Na kole se našemu mostu "budovatelů" vyhýbám už dávno, asi bych ho měl začít ignorovat i v autě. Je sice o nějakých deset let mladší, ale klidně by mohl dopadnout jako dneska ten drážďanský:
Koukám na to Labe, už je u vás vidět "Hladovej kámen"?
Neni. Dokonce i v Ploučnici je vody dost. Sice díky globálnímu oteplení byl srpen fakt horkej a bez srážek, ale asi už je zase dostatek spodních vod. Vloni na podzim i letos na jaře pršelo dostatečně.
Co to? Co se stalo? V Teplicích spadl most přes Vltavu?! Už jste to slyšeli? Za to by si měl jít někdo sednout!
Dobře si pamatuju, jak Jindra zmiňoval, že v dobách, ve kterých se tenhle most stavěl se věřilo, že beton je na věky. (snad si to, Jindro, pamatuju správně).
Řekl bych, že samotný beton je na věky (viz římský Pantheon a různé mosty postavené Římany), ale jak začne prasklinami pronikat voda do vnitřní ocelové výztuže, je zaděláno na průšvih.
A je ten římský beton totožný s tím současným betonem? Někde jsem četl, že snad na něj užívali tuf, který je u nás nedostupný.
Velké výkyvy teplot mu také nesvědčí.
Ten beton je jiný, ale zde hlavně zkorodovala vnitřní napínací lana. Ta jsou uvnitř toho betonu a blbě se kontrolují.
Ale mám radost, že i pečlivým Němcům se může stát podobný průšvih. Takže nejen nám a Italům.
No, mně chcípla koza, ale sousedova taky, takže je vše v pořádku. Co mi na tom nesedí?
To nevím, měl bys být spokojený. :D
Ale to už jsi stihl i beze mne :-D Má spokojenost se odvíjí od délky spánku, všechno podle něj hodnotím za posledních 10 let :-D
No evidentně se poučili z tý blamáže u Remagenu, kdy se jim most nedařilo zničit ať dělali, co dělali.
Jen asi nepočítali s tak dlouhým mírem :)
Ale mám radost, že jim spadl most..
:-((((
Máš pocit, že tvrzení:"Ale mám radost, že i pečlivým Němcům se může stát podobný průšvih. Takže nejen nám a Italům." hovoří o radosti z pádu mostu? Například vyskytuje se v tvrzení jakákoliv zmíňka o mostě?
Jen matně odhaduju co si tím chtěl říct, ale jak si to napsal, tak to vyznívá opravdu hrozně když máš radost, ze sousedova docela velkého maléru, který jen souhrou okolností neskončil velkou tragédií.
Radost z průšvihu, který se stal Němcům (a skončil pádem mostu) jsi zde ventiloval ty.
Zkuste si ještě jednou přečíst, z čeho mám radost a nepodsouvejte mi vaše domněnky.
Má radost, že i pečlivým Němcům se může stát podobný průšvih.
Průšvih se stal Němcům takový, že jim spadl most.
Bože můj, vždycky si říkám, co takovéhle pomatené blábolily vede k tomu, že raději nedrží pusu, a musí a musí si toho hovňouse po sobě rozmazat úplně celého..?
Copak copak hovňousi, ty jsi zase začal číst mé příspěvky a vzrušuješ se? Jdi se omýt studenou vodou.
Přečíst se dalo jen to, co jsi napsal. A já teda čtu to samé, co ostatní.
To ty nutíš, že jsme měli mít "domněnky", že jsi ve skutečnosti myslel něco úplně jiného, než jsi sdělil.
Já jsem to teda nepochopila nijak ve zlém. Je pravdou, že když člověk udělá nějakou chybu, trochu ho uklidní, že není sám, kdo to nezvládl. To není o žádném chcípnutí kozy, to je prostě o tom, že si uvědomíš, že prostě ne všechno se musí podařit a nejsi jediný, komu se nezadaří. Těch železobetonových mostů asi bude padat postupně víc, tou technologií se stavělo všude a ty problémy s tím nikdo nepředpokládal. Takže není nutné se sebepodceňovat, že nám spadl nějaký mostek jako prvnímu. (A to brahmu potěšilo.) Není to ani odfláklou prací ani hloupostí, prostě se to tenkrát postavilo "postupem lege artis" a poznání pokročilo.
Ale z toho by normálně nikdo neměl mít ani tu nejmenší radost, je to dost velký průser. Netuším kolika mostů u nás se to týká, ale málo to nebude. Četl jsem, že v Německu se to týká asi 4 000 mostů. Pokud má někdo z něčeho podobného radost, tak něco není hodně v pořádku.
Taksi zkus znovu přečíst, co jsem napsal. Můžeš si také udělat větný rozbor. O mostu jsem nic nepsal.
To nás chceš přesvědčit, že řeč je o rozhlednách nebo snad větrných mlýnech? :-)
Děláš si legraci? Na článek o spadeném mostu napíšeš "mám radost, že mají průšvih" a nepíšeš o mostu?
Tak schválně - o jakém průšvihu jsi teda psal, když ne o tom mostu?
Tak na potřetí, zkus si přečíst, co jsem napsal a nedomýšlej si svou interpretaci.
Tak napodruhé - o jaké průšvihu jsi tedy mluvil, když ne o tom spadlém mostu?
Samozřejmě, že o spadlém mostu. Ale neraduji se z toho pádu, ale z toho, že se to stalo i pečlivým Němcům, což svědčí o tom, že se to lepší běžnou údržbou nedá odvrátit. Prostě na tyhle mosty se bude muset vymyslet něco lepšího.
Ale je to marné, marné, protože mi stejně napíšete, že se raduji z pádu mostu. Tak si to užijte. Já se toho už účastnit nebudu.
Tos to teda vylepšil, když jsi to upřesnil, že se raduješ ne z toho konkrétního pádu mostu, ale z toho, že se padání mostů vlastně nedá odvrátit... :-o
On se v těch sra*kách totiž rád nejen válí, ale i potápí...
Holt si to ho.no po sobě namaže, rád a s chutí:-))
Ten trus jsi začala rozmazávat ty, ne on!
Tohle je rozmazávání:?!?
Ale mám radost, že jim spadl most..
:-((((
Datum: včera v 09:55
Autor: Lanna
To se jako nkdo nesmí podivit nad příspěvkem jiného, když mu zkrátka přijde podivný?!?
Nebo ty budeš rozhodovat o tom, kdo se na co může ozvat a jak?!?
To h.vno začal Brahma tím, co napsal.
Máš pocit, že tvrzení:"Ale mám radost, že i pečlivým Němcům se může stát podobný průšvih. Takže nejen nám a Italům." hovoří o radosti z pádu mostu? Například vyskytuje se v tvrzení jakákoliv zmíňka o mostě?
Už jednou jsem to dementoval a vysvětloval a znovu vytáhneš jen tu klamnou a posunutou desinformaci. To jste všichni tak pitomí??
My jsme to přece pochopili téměř hned, prostě máš radost, že i Němcům padají mosty, néjen nám a Italům.
Tohle fakt neokecáš ať se snažíš sebevíc. Napsal si to blbě a tím jak to vysvětluješ, tak to vyznívá ještě hůř než jsi napsal.
Souhrou mnoha okolností a šťastných náhod zrovna po tom mostě nejela žádná tramvaj, nebo dokonce dvě plné lidí, nejel tam nikdo na kole ani tam nikdo nešel, takže krom škody na majetku se toho moc nestalo a most si postaví nový a nejspíš lepší.
Myslím, že bys to měl už přestat vysvětlovat a dál se v tom patlat.
Když příště napíšeš ke každému svému příspěvku rovnou i vysvětlující komentář, třeba se vyhneš takovéhle diskusi ...
Má považovat Nakoláky za bandu hlupáků či přímo debilů?
Josefe, Josefe ..!
Stačilo by psát srozumitelně. Anebo když "ujede", tak to přiznat. Nic víc.
Pavliku, Pavliku ..!
Asi ne debilové, ale mnozí mají s výrokovou logikou potíže a řídí se ne napsaným výrokem, ale jen svým pocitem a zkušeností.
Poštěkávat, to ti jde, ale jak si to pochopil ty, to nepřiznáš, viď.
Zalez zase do boudy, ratlíku.
Evideně jste, paní Fukáčová nepochopila, o kom se říká, že je ratlík. Leč vaše moudra jsou všechna stejně ujetá.
"Komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí"
Ironie je literární nebo řečnická forma, která dosahuje zvláštní, často humorný účinek tím, že vyslovuje něco podstatně jiného než skutečně míní: může přehánět, zastírat nebo říkat přímý opak. Je na posluchači nebo čtenáři, aby si toho všiml a rozuměl podle toho. V literatuře je ironie způsob výsměchu. Wikipedie
Tak tu jeho "radost" chápu já.
Vaše chápání vám neberu, leč podivuji se mu.
Ale aby se to dalo snadno chápat a číst jako ironie, tak by to muselo být napsané o dost jinak. Takhle to k ironii má hodně daleko, zato velmi blízko ke škodolibé radosti, že se sousedovi také stal velký malér, možná i větší než nám.
"... aby se to dalo snadno chápat ...", aby to pochopil i blbec, viď?
Jistě, jak jinak to chápat s odstupem, když k tomu vznikla tak rozsáhlá diskuze...
Ovčáčkuješ? Vždyť snad ani Brahma to neokecával Ironií...
S čím přijdeš příště?
To by mne zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu...
(sorry, ale muselo to ven :) )
Jeden z rodinných příslušníků ve vedoucí postavení v podniku vlastněném němcama zahlásil, že při veřejných soutěžích vyžadují úplatky jen muži, kteří je nejspíš i dostávají, u žen to za ty roky nezaznamenal, a to kvalitním šoupáním šuplíku ve stole vytrvale sem a tam s otázkou "co bude dál?" :-D Naštěstí by přišel v té jejich německé firmě o dobrou prácu, kdyby to udělal a dostává pochvaly za udržení renomé firmy :-D
A úplně jedno, jestli je to z krajského úřadu nebo jen z magistrátů měst Ústí nad Labem, Teplic, Litvínova, Bílina, Děčín a i tady nebo tady :-D
Petřín stojí, Vltava teče, vlaky mají zpoždění, Slunce putuje po obloze a Tvému příspěvku opět nerozumím, jako jsem nerozuměl nikdy žádnému. Svět je tedy v pořádku, nic se nezměnilo.
Příslušník, němcaci, šoupání šuplíku a krajský úřad. Jedna velká divně zakalená polívka... :-(
Není potřeba mi rozumět. Stačí si pamatovat "Neber úplatky. Neber úplatky. Neber úplatky." :-D
Za nás se muselo chodit pěšky :-)
https://vid.pr0gramm.com/2024/09/11...
