Řeším teď "problém" s plášti... Resp. hledám odpovídající náhradu památečních Schwalbe. Nobby Nic 26/2,4 a Smart Sam 26/2,25. Obojí v provedení SnakeSkin a z řady Evo, oba samozřejmě v kevlaru. Jsou to opravdu staré modely, které dneska už nějak nemůžu najít v současné nabídce našich e-shopů. On je teda docela problém najít slušný plášť ve 26", grrr :-( Nějak mi to už po těch letech začalo puchřet, tak bych to rád vyměnil včas, než mi to neopravitelně prdne pod zadkem, samozřejmě co nejdál od domova :-)
Nevíte někdo o tom, že by se to dneska ještě někde dalo sehnat? A nebo poraďte čím by se to dalo nahradit, klidně od jiného výrobce... Požaduji ale podobné jízdní vlastnosti, váhu, a také podobnou životnost. Z plášťů, které i přes mou opatrnou jízdu vydrží kolem 2000Km jsem už fakt vyrostl :-/ Viz třeba Hutchinson? Mosquito... Jezdily a v terénu držely pěkně, ale po těch 2000km z nich byla skoro galuska :-( A to jsem s nimi nikdy nesmykoval na asfaltu a ani nedělal další podobné vylomeniny...
Mám naprosto stejný a obávám se, že neřešitelný problém.
Půl života jsem prožil na Nobby Nic, Racing Ralph nebo Smart Sam, samozřejmě v kevlaru a rozměru 26". Dnes se vyrábí už jen lowend drátová verze. Zatím jsem nepřišel na to, čím pláště v odpovídající kvalitě nahradit a obávám se, že to už ani nejde :-(((
https://www.schwalbe.com/Nobby-Nic-11159130
https://www.schwalbe.com/Smart-Sam-11101139.01
https://www.schwalbe.com/Racing-Ralph-11654049.01
No jo, ale to jsou devětadvacítky a drátové. My potřebujeme šestadvacítky v kevlaru.
Beru zpět...
Dlouho jsem je neviděl, ale na koloshopu už opět mají třeba Rocket Ron 26", kevlar, TLR, Addix...
Neměl bych si jich pár koupit do zásoby? 26" je ohrožená kategorie :-((
Našel jsem potřebné Smart Samy, 26/2,25, ale v provedení Addix, o kterém nevím jak si stojí v porovnání s tou starožitností, co mám doma ;-)
Třeba https://www.koloshop.cz/Schwalbe-Smart-Sam... , a možná, že jsem je zahlédl i na kupkolo.cz.
Největší problém ale vidím s těma Nobby Nic... Ty se mi v potřebném rozměru/provedení nepodařilo najít :-/ Jo, ve 27,5" nebo 29" jsou, ale pro normální kolo, teda 26", ani prd... Celé nové kolo si kvůli tomu kupovat fakt nebudu :-((( To je dvoj a vícenásobek ceny toho mého dědečka v podobné kvalitativní třídě :-/
P.S. Nevíš, kdo by mi dneska oservisoval, hlavně tedy provedl běžnou údržbu (vyčištění + namazání a případná výměna těsnění), u vidlice Fox TALAS 32 a tlumiče RP23 ? ;-) U obou se už delší dobu obávám, že na to dávno už nebudou díly :-/
Tak Nobby Nic "na dotaz", a to ještě jenom 2,25... https://www.koloshop.cz/Schwalbe-Nobby-Nic...
Nevidím to moc povzbudivě...
Též možnost, například https://www.bike24.com/cycling/parts/bike-tires...
edit, nežli jsem stihl vložit, AV byl rychlejší.
Nojo, DÍKY, nejradši bych to ale sehnal TADY v ČR ;-)
Ono to ale opravdu spěje k tomu, že se budu muset porozhlédnout i jinde...
Servis vidle i tlumiče se dá v pohodě udělat doma, není to nic těžkého. Přetěsnit tlumič jde "skoro bez nářadí", dá se povolit jen rukou.
