Primárně navzauji na téma, které se rozkošatilo pod tímto příspěvkem: https://www.nakole.cz/diskuse/30781-co-vas...
Ale nakonec nejen. Já si toho oslím můstkem spojím víc.
Jednak řeším potřebu nového auta - viz to odkázané vlákno.
Druhak jsem tu asi před deseti lety probírala, že chci asi koloběžku a jak jsem tak občas pomalejší v rozhodování, stále ji nemám... ale stále si ji asi chci koupit.
Takže klidně tady dohromady smatlám své neopravitelné auto, své plánované nové auto, výhody a nevýhody SUV... a jakou si mám sakra koupit koloběžku? :-)
Ring volný.
Pokud chceš nové (opravdu nové) auto, srovnatelné a původném Oplem Corsa, tak se podívej na:
-Suzuki Swift
třeba u nového auta řešit konzervaci dutin, loňské modely to neměly
-Fiat Panda
je menší než corsa, hybrid, nevím jak s převodovkou(man/ auto) v UH má servis opravdu špatné jméno
-Toyotu Yaris
Ale bude to hybrid tj nevím jaká bude životnost baterie (predpoklad 10 let) a automatická převodovka.
-Opel corsa odpovídá Peugeotu 2008, jsou zde problematické motory.
jak u toho auta tak i u té koloběžky docela zásadně záleží na tom co po těch vehiklech vubec chceš, jaké máš parkovací--skladovací možnosti a další a další priority ale i negativa kuli kterým musíš slevit.
třeba muj kámoš má asi 6 koloběžek, na jedný jezdí do práce, na jiný jezdí na solo výlety, na jiné jezdí se mnou když ho občas vyvezu na víkend a na jiné jezdí když se mu musí vejít do kufru do letadla.
s autem to máš podobný, bud řešíš spotřebu, nebo řešíš jestli se v něm dá přespat a pak samo řešíš jestli s nim pujde na sídlišti zaparkovat když odparkuje běžný auto velikosti oktávka. co se týče třeba tý spotřeby, nooo Wv caddy benzin mi žere 10 litru, opel Vivaro v dieslu s lehkou nohou tak 7 litru, ale poskakovat s ním po sídlišti a hledat parkovací místo, to se fakt nedá, i právě proto jsem jako pracovní auto koupil tu caddynu.
Koloběžku doporučuji vyzkoušet. Těžko odhadnout, jaký typ (velikost kol, výška řidítek atd.) ti bude vyhovovat.
jezdit na koloběžce je oproti kolu všeobecně peklo, si myslím, že at zkusí jakoukoli, pokud byla zvyklá jezdit na kole, na jakýkoli koloběžce ji to přijde šílený. kolběžka není dopravní prostředek jako třeba už kolo, koloběžka jsou spíš jen sedmimílový boty, prostě lepší než jít pěšky, ale tím to končí.
Právě že to vím. Zkoušela jsem koloběžku od dcerunky - teď nevím typ a do garáže teď fakt nejdu, ale kola jsou myslím 20" nebo 21" a řidítka jsou lehce pod pas. Když jsem prvě vyjela, myslela jsem, že na první rovincce cca 500m chcínu. Děs běs... Vypadá to jednoduše, ale dá to zabrat.
Navíc díky mým problémům se zády jsem velmi rychle zjistila, že nemohu mít na zádech batoch. A to tak, že ani malinkatý minibatůžek.
Moc jsem toho nenajela - velmi brzy jsem zjistila, že koloběžka na moje kyčle s koxatrózou a na vybočenou bederku rozhodně není.
no já to měl s koloběžkou jednoduchý mraky let jsme jezdili s manželkou a dětma na kole i na těžko--jako že kempovat, pak to umřelo když Alena začala mít na kole problém se zádama, pak po nějaké pauze mě začal kámoš lanařit do koloběžky což mě nakoplo, že bych si mohl ve verzi elektrokoloběžky súplnit svuj celožoivotní sen jak jezdit po turistických ztezkách na motorce---elektrokoloběžka, pak si to zkusila manželka a absolutní nadšení, takže se pořídila elektrokolběžka i pro ní a znovu zase dál jezdíme jako kdysi na kolech.
Mám Kostku Twenty (překvapivě 20"), což je upgrade proti historické K-bike K6 na 12".
Větší kolečka jsou príma, líp to jede. Taky při brždění z dlouhých kopců člověk nemá takový panický strach, že ty ráfky zapeče.
Používám to právě jako ty sedmimílový boty, do sámošky, k zubaři a tak, tím že na tom rámu nic není se to člověk zas tak nebojí někde zamknout.
Po rovině nebo z mírných kopců super, prudké sjezdy jsou plýtvání výškovými metry a kopce nahoru jsou ideální po schodech - i mírné stoupání mě brzo donutí tlačit. Není to o tolik pomalejší ale nevyčerpává to tolik.
Na velké výlety bych s koloběžkou asi spíš nepočítal, batoh na zádech je pakárna (s každým odrazem ho člověk furt zvedá o výšku stupátka a je to ve stojné noze dost cítit), na zadní kolo se brašny dát nedají - překážely by odrazu a na předek je to zpravidla těžké dost už jak se nad tím člověk hrbí.
Viděl jsem koloběžky na velkých kolech (běžné cyklorozměry), ale to už je velký jak kolo, spíš víc (delší rozvor kvůli stupátku) a navzdory beranům to nemá s kolem srovnání.
Pokud člověk není takový fanda, aby mocí mermo CHTĚL výletovat na kolobrndě, kolo udělá lepší službu.
Doporučuju dát při výběru majzla na výšku řidítek, z nějakého zkouřeného důvodu panuje obsese dávat je neskutečně nízko, až tak že se u toho ve stoje při sjezdu musím hrbit i při maximálním využití všech standardních zvyšovacích nastavovátek. Mám sice ke dvěma metrům, ale stejně...
Prostě člověk na tom musí být schopen pohodlně stát při sjezdu, přihrblý postoj nad nízkými řidítky dokáže začít neskutečně bolet VELMI rychle a rozhodně nestojí za (podle mě dost pochybné) výhody při odrazu na rovině.
To právě u mě nefunguje. Jsem totálně tvrdá. Leho mi stálo doma několik měsíců, než se mi na něm podařilo rozjet. Já bohužel to musím nejdřív pořídit a mít dost času se na tom naučit... a pak teprve něco zkoušet. :-)
To nemáš ani nikoho známého s koloběžkou, kde by sis ji mohla aspoň ohmatat, zjistit jak se ti drží řidítka apod.?!?
Asi nemám... a ohmatat držení řidítek, když můj zásadní problém je rovnováha, mi moc platno nebude.
Měla jsem tím na mysli, že bys zkusila jaká výška řidítek by ti vyhovovala.
Rovnováha u kolobrndy je docela potřeba. Zvlášť když je dobré pravidelně měnit odrazové nohy.
Viděl jsem koběžku - tříkolku a rovnováha se na ni držela velice snadno a jízda na ni vypadala taky dobře.
Takhle - koloběžku "potřebuji", abych měla nějaké skladné, snadno přepravitelné "HPV", protože tříkolka, co mám, tohle fakt nesplňuje. Koloběžkotříkolka na tom sice bude líp, ale pořád by tomu hlavnímu důvodu tak úplně nevyhověla.
pokud řešíš snadnou přepravu koloběžky autem na nějakám cyklonosiči, tak s tím opatrně, koloběžka do klasického cyklonosiče nejspíš uplně v poho pasovat nebude. jinak pokud bych měl doporučit nějakou koloběžku jako nástřel stylu zkusím, uvidím, určitě bych doporučil klasiku přední kolo 26 zadní tuším 20,
podle mého je uplně v poho čínský wilcox away, naprosto srovnatelné s nejlevnější variantou s koloběžkou od kostky jen výrazně levnější--prý je ten wilcox kopie kostkácké prvotiny .
https://kolobezky.heureka.cz/wilcox-away-zelena...
v ceně je rovnou i blatník, na kostkáckých koloběžkách je určitě ale fajn ten jejich stojánek.
Neee... přepravu autem neřeším. Spíš mi jde o to, abych měla něco, s čím dokážu skotačivě vyběhnout z baráku a někam si kousek zajet, případně to sama zvednout do vlaku a tak.
Prostě protiváhu k té krávě trojkolce, která je skvělá, když už jede, ale ty manipulační tanečky okolo jsou občas náročné.
no v každym případě, pokud jsi na koloběžce nikdy nejela, jen si myslíš, že by to mohlo být to pravé ořechové, určitě by stálo za uvahu si ji někde nejdřív pujčit a zkusit, ono jestli koupíš koloběžku za 20 tisíc, nebo za 2 tisíce fak nic moc nezmění na tom, že oproti kolu je to jako dopravní prostředek jen na nohy peklo.
Jo, uvažovala jsem o tom. Ovšem půjčovné na dobu, kterou já asi tak potřebuju na to, abych něco z toho poznala, vychází dráž než cena té koloběžky. To už mi vychází líp si ji koupit a "dyštak" s rozumnou ztrátou pak prodat.
to si nemyslim, ted v létě by určitě neměl být problém si někde pujčit na pul dne nebo celý den koloběžku třeba od kostky, určitě nějaký takový akce jsou a asi by se to dalo dohledat. kámoš takto s koloběžkováním začal před lety na nějaký akci ve stromovce, pujčil si kostku na zkušební jízdu a když ji měl vrátit, tak si ji od nich rovnou koupil, bohužel za týden mu ji ukradli u sámošky, ale dnes už jich má dalších tuším šest.
Už jsem psala - s lehokolem mi trvalo tři měsíce se rozjet. Půlden nebo den mi naprosto k ničemu není. Znám se.
Ve vlaku pozor na velikost kol - od průměru 21" musíš platit jako za kolo.
12, ne 21. To je mi jasné. Nenajezdím toho tím vlakem tolik, aby to bylo rozhodovací kritérium.
Pravda. Nějak se mi ty jedničky a dvojky pomotaly :o)))
Pardon, zrovna jsem běhala po autosalonech. :-)))
Tak nějaké shrnutí. U aut jsem nějakou dobu šla postupně k větším a větším, jak mi rostly děti, tak aby se mi tam vešly. Poslední před corsou byl Citroen Berlingo, kam jsem se se třemi dětmi (z toho dva synové, co mají od čtrnácti let metr devadesát) pohodlně vešla, případně jsem do něj umístila dva lidi plus dvě kola nastojato. I lehokola.
