Babí léto prý bude příští týden!
... a my, chudáci, máme čtyřdenní třídní sraz už tenhle týden ...
8-(
Babí léto! A kde teď v té psotě nějakou tu babu sehnat? Jsou všechny zalezlý.
... si představ, že tam s námi jede třídní úča! Nekecám, ta pamatuje, když vznikalo hnědý uhlí ...
8-)
Před pár lety jsem moji mámu vezl na sraz, poseděli pokecasli a když jsem ji vezl domů, tak mi říkala že se jich sešlo 25 z 35 a že přijel i jejich milovaný učitel, přijel na kole :-)
Babí léto ještě nenastalo. Teď by mělo být Mariánské léto (Mařenky je 12. září). Babí léto začíná až koncem září. Ale hodně lidí si to plete:-))
... to budu mít 50 let od druhé maturity
Jsi si jistá, že naši předci mysleli to 12. září?
8. září - Narození Panny Marie
12. září - Jména Panny Marie
15. září - Panna Maria bolestná
Ještě za mého mala byly v zářijovém civilním kalendáři minimálně dva z těchto svátků, nikdy jsem nevěděl, kdy má máma svátek.
Je povoleno ještě užívat termín "indiánské léto"? Abych nezabřed do rasismu.
S tím bych si hlavu nelámal, vzhledem k tomu, že ve sčítání obyvatelstva můžeš napsat "černoch" jako národnost popř. eskymák...
No tý jo, černoši jsou národ?
Do národnosti si v tom dotazníku můžeš napsat co chceš. Takže pokud indiánské léto rasismus, tak se prostě prohlásíš za toho indiána a toto je pak Tvé léto :-D
Jako v překladu to můžeš mít zapsané i na občance, že.
Pchá, už to vidím v tom překladu, že tam má někdo třeba afroevropan.
Tam už s tímhle taky blbnou na kvadrát! :-)
... chtěl bych radit (nijak vás však nenutím) malé věci řeště ruky mávnutím ...
(J.Suchý + J.Šlitr)
Šedesát ti je a jestlis byl v Rusku, tak můžeš.
Zpráva o tom, že pendolina + jiný vlak jely proti sobě a zastavily jenom pár desítek metrů od sebe.
Vpodstatě se tomu nedivím, už druhý den - kvůli dešti - jezdím do práce zase vlakem, takže včera jsem ten železničářskej mrdnik zažil cestou do práce (zpoždění) i z práce (místo dvou souprav jela jedna, narvaná k prasknutí, dráhy to vozej jak židy do vyhlazovacích lágrů), docházím k závěru, že bezpečný jsou jenom lokální tratě, kde je malý provoz.
Četl jsem, že naše hlavní tratě jsou tak nacpané, že už není prostor pro další vlaky. V takovém náporu už bude dost náročné udržet plnou bezpečnost provozu a asi se občas pár podobných průserů stane. Ale pokud to skončí včasným zastavením, je dobře. Blbý je, že pak nastane dost problém pro ostatní spoje a zpoždění pak hodně naštve.
Ještě že si můžu vybírat jestli pojedu nebo ne a kdy :-)
Omyl, jsou přehuštěné výlukami bez nějaké koncepce aby se minimalizoval dopad na plynulost provozu, prostě rozjedou x výluk a provozní zaměstnanci se v tom plácají jak umí, jsou na ně tlaky a urgence ze všech stran, aby osobní projely s minimem zpoždění, do toho vecpat rychlé nákl.vlaky(pošta,autovlak,speciály,atd), dále klasické nkl.vlaky různých dopravců co volají kdy pojedou, do toho stačí jeden blb se sluchátky na uších a vše se zastaví kvůli šetření, ale tím dojde k řetězovému ucpání protože množství výluk je na hraně propustnosti tratí za normální situace. Pro ilustraci jak probíhají některé výluky, je to podobné jak na silnici, určitě jste už zažili značky práce na sinici s omezením rychlosti na 30, projeli jste úsek a ono mnohokrát nic když ste nejeli zrovna v době 9-13 hodin, ale označení je celých 24 hodin. Tak nějak jsou napěťové výluky, usek se předá firmě označený a vypnutý souvisle na dva týdny, i když je potřeba jen na dva dny pro jeřáb a v noci už vůbec netřeba, jenže je vypnuto imervere od zahájení do ukončení, vypnutý úsek ale zasahuje dál než je pracovní místo, ve stanici práce na jedné koleji, ale vypnutí je třeba pěti dopravních kolejí, ostatní jsou sice použitelné pro nezávislou trakci, těch je málo, osobní převážně el.. Je to na delší povídání.
Mně spíš fascinuje, jak někdo uvažuje v intencích, že je to přetížené a nejspíš si budem muset zvyknout, že občas pojedou dvě Pendolína proti sobě.
Jo, ty výluky dost potrápí. Jedna z nich, přes Rosice nad Labem mě štve už snad dva roky.
Přišlo mi psaní od lamaenergy, že musí zvýšit cenu elektřiny, vytasili se s cenou 13.70 za kilowat bez daně, s poplatky a daní 19,408 VT a 17,558 NT https://www.lamaenergy.cz/wp-content/uploads... úplně a kompletně jim jeblo, cena horší než na veřejné nabíječce pro eletroauta, asi nakoupím svíce a šlapací dynamo, mít elektroauto tak by šlo jezdit k nabíječce natankovat a pak doma čerpat :(
Tak to zkus jinam, změna podmínek z ničeho nic. Začni v klidu eonem třeba pro získání ánungu.
Nic jiného mi nezbyde, i ten čez je oproti nim čučkař.
A jde to teďka vůbec? Já jenom, že jsem na netu někde zahlédl, že zrovna ten ČEZ už nové zákazníky nebere... Nebo jsem si to jen blbě přečetl/pochopil?
Měli to tam, ale snad jenom jako dočasný opatření.
Do každé věznice bych dal kola jako ve šlapacím mlýně,napojená na generátor. A bylo by po problému. Jinak se bojím,jak bych na zvýšení reagoval já. Vím totiž,že bych byl schopný odštípat jističe,přinést jim je a doporučit,aby si je strčili do p......
Nevím jestli Ti to udělá radost ale dynamo první elektrárny v Mnichově (nebo Berlíně) roztáčeli vojáci.
Zdůvodu kolísání byli po nějaké době nahrazeni parním strojem.
Nojo, tady někdo topí akumulačkama, tak to upřímnou soustrast :-( Děs běs...
Jinak koukám, že tam pořád mají započítané to výpalné na OZE. To ještě není zrušené???
Zrušené není, jen v ročním vyúčtování nebude účtované, bude tam 0, a aby se nikdo moc neradoval tak to zaplatí stát z rozpočtu a protože ty peníze budou určitě chybět jinde, tak buď se zruší třeba třeba modernizace železnic nebo zvýší daně. V každém případě to stejně zaplatíme.
Nebude chybět nikde ani koruna, tady jsou sociální dávky a jiné jen z "půjček" a tisku peněz. Počítá se splácením u vnuků. Tady se jede bankrotovým směrem :-D
Nj, ale jak jinak to udělat??? Pokud se v téhle situaci na lidi úplně vykašleš, tak se tady pak může stát všelico :-/
Akumulačky zrušeny už v minulém století, i zalevno to děsně žralo, zůstal jen boiler.
Tak mám další pokračování, u plynu lama napřed provedla vyúčtování(přeplatek 306Kč) a určila novou zálohu o 10Kč vyšší než minulá, pak dodala několikastránkový dopis se změněnýma obch.podmínkami a teď to korunovala novým rozpisem záloh ve výši 11 100,-(minulá 1800,-), no čekal jsem zvýšení ale o 620% je omračující :((( u elektřiny šoupli čtyřnásobně, vše zatím nezastropované a bude dodatečně oznámeno.
Včera jsem uskutečnil 1km jízdu na Rekole za 30Kč, poněvadž mi jí neproplatila Lítačka. To je sice smutné, ale nikoliv vytáčející. Zjišťoval jsem proč mi jí Lítačka neproplatila a zjistil jsem, že už nemám platný kupón k Lítačce. Tak jsem se vydal ten kupón koupit a zjistil jsem, že to nedokážu. Starci nad 65 let už jezdí po Praze zadarmo na občanku a žádný kupón se jim nevydává a neprodává. Tudíž na něj nemůžu uplatňovat slevu pro Rekolo. Ani v Rekole ani v Dopravních podnicích mi nedokázali poradit, co si mám jako náhradu kupónu pro pásma 0 a 1 pořídit, aby to platilo pro Rekola. Asi budu muset přestat Rekola používat, poněvadž jsem už moc starý. To je jasná diskriminace podle věku a to mne opravdu naštvalo. Pražskou MHD jezdím jen výjimečně, zato jezdím na svém a doposud i na Rekoláckém kole.
Tohle svinstvo by se mělo okamžitě zrušit, respektive se nikdy nemělo zavést! Pokud mě stát obere o sviňské daně, měl by je použít výhradně na to, za co si ho platím. Poslat moje peníze do vysoce ztrátového podniku jako je Dopravní podnik Praha, který je vyhodí oknem a platí za jiné jejich zálibu v cyklistice je nehorázné. Já si svoji dopravu platím sám, měli by to dělat i ostatní.
Nemám nic proti půjčovnám kol a koloběžek, ale nehodlám platit svými penězi byznys soukromé firmy!
Pro Ropid jezdí i soukromí přepravci, prostě zařadili pod předplatné další způsob dopravy.
