Bez Pacienta,
jako aby si chorý mozek mazal co ho napadne, tak to akorát tůhle
Takže znova, protože magorovi asi došli prášky...
Kilometry si počítám vlastně jen na několikadeních cestách, a rok 2022 je pak se vším všudy, tedy z videem Relive, fotografiemi a mapkami areportáží z cest tady:
https://www.doucefrance.cz/franci%C3%AD-na...
To co najezdím doma, nebo na dovolené cestou k moři a zpátky či výlety se Soňou na eMTB moc nepočítám, ale když si zmáčknu záznam na hodinkách Garmin, i to se zaznamená, a kdyby ne, tak jak už jsem psal, pokud nemáte zablokovaný u google maps záznam časové osy, i tam se to nahraje bez jakékoliv jiné akce, prostě Google ví, kde se hejbeš a má to uloženo.
Hodinky si nezapínám kvůli počítání ujetých kilometrů, ale u těch cest doma mě spíš zajímá spotřeba kalorií (která je u Garmin 7 počítána dost přesně (protože v závislosti na tepové frekvenci).
A pak z Garmin Connect lze vytáhnout další data, což naznačuje, že ty "malé cesty", kterých si nevšímám a neberu je vůbec jako nějakou jízdu na kole ale prostě přesun odněkud někam, dělají druhou polovinu ročního nájezdu.
Kdybych byl hnidopich, mohl bych ještě do toho Google Kalendnáře a vytahat ty cesty, kdy jsem hodinky neměl (jako třeba když jsem pendloval pro to dřevo) ale nechápu k čemu je to dobré mít takovou evidenci.
A znovu, a podesáté, protože to pacient nerad slyší, 150 km v kuse není totéž, co 5x 30 km rozloženo v týdnu.
Jen pro zajímavost, ten Google už funguje poměrně přesně:
první obrázek je záznam z časové osy v Google Maps, druhý nahraný z Garmin Connect - záznam z GPS hodinek.
Rozdíly ve vzádlenostech naprosto nepodstatné.
Ještě ten Relive - ten si to zase zaokrouhluje po svém:
https://www.relive.cc/view/vZqN71WP8Gv
Tedy, pokud máte u sebe mobil, vůbec není nutné vozit nějaké tachometry, ono vám to napočítá trasu dost přesně a dokáže to poznat, jestli jsi jel na kole nebo šel pěšky, zaznamená přesné časy a přiloží k tomu i fotky co si člověk cestou pořídil, prostě udělá docela slušný cestovní deník.
Jen člověk nesmí být paranoidní a bát se, že si ho tím, že si mu povolíš "časovou osu" Google snadno špehuje.
On si ho totiž špehuje tak jako tak, anemusíš mít ani časovou osu, ani mapy instalované :-)
Problém je v tom, že musíš ty hodinky nebo mobil zapnout. Pokud to neuděláš, nezaznamenáš nic. Nejobyčejnější drátový tachometr měří stále a kilometry sčítá a sčítá.
Tak, tak. Každé kolo má svůj tachometr a stačí jednou za čas odečíst celkovou najetou vzdálenost. Denní jízdy si můžeš/nemusíš nulovat.
U kol pro denní ježdění jsem předloni nulovala po tisícovce, abych měla průměrnou průměrnou rychlost (double je úmyslně, má význam) :-) Loni už jsem začala nulovat před delším výletem, abych si zjistila průměrnou rychlost na určitém typu trati.
Už se mi daří plánovat si itinerář na delší cestu tak, aby mi to časově docela přesně vycházelo kde kdy chci být :-)
Průměrná rychlost je zásadní údaj, podle ní odhadzji délku trasy, kterou si mohu dovolit, abych dojel za světla. Ale už na to ty přístroje ani nepotřebuju, protože svoji průměrnou rychlost docela umím a ke to truchlivý údaj :-)
Vozím světlo a tak nemusím plánovat dojezd za světla. :-)
Světlo dobrý, taky mám slušné, ale průměrka je dobrý údaj pro trasu a sjezd z náročného terénu :-)
Průměrka je zásadní údaj pro plánování cesty, ať se pacient třeba upalečkuje.
Víš kam chceš dojet, a podle zkušenosti s průměrnou cestovní rychlostí snadno spočítáš, kdy máš vyjet a v kolik v cíli pravděpodobně budeš.
Naprosto zásadní informace.
Ovšem když jedeš nalehko 50 je pro tebe ten údaj méně podstatný, než když jedeš ze zátěží 150.