Na corsu jsem přešla, když děti vylétly z hnízda.
Aktuálně je situace taková, že auto až tak moc nepotřebuju. Do práce mi jede autobus, nákupy mi vozí Rohlík. Ale pořád občas potřebuji něco vyřídit, nakoupit. Občas zajet za vnoučaty, či si je přivézt, či je vzít na výlet. Jednou ročně vyvézt maminku k moři. Atd. No a pak jsem taky v mezičase pořídila tu tříkolku.
Tj. teď mám dilema, zda opět pořídit nákupní tašku na kolečkách, která mi pro 90% mého použití bohatě stačí nebo kombíka, kam bych dala tříkolku bez rozkládání (a všechny kufry mé maminky, které potřebbuje na týdenní dovolenou :-D
Volila bych kombíka.
Jak mrňata porostou, bude potřeba stále víc věcí...
Tak mrňata mají taky rodiče, aby jim vozili věci, že... :-)
To jo, ale na výlety s nimi asi jezdíš sama - alespoň jsem to tak pochopila výše.
Ale zpět k autům - mám už druhého kombíka a prostor bez problémů využiju.
Tak že bych nevyužila, to asi využiju... ale ty prachy, co dělá rozdíl v ceně, bez problémů využiju taky.
Nejsem si jistý, jestli do běžného kombíka dáš tříkolku dovnitře bez rozkládání.
Ta moje se kdysivá vezla právě berlingen a šlapák musel dolů aby se vlezla...
Jo to kdyby byl v bazaru nějaký vysloužilý pohřebák, to bych po něm skočil hned :-D
No, předchozí majitel mi ji v kombíku přivezl, tak asi jo. Dnes jsem si v jednom autosalonu nechala tu ložnou plochu změřit. Vypadali trochu zaraženě, když to byl můj první dotaz k vystavenému autu - zda mi můžou změřit délku od předních opěradel k zadním dveřím. Teď ještě musím najít metr a změřit tu 3ko
Bacha na to, čisté míry jsou jedna věc, šišatost celého hebla druhá! Občas se stane že to tam nedáš, protože "tady v tom jednom konkrétním místě je takovej ... a ten kdyby tam nebyl..!"
Jo, to mi povídej. Tříkolku mám skládací, takže pořád dobrý, ale když jsem potřebovala v Corse převézt Azuba 5, to byl teprve tetris!
Tahle informace asi moc užitečná nebude, ale mám vyzkoušeno, že do fabie kombi se bez rozebírání tak akorát vejde 20" tricon, stačí odepnout horní úchyt sedačky a sklopit ji co nejvíc naležato. Podmínkou je ne moc velký jezdec - tedy ne moc dlouhý šlapák a přední sedačky ne moc daleko vzadu.
Naopak, je mi to hodně užitečné. Řeklo mi to, že jsem debil, když pořád měřím jen délku a vůbec nekoukám na výšku. Tím, že mi ji předchozí majitel přivezl v kombíku jsem brala jako dané, že se tam vejde. Ale když jsem tomu přidala hlavovou opěrku, už jsem s rozměry jinde.
"...tady v tom místě je takovej ... a ten kdyby tam nebyl...!"
:-D
Ba právě... :-D
Není kombik jako kombik. Mámm kombika a dva treky nebo horáky v průměrné velikosti naložím snadno a rychle a bez úprav čehokoliv. Tříkolka je o dost nižší, tak třeba Oktávka by ji mohla bezproblémově zvládnout.
Auto jsem tehdy vybíral podle možnosti snadného naložení dvou kol. Dávat kola na střechu mě dost štvalo a už docela namáhalo, tak jsem volil větší kombik.
Tříkoka je nižší? Ty tam ta kola dáváš nastojato? Protože jestli na ležato, tak tříkolka opravdu není nižší ani zdaleka. Zato je delší.
Jinak jo - do kombíku jsem kdysi dokázala, sice dost namáhavě, ale bez demontáže a vcelku, složit dokonce i dvě lehokola, nejen nějaký horák či trek. Lež ta tříkolka má krom výšky a délky ještě ten rozvor a jsme úplně jinde.
"Leč"... ne "lež".
rozvor? Neměl to být rozchod?
Nastojato, dvě postavená kola + další věci vedle kol, perostorem by se kola vešla tři.
Tříkolka určitě není širší než 120 cm, takže problém by být určitě neměl. Pokud je tvoje tříkolka nějak o dost delší než střední trekové kolo, tak by to asi mohl být trochu problém. Muselo by se to změřit a hlavně zkusit.
Ale při pořízení auta typu Tranzit nemůžeš mít nejmenší problém odvézt tříkolku a stáda koloběžek :-)
Každá tříkolka je samozřejmě o dost delší než běžné trekové kolo, ale pořád mi tam taky hapruje ta výška. Do Berlinga jo, tam se kolo nastojato vešlo. Ale do kombíku? Tam mé představivosti pořád pár decimetrů chybí. Nemáš fotku?
Tříkolka se jeví delší, ale nemusí to být pravda. A hlavně ty neměříš 2 metry. Trek odhadují těsně pod dva metry a v tvém případě bude mít tříkolka téměř shodnou délku, né li menší.
Hmm... zajímavé. Já bych se byla sázela, že je delší. Měřila jsem včera - když vezmu opravdu průmět, tj. včetně všech trčavých částí, tak to vychází cca 195. Trek je takhle dlouhej taky? :-o (Nojo, on v tom Berlingu šel dát do úhlopříčky, což u 3ko jaksi nic neřeší.
Jo, není kombi jako kombi, kdysi jsemm měl třeba Octávii Combi, tuším model 450, délka dobrá, ale výška bída. Tehdy nikoho nenapadlo vozit kolo autem a když tak se vezlo pěkně na střeše a ještě na ležato :-)
Koukám na to co uvádějí u Berlinga a je to nějak divně specifikované, nejčastěji je to uváděné, jako velký rodinný vůz, 5 až 7 místný. Asi by ses musela podívat do techničáku co vlastně je.
Já to mám vedené jako 7 místné kombi, ve všech rozměrech je nepatrně menší než co uvádějí u Berlinga, ale dvě 110 cm vysoká kola tam dám. A když má vysoké kolo hydraulickou sedlovku, tak je to snadnější.
Jakou má tříkolka délku? Může to někdo změřit?
Psala jsem výš. Moje, když jsem si dala svislé zarážky, abych fakt změřila celou délku, tak nějak 195. Pochopitelně, když nastavím pedály svisle.
moje nějakých 220cm, měřeno od přední hrany placky po zadní hranu pláště, takže trčavý věci zejména vzadu to možná o pár centimetrů natáhnou.
Obecně bych řekl že tříkolky (a leháče obecně) musí být delší, protože rozvor mají cca stejný jako zábradlí, ale trčí ti dopředu ten šlapák...
Tak to by bylo hodně na těsno a vyžadovalo by to dobře nacvičit :-) Dám tam kolo 185 cm a pár cm tam je ještě rezerva.
Plus je trochu problém, že vzadu je nejvzdálenějším bodem nosič. Takže pokud by to mělo trochu víc zkosenou záď, mám o pár cm méně.
Tak toto se nevejde ani do mojí borůvky...Opel Zafira B.
Jedině dát to tam pozpátku a nechat koukat nosič mezi sedačkama "dopředu"
Nebo nechat mezi sedačkama koukat šlapák. Ten je užší, prošel by snáz...
https://www.motorvize.cz/katalog/vs/citroen...
Takže jo. Byla to opravdu VELMI užitečná informace. Do mnou vyhlédnutého kombíku se 3ko zřejmě horkotěžko, ale vejde na délku. Nevejde se ovšem na výšku. Bez hlavové opěrky se - asi - vejde. Opěrka sundat samozřejmě jde, je to i rychlejší než skládat celou 3ko. Otázka je, jestli o tolik, abych kvůli tomu pořizovala kombíka. :-(
No a koloběžky... já si ji chtěla koupit původně k padesátinám, ale tak nějak jsem postupně dospěla k závěru, že s hypotékou na krev si člověk musí spoustu drobných radostí odpustit, nechce-li skončit v exekuci. Což teda jestli teď pořídím to auto, nejspíš bude ten stejný problém.
Ale kdyby na to přece došlo - aktuální favorit je Crussis Cobra. Asi...
Jo, ještě ty parkovací a skladovací možnosti... Bydlím sama v domě. Možnosti jsou takřka nekonečné. Teda s tou tříkolkou trochu problém mám, ne že ne. Ale úzkých koloběžek sem mohu umístit libovolně mnoho a tři až čtyři auta (a v případě zrušení předzahrádky, tak klidně další tři) na vlastní pozemek taky. Kdybych měla všeho tolik, jako parkovacího místa... :-D
Koloběžku starou twentynu otřískanou z vlaků i vleků Ti můžu doslova dát na dozkoušení. Další bych koupil už skládací. Jak jsem dojel tu rovnováhu po ohluchnutí, tak se mi na tom točí hlava, jako né moc, ale stačí to na dezorientaci a výpadek sekundy dvou je i zásadní.
Nic nekupuj zatím, přivezu klidně vlakem.
Když zjistš, že kolobku ano, tak bych taky radil skládací. Máme dvě 16/16, Kostku a Mibo, jede líp než 12/12, jel jsem na ní i 70 km. A ve vlaku jsme nikdy neplatili, průvodčí rozdíl mezi 12 a 16 palců nepozná.
A není chyba jen v nesprávném výběru auta? Resp. s příliš úzkým segmentem vozů, ze kterých vybíráš?
;-)
Mě se do auta kromě tří NErozložených kol (2 dospělí Favorité + 24´´ Author Mirage) vešlo zároveň i spaní pro 2 + 1 osoby, jídelní stůl, pidilinka s dvouvařičem a umývárka s hajzlíkem...
A přitom to auto mělo délku těsně pod 5 metrů (4 997 mm), parkovat se dalo mezi osobáky a s turbíčkem jezdilo RELATIVNĚ slušně 100 km/hod za 10,5 l nafty.
No hele... koukat na kombíky, když auto poslední roky používám stejně minimálně a z toho ještě většinou na převoz jednoho člověka a dvoukilové šunky z makra, už je samo o sobě trochu overkilled.
Při mých finančních možnostech tuplem. Vejš už ani náhodou.