Favorit mě asi blokuje, takže to dám holt třeba sem:
Rusáci zřejmě nadzvukovou protilodní střelou zasáhli tureckou obchodní loď v mezinárodních vodách. Naštěstí jí jen poškodili bez ztráty na životech. Tyhle střely měly potápět americké letadlovky ...
Že by si Putler chystal půdu před svou cestou za Erdoganem?
https://www.navalnews.com/naval-news/2024/09...
Nicků, s jejichž názory velmi mírně řečeno nesouhlasím až tak, že si jich nevážím a nechci s nimi komunikovat, je dobrá desítka a v mém účtu jsou zablokované.
Proto když jsem zakládal téma Ukrajina 46, dal jsem si velký pozor, abych NEzaškrtl volbu "blokovat z blacklistu". Abych v tématu nikoho NEblokoval.
Proč to nefunguje, netuším, pátrat po tom se mi nechce; obrať se na admina.
Mě stačí, když si tvoje téma skryju.
Možná se blýská na lepší časy, téma elektromotorek se šlapkama se konečně začíná řešit
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa...
Jupí!
Ouřadník se bude srát do dalšího aspektu života.
Ať žijí lepší časy!
Více lépe placených ouřadníků s většími pravomocemi!
A co tříkolky?!
Kolikrát je cyklostezka velmi úzká, že se tam sotva vyhnou dvě kola. Tříkolka na takových úsecích zabírá neúměrně moc místa, to je bezpečnostní riziko pří míjení a předjíždění!
Navíc - mají všechny tříkolky vpředu i vzadu dvě světla? Pokud ne, tak při míjení ve špatných světlených podmínkách předpokládám jednostopé kolo - ne třístopý vehikl. Latentní nebezpečí srážky!
Doufám, že až ouřadník vyřeší fatbiky a vybere si za to zvláštní dovolenou a užije si zvýšení platu, pustí se se stejnou chutí do tříkolek!
Ouřad - dobro našich životů.
Ale copak, šlápl jsem vám na kuří oko?
Jen tak ze sportu, vpředu mám bílá světla na obou blatnících, vzadu dvě červená na konzoli půl metru od sebe a to prosím včetně blinkrů (v obou případech), fotky už jsem tu dával (v mobilu bohužel žádné s sebou nemám).
Argument s šířkou by byl fajn, kdyby se už neprodávaly MTB řidítka 820mm, která jsou ještě širší.
BTW, kola jsou široká právě v úrovni řidítek, s tím se tříkolka míjí jaksi mimoúrovňově.
Hezký i když deštivý den :-)
A i na těch řidítkách cyklistovi trčí lokty ještě víc do šířky. Na kole a kupodivu i na tříkolce je nejširší ten člověk.
To bych si troufal nesouhlasit.
Zejména na těch ultra širokých MTB hrazdách se mi zdá prakticky neproveditelné vystrčit lokty ještě dál. Na běžné cyklostezce, nebavím se o dopadu po skoku někde na trailu.
Na tříkolce mám alespoň já teda ruce svěšené dolů, takže to bude dost podobné plus řidítka jsou užší než náprava (alespoň u mě teda).
Jo na silničkách bych tomu i věřil, pokud jedinec nejede zalehnutý na loktech...
I "svěšené dolů" nejdou přesně svisle, ale mírně od sebe, alespoň mně to tak ergonomicky vychází.
Když se podíváš na nějaké fotky třeba z lehosrazů - pokud tam nejsou plné brašny na nosiči, tak jezdec prakticky vždy alespoň někde přes vnější obrys tříkolky přečuhuje.
Doma se zkusím vyfotit, tohle mi nedá spát:-)
Jelikož je venku tak jak tam je, tak jen simulační foto na domovní chodbě. Snažil jsem se to narafičit na světlo, foťák by potřeboval kousek výš, ale nechtěl jsem se tam ometat víc než bylo nezbytný, než někdo pujde z práce...
Takže foceno ze země samospouští, foťák v ose kola.
Byť loktem šíři řidítek kousek přesahuju, ani pytlovitá mikina nepřesáhne kolo samotné, natož vnější konec náboje.
Lokty jako nejširší část profilu bych tedy alespoň u sebe definitivně vyloučil...
Mně na silničce přečuhuje zrcátko, jinak je maximem šířka řidítek.
Na mé tříkolce ne. Mám ty části beranů, co držím, směrem dovnitř od osy otáčení vidlic předních kol.
Nechápu, co jim vadí na velkých bateriích, ale v momentě řítění se výrazně přes 25km/h bych dával k tomu i pokutu pokrývající šešrotování této motorky. Ostatně v čajná tomu říkají tichá smrt.
A už jsem to tu psal, podle průvodčích mám stejný vnější rozměr jako elektrokolo 29", přičemž mně kolo z vlaku i vyhodí, a "tamto" je taky bájsykl, který nikdo na háky nevěší. Teda ano, cizinci...
Ostatně ten inovovaný zákon asi ještě neplatí, bo ty "elektrokoloběžky" se 6" pneumatikama nejméně a vzhledem i rozměrem podobným "hárlejům" se pořád prohání celkem dost.
Ostatně Honza Galla na Srazu říkal o výrazně vyšším ojíždění těch jakýkoliv zmotorizovaných kol, bo jak se zapne pohon, tak se 25km/h jede bez ohledu na stav výmolové cesty. Vznikl ve mně pocit, že snad to přirovnal k 3-násobku, ale tady vařím, kdo ví, co si pamatuju.
A pak už neozdrojovaně vzpomínám, že když návrhovali ten inovovaný cyklo zákon, tak na elektrokola to vztahovat nechcou, bo lidi s elektrokoly mají častěji přenocování v lokalitě projížďky pro nutnost nabíjení.
Tuto logiku celkem z pohledu státu úplně nechápu, protože jim může být jedno, teda krom různých "sankcí", z jaké oblasti ekonomiky získají DPH.
Ten článek je nějaká divná zkratka a chybí podstatné informace. Není uvedené proč to celní správa zablokovala.
Já myslím, že pravidla pro užívání a prodej elektrokol mají dnes snad už všechny země vyřešené, není potřeba to víc řešit. Bohatě by stačilo když by chtěli začít kontrolovat dodržování toho co si vymysleli.
A když teda nemůžeme elektrokola, tak budeme chodit pěšky... :-)
https://www.chip.cz/elektrokolo-neni-pro-pesi...
No výborně, takže se během pár let dočkáme značek omezujících rychlost i pěšším... :-)
Že pustili dálkové vytápění a docela zbytečně topí. Blbý je, že se to nedá nijak ovlivnit aby zbytečně takhle brzo začali topit.
Jak to vidíš v tuto denní dobu, oheň v kamnech jsem zapálil asi před hodinou a teď už je tady útulno.
Při individuálním topení je to něco jiného, tam je to na každém zvlášť, ale ne takhle, když je barák stále ještě hodně zahřátý a v bytě je 23 st., tak to fakt považuju za hodně nadbytečné plýtvání a utrácení peněz lidí. Třeba za tři dny už to bude trochu jiné.
Váš barák stydne pomaleji, než náš domček, tím to asi bude, na první pohled mi tvá stížnost připadla, že odpoledne, nejpozději k večeru, změníš názor.
Barák má dost dobrou dvojitou tepelnou izolaci obdobně jako další baráky okolo. Tohle je bohužel nevýhoda dálkového centrálního topení, které se řídí měřenou venkovní teplotou a ne vnitřní a nedá se to nijak ovlivnit a ještě k tomu topí nadbytečně moc.
vnitřní regulaci máš- termostatické hlavice.
(mají být mimo topné sezony zavřené)
Vliv na Tvou spotřebu máš- měření na každém radiátoru.
Obojí je ze zákona, byť jsem se vloni ještě setkal s panelákem který termostatické hlavice neměl.
Regulaci topení samozřejmě mám i měření, ale je to houby platný, když ti pouští teplo a ty ho musíš stejně zaplatit i když máš ventily zavřené. A když je barák vnitřně vyhřátý a přesto topí, tak nezbyde nic jiného než otevřít okna a větrat a teplo pouštět pryč, když se nechceš uvařit. Nic s tím nenaděláš, protože barákem ti procházejí horké trubky topení. Proto jsem psal, že by konečně mohli změnit způsob určování kdy začít topit a brát v úvahu i akumulované vnitřní teplo domu a néjen venkovní teploty.
No to je daň za dálkový topení. Ne každej barák má naakumulovaný teplo.... a připojený baráky nejsou stejný.
ach ano, topící stupačky jsou vděčné téma.
Zažil jsem spoustu rozhovorů, často vedených křikem...
0- počátek topní sezony je/byl daný zákonem. tři dny s průměrnou teplotou pod xx stupňů a musíš topit.
1- měřič na radiátoru Ti měřá podle teploty radiátoru. Pokud vypneš termostatickou hlavici...
2- lze namítnout, že se od teplé stupačky přenosem dostane teplo "po železe" k měřiči. Zkus si projít trubku /+ radiátor) rukou, opravdu ne.
3- od teplých stupaček se nahřeje vzduch v místnosti a následně od něj radiátor.
Zkus si spočítat teplosměnnou plochu stupaček proti radiátoru. (můj radiátor má tsp 2,4m2)
Tepelný zisk slunečním zářením je tipuji nejméně 10x vyšší.
4- jakmile je v bloku domů JEDINÁ babička která si potřebuje zatopit, tak se prostě topí.
S věkem objektivně potřeba "bytí v teple" stoupá.
Body 1-3 jsou běžná fyzika, (+selský rozum) kterou předpokládám jako chlap snad ovládáš a její negací se mi jevíš jako dokonalý zveličovač problémů které nejsou. A to vím , že kua nejsi.
bod 4: Dělal jsem 2 zimy na byťáku, odd energetiky...
A přál bych každému kdo do něčeho takového takto šťourá opakované telefonáty paní 70+ let které pustili z nemocnice manžela domů...ano umřít... že je jim v přízemním severním bytu zima. (konec září)
Omlouvám se za konfrontační tón, ale děláš z komára velblouda a já se potřeboval pohádat.
Nedělám žádné velbloudy, jen jsem se pozastavil, že letos tak hrozně brzo zatopili i když jsou doby stále vnitřně vyhřáté naakumulovaným teplem. Zákon říká kdy se má nejpozději začít topit, ale to neznamená, že nemůžou mnohem dřív. Prostě letos pustili topení hned druhý den potom co se tak ochladilo a začalo pršet.
Ad 1 - měřič na radiátoru není měřič spotřeby tepla, ale pouze poměrové měřidlo pro rozpočítání spotřebovaného tepla, které je přivedené k patě domu, takže i když máš topení vypnuté, tak stejně platíš, teď dokonce zvedli minimální povinnou platbu tuším někde na 80 % nějakého průměru.
