Prosím poraďte. Chci koupit kolo synovi, jsou mu 4 a doteď jezdil na odrazedle first bike. Mám vyhlidnute Author record 16, protože je lehké, ale nemá torpédo. Je lepší první kolo kupovat s torpédem nebo se dítě naučí rychle na ruční brzdy? Kolo do 6,5kg s torpédem jsem neviděla a většinou jsou těžší, tak váhám mezi vahou a tím torpédem. Jaké kolo byste prosím doporučili?
Naše mrňata od malička jezdí na odrážedlech/kolech woom (velmi lehká kola). Odrážedla i kola mají jen ruční brzdy a děti to zvládly naprosto bez problémů.
Děkuji tak snad to zvládne i nás malý. Přece jen bez torpéda jsou ty kola lehčí
Na first bike měl přece taky ruční brzdu nebo ne?
Ano měl ruční brzdu, moc ji ale nepoužíval, spis brzdil nohama
JJ, děti které prošly naší rodinou používaly ruční brzdy tak od 6 roku věku...
S nebo bez asi jedno. Ovšem hlavně zkontrolovat či seřídit brzdy.
Moc nerozumím té posedlosti po co nejlehčím kole. My tohle u dětí nikdy neřešili, navíc to první kolo je fakt jen na rok... Tuším, že na prvním 16 palcovém kole měly děti brždění obojí, jak torpédo, tak i to ruční, ale bylo to nějaké laciné kolečko kolem 2 tisíc. Přesto na něm děcka zvládaly kopce i solidní vzdálenosti. O trošku těžší kolo fakt není problém, naopak, rychleji zesílí.
Spartská výchova, stejně to řeším u vnoučat ...
8-D
Ale to ani ne, jen mi připadá nesmysl kupovat dítěti kolo za sedmičku nebo osmičku, který mu vydrží rok, pak z něho vyroste...
Ale lidi asi mají peněz dost a tak lehce skočí na marketing alá nejlehčí kolo na trhu...
Sedmička nebo osmička není drahé kolo, spíš to kolem této ceny už přestává být šrot. Drahé lehké dětské kolo je třeba tohle
https://www.federleicht-bike.com/en/bikeshop/id...
Slušné kolo se zase slušně prodá.
Tohle je lehčí https://www.cyklospeciality.cz/detska-kola...
a navíc dostupné přímo za koruny tady.
U menšího kola a bez přehazovačky to až tak nepřekvapí, Woom 4 se stejně velkými koly a přehazovačkou už má 7,7 kg.
Pořád je to míň než jiná kola. Navíc to už je kolo pro dítě cca od 8 let - pokud měřím podle našich mrňat. A tam už to není problém - dítě umí s kolem zacházet.
Kolo s 20" koly od 8 let? To je pěkná blbost, v tomhle věku už jim je to dávno malý.
Mám taky kolo 2x20" a měřím odvodní výškou 193cm :-D Velikostí kol a věkem to nebude :-D
Jasně píšu, že měřím podle našich mrňat!!!
Teda od začátku jsem se sama se sebou sázela, že příspěvek je jen úvodem k reklamě na tyto stránky.
Ale že sem hodíš odkaz ty, to jsem nečekala!
:-)))
Na jaké "tyto" stránky?!?
A jak jistě vidíš, reagovala jsem svým odkazem hlavně na xtondu. A toho z reklamy určitě nepodezírám.
Já vím. Já nepodezírám ani tebe.
Ale to neúmyslné prolátnutí obchodu, který reklamu zde vždy začínal takto formulovaným příspěvkem, teď způsobilo, že už se nedovím, jestli jsem měla pravdu. Toho, kdo možná číhal za bukem, aby v pravou chvíli vpašoval odkaz, jsi už bohužel předběhla.
(Ale jak říkám - vim, že to není tvoje ani xtondova vina. :-)
Dětská kola jsme dědili mezi dcerami příp. točili přez bazar, malé prodat/ větší koupit.