12x50 není ani malinko totéž co 4x150.
Jsem osvětlený jako parník, a taky se mi vždycjy za světla nepodaří dojet.
Přesto plánuji dojezd za světla z jednoho prostého důvodu. Obava z porouchaného kola, nejčastěji, defekt, píchnu.
Strašně nerad bych měnil za tmy, někde v pangejtě duši, a hůř, mám zkušenost, je je potřeba to udělat dost pořádně, zjistit, jestli v plášti není něco zabodnutého, nebo tak. Jednou rukou si svítíš, druhou držíš kolo, třetí sundaváš duši z ráfku... :-)
Snažím se neopakovat stejné chyby.
Tak si plánuji cestu tak, abych dojel raději za světla, i za cenu, že vyjedu velmi brzo ráno do tmy.
Totiž ráno vím, že i kdybych za tmy píchnul nebo něco pokazil, přinejhorším počkám do rozednění a opravím to. Nevím jak vy ostatní, ale stačí maličkost, nějaká uvolněná matička, vždycky než jí nasadím a utáhnu mi někam třikrát spadne, jak je člověk z jízdy trochu rozklepaný, a jako napotvoru je to poslední matička té velikosti a pak hledám.... :-)
Kromě toho večer se zjara i na podzim rychle ochlazuje a tak i kdyby to byla banalita, kvůli které chvilku stojím a motám se kolem kola, můžu, před tím propocený, docela prochladnout.
ooops, asi jsme se nevyjádřil dost zřetelně.
Ano, hodinky musíš zapnout, a pak vypnout a nezapomenout "aktivitu uložit", což když celé dny jen jedu, většinou nezapomínám, nebo si brzo, po pár kilometrech vzpomenu - hele hodinky musíš nastartovat.
Píšu o tom Google a jeho Mapách. Oni tam mají něco, čemu říkají "Časová osa" a pokud si nevypneš GPS a nemáš tuhle službu deaktivovanou, ukládá ti to tvůj pohyb dost přesně, s časy, s fotkama, a trefuje se i do dopravních prostředků, pozná jestli si jel vlakem nebo autem. A to si pamatuje léta zpátky a když máš aktivní GPS, docela dost přesně, jinak když se chytá jen na mobilní síť a wifiny je to spíš jen orientační.
Takže tachometr nepotřebuješ, jen mít zapnutý mobil.
No a ten mám zapnutý furt
S těma tachometrama jsem měl jen potíže, a to jsem měl docela, podle recenzí slušné strojky. Když to jelo bezdrátu, vypadával signál. Když to bylo s drátem, zase se mi uvolňovala magnetka, nebo jsem někde ten drátek urval, nějak jsem se s tím nezkamarádil.
A potom to kalibrování na velikost obvodu kola....
Garmin má takovou hračku na měření rychlosti a vzdálenosti, když se dostaneš do nějakého toho pásma, kde na satelit nevidí. Navlíkneš to na osičku a ono se to po pár metrech nakalibruje samo přes tu GPS a pak to měří dost dobře
https://www.kolokram.cz/snimac-rychlosti-garmin...
Sežere to tak tu jednu baterku za rok, ale dá včas vědět, že jí má slabou.
Drátový tachometr pokud má baterku a kontakt, tak je nezničitelný a má jen jednu baterku.
Bezdrátový tachometr má baterie dvě a dojít může libovolně každá. Dál máš problém s vypadáváním signálu z důvodu rušení. Řekl bych, že to má asi 2x až 4x víc kurvítek než ten drátový.
Nakalibrování obvodu kola je nejlepší měřením ujeté vzdálenosti na tom kole na jednu otáčku kola. Musíš to mít správně nahuštěné a sedět na tom. Pak to sedí přesně. Dá se jet podél zdi a přidržovat se.
Sem se zase hodí ta stará kočičí moudrost.
Můj bezdrátový tachometr má baterku rozhodně jenom jednu.
A čím napájíš dole ten vysílač? Indukcí toho magnetu?
Hádám, že pointa bude v tom, že k magnetu v kole dráty nevedou?
Aneb i drátové tachometry měří rychlost bezkontaktně... čistě mechanický tachometr jsem už dlouho neviděl.
Celý komplet má baterie dvě(pokud sis ho neupravil nebo nefunguje podle GPS)- "vysílač" bude asi magnet na špici(vysílá impulz při jedné otáčce),ten snímá čidlo na vidlici a vysílá ho do compu(s baterií). Pokud jde o bezdrátový přenos, je další baterie v těle snímače pro přenos signálu(u drátového netřeba-signál jde po drátu)... ;-)
no, už to dělat nebudu, jsem vybaven, dal jsem ty snímače rychlosti na všechna kola a je po ptákách, když pustím navigaci nebo hodinky v režimu cyklo záznam, spáruje se to samo a o nic se nestarám.
