Poprosím o radu.
Potřebuji drobnou červenou blikačku. Něco jako jsou ty gumové Force, ale s úchytem.
Navíc ne nabíjecí, ale s baterkou.
Půjde to na koloběžku, proto malá- větší hrozí ukopnutí.
Má to být součást kolobky která jde "z ruky do ruky" takže blikačka na batoh (přilbu) není to pravé.
Obrázek za chvilku.
doplňuji "manažerskou vizi" :-)
asi by bylo lepší, pokud by blikačka byla úzká dlouhá, ale pokusy s těmi Force nebyly taky marné.
Jen uchytit ty gumové mrchy...
Jo a budou 2, stíní je částečně zadní kolo.
jeje... má představa je nakupovaná blikačka a šikovný úchyt z plechu který si spáchám sám
a udrží ji v chráněné zóně mezi venkovní plochou vidlice a výpletem.
(nějaké to L, U, Z a pod...)
Prostě mne čeká nějaká kombinace Arnoštova řešení
a Bářina zadního úchytu (tn je mooc hezký, Báro)
Holky totiž tahají nohu kolem vidlice, takže neukopnutelnost je podmínkou.
Problém je hlavně s rozměrem. Když je to moc malé, nevejde se do toho vyndávací baterie, otvírací kastlík na ni je dost velký, aby se s tím dalo manipulovat. Moje světla jsou s deklarovnýma 170 lumenama miniaturní, baterie je ale umístěná jinde a je potřeba k ní táhnout kabeláž. Ale toto řešení mi vyhovuje, jednak proto, že miniturní světla s kabeláží jsou na kolech napevno, a druhak jednu baterii můžu používat na všechna kola a doma nabíjet.
Dej tam blatníkovou vzpěru a blikačku na ní.
Nešlo by si na vhodnou blikačku nějak udělat úchyt? Atyp se vždycky špatně shání a jsi celkem vybavený. Jsem si na všechny kola dělala držáky z hliníkové trubky nejjednodušším ručním nářadím. Přední držák mám přišroubovný k odříznuté objímce od držáku na pumpičku, tím se to nasazuje na řidítka. Zadní mám na některých kolech přišroubovný do děr na blaníkovou vzpěru, to je asi nejblíž tomu, kam to chceš dát. Nebo mám zadní chycený gumičkou na zadní stavbu.
Na kolobce mám běžné světýlko upnuté na packu vidle.
https://arnost905.rajce.idnes.cz/Kutilstvi_na...
Já mám na koloběžce na zadní vidlici shora přidělanou blikačku SMART LR313R. Má umělohmotnou objímku a na ní šroubový spoj s drážkami proti protáčení. Dá se nastavit upevňovací úhel vlastní blikačky, který kompenzuje sklon té trubky. Nechávám to vuzařovat trochu dokopce.
1. Vyhnu se stínu konce trubky vidlice.
2. Je to hrozně nízko a tak ten paprsek zvolna vystoupá do výšky očí přijíždějícího řidiče. Při tom vyzařovacím výkonu se oslnění netřeba bát.
Asi tou Tvou blikačkou provedu upgrade osvědčených na AAA akumulátorech. Takže asi 4 ks :-D
Doma jsem to vyfotil. Má to tu výhodu, že není třeba konstruovat specielní držák. Nevýhoda jsou dvě dražší baterie LR 1 a nižší výkon, než současné nejsilnější blikačky. Koloběžka je Yedoo Friday.
Nejprťavější na normální baterii co znám je tohle:
https://www.alza.cz/sport/just-one-safe-5-1...
ale teď jsem si koupil jen na vyzkoušení tohle, je to docela prťavý a hoodně svítivý
https://www.alza.cz/sport/force-cob-baterie-16x...
Ty plastový držáky bych ufik a dobastlil kousek ohnutýho plechu
dík, ale gumičkovou právě neuživím.
Potřebuji něco s držáčkem na který místo objímky
doplním úchyt do vidlice kolobky.
Používám dvě řešení - viz obrázky. V obou případech je uříznutý "klips" originální blikačky a ta přišroubovaná k držáku. Jeden z kousku duralu, druhý silonový zalepený do trubky.
Jj, pořádný držák festovní bude nutnost(obr.1a2), žádné plastové udělátko, pak vhodná blikačka bude už brnkačka :)
Já do samotný blikačky nevrtám, ale upravím si ten držáček, do kterýho se chytá. Takže blikačku lze vyndat, a nahradit třeba jinou, bez dalšího šroubování. Hodí se i při výměně baterií.