Samozřejmě, koupené kolo muselo projít nějakou údržbou a nastavením.
U nás každé kolo vydrželo min. 2 roky. Mrňata pak kola dědí po sobě.
A když chceš lehčí kolo, tak si holt musíš připlatit.
U nás by to kolo taky "vydrželo" déle, ale je vydržet a vydržet. Když chceš s dětma najíždět trochu víc kilometrů, a aby se jim jezdilo pohodlněji, byla snaha přejít na větší kolo, jakmile to jen trochu šlo. Tj. raději jsme po roce se 16 palcovým kolem přešli na dvacítku s převody a nízkým rámem, protože se na tom dětem jelo lépe, než ještě jezdit na šestnáctce pro mimina jenom proto, že to ještě jde... což si myslím že na kole za osmičku či desítku rodiče budou dělat, aby se koupě vyplatila.
Šárce jsme dokonce kupovali dokonce jakýsi hybrid 18ku, protože byla (a je pořád) prcek, a na dvacítku tehdy nedosáhla. Ano, mohla jezdit ještě na šestnáctce, ale proč? Mělo to ještě torpédo, ale zároveň už několik převodů v náboji a ujela na tom bez problémů 60 (i 80 km) v těch cca šesti letech.
Zpětně opravdu můžu říci, že šestnáctka kolo je dobrá akorát na to, aby se dítě naučilo dobře jezdit, a pak poslat pryč a hurá do větších. Netřeba to nějak zbytečně složitě řešit, protože kolik na tom asi tak najede kilometrů? Jak tady někdo níže psal - zajít do obchodu, vyzkoušet, jak se mu na to nasedá a jezdí a hotovo.
Prostě se jenom snažím vysvětlit, jak uvažuje rodič, který s dětmi na tom kole jezdí.
Jistě, kdo pořizuje dětem kolo, tak se také určitě rozhoduje podle toho, zda na tom bude dítě jezdit jenom rekreačně nebo to bude jeho "dopravní prostředek".
Vy jste ale přece jenom mimo všechny limity. Netroufám si odhadnout, kolik je u nás takových rodin, jako jste vy, co jezdí na kole tak aktivně.
No... já tak trochu tuším. (A pokud se nepletu, tak se to za pár příspěvků dovíme... :-)
Protože i to relativně lehké kolo co má 6,5 kg je pro čtyřletého skoro 40 % jeho hmotnosti, to je jako by kolo pro dospělého mělo někde ke 30 kg.
moje holky měly 16" s torpédem "bmx" a bylo to hrozný těžítko, nicméně tak 10 km s tím zvládly.
Na rozdíl od Tvého synátora jim ale bylo 5 let, takže se na torpédo naučily rychle.
Přechod na 20" s volnoběžkou a brzdama na ruce se udál v jednom dni bez problémů.
Děcka s koly provádějí ledacos a hodí se mít aspoň jednu brzdu, která se nedá vyřadit urváním bowdenu, ulomením páky, nabalením listí a bláta pod botky nebo zkřivením ráfku. Torpédo je v tomhle ohledu spolehlivé a nezničitelné.
Z hlediska toho, jestli to synek zvládne, je to jedno, zvládne oboje. Upgrade na přehazovačku asi v tomhle věku a velikosti ještě řešit nebudete, takže taky žádný rozdíl. Ohledně váhy - o kolik víc může vážit torpédo než obyčejný náboj + brzda + páka + metr bowdenu? Čtvrt kila? Půl? Zanedbatelné.
Sečteno a podtrženo, je to asi jedno. Zašel bych do krámu a nechal synka, ať si vybere sám a pak si nestěžuje, že chtěl něco jiného :-).
Na druhou stranu v dnešní době už kola s 20" koly mívají přehazovačku, takže by se musel už za rok, dva přeučovat z torpéda zase zpátky.
Děti to v pohodě zvládnou.