Jaká dižgrymynace? Dopravní podnik tě chrání, abys v tomhle věku, s pocitem nesmrtelnosti, nesedal na ten nebezpečný dopravní prostředek a nezrakvil se.
Ještě v takovém pro cyklisty pořád ne zrovna bezpečném městě jako je Praha ;-)
30 Kč za 1 km? No to je pecka, to snad je levnější i taxik a to se vyplatí :-)
Píše, že jel 1 km, na 5 km už to je o něco lepší, ale myslím, že mnoho lidí nevyužije celých 5 km.
Jel jeden kilometr, zadarmo mohl jezdit 2x15 minut denně.
Nyní si musí rozmyslet, zda se mu vyplatí jet kilometr za 30 korun nebo si naplánovat delší cestu a kilometrové vzdálenosti chodit pěšky:-))
A teď si představ, že je na světě místo, kde každýmu dávají dvě jízdy denně grátis, a to si možeš vybrat Rekola nebo Nextbike…
Rekola můžeš samozřejmě používat dál. Jen už ti Lítačka neproplatí denně 30 minut jízdy a musíš se sám rozhodnout, zda je to pro tebe finančně únosné.
Nojo, ale těm mladším to ta Lítačka proplatí a mně ne, protože jsem starý. No a to je jasná diskriminace. Napíšu městskému ombusmanovi.
Lítačka to proplatí těm, kteří za to platí. Mě zas vadí, že důchodci a mládež do 15 let jezdí zadarmo a DPP tak přichází o prachy, vrátil bych to jak to bylo dřív a jak je to na dráze - děti nad 6 let a důchodci za polovinu.
Ja bych to vrátil. Ale pro důchodce jen 25% slevu. Na rozdíl od dětí mají svůj příjem.
A asi jako jediným se jim to kompletně a celkem promptně navyšuje tak, aby se plně kompenzovala inflace.
Přesně tak, nasrat jim, parazitům. Až ty se dožiješ důchodovýho věku, bůhví, že ti třeba vláda řekne sorry. Na vyžírky nemáme.
Já nejsem důchodce, nepobírám důchod, pracuji. Nejem ani prduch, jsem obyčejný zaměstnanec. Strčte si ty své dúchodcovské názory, jistě víte kam... :D
Duchodce si jakmile dosahnes duchodoveho veku. Vubec to nesouvisi s tim, zda si reakne do duchodu odesel nebo dal pracujes.
Důchodcem se člověk stává ve chvíli kdy pobírá nějaký důchod.
Mnoho "duchodcovskych slev" se ale vaze na jen ten vek.
Slevy se váží na věk, ale nikdy ne na to zda dotyčný pobírá důchod nebo dále plat.
To jestli si někdo nechá vyplácet důchod nebo nenechá je jen na jeho rozhodnutí, pokud si nepožádá, žádný důchod nedostává, přesto může žádat slevu či jinou výhodu, která se váže k věku.
Ale vzdyt o tom pisu a o tom je take rec.
Třeba u Českých drah všichni nad 65 jezdí za polovic, pokud je ale někdo starobní důchodce, ale není mu 65 nebo je invalidní důchodce 3. stupně nebo je vdovský důchodce 60+, tak si může koupit aplikaci IN 50 důchodce za 550 Kč na rok a pak taky jezdí za polovic. A na tohle musí doložit, že pobírá příslušný důchod. Ostatní platí za aplikaci IN 50 2990.
Takže většinou je to na věk, ale najdou se i případy, kdy je to jen pro osoby pobírající důchod.
Kacáš a vůbec nevíš co, ostatně jako obvykle...
Pak kecas take a tu dochodcovskou slevu sis vymyslel.
:D :D :D
Co nám ještě napíšeš?
Ne, za mě důchodce je osoba pobírající důchod, starobní invalidní. vdovský. sirotčí.
U toho vdovského a sirotčího bych tedy oslovení "důchodce" nepoužila. Přece jenom se tady jedná o děti a dospělé osoby, které mají do důchodového věku hodně daleko.
Ono to tak prostě dopadne, počítám že můj důchod bude nižší než je nyni obvyklé. Viz demografie. To ovšem není důvod aby se vymýšlely věci jako soutěže v tom která partaj navrhne vyšší zvýšení důchodů nad rámec zákona.
1 km? To stojí za to to kolo půjčovat a pak zase vracet? To se snad nemůže vyplatit ani časově.
Ne, ale udělá mi to radost. Dělal jsem to tehdy, když jsem byl ráno rozlámaný a nechtělo se mi jet na kole. Tak jsem jel autobusem. No a u Smíchovského nádraží vždy ta Rekola stojí a lákají. Tak jsem se ten poslední kilometr často jen tak pro radost svezl.
Ty si jen tak pro radost pujcujes Rekolo a nedokazal si pochopit, ze si nekdo jiny zase jen tak pro radost zalozi tema na diskusi?!? To teda nechapu, co si na tom nechapal.
195 Kč měsíčně za neomezenej počet jízd. Cena jednoho slušnýho poledního menu…krom toho máš teď grátis šalinkartu, tak Ti love zbyly…
Píšu, že šalinkartu skoro nepoužívám, tak k čemu je mi grátis. Rekola mají za za 195 měsíčně neomezený počet jízd? Musím se na to podívat.
Neomezený počet jízd, ale jízdy musí být do 30 minut. Nextbike má totéž za 169 Kč.
A na to by sis měl taky stěžovat!
Lítačku používáš málo (maximálně na cestu autobusem a pak na kilometr jízdy na Rekolech), a navrch tě teď jako seniora 65+ nutí jezdit MHD zadarmo.
Přitom, když jsi byl mladší - 60 až 65 - jsi si ji musel kupovat se slevou, a když jsi byl ještě mladší - 60- - tak dokonce bez slevy.
Lapidárnější příklad diskriminace podle věku sotva najdeš:-))))
Já bych to odstupňovala podle přepravované váhy, aby to bylo spravedlivé.
Takový 150 kilo vážící člověk by měl zaplatit za jízdné citelně více než nějaký to 40 kilo vážící chřestítko.
Navíc váha/hmotnost je celkem velmi přesně měřitelná fyzikální veličina, takže by k žádné dyškrymináciji nemělo docházet:-))
Kvůli váze lidí měli dost velký problém aerolinky, jedno letadlo dokonce spadlo když mu došlo palivo, protože počítali průměr na jednoho cestujícího 70 kg, ale nějak nebrali v úvahu že přepravují Američany v jateční váze, takže pár tun paliva jim chybělo. Když pak chtěli lidi vážit, tak byl děsný průser co si to dovolují vážit lidi.
To je nějaký divný. Kolegovi je taky už několik let přes 65, dopravu má teda nějak zdarma, ale tu Lítačku má pořád platnou... A funkční. Nedávno ji prý ukazoval revizorovi (sice nevím proč, když po Praze jezdí zadara) a normálně tou kontrolou prošel. Asi nějaká chyba :-)
Může to mít pro cestování po Praze vlakem. Na to je třeba důchodcovský kupon do Lítačky. Ten mi nabízeli, ale nikdo mi nedokázal říct, zda to postačí i na Rekolo.
Vlakem sice celkem často jezdí, převážně ale s cílem hodně daleko od Prahy... To asi moc neušetří na tom "pražském pásmu", aby si to zařizoval jenom kvůli tomu. Fakt nevím...
Ad ten důchodcovský kupón, tak si ho tam nech nahrát, za pokus nic nedáš, ne? Pokud za to teda nechtějí nějaké velké výpalné... Buď to ta Rekola vezmou nebo ne.
Lítačku použije pro vnější pásma PID, resp. ROPID. Navíc se s ní celkem lehce revizorovi identifikuje jako senior a nemusí vyndávat občanku. Navíc si ji může držet třeba jako průkazku do městské knihovny. Je to prostě karta a ta v jistých situacích platí i bez platného kuponu.
Dnešní motohovado...
Vzdálenost jeho zrcátka od mých řidítek bych tipoval na 20-30 cm.
https://ulozto.cz/file/wgqlhLowem1L/20220916...
A v přední kameře se na potvoru 5 minut před tím zaplnila karta...
Tohle bylo dost natěsno, ale přece bys po něm nechtěl aby přejel plnou čáru
Nechtěl. Mohl jet normálně za mnou a během 5ti sekund by se dočkal přerušované čáry a dostatku místa k předjetí...
Ale jak by řekla Radka, když nemám plechovku, tak to nepochopím... co je život cyklisty proti pěti sekundám čekání? ;-)
Jenže to bys ho zdržel o nějakých 100 m. Ještě není zažitá možnost přejíždění plné čáry při předjíždění cyklisty, tak to bude chvíli trvat než začnou ohrožovat protijedoucí. Tohle ohrožení cyklisty bylo dost časté, přece nepřejede plnou čáru když už porušoval zákaz předjíždění.
Ale to počítáš špatně! ;-)
Pokud by kvůli mně musel jet 5 sekund rychlostí cca 25 km/h místo povolených 50 km/h, pak musíš zdržení počítat z rozdílu rychlostí, což dává pouhých 35m...
Každopádně musím konstatovat, že tolik těsných předjížděčů jsem na lehokole nepotkával jako teď na MTB. Asi se fakt lehokola báli?
Neprekrucuj, co jsem napsala.
V tomhle pripade by Radka rekla, ze ridic udelal chybu.
Tak aspoň řekni "řidič motorového vozidla udělal chybu"... ;-)
Ridic je ridic, cyklista je cyklista.