A pořád je tu ta varianta, že mi malé "autí" v podstatě stačí, protože ta tříkolka je skládací a vejde se.
Pokud potřebuješ přepravu tříkolky jen opravdu párkrát za rok a jinak ti stačí malé auto, tak bych to nejspíš řešil nosičem na závěsu a nebo taky možnost přepravy na malém přívěsu.
Ne, to určitě ne. Malé auto a dávat na ně tažné zařízení a dokonce za ním fakt něco tahat mi nedává smysl. Notabene to tažné zařízení a přívěs by taky něco stál a to už se k ceně toho kombíku blížím o tolik, že mi to za to harakiri nestojí.
Navíc když ta tříkolka se i do malého auta složená vejde. A složím ji určitě rychleji, než připojím vozík za auto.
To kombi by bylo fajn na ty dovolené apod. Dva lidi jsou v Corse OK, ale letos mám brát sebou další pár a ve čtyřech jsem tak sice už jela, ale byl to celkem masakr.
Začni tím, co to auto vlastně má splňovat, původní požadavek byl naložit tříkolku, teď jsme u zájezdového mikrobusu :-D
Ne, původní požadavek byl naložit tříkolku vcelku. Teď jsme o tom, že mít auto kam naložím tříkolku vcelku současně znamená mít i prostornější auto na dovolené a dlouhé jízdy vůbec. Tj. dva body plus pro toho kombíka. Proti tomu jsou pořád výrazným minusem peníze. (Pro malé auto s vozíkem nemám vůbec žádné plus.)
Lehký závěs s 50 kg na kouli stojí pár tisíc a i když se k tomu pořídí lehký vozík do 450 kg, se víc než bohatě vejdeš do rozdílu ceny malého auta a velkého kombiku a ještě ti zbyde na hodně pěknou dovolenou.
Jo, ale... proč? Složit 3ko a hodit do kufru je proti tomu podstatně jednodušší. (A pořád na tu pěknou dovolenou pojedeme smačknutí v malém autě.) Tohle je varianta, která pro moje účely nemá žádnou výhodu.
No jo, ale to už je něco m úplně jiného, netušil jsem, že je řeč o snadné a rychlé skláadačce do kufru.
Já uvažoval nad pevným a rozměrným strojem. takhle není co řešit a vybíráš si auto jen podle toho kolik lidí se bude vozit a jak moc věcí budou mít. To v podstatě splňuje kdejaké auto.
Takhle úplně ne... ono se na to téma začalo v jiném vlákně.
Primárně je to o tom, že nemuset tu tříkolku na každý převoz skládat by bylo fajn. Ne tolik fajn, abych místo toho připojovala vozík. To mám po stránce pohodlí prašť jako uhoď a ještě bych se s tím musela naučit jezdit, o parkování nemluvě. Ale dost fajn na to, abych zauvažovala, zda nepořídit auto, kam by se to vcelku vešlo a současně mít větší komfort i při jiných příležitostech. (Tři vnoučata mám zatím od dcery. Ještě mám dva syny na dělání další generace v rezervě. Tj. potenciálně toho vožení více lidí a krámů bude asi víc.) Jako neberte to jako nějaký životně důležitý problém. Prostě do toho vyústilo to "vytočilo" z neopravitelného auta a tak nechávám různé myšlenky plynout a něco z toho nakonec vypadne.
Tyhle ilustrační fotky z přepravy tříkolky půjčeným autem z Polska jsem už sem jednou dávala:
Aaaaa ještě pro celkové dokreslení situace.
Ještě před měsícem jsem měla úplně jiné plány. Za dva roky dovrším důchodový věk, pokud bych zůstala další zruba tři roky v práci, žila z výplaty a důchod dávala bokem, měla bych za to, než bych šla na definitivní odpočinek, to nové auto. Protože z důchodu už na ně asi nenašetřím, že. Drobné nedostatky současné corsy jsem hodlala řešit tím, že si pořídím střešní nosič, na dovolené půjčím od bráchy rakev a ono se to všechno nějak vejde.
A ten verdikt autoservisu mi to najednou všechno o pět let urychlil, s čímž jsem teda fakt nepočítala. Takže jestli si musím auto "na doživotí" koupit už teď, mám z toho dost hlavu v pejru. :-(
> "Za dva roky dovrším důchodový věk..."
Aha. Tak aniž bych se chtěl trapně posmívat důchodcům (také jednou budu) a nějak je shazovat...
Známe, jak někteří z nich zmatkují v provozu. A známe většinou každý ze svojí rodiny, třeba rodičů, jak ve stáří síly ubývají.
A tak - nemluví náhodou právě toto pro malé auto do provozu a pro vlek, na který prostě náklad čas od času nějak hodíš?
Zaplať přírodo, že se podobnými úvahami zatím nemusím zabývat. Ale - jak za 5, za 8 let budeš soukat relativně těžkou tříkolku do kombíka relativně vysoko a na centimetr přesně zadními dveřmi?
No, hele. Já teda dovrším za dva roky důchodový věk. Ale platný řidičák a používané auto má ještě i moje maminka. :-))) Do zahraničí už si teda netroufá, ale do lázní a na výlety s kamarádkami ještě pořád kdykoli.
Jak budu soukat tříkolku nevím. Ale že se stopro nebudu schopná tahat s vlekem (natožpak s ním jako zmatkující důchodce ještě i pak jezdit ;-), to vím celkem jistě.
S tím, jak síly ubývají... na posledním srazu spolužáků se prý mé maminky ptali, jestli ji fakt ještě nic nebolí. Tak prý "když zryju zahradu, tak záda strašně".
Záviděníhodné.
Já si jen vzpomínám, jak mi před asi deseti lety vzali na půl roku řidičák. Páč mi v Kostelci nad Černočernými lesy upadla přední SPZ, já si toho nevšiml, ale cajti v protisměru ano, otočili se, chytili mě, vyfotili to a napráskali na MÚ v Říčanech. Kde mi nekompromisně vzali ŘP, protože ze zákona blablabla a použil jsem auto nezpůsobilé k provozu. Jak asi budu coby OSVČ vozit palety krytiny a šedesátikilové tlakové lahve tramvají, to už kripl ouřadník neřešil. (Což je jeden z důvodů, proč jsou pro mě ouřadníci hajzli par excellence.)
No. A můj tehdy osmdesátiletý otec se sám od sebe nabídl, že mě bude po zakázkách vozit mým autem. Nebylo zbytí, tak tedy ano. Rozjezdy po pár vteřinách, kdy už svítila zelená, to jsem nějak snesl. Nečekané brždění v provozu, protože tam přeci byla třicítka, to jsem také pochopil. Ale... ten pokus o zařazení zpátečky v jízdě na dálnici, to už jsem musel komentovat.
:-)
co stojí tažné nemám představu, ale ty jednoduchý vozejky za auto (na tříkolku fakt nepotřebuješ nic sofistikovanýho a těžkotonážního) stojej i nový pár tisícovek.
Když už nic, nakládání by to rozhodně usnadnilo radikálně.
https://www.obi.cz/privesne-voziky-za-auto...
A parkovacího místa ses holedbala že máš dost ;-)
Viz výše - nemá tahle varianta pro mě žádný přínos.
https://www.nosice-autoboxy.cz/nosice-autoboxy...
https://www.filsonstore.cz/nosic-na-tazne...
Sice tažné zařízení nemám a mít neplánuji, ale pokud by ano, tak tohle by se mi líbilo víc než vozík.
https://www.adventurecentrumshop.cz/dropracks...
Hezké. Cena sice trochu připomíná drahotu, ale nápad dobrý.
Jo.
Jojo.
Tak malé auto je špatně.
SUV je špatně.
Velké auto je špatně, příliš drahé.
Vlek je špatně.
Sundavací robotický automatický elegantní tichý sametový nosič, co se skládá dámě k nohám, připomíná drahotu a tak je taky špatně.
...a tak se ty ženy ubytovaly ve čtvrtém patře hotelu a šly se podívat, co je v pátém patře...
;-)
Ale ne, nic není špatně.
Teda jo, špatně je mé současné auto, které mě bohužel přinutilo řešit výměnu dříve, než jsem zamýšlela.
Ale jinak od samého začátku mám dilema jen mezi dvěma možnostmi. Malé auto, kam budu dál tříkolku skládat nebo kombík, kam by se vešla vcelku. A samozřejmě každá z těch možností má své pro i proti. To, že řeším, u které možnosti ta PRO převáží, neznamená, že ta PROTI jsou špatně. Vždycky máš něco za něco.
Nikdy jsem ani na vteřinu nechtěla SUV, tažné zařízení, vozík. Tj. ano, tyhle možnosti jsou pro moje potřeby "špatně", ale taky jsem je vůbec nedávala v potaz.
(Zahrádku teoreticky možná jo, ale jen pro případ, že bych chtěla někam vozit druhého tříkolkáře. Sama pro sebe ani tu ne. Ta ale moc nesouvisí s výběrem auta, na které ji pak případně dám.)
Tedy hledáš malé auto s velkými 3. popř. 5. dveřmi, z nichž by kus tříkolky při transportu vyčníval ...
Ještě je další možnost, MPV auto, tam se vejde v celku, nejspíš i další dva cestující a docela dost bagáže.
No nevim nevim, ted jsem na vikend musel dát do vivara kuli vnoučatum druhou řadu sedaček a rázem je ten uložný prostor znatelně menší. V nějakym mpv daš pak dozadu za druhou řadu sedaček tak max pár tašek a dětský odrážedla.
A pokud kola na střechu tak žebříkem. Pro dva jsou ty mpv nebo dodavky super ale jak tam musíš dat druhou řadu sedaček hodně se ten uložný prostor zmenší. S vivarem tim delším pořád v poho, ale malý vysoký auto pak vcelku na prd. A spíš si myslim že menší, nižší kdy dáš pohybovadla na střechu použitelnější.
Nevim rozměry Vivara, ale já mám trvale 3 sedadla a 2 velká kola žádný problém a podle délky tak i tříkolka by se vešla, hodně natěsno, ale vešla. A to nemám nijak velké MPV jsou větší, delší o 30 až 50 cm a taky vyšší i širší o pár cm. je z čeho vybírat.
Jasně, že když bych dal 2. řadu, tak už nějaká dětská kola a pár tašek, proto píšu o třech sedadlech.