Jedna z užitečných hraček co funguje dobře.
Taky nedám dopustit na starý Cateye, až mě děsí, kolik rámů (leho)kol už přežil...
Alespoň to pojmenuj trochu jinak, aby se ten tvůj nájezd odlišil od Šíravníkova. Jinak se to bude těžce plést.
Jinak to Šíravník promazal a zamkl, aby se tam nekecalo a jen zadávaly ty nájezdy. Má to svou logiku.
o to tu přeci jde :-)
Jindo,je tak těžké do tématu nájezd kilometrů napsat JEN nájezd kilometrů? Tvoje úvahy o tom,jak jsi k výsledku dospěl a že kilometry se počítají jen po Francii,to kromě Tebe nikoho nezajímá. Zdá se,že i na tak prostou otázku kolik jsi najel v r.2022 dokážeš napsat 300 příspěvků.
jsem zvyklý si psát co chci, a žádný duševně chorý trouba mě nebude moje slova mazat, jasný?
Když bude, půjdu jinam
Zakladatel původního vlákna žádal jen o prosté sdělení roční kilometráže, nic jiné(a je na každém pisateli jak se "pochlubí") Konkrétně tebe asi zná a proto tě varoval předem o zbytečné komentáře a slovo dodržel. Zakládat nové vlákno se stejným názvem jen proto, abych mohl psát co sám chci bez nebezpečí smazání a sám naopak mazat co se mi nelíbí o něčem vypovídá(minimálně o ješitnosti a neomylnosti svých komentářů). Já sem zabloudil omylem(a jistě i jiní)- teď už vím a dám do skrytých... :-((
¨neudělal bych to, kdyby mě nezačal cenzurovat
Potrefená hus se ozvala-tys snad na svém vláknu nikoho "necenzuroval"? Tím bych skončil- diskuse s někým kdo pro svou neomylnost/jedinečnost vidí chyby jen na druhých není diskuse...:-((
Ne potrefená, docela racionální, a pro někoho možná i zajímavé informace prostě ten chorý mozek smazal, a zablokoval mě přístup, a to jsem ho tam ani jednou nepojmenoval tak jak si zaslouží - tedy zakomplexovaný, paranoidní, duševně chorý kripl :-)
Prosím vás, a je rozdíl, jestli vyjedu v sobotu večer, nebo v neděli ráno?
:-)
malinko jo, pokud nejedeš 24 hodinovku
Naopak u 24 hodinovky je čas startu důležitý!
K24 měla start v pátek v 16 hodin, což mi vyhovovalo.
Šlo to buď pojmout jako dvě etapy, například:
16:00-23:59 8 hodin ježdění
00:00-07:59 odpočinek 8 hodin
8:00-16:00 8 hodin ježdění
Nebo se snažit jezdit v kuse, přičemž ta nejnáročnější fáze = noc přišla relativně brzo a rozednívalo se zhruba v polovině časového limitu.
Oproti tomu jiný 24h závod měl start v sobotu v 10 hodin ráno, což mi přišlo mnohem horší, protože tma přichází až v druhé polovině časového limitu a pokud se člověk rozhodne v noci spát, moc času už mu ráno na závodění nezbývá.
Taky hodně záleží na počasí. Když je zataženo tak ten rozdíl není tak velký, ale když je jasno a slunce praží co dovede, tak jet druhý den už citelně unavený přes poledne kdy praží je dost hrozný, únava je výrazně větší a pak má velkou výhodu skončit v 10 dopoledne.
Tohle bude asi hodně individuální, pro mě byl vždycky nejhorší déšť (pokud nešlo jen o přeháňku, zabilo mi to veškerou motivaci a v dešti v noci už mi přišlo jako maximální utrpení).
Variantu s pražícím sluncem jsem taky jednou zažil a tam start v 10 rozhodně nepomohl, protože jsem se pořádně spálil první den, ale ten druhý jsem už od osmi na slunci vyloženě trpěl.
Oproti tomu při startu v 16h už slunce jenom příjemně hřeje, takže spálit se byla příležitost až druhý den... :-)
Když startuješ v 10, tak vyjíždíš dobře namáznutý proti slunci a ty sportovní krémy vydrží v pohodě 6 hodin než to steče a druhý den do 10 hodin ještě není potřeba se máznou.