Soustavne se cpes s kolem na komunikace s vetsim provozem, tak si furt nestezuj, ze se ti neco deje.
Radek jezdi po silnicich s provozem dnes a denne desitky az stovky kilometru a jemu se nic takoveho jako tobe nedeje.
Zvlastni...
Cyklista je řidič nemotorového vozidla, konečně se s tím smiř, na konkrétní paragrafy jsem tě už odkazoval mockrát.
Tím chceš říct teda co? Že je v pořádku ohrožovat cyklisty, kteří pojedou po silnici nebo že se to, co je na mém videu vidět, vůbec nestalo?
Vykašli se na ní, jen tak plácá, co jí zrovna napadne. Nehledej v tom žádné názory a přesvědčení, poněvadž tam nic takového není.
Jj, hrebicek uhodil na hlavicku, ze...
Lip ani rict nemuzes, ze jsem mela pravdu.
U výroků, které nemají vůbec smysl, nelze rozhodovat o jejich pravdivosti.
Pekna sebekritika. To se ceni.
Tim chci rict, ze je zvlastni, ze se ty problemy deji stale jen tobe a jinym cyklistum, kteri po te silnici jezdi take, se nedeji.
Z meho pohledu by si se mel zamyslet i ty, kde je chyba, a ne se hen oblozit kamerama ze vsech stran a hazet to na jine.
Takže jako co? Motoristi se předvádí, protože chtějí, abych si je natočil? Já bych čekal opak? Nebo myslíš, že jsem si to řidičem Audi dokonce předem domluvil?
Tak dobrou fotomontáž bych udělat nedokázal. Fotku možná, souvislé video je zatím bez šance.
Už víme, že lehokolo příčinou není, protože k MTB se chováte spíš hůře. V tomhle případě jsem měl svítivě žlutou mikinu z Decathlonu, která je dle mého vidět ve dne mnohem lépe než Favoritova vesta, se kterou tu dokola prudil..
Jak jsme si již vysvětlili, tak cyklokraťasy se v jiné než černé barvě prakticky koupit nedají. Na vás motoristy to samozřejmě žádný vliv nedá, prostě z výmluvy, že jsi ho srazila, protože měl tmavé oblečení, bez zaváhání přejdeš na výmluvu, že jsi cyklistu srazila protože jel po silnici s provozem...
Pak to ještě můžeš vysvětlovat špatnou Karmou, ale přeci se nebudu mýt ve studené vodě?
Cti co pisu a nevymyslej romany.
Neděje nebo o tom jenom nepíše? Jrr si nedávno nainstaloval kameru dozadu, tak to teď prožívá, časem ho to přestane bavit.
Takové vzdálenosti jsou myslím dost časté.
Mě dnes 2x krátce po sobě předjíždělo auto a tak tak se vyhlo s protijedoucím, troubícím.
Jinak mě vytočilo to, že v obci přestalo svítit veřejné osvětlení.
Já bych byl rád. Raději hvězdy než studené oslňující led lampy, které nám nainstalovali před dům.
Mám také ráda hvězdy, ale od nich nevidím na cestu, s baterkou chodit nebudu. Výhoda to bude jen v době úplňku. Jestli u vás ty lampy svítí, nemusíte svítit doma :-) Mně vyhovuje přes zimu sousedova herrnhutská hvězda, jednak se na ni ráda dívám a pak nemusím svítit doma na schodišti.
Audi, to je rovnou diagnosa. V tom jezdí jen největší nafoukanci.
Docela by mě zajímala značka auta co není "diagnoza".
Čeká mě výběr nového auta, tak jen abych věděl co není diagnoza. Diagnoza je Audi, BMW, VW, Škoda, a řada dalších.
Nevybavuji si jediný problém s Trabantem. ;-)
Teda ono mě jich v posledních letech ani moc nepředjíždělo...
Mě nedávno. Podle vzhledu karoserie bych řekl, že ho někdo vytáhl z kopřiv a zrovna oživil.
No vidíš, a v Olomouci si podobnýho postavili na náměstí. :-))
Taky se mi to nezdálo, ale Nebeská (fotila to minulej tejden) mě "přesvědčila". :-)))
Vypadá to jako paličkované na tom autě a pak vystužené, třeba škrobem, a sejmuté. Je to nádherné.
studentská práce nějaké holky z umprumky.
Kolem roku 2003 vystaveno s tímto popisem v Škodováckém muzeu MB. Potom jsem o tom četl ještě článek v nějakém časáku, snad to byl Reflex?
Něco jsem se s ním najezdil a kdyby nezavedli na technický benzin spotřební daň, tak bych se ho hned tak nezbavoval.
Ne, Brahma má pravdu, Audi si pořizují zvláštní jedinci.
Pokud na dálnici uvidíš bouračku bude to ze 75% Audi.
Pokud by to tak bylo, určitě by si toho dávno všimly pojišťovny, takže bych čekal, že majitelé Audi budou platit alespoň 3x vyšší pojistné, ne?
Je tomu tak.
Píši o dálnici, což znamená, že jinde, mimo dálnici, bourat tolik nemusí a tím se to srovná.
Prostě řidiči Audi jsou zvláštní skupinou lidí, která řídí agresivně nedodržuje odstupy a blinkry je zbytečné do Audin vůbec montovat.
Zajímavá teorie. To by ale mimo dálnice museli jezdit naprosto precizně, aby se to vyrovnalo, ne? Když někdo bude jezdit agresivně a nepoužívat blinkry, těžko bude ve městě jezdit tak bezpečně, aby se stihnul účastnit všech dálničních nehod a přitom nevybočil z průměru?
A pro zajímavost, jaké že máš auto ty? ;-)
No, ono to asi bude taky takové to selektivní vnímání. Bouračka? Zase Audi.
Oprasil tě?
Kdo jiný než Audi.
Ani se nemusíš moc snažit, abys viděl co chceš.
Prostě to vidíš. To nevypočítáš.
Přesto, zjevně, řidiči Audin vybočují z průměru, protože všichni z ne-Audin to vidí a vědí, a jistě nejde jen o "závistivé socky".
Já fakt toho nalítám moc, na řidiče co se řízením neživí, tak 100 tisíc za rok. Řídil jsem postupně, Favorita, Cordobu, Tucsona, Peugeota 3008 a teď rajtuji Peugeot Traveller.
Peugeota mám nikoliv proto, že jsem profláknutý frankofil, ale proto, že se stalo, že s tím jezdí celá moje rodina i zaměstnanci, tak mám dost významné slevy.
Peugeot Traveller to je VAN, s automatem takové velké hovado, kam dám 3 kola mpje dvě brašny a 6 kufrů Soni, aniž bych musel moc přemýšlet, jak to srovnat.
Taky se říká:
Čtyři kruhy, samé dluhy.
Jsem tedy zvláštní jedinec. Dokonce tuplovanej. Mám Audi a ještě k tomu divný kolo se skoro 3 kg těžkou vidlicí, se kterou se prý skoro nedá zatáčet... Navíc jsem divnej i tím, že jsem ještě nikdy s tímto autem pro nafoukance neboural.
Půjdu do sebe, auto pro nafoukance hodím ze skály a koupím si 20 let starou Dacii. DH bike taky vyhodím a koupím si nějaké hezké kolo v Decathlonu.
A které motorky si, prosím, kupují největší pitomci? Abych věděl, jestli si své dva Triumphy můžu nechat. Možná raději vyhodím i své dva Full Frame od Nikonu i s objektivama a začnu dělat umělecké foto s mobilem.
Jo, ještě si kupuju drahý knihy...
Polehčující okolností ti může být, že sis to alespoň nepojistil u Kooperativy, byť nevím, o kolik je Generali pro sražené cyklisty lepší? ;-)
Házením auta ze skály bys porušil mnoho zákonů, třeba ten o odpadech. Nenaděláš nic, normální je to, co dělá většina, i kdyby to byla pitomost...
Když ho shodí někde na Mulholland drive, tak v pohodě.
Taky, v tomto případě časté místo pádů aut do propasti v detektivkách, horská silnice v Kalifornii.:-)
Musíš si ovšem přiznat, že věk tě z generace bouráků vylučuje.
Podle toho jak se tady projevuješ to Audi celkem sedí.
No proto si chci koupit tu starou Dacii, abych se zařadil mezi ty se správnými názory. Taky byste mi mohli trochu pomoci abych věděl, na kterou stranu se vždy postavit. Třeba nějakou příručku...
To není o názoru, to je o charakteru.
Každé pravidlo má svoji výjimku.
Audi není auto ale diagnosa.
Tak to je.
jako to kolo bych zrušil teda taky, podívej se na to , vždyť to drží pohromadě gumicukem, na tom radši nejezdi, to je fakt o ústa...
Audi je pro lidi, co nejsou stádo, aby jezdili se škodivkou nebo folcvágnem…
Jen jini slovy píšeš totéžco já :D
Já ti nevim. Třeba u bavoráka je dost rozdíl, jestli to má německou SPZku s modrobílejma kosočtvercema, anebo českou SPZ typu 1B0 SS111
Fakt netuším, proč si Audi a BMW v našich luzích a hájích kupujou hlavně vymaštění d*bilové…
Ty sis taky všimnul, že auta, na které si tu často stěžuji, obvykle mají SPZ, ve které se hodněkrát opakuje jedna číslice?
Někde jsem zaslechl, že policie taková auta ani nepokutuje. Je to pravda?