Ad 3 - tak si mě přivedl na myšlenku změřit trubky topení. Tak jen pro zajímavost jsem zhruba vzal oběma trubkám míru která procházejí bytem nahoru a po výpočtu jsem se nestačil divit. Obě trubky mají o něco víc než neuvěřitelných 0,8 m2, tak už se ani nedivím, že za celou zimu ani v největších mrazech nemusím zapínat topení a bohatě mi to vyhřeje pokoj nejméně na 22 st.
Tak jsme se vykecali a můžeme popojet :-)
Dík že to bereš takto.
zapnutí topená "do bytů" způsobila tvz ekvitermika (ekvitermická regulace) která jede podle venkovní teploty a určuje teplotu topného média.
Může být na léto vypnutá, ale jak vidíme, prostě se topí.
Lelku, jako cyklista, který jezdí i v zimě jsi jasně otužilý vic, než je představitel průměrné populace. Co jsem začal v zimě jezdit, mám i na zimu tenkou deku a spím s otevřeným oknem, k nelibosti rodiny, kterým vymrazuji byt.
Mám rád chladněji než nějaká vedra, ale určitě ne zimu. V pokoji při posedávání vyhovuje task 23 až 24 st., ale je na spaní musím mít chladněji. Na spaní musím mít otevřené okno a celoročně vypnuté topení i když hodně mrzne, ale protože nejsem žádný eskymák, tak mám vyhřívanou postel a to se teprv krásně spí v chladnu :-)
Tak teď si mě pobavil :o)))
Máš rád chladněji - v pokoji ti vyhovuje 23 - 24° C... Jak by u tebe vypadalo teplo?!?
Na spaní zavřené topení a otevřené okno, ale máš vyhřívanou postel...
To jsou kontrasty :o)))
Je to jen zdánlivě divný :-) Když jen tak sedím doma nalehko, tak 23 je akorát, nad 24 už mi je horko a nad 27 trpím. Na spaní musím mít otevřené okno i v zimě, jinak se dusím a blbě spím a na spaní mám ideální teplotu nějakých 14 až 18 st. A při otevřeném oknu a zapnutém regulovaném vyhřívání pelechu se nádherně spí i když je v místnosti třeba jen 10 st. To samozřejmě nesmí být žádné velké topení, bohatě stačí jen lehounké vlažení ze spoda a to se to spí :-)
23 akorát...
Já jsem asi fakt blázen, ale jak mi začne pokojovka lézt přes dvacet tak je zle.
My máme termostat nastavený na 21° přes den a 19° v noci. Když je při posedávání člověku chladno, stačí se trošku proběhnout po baráku nebo si vzít svetr :o)))
Margot P.A. doporučovala vzít si i dva svetry, pamatuješ? Dostalo se jí za tu dobře míněnou radu od nevděčné české populace čočky. :-)
JJ. To byla hodně hysterická protikampaň. Někde jsem narazil na postřeh, že jak se pohybuješ Evropou od západu na východ, tak roste teplota v bytech.
Já osobně nevím proč bych měl platit za plyn, když to mohu vyřešit mikinou. Takže to mám jako Radka, přes den 21, přes noc 19. Jen na sobotní večer mám 23.
Když to můžeš ovlivnit tak dobrý, ale když ne a teplotu můžeš snižovat jen otevřením okna, tak s tím toho moc nenaděláš a když nechci mít promrzlý nohy, tak to můžu snadno řešit sundáním nějakého oblečení
Jako matičce jsme pro obdobný případ radiátory zaizolovali svetry... Jako podle odpařovacích měřáků to ale stejně naúčtují.
To je takové dost rozmařilé plýtvání, teplo 24 přes noc vypustit oknem na 14...
Jenže pořídit si tepelný akumulátor do bytu néni sranda
Tak mě pobavilo, že přes den si dáš 23 - 24° C, na noc vypustíš víc jak jednu třetinu tepla Pánu Bohu do oken abys měl 14° C, ale pak máš vyhřívanou postel, aby ti bylo teploučko :o)))
Já bych doma s takovým přístupem nepochodila.
To, 23 mám v pokoji, tam nespím a otevřeným oknem vedle v místnosti, kde není nic co by topilo, se teplota v pokoji sníží tak nejvýš o 3 st.
Brahmo, podívej se na sílu obvodových zdí resp. na jejich izolaci a zdi mezi pokoji. Na izolaci nejsou stavěné.
A pochopíš onu nelibost.
Tvé lpění na chladu vede k studeným zdem vedlejších pokojů a může vést k plesnivění zdí.
Třeba aby byty byly vytopeny, až budou některé "vytopeny" zcela a topení zrovna nebude fungovat? Má se i ochladit a kdoví, jaké starosti přinese voda.
To určitě ne, to s vodou nemá nic společného. Voda nehrozí ani při hodně velké povodni. Ono se začíná topit jen v závislosti s venkovní teplotou. Když po nějakou dobu venkovní teplota jde pod nějakou hranici, tak začnou topit. Kdysi to bylo pět dní, pak to zkrátili na tři a dnes už to jsou snad jen dva dny, přitom jsou dnes domy už hodně zateplené. Měli by změnit metodiku pouštění tepla a brát v úvahu také vnitřní teplotu domů a né jen venkovní jako kdysi dávno.
Mapy.cz udělaly povodňovou mapu
https://mapy.cz/s/kelocucebo
https://pzmk.cz/
Pak nahoře druhé kolečko zprava a povodně 5, 20 a 100 leté.
Docela napjatě sleduji stav nádrže Les Království https://www5.pla.cz/portal/nadrze/cz/pc/Mereni... pod kterou bydlí část příbuzných a snažím se odhadnout, jak se tam vejde všechna přitékající voda z https://hydro.chmi.cz/hppsoldv/popup_hpps... ?
Na začátku byla přehrada poloprázdná, odpouští 100 kubíků, přitéká tam okolo 180 a k přelivu zbývají už jen tři metry.
Nechtěl bych být tím, kdo rozhoduje, kolik vody vypouštět. Když začnou vypouštět víc, řeka se vylije z koryta a způsobí škody. Když nezačnou a voda přeteče přelivem, bude pak odtékat všechno, co přitéká, což může být mnohem horší...
Velmi podobné to tam je jako nádrž Pastviny. Odtok drží na 3. stupni. Labe i Orlice celkem dobře zvládají. Na Labi níž ve Stanovicích, taky jen 3. stupeň, takže odtok je v pohodě, v Jaroměři už problém není, jen víc vody.
Teď už to mají docela natrénovaný po tom jak to hodně podělali v roce 97, teď už si dávají hodně pozor aby to nezopakovali.
Jak se to naplní, tak už nic nenadělají. Zatím to zachraňuje, že přestalo pršet a shora už další voda nepřiteče. Musíme věřit, že se ten déšť nevrátí, pořád se to točí blízko.
Ještě mají pár metrů rezervu do zaplnění, když ještě trochu zvýší odtok, tak těsně u vody to asi není moc dobré pro lidi se slabší náturou, ale ještě zvládnutelné.
Déšť se přesunul nad Orlické hory a Krkonoše a tam stále dost prší a asi ještě chvíli vydrží. rezerva v nádržích se snižuje, ale doufám, že to zvládnou.
Jo, máš pravdu, na Pastvinách k přelivu zbývá něco přes 3 metry a hladina stoupá, přestože odpoští 33 kubíku/s. Docela šílené, kolik vody tam během dvou dnů přiteklo.
Sice by teď šlo říct, že mohli předem odpustit ještě trochu víc, ale aspoň že takhle. Ono ve středu si málokdo uměl představit, že by předpověd vyšla a napršelo vážně až tolik...
Déšť už se přesunul na západ. Většina těch červených toků hlásí setrvalý stav, někde už klesá. Myslím, že Labe to odvede.
https://mapy.cz/humanitarni?x=15.7070126&y...
Problém na Labi teprv bude až se ta větší voda z Labe, Úpy a Metuje zdrcne a až přibyde Orlice, tak v Pardubicích a pod nimi už bude asi okolo řeky docela čvachtat, ale žádný větší malér to nejspíš nebude, ono se má Labe docela kam rozlít i když těch rozlivových luk je čím dál míň. V 97 také počítali z možným rozlitím Orlice, jenže to nějak neukočírovali a ona se jim rozlila tak, že po silnici 11 a po malšovickém sídlišti místo autama se jezdilo na kánojích.
Naštěstí v Děčíně už dopředu věděli, že je to jen strašák na lidi a ne nic vážného.
Bohužel, či jen naštěstí, je to ke zhlédnutí jen na FB
https://www.facebook.com/reel/826907579638442
(Tenhle člověk byl ve vrcholných funkcích Děčína a chce být senátor, jestli se nepletu)
To je dobrý demagog. To se mu to plácají voloviny, když bylo od začátku docela jasný, že letos tam Labe nevystoupá o průserových 5 metrů.
Nám, resp. mě bude Orlice, pár metrů od baráku, kulminovat kolem půlnoci. Pokud to bude podle předpovědi a přehrada Pastviny nezvedne odtok o celý přítok, tak to bude o fous (tak do 20 cm) a voda se udrží v korytě.
Bude to asi dobrý, Pastviny stále drží stejný odtok o 20 míň než přítok, tak se v Týništi na soutoku neudělá špunt. Nejspíš to opravdu dobře spočítali aby se hladina od soutoku nezvyšovala proti toku obou Orlic.
Koukám, že zatímco Les Království si udržel konstatntí odtok 100, zřejmě jim kapacita výjde a hladina už neroste, tak v Pastvinách 2 metry pod přelivem znervozněli a už odpouští 36 kubíků.
Asi napršelo víc než čekali, protože nejdřív upouštěli 15, pak 20, pak 30, postupně přidali na 33 a jestli to není jen výkyv, tak teď poskočili na 36.
Přitom stačilo od začátku odpouštět 30 a nemuseli by teď přidávat... ;-)
Je to děsný, jak to všechno bude těsný. Teď už pouští 37 a budou muset pouštět mnohem víc až někde k 50 pokud se udrží přítok na takové úrovni jako teď.
V Orlických a na Králičáku a v okolí napršelo o hodně víc než původně odhadovali, proto to taky Hanušovice a ostatní vesnice v těch údolích tak spláchlo. "Naštěstí" pro nás napršelo víc na Polské a Moravské straně, jinak by obě Orlice na tom byly ještě hůř.
V Klášterci ten průtok celkem rychle klesá, teď tam vidím 55 kubíků a v Pastvinách pořád nějaký prostor mají... takhle od klávesnice bych hádal, že kdyby zůstali na odtoku 33, tak by to ještě mohlo těsně vyjít.