Ten přichytávací šroubek na modré vidli je prosím Tě durchem s matičkou nebo je závit v tom plechu úchytu blikačky? Děkuju předem.
Arnošte, od pohledu je ten držák z 2 mm duralu.
Takže pokud tam není matice, nevydrží to.
Pro Alu slitiny by mělo být zašroubování 1,5 průměru šroubu. (průmyslovácká poučka)
To je moc pěkné. Jak se tam dává baterie? Odkaz na tu blikačku by, prosím, mohl být?
no blikačka je to tato:
https://www.force-sport.cz/blikacka-zadni-FORCE...
a tipuji že baterku do toho dáš po rozlousknutí
černé a červené části...
Pozor na tenhle typ blikaček na baterie. Na kole mám tuhle SMART RL-317
https://www.protec-kult.cz/zadni-blikacka-smart...
Cely systém LED, alektroniky a baterií je v té červené části. Černá část je jen držák. Při velké ráně do dadní stavby se blikačka rozpůlí a vysype na silnici. Už jsem takhle přišel o několik blikaček. Nyní mám okolo té blikačky ztažený tenký poluethylenový ztahovací pásek.
Taky je mám postahované bindrama proti samovolné rozborce. Špatně se pak hledají zelené akumulátory AAA.
Také slabšie istím gumičkou nastrihanou z duší.
Aha. Tak to se mi kdysi stalo taky.
nevím, asi jsem nějakej divnej, ale nerozlousklo se mi to samovolně nikdy... zato jsem blikačku urazil i s držákem :)
Můžu potvrdit, taky se mi jednou rozpadla. Ale stalo se to při pádu, kdy křísla o zem, ne při normálním drncání.
Taky mám vyzkoušeno, že není úplně vodotěsná. Po celodenním dešti, na ráně těsně vedle zadního kola v místech, kde končí blatník, se v dolní části krytu nahromadilo několik kapek vody a zkratovalo vypínač, takže začal náhodně spínat. Rozebraná do rána vyschla a zatím pořád funguje.
Prosím o radu, čim nahradiť tlačítko?
Tlačítko máva z nejakého čierneho materiálu stred.
Pri páde blikačky vypadlo a už som ho nenašiel. Fungovala ako jedna z niekoľkých, tak by som ju nevyhodil.
Zatiaľ je odložená.
Ďakujem
Ten černý materiál je vodivá guma. Odloupnout jí z nějakého jiného tlačítka na starém dálkovém ovládání k televizi, staré kalkulačce, klávesnici k PC, starém tlačítkovém telefonu. Ten hmatník pak může být asi z čehokoliv.
Ta blikačka, o které jsem psal, má klasický mikrospínač: plechem obalenou plastovou kostičku, ze které čouhá černý plastový čudlík, který se mačká přes gumovou membránu na krytu. Standardní nahraditelná součástka, jediná obtížná věc je dostat ven tu původní - je připájená za čtyři místa najednou. Ale o tom asi nepíšeš, protože na tom není nic, co by mohlo upadnout.
Gumové tlačítko jde nahradit buď nějakým recyklátem, jak píše Brahma, nebo opatrně odškrábat část těch vodivých "hřebínků" na plošném spoji, připájet k nim dva drátky a ty si vyvést na nějaké externí tlačítko. Ale není to úplně triviální, jednou jsem to zkoušel na starém telefonu a ne vždycky to spínalo kdy mělo. Nejspíš tam chyběl odpor té gumy nebo se lišila nějaká parazitní kapacita nebo indukčnost. Na druhou stranu, když se to povede vyladit, můžeš blikačku ovládat třeba ze řidítek, a to taky není k zahození :-).
Ono by také šlo tohle konkrétní problematické místo přemostit a zakrýt a ten vypínač si zapojit jinam. Přerušit ten obvod na nějakém vhodném místě třeba u baterky a tam ten vypínač zapojit.
Když any ty blikačky mají jedno jediné tlačítko, které ovládá nejen zapnuto/vypnuto, ale také přepíná módy svícení a ty jsou třeba 3, nebo i 6. Kdybys tomu jen dal napájení, tak se to třeba ani nerozsvítí, nebo to bude blikat úplně blbě.
Já vím,ale pokud by byl ten originál spínač stejně rozbitý a dělalo si to,co to samo chce,tak bych takhle mohl nastavit natrvalo jednu funkci a tu mohl zapnout a vypnout. Jinak to bez opravy půjde do popelnice,když bych se nemohl spolehnout,že to zapnu a bude to fungovat a musel bych co chvíli zastavovat a kontrolovat,jestli to svítí.