Dnes, kdy značku přidělují obecní úřady a navíc si za pár korun můžeš zaplatit, jakou chceš, už bych řekla, že to pravda nebude.
V dobách, kdy se pro značky chodilo na VB, tady ty byly jasně protekční. Takže ano, drobné přestupky řadový policajt radši neviděl.
Ono je to v podstatě jedno kde se přihlašuje auto a kam si jdeš pro značku. Tehdy stejně jako dnes když přijde balík nových značek, tak vytvoří dvě hromádky, z balíku vytřídí "ty pěkné" o které je přednostní zájem a ty ostatní :-)
No a pak záleží kdo to je, tak mu dají vybrat z té či druhé hromádky nebo mu jednu přidělí.
Je fakt, že bývalo, kdy se přestupky prominentních značek přehlížely, dnes už to asi není tak moc, ale asi to bude dál hlavně u parkování, vjezdu do zákazů apod.
To jo, ale myslela jsem to tak, že řadový policajt na první pohled viděl, že dotyčný má asi nějakou protekci u police.
Protekce u obecního úředníka už tak působivá není.
hele jrr, na felicii jsem měl značku YY088XX
(slovenská značka, tj 2 písmena 3 čísla a zase 2 písmena) No a opravdu žádný "88" nejsem, tu značku jsem prostě dostal u okénka po celodenním stání ve frontě.
To ti stálo za to kvůli kusu plechu s pár vylisovanými čísly stát celý den frontu? Pak že to není diagnosa...
v roku 2000 to jinak nešlo.
prostě jsi stál v řadě. Pořadové čísla zavedli až za pár let. Pokud jsi přišel pozdě (po 6:10) tak tě nevzali a pokračoval jsi další den.
Inu Bratislava.
Jako takovej pankáč abych jezdil s funglovým autem bez značek opravdu nejsem.
Někdy mezi 1990 a 2000 jsem si kupoval své první auto. Stál jsem přes noc frontu na to auto, ale nikoliv na značku. Tu jsem dostal bez problémů. Ale byla to obyčejná tuctová značka na obyčejné tuctové auto.
Co bys taky chtěl? Obyčejnej, tuctovej řidič ...
Asi ano, mně to stačí. Nemám potřebu exhibovat při řízení auta a pomocí auta.
Nenapadlo tě někdy, že některá auta jsou prostě pohodlnější, bezpečnější, úspornější a šetrnější k životnímu prostředí než starej Favorit?
A proč tě vůbec napadá, že při řízení auta se exhibuje? To snad dělají jen lidé s nízkým sebevědomím, kteří nemohou ukázat nic jiného.
Ty bys opravdu nechtěl lepší nové auto (kolo, dům, ...) jen z důvodu, aby se neřeklo že exhibuješ? Tomuto uvažování nerozumím.
Souhlas. Nejezdím starým Favoritem. Tady se jedná hlavně o lidi, co si kupují specielní SPZ na Audiny.
"Speciální" SPZ jsou vidět i na neaudinových autech. Nechápu, co s tím máš za problém.
Já s tím problém nemám. Jen říkám, že tím dávají celému světu okolo najevo, kdo jsou a jací jsou. Nic víc neříkám.
A kdo teda jsou a jací jsou podle té SPZ?!?
"Chytrému napověz, hloupému dolož." Přečti si to znovu a třeba to pochopíš. Říkám to tam zcela explicitně. Ale ty chceš hlavně prudit a nasírat, viď?
Jasně, jako bychom neznali Brahmu...
No vidíš, už je to tady. Odhadl jsem to zcela přesně. Ani to nebylo tak těžké :D
Odhadl si akorát tak velký kulový. Ale když myslíš, tak hloupému napovím - zeptala jsem se stejně jako výše abernathy a pak reagovala ve stejném duchu jako AV. Neodpověděl si nikomu z nás, takže zjevně jen plácáš.
Klasika, prostě Brahma...
Na blbé a provokativní otázky neodpovídám. To bys i při své inteligenci mohla už vědět. Proč bych ti měl nahrávat?
Třeba tito lidé? Nebo jsou OK, protože mají vůz pro masy?
Co kdyby si někdo koupil Audi prostě proto, že je kvalitnější a nemá problém ho zaplatit?
Audi není kvalitnější než Medvěd nebo Bavorák. Audi je diagnosa :-)
JJ, čtyři nuly a pátá za volantem...
Tenhle Lexus má jenom tři, asi nějakej ukrajinskej pražák. :-)) Dnes odpo se u nás nachomejt.
Tak ses měl nachomejtnout a tu čtvrtou domalovat lihovým fixem :-D
Že AO znamená Brno, samosebou vím…ale že AB je Praha a ne Liberec?
Proboha to je diskuse! Něco podobného jsem zažil snad naposledy ve druhé třídě.
No nic, moje nové auto bude opět "diagnosa", protože mi naprosto vyhovuje. Ostatní si koupí nějaké "nediagnosy", protože jim asi vyhovují víc a nebudou vypadat že exhibují.
Možná si koupím i svoji extra registrační značku :-)
Však pohoda, ni?
Na tu značku si nech napsat 3AG-NOSA, ať čučkaři čuměj, že si můžeš dovolit víc, než obyčejnou di-agnosu:-))
Si to užij, nikdo ti nebrání. Jistě ti s tím stoupne sebevědomí.
Proč by mu tím mělo stouponotu sebevědomí?!?
SPZ s vlastním textem už dneska není nic mimořádného.
Sebevědomí mi, Brahmo, kvůli novému autu fakt nestoupne. Auto je pro mě obyčejná spotřební věc a ne fetiš, jak se to tady snažíš ty a někteří další prezentovat. Sebevědomí si člověk zvyšuje úplně něčím jiným, což si ty pravděpodobně neumíš ani představit
Ty tvoje argumenty, že všichni majitelé Audi jsou idioti jsou úsměvné a na úrovni nižších ročníků základní školy. Nebudu ti je brát...
Ani nemusíš, každý na této diskusi si úsudek může udělat sám.
Sebevědomí máš dost :-D Ale neříkej, že ti nestoupne!
Je všeobecně známou a sdílenou zkušeností, že řidiči Audi řídí jako kreténi, ani na národností nezáleží. Výjimkou jsou řidiči z ústeckou SPZ, ti řídí jako dvojnásobní kreténi.
Tím se tě nechci jakkoliv dotknout, protože, každé pravidlo má výjimku a ty můžeš být skvělý a ohleduplný řidič. Ale naprostá většina z Audi prostě není.
Proč tomu tak je, proč Audi vyhovuje právě určitému,konktrétnímu typu řidíčů, definuji jako "diagnosu". Prostě zrovna těm vyhovuje Audi.
Zřejmě, jako řidič, byť Audi, dobře víš že šofér v klobouku se bude na silnici chovat nebezpečně, a je potřeba si na něj dát bacha.
Klobouk sám za to jistě nemůže ale to že si ho onen nasadil za volant, trochu o něm vypovídá.
Stejně tak Audi.
Mýho Travellera už mám 3 roky, a do 200K km mi schází 64 km. Ty dojedu zejtra a v pondělí na servis. Tak trochu malinko jezdím, i když poslední dva roky stály za prd, kvůli covidí panice.
Souhlas, auto je spotřební věc, a ne nějaká demonstrace prestiže. Proč je to u Audi jinak, nevím.
Jsou lepší a dražší značky, že jo.
Kolik by ti scházelo do 200K km, kdybys vzal v úvahu tisíce kilometrů, které s Travellerem po Evropě najezdila tvoje žena?
Radler dnes v 18:30: Bude to nějaký hoaxový auto, jinak to nevidim. :-)
Jsem myslel, že každá část Čé eR má svoje Ukrajince - my ze Zakarpatí, Vy od Vinnice a tak…Praha samosebou lidi od Kyjeva, bo Praha je takovej horší Kyjev…
Vozím si na kole vlaječky. Taky su teda "extra".
Pokud vozíš mozambickou vlajku s kalašnikovem, tak by ti to sebevědomí zvednout mohlo:-))
Mně zvedne sebevědomí kopec, do kterého nemusím vytlačit naložené kolo :-D Na to obrázek kalacha nepotřebuju :-D
To mně taky:-))
Když to takhle půjde dál, tak umřu sebevědomá-))
Tssss, nekupuju si kolo, abysem se na něm dřel…já si takovej kopec rád vytlačím :-)
Nechápu lidi, co jedou na kole Grossglockner Hochalpenstrasse…já bysem to vytlačil, výhledy tam jsou pěkný…a pak to rozhulil cestou dolů :-)
Jestli ono to nebylo tím, že tehdy nebylo možné získat SPZ ve tvaru dle vlastního přání.
SPZ s vlastním textem jsou až od r. 2016.
Dneska jsem se posadil kolem třetí odpo u křižovatky Ještědská/Kubelíkova s sledoval cvrkot (jeden z největších v lbc). Aut různých značek hafo, i audin, ale žádný se "speciální" SPZ. Dal jsem dvě cigára, pak mě to přestalo bavit.
Ono jich tolik není jak původně mysleli, že bude velký zájem. Třeba měsíc žádnou nevidím.
Asi takových blbců, kteří chtějí do světa vykřičet, že jsou blbci, zase tolik není.
Ty musíš mít tu značku i na čele.
Au, au, no teď si mi to teda nandal...
To se zase bernardýnek uslintá, co...
To u Audi je to jedno.
Jestli má českou, německou nebo francouzskou značku, počítej s tím, že bude řídit jako debil.
