Mám motor bafang a kolo má hliníkový rám, samozřejmě zeslabovaný. Jiné kolo nemám tak jsem to dal na něj.
Doposud jsem to neřešil, ani jsem o tom nevěděl, ale dnes jsem si všimnul, že když zmáčknu zadní brzdu během stání a pustím motor cca na 200-300 wattů tak se pneumatika znatelně přiblíží k dolnímu rámu kola. Tam kde končí převodník. Celá zadní stavba se kroutí. Když dám 500w tak to jezdí ještě víc sem a tam.
Mám se toho bát, nebo je to normální ? Bojím se aby se to časem někde neulomilo.
1- vyplň si profil, napiš jaké kolo!
Křišťálovou kouli mám špinavou....
2- udělej si údržbu zadního náboje, nastavení konusu / výměnu ložisek... Pokud to neumíš nauč se to! dotáhni zadní kolo. Pohybu zadního kola bude podstatně méně.
3- uvědom si jaký je výkon cyklisty a jaký je výkon Tvého motoru.... Nehledáš problém kde není?
4- ano, je to alu rám. Ten má z principu konečnou životnost... (dohledej si , popisoval jsem to zde snad 10x)
****
Co myslíš? šlo tvůj problém popsat lépe?
dopsal jsem to tam, rockrider 500 eagle bafang 750 32z kazeta:40z
zadním nábojem to není, tam vůle není
už od pohledu se kroutí celý rám, mě šlo o to jestli to mám řešit nebo to je normální
Když dáš do mopeda půllitrový motor, tak co myslíš, že to bude dělat s rámem a zadní stavbou?
Normální to rozhodně není a dřív nebo později to provede něco z čeho nadšený moc nebudeš.
-omlouvám se za tón předchozí odpovědi.
příliš často se setkávám s dotazy "uhádni co je problém"
K Tvé situaci:
Popis kola u Decathlonu je poněkud skoupý :-(
-ani o tom zeslabování tam nic není, pokud jsem to nepřehlídl.
Osobně bych viděl jako slabinu zadní náboj,(uváděn jako slabina při pohonu "nohama") ale
pokud jsi si opravdu jistý že tam problém není, může se jednat o pružení zadní stavby.
Jen mne mate, že se Ti při záběru posouvá zadní kolo k převodníku, ne od něj.
Radši počítej s omezenou životností- kontroluj si kritická místa na trhliny.
špatně jsem se vyjádřil, kolo se posouvá nalevo, na druhou stranu než je převodník
tím převodníkem jsem chtěl naznačit, že se jedná s spodní část rámu, kde jsem si toho všiml
na kolo jsem to namontoval, protože jsem jiné kolo neměl, najel jsem spokojeně 500 kilometrů a pak si všimnul jak se to podivně kroutí
téměř všechny km jsem najezdil na předním převodníku 46 zubů, ale tam byl nedostatečný krouťák a do prudšího kopce bylo třeba pouštět do motoru až 700 wattů čímž se dramaticky snižovala účinnost, netočilo to ani 30 otáček, s převodem 32z už stačí 200-250 wattů
Motor táhne silou za kazetu směrem kupředu a současně je kolo zabržděné za ráfek v přední části. Výsledkem je moment síly způsobující kroucení kolem brzdy směrem doleva a nahoru, jak to popisuješ. Máš moc silný motor a rám je stavěný na síly působící zezdola do osy otáčení a ne na tenhle moment síly. Když s tím nebudeš takhle nakládat, tak se to bude kroutit přirozeněji a ve směru, kde je na to rám stavěný.
Ne, mýlil jsem se. Při běžném provozu to bude namàhat rám přesně v tomhle směru, jen méně.
Ono se to kroutí i při 100 wattech, ale ne tolik. Motor je silný ne kvůli výkonu ale kvůli chlazení a také kvůli ceně. Při ježdění do prudších kopců se ty slabé motory rychle přehřívají. A to nejezdím čistě mopedisticky, ale s frekvencí minimálně 60 a řadím.
Se současným převodem 32-40 se dá vše vyjet na 300 wattů, s né moc vysilujícím šlapáním. Pak se kolo začne převracet dozadu. Ovšem s originál převodníkem 46 to byla zoufalost, tam byl krouťák hodně malý.
Tem motor je středový nebo je v zadním náboji?
S motorem v zadním náboji Jindra ulomil zadní vidlici u upevnění reakce motoru. Kde to ulomí středový motor netuším. Každopádně je lepší a bezpečnější zlomit zadní stavbu než přední vidlici. Udržuj kolo tiché a možná praskající rám uslyšíš dříve, než se rozpadne. Všechny hliníkové rámy nakonec prasknou, ale třeba ocelové Favorití také. Dříve nebo později to čeká všechny.
Je to středový bafang bbs02.
Kola by mi bylo asi líto, protože samotné váží komplet 13 kilo, má dobré komponenty a dobře se na něm jezdí. Jestli nebude nakonec lepší postavit něco extra na tu zátěž a tohle si nechat na ježdění po okolí.
