Zdravím, brzo bude zima a rád bych jezdil na kole i přes zimu, tak přemýšlím dopředu o koupi plášťů s hroty, ale nevím jestli je možné legálně jezdit i po silnicích ? V zákoně o pozemních komunikacích tj. zákon č. 13/1997 §19 d) je napsáno "Na dálnicích, silnicích a místních komunikacích je dále zakázáno používat hroty v pneumatikách, pokud zvláštní předpis nestanoví jinak,", vztahuje se to i na kola ? Nebo je zvláštní předpis který stanoví vyjímku pro kola ? Nevíte někdo prosím ? Ďekuji
AFAIK se to kol netýká, ale jestli jsou v našich podmínkám hřebíky potřeba si fakt nejsem jistej.
BTW při troše hledání se to tu už řešilo několikrát...
Jezdi a neřeš :-)
Měl jsem za to, že tohle platí jen pro motorová vozidla, ale co jsem teď chvilinku googlil, tak jsem kromě záchranné služby žádnou vyjímku pro cyklisty nenašel. Takže úplně legální to zřejmě nebude, když se takhle ptáš...
Loňskou zimu nebyl v Praze jedinný den, kdy by ty hroty byly potřeba. Jezdím v zimě na zubatých Smartsam pláštích. Ovšem tuhle zimu jsem odjezdil na hladkých pláštích na Favoritu. Bude-li tahle zima stejná, opět žádné zimní pomůcky nebudu potřebovat.
taky odpověď )-:
Nevím, v které oblasti chceš jezdit, ale pokud není na silnici vrstva sněhu, nebo ledu, tak jezdit na hřebech mi nepřijde jako dobrý nápad.
Krom toho, že to hůř jede a dělá rámus v tom nevidím problém.
Na kole zcela zanedbatelná hlediska :-)
Při větším odporu jedeš pomaleji při stejném úsilí, v zimě výhoda, tolik neprochladneš. :-) A ten hluk taky výhoda, když sem to měl nasazený, tak sem vůbec nepotřeboval zvonek.
Se stejnou logikou můžeš místo jízdy na kole třeba běžet. Bude to pomalejší, neprochladneš a ještě ušetříš za pláště... :-)
...a smí se v ČR legálně behat s hřebama?
Z pohledu silničního zákona jistě - běžec není vozidlo.
Z pohledu pravidel orientačního běhu, záleží na lokalitě a pořadatelích. Když je v propozicích napsáno, že boty s hřeby jsou zakázané, pak by to byl důvod pro diskvalifikaci.
Prý jeden z důvodu zákazů můžou být pískovcové skály, nevím, nemám takové boty, ale v propozicích to opravdu někdy bývá... :-)
Samozřejmě, když si je dáš do batohu, nebo do kapsy, tak je každému houby po tom, že běháš s hřebama.:-D
No já se pro jistotu ptám, abych se nedostal do problémů, až mi cestou z Hornbachu bude ujíždět autobus...
Však to někdo tak dělá, pro mě je běh ale nezajímavá aktivita.
nutnost, jinak bez šance
https://photos.app.goo.gl/jVoqY1KeX66KCun2A
Tak ona je otázka, jestli je opravdu "nutnost" jezdit na kole i v tomhle počasí/terénu ;-)
Proč nutnost? Proč by to nemohla být jen zábava?
Může to být skvělá zábava. A jedná-li se o trojkolku, tak skutečně je. Jízda na zamrzlém rybníku je "boží", hlavně smyky, tam by ale hřeby spíš škodily. I když je led nekvalitní, lze hnaným kolem "hrabat" jak ve Ferrari. Kvalitní led umožní po rozjezdu otočku i o 360°. Jen poslední zimu na to nezamrzl žádný rybník v okolí dost silným ledem.
Pokud je tazatel z místa s dostatečnou nadmořskou výškou, aby na silnici vydržel sníh/led, nevěřím, že by ho někdo za použití plášťů s hřeby pokutoval.
U nás byl sněhový poprašek asi tři dny :-).
To mi povídej, jezdím celoročně.
Děkuji za podporu.
Kdyby zákon zakazoval použití plášťů s hřeby pro bicykly nemohly by se zde legálně prodávat.