Rozměry toho meho vivara v hlavě nemám, prostě ta delší třířadá 9 mistni verze, kupoval jsem v podstatě jen pro mě a alenu bo rvát na střech zafiry —- MPV koloběžky jsem zhodnotil že s přibývajícim věkem to nemuže dopadnout jinak než že je tam jednou už vubec nevyzvednu nebo se zřitim i s koloběžkou ze schudku bo ze země to tam vyzvednout proste nešlo.
Teď ti řekla že zvažuje buď malou nákupní tašku nebo maximálně kombíka ty už zas vymejšlíš něco co vůbec nechce a nepotřebuje :-D
Asi tak.
Já samozřejmě vím, že jsou lidi, co je pro ně koupit auto jen o málo větší zátěž než si skočit do pekařství pro rohlíky, ale fakt mezi ně nepatřím. Ty prachy prostě řeším a to tak že hodně.
Já jen napsal, že je ještě další varianta. Nic nevymýšlím, vymyšleno už dávno bylo :-)
Manipulace https://www.youtube.com/watch?v=7XifZtC0_uo&...
Nižší auto, než SUV, ještě snazší nakládání.
Letos mi tažné taťka na auto dával a tuším, že to vyšlo nějak kolem 3 - 5 tis. Vše montoval sám.
Před třemi lety v servisu cca 6, včetně certifikátu. Stačilo jen přihlásit.
> "Malé auto a dávat na ně tažné zařízení a dokonce za ním fakt něco tahat mi nedává smysl."
Mě to právě dává smysl dokonalý. Malé auto na pravidelnější běžné ježdění a na víkend vozík.
Ale jestli Ti z nějakého důvodu vlek za autí není sympatický, nikdo Ti jej samosebou nutit nemůže a je to jen Tvoje volba.
> "A složím ji určitě rychleji, než připojím vozík za auto."
Připojení vleku je otázka minuty, kontrola světel otázka dalších dvou minut.
Ale jestli Ti z nějakého důvodu vlek za autí není sympatický, nikdo Ti jej samosebou nutit nemůže a je to jen Tvoje volba.
> "Složit 3ko a hodit do kufru je proti tomu podstatně jednodušší."
Věc názoru. Raději připojím (v pracovních rukavicích) vlek, než abych se vztekal s rozložením a složením podivného hebla a s jeho soukáním do vozu a odíráním těsnění pátých dveří.
Ale jestli Ti z nějakého důvodu vlek za autí není sympatický, nikdo Ti jej samosebou nutit nemůže a je to jen Tvoje volba.
----------------------
Z knihy Mládí v hajzlu aneb deník Nicka Twispa:
Na dovolenou s mámou a s jejím novým přítelem jsme jeli autem s obytným přívsem. Mámin současný šamstr Jerry je řidič tiráku. Takže byl celý šťastný, že zas může být na silnici a něco za sebou táhnout...
Jen technická - ten vlek než začneš připojovat, musíš přece nejdřív odněkud vytáhnout, ne? Pootvírat všechny brány, vytáhnout to k autu, zase zavřít. To přece není otázka minuty.
A ne, představa něčeho, co mám za sebou táhnout po "dé jedničce", což je hlavní výpadovka ode mě z domu, mě neoslovuje. :-)
Ano, vlek se musí odněkud kde se vzít - tu se vzít. Ale psalas myslím, že máš okolo domu místa dost..? On ten vlek nemusí mít supr čupr garáž či přístřešek, stačí přehodit plachtou, even tuleně doplněnou vkusně háčkovaným obrázkem.
Vlastně je vhodné chránit proti dešti hlavně čubu (připojovací zařízení), to ostatní je už dnes pozink, sice oprší a zašedne, ale vydrží.
Asi moje chyba, že jsem si pod pojmem "připojit vlek" představil jen a pouze "připojit vlek".
Jo a prosímtě, jako ochranu koule na autě proti dešti jedině a pouze - barevnou plastovou kostku od mražené jablečné dřeně!
Jo, místa hafo mám, auto tam nechávám stát běžně. Ale vlek bych si asi na ulici nechávat netroufala. Garáž či přístřešek nemám, ale asi bych ho přinejmenším schovala na zahradu.
Bože, taková kravina a já si to najednou zcela vážně představuju. Jak si doma mezi rajčata odkládám vlek... :-D
Super!!
Tak to do Tebe raději už nebudu více s vlekem vandrovat, abych Ti jej neznechutil. Však Ty k tomu dojdeš sama.
Jen praktická - postupuj per partes. Začni nejprve s něčím menším.
;-)
https://sportcourses.cz/kurz/couvani-s...
Spíše obráceně, čím menší auto a větší vlek tím se líp couvá. S malým štamnprlíkem už to chce dobře umět převídat a včas točit :-)
Tak aby to bylo srozumitelné pro všechny. Začni raději s nějakým menším tažným autem.
Nebo si vozík půjčit, od známého, v půjčovně, co pamatuju, nebylo to drahé.
Na ty dvě tři jízdy za rok by to šlo i jen půjčovat pořád. Ale ona chce zjevně velkou kraksnu s vysokým nástupem, tak není o čem debatovat ;-)
Neee... velkou kraksnu s vysokým nástupem je přesně to, co nechce. :-) A i když auto zas tak moc nepoužívám, tak přece jen o hodně víc než dvě tři jízdy za rok.
Hele, umím se smířit s tím, že tříkolku na každý převoz složím. Ale že abych ji nemusela skládat, tak si nejdřív zajedu do půjčovny, tam zapojím vozík, vrátím se s vozíkem domů, naložím tříkolku... to je nejméně dvouhodinová operace. To mi fakt za úsporu deseti minut na skládání nestojí. :-D
Půjčování vozíku je blbost. Pokud ho máš, kde na dvoře (gartáži) mít, tak je to pak snadné a jednoduché. Taky je problém malý vozík pokud někomu dělá problém i jen couvání s větším autem. Pokud tyhle možnosti nejsou, tak je nesmysl o tom i jen uvažovat.
Nevím, dlouhé roky jsem měla koně, naváželo se krmení, jezdli jsme léta po závodech, postavila jsem barák, jezdila jsem třicet let do Brna do práce, ale nikdy jsem auto ani nepotřebovala, vždy mi přišlo výhodnější najmout náklaďák či taxík. Nejdál jsem se dostala právě jen k vlastnictví poloviny přívěsného vozíku. Ani nevím, jak a kde ta moje polovička skončila a vůbec mi nechybí...
Pokud není půjčovna hned vedle za plotem s nadlimitní volnou kapacitou vozíků, tak je vše dost otravné a hodně zatěžující. Pokud člověk, že za měsíc bude potřebovat vozík na 14 dní a pak až zase za půl roku, tak to ještě jde, vše jiné je průda. Další problém, je kde ho mít, pokud není velký dvůr (garáž), tak nejde nechávat někde na ulici. Já vozík potřebuju nejvýš 2 x ročně a je jedno jestli v dubnu nebo až v červnu, tak s jeho půjčení v rámci rodiny nemám problém.
Dnes si půjčíš vozík v každým Bauhausu/Hornbachu...
Ale ne každý bydlí vedle něho a určitě nemají vždy volný ze dne na den.
Tak teď si mě fakt pobavila :o)))
Hele a doporučila by si Ifče velkýho nebo malýho koně?!?
No... a pak je tu varianta, že si na letošní Chorvatsko půjčím auto od syna a na moje příležitostné poježdění si ještě pár let nechám tu Corsu bez klimy. To mě tak teď za bezesné noci napadlo...
I to je dobře použitelné řešení. Já to mám se synem podobné, jen obráceně :-) Když jede s rodinou na dovolenou bere si moje auto a já jeho. Určitě je dobrý mít v rodině jedno velké auto.
Zatím si auto udržuju jak to jde i když už má svoje roky. Jen se obávám toho co bude až mi neprojde technickou, protože podobná auta jsou k mání jen v dieslu a ten já nechci.
Co by - pořídíš si auto s koulí a vozík :o)))
Velké auto v rodině je jistě taky fajn, ale to to synovo určitě není. Ale funguje mu klimatizace.
Nejjednodušší řešení zpravidla napadají až na konec :o)))
Pro letošek to asi řešení je, protože těch přestřicítkových dní už asi zas tak moc nebude a pod třicet to bez klimy zvládnutelné je a jde jen o tu dovolenou. Jestli to tak bude fungovat ještě dalších původně plánovaných pět let je otázka, ale zkusit se to dá. Přinejmenším je to varianta, kdy nemám co ztratit.
Aaaaa zas je všechno jinak. :-) Přijel manžel, přivezl mi vnučku v rámci "střídání stráží" a oznámil mi, že má na corsu kupce... a jsem tam, kde jsem byla.
Jaké auto ti dohodil (příspěvek výše)?
To jsem psala v tom výchozím tématu. Snaží se mi dohodit SUV, ale tomu statečně vzdoruji.
Žena je zvláštní tvor.
Neví, co chce, ale nedá pokoj, dokud to nedostane
Jako že mám jezdit v SUV, které na nic nepotřebuji ani nechci, a tím dokážu, že "vím co chci"?
Muž (přinejmenším některý) je se svou logikou zvláštní tvor...
Dobrá, tedy víš, co chceš?
No, jak bych to... v zásadě vím, co chci. A zrovna tak vím, co si můžu finančně dovolit.
A hledám, kde je nenulový průnik. :-)))
Kdepak, Ifča jen potřebuje odůvodnit, proč si ve finále zase pořídí malé auto a bude tříkolku při přepravě skládat. Proč by si jinak kupovala skládací tříkolku, že?
Ale jako téma pro letní tlachání je to dobré ..
Chlap je opravdu jiný tvor. Já si kupříkladu před nákupem "důchodcovského" auta potencionální typy vyzkoušel a dodávka mi vyšla jako nejlepší. Ženy to potřebují diskutovat, čím déle, tím lépe :-)
P.S. Ekvivalent tohoto vlákna je to o řopíku :-)
Jo, prostě tlachání. Mně třeba přijde zajímavé, že odstavit auto na veřejném prostranství-silnici přijde jako samozřejmost, ale vozík už ne... Zvláštní uvažování majitelů aut ;-)
Mě od auta odradila už jen ta představa, že bych musela ráno otevřít vrata, nastoupit, vyjet, vystoupit a zavřít vrata. Za tu dobu už mi vycházelo, že jsem na půli cesty k nádraží. Jízdní doba pak srovnatelná, ne-li kratší, jak autem. A pak kroužení kolem bloků, kam tu plečku u práce zaparkovat... za tu dobu už jsem byla od vlaku pěšky v práci. K tomu připočíst všechny další osery s autem a taxík v případě nutnosti vyšel levněji a bez starostí. Dokonce nákladní menší taxi (do velikosti avie) přišlo levněji, jak osobní. A u nákladních aut byl řidič ochotný i nakládat a skládat a ještě jsme si u kafe popovídali.
