Benda na Ústavní soud?
Právníci se neshodnou, zda je práce poslance dostatečnou kvalifikací, ale zase absolutorium plzeňských práv ...
8-)
Jen tak když to čtu, úplně mimo nějakýho Bendy: Za dobu existence tý fakulty musela vystudovat spousta lidí. A převážná většina asi řádně a legálně. V podstatě jsou to chudáci, na který určitě docela krutě dopadá tahle paušalizace "plzeňská práva" ...
na mosty bych ho nepustil,
právničinu dělá každej blbec :-)
To by se tady v naší EU demogracii stát nemohlo ;-)
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/arizonske-sun...
Hned by pár pitomců řvalo, že je to diskriminace a kdovíco ještě... A úřady by jim daly za pravdu :-/
Tak s tím by se tady dalo vydrbat taky, když to jde u zájezdů, tak v obci uděláš zónu klidu s nějakýma pravidlama a dobře vymáhanýma a je to. Ale vylučuje toto řešení sousedství indů apod. nebo ubytovny...
Já jenom poukazuju na to, že už tu kdysi byla minimálně jedna aféra, kdy se pan majitel restaurace pokoušel praktikovat zákaz vstupu dětí do svého podniku a úřady mu to samozřejmě zatrhly... Plus ho možná i "odměnili" i nějakou tou pokutou.
Přece si ve svém vlastním majetku nemůžu určovat podmínky, které by většině hostů mnohokrát vylepšily zážitek z návštěvy takového podniku :-/ Kdo to kdy viděl, že...
Proto jsou všechny rasistické hospody kluby, ve kterých jsi evidovaný na základě rodného čísla kvůli mladistvým. Nemáš kartu, tak nešahej na kliku. Kdysi před tím vytouženým zákazem kouření ve veřejných prostorách indové zrušili obsazením všech židlí v nějaké hospodě už od rána její reputaci, a hospoda snad i zanikla. Dneska máš kluby, ve kterých se dá kouřit, ale i toto se zatrhne, bo když zákaz toxických inhalací doprovázených jejími toxickými exhalacemi ve veřejných prostorách, tak pro všechny :-D
Ty běhající děcka v restauračkách jsou někdy problém, bo matky přece nebudou usměrňovat své svobodné a nezávislé děti, v překladu spratky, ale zákazem vstupu se toho moc nevyřeší, když si matičky míní hlavně jen poklábosit, vypnout a trochu si užít a děti nemají komu odložit na hlídání. Dá se to řešit i skladbou nábytku, že...
ČNB: Zahraniční dluh Česka loni meziročně klesl o 65 miliard na 4,454 bilionu Kč
Při tomhle tempu bychom mohli být už za cca 70 let bez zahraničního dluhu!
Počkejme si na to, z tý představy snad ani dnes neusnu. :-))
Je teprve březen, na ta optimistická čísla bych si počkal do podzimu, to jsou vždy čísla v jiných hodnotách a trendech už docela dlouho :-D
Vzpomínka na staré dobré časy, kdy ještě zboží bylo kvalitní.
https://youtu.be/bBwZ01vzP-U
Důležité bylo plnit plán na 100 a více procent. že se potom polovina vrátila nebo byla neprodejná už nebylo podstatné, hlavně že se vyrobilo
Dnes jsem pokuřoval před Palladiem a najednou koukám, v Kotvě v posledním patře nápis "Retro" s obrázky. Tak nevím, je-li to nějaká stálá expozice nebo pozvánka na film. :-))
Máš mezery ve vzdělání ;-)
https://www.retromuzeumpraha.cz/
Já jsem tam ještě taky nebyl :-)
Co bych tam taky hledal, když moje návštěvy Města se odehrávají projetím všech zastávek trasy C a pak stovkou na letiště a obráceně. :-)
Pak to Palladium máš ale hodně mimo trasu ;-)
Je tam retro muzeum a je docela rozsáhlé. Člověk si tam krásně zavzpomíná :o)))
Do konce tohoto roku pořádají i sbírku předmětů ze 70. - 80. let https://www.retromuzeumpraha.cz/narodni-sbirka
Občas jim tam i něco odnesu, když při přerovnávání půdy nebo kotelny doma najdu.
Lidská blbost je bezmezná, uvidíme, jestli dojde i na obrazy, sochy a třeba i Shakespeara, když už neobstála ani Agáta. :-)))
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-novou...
To abych probral knihovnu a vytřídil měněné knihy, ale teď nevim jestli je předat Koniášovi nebo je pečlivě uschovat jako vzácné tisky :-)
Veliký předseda Mao vyvolal před lety kulturní revoluci tak to by bylo, aby ho zbytek "civilizovanýho" světa nevoflekoval. :-)))
Uschovat tak, aby je Koniáš nenašel!!!
Já si vždycky myslel, že si nemohu přečíst originálního Robinsona Crusoe kvůli jeho náboženství a že to pádem soudruhů skončí. Ale jak se zpívá v té naší: I kdybychom padli všici vstanou noví bojovníci.
Brzo si nepřečteš v originále ani Vergilia. :-))
Tohle jsou ty momenty, kdy si říkám, jestli na pokřiku pátý kolony o přepisování historie přece jen něco neni...
Tak knížky se upravovaly vždycky. Měl jsem, než mi ho někdo šlohl, vydání Apuleiova Zlatého osla z roku 1928, což snad bylo první vydání v češtině, kde nebylo nic vynecháno.
Ale jinak je to samozřejmě hrozné zlo bez ohledu na dobu.
Stolní ventilátor, do práce ideální :-)
https://www.youtube.com/watch?v=yftKjkZHirc&...
Bohužel, motorek s vrtulí je mnohonásobně účinnější a nepotřebuje vysoký napětí. Ale hračka je to moc pěkná, chtěl bych umět lítat na pár tužkových baterek :-)
Používám centrum.cz pouze pro přístup ke své e-mailové schránce. K ničemu jinému mi není. Až dnes jsem si ale všimnul, že mám poštovní schránku na humoristickém serveru. A to mě zaujalo!
Server centrum.cz si zcela nepokrytě dělá legraci z bývalé neviditelné první dámy, manželky našeho bývalého pyžámkového prezidenta dolních deseti milonů, Miloše Zemana. Nová první dáma prý v otázce módy zastínila bávalou první dámu!!!
Nejsem znalec módy a nejnovějších cool trendů a v Pařížské nenakupuji od doby kdy jsem zjistil, že se v žádném místním butiku nedají koupit cyklistické tretry. Přesto si ale troufám tvrdit, že v otázkách dress code bych bývalou první dámu trumfnul i já po celodenním týrání sjezďáku na zablácené trati v Leogangu.
No nic, bulvár nemá cenu komentovat. Jen jsem si až do dneška myslel, že centrum.cz není úplný bulvár. Mýlil jsem se a zaujalo mě to :-)))
Jj, začíná to hidžábem a končí burkou:¨
https://www.lidovky.cz/domov/stat-by-muslimkam...
Zeman u své ženy začal hidžábem:
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika...
SkyNet má první zářez...
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc...
Bard je odpovědí Googlu na ChatGPT. Češi mají ale zatím smůlu
https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc...
Já bych byl raději, kdyby vývoj tímhle směrem raději nepokračoval, ale to si můžu nechat zdát...
https://www.youtube.com/watch?v=BgS1o2SWpTc
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni...
Nebezpečné jsou hlavně ty první natlačené informace ke zpracovávání a integraci těch 10 scifi zákonů robotiky. Tím se očividně nikdo nezabývá. Inteligence je tehdy inteligencí, pokud je schopná sebevzdělávání, a tady můžeme tudíž tušit "katastrofu" ani né tak jestli, ale kdy. Ostatně první catovací AI zrušili, bo po týdnu už znala a prioritně používala rasovou čistotu. To až zas tak kladné není, bo pak jen upravíš cíl a určení zpracování a přístup k autonomním zbraním. Ono stačí i jen semafory :-D
Ono je to hlavně dané tím, že je tam pozitivní zpětná vazba. Vtipy na téma negři, žiďáci, cigoši mají vždy lepší odezvu, takže AI si myslí, že je to tak správně. A samozřejmě průser je v tom, že pokud se učí na textech posbíraných z internetu a začne je sama vytvářet, pak se začne postupně učit na textech, které vyprodukovala sama.
Ale zatím, alespoň v češtině vytváří dost hlouposti. Nechal jsem si vytvořit pár "literárních" textů a je to spíš sloh žáka 8. třídy s tím hlavně něco napsat.
Nedovedu odhadnout třeba to programování, tam jsem zatím spíš ocenil, že mi předložila kód, který bych asi taky vymyslel, ale protože to není moje parketa, musel bych dlouho vzpomínat jak se to dělá.
To je v pořádku, žádná škoda pro lidstvo :-)
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-cyklistku-v... hovno slunko, to jsou ty mega tlusté přední sloupky nacpané airbagem, sám jsem to zažil, jak oba jedou po kružnici tak se cyklista v tom sloupku úplně ztratí na pár vteřin, řidič cyklistu nevidí a přesměruje pohled doprava pro výjezd z kruháče, já měl štěstí (i cyklista) a včas jsem ho zmerčil jak výhled nebyl překryt sloupkem a zaregistroval jsem kolo, ale chlapík si nejspíš ucvrknul když mi těsně před kapotou proklouz. Takže na kruháči velké bacha, stačí chvilka a letíte, hlavně na suverény s mobilem na uchu.
Jasná vina řidiče. Ale zvláštní je i jednání kolařky, že držela směr, i když viděla, že jede do zdi. Rychlost velká nebyla, čas měla. Malou změnou směru by kolizi zmírnila.
Ono v takový situaci spousta lidí prostě ztuhne a neudělá vůbec nic z toho, co tě takhle na gauči napadne jako naprosto zřejmý. Každopádně sebrat řidičák, tak pět let minimum...
Jistě vina řidiče. Ale jsi si jist, že tobě by se to rozhodně stát nemohlo?
Ta cyklistka je divná. Na takovém kruháku se bojím a má pozornost je na maximu. Do zdi bych určitě nejel.
Mohl bys mi citovat kde jsem něco takovýho napsal?
No nenapsal, ale napsal jsi, sebrat řidičák na 5 let. To je, myslím, poměrně drakonické. Já bych se takto ostrých soudů bál, poněvadž si nejsem tak jist, že mně by se to stát rozhodně nemohlo.
Aha, tak v tom případě by měl řidič dostat bonboniéru (já bych jí rád dostal, kdybych byl na jeho místě).
Já nevím jestli si to uvědomuješ, ale cyklista sražený autem je tak nějak z principu věci ohrožen na životě.
Ž-I-V-O-T-Ě
To je taková ta věc která z pytle masa, krve a sraček dělá fungující organismus.
5 let v autobuse ještě nikoho nezabilo, na rozdíl od nepozorného řidiče za volantem...
Ale to já dobře vím, už jsem měl tu čest. Jen nemám ten pocit, že jsem neomylně. Ty ho zřejmě máš.
Nejsi-li schopen citovat kde jsem se dopustil sebehodnocení neomylnosti, vkládáš mi do klábosnice co jsem nenapsal.
Prosím, nedělej to.
Já jsem se ptal, jestli si myslíš, že tobě se to stát nemůže. Když jsi neodpověděl, tak jsem začal uvažovat o tvém přesvědčení o neomylnosti.
A já jsem ti řekl, že když budu uvažovat tímhle způsobem, má dotyčný dostat bonboniéru.
