou casti ze stredoveho slozeni polskych kol zn. Universal. Ty byli reseny proti beznym stredu "naruby" Nove res zalozni muze mit nejaky cykloopravar ktery opravuje "rachotiny" Mozna - pokud mas kontakty- koupit v polsku. Jinak - nechces tma radsi pouzit strojni loziska s kosouhlym stykem ?