To my, "staré konzervy", bychom s tím měli problém ...
K čemu dětem přehazovačka, když mají pomocný motor = tatínek? Do krátkého kopce zatlačí na záda, do delšího tahá na špagátu.
Že se dětičko naučí zacházet s oběma ručními brzdami, to je jedna věc...
Ale torpédo, brzdění pohybem pedálů dozadu, to patří k dětství. Už si nepamatujete na ty báječné dlouhé černé čáry na asfaltu s trochou písku? :-) Takže já to vnímám spíše tak, že bych nechtěl dítě o torpédo "ošidit".
Nám vydrželo kolo 16´´ s torpédem lehce přes dva roky. Což v sobě zahrnovalo troje prázdniny.
Torpédo patřilo k dětství Marie Terezie. Doba se, zaplať pánbůh, posunula jinam. Báječné dlouhé čáry na asfaltu se dají dělat moderní zadní brzdou stejně dobře nebo i lépe.
Já jsem torpédo na svém Pionýru zažil a proto jsem o něj své děti velmi rád připravil. Nikdy si nestěžovaly a torpédo je pro ně stejně zajímavé jako auto na dřevoplyn.
Je v tom pouze nostalgie staříků - v dětství bylo všechno lepší, lidé na sebe byli hodnější a tráva byla zelenější :-))
Všechna půjčovací městská kola mají torpédo. Dělá mi to docela problém, se tomu znovu přizpůsobit, když si to občas půjčím. Stále mám při rozjezdu šlapku dole a nemohu hned pořádně šlapat. Brzdím hlavně přední brzdou na páčku, která většinou moc nefunguje. Takže torpédo stále žije.
Jasně že torpédo stále žije. Ale máme-li možnost výběru, nikdy si ho nevybereme (pokud nejezdíme retro). Městská kola mají torpédo, aby se nemusela nastavovat zadní brzda (kterou většina kolařů stále nepochopitelně brzdí jako hlavní nebo i jedinou brzdou).
Souhlas. Je to věcí jedince. A tak mám ještě z dětství v paměti, jak místní frajírci dupnutím přiváděli kolo do smyku. Jde to asi i s tou ruční, ovšem ten efekt to asi nemá....
Nojo. Prostě torpedo nevyžaduje takovou údržbu jako dnešní brzdy. A nemusej se měnit špalky. Prostě vždycky je to něco za něco. A i je dobré, když dítko pozná obojí a naučí se vnímat rozdíly, jako ostatně u všeho....
V tom přechodu z kola na kolo bude asi záležet na každém konkrétním dítěti. Jednomu to půjde hůře,jinému lépe. Je pravda,že více převodů je výhoda,ovšem představuje to komplikace ohledně seřízení a totéž se týká i brzd. Proto i městská kola,aby byla odolná,nemají přehazovačku a mají torpédo. Byly časy,kdy v kolech moc na výběr nebylo a když vzpomenu na svoji tehdejší Ukrajinu s torpédem,tak mi to ani žádné problémy nedělalo. Já byl důkladné dítě,v sedmé třídě jsem byl i odeslán školní lékařkou na měsíc do odtučňovacího tábora,neboť jsem tehdy vážil 93kg. S tím by asi nějaké křehčí kolo mělo problém. Jen si vzpomínám,že se mi podařilo v tom ruském středu tak oběhat dráhu pro ty zabírací válečky,až se mi protáčely pedály a já musel ten zadní střed celý vyměnit. Na kole bez torpéda jsem začal jezdit až později,někdy v 25 letech a také mi ty páčkové brzdy z počátku dělaly problém. Dnes,po dalších 25 letech,už s nimi pochopitelně problém nemám. Dokonce mohu napsat,že jsem i jeden z mála,který v 51 letech váží méně,než měl,když mu bylo 12.
Zrovna sem šel kolem sdíleného kola Nextbike. 8 stupňová převodovka Nexus a vředu i vzadu brzdy Shimano roller brake.