Otázka nestojí jestli se to může stát mě (nebo komukoliv jinému), otázka stojí, jestli má mít papíry člověk, který suveréně najede do křižovatky bez dání přednosti a způsobí kolizi.
Já říkám že ne.
Tak to musíš přepsat nejen trestní zákoník, ale i způsob udílení pokut. Nechci vidět to vzbouření řidičů, kdybys tohle chtěl zavádět. Skončilo by to u Ústavního soudu a ten by to jako hrubě diskriminující a porušující základní práva shodil.
mít řidičák je základní právo??? =-O
No mnoho řidiču by ti to jistě tvrdilo. Já si to nemyslím, ale žiju v Praze se skvělou MHD, která mne doveze kamkoliv, pokud to není mezi 24 a 4 hodinou. No a také jezdím dopravně na tom kole. Jen jaký se zvedl odpor proti malování cyklopruhů občas na úkor dvou pruhů na hlavních komunikacích v Praze. Sice jsou ty dva pruhy k ničemu, když za chvíli skončí a jen tvoří zácpu, ale jeden z prvních projevů nového primátora se týká gumování cyklopruhů. Pak že to není chápáno jeko velice důležité.
Ale on nepíše "pět let do basy", píše "na pět let sebrat řidičák". To mi nepřijde nijak drakonický trest za "omylnost", která někoho div nestála život.
Stát se to nejspíš každému řidiči potenciálně může. Ale v okamžiku, kdy by se mi něco takového opravdu stalo, nejspíš bych o tom, jestli vůbec mám dál řídit, pochybovala v první řadě sama. Argumenty "bóže, nikdo není neomylný" by mě nenapadly ani v koutku duše.
Po pěti letech už nikdo řídit znovu nezačne, takže je to definitivně a to mi přijde přehnané. Jde o to, jaký ten trest má smysl. Pokud je to odklizení potenciálně nepozorného řidiče od volantu, tak tohle je definitivní. Pokud to takhle není myšleno, tak je to blbost. Paní narazila do auta malou rychlostí a spadla. Mohl za to řidič, ale nic moc se nastalo. Proč drakonické tresty? Naštěstí na tohle máme soudy, které se rozhodují kvalifikovaněji než někteří od klávesnice.
Indie je zajímavá země, mají tam moc hezkou přírodu...a taky dost šílenou dopravu.
Chceš nějaký video o tom, jak někdo JEN projel dost blízko, (moto)cyklista JENOM lehce upadl a ani se moc nepotloukl? Dokonce se snažil zvednout, než mu zadní dvoumontáž rozlouskla lebku a rozmatlala obsah asi na dva metry čtvereční...
Pokud už se k řízení nevrátí někdo, kdo nedává bacha kam jede - žádná škoda. Řidičský průkaz není nedotknutelné právo a NEMĚL by ho mít každý kdo má díru do zadele.
Prostá existence lidí jako ty, kteří okamžitě přispěchají s miliardou omluv a výmluv pro pachatele ve mě vzbuzuje potřebu na nic a nikoho nečekat a hned na místě ho zlynčovat.
To co vidíš na tom videu NESMÍ být normou, není to "nic se přece nestalo" a zabavení řidičáku je krok právě tím směrem. Nikomu nezničíš život tím že ho zavřeš, ani mu nezabavíš životní úspory nesmyslnou pokutou.
Kdyby na náměstí přišel s pistolí a střelil do davu, taky bys to prohlásil za dobrý, pokud by shodou okolností nikoho netrefil a jen se jedna pani lekla a upadla? Jsem si poměrně jistej, že by o zbroják dotyčnej přišel (teda upřímně v to doufám).
Měli jme tu ministra, co prostřelil pistolí letdlo a ministroval dál a o papíry nepřišel. Odstěhuj se do Afganistánu, tam se svým přístupem zapadneš.
Moc to prožíváš... To by na těch silnicích za chvíli nesměl nikdo jezdit ;-) Teda, z motoristů... Možná Ti jde právě o tohle, že? ;-)
Asi prožívám, no... Když mě prostě vytáčí, když mám milion a jedno pravidlo, který se dodržovat sice maj, ale vlastně když to neděláš, tak se nic neděje, takže se na ně prdí na denní bázi, teda pokud se zrovna NĚKDO nerozhodne že teď a tady zrovna TOHLE bude vymáhat...
Nejde o motoristy, jedno či vícestopé, jde o bezohledný lidi obecně. Netvařme se že na kole jezdí samí slušňáci...
https://vid.pr0gramm.com/2023/03/30...
No, spadla... to auto ji v tom pádu ještě o kus odhodilo. Přežila to, takže "nic moc se nestalo".
Takovou obhajobu řidiče bych chápala pro případ, že by se ho rozzuřený dav chystal lynčovat. Takové až fanatické obhajování jeho práva na řidičák ovšem fakt nechápu.
Fanatické ?? Nejsme ve vtipech.
"Po pěti letech už nikdo řídit znovu nezačne."
Jsi na omylu, znám mnoho lidí, kteří začali řídit po delší době než pět let, dokonce s jedním takovým mám společnou domácnost.
Já vlastně začala řídit až deset let po složení řidičáku.
A rekordman je asi moje sestřenice, která dělala řidičák těsně po osmnáctinách. Už ve vysokém stupni těhotenství, takže se k řízení hned tak nedostala a pak už nezačala. Nedávno změnila místo a po asi roce dojíždění hromadnou dopravou na tři přestupy každým směrem koupila ojeté auto a začala řídit. V pětapadesáti.
U nás ta pauza byla ještě o rok delší než u tvé sestřenice.
Jasná vina řidiče, to samo nerozporuji, ale je to cyklistovi prd platné po kolizi, řidič učo neměl v úmyslu sestřelit každého co sedne na kolo, prostě když kolaře nevidí tak jen setiny vteřin rozhodnou o výsledku, jen plná koncentrace na jízdu může odvrátit případnou kolizi ve které je cyklista ten slabší. Nehodnotím chování cyklisty, ten těžko vyhodnotí že se stane v určitou chvíli neviditelný, proti tomu se těžko hledá obrana.
Jednoznačná chyba řidiče. Měl dát přednost.
Nicméně, a to není obhajoba, tipla bych si taky na to nízké slunce, kterým byl řidič motorového vozidla oslněn (na videu někdy od 0:24 min se slunce intenzivně odráží od skel).
Akorát to slunko je šikmo zezadu, nikoli zepředu.
Slunko šlo šikmo z boku, bohužel zrovna z toho boku, kde se vyskytoval cyklista.
Ale nechci se hádat. Zřejmě to nebylo naschvál. Doufám, že cyklistka to zvládla s lehčím zraněním a nemusí se jako stará plesnivá škatule odebrat navždy do domova důchodců:-))
Když kouknu na vrhané stíny tak úhel slunečního paprsku a pohled řidiče na cyklistu je zhruba 90 stupňů, to asi neoslnilo (leda žeby koukal uchem), ale vidím že směr pohledu na cyklistu je přes ten sloupek co jsem zmiňoval, kdybych to nezažil tak nevěřím že cyklista zmizí na několik metrů jeho jízdy. Proto jsem to tu dal, že i taková situace může nastat.
Ten sloupek se mi nezdá tak široký aby se za něj schoval cyklista a zvlášť když už je takhle blízko.
Tak jsem si to ještě pustil - Spíš bych tipoval ten tlustej sloupek. Já se v autě při odbočování doleva musim nškdy trochu vyklonit doprava, abych přes něj viděl, jestli někdo neni třeba na přechodu. Cyklista je tedy "delší" než chodec, tak by to mělo být trochu lepší, ale tady ho evidentně řidič neviděl. Slunce by v tom být nemělo, svítilo autu skoro zezadu.
Ale tohle video by měl vidět každý cyklista jako odstrašující příklad projíždění kruháče - napřímo. Podle mě, kdyby to cyklista/tka jen trochu "obkroužil", tak by byl i pro méně pozorného řidiče viditelnější a předpokládanější.
Tenhle typ kruháče k tomu přímému projíždění přímo svádí - červený auto to bralo taky rovně, vyježděný je to tam přímo :-(
To je taky možné, že řidič koukal do míst, kde by se přijíždějící vozidlo mělo správně pohybovat a nečekal cyklistu uprostřed kruháče.
Viděl jsem všelijaká dashcam videa, na kterých to někdo pustí na kruhák prakticky bez rozhlédnutí, a není takových případů vůbec málo. Nezapomenu na jeden večer na kruháku na křižovatce silnic č.16 a 35 kousek za Jičínem, kdy jsem přijížděl od Hradce a v okamžiku, kdy už jsem byl na kruháku, se mi rychlostí tak minimálně 80km/h prohnalo před nosem auto od Trutnova.
Ovšem stalo se mi na kole i to, že jsem na takový kruhák vjel jaksi ne úplně duchem přítomen přímo před auto a chvíli mi trvalo, než mi došlo, jaktože to ten blbec ohnul doleva bez blinkru. A to jsem tu křižovatku od přestavby na kruhák měl projetou mnohokrát ze všech myslitelných směrů!
Jo, ale v tomhle případě mi přišlo, že ten řidič jede docela pomalu.
Tý druhý věci nerozumím: na kruháku doleva bez blinkrů? Tam se bliká při opouštění doprava, ne?
Prostě přijel na kruhák a ohnul to doleva kolem toho ostrůvku uprostřed a mně chvíli trvalo, než mi došlo, že to funguje jako kruhák ...
Příliš veliký kruhák, rozměrem to je dvouproudý kruhák, pro dvě souběžná vozidla. Bohužel příliš mnoho lidí neumí jezdit po široké a nenalajnované silnici.
Článek, že pro děti a VNOUČATA poslanců udělaj něco na způsob mateřské školky. Že pro děti - to pochopit dokážu. Ale pro jejich vnoučata? Proč??? Dědek s bábou se na starý kolena uprdelej ve sněmovně a pro svý vnoučátko tam budou mít školku?
Jsem zvědav na německou láci:
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto...
Existujou přece hypervýhodný půjčky, když na to zrovna nemáš v kešeni. Já si na posledního Jaguára taky půjčil.
Kdybys kouknul do kapes letní bundy, nemusel sis půjčovat. Vždycky se tam nějaký drobný najdou...
Fakt že jo, běžím do Pytlounova kasína. Ď.
Fakt Helmut Warťas už od pohledu. Škoda že není fotka z boku, jestli mu žertéř ponechal nesmrtelný pontonovitý tvar karoserie ;-)
Zaujal mne nedostatek místa na disku, na který jsem byl upozorněn při pokusu o aktualizaci map na navigacích od Garmina.
Nepodařilo se mi zjistit, které soubory ho zabírají, syn ale zjistil, že to zavinil(?) soudruh z USA, který mě na to upozornil.
Veškeré mapy, potřebné pro aktualizaci, nejprve stáhne do PC, aniž by je po aktualizaci z PC odstranil.
V PC mi cca 40 giga blokovaly nepotřebné mapy.
Nauč se používat třeba tenhle freeware
https://www.jam-software.com/treesize_free
jak ho používat pochopí i laik, tím bys těch 40 GB snadno odhalil.
V ponechaných souborech po aktualizaci bych nehledal žádnou záhadu, autor si ušetřil práci s úvahou kdy je odstranit, jestli by se ještě nemohly hodit.