A tady se sáhodlouze řeší, jak párkrát do roka přepravit trojkolku, na které se to dá, koneckonců, klidně aji odjet. Tlachárna :-D
A víš, že už roky existuje otevírání a zavírání vrat na dálkové ovládání z místa řidiče? Vše bez zastavení a jen s lehkým přibrzděním. Jak vrata na dvůr tak i do garáže.
A víš, že si potrpím na klasiku a mám dřevěná kazetová vrata? Přece se nebudu otravovat z dalším krámem, co se může porouchat a otravovat mi život, nota bene hnusným.
Proč ne, ale i na ně, na dvoukřídlé jde přidělat dálkové otevírání.
Když auto nepotřebuješ nějak častěji a nevyužiješ ho, tak je jasný že je blbost ho pořizovat.
Ty už začínáš být otravný, jak Šíravník na Jindru. Cokoliv napíšu musíš zpochybnit a budeš mě přesvědčovat jak to můžu dělat lépe a radostněji, než dělám. Jak kdybych o tvé rady stála, nevšínej si mě, buď tak laskav :-(
vedro co a asi hodně, skoč si do škopku s vodou a hlavou napřed, to by ti mohlo pomoct.
Zkus si přečíst od začátku co píšeš ty a co jsem k tomu poznamenal.
Máš problém s otevíráním a zavíráním vrat, tak jsem ti napsal, že existuje dálkové ovládání a pro jakékoliv vrata i ta co se ti líbí a jaké máš. Když auto nepotřebuješ a nechceš, tak jen tvoje věc, také ti píšu, že je blbost ho pořizovat.
Co je na tom za zpochybňování netuším. Ovšem když se zapojíš do debaty o výběru vhodného auta pro přepravu lidí a nákladu, tak bych předpokládal, že auto máš a alespoň občas auto využíváš. Pak z tebe vypadne, že si auto nikdy neměla, nemáš a ani mít nechceš. Takže bez jakékoliv zkušenosti s královskou radou o půjčovnách přívěsů a aut. To je fakt bezva diskuse a rada pro někoho kdo auto má chce a dál bude chtít, jen zvažuje jaké pořídit nové.
Tobě už snad kape na maják, si budu pořizovat automatický vrata, abych si koupila auto, který vůbec na nic nepotřebuju. Seš fakt švihlej.
původně jsi tvrdila, že tě ta vrata od auta odradila, to tak nějak implikuje, že bys vlastně autem ráda, ale kvůli blbejm vratům a s ním spojeným problémům to nelze. Tady se ti nabízí rada jak z tohoa ty se zas čertíš...
Ale já jsem zcela určitě nepsala, že by moje neochota šaškovat u vrat byla příčinou, že jsem si nekoupila vůz, po kterém bych toužila. Já to uváděla jen jako jeden z možných důvodů proč jsem nikdy necítila potřebu si auto pořídit. Tys nikdy neuvažoval o něčem, co bys sice vlastně nutně nepotřeboval, ale běžně to lidi mají a koupit si to bys měl příležitost a mohl dovolit? Já myslím, že spousta lidí koupí věci, které nepotřebuje, ale prostě se to nabídlo, uviděli to u někoho jiného... je to celkem normální a jsou i tací, co si na to půjčí :-D Já nejdřív hledám pro a proti, jestli to vůbec potřebuji a chci.
>...Mě od auta odradila už jen ta představa, že bych musela ráno otevřít vrata, nastoupit, vyjet, vystoupit a zavřít vrata...<
Měla by sis číst, co píšeš...
Co na tom sdělení shledáváš chybné?
Pozdější interpretaci.
... říká se tomu "ponorková nemoc" ...
Jistě - ono vyvést koně ze stáje, osedlat ho atd. a po jízdě ho vyhřebelcovat a očistit je rozhodně rychlejší než vyndat/zaparkovat auto. Nehledě na to, že i tomu koni musíš otevřít vrata...
Navíc - pro auto nemusíš mít uskladněné seno a krmivo...
Co tam máš dál?!?
Každý nehoví autu a není důvod se obhajovat proč ho nemám. Ale svádět to na vrata... Ty zase dneska perlíš :o)))
"Mně třeba přijde zajímavé, že odstavit auto na veřejném prostranství-silnici přijde jako samozřejmost, ale vozík už ne... Zvláštní uvažování majitelů aut ;-)"
To jsi špatně pochopila. Oboje bych odstavovala na svém vlastním pozemku, nikoli na veřejném prostranství. Ovšem nikoli za uzamčenou bránou.
A pravděpodobnost ukradení volně přístupného vozíku je výrazně větší než auta.
No, jasně, že je to jen téma pro letní tlachání. Mně přišlo, že to bylo z úvodního příspěvku jasné.
Můj původní povzdech ve "vytočilu" se překvapivě rozkošatěl, tak jsem to vyvedla ven do samostatného vlákna a vyhlásila ring volný pro každého, kdo ještě cítí potřebu k tomu něco přikecnout, ať neplevelíme v tom původním.
Třeba i pro babu, co se celý život nemusela starat o nikoho jiného než o sebe a své koníčky (živé i v přeneseném smyslu), ani do práce už dlouhá léta nechodí, ale cítí potřebu se pochlubit jak tu svou "spoustu" povinností zvládá bez auta.
Proč ne, prostor tu je.
Že bych čekala, že se mi řešení rozsekne zrovna tady na cyklistickém fóru - no to fakt ne. I když překvapivě Nightriderův příspěvek mě slušně ťuknul do čela, to zas jo. Ale druhý pro mě užitečný už tu, myslím, není. :-) (To není kritika diskutujících, jako volné téma k čemukoli jakkoli vzdáleně souvisejícímu s auty, tříkolkami, přepravou kol všeho druhu a koloběžkami to bylo vyhlášeno a nic jiného jsem od toho nečekala.)
Uf, ty děláš, jak kdybys mi to financovala :-)
Si vem, že jsem to všechno utáhla bez půjčky včetně svépomocné stavby domu průběžně z jednoho platu zaměstnace ;-) Všechny odvody a daně jsem odevzdala. A z každé cihly, zrna i stébla jsem DPH zaplatila, na to vem jed. Dokonce si vzpomínám, jak jste mně na jakémsi webu považovali za blbce, co neoptimalizuje a odvádí. A za 35 let v zaměstnání jsem měla 22 dnů nemocenské ještě před plyšákem a 7 dnů v pětadevadesátým. Tož nezáviď.
Jako by ti na nose rašil Jindřichův chlup...
Já někde mluvila o financování?
Jen mě prostě pobavilo, jak dramaticky líčíš tu děsnou práci s vožením koní na dostihy a navážením krmiva a jak jsi to úúúžasně dokázala zvládnout bez vlastního auta.
(Na kterém webu tě kdo a proč považoval za blbce, netuším, ale mě do toho, prosím, netahej.:-)
Když se daří, tak se daří... jak tak dávám dohromady papíry a vůbec... já mám už tři čtvrtě roku propadlej řidičák!
(A to mi ho v Polsku v autopůjčovně kontrolovali a auto mi na něj půjčili!)
Pořád lepší a levnější než propadlá technická :-)
No, doufejme... Vlastně pokud mě bez řidičáku nechytli za volantem, tak jen za pozdní výměnu by sankce být neměla, ne?
Jo něco tam je, ale celkem málo a jet tě nechají, problém by byl v cizině. U technické je to ranec a dál ani metr.
Nějak se to v poslední době zpřísnilo? S propadlou technickou mě chytli... no, možná i patnáct let to už je... a tuším to byla symbolická stovka a jet mě dál nechali.
Nezpřísnili, ale byli hoooodně tolerantní a dost riskovali kdyby sis na ně stěžovala, že tě nechali jet :-))
Už tehdy to bylo nejmíň za 500 a ani metr, jedině odtah. To bylo hned od zavedení povinných technických.
Taky se mi to před nějakým rokem stalo. Byli hodně hodní a já jim děkoval ještě půl hodině po jejich odjezdu :-) Za dvě stovky mi prozradili, že mám měsíc propadlou technickou a na dotaz co dál mi řekli, abych volal odtah, ale pak mi ta hodná paní diskrétně řekla, že za 10 minut odjedou a nejmíň půlhodiny budou úplně jinde než je moje přímá cesta domů.
S výměnou řidičáku po době platnosti si hlavu vůbec lámat nemusíš. Pokud si nepotřebovala řídit, pak si neměla důvod řidičák obnovovat.
Já měla dokonce jednou 3 měsíce propadlou technickou. Jen jsem ji obnovila, kontrolovali mě policajti a dost se té proluce divili, ale auto holt stálo v garáži, tak nebyl důvod...
U nás řidičák u sebe mít nemusíš, nicméně musí být platný. Stejné platí o osvědčení o TP.
Pro toho šťourala, kterému se nelíbí můj názor:
https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove...
... ale palec dolů původně (když se zaváděl) znamenal "jen" jiný názor ...
Ano,vyjadřuje nesouhlas, zatímco palec nahoru souhlas. Pokud chci vyloženě vyjádřit jiný názor, než souhlas, či nesouhlas tak ho jednoduše napíši.
Omlouvám se Ifče za toto vysvětlení nesouvisející s tématem.
Ne nesouhlas - alternativu
... jaká je alternativa k tomu, že při kontrole policií u sebe v ČR nemusíš mít platný řidičák a techničák?
Zeptej se mínusovače - on to jistě ví ...
Nebo to neví a je dobrovolným mučedníkem, někdo jako šíravník
Platný být musí, jen ho nemusíš mít u sebe.
Tak jsem se dnes konečně rozhoupala si podat žádost o ten nový řidičák a byla jsem digitalizací naší státní správy velmi příjemně překvapena. Jestli mi to trvalo tři minuty, bylo to moc a za pět dní by měl být k vyzvednutí. (Ano, za poplatek. Zadarmo by byl do dvaceti dní, ale to, že za blbost i sklerózu se platí, dokážu akceptovat.)