Výjimkou jsou Ausi s poznávací značkou z Ústeckého kraje. Tam to nemusíš předpokládar, tam se na to, že pojede jako debil můžeš spolehnout :-)
Jo! A taky se říká, že nejhorší jsou bílé dodávky. Je zajímavé, že jakmile řidič bílé dodávky přesedlá do dodávky modré nebo červené, tak jezdí mnohem líp.
A taky se říká, že když má kolař dlouhé vlasy a je bez přilby, tak mu autaři dávají mnohem větší odstup.
Vyzkoumal to kdysi jeden kolař v Anglii a přišel na to tak, že začal jezdit v dlouhé zrzavé dámské paruce. A najednou ho autaři začali objíždět obřím obloukem:-))
Logicky. Když vidím chlapa na kole v zrzavé dámské paruce, tak zbystřím. Kdo ví, co udělá takhle švihlý chlap, že:-))
Myslíš, že v tom fofru někdo dokáže analyzovat, že pod tou parukou signalizující celému světu ženu, je chlap? Myslím, že nikoliv. Bude prostě dávat pozor a objíždět víc do strany, poněvadž buďe předpokládat nešikovnou a lekavou babu.
Evidentně každý podle sebe soudí tebe. Já to tedy nedokážu. Myslím, že jsem špatný a nepozorný řidič. Přesto jsem byl schopen přečkat 45 let ježdění bez zaviněné nehody. Doufám, že to tímhle nezakřiknu. Takže se patrně příliš nevymykám z průměru. Takže když to odvážně zevšeobecním, tak průměrný řidič mužského pohlaví to nedokáže.
Funguje to úplně stejně, jako když ti kolař před kapotou dělá divné nepředvídatelné pohyby. Chvíli jede vlevo (aníž cokoliv signalizuje), pak přejede vpravo, skočí přes obrubník na chodník a přejede přes přechod pro chodce, kde svítí červená. Pak ti zase skočí pod kola a jede jako by to kolo ukrad.
Takovému je lepší se opravdu obřím obloukem vyhnout. Protože je to zjevně magor.
Slovníček:
Kolař skočí na obrubník - závidím že umí něco co já ne.
Jede jako by to kolo ukrad - jízda na kole rychlostí nad 10 km/h je vražda a sebevražda.
Nejčastější zásobovací auto je bílá dodávka a do ní se najímá mladý řidič bez zkušeností, ale s velkou sebedůvěrou. Pak se na něj ještě došlápne, aby se snad neflákal a neštěstí je hotové. Když se už propracuje k té červené, tak už má něco najeto a možná pochopil, že tou agresivní jízdou nic nezíská a neuspoří. Jen se dostane do maléru.
Přesně tak.
Nejčastější barva dodávek je bílá. Proto taky v bílých dodávkách nejčastěji jezdí špatní řidiči:-))
Pak jsou ještě podle pověry (starší) špatné řidičky v malých červených autíčkách a podle pověry (novější) taky řidičky SUV.
Obecně všechny blondýny:-))
Naštěstí blonďaté řidičky dnes přeskočili řidiči košíků a rohlíků, protože dnes na silnicích suplují nákupy blondýnek, ty pak jezdí méně často.:-))
Kdyby tohle opravdu fungovalo, tak by to věděly především pojišťovny, které sjednávají povinné ručení.
Ty by mohly zajistit třeba to, že by se kvůli výši pojistného nevyplatilo si koupit zrovna bílou dodávku a tím by byl provoz bezpečnější:-))
Mám jednu kamarádku, co je blondýnka a nestydí se za to... a když řídí, mám vždycky strach...
Když jsem se jako spolujezdec optal, zda vídí to auto zprava na hlavní a ona řekla, že né, myslel jsem, že si jen dělá srandu...
Až potom, co jsem viděl, jak projela červenou na semaforu, jsem pochopil, že i odpověď, proč tak často střídá auta, myslela vážně... ;-)
ehm, narážíš na to zda jaksi není na baterky?
:-)
Určitě nikoliv. Všichni víme, že umělé slečny do postele ještě řídit neumí a nesmí.
Jsem si tak představil, jak to v pojišťovně kontrolují, aby ji správně napočítali sazbu pojistného.
Ovšem nevím, zda by vůbec bylo legální stanovit pojistné podle rasy, pohlaví nebo orientace řidiče, přestože tam souvislost s rizikovostí může statisticky klidně být? ;-)
Pojistné se vypočítává podle pohlaví, věku a bydliště.
A to si feministky vážně nechají líbit? :-)
A proč by ne, pokud ho mají levnější.
"když má kolař dlouhé vlasy a je bez přilby"
Raději nebudu domýšlet, jak bych dopadl, kdybych se nechal ostříhat a nasadil přilbu... ;-)
Samozřejmě záleží, co jsou dlouhé vlasy? Můj 25cm culík není nic proti některým holkám...
S parukou žádné zkušenosti nemám, ale měl jsem za to, že se vyrábí proto, aby od skutečných vlasů nešla jednoduše poznat?
Pokud by během pár sekund poznal, že jde o paruku i předjíždějící motorista, pak se musela někde stát chyba... :-D
Ty máš culík, nikoliv paruku, že ano?
Tady nejde o to, že by se člověk po přesednutí do auta jiné barvy změnil, ale o to, že firmy často do flotil berou bílá auta a zároveň najímají určité typy lidí a nějakým způsobem na ně vyvíjejí tlak na výkon kvůli kterému jezdí jako prasata, z podobného jsou postrachem vozidla s logem Košík/Rohlík.
Za nejhorší řidiče byli v našich končinách považováni ti, co jezdili s nasazenými klobouky a espézetkou JN. Ale třeba už je přetrumfla jiná sorta. :-)
To já zbystřím, když vidím chlapa s koženou brašnou.
Teď jsem narazil na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=DKlfAz93ekU
Vždycky ve mne vaří krev, když potkám debila, který na přehledné silnici, kde nic nejede, ani nehne volantem. Ale už jsem také v jedné diskusi narazil na keyboard warriora, co prohlašoval, že "tuhle jednostopou chamraď prostě ignoruju"
Plná čára, přece ji nepřejede když to je přestupek. Takhle to má stále dost lidí.
Dobře, nepochybuji, že může být i hůře a zjevně to nebude jen záležitost českých řidičů...
Jenže co s tím? Začít taková videa někam posílat? Kam? Čekat na další srážku evidentně cesta není, protože tam je potrestán primárně jenom cyklista, kterému nezaplatí ani nové kolo... :-(
Dívám se na to znovu a stejná situace jako minule, ostrůvek uprostřed silnice. A stejná chyba, měls jet buď o kus víc vlevo aby se tam prostě nemohl vejít a nebo naopak víc vpravo aby tam toho místa bylo tuplovaně.
Víc vpravo jsem nemohl, tam už byl odbočovací pruh. Jinak ale ano, je to skoro stejná situace.
Jak mám ovšem vědět (věřit?), že když pojedu víc vlevo, tak mě rovnou nesrazí s tvrzením, že mě neviděl?
Asi budeš muset těm ostatním řidičům přece jen trochu věřit.Druhá varianta je na silnici vůbec nevyjíždět. Obávám se,že žádná třetí není...
Časem se oklepeš a budeš to snášet lépe. Teď jsi z té své nehody stále ještě vyděšený.
Já jsem po své bouračce na motorce v mládí asi rok nesnášel pískot brzd a smýkání pneumatik. Byl jsem z toho úplně vedle. Po roce jsem už byl schopen se jít podívat i na akční film, kde tohle bylo neustále. Naštěstí zapomínáme.
Jak nemohl, byl tam odbočovák a připojovák do uzavřeného areálu se závorama patrně s minimálním provozem a jenom čáry, žádná fyzická překážka, v pohodě tam šlo jet.
Prostě to ber jako fakt, že když u takovýho ostrůvku necháš něco jako 2,5-3 m, tak se najde debil v 2-2,5 m širokým autě co se zkusí tam nacpat a ty máš ty dvě možnosti co sem napsal.
Drtivá většina těch pitomců se tam nacpe s tím, že se nějak vejdou nebo že uhneš a že to projde, ale prakticky nikdo si na takhle frekventovaný silnici nelajsne tě úmyslně zezadu nabrat protože svědci a protože si nechce dojebat auto, abys byl vidět a abys věděl, že máš něco za zadkem, už si musíš zařídit.
Vytočilo?
No Kooperativa samozřejmě! Poslali zprávu, že uzavřeli škodní událost, ve které řeší bolestné. Tak jsem si říkal fajn, alespoň něco, pak to čtu a říkám si, že ty body přece neodpovídají, tak jsem šel pro formulář od obvoďačky, co jsem jim před měsícem posílal a taky že ne!
Pojišťovna bez jakéhokoliv vysvětlení nebo zmínky, že by něco krátila, prostě napočítala o 3 body méně! Položka "povrchové poranění kůže stehna vpravo" v jejich rozpisu vůbec není.
Tak nevím, zda to jen zkouší, jako když mi prodavačka v krámu "nedopatřením" špatně vrátí?
To si myslí, že jim projde úplně všechno?!
Jéjéjé právník!
https://youtu.be/zpORyQH2Sic
Hned se mi rozsvítil svět :-D
Teď už je na právníka pozdě.
Právníka měl mít dříve, aby mu vysvětlil, že se nemá rozkecávat na veřejných serverech a nemá psát, že na tom původním rámu by se vlastně dalo pořád docela dobře jezdit, a že by třeba zavedl sérií fiktivních inzerátů s přepálenou cenou za účelem oblafnutí pojišťoven.