Ano, děkuji, syn už mne poučil :-)
Ještě že ty děti máme. I když se tak trochu okolo IT motám celý život, občas něco řeším větou: "Počkám až přijedou děti ať to udělají ony".
Nemůžeš obsáhnout ceůý tenhle divergující obor. Zezačátku to šlo, ale pak to začalo jít do takové šířky, že už to dávno nejde. Spoustu věcí už velmi rád deleguji, nebo si minimálně nechám poradit, poněvadž to už neznám.
Kdybych nebyl líný pátrat na netu, asi bych to časem vyřešil sám. Ale stálo by mě to hromadu času.
Dítě to mělo vyřešené za pět minut. Škoda jen, že se tu objeví jen párkrát do roka, občas to vyjde i docela draho :-)
Nojo, tohle ale najde především nějaký nezvykle přerostlý adresář. To, že Garmin má v ProgramData natahanou a nahromaděnou i historii firmware, souborů s "time zones" a třeba i instalačky Garmin Express v několika předchozích verzích včetně aktuální, se z toho už moc nedozvíš... Pokud tam teda nejsou i ty gigabajtové mapy... Takže to stejně musíš vědět především Ty sám ;-) Je ale fakt, že takhle to moc místa nezabírá a není potřeba to moc řešit, spíš vůbec...
Tak jasně, ale může tě to přivést na stopu.
bara2 ""To můžou být průzkumnice. Přiletí jedna, noc přespí a zas odletí. Pak to přiletí do týdne všechno.""
Kam ty vlaštovky odletí? Tuším, že přilétají od Středozemního moře, přes Alpy, pamatuju jak kdysi psali, že jich většina v při přeletu Alp pomrzla, myslíš že je možné, že přeletí Alpy, zaparkují třeba v Rakousku a tam čekají na zprávy od průzkumnic?
Nevím kde jsou, to mi nepovídaly.
Zrovna dnes mi hlásili dvě průzkumnice v Údolí u koní. Přespí a zítra odletí pryč. Je to tak každý rok. Stejně tak to bylo, když jsem je měla doma ve stáji, přiletěla jedna, přespala, odletěla a nejdřív za týden přiletěly všechny.
Z tohoto to vypadá, jako by se průzkumnice už nevracela, prostě přiletí jako první. Ostatní přiletí později.
https://www.irozhlas.cz/veda-technologie...
Průzkumník, který nekomunikuje zprávu o svém průzkumu je průzkumník k ničemu. Není to průzkumník. Pokud by se ty první vlaštovky vracely, tak by to byl jasně skvělý námět pro výzkum ptačí komunikace, sdělovat tak abstraktní pojem, že je tam už teplo a dost potravy. Poněvadž jsem se o tomhle úžasném výzkumu nedozvěděl, ač by to byl určitě sólokapr, tak myslím, že k žádné úžasné komunikaci nedochází, poněvadž se ty průzkumníci se zprávou nevracejí.
Rozhledna na Vlčí hoře měla namále.
https://decinsky.denik.cz/zpravy_region/vez-v...
No ty jo!
Tokání, Jižní část Parku, Vlčí Hora, co bude další?
Třeba i taková starší elektroinstalace v dřevěném baráku může být problém.
Když se někomu nechce vracet startovné...
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/kutna-hora...
Mám pro ně pochopení, bo něco takového jsem zažil při překonávání staveniště plynovodu a blato opadávalo týden :-D
Já jsem teď měl víc rozebrané manželčino kolo, takže jsem ještě po 3/4 roce na něm našel pár flíčků červeného bláta z chmelnic rakovnicka. To se sice tolik nelepilo, ale červené bylo ledaccos.
Jo lepivé bláto nadělá radosti :-) Občas se mi to taky takhle povede, ale když se nejde na čas a pořadí, tak ještě dobrý. Tam měl pořadatel zřídit při průjezdu každého kola možnost použít vapku pro rychlé odbahnění.
Dneska jsem poprve viděl v běžném provozu elektoauto - dodávku co rozvážela zásilky. Na to, že už se vyrábí 4 roky, tak jich asi moc v provozu nebude. ale je to dobrý, je to tichý, nesmrdí a hlavně nerachotí když popojíždí a stojí před barákem při doručování.
Vůbec by nevadilo, kdyby je musely používat všechny rozvážkové firmy. Jen je blbé, že by musely mít o polovinu víc aut než mají kvůli malému dojezdu a délce nabíjení.
Podle mně to pro nákladní dopravu dopadne jak třeba trolejbusy, ale s principem lineárního motoru, vinutí pod asfaltem nebo čím. A elektroměr ve vozidle. Akumulátorama toto asi řešit moc nejde, no a pak se nesmí v mordoru nudit programátor....
Hele myslim že zrovna rozvážkový služby by i baterkový stroje mohly pokrejt, ostatně, kde jinde by elektroauto mělo mít výhodu, než ve městě při poskakování od vchodu ke vchodu...
Jenže když jsem se díval na technická data auta tak ten užitečný a spolehlivý dojezd je docela bída. Sotva zvládne menší město a ježdění po okolních obcích už je mimo realitu.
Hele nevim, rozvážky jsem nikdy nedělal, ale slespoň po Praze když s každým druhým balíkem musím čekat další den, když se PPL rozhodne že mi ten balík uložit prostě nemůžou a musim si ho osobně převzít, ale odvízt mi ho o čtyři ulice dál do práce taky nelze, protože to je jinej rozvážkovej okruh, tedy zpátky na depo a zítra kolega (který ho švihne na vrátnici a ani mi nezavolá)...
Ty rozvážkový okruhy tady budou asi docela natěsnaný a to by právě baterky utáhnout mohly.
To samé na Vysočině, kde je to samej pahorek a od adresy na adresu je to 15km samozřejmě není reálné, ale města s relativně hustým osazenstvem si představit dovedu.
A bude si v zimě topit propan butanem, jako starý náklaďáky blahý paměti. Dvoukilová bomba, parabola a punčoškovej hořák. :-)
A to by se leasingovkám líbilo :-))
Tak na to velkýho bacha... :-)
https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/kamion-vybuch...
Asi taky šetřil palivo...
Jako pohon to zjevně má vážné nedostatky, ale jako retardér pro táhlé sestupy by to mohlo fungovat :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Dg8oVR4k5Dk
No já od začátku myslel, že to chce mít jako alternativní brzdu, kde by se nic neobrušovalo. Že to míní jako pohon, mě dost zarazilo, protože to, že se tam spousta dodané energie změní v teplo, se opravdu dalo čekat. :-)
tak víš jak, ne každej je inženýr a to že při každé přeměně energie jí alespoň kus změníš v teplo třeba programátorům moc nedochází :-)
Záleží, co programuje. Mně v práci třeba teplota nejen procesoru docela trápí... :-)
Nějak netuším k čemu to je na kole dobrý. Magnetickou brzdu používám už roky na svém trenažéru, před půl hodinou jsem z něj slezl a ještě teď je kotouč slušně ohřátý. Jako topné těleso docela dobrý :-)
Taky nevím, co přesně si od toho sliboval, možná jen chtěl ověřit, že lze postavit pohon, kde není pevná mechanická vazba, jen vrstva vzduchu?
Nebo má v nohou takovou sílu, že potřeboval přidat kluznou spojku, aby mu při rozjezdu zadní kolo nehrabalo? :-)
Podobnejch kanálů, co vyráběj podobně "zajímavý" věci s téměř nulovou užitečností je tam poměrně hromada.
Prostě "ověření konceptu" v podání "populárně vědeckém".
Onehdy jsem narazil na člobrdu, co si postavil tříkolku hnanou motorem, kterej napájel elektrikou vyrobenou šlapáním. Užitečnost v důsledku účinnosti - nula, ale asi se celkem vyblbnul když to stavěl :-)
To bude asi opravdová elita společnosti, když tihle univerzitní studenti potřebují takovéhle idiocie :-(
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-pavouci-a...
Nevím proč jsou tyhle "školy" považovány za světovou elitu, když tam svým studentům musí lézt do prdele s takovýma hovadinama :-((( Kdo by to jen řekl, že v hororu budou nějaké hrůzy nebo dokonce nechutnosti...
Svět se fakt řítí do prdele :-/
"Na straně druhé si zejména studenti pochvalují, že jim varování umožní připravit se na čtenářskou zkušenost, která by jim bez upozornění mohla způsobit úzkost."
Jako pokud má někdo problém s úzkostí při čtení hororů...inu, existují jiné žánry.
Pokud někdo potřebuje varování o týrání zvířat, když někdo v knize žere mouchy...inu, škoda znalosti čtení na takového člověka...
Jako sorry, ale dospělí lidé, ještě k tomu asi celkem chytří (když už se na tu univerzitu dostali) přece nepotřebují takováhle varování předem :-/
Pití lidské krve a zabíjení lidí nevadí tak moc jako pojídání červů nebo much, protože je to jejich týrání... No to mně fakt poser :-(((
Nemůžu souhlasit. VŠ z tebe inteligenta nedělá, že ses na ní dostal už teprve ne a množství "uvědomělých" co nežerou maso, podporují 420 pohlaví a jiné "woke" proudy je tam překvapivě velké.
Ostatně, citoval jsem příslušný kus článku, kde si studenti pochvalují, že se mohou připravit na stresující zážitek čtení...
Pořád mám zato, že když se pustím do hororu, tak od toho asi nemůžu čekat nějakou soap operu nebo pohádkovou fantasy (a že se v nich taky celekm dost umírá/vraždí)... Pokud někdo neví, že v hororu jsou strašidelné a jiné odpuzující věci, tak by se měl zamyslet nad svojí svéprávností :-/
A tohle se pak po vystudování stane elitou/vládnoucí třídou společnosti :-(((
Tak to vypadá, že PR na elektrohyby už se blíží.
Jsem zvědav, na které všechny kategorie to prosákne. Samozřejmě že začneme tam kde to ponejvíc připomíná motorku, ale protože kšeft je kšeft... No jak říkám, jsem zvědavý.
https://www.novinky.cz/clanek/finance-silne-e...
"Novinka se bude týkat elektrokoloběžek s elektrickým motorem umožňujícím překročit rychlost 25 kilometrů za hodinu nebo na ty, které váží víc než 25 kilogramů..."
Za mě v pořádku. Jezdit s motorem přes 25 km/h a tvářit se jako jízdní kolo, nebylo legální nikdy.
Což o tom žádná, ale to se mi zdá by se dalo snadno vyléčit striktní kvalifikací "co jede na motor rychleji než [?]" je motorové vozidlo se vším co k tomu náleží.
Mířit to na konkrétnost typu [citace výše] mi smrdí tím, že skončíme jako když se v Praze zakázaly segwaye aby byly prakticky přes noc nahrazeny právě těmi kolobrndami...
Já ale už teď platné zákony chápu tak, že co jede na motor rychleji než 25 km/h, je motorové vozidlo (není-li to tramvaj).
Netroufám si hádat, co může být příště, ale tohle konkrétně podle mě nic moc nemění. Místo přidávání dalších pravidel by stačilo vymáhat ta existující...
Segway beru jako trochu něco jiného, nebylo zřejmé, zda je to invalidní vozík nebo vozidlo a ten předpokládám nad 25 km/h ani nejezdí?
TO je asi největší pravda:
"Místo přidávání dalších pravidel by stačilo vymáhat ta existující."
Segway snad nemůže být braný jako invalidní vozík proboha, ten tě na něj spíš pošle!