Oni si to ale zjevně nemyslí, už je odtok přes 38... :-)
Netuším kolik kubíků je 1 výškový metr nádrže, ale při 20 kubíkách to za hodinu zvýší objem vody o 72 tisíc. Je fakt, že se zvyšováním odtoku mohli ještě 2 hodiny počkat, bylo by to na jistotu.
Snad to vyjde.
Pro Hanušovice je pohroma potok Branná tekoucí z Jeseníků. Obvykle je v něm vody ani ne po kolena. Po prvních povodních jsem na vlastní oči viděl měsíční krajinu mezi Jindřichovem a Hanušovicemi, vyrvané a zohýbané železniční koleje a přímo v Hanušovicích na soutoku s Moravou to prostě utrhlo kus skály.
Tak těsný to bylo víc než jsem si myslel, že bude. Teď už to je dobrý, už to pomalinku po centimetrech klesá, ale chybělo tak 5 cm, nebo jeden vyvrácený strom a Tichá Orlice tekla i jinudy a jinam.
Jestli to měli až takhle natěsno spočítaný, tak hluboce smekám, pokud to jen tak nastřelili a ono jim to vyšlo, tak jsme měli dost velkou kliku.
V životě musíš mít štěstí. Kdo ho nemá, ten špatně dopadne. Například mu přeteče hráz.
Jestli štěstí, tak štěstí na souhru mnoha okolností a proměnných. V každém případě to je na dobré cestě i když na nás pořád řve červený puntík a pokud teď nebude alespoň 3 dny pršet, tak by se voda mohla vrátí do normálu.
Předpověď pro sever Čech vypadá příznivě. Tak asi můžeš začít slavit. Gratuluji :)
Na panáka už to je a pár jich padlo :-)
Voda konečně klesla na 2. stupeň. Hlavně aby teď ještě vydržely všechny stromy okolo řeky a bude dobře.
Tentokrát tenhle blb naštěstí kandiduje v Liťáku za komouše. Asi že u nás je už moc profláklej.
A k Labi - v Ústí i u nás má být kulminace až ve středu někde okolo 7m. Skalický to natáčel nějspíš v sobotu, to byl stav asi 4m.
To by bylo, aby Fiala nezařídil, že to nakonec bude na Střekově pěkně v rovině!
Myslíš, že Fiala má kompetenci a schopnost zadržet vodu z celých Čech, aby neodtékala? Kaňon Labe od Porty Bohemika až do Saska je úzký a rozlít se řeka může jen v Ústí a v Děčíně. Jinde se jen může zvedat hladina.
Určitě to Fyjala dokázal - koukni na zaplavené oblasti, tam je nejmenší podpora tý "pětikolky", je to tam samej espéďák a stačilovec. Prostě na severní Moravě takhle manipuluje s volbama!
Očekávám ještě nějaký sesuvy půdy z Krušných hor na Most, Chomutov, Litvínov, Sokolov, Bílinu ... asi s pomocí HAARPu. Do pátku to určitě stihnou!
Generování deště novou verzí HAARPu ze Skalky a Brd, to se mi taky moc líbilo.
Bílina je daleko a nějakej fofrsešup chytne šachta. :-)
Tak potom asi už jen meteority! Fyjala má jistě kontakty v NASA, odchýlit planetku už maj vyzkoušený :-)
To bude bez katastrofy a navíc odkryjou lithiový ložiska, takže lithium se bude hrabat hráběma, v krajních případech buldozerama, jako uran v JAR. :-)
Tak ve včerejším mejlu už mi došlo o otravě povodní líthiem :-D Jsem mimo vodu, to už vymysleli :-D
Ale povedně prý nejsou, je to fejkňůs, prý jen trochu zapršelo. Takže tu vodospoušť asi přinesly B-52 startující z Uralu...
To by jste se divili, co všechno si ti důchodci píšou...
Ostatně poslední dobou mají napilno, ani porno si už dlouho nepřeposlali.
Hydrometeority by nebyly? Alespoň v Heršpicích? :-)))
Budou, budou, ale zatím jenom v Brzku, kdo si počká... :-))
Našel jsem pondělní video, kde si Skalický se soudruhem Skálou notují, jak ty povodně jsou strašně ničivé a jak to vláda děsně podcenila.
Dva-tři dny a takovej obrat od zbytečného strašení k podcenění :-)
To jsem neviděl a snad jsem to ani tady nechtěl číst. Tak já vím, že Skalický je na facku. Ale tohle je na dvě.
Nejhorší je, že třeba taková IDNes toho sobotního Skalickýho dá na titulku aby jo to mělo velký záběr.
Jenže to je právě ten problém. Tihle blbové sami o sobě by problém nebyli, problém jsou média, který chtějí co nejvíc šokující titulky.
Teď nedávno se o tom rozepisoval nějaká madam od meteorologů na že jim v podstatě vystřílejí slovník pro pruserový situace a když se pak FAKT něco děje, nikdo už ty varování nebere moc vážně, protože všichni už jsou zvyklí že "tisíciletá povodeň" končí pod pískovištěm, takže pohoda.
Tady hele, našel jsem to...
https://zpravy.aktualne.cz/spotlight/spotlight...
Pořád mi leze na mysli docela dobrý polský seriál Velká voda (je na Netflixu). Ve Vratislavi očekávají kulminaci v úterý a jak tak pročítám polské weby, je to taky docela mazec, hlavně jak jim ty přehrady v horách nekontrolovaně přetékají vrchem.
I když zrovna Vratislav by mohla být snad v pohodě díky velkému suchému poldru.
https://mapy.cz/s/kufotasuza
Aktualizace. Po novém výpočtu už ta Vratislav tak optimisticky nevypadá jako vypadala v neděli ráno.
V Orlických a na Králičáku pršelo o dost dýl a víc než očekávali, tak jim tam poteče víc vody než počítali.
V Ústí se stal zázrak - protipovodňová vana pod Benešovým mostem poprvé drží! Na silnici je sucho, problematický odtokový kanál, kudy tam vždycky nateklo, ucpali speciálním vakem.
Ale ŘSD silnici stejně zavřelo a dokonce mluví o řízeném zatopení té silnice ...
Kocourkov nad Labem :-)))
https://ustecky.denik.cz/zpravy_region/vana...
Tak prý ústecký magistrát ukecal ŘSD a "vanu" otevřeli pro dopravu.
Ale když Kocourkov, tak Kocourkov: Ústí bude mít novou lávku přes Labe pro pěší a cyklisty. Zdálo by se super, je už skoro hotová, velká voda jí nevzala :-)
Ale v ceně (skoro 100 milionů) je i její rozebrání a likvidace po zhruba dvou letech. Je to totiž jen dočasná lávka po dobu rekonstrukve starého mostu přes Labe.
Přitom do pětiset metrů po proudu je most nový i s lávkou (na jedné straně schody s rampami pro kola) a na kole se dá i přímo přes most. A proti proudu taky tak daleko železniční most, samozřejmě taky s lávkou pro pěší.
Mimochodem, když u nás prováděli podobnou generálku ocelového mostu, skoro stejného, vždycky byla jedna strana (chodník) průchozí ...
Tak si alespoň zahrajeme: Petr Luftner, Ustí
https://youtu.be/MhDjNvmPIbE?si=oKkep_g79vwPFDoi
Vy máte 500 m, ale my na jednu stranu 120 a na druhou 410 m, přesto udělali lávku přes Labe za 175 milionů, čímž se prý s velkým náskokem stala nejdražší v republice a s provozem pár lidí za den.
https://mapy.cz/s/gocagelofa
:-(
Ale zase je ta hradecká pěkná, fotogenická a na dýl ... i když taky zbytečná ...
Ošklivá není, ale to je také její jediné plus.
Vypreparovaný kořenový systém z Jeseníka (staženo z netu)
U nás má ta voda jiný charakter, ale vyvrátil se nám třeba "památný" strom v zámeckém parku. Proto si myslím, že pro stav kanalizací se může někde podemlít i barák.
Tak Síkelovi dali komisaře pro "mezinárodní partnerství".
To s ním Ursula dost vyjebala...
To "mezinárodní partnerství" bude podobná hovadina jako to, co měla Jourová.
Zdá se, že povodně mohou mít i pozitivní efekt.
Celé léto byl oblíbený rybník beznadějně prázdný (s vyjímkou velké kaluže uprostřed), prý se chystá nějaká sbírka na opravu hráze, ale kdo ví...
Dneska ráno jsem jel na kole okolo, protože po cyklostezce bych neprojel a nestačil jsem se divit. Rybník je dnes úplně plný a voda teče přes přepad.
Jestli tedy v mezičase hráz neopravili (nemusím vědět o všem), zřejmě je současný přítok tak velký, že to pokryje odtok dírou v hrázi a ještě zbývá dost vody na přepad.
Tak jsem zvědav, zda stihnout nečistoty odtéct a usadit se, protože moc koupatelně to ráno nevypadalo, dřív než přítok poklesne a voda zase oteče... protože na jaře byl rybník prázdný během tří dnů...
Čtu si reportáž z povodní spláchnuté vsi Bielice (přes kopec od Lipová-lázně) a přemýšlím jaký je to civilizační sešup, když shánějí zásoby svíček. :(
Po dohodě putovaly dvě mé petrolejky v úterý do Jesenníku.
Včetně zásoby petroleje a sirek.
Tak nějak jsem čekal, že sáhne armáda/CO do nějakých mobilizačních zásob....
A to víš, že ty sklady zase vyprázdní. Potřeba je mnoho věcí a lidi toho zase tolik nepošlou.
k petrp-> jsme navázáni na elektřinu mnohem víc než by jsme si přáli, výpadek nepředpokládáme a nemáme jak vykrýt mimo těch svíček nebo generátorů...které nemáme.
ad Lelek- sklady: Předpokládám že ano, ale včera se mne manželčina kolegyně (má tam rodinu,jede zase zítra) ptala, jestli bych nemohl věnovat další, včetně petroleje do těch prvních. Takto, týden po povodních, jsem čekal že tyto věci budou ze strany CO zařízené.
Budiž mi to poučením.
Odhaduju, že to bude spíš problém v přenosu informací a zpětné vazby. K rodině a přátelům se informace o tom co potřebují a co chybí dostane spíš a rychleji než k úřadu, kde se soustředí a postupně předávají dál přes další úředníky. Úřady a centrální sklady nefungují intuitivně a okamžitě na individuální požadavky.
Jo, tohle se řeší i v tom Polsku, které tak nějak sleduju. V tam, kde je to mediálně víc pokryté, třeba jen tím, že se jednalo o město a ne nějakou vesnici, tam ta "státní" pomoc jde lépe.
Tím, že bydlím na okraji republiky, tak vím to i z vlastní zkušenosti, nikoliv naštěstí povodňové, že "za kopcem", to už nikoho nezajímá. Ostatně i požár Českého Švýcarska se začal ve velkém řešit až když kouř dorazil do Prahy.
