Zajímá mě jestli by šlo použít mlíko na bezduše jako lepení na duše. Že bych vyšrouboval ventilek a nalil tím otvorem mlíko. Vím že je mlíko na něco úplně jiného ale například někde daleko od domova by to bylo jednoduší. Protože pokud dokáže utěsnit celý pláštˇ tak si myslím že by dokázal utěsnit malou dírku v duši
Asi by to mělo fungovat. Jednodušší a méně prasácké je naučit se zalepit duši na cestě záplatou a ne vymýšlet hlouposti.
To lepení není nijak těžké, ani zdlouhavé. Já třeba náhradní duši nevozím a na místě lepím.
Milé koos. "Mlíko", ve většinové společnosti známé jako "mléko", samozřejmě použít lze. Stejně tak jako jiné v přírodě běžné chemikálie, např. dihydrogen monoxid nebo vodní roztok 90 % vody, 7 % proteinů a 0,9 % solí .
Otázkou však je účinnost použité substance. V případě použití většího množství "mlíka" nelze očekávat výrazně lepivý výsledek, spíše naopak, v některých případech lze očekávat jevy označované někdy jako "faraonova pomsta".
Celkem se domnívám, že použití "mlíka" pro zmíněný účel je kravina.
Dále očekávám, protožes založil svůj první příspěvek, v brzké době odkaz na nej- nej- "mlíko" na trhu. S chutí do toho, slibuji že na něj určitě nekliknu.
Já si dovolím oponovat. Mlíko v duši je v jistých destinacích naprosto nenahraditelné.
Když jsem jel z letiště Tel Aviv do města, každých 100 metrů jsem stál a lepil. Na pár km jsem vyplácal všechno lepení a všechny náhradní duše.
Dotlačil jsem kolo do Tel Avivu, nechal si vyměnit duše a nalít mlíko. Pak jsem jel ještě dalších 1000 km po Izraeli a naprostá pohoda. Měl jsem starou favoritku a když jsem jel z kopce přes šutry, procvakl jsem duši. Zasyčelo to, vyšla pěna a samo se to zalepilo. Ani jsem nefoukal.
Prostě v některých zemích je na zemi plno trnů a bez mlíka to nejde. A že je to do duše vůbec nevadí.
Marine, dokázal by jsi si prosím vzpomenout co to bylo zač?
Sám jsem si s caffe latex nepěkně naběhl- nezalepil, pouze zahnusil víc než polovinu pláště ráfku a duše.
To fakt chceš, pár km od nejbližší vody kterou to stejně nešlo dolů, gripy jsem nakonec musel vyhodit.
Vůbec netuším. Žádný obchod s něčím podobným jsem v TelAvivu nenašel, tak jsem dal kolo do servisu. Podle toho, co vyteklo tak normální latex.
A to jako to mlíko požiješ a poté někdy i použiješ?
Po požití by to mlíko už těžko použil, páč by se s ním těžko trefoval do ventilku. Ledaže by si ten ventilek vrazil--- ne, ne, ne, pleju len!
klasické "mlíko" pro bezdušáky (caffe latex) nefunguje, vyzkoušeno.
Ale někdo zde (radka?) používá nějaký special pro duše.
Existuje i dofukovací sprej s lepící složkou, myslím že je jen pro autoventilky.
Koukám že vznášení dotazů mezi místní mudrlanty je pro nově příchozí pořád tak fantastický zážitek jak pamatuju...
No nic:
ta čalamáda používaná pro bezdušáky se technicky vzatou použít dá. Technicky vzato.
Má to ovšem zásadní nevýhodu a sice že propíchnutím duše začne unikat z duše a plnit plášť. Tam víceméně zatuhne v něčem, jako Spidermanova pomsta.
Ne že bych měl osobní zkušenost, ale viděl jsem video kluka s velomobilem, co s tím experimentoval (nejsi první s takovým nápadem).
Osobně bych se do toho nepouštěl, buď přejdi na čistě bezdušový provoz nebo pokud to není z nějakého důvodu možné, přezuj na nějaké propíchnutívzdornější pláště.
Ale varuju tě (tentokrát již z osobní zkušenosti) že i tak s sebou lepení s pumpou musíš vozit, i Marathon GreenGuard jsem onehdy píchnul nějakým trnem (trčel ještě dobré čtyři milimetry dovnitř pláště).
Oni i psychopatičtí MTB-šílenci s mlíkem v bezdušácích s sebou vozí haldu ucpávátek a poskládanou duši jako poslední záchranu ;-)
Ano, ale jen plnotučné. I tak to chvíli trvá, než z něj jízdou utlučeš smetanu či uhněteš máslo.
Asisi myslel todlecto:
https://www.koloshop.cz/Zeroflats...
Na horáka do terénu bezdušák a na silnici lepení, nebo taky bezdušák. Nic jiného nemá smysl.
Kravský mlíko se používalo dávno na utěsnění mizerných řídkých duší. Má to jen jednu vadu... Naleptá ji to a zatáhne, ale duše brzo ztvrdne a rozpadne se
Podle toho co jsem četl to spíš nefunguje, duše je příliš tenká a jak při jízdě se kvůli deformacím duše vůči plášti pohybuje, tak i kdyby se to zalepilo, tak se to zase strhne.
Dělají se speciální produkty na duše jako
https://www.alza.cz/sport/force-lepeni-tmel...
https://www.alza.cz/auto//slime-dusova-napln...
Nebo i duše rovnou tím naplněné, zkušenost s tím nemám. Pokud to nezabere, tak to musíš stejně zalepit normálně a jako bonus zapatlaný od tý břečky, což záplatu ještě komplikuje, pak už je lepší tu duši rovnou vyměnit.
Nevím jak vypadá zmiňovaná "pomsta", ale s klasickými plášti a dušemi to bude fungovat jen do chvíle kdy projedeš první kaluž, nebo začne pršet.
Pak už budeš svědkem desítek malých děr, o kterých jsi nevěděl, a úniku tlaku za stálého ohazování tím mlékem - naštěstí to jde vyprat.
Vyzkoušeno před 15 lety.
Mléko funguje jen díky tomu že vyplní mezery mezi jemnou ochrannou tkaninou bezdušáku.
Race Guard je na to taky moc hrubý, ale doporučuji jej protože jsem nikdy nevozil odolnější pláště, lepení samozřejmě ssebou.
Voda rozpouští to mlíko? Prosím o vysvětlení. Dík.
Těch tmelů je docela hodně mají dost různé složení a co se tak řeší na BF, tak minimálně některé jdou vyčistit hodně špatně.
existuje taková zelená sračka pro duše. Cena bývala v normálních časech tak v ceně duše. Kolik to stojí nyní už nemám tušení. Fungovalo to tak, žes píchnul a ta sračka která z toho tou dírou vytekla tak na vzduchu zgumovatěla díru utěsnila. Zhruba po dvou letech letěla duše do odpadu, protože se ten sajrajt dostal i do ventilku a zalepil ho. Muselo u toho hlídat když člověk zastavil aby neměl ventilek v nějnižším bodě. Na cestách to snižovalo potřebu lepení na minimum ale stejnak jsem náhradní duši vozil. Na cesty do práce s jistotou klidného dojezdu supr.