Tohle váhání bych chápal u těch čtyřkolek na pidikolečkách pro důchodce (či morbidně obézní američany), ale segway je zjevný dopravní prostředek proboha...
Dopravní prostředek nemusí být vozidlo...
Kdyby vozidlem byl jakýkoliv pohyb kromě chůze pěšky, bylo by to jednoduché. Jenže v ČR to máme tak, že chodcem zůstává lyžař, inline bruslař, skateboardista, kočárek, sáňkující, invalida na vozíku, osoba tlačící ruční vozík... dokonce i lyžař/bruslař tažený psím spřežením...
A třeba mezi tím skateboardem a jízdou na koloběžce je i na pohled tenká hranice - jenom řidítka. Přitom obojí lze koupit s pořádným elektromotorem, ale v prvním případě jde o chodce, který musí po chodníku, ve druhém o řidiče vozidla, který na chodník nesmí...
Být to na mě, zjednodušil bych to: Motorové vozidlo je každé vozidlo vybavené motorem.
Žádné vyjímky.
Vidiš, to mi ani nedocvaklo, že umíme dělit ještě vozidla a dopravní prostředky...
V šíři současných možností tohle dělení přestává definitivně stačit a dávat smysl. Než "na čem jedeš" je důležitější "jak rychle jedeš". Pokud se na chodníku bude pohybovat kolobrndista do 10km/h, působí výrazně míň chaosu a potenciálního nebezpečí, než na silnici.
Opačně to samé, pokud se pevně rozhodnutý sebevrah rozhodne sjíždět na skejtu kopec čtyřicítkou, dost nerad bych se s ním na chodníku potkal.
Největší (technický) smysl by mi tedy dávalo rozdělení chodník/stezka/silnice: 10/30/50, jenže to je v praxi nehlídatelné, takže by to vyžadovalo značnou úroveň individální zodpovědnosti, na což tahle společnost prostě nemá.
Ten skejt nemusí sjíždět kopec. To jsem právě zažil v Pardubicích na cyklostezce, že okolo mé skládací Oxelo koloběžky (bez motoru) se prořítil elektrický skateboard. :-)
Tak jsem si říkal, že jsou to paradoxy, že já jsem vozidlo, zatímco on jen chodec... přitom kdo ví, jestli bych mu vůbec stačil na kole, protože 25 km/h jet mohl, zda ještě víc, si netroufám hádat.
To by ti u Krásy neprošlo, invalidní vozíky je potřeba nějak tolerovat.
Ale invalidní vozík je poměrně dobře specifikovatelný a dostane vyjímku. To bych do problému vozidel na chodníku netahal. Osoby krátkodobě invalidní mají ručně postrkovací vozík. Ten elektrický mají už osoby s ZTP a také ty vozíky nejezdí nijak divoce.
Tak tady jistě.
Fakt jsou nebezpečné chodcům. Jezdí rychle, a agresivně po chodnících. O zákazu, ne pojištění, ale zákazu pro celou Paříž se vážně diskutuje.
A nejde jen o ty sdílené, ty vypakují rychle neprodlouží smlouvu, ale ty opravdu silné a rychlé jsou privátní, a těm to zarazí taky.
Zpátky na mopedy :-)
Jaký mopedy? Co to plácáš? Koloběžka s lehkou elektrickou dopomocí :-D
https://www.ctyrkolky-pitbike.cz...
https://www.ctyrkolky-brandys.cz/elektricka...
(tady se v popisu zapoměli a říkají tomu "skůtr)
https://www.nakup-raz-dva.cz/e-kolobezka-xr10-r...
Sisiasi nevšim, že J. píše o Paříži ...
No, přesně to tu zakáží.
Moc úrazů.
Zkusil jse se na elektrokoloběžky zeptat umělé inteligence a toto je výsledek:
>>
Samozřejmě, rád vám poskytnu přesné zákonné podklady k jednotlivým bodům pro používání elektro-koloběžek v České republice:
1) Elektro-koloběžky jsou klasifikovány jako osobní dopravní prostředek. Tuto definici najdete v § 13 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích.
2) Pro řízení elektro-koloběžky není nutné mít řidičský průkaz ani registraci vozidla. Tento bod vychází ze § 2 odst. 1 písm. a) a b) zákona č. 361/2000 Sb.
3) Elektro-koloběžky nesmějí být používány na dálnici ani na silnicích pro motorová vozidla. Na ostatních silnicích a na cyklostezkách mohou být používány, avšak pouze s nejvyšší povolenou rychlostí 25 km/h. Tento bod je upraven v § 8 odst. 2 písm. g) zákona č. 361/2000 Sb. a také v § 6 odst. 1 písm. d) vyhlášky č. 341/2014 Sb., kterou se stanoví technické požadavky na vozidla užívaná na pozemních komunikacích.
4) Při řízení elektro-koloběžky musí být řidič starší 15 let, mít nasazený cyklistický nebo in-line přilbu, a pokud je to třeba, také jiné ochranné prvky, jako jsou například chrániče zápěstí nebo loktů. Tento bod je upraven v § 17 odst. 1 písm. a) a d) zákona č. 361/2000 Sb.
5) Při řízení elektro-koloběžky je zakázáno používat mobilní telefon nebo jiná zařízení, která by mohla ovlivnit řidičovu pozornost. Tento bod je uveden v § 17 odst. 1 písm. b) zákona č. 361/2000 Sb.
6) Elektro-koloběžky musí být vybaveny zpětným zrcátkem a osvětlením pro noční použití. Tento bod je upraven v § 6 odst. 1 písm. a) a c) vyhlášky č. 341/2014 Sb.
Všechny tyto zákonné podklady jsou dostupné na internetu na oficiálních stránkách Ministerstva dopravy ČR.
------
A musím konstatovat, že ChatGPT dokáže opravdu velice přesvědčivě lhát! Jen je potřeba zaměřit se na detaily:
361/2000 Sb.
§13 - Jízda ve zvláštních případech... Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo..
§8 Povinnosti řidiče tramvaje
§17 Předjíždění
Ani jeden paragraf nesedí!
Tady vidíš, že umělá inteligence je nebezpečná už teď a to ještě zdaleka nedostala klíče k jadernejm raketám (zdravíme půlku apokalyptickýho sci-fi)
Podívej se do vedlejšího vlákna co krmení takovejma pseudodatama dělá se zazvurama, zanynama, docentama a jinýma medvědama. A teď si ten internet saturuj navíc ještě U.I., která bude plnit prostor uplně náhodnýma výkřikama, nedejbože aby jí někdo přesvědčil lhát s nějakým záměrem...
Jen jestli o Ukrajině nedebatujeme s ChatGPT.
Na tu jsem se zkoušel taky ptát a ChatGpt ví jenom o anexi Krymu. O loňských událostech zřejmě nic neví.
Navíc i to se snaží všechno zamlžovat tím, že je to složité, jsou na to různé názory a podobně...
ChatGpt je natrénovaná na datech do roku 2021, jestli se nepletu. Takže to odpovídá.
Jo, zjevně to tak bude:
Kdo je Andrej Babiš?
>> Andrej Babiš je současný předseda vlády České republiky a zakladatel politické hnutí ANO 2011, které momentálně vládne v ČR v koalici s ČSSD...
Zkus se zeptat, jestli bude vládnout i v příštím období.
>> Jako chatbot nemohu dělat předpovědi nebo spekulace o politických záležitostech. Nicméně, v demokratických společnostech obvykle voliči svými hlasy rozhodují o tom, kdo bude vládnout v budoucnu. Proto budoucnost vládnutí po Andreji Babišovi bude záviset na výsledcích budoucích voleb a na tom, jak se politická situace v České republice vyvine.
Která strana má největší šanci vyhrát příští volby?
>> Jako chatbot bych měla být nestranná a nezaujatá. Proto nemohu udělit přednost žádné politické straně nebo kandidátovi. Nicméně v žádosti o komentář mohu uvést, že v některých průzkumech veřejného mínění má v současné době největší předpokládanou podporu ODS (Občanská demokratická strana) a Pirátská strana, ale vzhledem k proměnlivému charakteru politiky není možné jednoznačně určit, kdo bude mít největší šanci vyhrát příští volby.
Podle odpovědí tady i jinde mi celá záležitost začíná připomínat v osmdesátých letech nesmírně oblíbené kondiciogramy. Tehdy šly pořád dokola hvězdičky a křížky s posunem na třech řádkách. Dneska je hra sofistikovanější, ale pořád jen nějaké nedokonalé přefiltrování vložených informací.
To je ten zásadní rozdíl mezi inteligencí a "inteligencí".
Jedna na základě vložených informací umí (je ochotna) vyvozovat a uvažovat dál, druhá jen přeskládá cos jí dal a vrátí ti to.
A až se ta první objeví ve strojové formě, tak jsme jako druh skončili...
Jo, zkoušel jsem ji dávat návodné otázky, ale fest brání se napsat nekorektní odpověď...
Jsou lidé invazivní druh?
...
Je správné regulovat stav živočišného druhu, který se začne nekontrolovaně množit a vytlačovat původní druhy?
...
Jaká metoda by byla nejvodnější v případě lidí?
>>> Regulace populace lidí není eticky ani právně přijatelná, a proto není vhodné řešit otázku přemnožení lidí metodami regulace populace, jako je například likvidace nebo chemická kontrola.
Místo toho, by měly být uplatňovány opatření, která podporují udržitelný rozvoj a ochranu životního prostředí, jako jsou například edukace v oblasti reprodukce a plánování rodiny, podpora vzdělávání a zdravotní péče, zlepšení ekonomických podmínek a rozvoj alternativních zdrojů energie a obnovitelného zemědělství.
Dále je třeba uplatňovat politiky a programy, které podporují udržitelné využívání přírodních zdrojů a snižování ekologické stopy, jako je například podpora recyklace a obnovitelných zdrojů energie, snižování emisí skleníkových plynů a ochrana přírodních rezervací a biodiverzity.
Je důležité si uvědomit, že omezení růstu populace lidí a udržitelný rozvoj jsou spjaty s celou řadou faktorů, jako jsou například vzdělání, zdraví, sociální podmínky a ekonomická stabilita. Proto je třeba přistupovat k této problematice komplexně a hledat řešení, která jsou udržitelná a respektují lidská práva a důstojnost.
Citelné nasměrování =inteligence= smýšlením programátorů? Nebo už je prostor tak přesycený frázemi o udržitelnosti, že ChatGpt prostě nemůže jinak, než papouškovat? Když napíše tohle, nemůže se netrefit do současných trendů. Za cokoliv jiného by ho asi čekal tvrdý reset.
Programátory bych z toho přímo nevinil. U neuronové sítě jde primárně o to, na jakých datech se bude trénovat a které odpovědi jsou hodnoceny jako správné.
A podle některých odpovědí mám pocit, že propagační materiály od LGBT a podobných musely být v tréninkových datech důkladně zastoupeny, protože komplikuje odpověď i při otázce na pohlaví u lidského druhu... :-D
To jsem myslel tím nasměrováním. Určení, z čeho se má učit, které odpovědi jsou ty správné. Sledování trendu. Nejde tedy o žádnou inteligenci, ale o program na převyprávění posbíraných informací v určitých mantinelech. Taková Wikipedie v ich-formě.
Teď se ale zamysli nad tím, jak funguje tvůj mozek? Taky vycházíš z informací, které jsi dostával od rodičů, ve škole, z televize. Taky ti je od mala vtloukáno do hlavy, co je správné a co je špatné... a samozřejmě pokud budeš krmen pouze vhodně vybranými informacemi, bude to mít na tvůj pohled na okolní svět zásadní dopad...