Hotové elektrokolo kupovat určitě nebudu, protože tam je taková předraženost až to bolí. K tomu převodníky typu 1x12 s tenkým řetězem pro elektromotor, levné vidlice a slabé baterie v cenách za 70 tisíc. No co k tomu dodat.
teda nevím jestli se díváme na stejné kolo ale zde píší necelych 15 kg...
https://www.decathlon.cz/p/horske-kolo-na...
To není ono. Tohle se mu podobá https://www.ivelo.cz/decathlon-rockrider-xc-500/
a když jsem ho vážil tak tam byly i šlapky včetně sedla co u toho bylo. Ale ten rám je jak papír, v přední části, tam kde je láhev na pití, to pruží i pod mačkáním prstů.
Chápu to tak, že v místě, kde je košík na láhev, tak tam rám "promáčkneš" tlakem prstů?
Nějak se mi tomu nechce věřit, ale jestli to tak skutečně je, tak bych od tohodle kola velmi rychle odešel.
Přímo to nepromáčknu, ale pod prsty to pruží, když zatlačíš tak se to poddává. Díval jsem se na jiné rámy v obchodě a je to stejné. Je to vlastnost "lehkých rámů" jak mi bylo řečeno. Několikrát zeslabované.
Asi by to chtělo něco takového. 3,8 kila, železo, naohýbané poctivé trubky a ten dizajn k tomu :-)
http://www.roowery.pl/towar/298/rama-fatcruiser...
Nikdy jsem to ale neviděl na živo a netuším jak se na tom jezdí.
Určitě bych vyměnil kola za 27,5x23,8, protože s fat koly se po silnici reálně nedá jezdit.
Můj názor- toto alu kolo ti pár tisíc vydrží.
Počítej s jednotkami tisíců.
Pokud si můžeš dovolit jiný rám/ jiné kolo...
a pokud netrváš na výše zmíněném... podívej se po UB bike. (UB- Uherský Brod)
turistický rám na 26" kola z Cr-Mo se mi jeví jako doporučení vhodný.
Nevím , jak by to bylo s převody mají tam deorko 9*3
Hele takovéto tenké rámy dělalo hydroformem Sintesi kolem roku 2000... co to vydrželo mne dost překvapovalo.
Pružnost a tuhost na správných místech.
co je to hydroform ?
hydroforming-> technologie kde upneš kulatou trubku
do dutiny formy. Oba konce "zazátkuješ" Přez jednu zátku do trubky dostáváš kapalinu pod takovým tlakem, že se trubka "nafoukne" do tvaru dutiny formy.
Stěny trubky se stenší- ten materiál se musí odněkud brát.
Konce odřežeš a máš neokrouhlou rámovou trubku.
Ta trubka co upínáš do formy může být i sploštělá.
obrázek: https://5irorwxhlpkqrik.leadongcdn.com/cloud...
rám s hydroformingovými trubkami:
https://www.supshop.cz/ram-mtb-29-spyder-alu...
Prstama promáčkneš rám a váží to 13 kg a jezdíš na tom? :-)))
I Franta Kocourek by ti záviděl.
Obecně hrozí, že takováto povrchní paušalizace "odstřelí" i elektrokola, která rozhodně nejsou tak špatná, ani drahá, protože aktuálně šly ceny dolů. Takže za 45 tisíc lze koupit e-kolo se středovým Panasonicem Power Plus (75 Nm), baterií 520 Wh, ale i se silnější a i silnějším motorem.
Dej prosím tě odkaz na to kolo za 45. Podívám se na komponenty co tam jsou a hmotnost.
Taky jsem si říkal na jaký úrovni bude zbytek osazení na kole za 45 tis. se značkovým motorem.
Nevím, jestli je to to, co myslel, ale Crussis má kola s Panasonicem od 45 tis. a to zbylé osazení je opravdu hodně slabé, bez motoru by tak osazené kolo bylo i za 15 tis. drahé.
Ano, myslel jsem Crussis e-Largo 7.9. Osazení nedokážu posoudit, že jde o nejlevnější, tedy low-endové sady (Sram kazeta, přehazovačka i brzdy Level) je zřejmé.
A o tom jsem psal, nebudu psát špatné, ale levné kolo a na něm předražený pohon.
Já viděl i elektrokola za 30 tisíc s 350W motorem a baterií 500W ale s takovým kolem je strach vjet do lesa. Možná tak po městě nebo cyklostezce, ale dál bych se neodvážil.
Tam jsou rámy za 500 korun atp.
Našel jsem nabídku Lovelec Sargo Pink za 43 000,- (po slevě), motor DAPU (95 Nm), řazení Shimano Alivio 9x1, baterie 720 Wh a deklarovaná nosnost 140 kg. Samozřejmě nedokážu posoudit, co je marketingový trik a co ne, ale v lepším případě může jít o rám, který toho dost unese.
Díval jsem se na to kolo a vidlice za 2 tisíce, nebo jsem našel něco jiného ?
Materiál, kvalita, pevnost a tuhost se musí samozřejmě odrazit i na ceně výrobku.