Pozdě není, ale to neuvedené odření nejspíš nebude mít velký vliv na odškodnění a je otázka do jaké míry by stálo za to si hledat advokáta. Na ten chybějící údaj zvládne upozornit sám.
To co napsal nemůže mít žádný vliv, nejvýš se dočtou, že mu chtějí vyplatit míň, než by si představoval a že ho to štve, protože opravu ani výměnu za to nepořídí.
Ty 3 body znamenají zhruba tisíc korun. Kdyby zaplatili opravu lehokola, mávnul bych nad tím rukou, takhle uvažuju naopak o velmi neefektivních způsobech, jak dát najevo svou nelibost... ;-)
Máš hodně divnou představu o spravedlnosti a navíc hloupě lžeš!
Že by se na zkřiveném rámu dalo DOBŘE jezdit, píšeš ty. Já jenom psal, že by to možná nebylo nemožné. A reakce někoho byla, že na zkřiveném rámu jezdí, ale pořád zatáčí... :-)
To, že je věc poškozená, automaticky neznamená, že je naprosto zničená. To není binární proměnná. Mezi novou nepoškozenou věcí a zcela zničenou je široký prostor stavů, kdy je věc poškozená (již nemá původní vlastnosti).
Pojišťovna má ze zákona povinnost nahradit škodu. Škoda se nahrazuje uvedením do původního stavu (paragraf 2951).
Pokud před nehodou neměl rám ani nejmenší poškození a po nehodě byl viditelně zkřivený (technik napsal vyhnutý), pak je to poškození, které je pojišťovna povinná nahradit. To, zda by taková věc šla nebo nešla se značnými omezeními používat, na povinnost škodu nahradit nemá valný vliv.
Škoda vznikne, i když ti někdo odře auto pětikorunou. To, že s takovým autem evidentně lze jezdit, nezbavuje pachatele povinnosti škodu zaplatit. Ještě pořád to nechápeš?
To, co píšu je pravda, pojišťovně jsem žádný papír o mlčenlivosti nepodepsal, takže proč bych to nenapsal veřejně? Jen protože se to Tobě nelíbí?
Přeji ti, ať ti to dobře dopadne.
Poradit si stejně nenecháš.
Pak nějak nechápu proč si celé téma o své nehodě a zkušenostech s pojišťovnou pečlivě smazal...
No to jsou mi věci, tak tohle tady ještě nebylo :-O
No co? Lanna mě naštvala...
Celé roky jsem nikomu nic nemazal, tak jsem si to konečně taky jednou vyzkoušel. Mazat konkrétní lidi mi přišlo nedůstojné, tak jsem spravedlivě smazal všechny včetně sebe. Stejně se toho tam už někdo dožadoval... :-)
Ale kdybych tušil, kolik klikání dá smazat 300 příspěvků, tak se na to vykašlu... :-D
Čas od času se asi stane každému, že ho někdo naštve, ale kvůli tomu takhle blbnout a zlikvidovat jedno docela zajímavé téma s podobnými zkušenostmi? No nic, jen mě to překvapilo.
Patrně usoudil, že na tom vykecání strategie vůči pojišťovně něco bude, tak se zařídil podle rad, které mu mnozí dávali. Já to vidím jako zcela racionální jednání.
To si vážně myslíš, že se pojišťovna nesetkala s výrazně lepší strategií a postupem při požadavku na náhradu škody?
Tady v tom nebylo naprosto nic co by už milionkrát někde nečetli a neslyšeli. Tohle povídání by je jen hodně nudilo a jen by tím ztráceli čas.
Já nevím, ale mnozí soudili, že tomu tak je. Tak se zařídil podle toho. Jen tak pro potěšení těch 300 příspěvků jistě nemazal.
Mnozí také usoudili, že by měl přestat blbnout a obrátit se na právníka. Ale podle toho se nějak nezařídil...
Měl by se hlavně soustředit na jednání s pojišťovnou. Asertivní, a třeba i neodbytné, ale klidné a věcné jednání, podložené fakty a dokumenty.
Připisování dalších jmen a osob na sáhodlouhý seznam těch, co ho naštvali, mu bohužel nepomůže.
Dnes jsem na to tvoje videjko mysela,. Na tu naši klikatou pět metrů širokou silničku najel kamion s návěsem. Asi chtěl vyjebat s tou uzavírkou, co u nás v obci je kvůlivá opravě mostku, a just mě musel předjíždět v "Omické zatáčce".
https://mapy.cz/s/jofofavade
Vidět je tam prd, co jede v protisměru a lízal mě na pár decimetrů. Mohl těch pár metrů k odbočce klidně počkat, bych mu tam měla kam unout, ale přece nesundá nohu z plynu, když se mu prévě topoří, že jo. Nebylo mi dobře.
Cit. "...ale přece nesundá nohu z plynu, když se mu prévě topoří, že jo."
Co když za volantem seděla žena? Jo, to by se vlastně nedalo jedovatě plivnout na odporné řidiče - vrahy :-))
Nevytáčí, ale poněkud štve. Už asi tři dny docela zbytečně topí. Topení mám stále vypnuté a sedím s otevřeným oknem a stejně tady mám 24 st.
Celkem ti závidím.
Včera v šest ráno jsem dorazil do kanclu, teplota cestou byla 7 - 8 st, zmoknul jsem, no byla mi zima.
Tak jsem si nastavil na klimatizaci 33 st a pustil ji, dobrý to bylo (klimatizaci v kanceláři jinak vůbec nepoužívám).
Dneska jsem promoknul ještě víc - a klimatizace je centrálně vypnutá. Sice teď piju už druhý velký horký kafe s mlíkem, ale stejně jsem ještě "nerozmrznul" :-)
Nám zatopili, ale je to vlastně špatně. Správně je to centrální vypnutí, či omezení. Patrně se také budeme mmuset přizpůsobit a nepřijíždět promoklí.
Léto končí v pátek, 23. září ...
Kalendářní, ale proto nemusí topit jako blázni abych měl i s vypnutým topením 25 st.
Na druhou stranu si to teď ještě můžeš užívat, než ten mejdan v lednu skončí prázdným plynovým potrubím.
Netřeba se bát Mikuláše v létě a nějakého prázdného potrubí už vůbec ne.
Není co si užívat, nebo jak by sis chtěl užívat něco co platíš a nevyužíváš. Já vím, že jsou lidi co musí mít doma 30 st., tak sem teplárna hrne teplo ve velkém. Je fakt, že tak mám stále čerstvý vzduch a za loňský rok dost velké vratky na zálohách za teplo. Letos už to nebude toliká tisíc, ale určitě nebudu doplácet, jako mnozí jiní.
Prázdné potrubí nehrozí, jen nebudou půjčky na dárky pod stromeček, ale na vyúčtování za energie.
Neznám obchodníka s plynem, který by neměl od zimy plný zásobník plynu. Někteří čekali jen na zdražení a uvolnění odběru. Tedy lépěji řečeno prakticky všichni. Kamarádi mi dělají v kdejaké firmě a občas se vzájemně uvádíme v úžas :-D
Trubka s plynem není prázdná, snad jen po poškození, jen reguluješ tlak, takže jakože jen a pouze dotlakuješ. V Bratislavě kompresorovna tlakuje až do Cajzlova, nikde cestou se u nás kromě záloh jednou ročně ověřovaných nedotlakovává. Je to celkem rychlé a na doslova počkání, ta obousměrnost je jen otázka typu ventilu a průtokoměru.
Které plynové potrubí by mělo podle tebe být v lednu prázdné? Že ty nás jen tak strašíš, co!?
Máme nasmlouvané dodávky a skoro plné zásobníky - obejdeme se už bez rusáckého plynu úplně. Stejně jejich podíl na dodávkách pro Evropu je už jen sotva 10%.
Ve světle dnešních dnů něco takového fakt naštve https://www.novinky.cz/diskuze/ekonomika... normální Kocourkov ta EU, v Německu ruší tři poslední jaderné elektrárny, nemají elektřinu a tady se budou stavět se všemi problémy kolem toho (úložiště), ke všemu ty eko státy (rakousko,německo) budou držkovat a prudit, ale budou nakupovat, naše levná elektřina se prožene přes německou burzu a český občan, české firmy utřou ústa.
Myslím, že dnes narozené děti budou jednou, až budou mít vlastní rodinu, hodně rády, že tady stojí a jedou.
Uložiště je až hrob jaderné elektrárny. Dokud elektrárna běží, tak vyhořelé palivo je skvělý zdroj uranu 235 pro další přepracování. Je to mnohem bohatší zdroj, než kopat rudu. Byla by naprostá pitomost ten uran z prutů zakopat. Třeba takový Irak by nám za něj utrhal ruce, aby si mohl postavit pumu. K běžící jaderné elektrárně uložiště technicky nepotřebuješ.
Uran je jedna věc, taky jde z toho udělat velkou, opravdu velkou bombu, ale problém je plutonium. Na řetězovou reakci plutonia, čili v překladu výbuch, stačí 60kg a každá vyhořelá palivová tyč nyní standartního těžkovodního reaktoru obsahuje 9kg. Takže materiál na bombu "snadno a rychle".
Ponorky proto používají výhradně plutoniové reaktory. Rozměry a hmotnost.
Konečně rozumný názor postavit další bloky a vykašlat se na plynové elektrárny na ruský plyn.