Na automobilech je smí používat pouze složky IZS, Policie a armáda.
Použití na bicyklech dává smysl pouze při souvislé vrstvě sněhu či ledu na vozovce.
Výhodu nepodklouznutí stírá nevýhoda podstatně většího valivého odporu a to i oproti MTB soft plášťům. Navíc jak už zde bylo napsáno v podobné diskusi mají zabudovanou auto destrukci, kdy se na tvrdém povrchu často hrot ve svém lůžku otočí o 90° a svou hlavičkou postupně prodře pneumatiku i s duší pod ní. Navíc hroty i vypadávají a jejich místo zaplní kamínky které mají stejnou destrukční funkci. Vím o čem mluvím, sám jsem s nimy jezdil 3 roky a ještě nikdy jsem neměl tolik defektů. Na druhou stranu jsem se naučil opravu provést opravdu rychle do 10 min. A protože kolo používám denně a najezdím dost kilometrů vycházelo to na cca. 2 defekty za týden a to fakt nasere. A ani starší pláště bez hrotů se nedají dost dobře použít protože otvory po hrotech není čím zaplnit dostatečně spolehlivě aby v nich neuvázly kamínky. A tak nezbývá než i relativně nejeté pláště vyhodit.
Takže bych doporučil na zimu pláště Continental WinterContact. Ty jsou bez hrotů a výrobce slibuje zázraky. A to stojí za zvážení, protože zázraky dnes už skoro nikdo nenabízí ( jen církve). :)
Pneu s protiskluzovými hroty pro auta se u nás také legálně prodávají. Lze je volně koupit. Užití je omezené, mimo veřejné komunikace.
https://www.pneugrip.cz/osobnisuv4x4/zimni...
"Kdyby zákon zakazoval ... nemohly by se zde legálně prodávat."
Takhle to fakt nefunguje. Legálně koupit lze hromadu věcí a je problém zákazníka, kde a jak to bude používat, viz rychlé elektro "koloběžky".
kdyby jenom "koloběžky" :-)
https://www.lockpickworld.com/collections/lock...
Proč by nemělo smysl je používat když není souvislá vrstva sněhu? Stačí jedna zamrzlá kaluž, černý led někde ve stínu pod stromy kde to nestihlo uschnout a ležíš a si polámaný, proti tomu je vyšší valivý odpor směšná komplikace.
Já sem tedy zatím najel jen cca 60 km po asfaltu aby se provedlo prvotní zajetí pláště a fixace hrotů, takže nemám zkušenost s protáčením ani defektu, ale díru po vypadlém hrotu lze zaplnit hrotem náhradním.
Jinak pláště bez hrotů označené jako zimní má i Schwalbe (Marathon 365 a Johnny Watts 365)
Větší smysl má jezdit na tříkolce,uklouzneš ale nespadneš.
Ale vážně máš pravdu zamrzlé kaluže jsou trochu problém. Hlavně při brždění a zatáčení. Takže na zmrzlé kaluži nebrzdi a nezatáčej. Základní poučka pro zimní ježdění.
Hrotové pláště nejsou vhodné na naše zimy. Ve středních polohách je sníh průměrně 14 dní v roce. Jízda s hroty po tvrdém asfaltu způsobuje roztahování otvoru v kterém je hrot usazen a ten se poté buď otočí nebo vypadne a nahradíš li ho jiným, vypadne po chvíly též. Protože ve velké díře nedrží. Jezdil jsem s hroty 3 zimy obvykle listopad až březen. Najezdil jsem s nima na lehokole přes 7000 km. Byl jsem tvrdým zastáncem jejich používání. A ano jsou super můžeš s nimi zažít spoustu legrace, podrží tě když začne náhle sněžit a vracíš se z výletu a je to domů ještě daleko. Na černý led obvykle velmi tvrdý nezabírají dostaneš smyk i tak. Díky většímu valivému odporu ti nebude zima a nepřijdeš o kondici protože se fest musí makat. A když je pak přezuješ za letní ( lehčí) poletíš jako vítr. Ale tříkolka je opravdu lepší vatianta. Však si to zkus sám a překroč těch svých zajížděcích 60 km. Přeju příjemnou zábavu.