Ty Sudety jsou na tom blbě jako takové, pro zajímavost uvádím, že ta naše východočeská Vysočina 40km od Brna je na tom úplně stejně. Taky mizivý rozpočet a dokud v Iglau nepojede metro, tak my na okraji kraje budeme pořád hodně zkrátka. A slavná Vysočina taky existuje, aby dukovanská jaderka nebyl v kraji hraničícím s cizinou, tady s Rakouskem. A jsou tu tratě, kde rychlík z Brna do Plzně jede po trati s maximálkou 30km/h. Nedělám si srandu. České dráhy dodali mapku. Dohledám, když tak.
Pamatuju si, že jsem na mikulášovickém nádraží našel kolejnice s datem výroby 1914. To znamená, že v podstatě za celou dobu fungování nádraží nebyly měněny. Teď naštěstí díky financování z EU byl náš mezinárodní spoj Šluknovský výběžek - Děčín via Bad Schandau brutálně modernizován. Jenže stejně zůstalo vedení trati takové jako bylo dřív, tzn. rychlíková trať jen z Rumburka do Šluknova, dál už jen lokální trať stavěná na max 40, takže teď po modernizaci díky novým technologiím se tam dá místy jezdit i 60.
(Oni údajně naši předci chtěli ještě napojit Šluknov v Sohlandu na trať Žitava - Drážďany, ale vláda ve Vídni jim to nepovolila.)
Mezi Třebíčí a Iglau se jezdilo max. 30km/h vlakem, kdoví, jestli tam ještě není, ale na to zeptám. Třeba tu Vaši čtyřicítku ještě pořád trumfneme :-D
Tak našel jsem mapku z roku 2014 a docela jsou ty tratě pod 40km/h někde jinde. A hledám dál.
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp...
2020:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/doprava...
2014:
https://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/wp...
kolejnice se používají do úplného opotřebení,
Při zrušení/ přestavbě se trať "snáší" a použitelné najde dřív nebo později další život někde jinde.
Co by se tomu kusu železa tak mohlo stát?
Zkus si někde v ostrém oblouku porovnat profil kolejnic na vnější a vnitřní straně. Nevěřil bys, kolik z té vnější postupem času zmizí materiálu.
"Typické železniční dvojkolí se skládá ze dvou kol nalisovaných na nápravu. Obě kola jsou tak pevně mechanicky spojena s nápravou."
kolejnice se sjíždí stejně jako ložisko (je to vlastně rozvinuté ložisko...) tedy se materiál lisuje, vydírá a ubývá i přebrušováním, kdy se hlava přebrušuje na původní tvar profilu.. a pak také vlivem působících sil čas od času praskne. Aby nepraskla fatálně, prohlížejí se kolejnice ultrazvukovým defektoskopem namontovaném na měřícím voze, který by měl pravidelně projíždět veškeré tratě.
Lelku, toky informací jsou jasné.
Mne spíš negativně překvapilo, že v rámci "prvotní" pomoci nenaběhlo do 24hodin CO/armáda s kontajnerovou úpravnou vody a kontejnery centrál, čerpadel a svítidel- (i např petrolejek) a PB vařičů.
Toto mi připadá jako "pohotovostní zásoba" na kterou by asi v rámci připravenosti mělo být možno "jen sáhnout a jet"
To jsem zaběhl do politiky, vyplakal se na rameni, tak prosím dál nekomentujte ať nám to tu nezmedvědovatí.
Když jsem takhle četl Den trifidů, tak mne napadlo, co bych tak dělal, kdybych se ocitnul v podobném postapokalyptickém světě, a došlo mi, že by už byl docela problém najít venkovské stavení s klasickou ruční pumpou na vodu.
Potkal jsem dnes ve velikých stavebninách vojenskou Tatru 810 valník s plachtou. Stála u ní maskáčová vojanda a pokoušela se na korbu nacpat asi 20 koleček a asi tak 100 košťat...
- - -
Dal bych smajlíka, páč holka byla celkem pohledná. S culíkem, to jsou vždycky body navíc. Ale mohl bych být nařčen, že si dělám legraci z povodní. Tak nic.
- - -
A ne. Nic je málo.
Dám mračouna!
:-(
Budete se divit, ale mám 3l lampového oleje a vyleštěnou petrolejku + několik osazených svícnů, Několik nabitých svítilen... Bydlíme totiž u atomové elektrárny :-D
Nádherný záběry! Skoro jako vyschlý Měsíc (bez "moří").
https://www.youtube.com/watch?v=vtP92WeCVYQ&...
"To není kritika existence těchto spoluobčanů, protože se příroda kritizovat sice může, ale nemá to smysl. Jen se snažím říci, že život je efektivnější s otevřenýma očima."
Očima Saši Mitrofanova: Připravit se na ošklivé krávy
https://www.novinky.cz/clanek/komentare-ocima...
A tohle tě zaujalo? Ty si poslední nejméně 4 roky žil někde jinde?
https://www.denik.cz/regiony/highline...
... je dobře, že na to upozornili. Určitě se těm věžákům vyhnu
Ten článek je nějaký zmatený. Píšou, že akce se konala (minulý čas), ty píšeš, že se jim vyhneš (budoucí). Do toho tam motají, co bylo loni. A jako video tam dají někoho, kdo zrovna ručkuje ke kraji, jako by nemohli počkat, až to někdo přejde? :-)
Každopádně nechodit pod tím, je naprosto rozumné. Z té výšky by i upadnutá karabina mohla dost bolet...
Koukal jsem na datum, než jsem to sem dal (abych neopakoval již jednou zde zveřejněné)
Při prováděném úklidu jsem nalezl stroj na obrázku. Očekávám, že do budoucna naleznu i další dosud chybějící součástky. Při hrubém odhadu počtu evidovaných dětí cca +- 2 lze předpokládat několik příležitostí do roka, kdy by se šlehačka hodila.
Může mi prosím některá z dam vysvětlit, jak se s tím zachází?
Prosím o PŘESNÉ určení vkládaných ingrediencí, neboť jakožto muž nevidím rozdíl mezi šlehačkou - Smetanou - Hubičkou. (Aneb Kup 10 rohlíků, a kdyby měli chléb, tak jeden.)
Ď za příp. odp.
Vážně chceš takhle hazardovat se životem?!
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-mlade-zene...
Jenže neděle osmnáctého srpna se proměnila v noční můru. Zrovna v kuchyni připravovala štrúdl. „Najednou se utrhlo víko od láhve na šlehačku a proletělo mi obličejem,“ líčí vážně zraněná žena.
Absolvovala dvě operace. Utrpěla totiž mnohočetné zlomeniny lebky, konkrétně obličejových kostí. Výbuch jí poškodil pravé oko, způsobil tržnou ránu od rtu po bradu a také ji částečně připravil o chrup. „Když si uvědomím, jak to mohlo dopadnout, tohle je vlastně dobrý,“ hodnotí nečekaně Bára, které se kvůli chybějícím zubům hůř mluví.
....
O několik let dříve to dokonce skončilo smrtí!
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rebecca...
> Vážně chceš takhle hazardovat se životem?
Pche, takováhle pidilahvička? To je pod moji rozlišovací schopnost!
Takže navíc neolizujte namrzlé zábradlí?
Jo, každý svého štěstí strůjcem... ;-)
Co se to dnes dělá za šunt? Za mého mládí byla skoro v každé rodině sifonová láhev a nikdy jsem neslyšela, že by to explodovalo. Šlehačková láhev je něco jiného, jak flaška na bombičky s CO2?
Jo, pár jich vybouchlo. Na fotkách ta kovová síťka vypadala jako žárovka.
Vypadá to nějak takhle
https://www.sifos-obchod.cz/lahve-na-pripravu...
Za socíku jsme měli doma lahev na sodovku i šlehačku. Na šlehačku se používá jiný plyn - N2O. Ale mechanicky ušlehaná šlehačka je leší a dýl vydrží.
Na šlehačku se mi nejlíp osvědčil "písťák" :-D
https://im.eva.cz/eva/files/D/O/P...
... eště ho mám skovanej
No až tak vyjímečná situace to asi nebude, tohle je z 2019...
https://www.idnes.cz/hradec-kralove/zpravy...
Policie odložila případ z letošních Vánoc, kdy 52letou ženu z Hradce Králové těžce zranila exploze tlakové lahve na přípravu šlehačky. Výrobek už dovozce stahoval z trhu kvůli jinému úrazu. Policie dospěla k závěru, že zákazníci byli o vadě výrobku patřičně informováni, dovozce splnil podmínky zákona o ochraně spotřebitele a žena si za své zranění tedy může sama.
http://www.banqueteurope.cz/akce-vymena-hlavice...
Společnost VETRO-PLUS a.s. (dále jen „společnost“) ŽÁDÁ zákazníky, kteří si zakoupili výrobek LAHEV NA ŠLEHAČKU BANQUET S PLASTOVOU ŠROUBOVACÍ HLAVICÍ, aby společně s účtenkou přinesli nebo zaslali zpět na prodejnu, kde výrobek zakoupili a kde jim bude plastová hlavice vyměněna za hliníkovou nebo jim bude vrácena kupní cena v plné výši.
Tak já zas pomalu neznám z mého mládí rodinu, které by šlehačková láhev aspoň jednou "nevymalovala" kuchyň. Sifony ne, nevím proč. Ale šlehačkové láhve vybuchovaly celkem pravidelně, i když o úrazu, natožpak vážném, jsem neslyšela.
Viděl jsem jen 3 takové šlehače, ale vždy vyletěl jen ten šroubovací "špunt", jak když u papiňáku uletí víko. Tu skleněnou tlakovku na sifon, jsem neviděl roztrhanou v síťovině, ale jen vysypané sklo uvnitř.
Ty šlehače ale taky mohly lítat kvůli opotřebení závitu.
Ano, myslím, že máš pravdu. Šlehačka byla na stropě a pomalu odkapávala dolů, ale jinak se nikomu nic nestalo.
Jako sportovní střelec jsem používal místní 8g znovu plnitelné bombičky z oceli nebo 12g jednorázové hliníkové. Při 20*C má kapalné CO2 dejme tomu 60barrů s dramatickým nárůstem někde k 90 barům kolem 30*C a snesly i diabolkovou střelbu puberťáků bez výbuchu...
Pokud se roztrhne ten šlehač, tak to překročilo natlakování, beztak po nejméně třetí bombičce. Bo dvě to snese v pohodě, protože se počítalo s diskutabilní kvalitou plnění znovuplnitelných 8g lahviček, kdy se "běžně" dávala druhá, protože první byla "určitě vadná".
