reklama

Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se

Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se v těch číslech a označeních neorientuju, prostě nevím, jakou koupit náhradní duši. Pokud se nepletu, vybírá se hlavně podle ráfku. Mám krosové kolo s ráfkem ALEX ACE-18 a pláštěm RITCHEY SpeedMax Cross 700C x 35. Co vlastně znamenají všechna ta čísla, např. u duše Author ALT 40/57-559 AV?

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

     

Jinak ten titulek měl být "jakou koupit duši", takhle vypadám jako úplná lama, ale může za to systém.

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

     

Kup duši na krosový kolo. Ještě jim musíš říct, jakej máš ventilek. Automobilovej (tlustej) nebo galuskovej (hubenej). 700 mm je průměr ráfku v místě, kde na něj dosedá plášť. 35 mm je průměr nahuštěnýho pláště (v nějakym standardnim ráfku). Duše zvládne různé průměry pláště, bývá to na ní napsáno. Ale tím se zabávat nemusíš, důležitejch je těch 700 (nebo říct na krosový kolo) a typ ventilku.

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

     

Nasel jsem, ze dulezity je ventilek, akorat jsem z udaju kola nepoznal, jaky mam, ocekaval jsem tuhle informaci u rafku, nicmene jesli je hubenej nebo tlustej bych poznat mohl, az se na kolo zase kouknu.:-) Diky za odpoved.

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

     

Já myslím, že jen z "ALEX ACE-18" se to nepozná. Na autoventilek je v ráfku jen větší dírka. Když se z ventilku odšroubuje čepička (nemusí tam být), tak v autoventilku je vidět čudlík. Galuskovej ventilek má pak ještě jednu čepičku, která se před huštěním musí povolit.

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

     

Perfektni, mrknu na to.

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Martas)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

     

Oprava: 700 mm je jmenovitý (od skutečnosti se může dost lišit) průměr pneumatiky, ne ráfku. Plášť 700 mm patří na ráfek o průměru 622 mm (v místě, kde dosedá plášť). Často se tam píšou obě čísla (někdy ještě 28" pro zámořské). Na plášť i na duši.

Číslo 559 na té duši je průměr odpovídajícího ráfku. Na takovej ráfek pak patřej pláště o jmenovitém vnějším průměru 26" (tady se milimetry nepoužívaj). Takže ta duše je na horský kolo, ne na krosový. Tomu odpovídají i ta čísla 40/57, což je rozmezí šířek vhodných plášťů. Ale vadit to jak je vidět nemusí, ona se vytáhne.

Kde je teď to skákavý zvíře? Proč mě neopravilo? Klidně mě nechá psát bludy. :')

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se

     

Řekneš si o duši na krose nebo na horáka, to by mělo stačit. Jinak ty čísla udávají rozměr pláště (průměr, šířka běhounu), pak tam ještě bývá max. tlak a výjimečně kvalita kordu TPI.

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já

     

No ono je opravdu dulezite prodavaci jeste ric jestli autoventilek (ten vetsi cca 8mm), nebo galuskovej ventilek. Nedovedu si predstavit jak narves dusi s autoventilkem do rafku s otvorem pro galuskovy vent. a obracene. Je ale pravda ze zatim co jsem mel vsechny kola tak meli autoventilky.

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: Neregistrovaný uživatel (Puk)
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

Když už jsme u toho, tak by tam měl být i směr rotace. Tedy jak se má plášť nasadit. Někdy to bývá vpředu opačně než vzadu. Bývá to pak popsáno FRONT -> (vpředu) a REAR <- (vzadu).

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

Ja bych si dovolila jeste upozornit na rozdil mezi dusi a pneumatikou :) U duse jsem teda smer rotace jeste nevidela. Taktez maximalni tlak ne :)

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: wewerka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

TPI u duše jsem asi také někde přehlédl ;-)

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: Jarda
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

Ach jo, tak to dopadne, když si pořádně nepřečtu zadání. Asi už jsem z formy a začínám blbnout. Díky za kopance. :-)

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

Hele, ty cucáku skákavej, nikdo tu o nápisech na duši neřek ani slovo. V dotazu jasně zní, že "na plášti je napsáno ..". V hlavičce svého příspěvku máš taky napsáno "Re: Nápisy na plášti". A když se vyměňuje duše, zpravidla je nutno znovu nasadit plášť.