Zatiaľ sa mi nepodarilo zfunkčniť pomocou tlač. z diaľkového ovl. CD radiomagnetofonu.
Hlavně kluci nestravte 60h čistého času pokusama o opravu blikátka za 250,- :-)
Veľakrát je to tak. Keď sa taká drobnosť podarí, tak je to taká malá radosť pre mňa. Každý má nato svoj pohľad.
čas strávený kutěním se do stárnutí nezapočítává!
A hlavně vznikne kvalitativně úplně jiná věc :-)
Design sice třeba nebude tak profesionální, ale pokud se to samovolně mohlo otevřít, tak už se to neotevře.
Koupit si za pár šupů to původní nic nového nepřinese, zase se to otevře.
Nejpůvabnější je to, že kutit se dá i na stávajících produkčních firmwarech. Jak uvažuji o odchodu do důchodu, tak mne stále víc a víc napadají naprosté kuticí blbosti. Napřiklad převést log z chodu desky z asci , co se posílá do servisního terminálu na morseovku do pípáku. To by bylo přece úžasné vylepšení. Nepotřeboval bys notebook :D
Ne skaut. Kolega je radioamatér a tu morseovku dokonce vyučuje v nějakých postsvazarmovských kroužcích mládeže.
JJ, vždy připraven, až z toho unaven :-D Byl jsem kdysi vedoucí, vůdcovské zkoušky jsem neměl.
Baterie se tam dává normálně jako do ostatních blikaček, ta úprava tomu nevadí. Šroubky jsou M3 se zapuštěnou hlavou. Odkaz na blikačku je níže. Ta Force svítí pěkně, ale u několika mi praskly packy, které to drží pohromadě (na kole, bez nějakého nárazu), takže teď už se jim vyhýbám. Upravit držák a do něj zasunovat blikačku taky jde, i tohle řešení jsem použil.
U Kostků chtějí za adaptér na blikačku 300 Kč, to se mi zdá hodně přestřelené.
Tá Force je parádne viditeľná. Mám Extend, čo je podobná ako Force za 4 alebo 5 eur a paráda.
A nebylo by lepší pořídit blatník?
Solidní blatník blikačku unese jak nic a ušetříš tu druhou z druhý strany...
Eventuálně bych zvážil tohle
https://www.citybikes.cz/sada-blikacek-na-kolo...
Zadní blatník na koloběžce je neustálý zdroj chvění a drnčení. Vždycky do něj nějak drbneš nohou a hned to začne. Už jsem tam dával další vzpěry a stávající rovnoměrně rokládal do délky blatníku. To na chvíli pomohlo, ale už to začíná nanovo. Takže ten konec ještě blikačkou zatížit bych nedoporučoval. Dokonce ani u kola.
Je to 12" kolobka v ceně těch reelightů.
(obrázek byl jen ilustrační)
nicméně mechanické řešení bude hodně podobné.
Blatníky to nemá a asi by dělaly problém při vození v autě (1-2x týdně z kroužků dole v městě zpět)
kde je kolobka opravdu natěsno.
Pokud se o plasty kufru opře guma, nic se neděje.
Mám K6, používám jen občas na takovéto skákání na poštu, jednou nohou tam a druhou zpátky a ano, historicky jsem blatník uklepal. Kvalifikoval jsem to jako špatné řešení ze strany výrobce (blatník uchycen na předním konci k rámu, po 180° na konci na vzpěrách). Zkrátil jsem ho o ten uklepaný dvoucenťák, z tvrdého drátu vyrobil uchycení rám-90°drát-90°drát a drží.
Těch pár dní kdy jsem jezdil bez něj mě dostatečně naučilo, že bez blatníku prostě e-e.
Proto se ptám...
Ty světla co jsem posílal by měly výhodu vyřešenýho napájení, napájí se to samo od rotujícího kola. Nicméně zkopírovt uchycení je taky cesta.
Vzhledem k tomu že zjevně do toho moc investovat nechceš, vběhni do prvního decathlonu a podívej se co mají skladem v regálech, stejně to budeš muset dobastlit a blikačky obecně zase TAK velký nejsou aby tě to omezovalo v rozletu. Některý jsou široký, ale to postavíš na vejšku...
Dík za názor, jsa z Hradiště navštívím některý z cca 10 obchodů s koly, Decathlon mám až v Zlíně.
Nejspíš ta prťavá Smartka nebo Force bude řešením.
obojí zřejmě uchyceno hubou dolů pod vidlicí,
tam se noha nedostane.