Když byla má nejstarší vnučka malinká, dcera s ní bydlela na kopci na Smíchově a dole na Andělu si zařizovala provozovnu. Takže vždy ráno hodila děcko do krosny, stoupla na koloběžku a dole se zastavila, zpátky autobusem.
Ale proč to píšu - koloběžku měla omotanou spoustou reflexních pásek. A jednou se vnučka u mě prohrabovala krabicí s cyklistickými potřebami a našla tam reflexní pásku. Držela ji, utíkala s ní přes celý dům a křičela "Babičta má toloběžtůůů".
Takže se jí to asi o šest let později splnilo. :-)
Koupila jsem včera na bazaru postarší Kostku za patnáct set a jsou teď dvě možnosti - buď zjistím, že mé problémy s rovnováhou nezlomím a budu ji za pár týdnu znovu prodávat a koloběžkovací plány již odpískám definitivně.
Nebo to půjde... a koloběžku budu za pár týdnů znovu prodávat :-), abych si koupila "tu pravou" nafurt.
A pochopila jsem, proč se tu doporučují koloběžky skládací. Nacpat ji do corsy by skoro nadlidský úkol.
Pravda, byla používaná na mushing, takže až odmontuji "tykadlo" na vodítko, bude malinko skladnější (nebude tam trčet tady takovej ten... a ten kdyby tam nebyl :-)- ale pořád je to daleko větší kráva než jsem si představovala. Ovšem na pokusy kompatibility dvojice já a koloběžka stačí, a co a zda vůbec budu vybírat dál, se uvidí.
Nevím jestli to byla rozumná volba.
Pokud je to spešl na mushing tak je to těžká kráva primárně s velkejma brzdama (viděl jsem i s odpruženou vidlí). Nic moc pro nácvik jízdy začátečníka.
Myslím, že to není spešl na mushing. Ale jo, těžká kráva to je.
Za ty prachy to rozumná volba byla (Náhodou jsem ten inzerát postřehla asi tři minuty po zveřejnění. Za hodinu tam bylo dalších pět zájemců, tj. bude za stejné peníze posunutelná dál.)
Já primárně potřebuju zjistit, zda tu koloběžku dám "psychicky". Vím, že to zní normálnímu člověku nepochopitelně, ale já jsem opravdu dost těžký fobik, co v životě nezvládl lyže ani brusle a se vzpřímeným kolem jsem měla hodně velké problémy, i když to jsem teda nějak zvládla. Tj. je to v nejlepším případě padesát na padesát, že to půjde a bude mi to HODNĚ dlouho trvat. Nácvik jízdy může klidně přijít až pak, až zjistím, že se vůbec dokážu odrazit a jet. :-) A na první pokus to nebude.
Nejde mi o obchodní stránku věci, odmítám se vrtat ve tvém plánu nákupů a předprodejů - předpokládám že 18 ti bylo a jsi svéprávná.
Jde mi čistě o fakt, že pokud sis pořídila těžkopádné nářadí, zvyšuje to nástupní schod.
Může se ti snadno stát, že díky nevhodnému stroji uděláš zkušenost, že tudy cesta nevede, byť by stačilo nářadí přiměřenější a koloběžkování by fungovalo.
Minimálně na to mysli.
Btw fotka stroje by nebyla?
Jo, já ti rozumím. A pročetla jsem si ke koloběžkování vše, co se dalo, a myslím, že máš pravdu.
Jen prostě vím, co jsem já za "speciální" případ. Tj. všechny ty tvé důvody přijdou na řadu až poté, co budu mít potvrzeno, že zvládnu třeba jen ten první odraz. Půjčená by mi na to nestačila, pro mě to nebude otázka půlhodinky. Doma mám osmimetrovou chodbu, můžu testovat bez toho, abych způsobila pozdvižení po celé ulici. :-)
Fotka bude, jasně. Jen ji mám zatím ještě zapasovanou v kufru Corsy. :-)
PS - a půjde-li to, ještě stále bych pak měla pro definitivní použití políčeno na tu sedm a půl kilovou Cobru.
(No, nebo alternativně na něco skládacího. :-) Ale zas pokud bych pořídila toho kombíka... :-D
Pozor na to, skládací koloběžka většinou pruží, což sežere spoustu energie, které i tak není nazbyt.
Skládací koloběžka může mát v tom skládání vůle, pokud je to vymlácené a neudržované, ale pružení rámu je otázka jeho konstrukce a použitých materiálů.
Určitá míra pružení je žádoucí, na 100% tuhém tělese bys jezdit nechtěl...
Mám tuhou duralovou Friday od Yedoo a je velmi tuhá. Ty skládačky dost pruží.
A nebude to dáno spíš rozdílem dural vs. ocel než skládáním?
Tak jistě, dural méně pruží a zde je stupátko navíc tvořeno voštinovým profilem. O to víc jsem pak citlivý na pružení. Ale ten dojem z měkkých skládaček mám z doby, kdy jsem koloběžku vybíral a testoval ve Světě koloběžek na Chodově. Ve starém prumyslovém areálu ti půjčí na svezení cokoliv z toho, co tam mají vystavené a můžeš vybírat.
Tož nějak takhle. Už jsem chytla grif, ven šla snáz než tam a už mám i zmapováno, v jakém úhlu dovnitř.
Pustevny, jo? :-)
Ta nevypadá tak hrozně. Trochu velký na můj vkus, ale asi použitelný pro tvůj účel.
Vrazil bych si na ní silničnější gumu a vyhodil podložku mezi krkem a vidlicí.
A dal dopředu plnohodnotnej blatník...
Co to má za bazmek na zadní brzdě? Ten váleček těsně před kolínkem do brzdy.
To bude omezovač a snižovaž nástupní síly brzdy. Kdysi to dávali na na přední V brzdy pro dámská kola. Mělo to snižovat pravděpodobnost letu přes řídítka při prudkém zabrání za brzovou páku.
Na zadní brzdě u koloběžky je to naprostá zbytečnost, neboť stejně moc nebrzdí z principu. Pokud je to i na přední brzdě, tak tam by to mohlo mít opodstatnění u půjčovenské koloběžky. Pro osobu zvyklou používat brzdy je to naprostá blbost a brzdové kurvítko.
Na válečku je nápis "Shimano power modulator". Tak bych řekla, že máš asi pravdu.
Jojo, původně Pustevny. Ale kupováno je až od dalšího majitele. Zblízka je dost vidět, že koloběžka už něco pamatuje, tj. pořád si myslím, že pokud to půjde, tak ji pošlu dál a koupím si jinou, ale na počáteční testování by mohla stačit.
Tak jsem si koupila nové gripy, protože ty původní opravdu hodně lepí a špiní (a prodávající mě na to předem výslovně upozornila) a pro případ, že bych během tréninku doma na chodbě dostala žízeň, koupila jsem si i košík na láhev. :-)))
Koloběžku neznám, ale tak mě napadá není lepší se učit na těžší a tím i stabilnější koloběžce s většími koly než na nějaké lehounké a vratké? Samozřejmě těžší stroj b vyžaduje víc síly, ale zase pak s většími koly musí lip běžet.
Nevim, jsou to jen úvahy, proto se ptám.
Pro mě, která se to fakt potřebuje z nuly učit, a má ty různé problémy s fobiemi a rovnováhu možná i jo. Obecně má asi víc pravdu Sodoma, protože spousta lidí si s nadšením koupí koloběžku, pak zjistí že od toho čekali něco jiného, že to holt samo nejede a jsou z toho rozčarovaní. Je to vidět i na těch bazarech - kolik je tam ke koupi koloběžek s najetými max. desítkami kilometrů. Jasně, prodávající třeba trochu kecá, ale v zásadě to takto dopadá často. Taky nikomu, kdo chce začít jezdit na kole, nedoporučíš nejlevnějšího Olprana, že mu bude do začátku stačit.
(S koloběžkou nejde ani tak moc o problém s její celkovou velikostí, jako s výškou nášlapu. Ten, když je vysoký, jezdec se nadře - a mně ke stabilitě to taky nepomůže.)
Já to mám teoreticky zmáknutý :-)
Vlivu výšky nášlapu na stabilitu se neboj, ten je nepatrný - pár centimetrů vůči výšce řidítek. A ještě několik mých poznámek:
Výměnou obou plášťů za užší snížíš i nášlap a líp to pojede
Přední blatník neměnit, to co tam máš funguje výborně, používám
Skládačky nejsou měkké (máme Kostku a Mibo)
Zadní brzda se na kolobce využije víc než na kole, je ale potřeba umět jezdit - měnit těžiště. S tím si zatím nemám hlavu.
Díky za postřehy.
Moje první postřehy jsou: Na jednu nohu mi to skoro jde, na druhou o dost hůř. Představa, že bych za jízdy nohy dokázala střídat, je mi zatím VELMI vzdálená... :-)))
To jsem si myslela také, ale nakonec to jde lépe než to vypadá.
Tak pokud to na jedné noze připomíná odraz na koloěžce tak zhruba na 30%, zatímco na druhé nejveš na 5%, tak tam to střídání jaksi fakt nedostaneš.
Všechno převádíš na čísla, a pak si zdůvodňuješ, proč to nejde.
Nech pracovat tělo...
Ta čísla byla proto, abych ti to zhruba přiblížila.
Prostě když neumíš ani jednu nohu, těžko můžeš něco střídat.
Právě naopak. Máš lepší předpoklad se střídání snadnější naučit.
Vyraž na pár kilometrů okruhu, únava a bolest jedné nohy tě rychle naučí střídat.
Víš jak to bylo s Daliborem :-D
Pár kilometrů? Zatím to vidím ještě na hodně dlouho doma na té mé osmimetrové chodbě, než se normálně odrazím a pojede to. Zatím to ještě pořád připomíná poskakování po jedné noze.
Osmimetrová chodba je málo a chodba je špatně. Potřebuješ mít kolem sebe prostor.
Nemusíš nutně zdolávat hned kilometry, ale nějak na hřiště nebo asfaltovou cyklostezku bys to vytáhnout měla. Aspoň aby to byl úsek 1 - 2 km.
Souhlas, to je jako učit se plavat ve vaně...