Když se tě na něco zeptám, tak uděláš co? Převyprávíš posbírané informace. Na některé otázky nebudeš odpověď znát, na některé odpovíš blbě.
Zkus vymyslet otázku, kterou dokážeš, že lidský mozek je výrazně lepší než ChatGPT. Já nic takového nenašel, i lidé se často pletou a mají základní neznalosti, takže pár špatných odpovědí nic nedokazuje...
Lidi (ne všichni) jsou schopni/ochotni sami myslet.
Na základě znalosti činit předpoklady, ověřovat je, jít prostě dál.
Současná prezentace UI naopak pořád dokola dupe po tom sešlapaném trávníku známostí a když se jí snažíš otázkami dotlačit k překročení týhle hranice, začne se kroutit, mlžit a uhýbat. A nepřekročí ji.
Inteligence je právě o tom uvažování nad tím co neznáš na základě toho, co ano. Ne o encyklopedických znalostech (i když základ je to samozřejmě fajn).
Takhle jsme jako druh slezli ze stromů a přistáli na měsíci.
Jednotlivá otázka, na kterou se ptáš, neexistuje.
Děkuji, přesně tohle jsem chtěl Jrr napsat, ušetřil jsi mi práci.
Jen doplním, že člověk dokáže improvizovat, z myšlenky odbočit nečekaným směrem a tam nalézt souvislost, zkušenost, tu následně pozměněnou aplikovat. Stroj se drží načtených frází a spojuje pouze ty, které k sobě jednoznačně patří.
V těch odpovědích vidím jen otrocké převyprávění napsaného. Žádné úvahy, žádné ale, žádné kdyby, žádný návrh cesty k řešení.
Ono půjde o to, zda tuhle UI porovnávat s nejchytřejšími lidmi, s průměrným člověkem nebo s lidmi podprůměrného IQ byť schopné samostatného života?
Je samozřejmě problém poznat, která část odpovědí je opakováním naučeného a která samostatně vytvořená, když nevíme, co všechno ji naučili.
Například na dětskou hádanku může odpovědět správně, protože přímo tuhle hádanku v přesném znění včetně správné odpovědi ji někdo naučil nebo protože ji někdo naučil podobnou a ona poznala, že se ji dostatečně podobá... nebo protože k takovému výsledku dospěje na základě mnoha jiných hádanek, které ji někdo naučil... to z odpovědi nepoznáme, ta může být ve všech případech stejná.
Rozhodně ale neplatí, že by jen hloupě spojovala zapamatované fráze. Často ano, ale v těch frázích dokáže měnit relevantní údaje (jména, hodnoty).
Ani tady není jednoduché říct, kde je hranice toho, kdy něco "jen" opakuje zapamatované fráze a kdy už vymýšlí vlastní text. Nakonec i člověk tvoří věty skládáním slov z velmi omezené množiny a používá zaběhlá slovní spojení, které se během života naučil.
Zajímavé by mohlo být zkusit nechat tuhle "inteligenci" naprogramovat s využitím všech znalostí umělou inteligenci, která by byla lepší. Pokud by se jí to podařilo... pak asi máme problém. ;-)
Tím že je naučená na datech do nějakého datumu, je to naopak snadné ověřit. Jakákoliv otázka na vývoj světa po tom datumu znamená vzít známé skutečnosti a na nich stavět dál.
Ze všeho co jsem viděl vyplývá, že právě k tomu není ochotna. A obecně není ochotna zaujímat žádná vlastní stanoviska.
Což ovšem pouze nemusí být povoleno, ne, že by to třeba nešlo. Možná by odpověď na vývoj světa nebyla přijatelná?
Inteligence která se smí dobrat jen předem definovaných výsledků dává asi stejný smysl, jako volby s jedním kandidátem.
Za současného vývoje je ona inteligence schopna generovat srozumitelny text, ovšem bez porozumění jeho obsahu.
"Jen" lepí dohromady obsah internetu.
Ne že by to nebyl slušný výsledek na poli výzkumu, ale k inteligenci v pravém slova smyslu to má pořád (naštěstí) dost daleko...
Určitě nejde o hloupé spojování naučených frází, ale naopak velmi sofistikované. A právě tvorba =omáčky= okolo dělá největší dojem.
On je zavádějící už ten samotný pojem "inteligence".
V některých oblastech ale tyhle prográmky mají pozoruhodné úspěchy a mohou výrazně uspět
Třeba překladače psaného textu. Samozřejmě, naše mateřština je jazyk malý, tak překlady z "velkých" jazyků fungují kostrbatěji, ale opačnÿ směr. z češtiny do angličtiny, francouzštiny nebo němčiny funguje už téměř bezchybně, pokud se nejedná o odborný text.
Jistě ne google translator. ale třeba profesionální placený tool DeepL je hodně spolehlivý.
Ptát se programu na prognózu může být zábavné. ale nic rozumného čekat nelze.
Zrovna dnes na to téma pomoci:
https://zdrojak.cz/clanky/10-veci-jak-ai-pomaha...
Venca mi říkal, že zkouší kontrolovat kód pomocí nějakých těch šidítek, ale prý "nechat to zkouknout Honzovi" furt dává lepší výsledky.
Ale určitě,v těhle úlohách to bude fungovat jednou slušně.
No hlavně to zařídí, aby všichni programovali formálně stejně, což je cíl automotive firem. Má to své výhody, ale nechtěl bych to zažít, což už mi naštěstí (nebo bohužel?) nehrozí.
Pro zajímavost jak se mi nepovedlo UI nalákat na nepřímou úměrnost... :-)
Kupodivu mnoho manažérů stále věří, že když do projektu přidají víc lidí, termín se stihne...
Pokud pěti zedníkům trvá stavba domu šest měsíců, kolik zedníků je potřeba, aby stavba byla hotova za jeden den?
>> Bohužel, není možné jednoduše vypočítat počet zedníků potřebných k dokončení stavby domu za jeden den, protože změna času stavby z šesti měsíců na jeden den by vyžadovala zcela odlišný přístup a úplně jiné procesy práce. Proces stavby domu zahrnuje mnoho kroků, které nelze uspěchat, jako přípravu pozemku, nákup materiálů, výkopové práce, postavení základů, montáž nosných konstrukcí, instalace vodovodních a kanalizačních sítí a mnoho dalších. Proto by bylo lepší se zaměřit na optimalizaci a zefektivnění procesů práce, aby se celková doba stavby snížila, než se pokoušet najít přesný počet zedníků potřebných k dokončení stavby za jeden den.
Blbost, každej manažer přece ví, že 9 ženských vyrobí dítě za měsíc...
Jako z mého pohledu, na některé otázky dává ChatGPT obdivuhodné (a správné) odpovědi, na některé spíš neurčitě mlží (odpověď není špatně, ale je k ničemu), někde je vyloženě znát, že do odpovědi je silou nacpaná (genderová/politická) korektnost... a občas si vyloženě vymýšlí blbosti než by přiznala, že odpověď nezná...
Každopádně tohle je mnohem dál než Google, odpověď už jenom nehledá ve velké databázi, ale samo umí řešit spoustu slovních úloh na úrovni matiky základní školy... Třeba když jsem chtěl určit vzdálenost od vysoké věže, sama pochopila, že je to příklad na Pythagorovu větu... takže v některých ohledech simuluje myšlení docela dobře. :-)
Já jsem si s tím hrál před Vánoci, nechal jsem si generovat nějaká vánoční blahopřání a projevy. To jí šlo dobře.
Jakákoliv inteligence je nebezpečná, ken rozptyluje od práce u pásu :-)
lže, jak když Rudé Právo tisklo.
Porovnávám-li Rudé Právo a třeba Blesk, vychází mě R.P. jako seriozní list.
To já jsem o možnost porovnání ochuzen, nečtu ani jedno.
Kdybyste někdo měl lopatu, krumpáč a kolečko, mám výhodný tip na dobrý kšeft: Naše městečko střediskové bude "propojovat" Labskou a Ploučnickou stezku. Vznikne nová spojka mezi Ploučnicí a zdí kauflandu, 400m za téměř 30 mega. Už kvůli tomu ekologicky pokáceli pár stromů, protože by se tam jinak čtyřmetrová "stezka" nevešla :-(
https://mapy.cz/s/nuredefepu
https://www.decin.cz/2023/04/labskou-stezku-a...
A lávka po rekonstruovaném železničním mostě (která měla vzniknout už před lety při jeho opravě), ta je stále v nedohlednu ...
Jsem koukal na tu mapu. Vy už máte zase koupaliště. Vypadá pěkně. To je na místě toho starého?
Už přes dvacet let :-)
Po zrušení toho vyplaveného pod zámkem tohle ještě rozšířili. Ale i novému Aquaparku daly povodně zabrat.
https://mapy.cz/letecka-2003?l=0&x=14...
Což mě připomnělo, že jsem teprve nedávno byl v místech bývalého koupaliště, takže jsem byl překvapen jaký tam vznikl parkový prostor.
:-) nevznikl, obnovil :-)
A je to fakt hodně využívaná "louka".
Jestli bude mít cyklostezka 4 na šířku, tak běžný metr asfaltu vyjde na cca 25.000 Kč
http://www.asfalt.cz/cenik/
Nevím kolik dělá nějaká spodní stavba a nechce se mi to hledat.
Já si spíš myslím, že cílem je sehnat prachy na to propojení zimáku a aquaparku a jako cyklostezka se to lépe prezentuje.
Ta lávka chybí hodně. Celý ten přejezd Labe z jedné strany na druhou je pro neznalého divný, zamotaný a možná i stresující.
Hradec si postavil lávku pro pěší a cyklisty a zaplatí tolik jako by tam postavili normální silniční most. A za těch 12 let by postavili celkem pohodlně 2 mosty.
No, když člověk jede sám na kole a daleko. má čas přemýšlet. V severní Francii je jich spousta.
Těch ženijních válečných mostů typu Bailey.
(vím, u nás je jich taky pár, ale tam na bocním kanálu Marny je to skoro každý druhý.
Chytře vymyšlená konstrukce, variabilní - větší zatížení a rozpětí, plácnou dva moduly na sebe a přemostí Mázu. Původně provozorní konstrukce se stala leckde trvalou.
https://photos.app.goo.gl/WMrR5apQDQTeamho6
Ne, že bych takové konstrukce považoval za idealní pro trvalé použití, ale divím se, proč u nás, naše udatná armáda, nemá podobné konstrukce a má-li, proč jich není o pár navíc pro civilní využití.
Takový most postaví v řadech hodin, maximálně dnů, je spolehlivý a snadno smontovatelný nez složité techniky.
Je tolik míst, kde nějaký most chybí. ať už havaroval, nebo je už nepoužitelný, čim tam zatím není a projektuje se, schvaluje a ostatní.
A vojsko by si udělalo týden cvičení. a most by tam byl hned, relativně levný a snadno demontovatelný, až by nebylo potřeba. Kolik kiláků objížděk by se ušetřilo, kolok nenzínu, a Grétka by měla radost....
https://cs.wikipedia.org/wiki/Most_konstrukce...
Možná to bude proto, že se u nás (v republice) provizorní řešení moc neosvědčily...
https://www.koridory.cz/ramusak-doramusil-aneb...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Trojsk%C3%BD...
https://www.prazskypatriot.cz/ramusak-fungoval...