Ty šlehače snad nikdy neruply vadou materiálu, i když to kuchařinky shodně tvrdily. Vzduchovky na CO2 třeba spořiví nadšenci "upravují" na láhve do sodastreamu. A že by ty vzduchovky vybuchovaly nikdo neví, toto by zveřejnili úmplně všecí jak kradnú :-D
Já proto už několik let radši nepřecházím ulice, protože na přechodech už usmrceno n chodců.:-))
Tlakové nádoby u větrovek (PCP vzduchovek) se plní až na 300 bar.
Ty jsou na stlačený vzduch, né na CO2, o kterém jsem vypustil nepřesné až zavádějící moudro. Je to všecko vzduchovka, ale tady píšu o hnacím plynu CO2. Tyto zbraně mají kvůli rozpínavosti CO2 maximálku na 200m/s, ale pro hustotu to zvládá "těžkou" munici. Na stlačený vzduch máš i klidně 300m/s. Ale s těma 300bar je to jen u tlakové nádoby, ten se potom reguluje podle potřeby nejčastěji od 90 do zhruba 125bar, bo na ty tlaky musíš mít připravený spoušťák a ták. Jako vysoký tlak do hlavně vyžaduje silnější pružinu do spoušťáku třeba. A pak taky spoustu náhradních těsnění. To ladění na ty mega výkony stačící na odstřel divočáka je skoro vědní obor. Proto ty mega výkony vzduchu z výroby jsou taky dobře zaplacené, ale pak k tomu přidávají i přesnost :-D
Mezi náma střelba z výkonné vzduchovky je dost hlasitý koníček, i když povolili tlumiče, které bohužel povolili skoro na všecky zbraně. V těch vysokovýkonných jde o gramy vzduchu, co se rozpíná, výkony jak perkusní zbraň. Soutěže nadšenců, prachatých nadšenců, jsou přesná střelba na stovky metrů... Vzduchovka... Loví se tím i vysoká někde. Ale to už taky nepoužívají diabolky, ale plášťové kulky.
Dříve, jako naposled v devadesátých letech minulého století, se vzduchovkám na CO2 říkalo plynovky, ale označení přešlo mezi lidem na poplašné pistole ráže i 9mm.
Jak se zrušilo omezení výkonu u vzduchovek a větrovek, tak sem se díval co existuje. A AEA Zeus s energií 2000J je docela masakr, zbraně okolo 1000J dělá víc výrobců. A není potřeba na to zbroják, kalibr nad 6,35mm je potřeba akorát ohlásit.
Zbroják na to zrušili asi kvůli podzvukovým úsťovkám, perkus proto taky navolno, ale co si budeme povídat, v momentě příletu ingotu přes 10g na vzdálenost třeba 500m už zacvičí s kategorií zábavná nebo sportovní střelba :-D
Jako za zhruba 60000 koupíš v 6.35mm automatický zásobník, to už si průlet tělem člověka zajistíš. To už nad tím volným držením trochu pochybuju. Na druhou stranu se zhruba 3 zásobníkama na vzduchovou kartuš na takový výkon ve jménu Boha taneční klub, synagogu nebo nádraží nevystřílíš.
Předpokládám na tomto základě, že když už myslivcům nepovolili odstřel imigrantů na hranicích, tak jim ty vzduchovky a šípy pro lov časem povolí.
Ostatně za 1. světové války byly vzduchovky armádní zbraní používanou v Alpách.
A k těm výkonům 1000 a 2000J si spočítej dejme tomu při rychlosti 300m/s váhu ingotu "diabolky" a potřebnou hmotnost hnacího vzduchu :-D To je jen kategori Guinessovy knihy, nic prakticky použitelného. Třeba v ráži 12,7mm udělali taky jen dvouranku, aby se to dalo "nosit".
Ty tlaky CO2 mne docela překvapují, kdysi jsem používal jako modelář motorky na stlačený CO2 a netušil jsem, že tam je až tak velký tlak.
Měl jsem rychlopalnou pistoli, a když jsem to přeháněl s kadencí, bo třeba otočné nebo jezdící terče, tak v tom sklepě na 12*C mi ta pistole občas i zamrzla :-D
I na těch modelech se nádrž pokrývala jinovatkou, když se motorek nastavil na větší výkon.
A když bylo pod takových 17°, tak i motor zamrzal.
CéÓčko bylo létání do teplého počasí :-)
Mám pořád dva motůrky doma a jeden starý model v krabici, čím se to dá dneska plnit? Že bych přidal mikropřijímač a jedno servo na směrovku ...
Sifonové a šlehačkové bombičky se stále dají plnit.
Už jsem je dlouho neviděl. Myslel jsem že všechno přebral Sodastrým.
Ono v těch sifónech odešlo těsnění a pokud nemáš jak ho nahradit, tak sifon skončí.
řešil jsem nedávno.
https://www.sifos-obchod.cz/kovocas-sifonove...
Díky, ale už dlouho pozdě.
Kdyby ses poptal v železářstvích menších měst (Kladno, Slaný, Rakovník, Nové Strašecí) mohl´s sifon užívat do teď.
To máš asi pravdu. V Praze postupně klasická železářství mizí. U Rotta už dávno, letos Rousek na Náměstí bratří Synků. Velká železářství mizí a jsou nahrazována hobbymarkety. I já chodím hlavně do těch obchoďáku. Ovšem ty mají mezinárodní sotiment zboží a nevedou typické české výrobky jako je sifón či škrabka na brambory.
Jo jo, brambory jsou výsostně česká specialita a proto obchody s mezinárodním sortimentem nemají škrabky.
Možná i mají, nehledal jsem je tam. Manželka a já jsme zvyklí na škrabky české a ty hledáme. Je to o tom, že chci tu škrabku stále tu stejnou, na kterou jsem zvyklý.
zajímavé je, že oba (rodiče) používáme stejnou škrabku - podélnou, jedna z dcer si oblíbila příčnou.
https://www.tescoma.cz/skrabka-na-brambory-presto
https://www.tescoma.cz/skrabka-s-pricnou-cepeli...
Takže máme doma škrabek "plný šuplík" včetně památeční po babičce :-)
Inspiroval jsem se u Finů. Ti branory omyjí, uvaří a snědí je se ´šlupkama´.
V nich je to nutričně nejhodnotější, co vy vyhazujete.
...já to tak dělám léta a nenapadlo mne, že je to finský "vynález"- nezbavuji slupky ani jadřince u hrušek, jablek ap..
A vánoční bramborovej salát děláš taky z neloupanejch?
Jo- uvařím ve slupce a v páře, pak oloupu. Míň práce, odpadu a lepší chuť- to nevíš? ;-)
A nejlepší jsou pak jen s máslíčkem a solí a s kysaným mlékem :o)))
slint slint...
ale zkus si udělat brambory někde po cestě na plynovém vařiči... to si je radši upeču v ohýnku
Tak samozřejmě :o)))
Na dřívkáči to není problém, jen musíš trochu déle sbírat palivo.
Jo, naše máma ve svém věku vždycky protestuje proti jakýmkoli novotám. Tak jsem jí před několika lety vysloveně vecpal škrabku od Victorinoxu a od té doby už nevezme do ruky nic jiného ;-) Staré, památeční, ještě předrevoluční škrabky doma máme také, ale ty jsem v akci neviděl už ani nepamatuju...
Mimochodem, ta potvora je tak ostrá (a současně asi ani neztupitelná, má ostré zoubky), že se s tím dají loupat i rajčata, kiwi a další plody s tenkou slupkou... Taky se to někde prodává rovnou jako "škrabka na rajčata a kiwi" ;-) https://skrabky.heureka.cz/victorinox-skrabka...
Trochu jiné provedení pak vypadá takhle https://skrabky.heureka.cz/victorinox-skrabka...
Z toho posledního odkazu jsem si z monarchie přivez třídílnou sadu, nedostižný.
A mají tam i onde těsnění do maďarských (hliníkových) papiňáků, alias tlakových hrnců.
Krok 1: prioritně hledej dál - chybí ti k tomu držák na bombičku a nevidím, jestli je tam z druhé strany našroubovaná taková bílá trubička, kudy to šlo z lahve ven
Krok 2: pokud držák nenajdeš, lahev zatím odlož - je ti k ničemu NEBO kup nový
Stejně tak s plastovou tryskou.
Krok 3: pokud držák najdeš, sežeň bombičky - např. https://www.slehame.cz/kategorie/slehackove-a... nebo https://www.alza.cz/?logoutSuccess=1
Krok 4: kup šlehačku/smetanu/apod. - na kelímku musí mít 30%, ideálně pak 33% tuku
Krok 5: vlij to do nádoby a uzavři
Krok 6: zašroubuj bombičku
Krok 7: můžeš aplikovat
P.S.
Jestli není lepší koupit něco ve spreji nebo si tu šlehačku ušlehat v něčem jiném :o)))
Děkuji za obsáhlou a precizní odpověď; vážím si času, kterýs tomu věnovala.
Taková bílá trubička: jo, jo, s takovým roztomile roztřepeným jedním koncem, takové nastřihané trojúhelníčky na konci trubičky, asi aby to dělalo vlnky na šlehačce. Tak tu jsem už myslím jednou viděl, když jsem ve sklepě hledal hasák.
Držák na bombičku: chtěl jsem použít ze sifonové lahve, stejně tak BOMBIČKU. Což zjevně nepůjde, neboť - viz dále.
Zkoukl jsem odkaz na šlehačkové bombičky. A s údevem zjistil, že je v nich jiné mlno, než v těch sifonových.
No tak tím to celé hasne, nehodlám si domů tahat a starat se o další krám.
Jestli není lepší koupit něco ve spreji?
V dnešní době a s předpokládanou frekvencí dvoje narozeniny ročně (troje, i s mými) už určitě ano.
Byla to jen rychlá myšlenka při nálezu šlehačkové lahve v dosud neprobádancý hlubinách špajzu. Že bych jako měl šlehačkovou vzpomínku na máti. Že jako pokaždé, když bych si dával šlehačku na rakvičky, bych si vzpomenul...
No tak nic.
A rovnou jsem bádal, co sprejová šlehačka stojí.
Žiš, to jsou zas komplikace!
"Šlehačka ve spreji může být vyrobená prakticky z čehokoliv. Klidně to může být jen voda smíchaná s tukem a emulgátory."
"Sprejová šlehačka Korrekt.
Hodnocení: Tady výrobci podali neuvěřitelný výkon, šlehačka je vyrobená z vody, 25 % potom tvoří ztužené tuky a je v ní devět různých emulgátorů a stabilizátorů. Chuť této "šlehačky" je zcela nepopsatelná a neidentifikovatelná."
Zlatý komunisti! Ti jakživa na člověku nic nechtěli. A kdybych se po šlehačce utloukl, tak v krámě prostě nebyla, a byl klid!
- - -
Konec pauzy a jdu zase čučet z okna po že--- jdu dokončit ten rozpočet.
neprobádancé hlubiny špajzu
Také dobré, takové půlnočně perlové...