Takhle - jestli se mi povede se odrazit a jet, nejen poskočit na jedné noze kousek dopředu, pak to možná vytáhnu ven před dům s tím, že holt mě při tom i bude někdo vidět.
Jestli se mi povede ujet, jako že fakt ujet naši cca 400 metrovou ulici, pak si možná už koupím tu definitivní koloběžku a vyrazím s ní někam, kde to bude třeba i 1-2 km.
Já samozřejmě chápu, že míra mé naprosté neschopnosti v jakémkoli pohybu, kde člověk není oběma nohama na pevné zemi, se normálním lidem těžko chápe, ale prostě to tak je.
Nezvládla jsem lyže (a to ani běžky), nezvládla jsem brusle. Ta koloběžka, kde má člověk přece jen tu jednu nohu na pevný kontakt se zemí a případně se dá z ní vystoupit i oběma (což u těch lyží a bruslí přece jen jen tak nejde) mě neděsí, tj. jsem schopná to bez hysterického záchvatu zkusit.
Ale řeči o tom "ono to je jednodušší než to vypadá", případně "musíš to zkusit" jsou fakt zcela mimo.
A naposlouchala jsem se jich dost v dětství a mládí, kdy byl povinný tělocvik a branná výchova. Ať šlo o cvičení na nářadí, slaňování apod.
Výhoda dospělosti je to, že člověk už se fakt smí řídit jen tím, na co se cítí.
Já chápu, že to myslíte dobře, ale vy fakt nechápete, co já jsem v tomto směru za prezenta. :-)
Jo, před dvanácti lety s lehem jsem to tady věčně četla taky. Strašně dlouho to nešlo - a nakonec jsem na něm dojela i do Cuxhavenu.
Ráda si přečtu lecjakou radu k technice, i když na její využití hned tak nedojde. Ale rozhodně ne řeči co a kde mám zkoušet.
Jo - první pokusy jsem na své osmimetrové chodbě dělala dokonce i s tříkolkou, protože jsem byla na začátku pořád nějak dezorientovaná ze spodního řízení. :-)
Pokud máš potřebu trénovat v osmimetrové chodbě jízdu na lehotříkolce tak už asi fakt nemám co bych dodal.
Takže už na úplný závěr, jen aby moje dušička měla klid:
Jízda na koloběžce je stejně jako jízda na kole záležitost dynamická, tzn techniku nelze dost dobře trénovat "na suchu" tím, že dám kolo na špalky v obýváku, budu na něm sedět a točit šlapkama.
Nevím s čím přesně máš problém, ale z popisu to vypadá že poskakuješ na odrazové noze a stojnou s koloběžkou táhneš za sebou jak Meresjev. To je přesně to, co bez prostoru ke skutečné jízdě nedáš.
Najdi si mírný, opravdu mírňounký svah, jen tak aby to "jelo samo" a začni tím že ho sjedeš. Naučíš se stát a držet balanc, protože o tom to je - JEDEŠ NA KOLOBĚŽCE, neskáčeš jednonož vedle ní. Váhu nese koloběžka, ta noha kterou se odrážíš se země dotýká jen natolik, aby nepodklouzla při odrazu. Za jízdy je to hodně dynamické přenášení váhy a jsem si skoro jistý, že v jistých momentech ta odrazová noha ponese většinu (zejména když se do toho člověk fakt opře), ale to je právě o tom, že to nelze trénovat nasucho. Jakmile přepneš mozek z "jedu na kolobrndě" do "stojím na té noze na zemi" tak jsi dojela. Buď záměrně zastavuješ, nebo sis právě rozbila tlamu.
No, podobenství s tím plaváním - nejsem ještě ve fázi, kdy se chci učit plavat. Jsem ve fázi překonávání strachu z vody, zjišťování, jaký je to pocit ponořit obličej a tak.
Mám zatím problém úplně se vším - a už jsem psala, normální člověk to nepochopí.
Když jsem zkusila tříkolku nejprve na asfaltce, sám prodávající se mě snažil od koupě odradit, že po tom, co viděl, si nemyslí, že na tom mám jezdit.
Jirka, který tam byl se mnou mi omrknout technický stav, pak řekl, že jsem fakt první člověk, kterého vidí, že na tříkolce neudrží rovnováhu... No, pak už jsem holt trénovala jen na chodbě. :-)
Když jsem o roky dřív kupovala lehokolo, pár týdnů mi stálo v garáži (to jsem ještě bydlela jinde a neměla osmimetrovou chodbu) a já si ně chodila jen sednout a opřená o stěnu zkoušela dát nohy na šlapátka.
V tomto směru jsem celkem bezkonkurenční magor, nemyslím, že má cenu zkoušet to pochopit. :-)))
Ifčo to s tou 8 metrovou chodbou, to máš docela kliku že ses nezblbla třeba do windsurfingu.
Začít s jízdou z opravdu mírného kopečka s oběma nohama na stupátku je dobrý nápad. Pak zkusit jednu nohu lehce nadzvednout a zase položit na stupátko. Pak se tou nohou lehce dotknout země a dát ji zpátky. A pak teprve zkoušet odraz. Váha je hlavně na stojné noze, ne na odrazové, takže pravák se snáze naučí odrážet levou nohou. Hodně štěstí.
Tak já myslela, že chceš nejen poradit s koupí, ale i tak nějak navést, jak tu koloběžku zvládnout.
Mám doma terasu dlouhou cca 10 metrů, takže si dost dobře umím představit, v čem se učíš dělat "první kroky". A to mám terasu určitě širší, než je tvoje chodba.
Sorry, ale v takovém prostoru je prostě blbost učitě se jezdit na čemkoli - nemáš prostor na odraz.
No a v dobré víře jsem ti to prostě sdělila.
Halí belí, to je celý.
Jak píše JNSK, výšku nášlapu snížíš méně balonovýmu gumama (otázka jestli kupovat gumy na něco, co se chystáš obratem prodávat, ale co už)
Stejně tak ten kroužek pod krkem je na zvýšení nášlapu - stačí sundat řidítka, vytáhnout vidli, stáhnout kroužek a sesadit vše zpátky. Řidítka samozřejmě nutno podložit distančkama. Operace na pár minut. BTW distančky se dají vytisknout na 3D tiskárně :-D
Nejsem si jistá, protože lehokolo zrovna nemám doma, ale přijde mi, že ta kolobka je 26/20. Pokud ano, mohla bych na ni přezout na chvíli supremy z kolouše.
Hmmm... asi nejen na chvíli.
Včera mi kleknul kotel :-( To na novou koloběžku hned tak nevypadá. :-(
Nemusí tomu tak být. Po tom, co jsem slyšel, jak je jízda na kolobrndě léčivá na záda, jsem si jednu vyrobil. Někde tu jsou fotky. Jenže pro má kolena to není. Proto Ti ji mohu poskytnout. Díky laminátové přední vidlici, (zbytek je dural), váží okolo šesti kg. Pokud se na ní nenaučíš, můžeš ji vrátit. Zvládneš-li to, necháš si ji. Kola jsou 27/24.
Úžadné, co ty všechno nepostavíš. Jakou to má geometrii? Ostrou jak je zvykem u koloběžek? Jaká je výška nášlapu a proč?
Nevím, co myslíš "ostrou" geometrií. Řidítka za jízdy pustit nelze. A výška nášlapu je malá-dělal jsem to pro asfalt. Někde jsem četl, že kdo občas neškrtá, není koloběžkář :-). Už párkrát jsem Ti psal: "přijeď se podívat". A můžeš si ji vyzkoušet.
Díky moc, je to hodně lákavá nabídka. Mít tě blíž, určitě se zajedu podívat.
Zatím můžu zjišťovat, zda to vůbec zvládnu, na té staré, co jsem si v pátek přivezla.
A jo, sakra - že i když to nakonec třeba i zvládne hlava, je tu pořád riziko, že to nedají kolena, to mi teda došlo až teď.
A nezapomeň na bederku. Ta také dostávat dot zabrat.
Teda že se zase osměluji říci ti vlastní zkušenost...
Proti vlastním zkušenostem nic nemám, pokud se mě lidi nepokouší přesvědčovat, jak mám bojovat se svými fóbiemi. :-)
Bederku mám, na rozdíl od kolen, v pořádku.
(A při správné technice by měla koloběžka na bederku spíš prospívat nebo přinejmenším méně zatěžovat než kolo - což ale samozřejmě není vlastní zkušenost, jen cituji teoretická tvrzení. :-)
Já si občas naopak tu bederní oblast páteře jdu na koloběžku rozhýbat, když začne pobolívat. Ale plavání kraulem je mnohem lepší. Nevím proč .
Sorry, ale upozornění na nevhodný prostor přece není žádné přesvědčování, jak máš bojovat se svými fóbiemi.
No a několikrát opakované upozornění, že VÍM, že magor jsem v této diskuzi já a že když se s tím nepovedlo nic udělat šedesát let, že se s tím fakt potřebuju pořádat po svém, snad nebylo důvod se kvůli tomu hned naštvat, ne? Já přece jak tobě, tak Sodomovi, případně jiným, říkám, že vím, že máte pravdu - jen prostě funguju jinak.
Naštvat?!? Tak to opravdu ne, to zase vidíš moc černě :o))) Ve finále je to tvůj boj.
Tak k čemu ty dotčené reakce?
Tak jednou jsem si rýpla, jinak jsem se snažila o vysvětlení. Halí belí, to je celý.
není to halí belí, je to přesně o tom, jak jsem se zmínil, že velice brzy poté, co jsem se zde zaregistroval mi došlo že když si dám bacha na Radku, udělám jenom dobře.
Koupila koloběžku, zkusila jí nejdřív doma na 8m chodbě, no a co jako? vadí to něčemu?
Píše že je divná, že to má hold jinak, to snad jako vysvětlení stačí a neni už potřeba to dál rozebírat.
Mraky lidí to tady vubec neřeší--Radka to ale řešit musí---chápeš co jsem tím chtěl říct---dát si pozor na Radku ?
Také si myslím, že to tu Ifča už tolikrát vysvětlila, že to není třeba dál rozpytlávat.
Šmarjá panno, co řeším?!? Podívej se na celou větev!!!
Dovolila jsem si říct JEDEN JEDINÝ názor na to, že chodba dlouhá 8 metrů MĚ OSOBNĚ nepřijde na trénink jízdy na koloběžce to nejvhodnější a od té doby se tu spustil kolotoč.
Jak si můžeš všimnout, někteří s mým názorem i souhlasí.