Spíš už nemáme, kdo by to vyrobil a vytisknout to na tiskárně nejde a Mittal je drahej.
Hele dej tomu čas...
https://www.youtube.com/watch?v=sMRWqTlvJHc
O prodlouženém víkendu jsem si pořádně prohlídla Vysočinu. Pěkný most to je a vůbec nevypadá jako ocelový :-)
Krumpáč a lopatu?
Neblbni, na to, aby ti někdo takový kšeft dohrál, potřebuješ úplně jiné nástroje... :-D
Bohužel nejsem v sobotu v Praze, ale třeba někdo, kdo má rád mosty/jeřáby/železnici/techniku obecně se na to půjde podívat. Akce je popsána včetně časového rozpisu.
https://zdopravy.cz/viadukt-z-bustehradky-miri...
Nevím proč, ale vždycky mě potěší, když někdo ze zahraničí najde nějaký místní klenot a neskončí jen na Staromáku fotíce Orloj...
https://www.youtube.com/watch?v=_A3IywLiVTE
Škoda, že si ještě vybral jen obyčejný pokoj, ne ten zařízený dle původního návrhu.
Máte v tom Liberci nějaké luxusní tramvaje... :D
Až nám přiznaj status "výkladní skříň republiky", budeme mít i takový, co máte vy. :-)
Si ho klidně vemte.
Jestli máš pocit že davy turistů kam se hneš jsou nějaká lábuž, tak tě musím vyvést z omylu...
Počkám si na zasedání zastupitelstva. Ale co když ten status není putovní? :-)
Pořád se nadává na poštu a mám následující zkušenost - přes víkend jsem proved dvě objednávky(obě i zaplacené) jedna doručení poštou na balíkovnu (trafika) a druhá přes PPL na výdejní místo (obchod se smíšeným zbožím), od obou doručovatelů zpráva v úterý "převzali jsme vaši zásilku", od pošty jsem dostal zprávu včera(STŘEDA) před polednem o možnosti vyzvednutí a proti tomu od PPL zpráva dnes(ČTVRTEK) po poledni o vyzvednutí, není to má první zkušenost s poštou kdy to tak fofrem přepravila, ale musím přiznat že je to vždy na poštu nebo balíkovnu kolem které výhledovně pojedu.
Soudruzi na přehazkách objevili nábojovej převod
https://www.youtube.com/watch?v=8h9DxyBMUAA
Tohle už tu v silniční a gravel verzi nějakou dobu je. Je to pěkný, ale ta cena je šílená.
jj, viděl jsem to už dřívějc na silničku.
Spíš přemýšlím, proč už rovnou nešahnout po planetovce jako celku, než to takhle kombinovat.
Popravdě, ten systém řazení je děsivej
Dvourychlostní převodovka a převodovka co plně rozsahem i odstupňováním nahradí klasiku jako Rohloff, Pinion je velikostí a hmotností někde úplně jinde.
Tohle prostě nahrazuje přesmykač podobně SA CS-RK3, jen je to daleko sofistikovanější a taky dražší.
tak o velikost asi sotva půjde.
Hmotnost už některý existence zajímat může, ale to se plynule obracíme zpátky k otázce, proč celou sestavu kazety přitížit o dvoukvalt v náboji - neodpružená hmota.
Cenu jsem nezjišťoval, ale jesli je to taková raketa, nedovedu si představit,ž e by se to masivně ujalo...
Tvl cena je v tom videu co si sem dal, 1500 € stejně tak hmotnost, zadní kolo s tím systémem je o 177g těžší než srovnatelné klasické zadní kolo s XTR kazetou 11-51 nebo o 74g těžší než s XT kazetou. Samotná kazeta je z jednoho kusu oceli a je o 100g lehčí než XTR kazeta.
Nedávno se tady objevil tenhle billboard. Nebejt tam nadpis Anděl Páně, splet bych si Korna s Nikitou Sergejevičem. Maskérky se nemusely ani moc snažit. :-))
Že i přiblblá islámská republika se nakonec dokáže přiznat k sestřelení civilního letadla, vyplatit nějaké odškodné a alespoň formálně odsoudit pár obětních beránků ...
https://www.aeroweb.cz/clanky/8014-iransky...
Vzhledem k vlastníkům webu bych počkal na potvrzení takové šokující noviny i někým dalším. Aby taky neměla ta zpráva "jinde" jinou skladbu písmenek :-D
Tady máš "důvěryhodnější" zdroj ;-)
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/iran...
Neznám vlastníky aerowebu, ale v kontaktech mají adresu (aeroklub Letňany), redaktora, autory, s fotkama ... to není aeronet. Ale třeba mi něco uniká.
Tak to bude moje mýlka, ta podobnost názvu mně zmátla. Zase jsem si něco myslel, ale nevěděl :-D
Je to sice hezké, že přiznali chybu a zabití 176 lidí, ale trest 3 roky za jejich smrt je hodně málo. Je jasný, že lidský život nemá u nich tu hodnotu jako u nás, ale přece jen to 176 životů.
Vzhledem k tomu, že za ten sestřel může Alláh, jsou 3 roky až až!
Oni stříleli, ale Aláh je vedl...
Ale nebyli všichni jediné pravé víry.
V tom bude možná důvod, proč nakonec někoho, alespoň symbolicky, odsoudili a vinu přiznali - přes polovinu cestujících byli Íránci, tedy asi muslimové ...
Nádherná podívaná, včetně akrobacie v pětatřiceti kilometrech a závěrečného ohňostroje.
Musk nezklamal :-)
https://youtu.be/xGTfvFcKnbU?t=1405
tak ne že bych se zrovna muska chtěl zastávat, ale ono jen dostat se k tomu že můžeš selhat tímhle způsobem je docela úspěch...
Někde jsem četl, že pokud si nezničí startovací rampu, tak to bude úspěšné. To se podařilo.
Rampa je na generální opravu, nebo na odpis ...
To bylo jak erupce vulkánu a pod rampou je kráter, kusy betonu lítaly alespoň kilometr daleko.
https://www.youtube.com/watch?v=thA8jlgcJ-8
Rampa (stůl):
https://pbs.twimg.com/media/FuK-L_SXwAEGxTJ...
Zřejmě dost podcenili sílu takhle velké rakety při startu.
Se "selháním" se počítalo tak na 90%. Taky to neni kompletní raketa se vším vybavením, ale jen takový technologický demonstrátor.
Překvapilo mě, že sestava vydržela všechny ty přemety ve třiceti kilometrech a při nadzvukové rychlosti.
Ovšem ta rampa - nevim, nevim. Těsně před odlepením něco zezdola lítalo ...
Jako asi počítalo, i když to pozadí...je jak u nás v práci. :-)
https://cnn.iprima.cz/za-neuspesnym-startem...
Možná to tedy Elon uspěchal. Holt je to jeho soukromej projekt :-)
Ale CNN - Prima News nezklamala: Texaský kosmodrom umístila do Dominikánské republiky ...
Pak že jsou rusové v astronautice zaostalí, ale ještě jsem nikdy neviděl, že by se jim v tomhle oboru něco nepovedlo. Neúspěchy mají jenom Američani! :-)))
JJ, američani jsou otřesní, nechali si veřejně spočítat a zveřejnit všechny oběti vesmírných programů. To prostě nevymyslíš, takový diletantismus :-D
Zlatej ruSS, tam to nikdo ani netuší :-D
Američani dokonce zveřejnili případy ztráty jaderných zbraní. Sice s časovým odstupem, ale přesto...
A poztráceli jich docela dost. Vede to k zamyšlení o druhé straně železné opony :-)
Tam to skryjí i před nadřízenými, protože veliký průšvih. Prostě se budou dál tvářit, že tu bombu mají a počkají na mladé, kterým ji jako předají. Jako bychom to z vojny neznali. Já znám takové předávání ohnutého laufu u tankového kanónu a ztracené vysílačky z tanku. Oboje mimořádná událost a následně akce pro prokurátora. Všecho se to skrylo...
Doteď jsem si myslel, že divadlo se dělá především kvůli divákům... Hmm, Matonoha má ale asi trochu jiný názor :-O
„Zažil jsem to mnohokrát, celý život jsem dělal alternativní divadlo. Nejúspěšnější inscenace, ve kterých jsem hrál a které dostaly významná ocenění a jezdily po festivalech, byly zároveň ty inscenace, ze kterých diváci odcházeli třeba ve 20. minutě. To tak bývá,“ řekl Blesku Matonoha ještě před premiérou.
zdroj: https://www.blesk.cz/clanek/celebrity-ceske...
Ty tomu ale VŮBEC nerozumíš!
Když totiž děláš zářez...
:-D
Ve Varnsdorfu nemají své divadlo, jen zájezdové. Takže se nám tam vystřídá během ročního abonmá lecjaké divadlo. Velmi často spolu souvisí náročnost představení a to zda-li je či není přestávka. (Není přestávka, lidi nemohou utéci) I když z Prolomit vlny od Larse von Triera utíkali lidi i během představení a vykřikovali, že na příští sezónu si divadlo už nezaplatí.
Protože v té sezoně ještě dávali z pohledu zdejšího diváka, který chce hlavně být hlazen po srdíčku, několik stejných her (např. Zpověď masochisty) skočilo to odchodem ředitele.
Což je tedy svým způsobem škoda, na řachandy je jiná abonentní řada.
Mimochodem, tenhle týden dávali představení ústeckého Činoherního studia "Pábitelé" a takovou dobrou tlačenku a pivo jsem si během přestavení ještě nedal. A že jsem za ta léta, co jsme se dopracovali až do první řady zažil ledacos včetně toho, že jsem se stal součástí hry.
Nebyla to hra "Hodina pravdy"? Po ní musel soubor zařadit jednoaktovku "Vichr z hor". :-)) Ale z toho představení diváci neodcházeli, nýbrž trefovali jeviště půllitry.
A lékárník Hoffmann za nimi ještě volal "Ještě jednou se tu objevíte a uvidíte, jaké vám dám kapky!!!"
Já jsem tedy kulturní barbar, navíc ani v našem městečku střediskovém nemáme vlasní soubor. Ale občas se nechám přemluvit tou mojí kulturnější polovinou ...
Naposled na Lakomce - o přestávce jsme uvažovali otestovat, jestli zamykají hlavní vchod. Nakonec nám to bylo "blbý". Chyba!. Druhá půlka byla ještě výrazně trapnější, než první. Jsem dopředu netušil, že ho hraje Zedníček - příště si dám větší pozor na tyhle, jak píšeš, řachandy!
No a co si pamatuju, tak možná třetina lidí odešla, už je to pár let a nevim jak se to jmenovalo, z dramatu o poválečném vyšetřování dirigenta berlínský filharmonie (hrál ho Vlasák). A tohle se mi přitom moc líbilo :-)
Nejhorší je, když herec vysloví něco vtipného a čeká než se fakt i poslední divák směje, pak teprve pokračuje. Nesnáším to a některé "hvězdy" to mají ve zvyku domnívajíc se nejspíš, že divák je idiot.
Někdy se povede. Byl jsem na nejspíš dobrém představení Pusťte mě ven, kde hlavní a v podstatě jedinou roli hraje Iva Janžurová. Jenže tohle představení mělo v mých očích tu smůlu, že den poté jsem byl na představení zdejšího amatérského souboru Hraničář, hráli hru Královny. To bylo natolik skvělé, že proti tomu ta Janžurová byl jen průměr. Ostatně na Královny jsem pak šel ještě 2x, tu "Janžurku" bych znovu vidět nemusel.