Hlavně mne zajímá co kdo poradí, ať vím po čem se mám koukat. Ne všude mají všechno a ceny se různí...
Dal bych to spíš nad, dole lítá dost bordelu. Byť se výrobci plošně prsí vodotěsností, zkušenost říká, že když to můžeš trochu schovat není to od věci.
Plus dole hrozí uražení rantlikem a tak. Ušlápnout to nad vidlicí by sice technicky asi šlo, ale ta potřebná gymnastika by měla být dostatečnou ochranou...
Mně se to stalo jednou, na hrbatém železničním přejezdu uprostřed lesů v noci. Hledej tam ve tmě baterie do blikačky...
Zadní blatník na kolobce je docela problémová věc, několik se mi jich uklepalo, různé typy na různých kolobkách. U některých to podle prodejce mohlo být způsobené vahou blikačky přidělané na blatníku, i když byla v místě vzpěry. Jedině kovový blatník na Mibu ještě drží. Od té doby dávám blikačky na rám.
A stačí jedna na levou stranu, to kolo ji zase tak moc nezakryje, mám vyzkoušené.
Mám taky tuhé kovové MIBO blatníky a těžká spokojenost. Ty původní kostky jsem vyhodil za 2 týdny. Ty nynější kostka blatníky neznám.
Takže status:
děkuji za rady a trpělivé ukazování cesty.
k dnešku zakoupená "dvoudiodová" blikačka.
sice Autor, ale je to +- stejné jako to Force.
https://cz.author.eu/osvetleni/zadni/svetlo-zad...
(pro porovnání Force)
https://www.force.bike/blikacka-zadni-force...
chtělo by to ještě něco drobnější, ale toto prostě bylo k mání.
z plechu 2.5 mm ukutěn držák.
Není použit origo "protikus", využil jsem připojovací kostky na blikačce zasunuté do "vidličky".
Pojištění proti vypadnutí je zahnutím konce vidliček
Uchyceno není jak jsem si původně myslel pod maticí kola, ale na šroubu brzdy.
(čeká mě ještě jedno "dílenské odpoledne", s druhou blikačkou, takže potom nafotím lépe)
jo a jako na oskarech: děkuji Vám, děkuji Vám...
1) Ty hvězdičky ve výpletu jsou rozkošný :-)
2) Je to foťákem, nebo to fakt svítí takhle fialově?
3) jaks zařídil že ta brzda nedrhne?
Jen otázka, nebude to mít takhle uchycené tendenci se otáčet vpravo, vlevo? Osobně bych volil kus pásoviny skroucené do vrtule uchycenou pod matku osy kola, bylo by to i víc posunuté dozadu.
takže odpovědi:
-hvězdičky si pořídily holky, svítivky dal tatínek.
-foceno mobilem v sklepě kde je slabá "žlutá" žárovka. takže nějaké automatické nastavení bílé+ přepaly.
svítí +- normálně červeně (porovnám)
-brzda nedrhne protože POD držákem je podložka se stejným průměrem jako hlava šroubu a tloušťkou takovou, že vystouplé části brzdy nedrhnou.
- z důvodu patřičného přitažení šroubu brzdy si myslím že se to povolovat / natáčet nebude. Ale budu hlídat.
-původně jsem to chtel chytit pod matici kola svisle nahoru/ dolů a udělat kolmý ohyb ne zkroucení.
No a najednou jsem uviděl šroub brzdy...
Celkově mne čeká ještě "ukopávací zkouška" a případné řešení pojištění proti vypadnutí.
Potom pochopitelně druhá strana...
Ukopnout to jde a nejlépe se při tom povolí ta matička od brzdy ...
Já bych zbytnou blikačku a brzdu do sebe nemíchal.
Jinak pěkné.
Na ty brzdové úchyty se montují nosiče, takže je to prověřené řešení. Budu nyní nad tím meditovat taky.
Tak držet to bude, ale problém vidím že se než ukopne tak pootočí a opře o kolo, dále co to udělá když kolobka bude ležet na zemi? Možná pro lepší držení by pomohlo mírné prodloužení za matku ve tvaru T a vytvořené křidélky přihnout kolem brzdy.
http://www.kolobezkovyportal.cz/cs/clanky/jak...
Odpověď na použití:
Určitě ne. Všechny moje blikačky jsou vymyšleny pouze pro koloběžky Kostka (narážejí se do zadní trubky)
Tak odysea pokračuje.
blikačka na "neukopnutelném" místě... ano byla ukopnuta a přejeta neurvalou koloběžkou mladší sestry.
