Dá se namontovat rychloupinák do levného náboje kola? Jedná se o MTB Olpran s uchycením na šroby a matky do vidle.
Ohledně nábojů si nejsem jistý. Ale určitě by měla mít jak přední tak zadní vidlice uzpůsobení pro rychloupínáky, jinak to tam asi nebude moc držet. Kolo by mohlo i vypadnout...
Pokud je to systém šroub - matice, tak v ose vůbec nebude díra, kam by se rychloupínák strčil. Pak tedy - NEDÁ.
Presne tak, ale jedna MOZNOST TU JE. Vymenit celou osu za novou s dirou na rychloupinak. Ta stoji asi 90,-.
No jo...ale to už zdvojnásobí cenu kola Olpran:-)))
To je stejné jako u některých aut jejichž tržní cena je z větší části závislá na stavu paliva v nádrži.
Kup si dutý osy a rychloupínáky a vyměň to. Nejdřív ale změř vnější vzdálenost od patky k patce, ty rychloupínákový osy nesměj tolik přečnívat. Při tom zjistíš, že jsou zničený konusy, tak tam pojedeš znovu. Moh by ses sakum prdum vejít do 400,-.:-)
Já jsem měl na SOBIně motýlky a taky to šlo rychle odšroubovat:)))
U předního kola to je jednoduché,tam se vymění osy.Některé mají jiné stoupání závitu a musí se vyměnit i kónusy.Osa by neměla přečuhovat více než 1 mm přes patky vidlice aby se vešla do vybrání v rychloupínacích matic.Kolo se nasadí do vidlice a normálně utáhne rychloupínákem.Na zadní vidlici u levných kol je problém v tom,že vybrání pro osy je dlouhé a je spíš vodorovné.Osa nemůže jít až na konec toho vybrání a osa zůstane někde v uprostřed.Rychloupínák potom nesevře vidlici takouou silou a při šlapání ve stoje kdy je na kolo velký nápor se osa hne.Já jsem to vyřešil tak,že jsem na jedné straně využil držák přehazovačky jako doraz pro osu a na druhé straně jsem si vyfrézoval a vypiloval podložku.Ta musí zapadnout do drážky tak aby vyplnila ten prostor za osou a slouží jako doraz pro osu.Nesmí být silnější nežli patka vidlice.Samozřejmě se musí pořádně měřit aby kolo nebylo šikmo.Na takto upravené zadní vidlici jsem najezdil hodně přes 15000 km a bez nejmenších problémů.