Videí je na trubce spousta, tady je třeba vidle Fox:
https://www.youtube.com/watch?v=vZLYyM9U6CM
Tady je servis tlumiče Fox:
https://www.youtube.com/watch?v=pf14PMZeFeg
Těsnění koupíš třeba na Amazonu:
https://www.amazon.com/fox-fork-seal-kit/s?k...
Je mnohem rychlejší a mnohem levnější udělat to doma. Kdysi jsem posílal vidle i tlumiče Švecovi do Písku, dnes už jedině doma. Nezapomeň si koupit olej na doplnění.
Ještě dávám nové o kroužky, zpravidla to jsou běžné rozměry, korunová záležitost.
Díky moc!
Akorát si nejsem jistý jestli to zvládnu, tady v panelákovém bytě... Ani na to nemám pár jím použitých nástrojů :-/ Prvně Gola nebo nástrčkové klíče a svěrák fakt teda ani náhodou. O tom případném nepořádku od oleje na zemi ani nemluvě... Chce to dílnu nebo něco takového :-/
V přehledech ve spodní části produktových listů jsou uvedené i 26" kevralové verze.
Omlouvám se, že anglicky neumím. Leč zkusil jsem se dotázat na https://www.bike24.com/p2361770.html
nějakou nabídku tam mají
Není-li to to co hledáte, nebijte mě
S ckp13 sháníme traktory na MTB, případně AM ;-) Ale i tak dík, ten obchod má na skladě i ty, které bysme asi mohli vzít coby náhradu těch památečních, na které jsme oba zvyklí.
Hloupý dotaz, má kevlarová patka i nějaké jízdní výhody?
Doteď jsem žil v dojmu že zásadní výhodou je hmotnost, pokud na to člověk kouká a schopnost vzít si do brašny rezervu, protože je poskládaná...
Já jezdím na drátech a je mi fajn, tak o co případně přicházím :-)
Skládání nevyužiju, protože je s sebou nevozím, ale kevlarové dokážu v lese nasadit/sundat pouze rukou, což se mi u drátu asi nikdy nepodařilo a občas to byl zápas i s montpákama. Navíc mám pocit, že měkčí kevlar líp těsní bezdušovou gumu než drát. Běžně naleju těsnící sajrajt po vánocích a za rok gumu odlepím a naleju nový sajrajt. U drátu bych si nebyl jistý, jestli to takto funguje. A předpokládám, že kevlar je i o něco lehčí - je to neodpružená rotující hmota...
Kevral se mnohem snáz sundává a nandává na ráfek a to je dost podstatná výhoda.
Letos jsem koupila poprvé kevlary na dvoje záplety. Jako nové se to nazouvalo stejně blbě, jak drátěná patka. Je to na váhu lehčí, ale bez pacek se mi to nasadit nepovedlo, drát i zcela nový většinou jen rukou nasadit šel. Píši o silničních pláštích 700c.
Jak jsem zjistil, tak to je hodně individuální. Měl jsem na horáka pláště kevral, koupil jsem nové, úplně ten samý model a mohl jsem se zvencnout při nazouvání, asi byly o nějakou desetinu menší a bez montajzen ani náhodou. Po třetím přezutí na předním už dobrý, pohodlně stačí jedna montajzna pro usnadnění.
To pořád ale vypadá, že jízdní výhoda veškerá žádná...
Já na hmotnost zas tak nehledím, jednak je tříkolka těžkej tank dělej co dělej a na těch 20" se ani ta rotující hmota zase tak nepodepíše.
Na tříkolku dráťák určitě dobrý, I kdyby sis vezl rezervní plášť, tak nemůžeš mít problém kam ho dát a co jsem porovnával, tak jsou i výrazně levnější.
Já na treku mám taky dráťáky, cena hrála významnou roli. Na horáku mám kevral kvůli váze, snadnějšímu přezují a pro skladnější převážení rezervy.
