Pardóón myslel jsem samozřejmě planování ne panování milda
Nejčastěji plánuju s normální papírovou mapou KČT, ale párkrát jsem zkusil změřit trasu (path) na Google Earth a sedělo to velmi dobře, jen jí musíš přesně zakreslit. Škoda, že je tam pro ČR jen pár "čtverců" ve větším rozlišení.
Na mapách KČT mi vadí, že zhusta nelze vyčíst povrch lesních a polních cest protože jsou překryté turistickým značením.
Zatím mi vždycky stačila papírová mapa - jen je pak potřeba vypočtenou vzdálenost vynásobit tím správným koeficientem a to se naučit nedá. To jsou léta dřiny :o)))
Ja v planovani preferuju Radku. Ona za ta leta ma uz tolik projezdeno, ze staci jen udat smer a nemusim resit zadnou mapu :)
A zkoušel jsi tohle :
http://www.cyklotrasy.info/
Neni to špatný, třeba ten profil trasy to umí dobře. Ale řeknu ti, že nejlepší je to stejně s tou mapou a mapoměřičem.
Jó, je to fakt, Když člověk plánuje trasu podle mapy a říka si : tudy asi né, to přece nemůžu vyjet, takový stoupák, raději tou cestou vedle, co na tom, že to bude o pár kiláků víc. Anebo, dnes se mi moc nechce pojedu raději víc z kopce. Už jsem vždy doma natěšený.
V plánování tras je zatím nenahraditelná papírová mapa a mapoměřič. (z kritizovaného Lídlu) Koeficient holt chce dlouholetou praxi. V poslední době, pokud se část trasy shoduje se značenou cyklostezkou, dá se využít na ověření profilu následující odkaz http://mapy.idnes.cz/cykloturistika/ Sem tam se sice ještě v tomto novém projektu setkáte s chybou, ale profily kreslí krásně.
Souhlas. Na běžnou turistiku ideál. Na speciál je stále nenahraditelná papírová mapa.
Nedá mi to - co je to mapoměřič? Viděla jsem to prodávat v Lidlu, ale netuším, co to umí.
Je to sice už staršího data, ale viz. tady:
http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2602...
To je zařízení, na kterym si nastavíš měřítko mapy a kolečkem který to má vpředu budeš kopírovat naplánovanou cestu na mapě. A když budeš pečlivá a připočítáš si k tomu index, tak ti to docela přesně ukáže co tě čeká.
Mám mapoměřič od f. Silva i ten od Lídla a ten Lídláckej stačí. Sice je s nim díky širší přední části trošku komplikovanější práce, ale moc velkej problém to neni. Na to jakou službu ti to udělá. Za stovku - no neber to.
Ta Silva stojí 600,-Kč
Přesně. A ještě na doplnění - odborný název pro tuto věcičku je kurvimetr.
A to sou mi věci. To sem netušil. Nikoho takového jsem s tim teda nikdy neměřil. Budu to radši dál používat jenom na ty mapy.
;-)
Ono je to totiž původně z němčiny - die Kurvelängenmassvorrichtung ;o)
Ale trasa se s tím asi změří rychleji, než se řekne švec (v tomhle případě Kurvelängenmassvorrichtung)...
Nic jinýho už skoro nedělám. Jen občas plánování (a realizaci tras) přerušuji nutnou prací. To má ten dopad, že mé zkušenosti jsou nepřenositelné jednoduchýn sdělením pro jejich totální globálnost:o)))
Jinak plánuji doma podle map KČT. Na nich je síť co čtverec to 1 km a tak nepotřebuji žádný měřič a délku odhadnu z mapy. Pro zahraničí evropské používám KOMPAS. K mapám dávají měřítko a tím se dá délka trasy taky naměřit. Něco připočtu na zatáčky.
