Ahoj, vozím inbusáky 4+5+6, vidlicový klíč 8/10
lepení a montpáky centrovací klíč+ klíč na konusy (plechový) 15 kterým lze v nouzi dotáhnout i pedály.
Úplně obyčejné nářadí rozumné kvality. (kromě konusových klíčů, tam přinejhorším stačí i ty socíkové z příslušenství ke kolu).
Podívej se na své kolo, musíš být schopna:
-dotáhnout šrouby blatníků,
-nosiče
-odrazek
-vyměnit lanko k brzdě a přehazovačce,
-dotáhnout povolený pedál
-vyměnit píchlou duši.
Lanko k brzdě a přehazovačce sice vozím, ale ani omylem nejsem schopná (a ani nechci být) ho vyměnit.
je míněno:
"měj nářadí které potřebuješ na:"
radko, čtení s pochopením máš dnes slabší :-)
Tak ti nevím, ale já čtu:
"Podívej se na své kolo, musíš být schopna:
-...
-vyměnit lanko k brzdě a přehazovačce,
-...
a na to jsem reagovala.
Rozumim,vim,ale chci zlepšeni naradi, take nekdo maji napad,....
- blatníky na kole nemám
- nosič taky ne
- odrazky taky ne
- lanko jen k sedlovce (hazka elektro, brzdy hydro)
- pedál - ok ten mám :)
- duše nemám :(
:)
Máš pravdu, většinu upadávajících věcí nemáš. Když ti něco upadne, tak stejně už potřebuješ specielní nářadí a to se s sebou nevozí.
No zbyl ti řetěz, který se dokáže roznýtovat. Dokážeš si přihnout brzdový kotouč a budeš potřebovat ho lépe vycentrovat v té mezeře mezi destičkami. Při pádu můžeš otočit brzdovou pákou nebo svléci jeden gripp. To vše vyřeší jedno malé skládací nářadíčko.
Za celé roky jsem si bohatě vystačil s jedním malinkým kompaktním cyklonářadím. Nic jiného na cestách nikdy nebylo potřeba. Doma mám samozřejmě dost dalšího nářadí pro běžný servis.
K nářadí ještě dvě hodně dobré montpáky Schwalbe pro výměnu duše, ty jsou hodně potřeba.
Svého času jsem sebou vozil jedny menší kvalitní tenké kleště, které se mi hodně hodily když jsem si potřeboval ukrást své vlastní dobře zamčené kolo :-) Pak jsem vyřešil dobře uložený klíček k zámku a kleště jsem přestal vozit :-)
Multiklíč s nejtovačkou, montpáky (s ověřenou funkčností a bytelností), sada lepení.
K tomu v brašnách kolečko lepící pásky, pár bzzt pásek pro strýčka příhodu a nevím jestli se počítají skládací kleště, které s sebou nosím furt a všude.
záleží jak tu úsporu bereš.
ten multiklíč rozhodně patří k dražším, ty skládací kleště taky.
Taky nejezdím (zatím) vícedenní výpravy, takže rozsáhlejší opravy v poli nejsou na pořadu dne. Splácat něco abych se dostal domu s tímhle zvládnu.
Jo vlastně jsem zapomněl, vozím pochopitelně ještě pumpičku :-)
Na míru - praktická aplikace 3D tisku.
Na rámu to drží dvěma šroubama místo košíku na láhev.
Ale mám vyzkoušený že se dají použít i velký bzzt pásky. V kombinaci s "obejmutím" trubky rámu pak lze přidělat prakticky cokoliv kamkoliv.
Z jakého materiálu tiskneš, aby to na kole vydrželo?
PETG se vcelku osvědčil pro dlouhodobé aplikace. Samozřejmě pokud na to nejsou další nároky.
No, "na míru" - tam by se toho ještě vešlo :-). Ale krabička je to pěkná. Mám trochu jiný přístup, nejezdím sice expedice, ale chci vždy dojet. Proto mé nářadí je trochu obsáhlejší, a jsem schopný opravit i kolo případného "potřebného" na cestě.
A tak vešlo by se, i větší by být mohla, ale já toho holt tolik nevozim.
Na míru je tedy spíš stran uchycení a vůbec principem své existence.
Mám to podobně. Vozím i nářadí pro kamarády a starší kola. Takže ta rámová taštička mezi sedlovou trubkou a vzpěrou zadní vidlice je plná nářadí a není v tom náhradní duše, ale jen lepení.
Dříve, než budeš kupovat malé kopaktní cyklistické nářadíčko, se podívej, jaké šrouby na kole máš. Ta nářadíčka jsou na nová kola, která všechno povolují pomocí imbus klíčů. Pokud máš starší kolo, tak se na něm budou vyskytovat i obyčejné matky na stranové klíče a šrouby s rovným zářezem na hlavě. Pokud máš takové starší kolo, se současným mininářadíčkem nic nepořídíš.
Případně vyměnit všechny šrouby za inbusy. Pak ještě mohou zbýt matky, když je na šroubu s matkou upevněný blatník. To jsem řešil tak, že jsem ten jeden konkrétní stranový klíč přidal k nářadí.