Jj, šlehačky ve spreji nic moc, i když chuťově jsou již o mnoho lepší než bývávalo.
Takže nezbývá než zakoupit kelímek a poctivě si ušlehat :o)))
Odjistit a hodit :)
To vypadá zajímavě. A prý je značeno i přes Tok
https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-brdska...
Jj, už jsem na to koukal o víkendu na nějakém jiném médiu.
To budu mít se skládací Eskou tak na 4 etapy, páč vždycky se mi to prodlouží o příjezd a odjezd z nějakého místa dostupného VHD.
Takže příští rok...
V mapách.cz je Brdská hřebenofka fyznačená.
Hmm...
To abych si přes zimu naplánoval nějaký kontrolní vycházky pěškobusem, zjistil si průjezdnost abych to s oteplením mohl zkusit.
Bod číslo jedna asi bude sbalit se tentokrát nějak kompaktněji a netáhnout ten vlečňák...
„Skalní trampové a pěší turisté zvládnou podle něj celou trasu za pár dnů.“ Jen se obávám, že podobnou sortu lidí tam budou v noci nahánět s termovizí. https://www.inrybar.cz/novinky/mastna-pokuta-za...
Zaujalo mne, že několik posledních dnů se mi na hlavní stránce NaKole ukazuje, že tam jsou nové příspěvky a po otevření tématu ani jedno sluníčko. A ne, blacklistem to není, po chvíli hledání tam skutečně najdu nový normálně viditelný příspěvek.
Nejsi sám, děje se mi to rovněž. Otevřu téma a sluníčka jsou pryč a musím ručně dohledávat.
Vypadá to na jakési k.rvítko. Asi by bylo dobré napsat to Václavovi.
Dělá mi to přesně totéž, ale jenom v práci (Windows+Chrome). Doma (Linux+Seamonkey) se to chová normálně.
Mně to dělá akorát v "Zaujalo", v ostatních to funguje.
Tak už mi to skočilo i do Potěšilo a Jaké to bylo.
Taky tak. Zajímavé ale, je ne vždycky. Občas to funguje. Pořád stejný počítač a stejný prohlížeč.
Já problém nemám, vše funguje dobře, správně a bez problémů, na počitači i v mobilu.
Jaký prohlížeč? Zkusila jsem místo Chrome Edge - a je to stejné.
Potvrzuji že Ohnivá Liška je bez problémů...
Zkusila jsem nainstalovat - a fakt že jo. :-)
Ano Firefox pod Windows i pod Androidem se k tomuhle chovají korektně.
V mém edge jsem zkusila přes pravé tlačítko otevřít ohvězdičkované téma na nové kartě. Otevře se to i s odkazem na nové příspěvky korektně, ale takto to dělat je opruz...
Chrome a Edge jsou v základě stejné prohlížeče.
Tak já jsem jenom naprostý amatér, který klofe zdroják v HTML kódu v poznámkovém bloku. Ale už před 1/4 stoletím, když jsem lepil ten svůj webík ivo.cz, povídal Yuhů na stránkách jakpsatweb, že se stránky při tvorbě mají vždy odladit na VŠECHNY (aktuální) prohlížeče.
A vyhledávací okno implementované na zdejší stránce "Diskuse" nevrací žádný odkaz na dotaz "Brigitte". Prostě nothing. Přitom jsem si dost jistý, že takové téma tu je: https://www.nakole.cz/diskuse/30776-favorit... .
Zkrátka, jak říká ten tankista - radista ve filmu Tankový prapor, je to zde "jakési pokorvené".
otevírej na nové kartě.. někdy se to proklikne 2* a máš po nových příspěvcích.
Nebo si nainstaluj ty woknousí funkce na klepavý ruce :)
Přes tu novou kartu to funguje. Prokliknutí 2x mě taky napadlo, ale to by bylo divné, kdyby to dělalalo trvale a tolikrát, zas tak blbě s tou myší neklikám ;-)
Zkus ji vyměnit, může odcházet spínač
Že by současně několika lidem začal blbnout spínač na myši? ;-)
Mně se na mobilu občas daří přijít o označení nových příspěvků manipulací okolo horního odkazu na první nový. Například když něco okomentuji a odešlu, tak se dostávám někam do středu stromu. Odjíždím tedy co nejrychleji na začátek a když pak v rozjezdu rychlého rolování hrábnu někam k tomu prvnímu odkazu, tak se ty odkazy dokáží smazat. Nevím jak a proč. Je to na Firefoxu pod Androidem.
Jestli to dobře chápu, tak někde na stránce přidáš příspěvek a ta sluníčka tam normálně ještě máš?
Na to jsem teda přestal spoléhat už dávno... Nejdřív projedu všechny ty nepřečtené, teprve pak až případně píšu. Už od dááávna se mi dost často stávalo, že jsem odeslal příspěvek a sluníčka kompletně zmizela... Mám zato, že to má trochu co dělat i s tím jak moc dlouho se s tím psaním patlám. Takže když někdy stránka uzná, že už moc dlouho, tak mi sluníčka už kompletně snuluje. Asi...
Ano, sluníčka vydrží i odeslání příspěvku a občas zmizí při neopatrné manipulaci prsty při scrolování stránky nahoru. Nevím co dělám, ale zabloudím k prvnímu odkazu na sluníčko.
Nechala jsem si udělat nové připojení k internetu a od té doby se mi u nových příspěvků (témata označená žlutou hvězdičkou obr.1) po otevření neobjevuje odkaz pro odskok na nové příspěvky (obr.2). Zkusila jsem se odhlásit a přihlásit, vypnout a zapnout počítač, ale nepomáhá to. Nevíte, čím to může být?
A o čem tady už od včerejška asi mluvíme, Mlho?!?
https://www.nakole.cz/diskuse/30863-co-vas...
Tak je jasný kdo to rozbil. Bara2 svým novým připojením. :)
Jo, ale s "r" místo prvního "l". Nebuď tak stydlivej. :-)
Hm, takže to znáš také. Z gramofonové desky s Milošem Kopeckým - nebo extistuje i jiný zdroj této historky?
Z nějaký knihy, kde novinář, údajně Štrougalův zeť, zpovídá Wericha v pozdních osmdesátkách.
Jako rozhodně zaujalo. Na jednu stranu chtějí pronásledovat přečipovaná elektrokola a na druhou stranu tohle...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/dira...
"Chcete jezdit bez rizika pokut za nedodržení nějakých regulí? Kupte si Teverun Fighter Eleven+ a máte vystaráno"
Tedy takhle na férovku říkat "Klidně se chovejte se na silnici jako prase, budete anonymní a nikdo na vás nemůže"... :(
Jezděj mi okolo práce často rychlí kolobrnďáci, jedou souběžně s auty, takžě nějakých 55km/h (mám výhled na hlavní silnici). Maj výbavu - přilbu, chrániče, možná páteřák. Ale už párkrát jsem viděl borce co fičel v závěsu za autem, tak do dvou metrů maximálně a taky takhle rychle, ovšem úplně "nalehko". Myslim, že nemůže dlouho přežít ...
Oni se snad časem pozabíjejí sami...
Nejde ani tak o ty dobrovolné sebevrahy, jako spíš o jejich okolí, když tě takovej nabere tak je asi hotovo.
Ale zarážející je na tom právě hlavně ta nekonzistence. Kola mají X omezení, které buď vyhrožují že budou nebo už dokonce začli kontrolovat a k tomu ti do stejného prostředí legálně vypustí tohle.
Pokud jezdí po silnic, v čem je problém? Furt lepší než když tě nabere auto.
Vím jak blbě brzdí koloběžka. Závěs za autem je vysoce nebezpečný. Auto ani nemusí brzdit nijak dramaticky a ten koloběžkář nemá jinou šanci než uhnout. Ubrzdit to nejde ani na kole a to je na tom s brzděním mnohem lépe. Ani jedno není účinností brzd, ale geometrií toho vehiklu.
Jen tak ze zvědavosti, z čeho dovozuješ, že je na tom kolo lépe na brzdách?
Na zábradlí jsem jel naposledy vcelku dávno tak je možné že jsem ledacos zapomněl, ale bez přesunutí váhy vzad hrozil přeskok řidítek vcelku akutně, při akutním brždění.
Koloběžka má u mě v tomhle směru výrazný náskok díky absenci sedla - můžu vytrčit záď výrazně snáz.
Osobně vidím větší rozdíl právě v brzdách, na koloběžce mám V-čka a třeba v dnešním mokru to je vcelku znát - kotouče jsou kotouče...
Asi vychází ze zkušenosti s konkrétní koloběžkou a konkrétníma brzdama. Moje Oxelo 9 taky brzdí zoufale (kusem železa o zadní kolečko)...
Za předpokladu, že máš koloběžku s velkými koly (aspoň to přední), půjde především o brzdy. S kotoučovkama to bude srovnatelné s kolem, při přesunutí těžiště dolů dozadu asi i s lehokolem.
Mám koloběžku s 16" koly a V brzdami. Zadní brzda se hned odlehčí a jde do smyku, takže jako by tam skoro nebyla. Přední brzdí dobře, ale při znměně rychlosti se nemáš o co jiného opřít než o řídítka, neb tam stojíš. Metrový sloupek řídítek má takový moment síly, že se to okamžitě překlápí přes přední kolo. Na zábradlí máš hodně váhy na sedle, takže se to tak dramaticky nesklápí dopředu.
No jestli u brždění na kolobce jen stojíš jak surikata tak máš samozřejmě pravdu.
Já mám ale takový zvyk přidřepnout a vystrčit zadek dozadu co mi ruce na řidítkách dovolí (úměrně rychlosti a akutnosti manévru). Sníží to těžiště a zároveň ho přesuneš dozadu - najednou i zadní brzda sama o sobě ledacos ubrzdí a i to překlápění se vpřed se přesune z kolonky "akutní" do kolonky "počká".
Doporučuju alespoň vyzkoušet...
Hm díky za radu, zkusím to. Když jedu ve sjezdu, tak to dělám z důvodu odporu vzduchu. Přesto si nemyslím, že by to výrazně pomohlo, neb zase jedu výrazně rychleji. I na kole je to problém to tam ubrzdit a spíš je třeba hledat cestu k úniku. No a když jedu po rovině a odrážím se, tak jsem vztyčený a zcela nepřipravený na nějaké přesouvání těžiště a nouzové brzdění. Přesto díky, budu nad tím dumat a zkoušet to.
Nejezdíš s váhou nad zadním kolem. Ono tě to ani nepustí od řídítek dál, než jsou natažené ruce.
Ve chvíli, kdy se nepotřebuješ zrovna odrážet, ale chceš brzdit, není problém své těžiště na koloběžce posunout dozadu a přikrčit se.
