Napiš dotaz na youtube, hned prvni odkaz ti to vysvětlí.
Jen si říkám, že z nás svými dotazy snad děláš prdel....
V poslední době mi už asi 5x praskla duše u ventilku, tlačím spoustu kilometrů... jenom se snažím najít odpověď na to, jestli něco nedělám špatně...dřív problém nikdy nebyl, opravena spousta defektů na tomto i na jiném kole.
Proto je dobré používat duše s kovovým ventilkem v celé délce, nedojde pak k poškození.
A to tlačení mnoha kilometrů je jen taková malá odměna za lenost vozit náhradní duši, lepení a pumpičku. Sice vzácně ale párkrát do roka takové potkám.
Když se to stalo poprvý, duši jsem neměl, jen lepení, ale nešlo to nijak zalepit, od té doby ji vozím, ale stejně to k ničemu není.
Náhradní duši, montpáky a pumpu tedy vozím, po nasazení nové duše opět to samé, díra v duši u ventilku. duši mám tuto: https://www.kupkolo.cz/duse-mtb-schwalbe-av13...
někdy i utržený ventilek
Už takto poškozeno několik duší v poměrně krátké době od pořízení, zhruba po 15 km. Měl jsem tam kevlarové pláště, teď tam je drát.
Je úplně jedno jaký plášť. Duše schvalbe používám hromadu let ani jednou podobný problém.
Je dobrý si pohlídat aby duše byla nasazena rovně, ventilek byl rovně a ne nějak vyvrácený a vykroucený, pak je jasné, že to nevydrží. Jiný problém být nemůže.
Kup si mastek a vymaž jím vnitřek pláště a dosedací plochy pláště opatlej chemoprénem
Dej sem fotku pumpy. Jestli při pumpování vergluješ ventilkem, nediv se.
A nezakládalas tady na tohle téma nedávno jedno téma? Fakt nemusíš zakládat další a další na každý jednotlivý šroubek, jen aby ses k němu už nikdy nevrátila...
Děláš!
Něco děláš zaručeně špatně, když ti již skoro rok prdnou duše vždy u ventilku, jezdkyně.
Je mi líto, těch tvých spousty natlačených kilometrů. Musí jich v tuto chvíli nejmíň stovka, podle toho, jak nám tady pokaždé melduješ, jak jsi zase tlačil/a
Něco mně napadlo. Vyfoť prosím Tě tu díru v duši, jde o to, kde je, a ještě jen ráfek na té ventilkové díře a nakonec třetí foto jako třešničku jenom pozastrčený ventilek do té díry v ráfku, aby byly poznat průměry. Takový malý instáč.
Ještě tam v ráfku může být nějaký, třeba malý, grot.
Mněl jsem plášť, který byl zřejmě mimo toleranční pole ve svém vnitřním průměru (což mělo nespornou výhodu snadného nasazení), ale tím pádem mněl malou dosedací plochu na bok ráfku. Při intenzivním brždění a né příliš nahuštěném kole došlo k prokluzu pláště vůči ráfku, duše šla s pláštěm (první varování bylo, že se ventilek vychýlil ze své kolmé polohy) , no a pak se ventilek "ustřihl". Bylo jedno zda byl ventilek se závitem nebo ne. Jiný plášť a problém byl pryč.
Děkuju všem, kdo se mi snažili poradit. Fotky už asi nebudou třeba, dohodli jsme se v servisu, že bude nejlíp, když nechám vyměnit ráfek.
Dobrá "taktika" servisu- nejde mi do hlavy, jak pomůže nový ráfek(asi se jen nemusí hledat problém). Stačí prohlédnout ráfek a odstranit příčinu(ostrá hrana, otřep, špatné umístění/nahuštění,krycí páska ap.). Jestli servis okamžitě souhlasí s výměnou ráfku bez prohlédnutí/konzultace/zjištění příčiny, pak to o něčem svědčí....
Byl tu, tuším, Radek. který měl problém u jakéhosi ráfku, který dostal na opravu. Dělaly se tam díry u ventilku. On to vyřešil úpravou pásky, mělo to hodně hluboký a úzký žlábek v ráfku. Takže je klidně možné, že výměna ráfku za jiný typ pomůže. Onehdá jsem sousedce vyměňovala duši. měla dirku hned vedle ventilku. Bylo patrné, že tam duše neseděla a byla kolem ventilku nějak pomuchlaná. Ráfek měl podobnou prohlubeň, jak tenkrát ten na fotkách od Radka. Zdálo se mi, že je duše pro ten plášť moc velká, ale podle označení tam měla jít, plášť byl na hranici přípustných rozměrů. Vyměnila jsem pásku a dala novou duši. Zatím to jezdí a neuchází.
Tady je odkaz na ten problematický ráfek:
https://www.nakole.cz/diskuse/29753-atrapa...
To by bylo možné, ale od solidního cykloservisu bych čekal také kvalifikované zdůvodnění závady pro výměnu ráfku. Ty jsi to- jako laik- vyřešila, jiní zkušení "domaopraváři" by si taky poradili a přišli na důvod problému. Podle duše jde o MTB a pochybuji, že tam používá ráf o šířce 13 nebo 17mm do kterého by se ventil typu AV ani nevešel. Chtělo by to fakt vidět- ale jezdec je s řešením spokojen, tak nic....
Výměna celého velocipedu by také zajisté pomohla :)