Najít vhodný servis na lehokolo či teď na tříkolku byla vždy kapitola sama pro sebe. Ten, který se mi osvědčil, loni skončil...
Ale v podstatě si myslím, že vyměnit lanka, bovdeny či brzdové kotouče zvládnou ledaskde.
Ale mám tu teď řazení SRAM DualDrive (3 rychlosti v náboji plus osmikolečko) a tady vůbec netuším, co s tím. V rohloffu se tu a tam má měnit olej, jinak je snad celkem bezúdržbový (?), ale tuší někdo, co se má dělat tady s tím? A ideálně doporučit servis v Brně a okolí, který to bude umět?
Před časem jsem tohle řešil, a nevyřešil. Servisy se na tohle vůbec netváří. DD je "bezúdržbový" s výdrží 20 tisíc km, což se nejspíš dá přeložit tak, že se po této vzdálenosti bez údržby rozpadne :-)
Já jsem DD nakonec rozebral sám (po 9 letech, kilometry nevím), a ještě tam nějaké mazivo bylo. Celé jsem to vyčistil a složil (je třeba si to fotit nebo mít takové to schéma ze servisního manuálu), a víceméně to fungovalo. Napoprvé jsem tam dal moc vazelíny, to pak mělo velké tření na volnoběh. Pak jsem (na základě internetových fór) zkoušel do některých částí olej, to vydrželo pár dní a začalo to hvízdat a - jak jsem pak zjistil - i vevnitř reznout. Po čase jsem to znovu rozebral a dal tam vazelínu, ale v menším množství, a to už asi dva tři roky jezdí bez problému. Budu to zas muset někdy otevřít, ale fakt se mi do toho nechce.
https://www.nakole.cz/diskuse/29080-dualdrive-a...
Nabídl bych ti, že se na to podívám, ale nemám dílnu a v obýváku na podlaze je to houby práce, sám se musím dlouho odhodlávat, abych svůj DD rozdělal.
Díky aspoň za tohle info. Přijde mi, že klade větší odpor než bych čekala, ale je taky možné, že je to takhle normální a žádnou údržbu zatím nepotřebuje. Tak hledám, od čeho se odpíchnout při úvahách, co dál.
Jestli máš pocit, že to začíná drhnout, tak by to asi nějakou údržbu chtělo. Ještě jde ze strany opačné než je clickbox odšroubovat tu plastovou zátku ze středu osky a natlačit dovnitř nějakou vazelínu.
Pokud by se našlo víc zájemců s DD a bylo kde, můžeme se někde sejít a udělat session "Jak Pat a Mat rozebírali DualDrive".
Ne, já nemám pocit, že to začíná drhnout. Jen mi teď na "dálkové" jízdě spolujezdci nasadili brouka do hlavy, zda to náhodou nemá chodit lehčeji. Oproti klasické přehazovačce s přesmykem to klade větší odpor, což je jasné - ale nevím, kde je hranice, kde to přestává být vlastnost a začíná být vada. :-)
PS - na druhou stranu: Jestli jsem vyrazila na akci s čistou nulou letos najetých kilometrů, s minimální kondicí, s natěžko naloženou tříkolkou a za první čtyři dny ujela 300 kilometrů (a za následující dva dny ještě čtvrtou stovku, než mi došly síly)... nejspíš to moc těžko chodit nemůže. :-)
Konkrétně Dualdrive osahaný nemám, ale třeba takový Sturmey-Archer (ozubená kolečka na kluzných pouzdrech a mazání vazelínou, čili zhruba totéž) začíná mít znatelně větší odpor až když už opravdu potřebuje rozebrat a namazat, a to se projevuje v předstihu pískáním.
Zkus na DD a přehazovačce namíchat tři kombinace převodů, které vycházejí číselně víceméně stejné (třeba na DD o stupeň do rychla a přehazkou o dva pastorky do pomala), a projeď si je. Jestli mezi nimi ucítíš rozdíl, tak za to možná opravdu může DD. Jinak bych hledal problémy spíš jinde (trubky, kladky apod.).
300 km za 4 dny natěžko bez tréninku? To na nadměrné tření v převodech rozhodně nevypadá.
Za jízdy jsem nepoznala nic. Jen když jsem porovnávala točení naprázdno s ostatními dvěma koly, tak tam ten odpor je znát.
Ale jo, při těch najetých kilometrech jsem si asi nechala vsugerovat zbytečné obavy.
Planetovky obecně mají větší odpor než běžný cvrček, různé různě moc.
Ale při tom nájezdu bych tam opravdu problém neviděl :-)
Kontaktoval bych některou z adres z konce manuálu s Tvým dotazem.
https://www.sram.com/globalassets/document...
Díky. Zatím nastuduju manuál a dál uvidím. Idea "servisu v Brně" se neukazuje moc reálná, jak tak koukám.
Spíš bych doufal v ten servis "v ČR"... :-)
Ale nezoufej, Rohloff má u nás zastoupení taky jen jedno a servis se prý stejně posílá do mateřské fabriky. (olej člověk zvládne sám)