Ve známých krajích se snažím uložit si trasu do paměti a jet podle ní. Jinde jsem opatrný a přiznávám, že do mapy koukám.
když s cami nebo se synem připravujeme trasu doma, začneme asi jako většina z nás s papírovou mapou pro první nástřel ve smyslu: kam dojedeme vlakem (nejčastější přeprava), jakym směrem se dáme, jak moc chceme kopce, jak náročnej terén, co chceme vidět atd. pak začneme zpřesňovat, upoutá nás v mapě zajmavá cesta (kaňonem, po hřebenu, po vrstevnici...) a snažíme se rozvrhnout etapy, naplávovat zastávky na odpočinek (jakej odpočinek, rozhled přece:-o)) odhadnout dílčí i celkovou délku a výškovou náročnost. ovšem, co si budeme povídat, odhad podle čtvercový sitě se ne vždy zdaří. pokud sebou máte dítě, chcete vědět kde se dá schovat před deštěm, kde ho nasytit... a tak nakonec sednu k pc a použiju šikovnej prográmek, kterej mi řekne vcelku přesně vzdálenost, ukáže výškový profil a pro zajmavost vymodeluje 3D model území. asi sem trochu ujetej ale moooc mě to baví:-)
podle itinerářů od aie a radky sem zkusil naklikat do mapy sobotní výpravu do kácova. cesta tam mi ukázala 46km, zpět 40. není třeba používat násobící koeficient...:)
A kde je překvapení a radost z objevené a nečekané krásy? Asi bych takhl jezdit nemohl. Určím si cíl a jedu tam toť vše. Mapu používám, protože se svým orientačním smyslem se ztratím i u nás v lese za barákem:o), ale mít dopředu rozmyšlené, kde budu odpočívat, kde jíst apod. mě přijde hrozné. Mojí povaze to zkrátka nevyhovuje. Odpočívám tam, kde jsem unaven a jím tam, kde mě přepadl hlad. To překvapení a nečekanost je přeci tak krásné.
:o)) Tak to já i když si někdy trasu naplánuju--stejně ji nedodržím... Kouknu do mapy a po pár minutách a pár kilometrech už stejně nevím, jestli jsem další křižovatku měla jet rovně nebo zahnout. A tak když nechci pořád jen zastavovat, nandavat brýle, vytahovat mapu, koukat do ní a pak zase ji zandavat a uklízet brýle---stejně jedu někudy jinudy.... :o)) Ale s těmi přestávkami na jídlo a kochání s tebou souhlasím.... Jím a kochám se tam, kde mě to jídlo a kochání "přepadne"... :o))
když jedu sám tak taky v lese zběsile odbočuju na libovolnou cestu, která se mi líbí. to ale nejde vždycky...:)
a když nejedeš sám? nějak jsi na zapomněl...
Odchylka oproti skutečnosti je cca 4 km, což je akceptovatelné :o)))
Prozradíš prosím jak se ten prográmek jmenuje? Hlavne zpetne bych si rad nektre trasy prohlednul :)
www.oziexplorer.com
Pokud máš GPS tak to určitě nemá chybu. Bez ní stejně musíš skoro na každý odbočce zkoumat kudy jet.
S prográmkem jsem si asi tejden hrál a taky se mi líbí.
Pár desítek (stovek?) výletů a tras jsem už naplánoval pro sebe i kamarády z klubu, občas se o ně podělím i na stránkách Cykloturistiky. Pokud jde o moje vlastní zkušenosti, osobně plánuji v kombinaci papírových map (nejčastěji SHOCart Turistický atlas ČR, KČT i jiné mapy, Turistický lexikon ČR) a elektronických map (používám Touratech QuoVadis s mapou SHOCart 1:50 000); doplňuji Internetem (hrady.cz, turistika.cz, mapy.cz - hlavně letecké snímky). O svých zkušenostech s plánováním jsem napsal článek do speciálu Cykloturistiky Dovolená na kole 2005, skromně myslím, že jsem tam shrnul dost ze svého "know-how" :-))