Termín: 11.03.2024
Místo: Aš, Průjezd ČR po trasách ViaCzechia
Pokus o návrat k tradičním akcím nakole.cz. Jde tentokrát o projetí Centrální stezky nebo alespoň equivalent 1100km po "náhodně" vybraných úsecích z páteřních cyklo stezek Via Czechia. Bude se předávat kolík po odjetí dalšímu absolventovi jím zvoleného úseku.
Účast se nahlásí buď SZ nebo jinak, že…
Prosím opravit odkaz na webovku. Mylně napsáno wiaczechia.cz. Patří tam jednoduché "v". Zanedbatelná maličkost, leč takto je odkaz nefunkční.
Děkuju za upozornění, opraveno na https://viaczechia.cz . A Ty pojedeš prosím Tě který úsek?
Mám zájem o poslední dva úseky, tedy 1/11 a 1/12. Pokud by měl ještě někdo o totéž zájem, rád se podělím.
Určitým úskalím může být termín, protože pokud se s tím "čecháčci" budou příliš mazlíčkovat, tak se může stát, že nebudu na rodné hroudě. Cca po 15.8.
Už jsi náš, vše co máš, vyšumí :-D
Tak znovu - mohu se podílet na úsecích 1/4 a 1/5.
Záleží na termínu.
Děkuju děkuju hned Tě k nim připíšu.
Zatím pro první a jediný Tvůj zápis úseků Štafeta formálně odstartovala a zůstávají jen nejasnosti kolem předávání kolíku, ale tady Václav vyštrachal vzácnou relikvii :-D
Preferujeme sice Centrální trasu, ale pro počet zatím kdekoli a zůstává alespoň meta 1100km. Omlouvám se, zatím jsem chaos vždy organizoval, ale zkušenost s nápravou moc nemám.
jestli mohu, tak bych si zamluvil úsek z Golčova Jeníkova do Seče, případně až do Hlinska ale to bych jel nadvakrát-
Prosím Tě a který je to kód, ať Tě nepřiřadím k jinému? 1/6?
ano jde o 1/6 a termínově o víkendech od června do září.
Když by se nikdo další nepřihlásil, tak bych dojel až do Jimramova - úsek 1/7
Byl jsi připsán k úseku :-D
Jel bych úsek buď 1/9 nebo 1/10.
Podle toho, jak se přihlásí další.
Bavíte se o této trase?
https://mapy.cz/turisticka?moje-mapy&cat...
Nemůžu tam najít úsek 1/5, 1/6... To máte ještě nějakou jinou mapu?
Když už jsi otevřela mapu se všemi úseky Centrální stezky, tak jsou to položky napravo ve sloupečku. Jsou značené 1 2 3 4 5 6, a u mně 1/5 1/6 apod.
Mám to vypsané podle stránky pana Hocka
https://viaczechia.cz/centralni-stezka/
Tak z tohoto odkazu jsem to vytáhla. Tam opravdu žádná tabulka není ;-)
Ten druhý odkaz k "akci" hlásí, že se jedná o nezabezpečenou stránku.
No, ten zkrácený odkaz je zadarmo a mám k němu i QR kód. Ale zadarmo neumožňuje a neposkytuje https:// a jenom http:// . Proto ta nezabezpečenost. Některé prohlížeče to prostě neotevřeu. Celý ten odkaz na tu gůgl tabulku se totiž nevejde do políčka odkazu v akcích nakole.cz . Z té stránečky ty kódy jednotlivých tras jsem už do tabulky vepsal.
Ty fakt ty jednotlivé trasy označené pořadovými čísly nevidíš? :-D
Tabulka je v jiném odkazu, ale i z tohodle je to snad jasné.
Určitě ne 1/6, 1/5... Já tam vidím 12 etap pro kolo a netuším, jak si tuto trasu kdo dělí. Z těch zlomků bych tipovala, že existují ještě nějaké podúseky, ale neseděl mi Cheb na Radku ;-) Ale to neřeš, já letos určitě pojedu Jimramov, ale pojedu to v jiné souvislosti.
Je nějaký důvod, proč bych nemohla jet z Chebu?!?
já také žádná čísla vlevo v tabulce nevidím, jsem ráda, že nejsem sama :-)
Nějak nebezpečně se to tu nějak vzdaluje tématu Štafety. Prosím, prosím.