Když uvážím, že ty drátěné najely 15 tisíc bez defektu a koupila jsem podle popisu ještě odolnější typ, tak doufám, že ke třetímu nasazení vůbec nedojde :-D
Je vždycky něco za něco, odolnější a dráťák je výrazně vyšší váha co musíš roztáčet, ale menší pravděpodobnost defektu a nižší cena.
Tak ty moje nové (Armadillo Elite) s kevlarovou patkou mají být odolnější a jsou lehčí, jak původní (Espoir sport) s drátěnou patkou. Doufám tedy, že opravdu odolnější budou a k třetímu nazouvání ani nedojde, tudíž jednoduššího nasazování kevlarové patky se možná ani nedočkám, napoprvé to šlo stejně blbě ;-)
To fakt dopředu nevíš, jak to bude, záleží kde ty pláště vyrábějí a jak mají nastavené a seřízené mašiny. Když tam seřízení bude dělat nějaký tchajwanec nebo malajsiec, pro kterého centimetr žádná míra, tak ty samé hned na poprve nasadíš hravě a jindy se s tím pereš.
Když se na patce z nějakého důvodu (nevhodné montpáky, nešikovné ruce) poruší guma a přes odhalený kord začne k patce prosakovat voda, kevlar má výhodu, že nezrezne.
Jediná jízdní výhoda kevlaru je o chlup nižší váha. Ohebnost se projevit nemůže, protože je patka napevno zatlačená do tuhého ráfku.
Možná tady by se dalo něco splašit
https://www.spoke.cz/schwalbe-smart-sam...
No, ale asi to bude v provedení LiteSkin. Toho bych se asi trochu bál.
Nějaké Nobby Nic mají skladem také...
Tobě vážně pláště puchří? I jen při občasném a hodně malém ježdění musí být do tří let na plátno.
A rozměr 2,25" nevyhovuje? Pro bahno a písek lepší, ale ostatní povrchy už docela zbytečná váha a cena.
Nevím jak jsou celkem staré... Každopádně mi tady doma v bytě stojí už od 2014 a opravdu degradují ;-) Předtím byly nějakou sezonu ježděné. Sice poslední ty roky předtím trapně málo (do stovek km za rok), ale byly...
Dopředu jsem si zvykl na tu 2,4" Nobby Nic. Vzadu mám toho tenčího Smart Sam.
Tak při tomhle stáří už pomalinku začínají mít nárok k puchření :-) A není lepší je dřív obrousit o cestu?
Zase nechci riskovat, že mi to vypoví službu někde daleko od domova ;-)
Jestli mají boky popraskané do hloubky, tak na předek určitě ne a vzadu to je na uvážení. Taky záleží jak moc foukáš a jak moc to drbeš o kameny.
Já myslel obrousit o cestu dřív než stačí nějak víc zestárnout a popraskat.
Jinak na delší uložení je dobrý pláště natřít třeba glycerinem a někde do chladna a hlavně do tmy, pak vydrží hromadu let a tak rychle nestárnou.
Popraskaný je hlavně ten zadní Smart Sam. Na předku jsem si ničeho zas tak moc nevšiml. Ty vzorkové "špunty" na obou jsou ale prostě takové divné, na omak, na můj vkus, už tvrdé, nepruží (nebo jak to říct). Takže se trochu bojím, že vezmu trochu víc za brzdy a celý slavný vzorek skončí stržený z pláště a rozsypaný někde na zemi :-)
Mám tu jeden památeční, taky hodně přes 10 let, nikdy nepoužitý jeden Nobby Nic. Ještě složený v krabici. Nikdy jsem ale ho nijak neošetřoval jak píšeš, ale je pořád v bytě. Ten ale asi půjde rovnou do kontejneru :-/
Foukal jsem, asi, někam mezi 2-2,5 baru... Musel bych to dofouknout, pomačkáním otestovat a pak změřit ;-) Měl jsem to kdysi v ruce, měřák už nebyl potřeba ;-)
Tvrdších špalků bych se moc nebál pokud nejezdíš víc po mokrých a klouzavých kořenech a kamenech. Tvrdší budou nejspíš samy o sobě asi z výroby pro tvrdší povrch. Aby si je nějak víc odrbal, tak to bys jim musel dát hodně zabrat, běžným brzděním je hned tak neurveš.