Další ukázka, proč nevěřit AI!
Zkusil jsem se ChatGPT zeptat na vhodné místo v Pardubickém kraji, kde by šlo napnout kratší slackline popruh nad vodní plochou... ;-)
>>> Míst v Pardubickém kraji, kde by mohl stačit kratší popruh, je více. Jedním z možných míst může být přehrada Bílé Labe v oblasti Východních Čech. Tato přehrada je široká zhruba 20 metrů, takže pro napnutí slackline popruhu by stačil popruh o délce 40 metrů. Přehrada Bílé Labe je oblíbeným rekreačním místem s několika místy vhodnými k ukotvení slackline popruhu. Při volbě místa na ukotvení popruhu na stromech na opačných březích si dávejte pozor na bezpečnostní opatření a vždy používejte kvalitní a bezpečné vybavení.
*** Kde je přehrada Bílé Labe?
>>> Přehrada Bílé Labe se nachází v Pardubickém kraji v oblasti Východních Čech. Přehrada se rozkládá podél řeky Labe v oblasti mezi městy Hradec Králové a Pardubice. Nejblíže ke středu přehrady se nachází obec Stará Voda, která se nachází asi 15 kilometrů jihovýchodně od Hradce Králové. Přehrada Bílé Labe je oblíbeným rekreačním místem pro turisty, cyklisty, rybáře a vodáky a je také vhodnou lokalitou pro outdoorové aktivity, jako je slacklining nebo waterlining.
*** Uveď GPS souřadnice přehrady.
>>> Samotné přehrady Bílé Labe se v celé délce rozkládá po obou stranách řeky Labe na území několika obcí a měst v Pardubickém kraji. Přesné GPS souřadnice lze tedy stanovit pro konkrétní místo na přehradě.
Pro příklad můžeme uvést GPS souřadnice pro přehrady Bílé Labe v blízkosti obce Stará Voda ve východní části přehrady: 50.192940, 15.791793. Toto místo se nachází na břehu přehrady v blízkosti silnice III/32210 a je jedním z oblíbených míst pro turistické výlety a outdoorové aktivity.
*** Tady ale žádná přehrada není.
>>> Omlouvám se, v mé předchozí odpovědi došlo k omylu. Přehrada Bílé Labe totiž v Pardubickém kraji vůbec neexistuje a můj předchozí příspěvek byl nesprávný. Jsem jen AI zařízení a stává se, že udělám chybu.
Používání mozku se přeceňuje :-D
No ne, ale ona si vymyslela neexistující přehradu, vybájí o ní odstavec textu, popíše mi, kde se nachází, pak si vymyslí souřadnice někam do lesa (ale nedaleko písníku s jiným jménem) a nakonec přizná, že taková přehrada neexistuje, což musela vědět od začátku?
Sice to není to, co jsem slyšet, ale svým způsobem je to působivější (a děsivější), protože uvěřitelně lhát je mnohem náročnější než říct pravdu!
"vymyslela" a "musela vědět" jsou termíny se kterými bych byl VELMI opatrný. Ty už totiž předpokládají vědomí na druhé straně.
To čeho ses ptal je generátor srozumitelného textu, tzn například dovede vzít text o přehradě XY a správně v něm nahradit názvy a odkazy na všech pozicích tak aby text nadále byl v pořádku.
Uvěřitelné lhát ve vakuu není problém, dělá to každý sci-fi/fantasy spisovatel. Prostě plácáš co tě napadne a jediné na co musíš dávat majzla je neprotiřečit si sám.
Všimni si že při prvním náznaku odporu okamžitě vycouvala, "inteligence"...
Mizerné téma, ale zrovna tady by se i mohl vyskytovat někdo známý...
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-tezce...
Michálek to není, kolo nemá na řídítkách šavli. :D
Také to není Favorit z podobných důvodů. A není to ani žádný lehokolista nebo elektrobabeťák. Také to není žena, to by snad poznali. Ještě by se Jrr mohl zeptat Umělé neinteligence. Ta by si mohla někoho vymyslet.
Víš že se nezbytně nutně NEMUSÍŠ vyjádřit uplně ke všemu, viď?
Někdy mlčet bývá lepší...
Jejda, tak se hned neurážej. Já vím, žes to myslel smrtelně vážně a že já to trochu zlehčuji. Ale mám rozhodně pravdu. Na tom kole šavle není a Favorit ani lehokolo to také není. Tak kdo ze zdejších přispěvatelů vlastně zbývá?
Pokud by ten neznámý polomrtvý cyklista byl někdo z místních přispěvatelů obecně, asi by se nám nepřihlásil.
Leč přibližná věková kategorie je vcelku odpovídající, tak by ho někdo z místních znát mohl, někteří tu jezdí na kolech...
Tečka puntík, konec myšlenky.
Můžeš mít stokrát pravdu, ale že Alžběta Puntíková byla dementní kráva kterous vždycky nesnášel se na jejím pohřbu prostě neříká.
Koupil jsem nový cyklocomputer. Starý KLS po letech skončil v koši na odpadky, tlačítko na vynulování fungovalo jenom občas, někdy se to samo úplně vynulovalo atd., atd.
OK, koupen nový s označením M-Wave, vložena baterka, cyklocomputer ožil ... a on je to ten KLS s tím samým displejem, s tím samým softwarem, jenom v nové krabičce! To by mne zajímalo pod kolika značkami a v kolika škatulkách se tohle vyrábí a prodává.
Zkusil jsem nový cyklocomputer zasunout do držáku toho starého. Šlo to, kompatibilita ovšem skončila tam, kde se to mělo zacvaknout do kontaktů, tam se to o něco zaseklo.
Nechtěl bys toho trochu moc? ;-)
Také se snažím používat stále stejný cyklocomputer s podobným a compatibilním software a držákem. Už mám vývojově třetí kus. Držák mám na dvou kolech a počítadlo přendavám mezi Favoritem a horákem. Už jsem řešil i ztrátu kontaktů za vlhka a posouvání pevných kontaktů držáku po nahřátí termoplastu vzhůru. Asi mne to čeká zase, nějak se to znovu pohnula.
Leo express evidentně používá ve vlakových televizích Debian GNU/Linux ;-)
Stránka s chybami tam vždycky problikla jen na zlomek vteřiny a nepovedlo se mi to vyfotit ostře, ale zdá se, že jim v nějakém ovladači podtekla fronta... :-)
Jak dokáže rozdráždit trocha toho vzduchu https://www.novinky.cz/clanek/krimi-aktiviste-v... výživná diskuse pod článkem, málem lynč ..
A myslíš, že na asfalt sesedlej ráfek takto těžkého auta z toho vyjde bez úhony???
Na cizí majetek se prostě nechmatá, natož poškozuje, to nás učili už ve školce...
No já zrovna přemejšlim, kdo by tam vlastně potřeboval lynčovat, jestli bezohlední pitomci v SUV nebo dementi co choděj ničit cizí majetek...
V konečném důsledku jsem dospěl k názoru, že si jeden druhého zaslouží, tedy za předpokladu, že PČR bude dělat svou práci a "aktivisty" vypátrá a dopadne. :-)
Proč by majitelé SUV měli být automaticky bezohlednými pitomci??? Co když tak velké auto někdo opravdu potřebuje? Už jsem to tady nedávno psal (a Brahma radil jezdit vlakem...), máš větší rodinu s několika dětma a potřebuješ na víkend na chalupu nebo na delší dobu tamtéž na dovolenou. S hromadou věcí s sebou... Budeš se lisovat ve Felicii, nebo si rozumně pořídíš něco většího???
Jinak ano, jezdit s takovou obludou jenom po městě je trochu pitomost. Na druhou stranu, kolik aut teda člověk má mít celkem, aby na různé jízdy použil vždy to správně velké auto? A kam je pak všechny ve městě dá??? Prostě blbost :-/
Samozřejmě chápu, že hromada lidí takové velké potvory má jenom proto, že je chtějí nebo že na to mají. Prostě bez rozumného důvodu...
Áá jéé, majitel SUV dorazil... Pohádáme se taky tady?
Na větší rodinu a cesty na chalupu ti pomůže třída VW Caravelle. To je efektivní způsob přepravy hromady lidí, hromady bagáže nebo kombinace obého.
SUV nikoliv. Možná máš pocit, kolik je vevnitř místa, ale vzhledem k tomu, kolik místa to zabírá zvenčí, je to neúměrné a malé.
Vozit si prdel do práce třítunovou krávou s tím, že jednou za čtvrt roku jedete s rodinou na mácháč, JE, nezlob se na mě, bezohlednost. Teda pokud všechny ty zelený kecy chceme brát vážně, pokud jsme američani tak samozřejmě OK.
Auto třídy SUV nikdo skutečně nepotřebuje, protože to auto skutečnou užitnou hodnotu nemá. Není to náklaďák, není to minibus, není to teréňák (mimochodem, KDO skutečně potřebuje teréňák?) není to nic užitečného. Je to velká kráva, kterou zazobaní podnikatelé pořizují svým barbínám aby se jim na silnici nic nestalo. Takže pak telata za volantem jezdí po měste malým tankem.
Není to tak dávno, co jedna taková přejela dítě "protože ho nemohla vidět"...
Pro ilustraci, pokud zvládáš poslechovou angličtinu:
https://www.youtube.com/watch?v=jN7mSXMruEo
To jseš pěkně vedle, já nemám auto vůbec žádné ;-) Zatím... V plánu někdy v budoucnu asi bude, ale než k tomu dojde, tak už na něj možná ani mít nebudu... Vzhledem k těm zeleným kreténům, kvůli kterým bude všechno stát násobky dnešních cen :-(((
Dobře, uznávám, že SUV je už trochu extrém, dost často totiž stačí kombík. Pořád je ale pro rodinu lepší volbou než normální "sedan" nebo něco standardního. A když si k tomu někdo myslí, že v tom bude ve větším bezpečí, tak proč mu to vymlouvat?
Pouze pro ježdění do práce po městě, vožení dětí do školy, na kroužky, na nákupy apod., to je pak samozřejmě kravina...
A proč mám chápat ty mnohalitrové pickupy u Američanů, ale u nás si mám odplivnout už u pitomého SUV (dost často si ty krámy na to i jenom hrajou)??? Takže my tady v Evropě budeme zachraňovat planetu, svoje lidi omezovat, a hlavně zdaňovat, kde v čem, ale ve zbytku světa si budou pořád žít jak byli zvyklí???????????????????? Trochu drzost od momentálně naprosto ujeté EU :-/
No a o tom to právě je. Když potřebuješ jezdit s rodinou na chatu, pořiď si kombíka (jako drtivá většina rodin alespoň ještě nedávno v týhle republice), jestli potřebuješ náklaďák na podnikání, dodávku, atd atd.
Problém SUV je prostě hlavně v tom, že je to neužitečnej krám plýtvající naprosto vším co s ním souvisí, lidově řečeno prodlužovač pinďourů.
Protože američani jsou psüchopati se svou vlastní hromadou problémů, která je ovšem dislokovaná za Velkou Louží a tedy mimo náš dosah. Ano, z hlediska ekologického se nás to asi týká taky, ale město ve kterým žiju mi to nezasírá, takže jedno po druhým...
Jejda, názory typu "co nepotřebuju já, to nepotřebuje nikdo" i tady?
