Před měsícem jsem si postavil fitnesové kolo. Nádhera, pohoda, lehkost, rychlost. Bohužel nic netrvá věčně a tak jsem dnes nic zlého netuše zakoupil pár pneu Rubena Flash 32x622 (obědnal jsem 28x622 ale distributor je mému prodejci sprostě zapřel). Obul nhustil na doporučený max.tlak 6,5 kpa a vyrazil na oblíbený 43 km okruh. Z nádhery a pohody se stalo utrpení. Tak křivé pláště jsem ještě nikdy v životě neviděl a to mi jich prošli rukama již desítky, možná stovky. Pocit jako když sedíte na zbíječce, ještě teď se klepu. Jaké máte zkušenosti s Rubenami? Případně neznáte nějaké kvalitní pneu 28x622 na crossový ráfek?
Stovky plášťů ti prošly rukama ? Tos je přehazoval z jedné hromady na druhou, viď ? Ale nasadit plášť na ráfek, je kumšt, který není o oběmu, ale o citu ...
Inu, není každému dáno ...
První kolo jsem si opravil z vraku v 12 letech, to je před 24 lety. Od té doby jsem měl mnoho kol. Za rok najedu 12000 km. Ty vole! Myslíš že jsem to najel na jednom páru pneu. Pokud ano tak si blbej. A pokud si myslíš že jsem se ještě nenaučil obouvat pláště, tak pro informaci stavim kola na kšeft.
No tak pánové, určitě se obejdeme i bez nadávek...
Bohužel Rubena je dost nevyzpytatelný výrobce. Dokáže vyrobit jak super obutí, tak v tom samém provedení i úplný šunt... Někdo je chválí do nebes a druhý na ně nadává, a to oprávněně... O rozhozených pláštích už jsem toho slyšel celkem dost.
P.S. Se docela divím, že když "stavíš kola na kšeft", že jsi na to ještě nenarazil ;-)))
Narazil a docela se divím že jsem se ještě nepoučil. Ale až se ráno vzbudím Rubeny budu reklamovat a nikdy v životě je už nechci vidět.
Co si myslím já, je můj problém. Stavíš-li kola na kšeft, měl´s už dávno vědět to, nač jsi teď přišel (Všeználku ...)
Petrun se uplně normálně zeptal a tys ho zesměšnil, fuj!!!
( "Inu, není každému dáno ..." )
Jako všeználek se chováš ty. Jo, beru, že člověk může něco napsat a myslet to v dobrém ( nebo prostě nemít den, jsme přece jenom lidi ) a pak to vysvětlit, jak to myslel (nebo se omluvit) , místo toho ale potvrzuješ to, žes to myslel ve zlém a to je hnus velebnosti. Když teda radíš, co má kdo vědět a všechno víš, tak mi řekni, jakým papírem sis utíral zadnici před půl rokem? Já se třeba utíral zeleným :) Jo a raděj už nemysli...
Promin, ale on nikoho nezesmesnoval, jen mu napsal, cim to muze byt. Ne kazdej si uvedomuje, ze kdyz mu hazi plast, ze to nemusi byt plastem, ale tim, jak ho nasadis. Me se to stava skoro pokazde, kdyz nasadim novy plast. V krame s snima hazej jak s hnojem, tak muzou mit zdeformovanou patku, ktera je pak dusledkem hazeni...
"Inu, není každému dáno", to mi přišlo, jako "ty seš bl**j a neumíš to" .Jako výsměch. Jestli to tak nebylo myšleno, tak se omlouvám a vše beru zpět.
"Slovo ani párem volů zpět nedostaneš" (lidová moudrost)
Tedy nejdřív mysli a pak mluv ...
Než abys za něj myslel ty a věděl co chtěl říct ... Nejsi ty nakonec něčí tiskový mluvčí ?
To je zvlastni. Nekdo na ne nadava a nekdo na ne neda dopustit. Michal s Luckou na nich objeli svet, zdejsi Cyklopoustevnik na nich prodrandil Evropu, tusim ze na nich jezdi i Vita Dostalu a nikdo si neztezoval. Je fakt, ze kamarad si jednou koupil rubenacke plaste na silnicaka a nadaval jak pes. Ale to je zname, ze ty jejich silnicarske stoji za prd. No a muj znamej, co mi dela na kolech servis, jezdi jen na Rubenach...dokonce na nich i zavodil.