To mi taky hlava nebere, němci zařízly atomky a razjeli ve velkém plynovky, u nás je snad jedná? nevím to jistě, a cena el. se prý řídí podle výroby těch plynovek, takže němci si zruší atomky což jsme nemohli ovlivnit a naflákali plynovky což taky se nikoho neptali, ale teď když nesvítí, nefouká jsou díky plynovkám v kykyryký, ale díky EU nás do toho srabu zatáhli, jenže kupní síla němce a čecha není stejná. Vychází mi z toho, my němci si budem hrát na ekohujery a když to nevyjde tak podle pravidel EU vysajem slabší sousední ekonomiku co ještě jede po staru neekologicky a má co se týče elektřiny soběstačnost. Ono se to ještě tak neprojevuje, ale sem tam to už vychází najevo do čeho nás ti ekofašisti zatáhli, skončí mimoškolní organizace, zimní zasněžování, co nezlikvidoval kovid tak lehne na energie(napůjčovali si aby přežili), už chodí nové zálohy a kolikrát to je raketa, platba za dva tři měcíce je rovna loňskému celému roku. Na koho se nebude vztahovat zastropování je vyřízený a ukončený.
Zastropování a kompenzace. No, dobře, jen se tím dnešní průser prodlužuje o další roky, asi tak 10, protože na to se tisknou zase love, což způsobilo gradaci dnešních hlavních vlivů, anebo půjčky, u kterých se nepředpokládá splacení. Jen pro orientaci, ve světě je vyšší hodnota úvěrů, řekl bych v násobcích, než je hodnota současného oběživa. Neexistuje soběstačnost, která by přečkala naprosto nereálnou vlnu tlaku na jejich umoření :-D
Ten průser před sebou hrneme léta.
Veřejné dluhy.
"Zastropování" je jen prohloubení veřejného dluhu. Dluhy se stávají nezplatitelnými. Není vlády, která by mohla, i kdyby chtěla, s rím cokoliv dělat.
Léta se hospodaří stylem "carpe diem" tedy urvi co můžeš, dokud je co urvat. Poslední dva roky řízené covidí paniky, lockdownů, masivní podpory nevydělávajícím firmám, rozkrádání formou hrazených roušek, testů, vakcín, tomu zasadilo poslední ránu
Pevně jsem věřil, že východiskem bude pouze inflace, okradení střádalů, a zbídačení chudých.
Protože tou druhou cestou, jak zabránit státním krachům, je válka.
Mýlil jsem se.
Mocní volí zjevně válku. Mejdan končí.
Všechno je to v lidech.
Epidemiologové už před několika desítkami let varovali, že je jen otázkou času, kdy epidemie přijde, ale marně.
Když nakonec přišla, nastala "covidí panika".
Jiní lidé varovali, že Rusko je říší zla, je nebezpečné a nemělo by se mu ustupovat.
Na jejich slova taky nakonec došlo.
Akorát jsi, jak jinak, zapomněl napsat jedno velmi důležité slovíčko.
Není to tak, že "mocní volí zjevně válku".
Současná situace je taková, že "mocní RUSOVÉ volí zjevně válku"...
Blbá shoda okolností.
V údolí Rhôny jsou za sebou tři jaderky, tedy možná víc, ale kolem těhle jezdím. Dvě jsou odstavené kvůli údržbě. Z věží žádná pára, jako obvykle.
Fanoušové jsou pro jaderní, ale prostě letos se jim nakumulovalo víc plánované údržby, než je běžné, a cucají z EU víc, než obvykle. Jestli to je chytrá hra výrobců, zlé spáry Moskvy, nebo prostě jen blbé načasování, nevím. Ale dělá to průser evropských rozměrů.
Macron ovšem slavnostně otevřel větrnou superelektrárnu někde na Atlantiku.
Je tu spousta chytrých lidí, asi někdo bude umět rychle spočítat, kolik vrtulí je třeba na jeden reaktor....
Já po měsíci experimentování přikupuji dalších 12 panelů a tři baterie, levné to nebude, ale co naděláš - jak mi jeden hoch napsal - moje penzijní připojištění...
Všechno ostrovní systém.
.. tak nějak taky uvažuji, prožrat nebo rozpustit v částečné soběstačnosti.
No, ono se to fakt dneska nejeví, jako dobrý nápad, ta solaria. Je to drahé.
Ale když ti inflace užírá prachy, a ceny energie rostou - a není naděje, že by snad výrazně klesly, zdá se něco jako částečná soběstačnost poměrně stabilním uložením úspor.
No, jsou lidé, co volí diamanty. Prý to je finanční jistota, a cena je stabilní. Diamantem si ale kafe neuvaříš, a když, bylo by jich potřeba za dost milionů, aby ti ohřály espresso.
Léta mi ta foltovoltaika připadala jako idiocie a taky byla.
Ale doplnit naši vlast o tisíce "ostrovů" ze 60-70 procent na síti nezávislych, se mi dnes zdá rozumné
Kolik teče v Rhone vody oproti normálnímu stavu? Nemají problém s chlazením? Oni Francouzi i Němci dost pri výstavbě spolehali na to, že v řece bude vždycky vody dost a nemusí ke každé jaderce stavět přehradu.
https://pegelalarm.at/river.php?river=Rh%C3%B4ne
Pokud vezmu učivo dukovan před 25lety, tak na 1TW výkonu potřebuješ 2m3 odparu. Výkon to má lehce přes 2TW, neuvádí jestli jen v zimě nebo po celý rok. 8 chladících věží EDU zvládá odpar 8m3 vody za sekundu, to je kubík za sekundu na věž. To byla asi rezerva, kdyby se střízlivý ruský pilot netrefil na přistávací plochu letiště opodál :-D Tzn. do dvou dnů by byly ty radioaktivní dalešické přehrady prázdné :-D
Problém je v tom, že oni tu vodu ohřívají a pouští zpátky do řeky. A pokud tam nemají všechno uvařit, tak té vody potřebují řádově víc než když se to vypařuje.
Tak pak nechápu, proč nevytápí aglomerace v okolí, když už používají potřebná zařízení vyměníků na toto. Plýtvání...
Hádal bych, že největší problém s chlazením bude v létě (voda v řece má nejvyšší teplotu a současně nejmenší průtok) a to zrovna o dodávky tepla nebude příliš zájem...
Jinak samozřejmě jaderná elektrárna by snadno zastala i funkci teplárny, akorátže spousta lidí by řeklo FUJ, teplo z jaderný elektrárny nechci, to radši z uhlí... ;-)
Inu, lidé, jak říkala dr. Balášová, jsou různé, ale nejhorší jsou chudé a blbé... :-) Rakušani začali vyrábět bazmeky do zásuvek, který odfiltrovávaly složku eletryky vyráběnou z jádra. Kolem Temelína šly na dračku. Jihočeské matky propagandistky se činily. :-)
No já ale to slyšel tak, že krabičky kupovali Rakušeni a u nás se měli vyrábět?
Záleží na tom? Někteří jedinci dodnes věří, že Země je placatá, přou se o to, jestli bylo dřív vejce nebo slepice atd., atp. :-)))
Počkej a Země není placatá? Vždyť na krunýři mega želvy plachtící vesmírem stojí 4 sloni nesoucí na hřbetech nakloněnou placku Zemi :-D
Věřím že ne. Pokud teda fotky z vesmíru nejsou zfalšovaný jako záběry prvních Američanů na povrchu Měsíce. :-)))
Ano záleží!
Jde o to, který národ bude za blbce... ;-)
1-Podívej se jak vypadá teplovod v krajině.
2-elektrárna nebude odpadové teplo prodávat za "odpadovou" cenu ale nechá si ho patřičně zaplatit.
spolu se stavbou teplovodu je to neefektivní.
3- chlazení např v letních měsících nebude realizováno pomocí odvedení/prodeje tepla někam jinam - budou tam stejně muset být chladící věže
4- v případě havárie teplovodu musíš zařídit jak chlazení elektrárny, tak ohřev u odběratele tepla.
Body 2,3,4 Ti říkají že ušetříš jen za výrobu/ nevýrobu (podstatné části) tepla a z toho se Ti musí zaplatit stavba teplovodů (včetně nákupu pozemků) a udržování pohotovostních zdrojů chlazení/ ohřevu.
Jsem si myslel, že si Zásilkovnou oproti České poště pomůžu a teď každým dnem žasnu...
21. 09. 2022 08:21:51 Příjem elektronických dat k zásilce. Čekáme na předání zboží od odesílatele k přepravě.
23. 09. 2022 16:27:34 Příjem zásilky na podacím místě Hradec Králové, Chelčického 1018/9.
26. 09. 2022 13:26:06 Příjem zásilky na expedičním depu Hradec Králové, Březhradská 177.
Schválně jsem ty adresy našel přes mapy.cz. Ty 3 dny po Hradci Králové by podle plánovače měly autu trvat 7 minut... nechci vědět, jak dlouho to potrvá ke mně... :-(
Já jsem i zažil, že zásilka byla na cestě na dodací místo, ale pak se zase vrátila na expediční depo odkud jsem ji týden dobýval a i když se mi to podařilo, alespoň ta vada na kráse byla v tom, že jsem si jako dodací místo musel zvolit nikoliv Z-Box, co mám u baráku, ale "živou zásilkovnu" kam to mám 4 km, o nutnosti řešit průnik jejich a moji pracovní doby nemluvě.
Prý to byla moje chyba, odesilatel i příjemce byla tatáž osoba. Což je věc, kterou Česká pošta umí odjakživa.