Já mám v dosahu úsek 2/8 :-)
Jsi taky asimilován :-D
úplně jsem nepochopila, kde jsou uvedená ta čísla co si ostatní píší, že projedou. když si otevřu odkaz, tak vidím mapu a trasu. mohla bych jet úsek z Berouna do Zadní Třebaň, nebo z Třebaně do Mníšek pod Brdy a Davle. Z Davle do Týnce nad Sázavou. nejspíš asi víkend. asi nás na na tento úsek bude víc, takže by se hodila nějaká společná jízda, klidně i s přiblížením se vlakem nebo návrat vlakem. třeba z Týnce. do jaké tabulky se mám zapsat také netuším, ale napiš mně jako HMS
No, netuším odkud se odkazuješ. Ze stránek Via Czechia jsou tam čísla ve stovkách. Ale jak jsem živelně dělal tu svou tabulku, tak jsem napsal nejdříve upřednostnovanou Centrální stezku a pod ní tu Severní a Jižní, načež jsem to očísloval podle sebe. 1/7 znamená tabulka 1 a úsek 7. No, pak se ozval mildakh, že chce trasy 301-3, tak jsem dopsal ke svému značení i to jejich. Na té celkové mapě z odkazu je pak v pravém sloupečku vypsaný každý úsek pořadově souhlasijící pro případné nahlášení. Mají každý úsek očíslovaný u kraje řádku a stačí i to jejich značení. Dostaneš se na moji tabulku na gůglu? http://bicykl.wz.cz ?
Tam to mám rozepsané a výpis úseků mi zkontroloval letmo i pan Hocek.
U každého vypsaného úseku je sloupeček, kde jsou zapsáni Ti co už si zamluvili. Na zadání akce mám i firemní telefon a jde mi i zavolat. Z Tebou vypsaného putování už je nezamluvená jen origo trasa 307 https://mapy.cz/s/docahatudu a pak si máš s povykládat na cestě :-D
děkuji, teď už vidím i ta čísla. to chápu, že je již část této trasy zabraná, ale nebrání to snad tomu, abych ji jela, případně se s někým, kdo ji také pojede potkala :-)
Tak konkrétně ty dva úseky, u kterých jsem napsaná, určitě nechci jet sama. Počítám s tím, že se nás na nich bude podílet víc, popř. pojedeme společně.
Všiml jsem si takové drobné technické věci. Když si rozkliknu nějakou etapu, tak se otevře klasicky plán trasy na mapy.cz s průjezdními body a trasování mezi nimi spočítá plánovač v ten moment kdy to otevřu. Což znamená, že ta trasa se může v průběhu času měnit podle toho jak se mění mapa a otevírají nové komunikace a i jak se vyvíjí algoritmus plánovače.
Například zde byla zprovozněna nová stezka pro pěší a cyklisty a plánovač to tam poslal, ačkoliv to zjevně takto nebylo zamýšleno, trasa vedla po červené turistické, což byl před otevřením té stezky II/303.
Pokud to někoho zajímá, z webu via czechia lze stáhnout trasy vyexportované do GPX v době kdy je autor připravoval a srovnat s tím co se vyexportuje z mapy.cz teď. Já sem ve "své" etapě našel 4 odlišnosti.
Za mě z toho plyne, že ta trasa není dogma a pokud někomu nějaký úsek přijde nešikovně naplánovaný nebo nebezpečný nebudu se bránit tomu si to přiohnout, konečně i autor v popisu mé etapy píše:
Cyklisté mohou eventuálně využít kratší trasu po hřebeni Jestřebích hor mezi Jestřebí boudou a Hronovem.
Dobrý postřeh. Mám to teda osadit znovu vytyčenýma trasama podle gps?
Já bych to nechal na každém účastníkovi cosi vybere a jak se s tím popere, ono se může stát, že ta původní trasa povede někudy, kde to bylo zneprůjezdněno nebo tam bude nějaká uzavírka.
Nebo je trasa vedená úsekem, který je opravdu a jen pro pěší. Třeba Bubovické vodopády. Ty jsem teda kdysi na kole dala, ale tím bych to považovala za odškrtnuté. Ostatně mám pocit, že teď se tam na kole už snad ani nesmí.
jo to máš pravdu a kterým směrem jsi je jala, my asi směr Bubovice, takže kolo ha hřbetě. ale máš pravdu teď se tam s kolem vůbec nesmí.
Proti proudu potoka.
Naštěstí to bylo v létě, takže místo vodopádů a potoka tam byl jen malinkatý potůček.
Vodopády jsou k přenášeni, zbytek se dá na horáku nalehko jet. Ale jsou i hezčí cesty. Tahle není nic moc.
Ráno jsem si uvědomil, že mně už zarazil ten rozdíl v délce tras uvedených pečlivou prací pana Hocka a délkou tras vypsaných z mapy.cz , ale v tom kvaltu jsem to vzal jako vlastnost. Takže je to pořád podle něho, protože kdyby vytyčoval trasy dnes, tak by byly tyhle.