Tak ted babo rad...
No právě pod tím co napsali o Rubeně Michal s Luckou a Cyklopoustevník, jsem letos obul naše kola plaštěma z Rubeny. Po cca 200 Km jeden z nich prasknul, trhlina asi 5 cm těsně na drátovou výstuhou. Po 1000 km jsou plášte zralé na výměnu (teda ty na zadních kolech). Tohle mne překvapilo, protože jezíme stejným stylem, se stejnou zátěží na nosiči a většinou pláště vydržely kolem 4000 km. Tak nevím jestli to byla jen smůla, že jsme si koupili zrovna 4 pláště nějaké nepovedené.
Je to zvlastni, protoze vsechny ty plaste jsou delane automaticky na lince...takze teoreticky by meli byt jeden jako druhy. Sam jsem v Rubene byl a videl jsem to (meli jsme pro ne delat formy na plaste, z cehos seslo, protoze nase firma na to nemela stroje). Mluvil jsem i s technologem vyroby a ten rikal, ze v podstate ani technologie vyroby se nelisi od technologie vyroby jinych znacek.
No, ono "automaticky na lince" bohužel neimplikuje "jeden jako druhý". Že mají stejnou metodu výroby jako všichni ostatní, tomu věřím, ono zas tak moc způsobů jak nabalit gumovou směs na kord a zalít do toho patky nebude. V čem se výrobci liší je přesnost výroby, daná hlavně stroji té linky (a v závislosti na míře automatizace taky obsluhou) a pak výstupní kontroulou - co se ještě považuje za normu a co už se vyřadí. Stovky plášťů jsem v rukou neměl, ale desítky ano (právě teď mi v pokoji visí 21 kusů všech rozměrů a dalších deset je obutých na dvou kolech a dvou tříkolkách). Třeba plášťů Schwalbe Marathon jsem už měl v ruce možná deset, a všechny mi připadly shodné. Když je na zimu sundávám ze svého a otcova kola, musím si je popsat cedulkami, žádný poznávací znak na nich není. Zato u polášťů Rubena mám dojem, že dva shodné jsem v ruce ještě nedržel, a že na skoro každém se najde nějke nějaká nepravidelnost, třeba když si projdu textilovitý vzorek na vnitřní straně, na několika místech je "křivý". Pokud kupuju Rubeny, jedině přímo v obchodě, prohlídnu si je, a trvám na tom konkrétním kusu (ale už dlouho jsem je nekupoval). Na druhou stranu u Schwalbe se nebojím objednat je po internetu. Myslím, že jediná výhoda Ruben je cena, jinak kvalita nic moc. Mnohé se velmi pomalu ojíždějí, ale je to vždy ruleta, člověk nikdy neví předem, co kupuje.
To je tezky. Koukal jsem, ze maj ISO (coz je v dnesni dobe u takovehle firmy samozrejmost) a ta by mela zarucit kvalitu a v pripade seriove vyroby diky kontrole (prubezna, vystupni) i stejne vyrobky (v urcite toleranci). Takze je zvlastni, ze jim to nejak nefunguje:-)
Jinak na Marathonky jsem taky slysel chvalu, ale i opak. Ale te chvaly bylo vic:-)
Ještě doplňující informace. Rubeny mám i na epedičním kole, a to 42x622 vepředu a 47x622 vzadu. Jsou taky křivé ale při této šíři a menším tlaku se to ztratí. Daleko pikantnější je že přesto že mají tzv."Antipuncture system (APS) jsou po 2000 km děravé jako řešeto. Zajímavé je že na Kendách, nebo čínských Scheng Sing (prodávají se u nás pod značkou Author) jsem nikdy tolikrát nepíchl! A seděli perfektně. O pneu renomovaných značek radši ani nemluvím.
Já mám s Rubenou dobrý zkušenosti. Zkoušel jsi to reklamovat?