Kdyby to elektrokolo odpovídalo ceně tak proč ne, ale když se sundá pohon, tak samotná kola jsou zoufalá. Třeba jsou jinde jiné ceny, ale na českém trhu tedy ne. Kolo samotné v obchodě ve stejné výbavě stojí 30 tisíc, dají tam motor a baterku v ceně 18 tisíc a hned to stojí 75 tisíc.
Chápu, že když to lidi za ty peníze kupují tak si to mohou dovolit.
A to si myslíš, nebo to víš jistě, že ten rám je úplně stejný, totožný materiál a jeho tuhost a pevnost?
Tak rámy nejsou samozřejmě totožné, to je hned vidět, má to dole uchycení na motor. To jsem neřešil.
Zjišťoval jsem nedávno kolik stojí samotné rámy na ekola a kolik váží, z jakého jsou materiálu a kromě opravdu drahých kol jsou ty rámy levné. Díky tomu že nejsou extra ztenčované a nehraje se tam na gramy, tak jsou těžší a asi i odolnější, ale já se bavil o ceně.
Tak si to zpočítejte sami za kolik seženete motor z konkrétního kola, kolik stojí komponenty, za kolik se dá sehnat normální baterka a možná vás to překvapí a zklame jako mě.
Tak hlavně ty motory ani speciální rámy pro ně mimo Bafangu jako koncák nekoupíš ani se nedostaneš k cenám, takže tvoje závěry, že se na kolo za 30k dá pohon za 20k a prodává se to za 75k je opět mimózní blábol.
hele Tondo, koukám, že tě chytlo nějaký podráždění, sice nechápu proč, ale budiž, když tě to baví. Asi je to teplem venku.
Kdo umí trochu hledat a počítat tak to uvidí během krátké doby.
Poradím: spočítáš cenu komponent, vezmeš cenu motoru a rámu. A přestože se díváme na ceny pro koncového uživatele tak jsou elektrokola opravdu nechutně předražená. ZSamozřejmě nějaký vývoj atp. ale v dnešní době to stejně většina výrobců kopíruje, jsou to obyčejní číňani mejd in unie :-) :-)
Ale hádat se nebudu, je mi to celkem jedno, ať si každý koupí co chce. Jen jsem na to upozorňoval, nic víc.
A kroutí se tobě to levné kolo nebo to podle tebe předražené? :-))
Mimochodem, do ceny kola počítáš i cenu práce a veškeré nutné další náklady včetně potřebného zisku, to asi ne, že?
kola, která se v číně skládají levnou pracovní silou po desetitísici kusech, z dílů které tam na místě nakupují po velkých bednách..., nenechte se vysmát
hodně podobné kolo bez elektriky stojí o dost méně a motor a malá baterka cenu zas tak nezvedne, je to uměle vyvolané díky hejlům, kteří tomu nerozumí a kupují to
Ale ty lepší pohony jsou německé (Bosch, Brose, Fazua, Mahle, Specialized-Brose) nebo japonské (Shimano, Yamaha)
Jo, dráždí mě když pitomci melou nesmysly, kterým by někdo méně znalý mohl věřit.
Uklidni se Tondo a nezlob se pro pravdu. To že si to neumíš spočítat, tak za to nemůžu.
no hlavně ale ne každý je tak šikovný aby si elektrokolo sestavil nebo nemá známého, který by to uměl
No právě že jsem počítal stavbu elektrokola z jednotlivých dílů včetně rámu a ta cena je razantně nižší než u koupeného stroje. Jinak bych to sem ani nepsal.
A srovnáváš srovnatelné? Jednak značkové motory i rámy na ně se koncákům běžně vůbec neprodávají, čili není snadné vůbec zjistit cenu. A jednak nelze srovnávat značkové kolo se značkovým pohonem o proti stavbě na čínksém rámu s čínským motorem.
Myslím, že můžeš být naprosto v klidu. Motor o výkonu 500W nejspíš vyvine o dost menší točivý moment, než 170 Nm (což je točivý moment, který vyvine 100 kg jezdec když postaví svou vahou na šlapku, přičemž klikové rameno je ve vodorovné pozici). Kromě toho motor nezpůsobuje rázové namáhání, protože v průběhu otáčení působí rovnoměrně stejnou silou, narozdíl od šlapání nohama.
Ale protisíla motoru působí jinde a jinak, to se nedá takhle jeddnoduše srovnávat.
Co se týče tažné síly působící na řetěz, potažmo na zadní stavbu, platí jak jsem uvedl. Jak s touto informaci naloží tazatel je na jeho uvážení.
Pokud je to motor středový, tak za zadní stavbu tahá stejně jako člověk jen řetězem.
Tak jsem zjišťoval a ptal se kde dělají přestavby a prý bafang posazený do hliníkového rámu kola za cca 25 tisíc jednou tak trochu vyhnul rám, pneumatika se natočila doprava, směrem ke šlapkám. Ale bylo vidět, jen kvůli tomu, že tam byla široká guma.
Sice tahá stejně, ale trojnásobnou silou než běžný cyklista.