Tohle je taková klasika Mapy.cz. Pokaždé ti to naplánuje trasu jinak. :-)
Myslím, že trasa není míněna jako dogma. Plavat s kolem přes řeku kvůli chybějímímu mostu by se mi nechtělo. :-)
Fatbike plave sám, to je ověřený:-)
Jj, taky si myslím, že plánovaná trasa nebude úplné dogma. Trochu jsem si prošel první 3 úseky a třeba tohle je zajímavé. Je to druhý úsek kousek nad Žandovem. Trasa vede po cyklo a pak pokračuje přes průjezdní body 2 a 3, což je modrá TZ. Autor trasy chtěl účastníky asi vést kolem pramenu Radiovka. Ale to pokračování po modré TZ je za trest. Na přiložené fotce je vidět, jak to tam vypadalo v roce 2022, kdy jsme tuhle část šli pěšky. Totálně rozorané od těžké lesní techniky a hluboké koleje plné vody a bahna. Pro trekové kolo naložené na těžko "lahůdka". Přitom je hned vedle slušná lesní cesta, po které vede značená cyklotrasa. No..asi toho bude víc..ale to se dá čekat při plánování trasy od stolu.
To může být i tím výchozím bodem pochozích vandráckých cest. Na výlet s krosnou nabalil kolo. To je asi ten důvod.
O existenci cyklotras Via Czechia jsem již věděl dříve, ale teprve tato diskuze mě přiměla si je projet fyzicky.
Nejbližší k Písku kde bydlím je stezka Středozemím ze severu na jih. Já to mám blíž na jih, tak jsem tam minulý týden začal projetím 8. etapy Nejjižnější bod ČR - České Budějovice a dnes jedu etapy 7. ČB - Týn n/V a 6. Týn n/V - Tábor, které jsou dohromady zhruba tak dlouhé jako 8. samostatně. Na začátky denních etap a zpět domů jezdím vlakem.
Příště nevim zda již příští týden bych rád projel etapy 5 a 4 a dojel tak do Prahy, zda budu pokračovat i dál na Sever ještě nevím, to už by nebylo na jednodenní výlety.
Podívejte se na moji trasu v Mapy.cz
https://mapy.cz/?share-position=afa16a3e-2b3f...
Na tomto odkazu by mělo být vidět, jak se pohybují na trase z ČB do Týna.
Start na náměstí Přemysla Otakara v ČB.
Tak první dnešní část trasy ČB Týn odjeta, vydávám se na cestu do Tábora Podívejte se na moji trasu v Mapy.cz
https://mapy.cz/?share-position=4dc16981-36b5...
Je 15:00 jsem ve vlaku Tábor Písek Ražice a čekám na odjezd.
Tedy po v minulém týdnu absolvované trase 8 Nejjižnější bod ČR - České Budějovice mám dnes projeté i trasy 7 z ČB do Týna nad Vltavou a 6 z Tn/V do Tábora.
Trasy 5 a 4 bych chtěl zvládnout také za jeden den, ale to bude náročnější.
Přiživil jsem si Tvůj výkon do tabulky :-D Mám teda v hlavě zmatek, bo jestli Ti poslat kolík :-D
Tak teď v tom mám hokej - já myslela, že teď jedeme tu středozemím...
Ale ve finále je to asi vlastně fuk, jestli se jich jede víc. Jen by bylo dobré, kdyby každá ta trasa měla své vlastní téma, aby se to nemotalo.
To dobrý poznatek, ještěže jsem koupil tu doménu, takže prosměrování bude akorát delší no. Ale ten příští rok vidím více než optimisticky :-D
Jako původně před těma dvouma týdnama jsem si říkal, že odjet alespoň 1100Km jakýmakoliv úsekama, ale povzneslo se to tu nahoru.
Díky za zápis do tabulky.
Průjezd první, tedy 8. etapy jsem uskutečnil již minulý týden v sobotu 9.3.
Kolík zpětně je asi k ničemu (znovu to nepojedu), a zatím bych si ho mohl mezi etapami předávat sám sobě z jedné brašny do druhé.
To předávání sám sobě by dobře připomínalo díla o Járovi Cimrmanovi :-D
Ale ještě se Ti ozvu kvůli té externí sekci s vlastním vláknem.
Záznam z mnou projetých etap
9.3. 8. Českokrumlovsko https://mapy.cz/s/cejejujeku
Projetá je o něco delší než na webu, protože přímo u hranice není zastávka vlaku tak jsem začínal již z Vyššího Brodu a při sjíždění s Kletě jsem zapomněl chvíli zapnout stopaře, tak je přerušená.