Furt lepší, než když moje zaplacená zásilka do Alza Boxu se otevřela někomu jinému. Protože ona osoba měla vícekusovou zásilku, nepřišlo jí to divné, zjistila to až doma. Tak volala do Alzy a oni místo toho aby mě hned kontaktovali, nechali mě k Alza boxu dojet (10 km), já jsem zjistil, že tam zásilka není, volám do Alzy a oni mi řekli, že to ví, sic, a jestli mohou moje číslo předat oné osobě abychom si to mezi sebou vyřídili sami.
Taky hezké... :-)
Prosím tě, když používáš Z-Box, chápu to správně, že bez chytrého mobilu to tam vyzvednout vůbec nelze? Holt volím vždycky živé výdejní místo, ale ta otvírací doba je právě dost omezující, tak kdyby byla nějaká finta, jak to otevřít hloupým mobilem nebo přes notebook?
Ne, bez chytrého mobilu to nejde. Ani nejde, že bys u toho stál a někdo by ti to na dálku, protože mobil musí stát u Z-boxu. Tohle má lepší Alza, tam se posílá kód, který naťukáš na klávesnici, ale jak je Z-Box co nejjednodušší, tak nemá žádné ovládací prvky.
Hmmm, tak jsem to tušil správně. :-/
Alza v tom má i platební terminál, což je možná praktičtější pro větší spektrum zákazníků, ale stojí to prachy. Alza to může financovat z marží na zboží, ale Zásilkovna to financuje jen z poplatků za přepravu a aby byla cenově atraktivní, musí držet náklady při zemi. Mě tenhle způsob přijde celkem sympatický, smartphone má dneska prakticky každý.
Tak platební terminál samozřejmě stojí dost peněz, ale kdyby Z-Box uměl pro otevření nějakou alternativu - poslání SMS nebo kliknutí na odkaz přes WWW rozhraní, nestálo by je to nic navíc.
Ono ani displej s numerickou klávesnicí by je nestál svět, ale beru, že by zabral místo pro jednu skříňku, což se počítá...
Předpokládám, že z technického hlediska by i ten můj Siemens SK65 byl způsobilý, jen prostě nikdo nenapíše J2ME aplikaci, která by přes Bluetooth odeslala správný požadavek...
Důvod je patrně bezpečnost, pokud by to šlo nějak přes web bez ověření fyzické přítomnosti příjemce u boxu, začaly by se dost pravděpodobně objevovat různé podvody, případně by i lidi omylem otevírali schránku na dálku.
Já zásilkovnu celkem používám, ale box sem ještě nezkoušel, mám obavy z toho, že kdyby tam zrovna nebylo volné místo, doručili by to někam do horoucích pekel.
Aplikaci pro 20 let starý telefon nikdo dělat nebude, to se zase prober.
Napiš jednoduché, krátké a bezpečné program na šífrovanou komunikaci v Javě :-D To nechceš. Vývojářské firmy často raději už řeší portaci windousovek na linux nebo rovnou omezí platformy. Abych řekl pravdu, neznám už firmu progrmující v javě. Ale třeba v Delphi ještě áno :-D
Já si psaním programů a her pro mobily v J2ME kdysi několik let přivydělával, takže vím poměrně přesně o čem to je. ;-)
Jedna z nejsložitějších her byly šachy, které fungovaly dokonce i na černobílé Nokii 6310i a 3410. Ten můj Siemens SK65 je násobně výkonnější...
Popis komunikačního protokolu pro Z-box mi samozřejmě nikdo nedá, ale hádám, že to tak složité nebude. Však už Bluetooth je šifrovaný sám o sobě.
Alza je už tragédií, mně prodali před měsícem zboží s dodáním až po čtyrech dnech , bo u dodavatele. Po měsíci se jich telefonicky asi napětkrát ptám, jak to, že furt nic. Dal jsem i 4 mejly. Pokaždé to "ignoroval" někdo jiný a na konci slovenský mladík, po tě robotech a ženách nevidící problém, se zeptal dodavatele, a oni jim jen připomenuli, že už to nemají rok v nabídce a oni avízo ke stažení z nabídky už obdrželi. Love po stornu ještě nepřišli.
A reklamace u Alzy otřesná, nevedou výměnu zboží, vrací love. Už je to v úrovni alíka. To samé mall.cz...
Já věci k počítači, když to šlo bral zásadně z CZC, protože už hromadu let tu měli poblíž partnerský obchod / výdejnu, kde šlo zboží jednoduše vracet. Ale taky už mě dokázali naštvat... :-)
Také se mi jedna zásilka vrátila na z dodacího místa na expediční depo. Poslala jsem stížnost na jejich kontaktní mejl a prý to bylo proto, že dodací místo mělo zavřeno/zaplněno. Bylo to kolem nějakých svátků.
Já o víkendu objednal nějaké u nás nesehnatelné součástky na Babetty v obchodě ve Zlíně,poštou do Balíkovny. Zásilka byla včera po 16.hodině přijata k přepravě a dnes po poledni už jsem dostal SMS,že si ji mohu u nás v Plzni vyzvednout. Takže Česká pošta,když chce,tak je docela rychlá.
Česká pošta má problém s doručováním do domu. Tam to závisí na té poslední špatně placené a stále se měnící pošťačce. Pokud si zásilky vyzvedáváš sám na poště, tak to docela funguje.
S oblibou dávám k dobru jak jsme posílali do Prahy segedínský guláš. Uvařili, zamrazili, a věděli jsme kdy na naší poště vyzvedávají balíky, takže jsme ho donesli "rovnou do auta". Druhý den ráno si ho potomek vyzvedl na poště. Obalen osuškou ani nestihl přes noc rozmrznout.
Na živé slepice, králíky... byla ideální spěšnina vlakem :-)
Jenže to se zrušilo na nátlak kuryrních firem. Důvodem byla státní podpora vlakových spojů, kterými se to převáželo.
A když je na poště zároveň balíkovna, není co řešit. U nás zavedli jeden den v týdnu odpolední otevíračku a dá se to stíhat i z práce.
Jenže lont není cajzlov, tady musíš natrefit otvíračku té pošty. A to je někdy haluz, bo papír s otvíračkou má mnohou častou vyjímku... Děkuješ prostě za "boxy", kde to na Tebe i dva dny počká.
Tady pošty po vesnicích o víkendech jsou zavřené a ve vesničkách střediskový 2 hodiny v sobotu, když není žádná pošťačka nemocná, popř. vůbec není, že.
V poslední době si připadám jak ve snu.
Nechci si stěžovat, mnoho lidí je na tom podstatně hůř, ale přeci.
15.9 jsem na kamenné prodejně zakoupila a hned zaplatila nový sporák. Sepsali jsme dlouhatánskou smlouvu, kde bylo vše. Dovoz výrobku, donáška do patra, instalace, odvoz starého výrobku...až po službu, že hodinu před dovozem zavolají. Termín dodání 20.9.
23. 9. přišel email, že jako sorry, sporák není a kdybych chtěla jiný alternativní výrobek, tak mám napsat na uvedenou adresu. Napsala jsem. Že jiný výrobek nechci, chci přesně ten, co jsem zaplatila. Odpověď přišla okamžitě. Automat mi napsal, že můj email nebyl přijat systémem.
Před třemi měsíci žádal můj známý o vyměření a výplatu důchodu. Vše bylo v pořádku. Vše doloženo. Zákonná lhůta 90 dnů.
Po třech měsících a čtrnácti dnech se odhodlal poslat SSZ email, co je s jeho důchodem.
Okamžitě přišla odpověď. Answering machine mu sdělila, že jeho požadavek byl vložen do systému.
Od té doby zase týden ticho.
Děláme si to sami?
A proč?
Můžeme si za to sami. Chceme to levně a jednoduše.
A to se opravdu na Správě sociálního zabezpečení nenajde živý člověk, který by odpověděl, že je jim líto, že žádost nezpracovali v zákonné lhůtě, ale že se vynasnaží ji co nejdříve zpracovat?
Když moje sestra na Slovensku žádala o důchod, a to v době, kdy ještě pracovala a pobírala plat, tak ji do tří týdnů poslali na účet zálohu s tím, že až věc zpracují, tak to zúčtují.
Jediný papír ze sociálky dostanu na zavolání telefonem, potvrzení popírání invalidního důchodu, pro vše ostatní jedině osobně. A to dorazím do Třebíče a odpověď dostanu z Prahé...
A zkoušela si někdy takový ten komunikátor typu "pošlete dotaz"?!?
Několikrát jsem to zkoušela a vždy jsem se dočkala pouze jediné odpovědi "Nerozumím vašemu dotazu."
To jsem nezkoušela.
Zkusila jsem zjistit na webu prodejny, kdy asi bych mohla očekávat, že mi přivezou sporák. Zjistila jsem, že nejdříve 4.10. Ale to už mezitím byl sporák nově naceněn a stojí teď o cca 4k víc.
Připomíná mi to chmurné předpovědi Stephena Hawkinga, kdy říkal, že lidstvo zajde na umělou inteligenci.
A to možná ani netušil, že to nemusí být ani inteligentní umělotina:-))
Tak už jsem k videu vybral i hudbu...
Sice si to nezasloužíte, ale někdo na to kliknout musí... ;-)
https://www.youtube.com/watch?v=mmU_BXzuxf8
Tak na počet shlédnutí to zřejmě bude nejúspěšnější video, protože má za 3 dny víc než mívají moje videa po několika letech.
Ovšem dočíst se, že si za nehodu cyklista může sám, protože nejel úplně při kraji, už potěší méně...