Zakoupena náhradní blikačka, ale držák udělám opravdu blíž k výpletu.
Opět- dejte si sledování a zvoneček, budou následovat další díly.
Tak, jak jsem slíbil, druhý pokus.
zakoupil jsem blikačku Maxbike JY-6068T
cena je hříšných 100 korun, rozměry blikačky 55x27mm
napájení dvěmi knoflikovými baterkami CR2032
Obecně, do blikačky na knoflíkové bat bych nešel.
Přesně.
Ne že bych potřeboval vyhazovat peníze oknem, ale vzhledem k potenciálnímu významu ZADNÍ blikačky bych šetřil jinde...
koloběžka je momentálně v "nočním" provozu 1x týdně
Blikačka na lidlácké helmě (stejné baterky, jiné LED) vydrží obvykle sezonu.
Uvidím jaká bude trvanlivost baterek, případně si budu hrát znovu.
Ty ledky mají většinou úzký vyzařovací úhel. Je proto důležité tu blikačku z té zadní vidlice správně nasměrovat. Ke všemu ta vidlice je strašně nízko. Já to nasměroval jako mírně stoupající svazek fotonů. :)
děkuji, myslím že to už zde zaznělo, ale ověřím zda nesvítím do země.
Uchycení je gumovým páskem na sedlovku.
K uchycovací části se blikačka připojuje "klasickým" čtyřhranem 17x17mm
Gumový pásek v sobě skrývá dvoudílnou konzolu s kloubem
Po vyšroubování a vyjmutí pružiny je v "čtvercové" části uchycovací konzoly přesně místo pro inbusák M5
Tím šroubem to chytneš na koloběžce kam?
plechová konzolka k zadnímu kolu.
uděláno, nafoceno po montáži ale fotky až zítra.
takže blikačka je na místě.
pro jistotu- svítí normálně, červeně.
Původně uvažované umístění plechu "dovnitř" vidlice
nevyšlo 2mm plech je moc a vidlici se mi nechtělo deformovat.
Ještě mi pověz, kde s tím jezdíš, že potřebuješ blikačku? Já s tím jezdil po chodníkách a bliknu a světlo jsem potřeboval jen na cyklostezku, aby mne nějaký rychlý kolař nesmetl. Teď se už odvažuji ve stoupání do vyhrazeného cyklopruhu. Stoupá to tam podstatně líp, než po hrbatém chodníku. No a na silnici se osvětlení už hodí.
Na kolobrndě po chodníku bez blikny a bez světla?!?
No fuj, Brahmo...
Meleš blbosti, jako obvykle. Ani mne to nepřekvapuje. Hlavně že meleš, viď! Moje koloběžka má přední světlo, zadní blikačku a tachometr.
Pak ale meles blbosti ty:
"...Já s tím jezdil po chodníkách a bliknu a světlo jsem potřeboval jen na cyklostezku..."
To že jsem je nepotřeboval přece neznamená, že jsem je nepoužíval. Jen to nebyl ten důvod, proč jsem si to pořizoval.
Ostatně ukaž mi ještě nějakou jinou obyčejnou neelektrickou koloběžku v Praze na chodníku vybavenou světly. Jen zase jako obvykle hloupě otravuješ. Už se chováš jako Šíravník. Ten je nemocný, ale ty jsi jen zlá baba.
Vysvětli mi, prosím, proč mě tak ošklivě pomlouváš, když si tě vůbec nevšímám a nic špatného ti nedělám?
Tvoje vlastní chování ti zřejmě přijde normální, jakože zdravé, ale s realitou to nemá mnoho společného..
pánové prosím o debatu výhradně k věci, uvítal bych i bez hodnocení ostatních členů diskuse.
Děkuji za upozornění.
takže "všichni" prosím k tematu.
Tohle se tu tahne roky (a zdaleka se ještě nezúčastnili všichni) tak si nedělej iluze, že to teď najednou zachráníš :-)
Použití -> sjezd dolů "z kopce" po silnici (chodník v obtížně použitelném stavu + spousta bočních uliček, tj obrubníky) a dojezd městem ke kroužku. Celkově tak 10-15 min
I když říci o UH že je to město....
Tohle se mi líbí víc, jak když to bylo na té brzdě. Pěkně to vypadá.
Já ani synek to kupodivu neukopáváme. Máme to jako ty na zadní vidlici. Zato do zadního blatníčku mi synek (je mu 30 let) stále kope a on pak drnčí.