Ahoj,
chci si koupit náhradní 29" duši s autoventilem. Na internetu se převážně nabízí s "gumovým" ventilem s krátkým kovovým závitovým koncem pro hustilku.
Současně mám duši s celokovovým autoventilem.
"Gumový" ventil nemá matici na fixování v rámu a navíc se mi zdá méně odolný.
Ovšem má třeba jiné výhody, o kterých nevím. Jaké jsou vaše zkušenosti?
Proč zrovna autoventil?
No máme na všech kolech autoventily, tak proč měnit na jiné a i mít pumpičku s redukcí..
Technická: "rám" je to, co dělá kolo kolem, to do čeho zastrkuješ sedlovku, k čemu šroubuješ držák na lahev, to čím prochází středové složení s klikami a pedály. To do čeho utahuješ ventilek duše se jmenuje "ráfek".
Historicky jsem jednu takovou duši (s "gumovým" ventilkem) měl a fungovala.
Obecně ale jezdím na těch s utahovací maticí.
Výhoda spočívá zejména v tom, že ti ventilek neutíká do ráfku, když se snažíš na něj namačknout pumpu.
Nevýhodou může být ta kovová "matice", pokud máš krásně lakované ráfky.
Jelikož mám takovou hnusnou úchylku, že všehno musí sedět na místě a neplandat, volil bych zas ty celokovový s pojistným kroužkem.
Nekupuju tvoje velikosti tak nemůžu říct na 100%, ale Schwalbe snad ani jiný nedodává...
BTW ber v patrnost rozměr pneumatiky do který to půjde, svýho času jsem jezdil na přelomovým rozměru, do kterýho mohly teoreticky dva rozměry duší, ale ten větší byl hroznej opruz tam napchat a nepřeložit u toho.
Taky majzla co tam máš za ventilky teď, autoventilek má větší průměr než dnes populární "galuskáče" a tomu odpovídá díra v ráfku.
V nouzi se samozřejmě dá provrtat či vyfutrovat ledacos, ale bývá lepší se držet toho co tam máš.
Díky,
právě čtu ještě jiné názory a asi zůstanu u těch kovových, už kvůli fixaci i menšímu riziku.
Gumový nebrat!
A to je hezká bambulka, to ty sám? :-)
Co blbneš, to je schválně, místo tý pojistný matky :-D
Proč nebrat? Co je za problém to vyměnit, vždyť to stojí pár šupů.
Někteří z vás to mají za životní téma.
Myslíš jako vyměnit co?
Proč to vůbec řešit, když v Decathlonu stojí duše 3,20€ a dřív než bude nějaký problém s ventilkem, budeš ji mít celou polepenou.
Dřív než duši píchneš, tak ji musíš nasadit a nafoukat a to je "problém" u pogumovaného ventilu- bez fixační matice při pumpování/nasazení pumpy zalézá do ráfku, při nasazování se nedá zafixovat poloha v ráfku. Je to jako by ti chyběla fixační matka u jakéhokoliv kovového ventilu... ;-)
Za mně jen kovový trn, bo ty plasťáčky se mi stříhaly v průchodech ráfků, když se jen trochu blbě vloží duša. Je to víc blbuvzdorné a příklad od HonzyK je taky víc než výmluvný.
Moja píchla a než si toho všimla, tak se ustřihl i ten plastový ventil, bo se pohla vyfouklá duša. Opravdu to nechceš a pumpička na tlumiče při objemných pneu taky udělá víc radosti :-D