17.3. 7. Českobudějovicko a 6. Údolí Lužnice
https://mapy.cz/s/fafunocupo
zaznamenány dohromady obě trasy
No, a nyní to můžeeš zanést do Tvého nového nákoláckého blogu :-D
Blog k trase Středozemím jsem zatím nezaložil, ale dnes se vydám trasu Tábor - Sedlčany a Sedlčany - Praha etapy 5 a 4.
Minulý tyden pršelo, tak jsem jízdu odložil. Abych měl šanci těch minimálně 140 km ujet za 1 den z domu do domu, musel jsem sedat v Písku na vlak v 5:30 (6:46 Tábor).
V Praze abych chtěl být ideálně před 17:19, kdy odjíždí poslední přímý vlak do Písku, pak už to jde jen s přestupy (a dražší). Doufám že za těch 10 a 1/2 h to zvládnu, když nepíchnu nebo nebude jiná závada, tak bych to měl ujet i průměrkou 14 km/h.
Je 7 hodin a vyjíždím od nádraží v Táboře
Podívejte se na moji trasu v Mapy.cz
https://mapy.cz/?share-position=98a406ad-7980...
První dnešní část trasy odjeta Tábor - Sedlčany
Aktivita 69,3 km • 3:43 h
https://mapy.cz/s/bupoluzora
Jdu se vydat na druhou, delší, etapu
Podívejte se na moji trasu v Mapy.cz
https://mapy.cz/?share-position=afb9f520-2b4e...
Odjezd i druhá část Sedlčany - Praha.
V 17:00 jsem dorazil na Smíchovské nádraží, mám koupené jízdenky a pití do vlaku, který odjíždí 17:30.
Bohužel jsem si v Sedlčanech nezapnul stopaře, tak sem nemohu vložit záznam druhé etapy.
Naštěstí mám sebou i druhý telefon bez SIM, kde je zaznamenána celá dnešní jízda, až budu na WiFi, tak vložím.
Dnešní jízda Tábor - Sedlčany - Praha
Výlet 29. 3. 2024
Aktivita 147 km • 8:08 h
https://mapy.cz/s/hozoduzaze
Souhrn mnou projetých etap Via Czechia Středozemím od Nejjižnějšího bodu ČR do Prahy
(prosím Arnošta o zanesení datumu etap 5 a 4 do tabulky)
Celkové časy a průměrná rychlost je s funkcí v mapy.cz pozastavení stopaře když se zastavíte.
Jedná se tedy o časy, kdy jsem se pohyboval, bez přestávek (například celkový čas průjezdu etap 5 a 4 od startu do cíle byl téměř o 2 hodiny delší přesně 10 h od 7 v Táboře do 17 Praha - Smíchov), takže docela slabota, žádný extra výkon.
9.3. 8. Českokrumlovsko
https://mapy.cz/s/cejejujeku
Celkový čas 6:38 h
Vzdálenost 107,7 km
Průměrná rychlost 16,2 km/h
1 km v průměru za 3:41 min
Nejvyšší rychlost 57 km/h
Výškový profil ↑ 2 230 m, ↓ 2 407 m
17.3. 7. Českobudějovicko a 6. Údolí Lužnice
https://mapy.cz/s/fafunocupo
Celkový čas 5:27 h
Vzdálenost 98,8 km
Průměrná rychlost 18,1 km/h
1 km v průměru za 3:18 min
Nejvyšší rychlost 59 km/h
Výškový profil ↑ 1 340 m, ↓ 1 283 m
29.3 5. Toulavá a 4. Střední Povltaví
https://mapy.cz/s/hozoduzaze
Celkový čas 8:08 h
Vzdálenost 147 km
Průměrná rychlost 18,1 km/h
1 km v průměru za 3:19 min
Nejvyšší rychlost 58 km/h
Výškový profil ↑ 1 895 m, ↓ 2 123 m
Stezka Českem.
Legenda praví, že prvním Stezkařem, který prošel celou trasu byl okolo roku 1980 Chuck Norris.
Prý šel nalehko a obě větve Stezky - jižní i severní najednou.
A myslíš Stezku Českem nebo Via czechia?
To jsou dva různé, na sobě nezávislé projekty.
https://mapy.cz/s/mutedonoco
To můžeme příští rok :-D
Centrálku podle všeho letos přejedeme ako nič :-D
A jako bonbónek míním propojit trasy a udělat Moravské kolečko dokolečka dokola. Ale to jsou sny :-D
Tímto kolečkem jsem si splnil v roce 2014 částečně svůj sen, objet celé Československo. No a protože už v tu dobu nebylo, tak jsem se spokojil jen s tím Českem. Trvalo mi to 18 dnů a bylo to velmi výživné. Nastoupáno necelých 30 tis. metrů.