Že Velká huba z Perly každého nového diskutujícího ihned informuje o tom, co jsem zač, to vím. Normální člověk to hodí za hlavu a udělá si vlastní názor sám. Debil to vezme jako dogma.
Aspoň vím, kam tě zařadit.
Znovu se tě ptám - co jsem udělalal konkrétně tobě, že tu už poněkolikáté opakuješ, že si na mě musíš dávat pozor. Jo, dobře, tak si na mě dávej pozor a nezapleveluj s tím diskuze. Začínáš nám šíravníkovět.
Nebo je snad můj názor na jízdu po 8mi metrové chodbě natolik závadný, že je potřeba si na mě dávat bacha?!?
Ifčo promiň, opravdu ti nechci plevelit téma, ale příspěvěk kytarapepina už mi přišel trochu moc přes čáru. Jestli mě něco nadzvedlo, tak tohle...
S vědomím, že Brahma zvládá psanou češtinu na výbornou, kladně hodnotím jeho přínos květnatosti jazyka českého, který obohatil novým termínem "rozpytlávat" :-D
"Distančka" je to, co koupím po názvem "podložky pod představec"? Zatím jsem demontovala tykadlo a potřebuji je něčím nahradit.
já bych s tím tuněním --snížení nášlapu, jiný pláště zatím nejančil, jezdit se na tom dá tak jak to je ted a pokud dojdeš k závěru že ti jízda na koloběžce sedí a baví, stejně si koupíš jinou a dost možná i zjistíš, že třeba do města nebo na občasné drncající trasy se hodí koloběžka s vyšším nášlapem a tlustším pláštěm který trochu odtlumí nerovnosti. Kámoš co jezdí koloběžky jich má šest a po praze jezdí na pláštích které se mu ještě vejdou do vidle--myslím 2,2.
Já zas tak moc nejančím, ale to tykadlo mi překáželo. A když jsem je sundala, tak mi tam místo něj cosi jaksi chybí. :-)
Pláště kupovat určitě nebudu, ale vzhledem k tomu, že mám aktuálně nepoužívané lehokolo se stejnou velikostí kol, kde jsem podle předpokládaného terénu přezouvala střídavě Supremy a Black Jacky a oboje pláště tedy nepříliš jeté mám, dá se vyzkoušet, co to bude dělat. Ztratím na tom akorát trochu času.
určitě to chce minimálně ze začátku foukat co pláště zvládnou, jinak se to znatelně lepí k zemi.
já jezdím podobnou koloběžku 26/20, jako máš ty,ale v elektroverzi, jen si to s kámošem občas prohodim za jeho čistě nožní abych znovu a znovu zjistil, jaký je to jen na nohy peklo a vzhledem k tomu, že on je opravdu vášnivý koloběžkář, tak o koloběžkách toho od něj už dnes vím asi i víc, než forest gump o krevetách od buba.
Nemyslím si.
čím víc % tvé vlastní hmotnosti bude stroj mít, tím hůř se ti s ním bude manipulovat (zrovna dneska na mě málem ulehla pani, co si "na stará kolena" pořídila elektrokolo a fakt nebylo jisté, kdo jezdí na kom).
Asi bys nikomu nedoporučil, aby se učil jezdit na motorce na tom nejtěžším, co Harley a Davidson vyprodukovali, byť by to mělo omezený výkon aby se na tom rovnou nezabil.
Ano, koloběžka s 26"+ koly rozhodně bude ve vyšší rychlosti stabilnější a na větší cestování asi i pohodlnější, ale začátečník asi nevyrazí průměrnou padesátkou do Berouna. Něco co bude reagovat a nebude se ovládat jako vlak na kluzišti udělá lepší službu.
Teda si myslim, já začínal na 12" a brázdil jsem Prahu dávno před tím, než to bylo mainstream, tak se můžu jen domýšlet, jaký to je postavit se ke stáru na kolobrndu prvně v životě :-D
Jojo, zvlášť když je člověk typ, co má závratě i na vysokých podpatcích...
Ale přinejmenším mám výhodu té "vlastní hmotnosti", kdy se koloběžka na nějak vysoká procenta nemá šanci dostat. :-)))
Nepíšu nic o těžké nebo dokonce nejtěžší, ale o těžším. Když jsme u motorek, tak při učerní bych určitě nedoporučil nějakého 70 kg "fichtla", ale rozhodně nějakou 120 až 150 kg, třeba Hondu někde do 400 ccm.
Když přejdu ke kolu, je rozhodně nesmysl se učit na nějaké 6 kg silničce, ale volil bych nějaké solidně pevné 10 až 12 kg treka nebo horáka.
To není ani tak o hmotnosti koloběžky, ale celkové geometrii. A mám vyzkoušeno, že Kostka 26/20 je mnohem klidnější než skládací Kostka 16/16, takže pro začátečníky je vhodnější. A nemluvím o rychlosti 50+, ale třeba 15 km/hod.
Koloběžkáři, nemáte někdo tip na video, kde je delší souvislý záběr člověka na koloběžce? Je spousta "edukačních" videjí, kde se vysvětluje, jak se odrazit či jak vyměnit nohy a je to pak i krátce předvedeno, ale celkový obrázek mi to moc nedává.
https://www.idnes.cz/cestovani/kolem-sveta...
https://www.youtube.com/watch?v=bwDsozoPb4g
to si určitě už viděla, ale ber to jen jako takový nástřel, v principu nebolí noha kterou se odrážíš, začne bolet noha kterou stojíš na stupátku, dřívem nebo později tě to donutí ty nohy střídat, ale si myslím, pokud ti není dvacet, určitě bude jedna noha bolavější než druhá, takže instruktážní doporučení striktně střídat nohy po pěti, nebo sedmi odrazech nejspíš dodržovat nebudeš a to samé nějaká přesná poloha nohy na stupátku---jako s řidítkama na kole když potřebuješ ulevit rukám taky ty uchopy střídáš.
škoda, že máš tu chodbu tak krátkou, ale tak střídej po dvou odrazech, nebo to v nejhoršim zkus třeba i venku--ideálně někde kde se jezdí na inline, hlavně žádný kopce kde to bude do kopce.
když jsem se zblbnul do toho windsurfingu, taky jsem do bezvědomí sjížděl videa jak na tom stát, jak a kam šlapat když chci provézt otočku, na youtube ruzný návody na domácí trenažéry--na obíhání stěžně bez plachty s prknem na zahradě na trávníku určitě super, ale ve chvíli, kdy jsem dal plovák s plachtou na vodu a foukal vítr mi okamžitě došlo, že hold to asi bude jak se píše--padneš do vody tak nejmín 300 krát a ten uplný základ nakonec pochopíš.
tady to bude stejný--prostě obě ruce na řidítkách , jedna noha na na střídačku na stupátku, druhá se odráží a pak už si jen užívat to utrpení.
Je to v hlavě, oproti kolu je to prostě pomalá jízda a snaha být rychlejší je jak se pokoušet uběhnout deset kilometru stejnou rychlostí jako sprint na 100 metru.
Jasně, tohle jsem viděla. Mluví, pak něco předvede, často v detailním záběru, a znovu mluví. Chybí mi možnost to tak nějak "celkově pojmout".
Stopro mám blbý postoj a jsem děsně v křeči. Tolik jsem se toho zas ještě nenaodrážela, aby z toho byly bolavé nohy, ale tuhnou mi ramena a krk. :-)
Na videa "profesionálních" koloběžkářů se vy*er - je ti dost let na to, aby ses přizpůsobovala něčemu takovýmu.
Udělej si pohodlí a přizpůsob koloběžku svým možnostem.
Pokud tě z jízdy v osmimetrové chodbě bolí ramena a krk, prevděpodobně ti koloběžka vnucuje nepřirozený postoj - ber v potaz že původně na ní tahal pes někoho, kdo pravděpodobně neměl tvou výšku.
Pro nohy platí totéž s tím rozdílem, že namáhání bude v realitě vypadat jinak, to doma nevyšetříš.
Nevnucuje, já si ho dělám sama. Měla jsem stejný problém i na lehokole, dokud se na něm jednou (!) nesvezla dcera a neřekla mi, co je blbě. Koncem srpna mají přijet na návštěvu, tak v nejhorším můžu počkat na ni. :-)
Omlouvám se, moje chyba.
dcera co má nějaký metr šedesát si vymínila na kolobku (12") speciál představec o 15 cm vyšší. I pro mě (178cm) je to dost vysoko, ale ona je spokojená jak želva...takže v klidu hledej polohu co Ti vyhovuje.
jinak strnulá ramena a krk mohou být taky "nervy" tj násilné (křečovité) držení se.
Jo a když jsme u toho "mám to jinak" -koloběžkovat umím jen na jednu nohu :-)
No! Konečně mě někdo chápe! :-)))
Si pamatuju, jak jsem, jako dítě, dostal brusle, takové s kličkou, co se daly připevnit na normální botu s pevnou podrážkou a že jsem na nich jezdil jako na kolobce, stál jsem na levé, odrážel se pravou, opačně ani náhodou a zpětně si uvědomuju, že se to se mnou táhlo celý život, v 17cti jsem začal běhat, strašně mě to bavilo, po cca dvou letech konec kvůli levé noze. Po dvou letech to šlo do háje i na kole, dodnes to není úplně cajk, přestože jsem tomu obětoval fakt hodně času. Ale co jsem tak pochopil, kdybych ho neobětoval, a věnoval se třeba kariéře, teď, v 60letech, už bych drandil na vozejku :-)
Proč tohle řešíš? Dosud ti auta přece kupoval manžel.
Ale jo, většinu let jsme měli doma uspořádání, že já platím většinu provozu domácnosti (se třemi dětmi) a na manželovi jsou "investiční záležitosti" jako auta.
Dnes, kdy bude mít za chvíli sedmdesát, to funguje holt jinak.
Koloběžku? Mám. Sice stařičkou otřískanou, ale po funkční stránce OK, na testování bude dobrá (snad teď bude konečně čas).
Platný řidičák taky mám. Dokonce jsem z expresního poplatku dostala dvacet procent slevu za digitální podání.
Kombíka? Taky mám!
A tříkolka se vcelku vejde! (Hlavovou opěrku nutno sundat.)
Tak nic. Holt musíte naklonit hlavu.
https://www.youtube.com/watch?v=p_JVWXfheSg
:-)