reklama

Elektrifikace lehokola

Ahoj všichni.
Je ze mne kriploš, takže asi jiná cesta než elektrifikace prostě není, ale...

Azub to neudělá a nedoporučuje u mého kola (Apus), že na tu sílu ten ram stavěny není.
Kamarádi mají různou elektrifikaci na různých kolech i Azubech, tak mám tendenci to risknout i a motor do šlapání dát, ale...
Ale co Rohloff?
Síla se zvýší a nedokážu spočítat jak moc a jestli to bude v pohodě, i kdybych dal zpátky těch Rohloffem požadovaných 38 zubů (teď mám v předu 36, myslim)

Druhá varianta je dát motor do předního kola, ale...

Ve šlapání je to ekonomičtéjší z hlediska využití baterie.
V předbim kole je zas výhoda, že zabírají obě kola.
Atd. Atd.

Co máte vy a proč? (A jaký motor a baterii)
A jak vám to vyhovuje?

PS: potrebuji/chci aby to mělo praktické využit, tedy abych baterií musel nabít jednou za dva dny, tedy dojezd ke 200km, jinak na tom budu moci jezdit jen okolo baráku, protože hledat kemp každý večer a platit za něj, to prostě nechci.

Díky moc

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 12.07.2023
Autor: Jurimír

Re: Elektrifikace lehokola

     

Zeptal bych se Jerguše. Jestli si dobře pamatuju jeho vyprávění (neručím za to, už je to spoustu let), tak tohohle azuba původně elektrifikovaného měl:
https://nightrider.mzf.cz/galerie/SVCsleh_03.jpg
Motor v předním kole, používal ho jenom občas na přípomoc do kopce, takže baterka vydržela dlouho. Nakonec zjistil, že ho používá tak málo, že se nevyplatí ho s sebou tahat.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 12.07.2023
Autor: NightRider
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Jinak Rohloff se středovým motorem není nic neobvyklého, viděl jsem jich několik a nikdo si nestěžoval, že by se mu rozpadl. S doporučenými poměry zubů je dimenzovaný na těžkého atleta skákajícího po pedálech, to asi nepřekročíš ani s motorem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 12.07.2023
Autor: NightRider
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Dej do předního kola, v blátě a písku je to neskutečná výhoda, když máš náhon na obě kola. Stačí 250 W motorek a s 20 Ah baterkou najedeš spoustu km.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 15.07.2023
Autor: Holfi
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1

Re: Elektrifikace lehokola

     

To asi jo, ale zas musíš furt to držet a prstem a asi nikdy nebudeš tak hospodárnomý s energií jakonelektronika...

Máš na nějakém kole i v náboji?
Já se na tom teď svezl u Míry a dost mne to nadchlo...

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.07.2023
Autor: Jurimír
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Co držet prstem? Kdy máš PAS tak nemusíš.
Ale když máš páčku, tak si přidáš jen když potřebuješ.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 21.07.2023
Autor: HonzaK
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Jak píše HonzaK, držet nic nemusíš a páčku používám třeba pro rychlý rozjezd do křižovatky anebo právě v tom bahně nebo písku, když najednou potřebuješ přípomoc. Středový motory jsou určitě taky dobrý, ale na lehokolo mi přijde vhodnější motor v předním kole.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 21.07.2023
Autor: Holfi
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Rohloffa s elektrikou dohromady bych se nebál. Jednak to koupíš jako výchozí řešení na určitým typu kol, jednak když jsem ho kupoval já, načetl jsem co se dalo a největší "problém" kterému ta převodovka potenciálně čelí je právě podříznutý převodování na vstupu (malý tác, velký pastorek) a z toho plynoucí vysoké špičky zátěže když na těch pedálech skáče patřičný pořízek.
Elektromotor ti právě tohle spíš vyhladí plus elektromotorový kola nebývají převodovaný právě na kadenční šlapání. :-)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.07.2023
Autor: Sodoma
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Klidně Ti půjčím bafanga na trubce i s baterkou a můžeš to ověřit. Na Mini s rohlíkem vzadu úmplně v pohodě s metrákovým jezdcem.
Můj elektrosen je tedy spíš pinion vepředu a náboják vzadu. Ale to je jiná písnička pro hádky. Stačí se ozvat.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 13.09.2023
Autor: Arnošt905
Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

"Náboják" je lepší v předním kole, máš potom náhon na obě ;o)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 15.09.2023
Autor: Holfi
Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Azub TiFly, mam tam bafang 1000W a vzadu Rohloff a v pohode, akurat som si dal ten odpojovac pri radeni. Mam to nabastlene na jednom lanku z rohlofu a funguje dobre

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 20.01.2024
Autor: mozimy
Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Miro prosím Tě povol si SZ, teda alespoň pro někoho, protože pokud máš vepředu bafanga, tak máš asi i kvádrový "hliníkový" aku, který nějak musíš namontit na rámovou trubku nebo kam. Jako fotogalerie by nevadila :-D

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 09.02.2024
Autor: Arnošt905
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Ahoj, chcel som sem dat nejake fotky, ale po 20 minutach co som sa o to snazil mi to napisalo, ze maximalna velkost suboru je prekrocena. ty fotky fakt kvoli tomu upravovat nebudem, v dnesnej dobe neobmedzenych dat? povolil som SZ

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 24.07.2024
Autor: mozimy
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0

Re: Elektrifikace lehokola

     

Stačí dát jen odkaz na svou fotogalerii :-D Tady je to původně kecací web a starší fota při různých updatech serveru stejně letí. Nebo mají možná jen časovou expiraci. Jako máme neomezená data apod. , ale server někde hostuje, taže ty velikostní omezení chápu, pokud původní úmysl je jen v podkreslení textu fotem.

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 25.07.2024
Autor: Arnošt905
Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu

Hledám: Někdo na silničním kole nebo na gravelu
25.12.2024
Hledám partu / parťáka/ parťačku (ne vztah pouze kamarádku) na vyjížďky na silničním kole nebo gravelu, Praha a…

Hledám: Poznávání krás Šumavy a Brd na E-kole

17.12.2024
Já 60+ hledám pohodovou,sportovně založenou životní optimistku kolem 60 let pro společné poznávání naší krásné…

Hledám: štěstí

05.12.2024
Nehledám za každou cenu. Nepotřebuju kohokoliv. Nejsem zoufalá a nehledám zoufalce. Pokud nenajdu, nic se neděje.…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

143 cyklistů (8 přihlášených)

Pobaltí 2023 aneb 2090 kilometrů od Narvy na Kurskou kosu - 1. část

Úvod a vlastně rovnou i závěr :-) Takže tento rok (2023) to byly Litva, Lotyšsko a Estonsko. Já vím, žádná…
Peggy | 11.12.2024

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024