O rok později jsem obkroužil to Slovensko.
Jako mně stačilo k Baltu, su nahluchlý, ztartil jsem možnost na jednostopém kole a mám na nártech artrózu. Už budu asi po kouskách jezdit své sny :-D
Václav mi zavolal o připraveném balíčku s legendárním památečním štafetovým kolíkem k odeslání :-D Věřím, že máte radost a pro jistotu se přeptám na tu centrální stezku, kterou jsme si už celou rozebrali. Mám poslat kolík první či prvnímu na startu nebo se pokusíme o Štafetu v tom nejpůvodnějším smyslu? Že bysme si ho postupně předávali? Myslím, že máme poslední možnost do toho kecat, bo jinak to pošlu na zdolávání prvního odjížděného libovolného úseku.
Přidám ještě další sloupeček, do kterého se budu snažit doplnit plánované termíny odjetí pro lepší orientaci dalšího převozníka kolíku.
Myslím že by ses měl konečně pasovat do role organizátora a tyhle věci nějak rozhodnout.
Demokracie je príma věc, ale zase se to nesmí přehánět...
To máš dozajista pravdu, jsu zvyklý fungovat v roli servismana, někoho kdo dohlíží na chod, jakýkoliv, pro mé držkování ta vedoucí úloha strany někdy dopadá katastrofálně.
Ale dobře, tomu s prvním nahlášeným výjezdem týden dopředu o odesílám kolík. A preferuju Zásilkovnu, ta doručí do 3 dne, bo česká pošta to do týdne doručí asi jen náhodou....
Proto pak adresa mejl telefon a frčíme.
Jak už jsem avizovala - u mě je ujetí daného úseku odvislé od časového harmonogramu. Pokud to klapne, jsem schopná odjet "můj" úsek o Velikonocích. Pokud ne, pak zatím netuším, kdy mi to vyjde.
Tím pádem je pro mě přebírání NaKolíku trošku problematické.
Pořídit fotky z etapy a udělat zápis je pro mě méně komplikované.
Politici a všichni, kdo něco znamenají nám tvrdí, že směřujeme k Západu, popř. že tam ČR patří.
Nakoláci směřují od Západu k Východu.
Není to trestné!?
Trestné to není, ale je to zpátečnické. Navrhuji otočit směr štafety :D
Že já blbec nenavrhnul objetí republiky!! Zase bysme aspoň byli tam, kde nyní jsme :-D
To máš jedno, zase by jsme se hádali, jestli po směru nebo opačně. :-)
Ale kdepak, kouleli bysme vejcem, a podle toho, jestli by se zastavilo na tlustém nebo tenkém konci by se jelo. Takhle by to bylo jednoduché :-D
Nehádáme se, DISKUTUJEME!!!
Může to být pod heslem "Poznej divoký východ, dokud tam ještě nedorazila západní civilizace"
Všichni moji kamarádi, kteří že se projdou do Vladivostoku, bylo jich celkem 5 ve 3 putováních byli přepadeni a dokonale oloupeni. Jedny dokonce lovil motorizovaný gang nějakého velkého zločineckého uskupení. Teoreticky to mohli být i kluci příslušného gubernátora.
No, a teď víš o divokém východě vše, co potřebuješ pro přípravu pohodového výletu k Bajkalu :-D
Takže 1. obržitel kolíku bude kotek, který si to předá malemu-jardovi. A pak, a pak se uvidí :-D
Doufám taky, že když se domluví oni, tak si to i doblogují tady a nastaví nám laťku poznání, místopisu, slohového stylu a budou lepší fotografové než kyjovský Tichý :-D
Jak je možné, že všichni mají ve štafetě dva, někteří i tři úseky, jen já jeden?!
To je "diškriminácie". :-D
Chceš jet další? Nabízím 1/9 nebo se můžeš s někým domluvit :-D A já bych pak s Tebou jel z Bučovic do Napajedel :-D
Teda, a budu mít ty sandály...
Jak čtu, tak na sandálech nejspíš závisí úspěch celé štafety. :-)
To máš ještě dobrý, já už jsem před časem hlásil jeden až dva úseky přes Vysočinu a nemám žádný :-)
No, tady to máte, nezvládl jsem to k dokonalosti. Jako na jednu stranu ses ozval ještě před tou tvorbou tabulky a tak se Ti omlouvám pro mé zasklení. Ale letos je to nácvik na příští rok, takže teoreticky můžu už brát rezervace na ostrou Štafetu a Ty můžeš mít právo první volby :-D
Ale mám tam úseky 1/8 a 1/9, takže pokud je odjedeš dříve než já, tak budeš uveden podle pravidla kdo dřív přijde.