Na rubenách - běžné silniční - je jen jedna výhoda - že jsou levné, nic víc.
Dnes už je to jedno. Pravě jdem to sundal, mimochodem byly tak blbě utáhlý že jsem zlomil 1 monpáku a musel použít kovové. Zevnitř je to vidět jasně, kord je napojený naprosto křivě. V místě spoje je vlnovka a utíká doprava. Ještě než jsem to vyfouk změřil jsem to šuplerou. V tom místě je plášť zůžený o 3 mm, a to jak na výšku, tak na šířku. Rubeny tohle dělají ale takhle moc to ještě nikdy nebylo.
PS: Omlouvám všeználkovi za můj výbuch, byl jsem včera naštvaný jako pes.
8-)))
já teda mám jen jednu zkušenost s Rubenou a ta stačila:) silniční plášť jetej v zimě, doslova mizel před očima a po 1500-1800 sjetej až na textil. Od začátku na dvou místech ES-íčka trochu to házelo.
Ahoj všem, se zapojím do diskuze protože jsem si rubeny pořídil letos na jaře,, mám na nich od teto doby najeto 2650km a jsem naprosto spokojen už při nasazovani, sedly přesně ani nehážou jako jiné gumy, je to silniční vzorek, šíře jako na horákovi,a vůbec nehlučí jede jako po stole,, ani nečiní velký jízdní odpor. No asi tady platí přísloví ( totéž není vždy totéž ) a tak máme odlišné zkušenosti.
Já jsem zkušebně obul dopředu Rubenu 28x622 a pocity dost smíšené. Jízdní odpor mi připadá menší ale ze začátku dost kopala (kupodivu se to postupně srovnalo, také jsem ji měl několikrát dole tak si možná po nějaké opětovné montáži líp sedla) a hlavně mi připadá že nějak rychle ubývá. Tak nevím jestli je ještě příště koupím.
Už tu bylo více diskuzí, jedna z nich http://www.nakole.cz/diskuze/tema.php3?id=2119...
Psal jsem tenkrát: česká rubena je součástí koncernu CGS se sídlem v Německu, Barum je součástí Continental rovněž v Německu.
Rubeny se bohužel změnili na obutí levných no-name kol podřadných levných značek. Jejich kvalita tomu bohužel "odpovídá" či více měně spíše ne.
Koukam, ze ta Rubena je nevypocitatelna...tudiz bud vybirat hodne peclive, nebo se na to hold vykaslat.
Dnes jsem to vyřešil jednou pro vždy. Rubeny jsem vrátil, Můj prodejce je velmi solidní a vrátil mi peníze bez problémů. Obědnal jsem Hutchinston viz.:http://www.cykloexpert.cz/detail/hutchinson... Od této chvíle Rubena již nikdy nepřekročí práh mého domu.
si teda pochutnej na té Hučce:). Jinak Rubena ani Hučka na moje kole už nikdy nepříjde - Hučky praskaj boky
To je teda síla. A co tedy používáš na crosse? Mam takový dojem že crossové pneu výrobci neberou moc vážně. Obědnal jsem LX náby + Remerx Stormy ráfky a vrátim se k silničním plášťům. Jsem už znechucen zkoušením co bude fungovat a co ne. Zkusil jsem už 6 různých výrobců a všichni zklamali.
nejezdím na crossce, jezdím silnici. Hučky - praskají boky snad u všech silničních modelů, leze z toho tkanina, je to nehezké, ale zatím :) to nikomu neprdlo. Jezdím Schwalbe Stelvio evolition pack, jsou to 23, celkem dobře tlumí. Pak na závody plášťovky Tufo, ale to je taková malá sázka do loterie, jedno píchnutí a 1500kč v prd....
a co Michelinky?
Michelinky jsem měl na horáku, takové modré. Dodnes na ně vzpomínám, byly super. Pak jsem koupil Rubeny které byly přesnou kopií těch Michelinů, dokonalý klon. Bohužel materiál byl asi jiný. Brzděním se uplně roztřepily špunty na vzorku a pak se na nich ty díry plnily drobnými kamínky a pískem. Musel jsem je vyhodit. Ale originál neměl chybu.