A vyhazovat nový, nepoužitý plášť je docela škoda, pokud nebyl na slunci, není rozpraskaný a není z něj porcelán.
Jen pro názornost fotky jak vypadá opotřebený a orvaný plášť o kameny po 10 dnech v Alpách. Předtím byl ježděný měsíc (asi 150 km) u nás. Kupodivu žádný problém, jen šel hned do kontejneru :-)
Když to bylo nové, tak to bylo prostě víc pružnější. Tak nevím jestli to i tak riskovat, no...
Tak na tohle bych nevlezl :-)
Náhodou, je pěkný když ten plášť někdo zvládne skutečně oddělat a nevyhazuje ho protože "vyšel z módy".
Mě vyloženě mrzí, že na tříkolákovi vždycky sjedu uprostřed proužek až na plátno a zbytek pláště je jak nový... :-)
Ale zase máš víc opotřebovanou pumpičku :-)
Nejde o to, že "je z módy", ale že má asi už trochu jiné vlastnosti než by měl mít. Prostě se bude chovat jinak než úplně nový. A to si zrovna nechci moc zkoušet na svém vlastním těle/zdraví ;-) Ohledně jízdy v terénu nejsem žádný machr, takže hromadu krizových (pro mně :-) situací dost často vyřešilo kolo "samo". Ale muselo být na něj stoprocentní spolehnutí... Kdyby se mi pláště chovaly nevypočitatelně, tak se buď někde zrakvím hned nebo pak budu všude jezdit jak připo... A to není zas taková zábava, myslím. To už je snad lepší se terénu preventivně vyhýbat úplně.
Taky už jsem kdysi zažil skoro-tlamu na obyčejné mokré silnici... Prostě mi tenkrát ustřelilo přední kolo při mírném zatočení, a to v ne moc velké rychlosti. To taky byly pláště ne moc sjeté, ale trochu postarší...
Podle mně má obecně guma "pružit". A když to nedělá, tak se v její struktuře asi něco změnilo. Proto by asi bylo nejlepší se jí preventivně zbavit.
Bohužel běžně rozšířený omyl. Glycerin je trojsytný alkohol (1,2,3- propantriol) a jako takový (podobně jako etanol, isopropylalkohol a další) sice gumu i třeba lidskou pokožku zvláčňuje, ale nejen že nechrání, naopak způsobuje, třebaže okem většinou nepostřehnutelné botnání a po vyschnutí, trvající delší dobu, zanechává mikrobublinky a praskliny. Kdysi se prodával přípravek Regum na bázi chlorkaučuku, který gumu chránil před kyslíkem a UV zářením. Na trhu i u pump je řada přípravků na ochranu gum, v žádném není glycerin. Chlad a tma ovšem gumám prospívá.
Kevlar nekupuj! Po roce . .
Tohle se mi nikdy nestalo... A to jsem kdysi jezdil v h/různém terénu, šutry, štěrk i asfalt.
Vada materiálu, nebo nějaký jiný problém, ale určitě ne kevral patkou.
Nejspíš asi, ale taky to mělo ten slabý bok LiteSkin, který se od patky odtrhl. Vnitřní kord však držel, jel jsem s tím ještě asi 300 km s bagáží a kupodivu to vydrželo.
To se mi takhle jednou utrhla drátěná patka uprostřed rozsáhlého vojenského prostoru, takže nejbližší obec kilometry daleko, navíc byla neděle.
Ale tenkrát jsem s sebou poprvé měl náhradní plášť, nikdy dřív mě nenapadlo ho na dovolenové cestování vozit.