Byl jsem rychlý a ještě ani nebyly určená nějaká pravidla. Až se tam někdy budu toulat, tak alespoň nebudu muset dodržovat trasu a můžu jet kudy se mi to bude líbit víc.
My jsme to pojali takticky. Viděl jsem, kdo se hlásí a věděl, kam se hlásí. Na Západ se nikomu nechtělo, tak jsme si šikovně blokli hned 3 úseky :-)
Pokud bys chtěl, tak ti ten úsek 1/3 klidně pustíme.
To né, já jen zvažoval projížďku po Vysočině a když pak byla tabulka, tak jsem byl pár dní pryč a zájem je překvapivě veliký, což je dobře.
A to v tomhle případě by vypadalo jak? Jako že bych to odjel mimo přihlášení třeba týden předem? To já dřív či později podstatnou část úseků pojedu stejně. Nemusím vymýšlet vymyšlené :-)
takže je oficiální, že se jede od východu na západ? Převzetí kolíku od Arnošta by bylo tedy v Jimranově?
Jede jak objížditel usoudí, oni podle všeho vyrazí nejdříve, tak jim to pošlu prvním. Příští rok to pojedeme postupně jak Štafetu. Nyní nacvičíme to předávání kolíku a komunikaci. Takže proto si to volí z kopce dolů. Pak bude kolík předávat maly-jarda dalším s navazujícím termínem, ale né úsekem.
Protože zkrácení přesměrování přes borca generuje chybu zabezpečení, tak jsem si udělal vlastní.
https://arnost.link
a do tabulky doplňuješ jen ty? chtěla bych se přidat k radce :-)
Jasně, jako absolustický majitel tabulky Tě "přihodím" k radce :-D
Hele, začala jsem blíže studovat "zamluvené úseky" a musím konstatovat, že jsme schopné dát je jen částečně:
- úsek 1/4 jen z Nižboru (max. z Roztok u křivoklátu)
- úsek 1/5 po Benešov (max. po Blaník)
Ostatní části úseků jsou pro nás již mimo dostupnost a rozsah jednodenního výletu.
To nevadí, stačí udělat pak záznam odkud kam, a zbytek se nabídne. Zavedl jsem i systém náhradního plnění, takže bych svědomí zpytoval až na podzimním nákoláckém srazu v nějaké cukrárně :-D
Na jednu stranu se nebe taky nezhroutí, to se totiž stane až po skonu posledního šamana Amazonie :-D
Moje babička říkávala - tedy v souvislosti s jídlem -velké oči, malý žaludek.
Tak ty úseky jsou dost dlouhé - buď bychom se nemohly s HMS zúčastnit vůbec nebo jsme se prostě musely zapsat na celý úsek.
A co ti brání udělat si z toho víkendovku?
Ne, to opravdu ne. Jednak nemám tolik volných víkendů a jednak je to oblast, kterou znám a nepřirostla mi k srdci natolik, abych se tam vracela.
Nicméně pokud s tím je problém, že bychom s HMS jely jen od Berouna, pak bez problémů přenecháme celý úsek jiným.
Tak teď mi to připomnělo situaci, když Iva uvaří vnoučatům rajskou. Tu milují. A když si dávají do talíře, vždy jim říkám: " Dejte si jen tolik, kolik sníte, nikdo to po vás nebude dojídat. Vždycky si můžete přidat! " Odpovědí je smích a prej: "Dědo, my to ale sníme!"
... ale téměř vždy po nich dojídáme...
Vzhledem k tomu, jak jsou v tabulce stanovené úseky, tak je tenhle příklad dost irelevantní. Nemůžeš si dát jen "tolik, kolik sníš"...
Přece si můžeš vybrat nějaký jiný, v tom je volba svobodná. Ale třeba ti to Armošt nějak rozdělí.
Budeme vědět trasu podle odkazu nebo záznamu, takže neodjetý úsek třeba rád převezmu v rámci poznávání krás země české :-D Nebo někdo jiný. Prostě přidám řádek nebo řádky do tabulky....
Volila jsem mista, ktera jsou pro me a HMS realne dosazitelna. Jen maji useky presah pro nas netealny, tak jsem to dala na vedomi, aby i jini zajemci vedeli.
Já taky dost dobře nechápu rozdělení té trasy na jednotlivé úseky, pro koho a za jakým cílem. Má to být tak, že co jeden úsek to jeden den na projetí? A kdo to takhle pojede? Náročnost některých úseků je pro běžného cykloturistu příliš velká, pro závodníka zase příliš nízká. Ale to by nám musel říci sám autor. Takhle se prostě buď přizpůsobím, nebo to nepojedu.