A za druhé. Nepleteš si náhodou plášť a pneumatiku? Pleteš, viď. Plášť neni pneumatika. Pneumatika je ten komplet.. Tak kdybys zas něco nevěděla, klidně se zeptej. Od toho tu s Abernathym jsme, rádi ti to vysvětlíme. :')))

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

Ano, strycku Fido :)))
Jinak otazka znela "Co vlastně znamenají všechna ta čísla, např. u duše Author ALT 40/57-559 AV?" To, ze sis zmenil nazev prispevku, to te teda omlouva a dal se budeme smat jen abernathymu :)

Nicmene me zaujala tvoje definice pneumatiky. Ty teda tvrdis, ze pneumatika je plast a duse dohromady?
Mas k tomu nejaky podklad? :))

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: wewerka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

Odpouštím ti tedy. On dotaz vlastně zněl na nápisy obojím, taky jsem to předtím četl zbrkle. Ale už jsem to výše napravil, včetně překvapivého odhalení.. Pneumatika se může skládat z pláště a duše a vzduchu, ale nemusí. Jsou třeba i bezdušovky.

Ivo Hrubíšek, Horské kolo od A do Z: Termín "pneumatika" je souhrnné označení pro plášť s duší nasazený na ráfek a nahuštěný na příslušný tlak, v běžné mluvě se však často užívá i pro samotný plášť.

Tak já zůstanu u toho rozlišení na pneumatiku a plášť, přestože je to asi nebajkerské. Ale třeba pod vlastnostmi pneumatiky (chování při jízdě) si představuji něco trochu jiného, než pod vlastnostmi pláště. Plášť na jinym ráfku a třeba v jinak nahuštěné pneumatice je furt ten samej. Ale pneumatika už je to jiná. Hustím pneumatiku, ne plášť. Tím měním vlastnosti pneumatiky, ale vlastnosti pláště se nemění. Dobrý záběr, odolnost proti opotřebení to jsou vlastnosti pláště. Dobrá adheze je jak vlastnost pláště (závisí na dezénu), tak vlastnost pneumatiky (závisí na nahuštění). No, mě je to takhle bližší, kdybych si v krámě chtěl koupit "pneumatiku", připadal bych si jako trotl. Ale asi by mi i tak prodali plášť. :')

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

Namatko jsem progooglovala par odkazu a nikde nezminuji pneu jako celek duse a plaste. Pneumatika je vzdy plast s moznosti o doplneni duse.
Takova pneumatika se sklada i treba ze 7 casti jako treba patky, narazniky, patka plaste, ohebne pruzove bocnice atd. O dusi tam zminka neni.
Uznavam, ze tvoje vysvetleni ma urcitou logiku a tvoje dalsi osvetleni (o tom, ze se jedna az o sestaveny komplet) tomu dava jiny pohled.
Nicmene ja si do kramu pujdu koupit pneu/plast a dusi zvlast. Na kole pak jako komplet budu mit pneu a nebo treba kolo. Hustit budu dusi nebo pneu, menim tim vlastnosti plaste. Zaber a opotrebeni souvisi i s nahustenim, stejne tak jako aheze.

BTW kolikate vydani te knihy vlastnis?

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: wewerka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

5. vydání, model z roku 2002. Taky jde o to, že jako začátečník se snažím vyjadřovat pokud možno přesně, abych toho zas tak moc nepoplet. Asi se to v některých případech dost prolíná. Jezdim na pneumatikách, ale na pláštích taky. Kdybych měl galusky, tak pořád budu jezdit na pneumatikách. I když vlastně žádnou "pneumatiku" nemaj. A v rohu mám odložený pláště, tomu už pneumatiky řict nedokážu. Vždyť jim chybí to hlavní, pneuma. :')

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Nápisy na plášti

     

To jsem si oddech, že bouřtička ve sklenici vody pro takovou podružnost, jakou je nepřesná odpověď na mnohoznačnej dotaz, utichla. :-)

[ Zpět ]
Datum: 09.08.2006
Autor: abernathy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Pro většinu cyklistů zřejmě blbý dotaz, ale já se

     

Tak ono i na tu udávanou šířku vhodného pláště k duši se vyplatí dávat pozor. Docela normálně mi prodali duše 26" jen do šířky pláště 1,4". Ani mě nenapadlo, že se takový žížalky dělaj, klidně mi to pak vyměnili. Asi by ty podvyživený byly v plášti 2,25" míň odolný, nebo co.

Ale když Martas může mít v krosu duše 26", tak proč ne. :')

[ Zpět ]
Datum: 14.08.2006
Autor: žofka
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Parťáky, parťačky, čím víc tím líp

dnes
Pro výlety i cestování na kole i bez kola. Víc lidí = víc zábavy, nápadů, možností. Sólojízda je trochu nuda.…

Hledám: Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v Atlas

29.12.2024
Horsky prusmyk lezení na kole v maroku, v pohoří Atlas. hledáme partnera na kolo. jedeme 1500-1800 km autem.…

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

459 cyklistů (13 přihlášených)

Napříč Českem aneb tak trochu jiná dovolená

V sobotu dopoledne přijíždíme s mou drahou ženou do Vyššího Brodu - do známého města na jižním okraji Šumavy.…
JohnyB | 27.12.2024

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024