Na mé maličké Oxelo se s těžištěm dostanu nad zadní kolo, možná i za něj... což se hodí, když brzdí jenom zadním...
To je teda solidní magořina! :-D
Takže hádám, že nepotřebujou ani přilbu?
A to jsem fakt zvědav, jak teď chtějí dokazovat, že běžná přečipovaná koloběžka do kategorie Z nepatří?
Ale to není nic nového, to sem tu psal už několikrát, podle evropského nařízení 168/2013 dvoukolová vozidla bez sedátka nepodléhají schvalování typu, takže nemají techničák. A bez techničáku nelze registrovat a tedy získat RZ ani kdybych chtěl.
Je potřeba mít řidičák a nově pojištění.
"Klidně se chovejte se na silnici jako prase; oni se snad časem pozabíjejí sami; atd."
Na to říkám: V Uhřině vsi vyrostla kyklolávka přes hluboký zářez silnice Ke Kříži, vede souběžně s hú-š-š ocelovým ořem. Což je prima, zjednoduší to cestu z Jižního Města do Kolovrat a dále na Říčany a Benešovsko.
Což je moje soukromá radost, vnitřní nastavení a odpověď na všeobecný a všeobjímající negativismus. To chce klid a nebýt přednasraný dědek :-) Aj keď dnes pršá a tak mi stojí, zcela nečekaně, práce :-(
- - -
Ještě tak kdyby vzikla stezička pro kola na Novopetrovické alespoň na východní části od hřbitova ke Fr. Div. Páč toho Fr. Div. dejme tomu přeskáču po chodníku, ale tenhle kousek je převelice nepříjemný!
Až to bude, jestli se toho dožiji, tak už bude kyklo-přívětivá doprava z Oťapova až - no, až do Mnichovic. :-)
Mléčná dráha je součástí větší struktury o objemu 244 000 000 000 000 000 000 000 000 krychlových světelných let
Vizualizace obřích vesmírných struktur. Naši galaxii označuje červená tečka.
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/vrazda...
"Mladý útočník muže na ulici v Ostravě okradl, pak ho ubil. Obvinili ho z vraždy"
To je zobrazením obřích vesmírných struktur? :D
Podle informací iDNES.cz se obětí vraha stal bývalý cyklistický reprezentant a prodejce cyklistických potřeb v Ostravě Václav Grossmann,
Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/vrazda...
Neměl to být tento odkaz?
https://www.lidovky.cz/orientace/veda/galaxie...
V sobotu 12.10. byla v metropoli slušná mlha a já byl okolnostmi přinucen vyjet autem. Na dvouproudé vozovce k letišti VH jsem uhýbal autobusu - blbě - a prorazil si obě pravé pneu.
Na dvouproudé vozovce se silným provozem, včetně autobusů MHD, a za mlhy s dohledností cca 70m jsem zůstal trčet v kopci, vysloveně překážel a výrazně brzdil provoz skoro dvě hodiny, než mi syn přivezl obutá zimní kola.
Co mě zaujalo? To, že kolem projížděla dvě vozidla státní a jedno městské policie, ani jedno nezastavilo a jeho posádky neprojevily ani pohledem zájem o problém.
Netoužil jsem po jejich účasti, jen jsem se naivně domníval, že by mohli - za snížené viditelnosti - přispět k plynulosti provozu.
Měli hoši asi vyšší poslání a tady by je čekala práce. :-(
Tohle by mne celkem zajímalo, jak funguje, já naopak už několikrát na D10 viděl odstavené vozidlo, za kterým stálo vozidlo policejní, a chránilo ho pomocí rozsvícených majáků. Pojal jsem podezření, že na to existuje nějaký doporučený postup, jak je přivolat, když se mi na dálnici stane něco podobného.
Zatím jsem to ale nijak podrobně nezkoumal, až teď :-)
5. Policie a asistenční služba
Než začnete řešit asistenční službu, zavolejte policii. V případě zranění i záchranku. Volat můžete také na linku 112, kde vám zajistí případný příjezd všech složek integrovaného záchranného systému. Policie vám na místě pomůže jak s řešením nehody nebo poruchy, tak s označením jejího místa. V některých případech se na místo posílá i přívěsný vozík s informační světelnou cedulí, který od vás svede provoz do vzdálenějšího jízdního pruhu. Až pak řešte asistenční službu a svůj odvoz z místa. Pro ten pak platí stejné bezpečnostní pokyny. Ideální je domluvit se s asistencí, že vás vyzvedne na nejbližším bezpečném místě, kam vy můžete dojít za svodidly pěšky.
A malá rada nakonec. I když si myslíte, že závadu, jakou je třeba prázdná pneumatika, opravíte sami, nedělejte to. Jde o velký risk, který za ušetřených pár korun nestojí. Asistenční službu máte sjednanou s povinným ručením, tak ji využijte.
Na dálnici funguje policie rychle, a už mnoho let. Už jsem jejich zajištění a pak asistenci a odtah musel bohužel taky využít. Byl jsem pryč behem 20 minut.
Na frekventovanych silnicích vyšší tridy v neprehlednych místech taky přijedou celkem brzy.
A protože je v každém autě minimálně jeden telefon a když to není není nehoda, tak není nutné se zabývat každým stojícím autem.
Stalo se nám to nedávno na D7. Rupla levá přední pneumatika. Odklidili jsme se do odstavného pruhu, nainstalovali trojúhelník, zavolali policii a asistenčku. Policie nepřijela ani do hodiny, přijela asistenční služba, postavila se za nás, pustila žluté majáky a do 5 minut jsme byli přezutí na rezervě. Policie nám volala až asi za dvě hodiny s tím, že hlídka, která měla zajistit naši závadu cestou potkala náklaďák, ze kterého se vysypaly dlažební kostky, takže zasahovala tam a zda ještě pořád na ně čekáme.
Když se na jednom úseku v jednu chvíli stane víc malérů, tak můžou být jen na jednom místě, těžko se rozdvojit :-)
Dnes jsem jel po silnici 35 z Liberce do Turnova a někde u Hodkovic auto a za ním stálo rozblikané policejní auto a měnili levé přední kolo.
Zelená je teorie, šedivý je strom života.
Už jsme s manželkou několikrát dospělí a bělovlasí a když první policisté projížděli cca pět minut po defektu, když jsme ještě rozmisťovali trojúhelník, tak jsem logicky očekával, že u "staříků" zastaví, zmapují situaci a dohodneme se na dalším postupu. Ó nikoliv! Jejich přezíravé pohledy mne vyléčily a to ještě dvakrát.
O to více jsem zavzpomínal jak kdysi u mne zastavil "stíhač" s JAWOU 500 OHC a zapojil se do hledání probitého palce rozdělovače.
Na ty napomádované floutky s perfektními účesy a mračnem cinkrlátek na jejich perfektních uniformách jsem se opravdu, ale opravdu "rozzlobil" !!!!
A vy nemáte ani jeden telefon? :-)
V tom vidíš meritum problému?
A kdybychom neměli, tak o to více bychom potřebovali aktivní spoluúčast těch "Pomáhat a chránit". :-)
Zálohování PET lahví a plechovek.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika...
Asi se na to začínám těšit :-)
Před nějakými dny jsem byl nakoupit v Německu v Kauflandu. Po vstupu do prodejny jsem měl problém projít uličkami mezi regály a k některému zboží jsem se vůbec nedostal. Všude byly palety do výšky 2 m s prázdnými PET lahvemi a plechovkami. Dveře do skladu nešly zavřít jak byly narvané prázdnými obaly a po prodejně jezdily s paleťákem a rozváželi prázdné obaly do uliček v prodejně.
Říkal jsem si asi nějaká vyjimečná situace a větší problém. Ó nikoliv, byl jsem tam i dnes a co bystě řekli, téměř totéž jen o pár palet míň v uličkách.
Byl to úžasný pohled na rezignovaný výraz zaměstnanců prodejny co tam vláčeli paleťáky s prázdnými obaly po prodejně.
To se bude fakt líbit v prodejnách, zvlášť na menších vesnicích, kde lidé jezdí na velké nákupy do vzdálených měst.
Krávovina na entou :-((( Doteď to lidi nějak třídí a vyhazují do příslušných kontejnerů, které tady máme v ulici, dokonce 2x po dvou na plast a kovový odpad. Samozřejmě jedna dvojice je na na jednom konci ulice, ta druhá na druhém, asi tak 230m vzdáleném... Pravidelně se to nějak "hromadně" vyváží. Takže pouze jen 2 zastávky sběru na celou ulici a pro asi tak 500 bytů, kterých tady v ulici je...
Podle toho jejich zálohovacího nesmyslu teď bude kdoví jaký odvoz zajíždět do každého obchůdku, benzínky, a kdo ví kam všude ještě... To je ekologie fakt jak stehno :-(((
Jako chápu, i když jim to teda moc nevěřím, výrobce PET apod., že takhle tříděné, a hlavně čisté, lahve se jim pak líp recyklují a dají se opět použít i v potravinářském průmyslu... Stojí za to ale všechny tyhle navázané problémy???
Podle mně jde, OPĚT, jenom o pořádný kšeft pro pár vyvolených, kteří jsou všelijak přisátí na naše zákonodárce, nic jiného :-( Ekologií se jenom zaštiťují...
Obecně to problém nebude, na benzinkách určitě ne, problém bude v menších prodejnách na vesnicích, protože lidem se nebude chtít vozit prázdné obaly do obchodů, kde je koupili.
Jednorázově se dá zvládnout prodejna zacpaná paletami s obaly, ale určitě ne když to bude častěji.
A zaměstnancům prodejny se určitě bude líbit až jim tam lidi budou nechávat válet obaly, které jim automat pro poškození nebude chtít vzít a budou muset uklízet ten čurbes.
Máte strach z novinek- u sousedů na východě to funguje bez problémů přes rok- ubylo odpadků v lese a příkopech a nikomu nedělá problém vzít obaly sebou při nejbližším nákupu. Obaly se nevrací v místě nákupu, ale kdekoliv se vykupují, nemusí se vykupovat všude kde se prodávají a nikde jsem neviděl palety s obaly překážet v prodejně. Jak je zajištěn odvoz nevím, ale jistě pro ně nejezdí specielní auto. Podrobnosti tu:
https://www.odpady-portal.sk/Dokument/106495...
Připadá mi to jako velké "šlápnutí vedle".
Osobně používám petková balení proto, že nemusím přechovávat prázdné obaly, ty končí v tříděném odpadu. Jako řádný občan třídím jak doma, tak na chalupě.
Za děsné a nepraktické považuji povinnost nemačkat obaly, prý pro opětovné použití. Co na to hygienici? Ve vinotéce kam chodím, dostanu vždy novou petku, protože to prý mají od hygieny zakázané.