Pan Hocek ty trasy navrhnul na svém webu via czechia. Já se nudil, a tak si říkám, zeptám se na fóru, jestli by jsme si to prostě podle něj neprojeli. No, a tak to zorganizuj. Tak organizuju. Ty úseky jsou teritoriální k dané lokalitě. Na druhou stranu můžeme si udělat svou. Počítám třeba s tím, že svou tříkolku prostě vezmu za zadní kolo a vytáhnu nebo spustím z nějakého teréního nároku mimo mou schopnost projetí. Jsou tam štreky od 30 do 160km, takže když se domluvíme, tak ty dlouhé úseky si můžeme klidně půlit.
Původní trasa je asi jen jedna a úseky jsou jen dílčí dle údolí nebo kopců. Na jednu stranu, letošek beru jako přípravu na příští rok, to už budeme všichni znát výhody i nevýhody přejatých tras.
Ohledně náročnosti je to dobře vidět u kotka. Kotek si sám zvolil cestu údolím pod hřebenem, na kterém vede úsek. Je to dobře. Cíl je projetí republika po "rovnoběžce". Takže navrhnutý přejatý úsek je už defacto jen podkladem pro vlastní trasu. Kotek už vytvořil precedens. Už tu ostatně u některých úseků upozorňovali na neprůjezdnost, tak se to prostě objede jinudy, bo jsou "dané" tím převzetím jen ty koncové body úseků. Tím je vlastně i dána ta trasa projetí.
Když tak mi zavolej, jestli tady něco melu, jde hlavně o cestu z bodu Aš do bodu B někde za Fulnekem.
Příští ročník můžeme udělat takzvaně upisovací. Tzn. dáme si koncové body a jeden po druhém, tedy druhý po prvním si zvolí úsek, třetí ten navazující, abychom se dostali do nějakého "vhodně" zvoleného cíle. Taky možnost, možná vhodnější, když je to komunitní server.
Je to štafeta, takže projedu trasu a předám kolík pro projetí dalšího úseku. Dělá se to za chodu.
Ostatně kotek to má taky jak PertV na "seriál".
Já taky nedám ty dva úseky na jeden víkend, bo pojede i Ifča a tak budou 2 víkendy po 80km. Nee teda v sobotu 57km a v nedělu 110km.
A už jste se ostatně přízpůsobili, zvolili jste si start a cíl, tak jak Vás zlákaly :-D
Arnošte, tvému počínání rozumím. Moje hypotetická otázka směřovala spíše na pana Hocka, jakožto autora tras Via Czechia.
My naše trasy taky nejspíš neprojedeme v režimu jeden den/jedna trasa, protože pojedeme natěžko a taky se chceme trochu kochat :-)
Ano, trasy jsou co z hlediska délek a náročností značně nevyvážené i na trase Středozemím, kterou jsem započal projíždět já.
8. etapa Českokrumlovsko Nejjižnější bod - České Budějovice měří 97,0 km, stoupání 1921 m, klesání 1943 m + cca 15 km stoupání od nejbližší železniční zastávky. Povrch takový, že bych jej nedokázal projet na trekovém kole (musel bych vodit), na horském jsem to s jednodenní výbavou zvládl ve směru od hranic k ČB opačně bych nejspíš také vše neprojel (prudký kamenitý a blátivý kopec bych nevyjel)
Etapy 7. Českobudějovicko z ČB a 6. Údolí Lužnice do Tábora mají dohromady 96,3 km 1362 klesání 1418 stoupání začínají a končí téměř na nádražích a daly by se projet s opatrností, nebo objížďkou kraťoučkých úseků i na silničním kole.
Co se týče dvou tras 4 a 5 vybraných radkou + HMS, já bych si, podle toho kolik plánují ujet za den, třeba tu 4. rozdělil na 2 úseky tak aby jejich start a cíl byl co nejblíže vlaku, tedy Radnice - Roztoky (Nižbor) a Roztoky (Nižbor) - Davle.
Tu 5. na 3 úseky Davle - Benešov, Benešov - Český Šternberk a Český Šternberk - Ledeč nad Sázavou a takto navíckrát projel jednu etapu celou a druhou přenechal jiným.
Dnes jsem se na trasu Tábor - Praha etapy 5 a 4 Středozemím nevydal mělo pršet a taky pršelo a abych měl šanci těch minimálně 140 km ujet za 1 den z domu do domu, budu muset sedat v Písku na vlak v 5:30 (6:46 Tábor) a být v Praze ideálně před 17:19, kdy odjíždí poslední přímý vlak, pak už to jde jen s přestupy. Což bych za těch 10 a 1/2 h zvládnout měl i průměrkou 14 km/h.