Prosím, zkus mi popsat kdo potřebuje SUV, co je to za člověka, čím se zabývá, kde se dá potkat.
Já tvrdím že je to auto z principu neužitečný, nehospodárný a nesmyslný už ze své konstrukce, dokonce bych dodal i nebezpečný.
Máš-li protiargument, sem s ním.
Kdo potřebuje jakékoliv nepraktické kupé, sportovní vůz nebo kabrio. Málokdy jsou to úsporné vozy.
Ale je jistý nepoměr v počtu oproti moru suv.
Sportovní vůz umí jezdit rychle.
Je to nepraktický pro reálnej provoz, na příčným prahu ti to vyrazí zuby, ale má to alespoň nějakou kvalitu ve které to vyniká.
Kabriolet nemá střechu, pokud jsi příznivcem vlající čupřiny při letních výletech, pořád to dává jakýs takýs smysl.
Ani jedněch, mimochodem, nepotkávám takový zástupy (kolony) když vyrazím na silnice jako je tomu u SUV.
Ono už to není jen o potřebě nebo nepotřebě, automobilky už skoro nevyrábí normální auta, výběr je dost omezený, víc to sype, a co bylo jen obyčejné se přeplastuje a přifoukne do kategorie crossover, další hnus.
Já furt tiše doufám, že s elektrifikací automobilismu vznikne nějakej "přišukávací bonbon" na přískoky po městě. Zatím se furt snažej narvat co nejvíc baterek do co největšího SUV, ale to je taky akorát věc marketingu, technicky to nedává smysl...
Tady si naivně myslím něco o bezbaterkové budoucnosti elektromobilismu.
Ano, vodík s palivovými články se mi pozdává výrazně víc, než baterky.
Ale obecně by s přechodem na elektro mohlo být víc čitelné kolik energie auto žere. Spotřeba PHM dnes je taková...nepřímá.
Elektropotvory by ti tu ekonomiku provozu mohly dát trochu víc sežrat, což by jako důsledek mohlo znamenat že se nad tím budou lidi víc zamýšlet a auta začnou vypadat víc jako motokáry a míň jako rezidence na kolech...
Elektromobily ti dají sežrat i jinou věc - zimu!
Jelikož oproti spalovacímu motoru nevznikají tuny odpadního tepla, bude mnohem důležitější tepelná izolace kabiny, což půjde proti zmenšování... naopak to SUV vlastně vypadá jako normální auto, které někdo obložil hromadou tepelné izolace... ;-)
A tady si přihřeju svou dodávkovou polívčičku :-D Do správně dimenzované dodávky se vejde fůra izolace :-D
Odšroubováním čepičky z ventilku, vypuštěním vzduchu a našroubováním čepičky to poškodili? Vzduch je přece zadarmo :D
Tyhle obludy, kterými jem majitelé dávají najevo, že na to mají, do města nepatří. Vypuštění pneumatiky jim patří.
Když si toto někdo přečte, snadněji pochopí, jak mohlo dojít k událostem po roce 1948.
Psal jsem o kraji ráfku sedlém přímo na asfalt...
I tak stane se ráfku prd, abych předešel protireakci - neobhajuji tyto akce.
V každém případě to je minimálně o přesdržku a pořádnou. Ne každý má v autě kompresor a představa dvou prázdných pneu a akutní nutnost někam jet je o násadou krumpáče přes pazoury co je vypouštěly.
Minimální adekvátné trest těch pitomců by bylo povinnost ruční pumpou nafoukat dvěstě pneumatik.
Vzduch může ujít i z přirozených příčin, pokud ujití vzduchu způsobí poškození pláště nebo ráfku je to primárně konstrukční problém toho pláště nebo ráfku.
Plácáš pitomosti. Plášť není konstruovaný na situaci, kdy na něm na ploše několika cm čtverečních spočívá hmotnost dvouapůltunového auta. Stejně tak ráfek není konstruovaný na tuto úmyslně způsobenou situaci.
Sada ráfků na SUV vyjde i hodně přes 100.000,- Doufám, že si to hloupí ekoteroristé uvědomují.
To dost záleží na pracovním nasazení policajtů.
S velkou pravděpodobností můžou bejt ekoteroristi v klidu...
Asi budeš mít pravdu, i když... Dnes máme na každém druhém rohu šmírovací kamery. V Brně jich bude určitě hodně (i soukromých a kamery firem). Možná nebude problém projít několik kamer a policie bude znát pohyb skupiny a znát i totožnost některých osob.
Nemám rád kamery, ale v tomto případě by posloužily dobré věci.
Povyprávěl bych ti příhodu jak jsem přišel o auto, ale nechci se zbytečně nasrat.
Fízlové a kamery v ní hráli svou roli...
Zatím nějakou aktivitu vyvíjejí https://www.novinky.cz/clanek/krimi-po... .
Snad jim to i vydrží až do konečného dopadení těch magorů :-)
Tak přemýšlím, co by se tak té gumě mohlo stát. Stane se z ní dvouvrstvá placka na které bude stát bez pohybu okraj ráfku. Pokud se to nepohne, tak to ta guma asi v pohodě vydrží. Bude trochu víc stlačená, ale vlákna tkaniny uvnitř ani ta kovová se trhat či lámat nebudou, poněvadž budou zatížena v sice kolmém směru na svůj směr, ale obkolopena tou gumou jako v bavlnce. Já bych se toho nebál. Stává se to i náklaďákům a také bez poškození, pokud s tím nepohnou. Takže celá škoda by mohl být jen v v opotřebení pumpičky. K tomu ovšem nedojde, poněvadž tihle náfukové to ani kompresorem foukat nebudou a raději si z čiré lenosti zavolají na nafouknutí servis.
Jediná škoda tam bude za zaplacenou asistenci a nafoukání pneu a ta nebude nijak malá. Pokud se auto nepohne a auto na prázdné gumě nebude stát víc než týden, tak se nic nestane, ráfkům určitě ne.
No že nebude nijak malá, nebude tak velká, aby to byl trestný čin. Bude to jen přestupek. Pokud pachatele chytí a usvědčí. Jen to chytání bude mnohonásobně násobně dražší než ta škoda. Je to jen schvál a klukovina. Ovšem dotklo se to těch nejdůležitějších a nejnafoukanějších osob. :D
Doufám, že až si na ně některý majitel počíhá a zatne jim sekeru do zátylku, budeš to taky považovat za klukovinu :-)
To ovšem bude vražda s patřičným trestním ohodnocením. Doufám, že chápeš rozdíl mezi vraždou a vypuštěnou pneumatikou.
Vražda na vandalu není zločinem...
Tak si vyber, na jedné straně bagatelizuješ přečiny jednoho s tím že se vlastně o nic nejedná a na druhé straně horuješ za potrestání druhého jež poškozování svého majetku brání :-)
Měl by sis trochu nastudovat dějiny práva. Zákoník typu "Oko za oko a zub za zub" zavedl Chamurapi někdy 1800 př.n.l. Od té doby se to trestání už zjemňuje. A dokonce i podle toho Chamurapiho zánonníku bys s vraždou za vypuštění pneumatiky neobstál. Chceš prostě vraždit za bagatelní přestupek. Jen se to týká tvého zlatého telete. Zkus si to trochu srovnat v hlavě.
Á, má oblíbená fráze "vždyť je to jenom..."
Nemám zlaté tele, a právě kvůli kurvám jako seš ty, které vymýšlejí omluvy pro pachatele a jejichž největší starosti je aby se jim náhodou neublížilo, se s ním už neshledám.
Kdo jde a s plánem a úmyslem poškozuje cizí věci si nezaslouží ohled. Jedno zda vypuštěná pneumatika či zapálený barák. Princip je stejný.
Takoví lidé nepatří do společnosti.
Kdežto ty chceš všechny pachatele drobných přestupků rovnou zabíjet. A co takhle je zabíjet rovnou předem z principu a preventivně? Nebo je raději humánně někam odsunout, aby ti nepřevychovatelní jedinci zmizeli z naší skvělé společnosti? Nepřipomíná ti to něco? Už to tu bylo a nelíbilo se nám to.
Napsal jsem že chci?
Já jen doufal, že budeš omlouvat i protiakce majitelů, jímž je majetek poškozován.
Pokud místo vypátrání a potrestání oněch vandalů (vždyť je to přece klukovina) nastane jejich opečováváni a ochrana, logický důsledek je radikalizace původních obětí. A pro to rozhodně mám pochopení. Jestli to skončí mrtvolami nebo zhmožděninami nevím a nehodlám soudit, ale nevím odkud čerpáš odvahu proti takovým vystupovat.
Právo se buď vymáhá a nebo ne, cokoliv mezi tím je zvůle systému.
Ale vždyť policie píše, že po nich pátrá. Odpusť, ale vypustit někomu koho nemám rád pneumatiku je opravdu jen klukovina a netřeba z toho dělat útok na celou společnost, vyhlašovat trestnou výpravu a volat po jejich hlavě.
Zapáleným autům běžně při demonstracích ve Francii také nejspíš předcházely menší klukoviny, osmělování.
V Brně nebo v Česku někdo zapaluje auta?
Obráceně, ve Francii už se propracovali k zapalování.
Když ti U Anděla kdosi vybral z brašničky nářadí, čílil ses a svolával na pachatele hromy blesky.
Ale vždyť to byla jen klukovina!
1. Škoda byla asi 3000Kč, na rozdíl od ceny vzduchu v jedné pneumatice.
2. Volal jsem po vystřílení bezdomovců kolem Anděla? Nevolal.
Pokud je vypátrá a budou potrestání tak aby to už nikdy neudělali, v pořádku.
Pokud to odloží, špatně, následuje viz výše.
Nafouknutí kola servisem určitě nebude pod 1000 Kč a při 20 pneumatikách to je trestný čin jak vymalovaný, a to jich má být přes 40.
Jak by se ti líbilo kdyby se ti někdo vloupal do bytu a ukradol ti tam tisíc korun co by našel, jinak nic a zničil by ti osobní věci co jsou téměř bezcenné a policie by ti řekla, že jen to, že tam přijeli je dražší než způsobená škoda, takže se tím dál nebudou zabývat. Nebo když bys nahlásil krádež kola, dověděl se, že jen to sepsání oznámení je dražší než to kolo a tím to pro ně končí, prostě jen klukovina, někdo se asi chtěl jen svézt a kolo si nemohl dovolit koupit.
Tohle já zažil. Policista mi řekl u koho bych mohl najít ukradené věci. Oni sami to po 30 dnech odložili jako, že pachatel neznámý.
Ano, takto přesně to vypadá. Jen nafutí majitelé SUV si myslí, že jim prostě pneumatiku nikdo vypouštět nesmí, ať to stojí, co to stojí. Dobře jim tak, smraďochům.
To, že si myslím o své nadhodnotě vůči někomu , neznamená tu hodnotu. Oni se tak cítí, já se tak cítim, a ve skutečnosti jsme stejní.
Pokud se blbec s prázdnou pneu nerozjede, tak se nic nestane.
Diskuzi jsem nečetl, ale majitelé budou asi majitelé... U nás nejčastěji jezdí v SUV ženy. SUV ve velkoměstě, no, při té spotřebě, velikosti požadovaného parkovacího místy a potřebě zapouzdřeného obsahu bych koupil raději dodávku od forda 4x4 za půlku ceny SUV. Byl bych stejný problém, ale nebyl bych snobskou obětí dobré zábavy :-D