A i při startu v 16 se v létě potřebuješ taky máznout proti spálení.
Aha, rozumím.
Já si 24ku představuji tak, že 24 hodin jedu furt, tedy s opravdu malými pauzami na napití a jídlo.
Jinak je pro mě naprosto nereálné ujet ty Vaše vzdálenosti.
Odpočíváš-li 8 hodin, zbývá ti na jízdu 16
500/16 = 31,25 km/h průměr.
Pro mě naprosto nepředstavitelné.
Jak jsme jezdil zamlada netuším, ale v poslední dekádě jsem dosáhnul nejlepšího průměru 23,3 km/h u vzdálenosti 136 km, skoro po rovině, s větrem v zádech, na Zelenáčovi
https://www.relive.cc/view/vAOZzwkQKyO
Na elektrice jsem zatím ten průměr nepřekonal, protože to prostě v těch 25 odpojí. Jet 500 km s průměrkou 31 km/h bych nedokázal ani kdyby mě Armstrong dal ty svoje bobule :-)
Velkou výhodu má ten kdo vydrží co nejvíc v sedle a točit s nějakými opravdu minimálními přestávkami. Je pár borců co to dají jen s 30 minutami pauzy, jinak točí. To už je ale mimo moje chápání. Já se snažil abych se s pauzou vešel do 4 hodin a měl jistých 20 hodin čistého času, dobře se to počítá :-)
S osmihodinovým odpočinkem už pětistovka reálná není, ale 350-400 se takhle zvládnout dá.
Já často dělal v noci 4-5 hodin pauzu, to dalo šanci se vzpamatovat a přitom to nestálo až tolik času. Bez téhle pauzy jsem sice byl víc hodin v pohybu, ale ploužil se mnohem nižší rychlostí, takže celkový výsledek nebyl o moc lepší.
Nejvíc jsem měl zhruba 530 km a to jsem byl 20 hodin v pohybu. Ty 4 hodiny zastávek člověk nasbírá jak nic, takže na pětistovku už hraje roli i kde a jak máš připravené věci v depu...
Ti, co jedou na 600-700 zpravidla mají někoho na support u trati, kdo jim podá připravené věci, aby jim kvůli zastávce neujel peleton...
U 24 hodinovky to je dost velký rozdíl kdy se začíná.
To jsem netušil.
Proč?
Prostě jednou za těch 24 hodin na tmu dojde.
Kvuli tvým biorytmům?
U každého to bude trochu jinak, za čerstva s dostatkem sil je lepší co nejvíc najet do setmění. Po setmění se obecně najíždí míň km, jede se o krapet pomaleji no a na mě přijde největší únava při rozednívání, to se mi nohy zastavují a je to docela náročné je udržet v nějakém pohybu. Pak to asi za hodinu přejde a ráno do těch 10 hodin se zase najíždí nejvíc km. Pak hodně záleží na tom jak moc svítí a praží slunce nebo fouká vítr. Slunce bere hodně sil a když už je tělo unavené, tak to pak je hodně znát. Totéž u větru. Když slunce praží nebo se rozfouká, tak je lepší když když se končí v 10 hodin.
Já po tmě zpomaluji protože prd vidím a mám strach, že do něčeho zahučím.
Asi, kdybych chtěl dojet co nejdál, vyjedu hodně brzo ráno, někdy kolem druhé, třetí a jedu furt, dokud nepadnu. Slunce, déšť, to dokážu ignorovat, ale protivítr mě demoralizuje jak dvě plzeňské dvanáctky.
No, jsem už prakticky skoro v penzi, tak můžu vymejšlet hovadiny, třeba to vyzkouším - jak nejdál jsem schopen dojet za den, jen jedit kolem dokola prostě nedám.
Asi kolem Labe, na Drážďany a pak dál na Berlín, to by theoreticky mohlo vyjít.
Jen po tom další den určitě nepojedu dál :-)
Jen blbněte, chlapi....
Jenže závod a soutěž s ostatními mnohem víc motivuje a najedeš výrazně víc než jet jen tak sám. Soutěž víc baví, každou chvíli máš někoho kolem sebe.
Pro mě je nejhorší fáze na konci noci, řekněme v 03-04h, většinou bývá dost zima, těžko se hledá motivace pokračovat, je to náročné na soustředění, reálně hrozí i mikrospánek...
A je dost rozdíl, zda v tu dobu máš za sebou třetinu, půlku nebo tři čtvrtiny závodu.