Dobrý nápad, ale jen pro jedno kolo. Pokud jako já nebo patrně i Arabice občas jezdíš se skupinou starších kol, tak si nepomůžeš. Budeš s sebou ty stranové klíče muset tahat. Dříve se vyskytovaly ocelové planžetové klíče, ale už se neseženou. (Ne ty cyklistické univerzály, ty jsou k ničemu.) V současnosti jsem sehnal tyhle japonské krátké a odlehčené klíče: https://www.fine-tools.com/lightool-spanners.html
Ale stojí dost peněz.
Z čeho usuzuješ, že má Arabice více kol?!?
Pokud vím, vždycky měla jen jedno.
To snad není ani možné, jak blbě a hloupě reaguješ. Píšu o tom, že jezdí ve společnosti neslyšících a že ti budou mít patrně starší kola, poněvadž nejspíše nebudou finančně nejlépe ohodnoceni. To je ovšem jen moje spekulace. Já jezdím s přáteli, kteří to vytáhnou jednou za rok a tak nemají touhu to kolo obnovovat. Výsledek je ovšem stejný.
Kdyby sis, i přes obrovský nával práce v tvém zaměstnání, dala tu práci si přečíst, na co reaguješ, nebyla bys tu za pitomce.
"...Pokud jako já nebo patrně i Arabice občas jezdíš se skupinou starších kol, tak si nepomůžeš..."
To snad není ani možné, jak blbě a hloupě píšeš. A slůvkem "patrně" to rozhodně nevylepšuješ.
Ta tvoje věta se dá vysvětlit několika způsoby, já si prostě vybrala ten, který jsem si vybrala, protože jsem okamžitě zamítla, že by si uvažoval o tom, s kým Arabice jezdí, jaká mají kola a že by Arabice vozila nářadí i pro ostatní.
Mimochodem i tady jsi ve všech bodech s dedukcí totálně mimo.
A co se týká mé práce, tak do té se laskavě neser, protože o ní víš stejně velký kulový jako o tom, na jakém kole a s kým Arabice jezdí.
běžte se laskavě hádat někam do privátu a neza*** další vlákno osobníma antipatiema, jo?
Jestli pracuješ stejně pozorně jako tady píšeš, tak se nedivím, že to naše zdravotnictví jde ke dnu. Nejsem sám, kdo je přesvědčen, že tvé intelektuální schopnosti neodpovídají tvým ambicím.
Ja 2 kolo. prvni kolo z rok 1996, druhe 2010 po moje mamke. Mama mi dala kolo z roku 2010. Muj muž 3 kolo ,,prvni asi 1975,druhe 1996, treti 2007.
- to nářadí Asahi se mi moc líbí!
(a hmotnostní úspora u 8/10 45/18g je mňam)
- pokud máš možnost, můžeš dát foto "ocelového planžetového klíče"
Nejedná se o něco takovéto
(ale z pořádného materiálu)?
https://www.koloshop.cz/stahovaky,-naradi...
Ty klíče mi u Anděla ukradl nějaký bezďák a patrně je jako neprodejné umístil do kontejneru. Už se nedají sehnat. Byly to podobné ocelové planžety jako co ukazuješ. Neměly žádné prolisy a byla to celá sada s ne jen imbusové klíče.
Ocel to byla dobrá, neotvíraly se, ale ničily matice.
U univerzálních mininářadíček si před koupí ověř, jestli opravdu pasují na všechny šrouby, které na kole máš. Jinak se třeba může stát, že sice máš správně velký inbus, ale zaseklou brzdu s ním nepovolíš, protože se široké tělo multiklíče nevejde do prostoru mezi brzdou a druhou nohou vidlice. Podobně na tom bývaly takové ty socialistické klíče se spoustou různě velkých oček, které většinou nešly k příslušné matce ani přiblížit.
https://arabice.rajce.idnes.cz/Cyklonaradi... skryty album.
To jsou ty ocelové planžetové klíče co jsem popisoval, že se už neseženou a co mi U Anděla ukradli. Važ si jich, jsou lehké, zcela funkční a nenahraditelné.
To kulaté stříbrné na první fotce je centrovací klíč, dají se s ním dotahovat dráty v kolech. Ale tenhle konkrétní exemplář je z nekvalitního materiálu, rychle se vymačká a pak ničí niple (mám osobně vyzkoušeno). Doporučuji tenhle nebo nějaký podobný, ten vydrží navěky:
https://www.bike-eshop.cz/klice-a-imbusy...
Ten nástavec na inbusu na třetí fotce je prostě jenom další inbus. Kdyby ho udělali jako samostatnou šestihrannou nožičku, zabral by moc místa, takhle se dá schovat mezi ostatní želízka.
Univerzální šroubovák na předposlední fotce není špatný, i když lepší by byl nějaký s rukojetí ve tvaru T, se kterým se dá vyvinout větší síla. Potom stačí dokoupit inbusové bity a nepotřebuješ ani ten multiklíč z předchozí fotky. Z těch bitů na šestihranné matice si nech jenom ty menší, cca do 10 mm (na matky uvnitř blatníků a podobné věci jsou šikovnější než stranové klíče), na ty větší není šroubovák dost silný.