Nynni prisel cas vymenit retez kazetu a premyslim rovnou vymenit a zainvestovat do noveho presmykace
moje kolo jke diamant 10 rychlosti
https://www.lucky-bike.de/Fahrraeder/E-Bike/E...
Co jsem doposud dokazal najit a sam vyzkoumat je tato prehazovacka od shimana
https://bike.shimano.com/en-EU/product...
co si myslite?
na cenu moc nehledim, pouzivam kolo denne, je to velka cast meho dne a musi to byt vysoke kvality
predem dekuji za odpovedi
Ne, tohle tam nepasuje. To co tam je teď je adekvátní zbytku kola. Pokud to funguje, tak neřeš a jezdi.
Řetěz a kazeta je spotřební zboží a musí se měnit. Řetěz zcela pravidelně, kazeta asi po třech řetězech, ale ona si řekne sama. Přehazovačka pokud nedostane velkou ránu, tak není důvod měnit. Potřebuje namazat kladky a seřídit, to je vše. Máš tam docela dobrou přehazovačku.
Nesouhlasím. Řetěz je třeba měnit podle toho jak moc je vytahaný a to spolehlivě ukáže měrka na řetěz. Budeš-li jezdit rovinky tak vydrží obecně mnohem déle, než když jezdíš krpály a rveš to na těžké převody.
Péče o řetěz a včasná výměna má přímý dopad na kazetu. Pokud na to kašleš, tak kazetu odrovnáš snadno, pokud měníš řetěz včas a kazeta není bláto tak vydrží určitě více něž tři výměny řetězu. Potřebu výměny kazeta poznáš podle toho, že když dáš nový řetěz, tak to bude na nejvytíženějších pastorcích přeskakovat, tedy střílet.
Teorie měníme pravidelně je poplatná servisům, které potřebují rýžovat prachy, leč připouštím, že pro neznalé je to cesta.
A to že že se v tom asi moc neorientuješ svědčí i to, že zaměňuješ přesmykač s přehazovačkou. A tyhle zákazníky servisy milují.
Pokud přehazovačka normálně řadí, netřeba měnit.
"pokud měníš řetěz včas a kazeta není bláto tak vydrží určitě více něž tři výměny řetězu"
Sebenaplňující proroctví - pokud měníš řetězy dřív, stihneš jich za životnost kazety víc protočit.
Kazety s řetězem zapadají jeden do druhého a tedy se opotřebovávají společně. Pokud na mírně sjetou kazetu dáš nový řetěz, rychle se opotřebuje do stavu kazety, totéž platí opačně. Platí pro všechny podobně párové díly.
Bez poměření ujetých kilometrů to neporovnáš, ale takhle přes palec bych hlasoval pro nejvýhodnější postup sadu X řetězů, který dokola střídáš a nakonec vyhodíš spolu s kazetou a vyměníš jako celek.