Jely jsme loni s kamarádkou Stezku Středozemím. Předtím jsem pročetla celou knihu pana Hocka a zjistila, že v pěší variantě jsou jednotlivé oblasti rozdělené do 2 až 4 etap tak, aby etapa vyšla na cca 20 až 25 km. Při plánování našich etap jsem byla limitována možnostmi ubytování (jely jsme to v dubnu) a naší (ne)výkonností, proto i délka etap byla podřízena těmto kritériím. Rozdělení oblastí je pouze orientační. Prostě "každý svého plánu strůjcem".
Pokud to pojedu sám, pak je mi jedno, jak to autor nastavil. Pokud ale jedeme štafetově, je potřeba si jednotlivé úseky naplánovat.
Zvol ten průjezd podle vlastního uvážení, vzhledem k tomu, že tak nějak pojedeme jako mongolové z východu na západ, tak je dost času na předání ůseku i jeho projetí. Taky to tak mám, krátkou pohodovou Svratku a objevitelský "průjezd" Krasem s vysokou tepovou frekvencí :-D
Líbí se mi, že se to tu plánuje plnit v pidipeletonech. Ozvala se mi Ifča a dokonce i můj spolufarník. Lidem se to líbí a považují to za fantasmagorii. Takže už jen to, že to chceme projet :-D
Když tak je dost času na odjetí náhradníkem.
právě, že je to "náš rajon", tak už některé úseky máme několikrát projeté. nicméně nápad pěkný a projedeme co můžeme, třeba i bez nakolíku, budete nám muset věřit :-)
Přiznám se, že jsem se v těch pravidlech nějak ztratila, ale podívala jsem se do tabulky a něco mi to napovědělo.
Bude-li vyhovovat termínově, tak v těch úsecích 1/8 a 1/9, kde jsi psaný ty, se můžu přidat, popř. někde prostřídat.
Ostatně proč nee, že. Zatím nemám sandály a pro ten přejezd Krasu to v tretrách nebudu zakoušet, i kdybych to v pohodě projel. Jel bych od severu dolů, říkal jsem si klidně i na dvakrát, jako sobota, někde v pohodě přespat v úvozu a do Bučovic. A pak přes Chřiby do Napajedel, ta trasa mně taky láká :-D
Takže jsem obdržel Štafetový nákolácký kolík, ano, tu legendární relikvii, kvůli které se zabíjí :-D
Některé potěší jeho remontovatelná dutost vhodná pro tyčinky Deli, popř. některé ovesné :-)
Přibaleno spousta reklamních samolepek na oblepení kol a přileb a dopravních značek a patníků a ...
Budu odesílat kotkovi, takže jsem smontoval kolo a zkontroval stav hrozící upadením levékola a tak, aby se na mně pak nečekalo před žehem :-D
Dobrá zpráva. Jsem předběžně domluven s malým jardou, že předávka mezi 10. a 11. úsekem proběhne začátkem dubna. Jak to bude dál netuším. Zatím to tedy beru, že bude obecně snaha to opravdu pojmout jako štafetu.
To by bylo fajn, kdyby to klaplo jako štafeta směrem na západ. Jelikož máme v plánu projet poslední 3 úseky zhruba v červenci, tak je možné, že se předchozí úseky do léta stihnou. Je na to zhruba 15 víkendů.
Ostaně proč ne, přeberu v Bučovicách a odjedu zemřít vyčerpáním do Krasu :-D Doufám, že do té doby proběhne to Delivery...
no a já bych to převzal v Jimramově a dovezl do Ledče
Jéje, nakolík v plné své kráse :o)))
Super.
Ha, musím upravit terminologii :-D Díky :-D
Nákolík dnes odeslán kotkovi :-D
Nákolík je už na Startu :-D
Ano moc radost opet uživat Nakolik. Moc nevim,že budu nebo ne. Necham až 512 budu nebo nic,uvidim.
Rád bych měl na závěr na podzimním nákoláckém srazu společné foto s Nákolíkem, tak ať v září nechybíš :-D
Tak jsem dělal promo, a možná budeme mít maskota. Tady toho psa, který umí vyvenčit nejekologičtější cyklisty :-D
Jeden cyklista na jedno kolo. Už jsem viděl toho psa venčit toho mladého muže i s četbou knihy. Ale to nemazali do obchodu jak nyní :-D
Tak jsem se díval na web z.s. kde dělá Jarda Tvrdík, co jsme spolu jeli k Baltu, a mají trasy napříč státem taky, podle nové akce. A když můžou ušlapat toto rukama, tak co my bychom taky nepropotili další trika :-D
https://www.cestazasnem.cz/maraton.html