Zdravím a prosím o radu, zda by při obrácené montáži brzdových páček- viz foto, nemohlo docházet k zavzdušnění. Uvažuji o výměně brzdového systému, ale nejsem si jistý, že mi to nezpůsobí problém.
Jedná se mi čistě o dotaz ohledně způsobu montáže a následné funkčnosti.
Díky
Úhly se na téhle fotce odhadují docela blbě, ale řekl bych že máš reálnou šanci namontovat páky v relativně standardní poloze - baňkou nahoru. Prostě dej levou doprava a pravou doleva.
Pokud jde o zavzdušňování, svého času jsem s tím vcelku bojoval, ale už se to nějak usadilo a rok jsem na to nemusel šáhnout, nová, těsnící, nevyběhaná páka bez bublin v baňce je základ. A to mám montovaný úhel řekl bych výrazně horší.
Nevím, proč se fotka otočila....
Díky za typ, ale to není to, co bych chtěl. Při tvém způsobu montáže to funguje, ale pokud to otočím podle svého, tak už si nejsem jistý.
Ono to je na tříkolce (předpokládám dle fotky) trochu jiné. Nemyslím techniku brzd, ale použitelnost řídítek.
Jen pro jistotu, neříkám abys to montoval jako to mám já, říkám, že i tak jak to mám já to vcelku funguje. :-)
Já mám gripy prakticky svisle, ty je máš výrazně vodorovněji (zdá se mi), takže páka bude v tvém případě fungovat VÝRAZNĚ blíž standardní pozici.
Já to pochopil, ale při mém úhlu řídítek ( cca 45° ) a ještě páčka opačně, jsem si nebyl jistý funkčností. Protože se pístek páčky stane nejvyšším bodem systému.
Byly i páčky, co si nechaly líbit ledacos - pokud jde o nastavení pozice nádržky.
Problém se ale ukázal v něčem jiném.
Když se jezdí tak nějak pořád, tak v téhle poloze valí voda spolu s prachem přímo do prostoru pístu. Nevydržely ani rok a vytekly.
Na fotkách je ale už vidět úprava - zepředu jsou krytky a pod nimi ještě nějaké ucpávky, tuším molitan. Od té doby, pokud jde o údržbu brzd, posledních 50 tisíc km už jen měním destičky. Ale páčky mají i tak dost, jsou mastné, olej pomalu prolíná ven. Jen nepatrně, ale pořád. Zatím nechybí...
Ještě je potřeba počítat s tím, že v této poloze jsou páčky spolu s hadičkami tím hlavním nárazníkem, který musí pochytat většinu energie, když kolo spadne nabok. V tomto směru už obě dvě projevily nečekanou odolnost.
Koukám, že to půjde, což je dobrá zpráva.
Padání z lehu mám nacvičeno a jsou tu možnosti, jak páčku chránit, třeba natočením při montáži. Ale to je trochu jiný problém...
Díky za podnět ohledně vody a prachu, to mě nenapadlo.
Můžeš prosím tě udělat detailněší fotky těch "krytek"?
Asi to vidím, ale ještě si to neumím domyslet...
Mám na tříkolce páčky opačně přes deset let. U mechanických kotouučovek se snadno dostávala voda do bowdenů, korodovala lanka a v mrazech zamrzala, takže nebylo možné brzdit.
Shimana hydrauliky vydržely cca 1.5 roku. Současné Zoomy mám prozatím tři roky bez problémů.
Když jsi šel ze Shimana na ZOOM, stačilo vyměnit jen páčky a brzdiče zůstali? Nebo to byla kompletní výměna?
Byla to kompletní výměna, přestože jsou obojí kompaktibilní.
Tak po montáži a testovací jízdě, musím zodpovědně uvést, že jsem se mýlil. Odvzdušňovací šroub je stále nejvyšším místem systému, jen je oproti běžné poloze o 90 otočen. Ale vyvstal mi jiný problém, který ne a ne vyřešit...
Pokud při vystředění zadního brzdiče mám zmáčklou páčku zadní brzdy a začnu utahovat šrouby na brzdiči, utahování způsobí, že se i přes stisknuté desky brzdič pohne směrem ke kotouči a tím pádem mě škrtá jedna deska o kotouč.
Co s tím, pokud víte ?
Zkus utahovat postupně oba šrouby "křížem".
Další možnost je si třmen proti posunutí zapřít šroubovákem vetknutým pod rám/držák třmenu.
Holt si musíš poradit. :-)